Тіл сабақтарында грамматикалық ережелерді меңгертудің жаңа
Жоспар
І. Кіріспе.......................................................................................................3-4
ІІ. Негізгі бөлім
1.1.Бастауыш сыныпта қазақ тілін өткізудің жаңа инновациялық технологияларды
1.2.Қазақ тілі сабақтарында ережелерді ұғындырудың жолдары мен
1.3. Бастауыш сыныптарда қазақ тілі сабақтарында пайдаланылатын жаңа
1.4. Қазақ тілі сабақтарында ережені меңгертудің басты
1.5. Қазақ тіл сабақтарында грамматикалық ережелерді
ІІІ. Практикалық бөлім
3 – сынып. Ана тілі сабағынан «Менің досым»
Қорытынды..........................................................................................................30
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі......................................................................31
Кіріспе
Курстық жұмыстың өзектілігі: ХХІ ғасырда әлемдік өркениет төрінен
Қазіргі таңдағы мектептердің іс-тәжірибелеріне дамыта оқыту жүйесі біртіндеп
Еліміздің тәуелсіз мемлекет ретінде қалыптасу барысында білім беруді
Тәжірибенің жаңашылығы: компьютерлік технологияны қолдану арқылы оқушылардың қазақ
Тәжірибенің тиімділігі: пәнге деген қызығушылығын арттырады, оқытуда
Қазақ тілі пәнін оқытудың мақсаты – оқушылардың жеке
Саралай оқыту әрекеті – білім алуға бағыттаған әрекет.
Оқушылардың дербес ерекшеліктерін анықтау үшін мұғалім алдымен олардың
Курстық жұмыстың міндеттері:
бастауыш сыныпта қазақ тілін өткізудің жаңа инновациялық технологияларды
Қазақ тілі сабақтарында ережелерді ұғындырудың жолдары мен
Бастауыш сыныптарда қазақ тілі сабақтарында пайдаланылатын жаңа технологиялық
Қазақ тілі сабақтарында ережені меңгертудің басты талаптарын
Қазақ тіл сабақтарында грамматикалық ережелерді меңгертудің
ІІ. Негізгі бөлім
1.1.Бастауыш сыныпта қазақ тілін өткізудің жаңа инновациялық технологияларды
Қазіргі кезде бүкіл әлемде жүргізіліп жатқан ізгілендіру үрдістері
Білім берудегі инновациялар – қоғамның тұрақты өзгеріп отыратын
Бүгінгі күні білім беру мекемелерінде оқыту үрдісін технологияландыру
Жаңа ақпараттық технологияны қолданудың басты талабы – сабақтың
Қазіргі уақыт талабына сай мен де өз сабақтарымды
Сабақ өткізу барысында оқушыларды халық педагогикасы негізінде тәрбиелеп,
Мұндай сабақтар оқушының есінде ұзақ сақталады, ой-өрісі кеңейеді.
Оқушынын ойлау қабілетін байытуға игі ықпал ететін, жаңаша
Технология – гректік өнер, шеберлік ғылым деген сөзінен
Ал технологиялық оқыту түсінігі педагогика саласында 1995 жылдан
Қазақстанда осындай технология үлгісін М.М. Жанпейісова ұсынады.
Модульдің ерекшелігі мен басты мақсаты әр баланың жеке
М.М. Жанпейісованың модульдік технологиясында ерекше орын алатыны –
Сабақта диалогтік бөлімінің оқу модуліндегі қазір кеңінен қолданыла
Мысалы «Табиғат», «Еңбек» тақырыптарында, «Даналық ағашы» ойынын жиі
Мәтінмен жұмыс, грамматикалық тапсырмалар орындауда «Қатесін тап» ойынын
Мәтінмен жұмыс «Ұшқырлар», «Сиқырлы сандық», «Қызықты шеңбер», «Сурет
Бұл ойындардын барлығы сайыс түрінде өтеді, ұпай сандары
Білім берудің жаңа парадигмасының пайда болуы өркениеттің дамуының
Бастауыш сынып мұғалімдердің кәсіптік біліктілігін интернет жүйесі және
Сонымен қатар, сабақ үстінде оқушыларды қызықтырып жүрген бар
Қазақ тілінен сабақ беретін мұғалім тек қана күнделікті
Өзінің оқушысын өз бетінше оқып үйренуге, білім алуға
Оқушы жұмысты бастамас бұрын оның негізгі мақсатын айқындап
Оқушы интернеттен таңдап алған материалын сұрыптап алуды үйренеді.
Оқушы өз бетінше жұмыс істеуге дағдыланады.
Оқушы өзінің іздеп тапқан материалын слайд түрінде қорғауға
Ең үздік слайд оқушылардың арасында өтетін әр түрлі
Оқыту технологиясының бір түрі - модульдік технология. Модульді
Қазақ тілін оқытуда үлкен нәтижелерге қол жеткізіп, студенттің
Дамыта оқыту идеясы бойынша студентке оқу мақсаттарын қоюда,
Қазақ тілін интерактивтік жүйеде оқыту технологиясы – сабақта
«Инновация » деген сөз- латынның «novus»
Т. И. Шамова, П. И. Третьяковалардың енбегінде
Зерттеулер бойынша, «инновация» - педагогикалық категорияға жатады
Қазіргі кезде бүкіл әлемде жүргізіліп жатқан ізгілендіру үрдістері
Білім берудегі инновациялар – қоғамның тұрақты өзгеріп отыратын
Инновациялық іс-әрекет–дәстүрлі іс-әрекеттен түбірлі түрде ерекшеленіп тұратын индивид
Білім берудегі инновациялар арнайы жобаланған, әзірленген немесе педагогикалық
Жаңа мазмұнға жаңа әдістер жүйесі қажет. Бүгінгі күні
Бастауыш сыныптарының басты талабы – сабақтың сапасын арттыра
Сабақ өткізу барысында оқушыларды халық педагогикасы негізінде тәрбиелеп,
Күнделікті жоспардағы сабақтан гөрі мұндай сабақтар оқушының есінде
Математикалық фокус, викториналар,ребустар, логикалық есептер, қызықты шаршы құрастыру,
Қай сабақта болсын тест әдісін өте жиі қолдану
Қазақ тілі пәні сабақтарын ойын түрлері арқылы оқушыларды
Алдымен сабақтың тақырыбы, мақсаты түсіндірілді және бұл әдеттен
7-ге байланысты: жеті жетім, жеті қазына, жеті жұт,
«Айдаһарды өлтіру» ойыны.
Поэзия минуты. Өлеңдер оқылып, кімнің өлеңі екенін айтады.
Сергіту сәті. 7 күнді атау. Сол күнді септеу.
«Жеті жолақ» ойыны арқылы жаттығулар орындалады.
«Ғажайып алаң» ойыны. Үй жануарларын септеу.
«Адасқан септіктер» ойыны. Септік атаулары жазылған 7 бала
Бұл сабақта көрнекіліктерді көру арқылы балалардың есте сақтау
Жалпы білімдік пәндер бойынша В.Ф.Шаталовтың ұсынған әдісі негізінде
Жаңа технология жүйесінде проблемалық және іскерлік ойын арқылы
1-кезең. Дайындық (рөлдерді бөліп беру, оқушыларды топтарға бөлу,
2-кезең. Ойын кезеңі (оқушылар жасаған хабарламаларды тыңдау, пікірталас
3-кезең. Қорытындылау (проблемаларды шешудің тиімді жолдарын іздестіру).
Іскерлік ойындардың дидактикалық, тәрбиелік, дамытушылық, (әлеуметтендірушілік) маңызы зор
Соңғы кезде оқу үрдісінде оқытудың әр түрлі педагогикалық
Ал соңғы ылдары оқытудың модульдік технологиясы мен В.М.
Жоғары деңгейдегі қиындықты оқыту.
Теориялық білімнің жетекші ролі.
Оқу материалын жетелдете оқыту.
Оқу үрдісін оқушының сезінуі.
Барлық оқушылардың дамуы үшін жүйелі жұмыс істеу.
Л.В. Занковтың оқыту жүйесінде оқушы өзін емін-
Д. Б. Элконин мен В.В. Давыдовтың зерттеулері оқу
Педагогика ғылымында баланы оқыту мен тәрбиелеудің міндетіжан-жақты дамыған
Оқушылардың өзіндік іздену іс- әрекетінің әдістерін меңгеру талап
Жаңаша оқытудың негізгі түрлері: оқытудың дербес және топтық
Жаңа технологияның мақсаты бойынша «оқытуды ізгілендіру» қажет. Бұл
Жаңа технологияның тағы бір психологиялық негізі болып табылатын
Бұлар -әнгімелесуші-оқулық бойынша оқушылар жаңа тақырыпты өз бетімен
Біздіңше, оқытудың жаңа технологиясы жағдайындағы оқушылардың өздігінен жүргізетін
барлық тапсырмаларды мезгілінде орындаған оқушылар үлгірмеушілерге көмектеседі;
сыныптың басқа оқушылары өздігінен жұмыс істеп жатқан кезде
Бұл қалайша жүзеге асырылады? Енді аз- кем соған
Денгейлік тапсырмаларды енгізудегі басты мақсат- сынып оқушыларын «қабілетті»
1.2. Тіл сабақтарында ережелерді ұғындырудың жолдары
Тілдің тіл саясатының биік ұғымы, барлық мәні оның
Тіл - қоғам өмірінің объективті құбылысы, ол бүкіл
«Тіл - қоғамдық құбылыс» деген тезисті ұсынбағанмен, тілдің
Жалпы тілді халықтың жан дүниесімен, ой-санасымен, тарихы мен
Қазақ зиялылары: А.Байтұрсынов, М.Жұмабаев, М.Балақаев, К.Аханов, Т.Қордабаев, Ы.Маманов,
Тіл қарым-қатынас құралы. Адамның ой-өрісін, мәдени дәрежесін, ақыл-парасатын,
Қазақстан Республикасы Президентінің «Тілдерді қолдану мен дамыту бағдарламасында»:
Ал қазақ халқының тіл келешегі мектеп оқушыларында. Көптеген
Қазіргі заманымызда қойылған басты талаптардың бірі - өмірден
«Тіл мәдениеті дегеніміз - тілдік тәсілдердің ширау, жетілу
«Тіл мәдениеті дегеніміз - сөйлеудегі, жазудағы сыпайылық, ізеттілік
Ал тілші-ғалым Р. Сыздықова: «Тіл мәдениеті дегеніміз -
«Тіл мәдениеті» негізінен «Сөз мәдениеті», «Сөзді орынды қолдану»
Сондықтан сөйлеу мәдениетіне байланысты өтілетін практикалық сабақтарда ауызша
Тіл байлығы - сөз байлығы. Ал сөз байлығы
Сөз қолдану мәдениетін арттыратын негізгі шаралардың бірі -
Қандай адам болмасын, ой-өрісінің, білімінің, мәдениеті мен рухани
Мемлекеттік мәртебеге ие болған қазақ тілінің қолданыс өрісінің
Қазақ тілінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім стандартында белгіленген
Қазіргі таңда тіл мәдениетін оқытуда оқушының өзіндік ізденістеріне
Оқушыларды тіл мәдениетіне тәрбиелеу төмендегідей дидактикалық, әдістемелік ұстанымдарға
1. Теория мен практиканың бірлігін нығайту, яғни
2. Білім мазмұны мен білікті қалыптастыру жүйесіндегі
3. Білім мазмұнының қоғамдык-әлеуметтік сұраным талаптарына сәйкестігі,
4. Оқушының жас және психологиялық ерекшеліктерін ескеру,
5. Тіл мәдениетін лингвомәдени, психолингвистика, әлеуметтік лингвистика
1.3. Жаңа технологиялық сабақтар
Қазақ тілін үйрету процесінде ана тілі басты рөл
Тілді үйрену негізінде ана тіліндегі ойды жеткізу тәсілдерін
Әдістеме ғылымы әрқашан білікті мамандардың өзіндік сабақ беру
Өз мамандығын шын сүйетін, өзі оқытатын пәнін жақсы
Қазіргі кездегі қоғамдағы өзгерістер білім беру жүйесіне де
Қазақ тілін оқыту – қиын да қызықты жұмыс.
Оқушынын ойлау қабілетін байытуға игі ықпал ететін, жаңаша
Технология – гректік өнер, шеберлік ғылым деген сөзінен
Ал технологиялық оқыту түсінігі педагогика саласында 1995 жылдан
Қазақстанда осындай технология үлгісін М.М. Жанпейісова ұсынады.
Модульдің ерекшелігі мен басты мақсаты әр баланың жеке
М.М. Жанпейісованың модульдік технологиясында ерекше орын алатыны –
Сабақта диалогтік бөлімінің оқу модуліндегі қазір кеңінен қолданыла
Мысалы «Табиғат», «Еңбек» тақырыптарында, «Даналық ағашы» ойынын жиі
Мәтінмен жұмыс, грамматикалық тапсырмалар орындауда «Қатесін тап» ойынын
Мәтінмен жұмыс «Ұшқырлар», «Сиқырлы сандық», «Қызықты шеңбер», «Сурет
Бұл ойындардын барлығы сайыс түрінде өтеді, ұпай сандары
Сонымен оқу процесінде ойын ойнау аса маңызды. Рольдерде
Сондай ақ бастауыш сыныптарда қазақ халқының балаларға арналған
Ойын баланың көңілін өсіріп, ойын сергітіп қана қоймай,
Оқытып тәрбиелеудегі негізгі мақсат –оларды мектептегі оқуға, ұйымшылдыққа,
Әр сабақтарда ойын түрлері орнымен қолданып оны қызықты
1.4. Ережені меңгерту басты талап
Бастауыш мектеп оқушыларының сөйлеу әрекетін
А.Байтұрсынұлы да бұл мәселеге көңіл бөлді, яғни, ғалым
«Ана тілін жақсы білу - әркімнің азаматтық борышы.
Көптеген зерттеуші, ғалымдардың еңбектерін, мерзімді баспасөз ақпараттарын талдай
Зерделеудің келесі кезеңінде қазіргі оқушы жастардың тіл мәдениеті
1. Ортаның әсері;
а) оқушының сөйлеуіне жергілікті тіл немесе басқа тіл
ә) көшенің әсері (дөрекі, былапыт тіл),
б) пән тілінің нормаларын жақсы меңгермеген мұғалімнің әсері;
2. Сөйлеу
3. Жекелеген оқушы тіліндегі кемшілік (сақаулық, быдықтық, мыңғылдық,
Сондай-ақ М. Балақаев, Т. Қоңыратбаев, С. Қирабаев, Ш.
1. Көркем әдебиет оқуға
2. Мәдени орталықтарға бару,
3. Ата-аналардың
4. Тілдік ортаның әсері;
5. Тіл мәдениетін қалыптастыруды тек қазақ тілі
6. Бастауыш сыныпта
7. Кей мүғалімдердің өздерінің тіл мәдениетінің төмендігі.
8. Отбасы тәрбиесінде ұлттық педагогиканың, халық ауыз
9. Мұғалімдердің көпшілігінің бұл мәселеге арнайы көңіл бөлмеуі
Жалпы тіл мәдениетіне қойылатын талаптар қандай, әрбір мәдсниетті
А. Жапбаров тіл мәдениетінің жоғары болуына мынадай талаптар
- сөздің жүйелі, анық, түсінікті болуы;
- сөздің тілдегі орфоэпиялық, грамматикалық, лексикалық нормаларға сай
- сөздердің қажет еткенде бейнелі, көркем, эмоциялы болуы;
- сөздердің тыңдаушы немесе оқушының жағдайына, ортаның қажеттілігіне
Осы сияқты көптеген зсрттеушілер, ғалымдар, педагогтардың ой-тұжырымдары мен
- сөйлегенде тілдегі дыбыстарды дұрыс, анық айту;
- сөйлеу әуені, қарқыны, дауыс күші мен кідірісті
- екпіннің түсуін, үндестік заңын сақтау;
- сауатты, қатесіз жазу;
- жазба мәтіндерде тыныс белгілерін сақтау;
- әріп таңбаларын дұрыс, түсінікті жазу;
- дұрыс айтып, сөздердің тізбегін табиғи заңдылықтарымен дыбыстау;
- сөйлегенде сөз тұлғаларын, түрленуін сақтау, қосымша, көмекші
- сөздерді өз мағынасына қарай қолдану, мағыналарын анық
- сөйлемдерді, әсіресе, күрделі ойды білдіретін кұрмалас сөйлемдерді
- керекті сөзді сөздік құрамның ішінен іріктеп, әдеби
- тілдегі ауызекі, ресми іс-қағаздарды, публицистикалық, көркем
- сөйлеу әдебінің сақталуы;
- тілдегі көркемдік құралдар, тіл байлығын, оның мүмкіндіктерін
- сөйлеуде тілдің өз заңдылықтарына қатысты халықтың ұлттық
- сөйлегенде ойдың көлемі, мазмұндық құрылымы, хабардың жеткізу
Өз алдыма тіл мәдениетінің даму сатысы қандай өлшемдер
Егер осы айтылған көрсеткіштер адам бойында дамып, жетілсе,
Жұмыстың келесі кезеңінде тіл мәдениетін қалыптастыру жұмысының
Тіл мәдениетін қалыптастыру тілді оқыту негізінде жүреді. Тілді
Жалпы тәрбие үрдісінің дұрыс бағытта жүруінің кепілі -
1.5. Тіл сабақтарында грамматикалық ережелерді меңгертудің
Қазіргі кезеңде оқыту процесінде түрлі
Әдіс (методос деген грек сөзінен туады
«Технология» сөзін грек тілінен аударғанда, «шеберлік,
«Инновация» ұғымын қарастырсақ, ғалымдардың көбі оған әр түрлі
Бастауыш мектеп оқушыларының монологтік, диалогтік сөзге
Қазіргі таңда білім саласы қызметкерлерінің
Бастауыш сынып оқушыларының ауызша сөйлеу дағдылары мынадай
Диалогтік оқыту технологиясы
Ойын технологиясы
Пікірталас технологиясы
Кейс технологиясы
Диалогтік оқыту технологиясы — оқушылар мен мұғалімнің
Интерактивті сөзінің өзі (латын тілінен іntегасtіоn — интеракция,
Кейс-стади амал-тәсілі немесе оқытудың нақты жағдаяттар әдісі XX
Бастауыш мектеп оқушыларының ауызша сөйлеу дағдыларын қалыптастыруда кейс-стади
Бүгінгі күнде қазақ тілін оқыту әдістемесінде жаңа
Қазақ тілін оқыту ісінің сапасын арттыруға
Сөйлеудің түрлері ауызша және жазбаша сөйлеу,соның ішінде
Диалог және монолог сөздердің психологиялық ерекшелігі –
ІІІ. Практикалық бөлім
3 – сынып. Қазақ тілі сабағынан
(«Атамұра» баспасы)
58-жаттығу (20-бет)
Тапсырма. Мәтінді рөлге бөліп оқыңдар.
Тапсырманың мақсаты: Оқушыларды рөлге бөліп оқыту арқылы
Тапсырманың тиімділігі: Оқушылар өз көзқарасын білдіруге және мәтін
Тапысырманың әдісі: Түсіндіру, талдау-жинақтау, топтастыру, кейс-стади амал-тәсілі,ойын
Тапсырманың маңызы: Оқушылар өз көзқарастарын білдіре отырып, өз
Апасы Ырысбектің қолына екі алма ұстатты.
– Досқа бергенің босқа бергенің емес. Дұрыс істегенсің.
– Апа, менің досым жалғыз емес.
– Ендеше қанша?
– Бесеу.
– Олар кімдер?
– Антон, Ғаниден, Әпсалам, Бауыржан, Вова...
Шешесі бес алма берді.
Ырысбек алмаларды алып, үйден шықты.
(М.Төрежанов).
Осы сияқты «Менің досым» атты тақырыбына ауызша әңгіме
«Дос» ұғымын қалай түсінесің?
Досыңның басына қиындық түскенде көмек бердің бе?
Достарың көп пе?
Сонан соң мұғалім достықтың адам өміріндегі маңыздылығын оқушыларға
Осыдан соң оқушылардың арасында «дос» туралы ұғымға талас
Соңында оқушыларға «Менің досым» деген тақырыпқа шағын эссе
«Дос» ұғымына топтастыру әдісін жасайық.
Сырыңды айтасың
Басына қиындық
түскенде көмек бересің.
Менің досым
Менің достарым өте көп. Солардың ішінде ең жақын
Бастауыш мектеп оқушылары сөйлеген сөздерінде сөздерді орынды
3 – сынып. Ана тілі сабағынан «Менің досым»
Алматы «Атамұра» 2003жыл
(54-бет)
Сабақтың тақырыбы: Егінші мен қасқыр. (Литван ертегісі)
Сабақтың мақсаты: Оқушыларды «Егінші мен қасқыр» атты ертегісімен
а)Білімділік: Диалогтік және монологтік сөйлеу дағдысын қалыптастыру.
ә)Дамытушылық:Оқушылардың танымдық әрекетін қалыптастыру және қызығушылығын ояту.
б)Тәрбиелік мәні:Оқушылырды ұқыптылыққа, шыдамдылыққа тәрбиелеу.
Өткізу әдістері:Сұрақ-жауап, түсіндіру,талдау, салыстыру, ойын әдісі.
Көрнекілігі: Суреттер, оқулықтар, плакаттар.
Жаңа сабақ:
Қасқыр мен егіншінің суреттерін көрсетіп, оқушыға әңгіме құрастыру.
Үнтаспадан мәтінді тыңдату.
Ой қозғау.
Балалар, нан қалай жасалады?
Ұннан.
Нанның қандай түрлерін білесіңдер?
Тапа нан, бөлке нан, тоқаш т.б.
Қане, балалар нан ұғымын қалай түсінесіңдер? (топтастыру әдісін
Ұннан жасалады.
Түрлері:тоқаш,
қара нан.
Егінші мен қасқыр
(Литван ертегісі)
Егінші таңсәріден егін орып, шаңқай түсте демалды. Аздап
Адам, не жеп отырсың? – деп сұрады.
Нан.
Маған да наныңнан берші!
Егінші нанынан бір үзіп алды да,
Сенің тамағың дәмді екен. Менің де күн сайын
Сен маған оны табудың жолын үйретші...
Егінші қасқырға:
Алдымен жер жыртасың, одан соң тырмалайсың, – деді.
Содан соң нан бола ма?
Жоқ, жерді жыртып, тырмалап боласың да, тұқымды әзірлейсің,
Содан соң нан бола ма?
Жоқ, жоқ! Күзде қара бидай егесің. Ол көктемде
Содан соң нанды жеуге бола ма?
Қайда әлі! Қара бидайды ору, оны баулау керек.Ол
Сонда нан бола ма?! –деп қасқыр айқайлап жіберді.
Жоқ қара бидайды жиып алған соң, бастыру керек,
Сонда жеуге бола ма?
Жоқ, әлі! Қамыр ашытып, оны илеп, пісіру керек...
Сонда нан бола ма?
Иә, сонда нан болып, жеуге жарайды, – деді
Бұл өте ауыр әрі көп уақыт кететін
Ертегінің мазмұнын мұғалім түсіндірді. Сұрақ-жауаптар қойылды.
а) Мәтін кім туралы? (Егінші мен қасқыр)
ә) Екеуі не туралы сөйлесіп отыр? (Нан туралы)
б) Қасқырдың қандай екенін байқадыңдар? (Шыдамсыз).
Әр қатар кезектестіріп оқушыларға рөлге бөліп оқытады.
Сергіту сәті
Қарлығашқа ұқсайық,
Қәне, қанат жазайық.
Қарлығаш болып ұшайық,
Ұшып-ұшып алайық.
IV. Бекіту сұрақтары
1. Ертегінің ерекшелігі неде?(Адам мен аңның әңгімелесуі.
2. Нанның қалай дайын болғанын баяндап бер.
V. Қорытынды
Белсенділік танытқан оқушыларды бағалау.
VI. Үйге тапсырма
Мәтінді рөлге бөліп оқыңдар.
Қорытынды
«Ана тілін жақсы білу - әркімнің азаматтық борышы.
Көптеген зерттеуші, ғалымдардың еңбектерін, мерзімді баспасөз ақпараттарын талдай
Зерделеудің келесі кезеңінде қазіргі оқушы жастардың тіл мәдениеті
Қазақ тілін үйрету процесінде ана тілі басты рөл
Тілді үйрену негізінде ана тіліндегі ойды жеткізу тәсілдерін
Пайдаланылған әдебиеттер
Байтұрсынұлы А. Тіл тағылымы. –А: Санат, 1993. -
Жұбанов Қ. Қазақ тілі жөнінде зерттеулер. –А: Ғылым,
Малов С.Е. Памятники древнотюркской письменности. –М-Л., 1951. -
Щербак А.М. Грамматический очеру языка тюркских текстов Х-ХІІІ
Томанов М. Тіл тарихы туралы зерттеулер. А., 2002.
Кеңесбаев І., Мұсабаев Ғ. Қазіргі қазақ тілі. А.,
Қазақ әдеби тілінің мәселелері. А., 1961. - 98
Қазақ тілі. Энцоклопедия. А., 1998. - 275 б.
Қалиев Ғ., Болғанбаев Ә. Қазіргі қазақ тілінің лексикологиясы
Қараев Ж. Шығармашылық пен жасампаздықтың жаңа моделі //Ақтоты
Жақсылықова К. Қазақ тілін орыс тілді бөлімдерге модульмен
Педагогика жаршысы №4 2007 ж.
Қазақ тілі мен әдебиеті №5,6 1994 ж
Қазақ тілі мен әдебиеті орыс мектебінде №2,4 2004
Қазақ тілі мен әдебиеті орыс мектебінде №1, 2005
Бастауыш мектеп №8, 2004 ж.
Бастауыш мектеп №3, 2007 ж.
Қоянбаев Ж. Қоянбаев Р. Педагогика. Астана: ЕҮУ, 1998,
Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. М., народное Н
образование, 1999, 58 б.
Ерназарова Г.Ш. Қазақ публицистика тілінің дамуындағы Байтұрсынұлы
Әбдікәрімова Т., Рахметова С., Қабатаева Б. Ана тілі.
Алматы:«Атамұра»,2003, 54 б.
Педагогика жаршысы №4 2007 ж.
Қазақ тілі мен әдебиеті №5,6 1994 ж
Қазақ тілі мен әдебиеті орыс мектебінде №2,4 2004
2
Технологиялар
Әдістер
талдау;
жинақтау;
салыстыру;
сөздік;
көрнекілік;
практикалық;
сұрақ-жауап;
интервью;
әңгіме т.б.
ақпараттық технология;
дамыта оқыту технологиясы;
сын тұрғысынан ойлау технологиясы;
қашықтықтан оқыту технологиясы;
проблемалық оқыту технологиясы т.б.
ДОС
НАН