Тақырыбы: Оқытудың техникалық құралдарының оқу процесіндегі орны мен
ЖОСПАР:
КІРІСПЕ..........................................................................................................................3-5
І. ТАРАУ. ОҚЫТУДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ҚҰРАЛДАРЫ ЖҮЙЕСІНІҢ ПРИНЦИПТЕРІ.
1.1.Оқыту техникалық құралдарының негіздері...........................................................................................................................6-12
1.2.Оқытудың техникалық құралдарының
жіктелуі.............................................................................................................13-16
ІІ. ТАРАУ. ОҚЫТУДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ҚҰРАЛДАРЫНЫҢ ОҚУ ПРОЦЕСІНДЕ
2.1.Сабақта оқу процесі негзінде оқытудың техникалық құралдарын қолдану
ерекшеліктері.....................................................................................................17-20
2.2.Қазіргі заманда оқытудың техникалық құралдарын оқу процесінде
пайдаланудың тиімді жолдары........................................................................21-25
2.3.Қазіргі заманғы оқу құралдарының оқу процесінде пайдалану
әдістемесі...........................................................................................................26-30
ҚОРЫТЫНДЫ..........................................................................................................31-33
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ............................................................34-35
КІРІСПЕ
Курстық жұмыстың өзектілігі. Қазіргі уақытта елеміздің білім беру
Оқытудың техникалық құралдарының ең бір маңызды дидактикалық ерекшеліктері
Сондықтан да адам танымының психологиясына негізделген жоғары жүйке
Оқытудың техникалық құралдарының көп ақпараттарды қамтиды, меңгерілетін құбылыстар
Оқытудың техникалық құралдары, меңгеріліп жатқан материалдардың дамуын көрсетеді,
Сонымен мынаны ескеру керек, оқытудың техникалық құралдары
Курстық жұмыстың мақсаты: оқыту процесінде оқытудың техникалық құралдарының
Курстық жұмыстың зерттеу объектісі: оқытудың техникалық құралдарын ұйымдастыру
Курстық жұмыстың зерттеу пәні: оқытудың техникалық құралдарын сабақта
Курстық жұмыстың міндеттері:
Оқыту техникалық құралдарының негіздерін анықтау;
Оқытудың техникалық құралдарының
жіктелуін анықтау;
- Сабақта оқу процесі негзінде оқытудың техникалық құралдарын
ерекшеліктерін анықтау;
-Қазіргі заманда оқытудың техникалық құралдарын оқу процесінде
пайдаланудың тиімді жолдарын анықтау;
- Қазіргі заманғы оқу құралдарының оқу процесінде пайдалану
әдістемесін анықтау;
Зерттеу көздері: Зерттеу мәселесі бойынша педагог –ғалымдардың әлеуметтанушылардың,
Зерттеу әдістері: тақырыпты зерттеу барысында қолданылған педагогикалық және
Курстық жұмыстың құрылымы: курстық жұмыс кіріспеден, екі бөлімнен,
Кіріспе бөлімінде осы тақырыптың көкейкестілігі, қоғамдағы тәрбие процесінің
«Оқытыдың техникалық құраладары жүйесінде принциптері» деп аталатын бөлімде
«Оқытудың техникалық құралдарының оқу процесінде қолданудың әдістемесі» деп
І. ТАРАУ. ОҚЫТУДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ҚҰРАЛДАРЫ ЖҮЙЕСІНІҢ ПРИНЦИПТЕРІ.
1.1.Оқыту техникалық құралдарының теориялық негіздері
Қоғамдағы болып жатқан әлеуметік, демократиялық өзгерістерге сәйкес жоғары
Жалпы оқу пәндерін меңгеруге қажетті материалдық құрылғылар, оқу
Оқу құралдарының жүйесі келесі принциптерге сай құрылады (1-сурет):
1. Құбылыстарды көрнекі түрде бейнелеуге, оларды оңай меңгеруге
2. Ортақ қызмет атқаратын барлық приборлар ( күш
3. Жүйедегі оқу құралдарының түрі мен
4. Оқыту құралдары жұмыстың нақты жағдайларына сай болуы
Оқыту тәжірибесі көрсеткендей, оқыту құралдарының жүйесін ұйымдастырудың ең
Оқытудың техникалық құралдарын жиі қолданылуы оқу процесінің тиімді
ОТҚ-ның қолдану принципі
↨
Көрнекі
құралдардың негізгі
кәсіптік мәні
Көрнекі құралдың
дидактикалық
препараттандыру
↨
Көрнекі құралдардың мағынасына, ОТҚ-ның мүмкіндігінің
сәйкес келуі
Қолдану жағдайының ОТҚ-
ның мүмкіндігіне
сәйкес келуі
↨
Айтылу мен көрсетілудің
бірлігі
Көрнекі құралдардың көрсетілуінің тиімді ұзақтылығы
1- сурет. ОТҚ-ның қолдану принципі.
Оқытудың техникалық құралдарын қолданудың тиімділігі сабақтың сатысына да
Техниканың өзі жаңа бір нәрсе жасамайды, бірақ ол
Техниканы қолдану оны түсінуден басталады, техника дегеніміз бұл-адамдар
Мұндай көзқарас оқу технологияларын жасауда кеңінен таралған, себебі
Механикалық тұрғыдан адам мен техника, оқу мен білім
- білім кез келген материалды объект секілді құрыла
- оқу бұл оқушы санасында жүзеге асатын жекелеген
- оқудың тиімділігі жеке тесттер және емтихандар көмегімен
Техникалық құралдар адамзат мәселелерін шешпейді, бірақ белсенділіктің жоғарғы
Яғни, жаңа технологиялар немесе жаңа техникалық құралдар оқу
Оқытудың техникалық құралдарын кеңінен қолдану оқу ортасын өзгертті:
Оқытудың өзінің ерекше заңдылықтары бар. Сондай заңдылықтардың бірі
К.Д.Ушинскийдің өзі көрнекілік арқылы оқыту оқушылардың зейінін арттырып,
Көрнекілік оқулықтар мен оқытудың техникалық құралдары жаңа білім
Оқыту құралдары - бұл материалдары және идеалды
Қазіргі заманғы мектептерде практикалық жұмыстары орындауда келесі оқытудың
- ақпаратты;
- білімді бақылау;
- бағдарламалық оқу;
- тренажор;
- комбинацияланған.
Ақпаратты тасымалдайтын техникалық құралдарға графопроекторлар, бейнемагнитафондар, телевизиялық комплекстер
Мектептерге кез келген пән бойынша қолдануға болатын
Бұл бағдарламалар оқушылардың жас және индивидуалды ерекшеліктеріне
Оқыту құралдары пәнді меңгеру функциясы ретінде қарастырылады. Оқушыларды
Оқу процесі нің әртүрлі мәліметтер алу негізінде
Білім беру ағымында әртүрлі техникалық шаралар қолданылады және
1. Оқу процесін – күрделі процесс ретінде, толық
2. Оқу процесін ой белсенділігін жетілдіруіне, күрделі танымдық
3. Ортақ білім және тәрбие негізінде оқитын оқушылардың
4. Оқуды күрделі басқару жүйесі ретінде, бірыңғай және
Осындай жағдайда техникалық құралдардың теориялық негізде басқа күрделі
Жүйелі оқудың негізгі тәртібі – жалпы дидактикалық нәтижені
Оқытудың техникалық құраладарының оқу процесіның әртүрлі мақсатта
- оқу процесінде пәнді үйрету пәрменді ету, яғни
- тапсырманың рөлін, орнын және қолдану уақытын анықтауы;
- оқу процесінде басқа құралдар мен формалар арасында
-техникалық құралдардың тыңғылықты қолданылуы мен мұқият ұйымдастырылуы;
- оқушылардың пәнге, оқытылатын материалға деген қызығушылығы мен
1.2.Оқытудың техникалық
Оқу орнының зертханалық базасын үлкен комплекстік техникалық жабдықтар
Зертханалық техникалық жабдықтардың қажеттілігіне байланысты олар екі
Зерттеутін нысандардың құрамы мен құрылымы оқытудың не істеу
Оқытудың техикалық құралдарын кешенді пайдалану қажеттілігі белгілі дидактикалық
Белгілі орыс педагогы К:Д.Ушинский айтқандай «...баланың ұғымында бір
Оқытудың техникалық құралдары – деп әртүрлі техникалық құралдары,
Оқытудың техникалық құралдарын бірігейлендіру оқушыларға оларды қолдануды жеңілдетеді,
Оқытудың техникалық құралдарының ішінен проекті аппаратураларда мейлінше жеңілдету
Оқытудың техникалық құралдарының құрамына оқудың барлық түрлерінде қолданылатын
Оқыту информацияларын беретін техникалық құралы – оқу пәнінінің
Білімді бақылайтын техникалық құралдар – бұл қатысушылардың беріліп
Көмекші техникалық құралдар – еңбек сиымдылық процестерінің механизациясын,
Оқытудың техникалық құралдары принциптері бойынша келесі топтарға
Оқытудың техникалық құралдары логикалық жұмысы бойынша сызықты
Оқытудың техникалық құралдарының тіке әсер ету сипаты:
Барлық негізгі жұмыстар істеу формасы, кез келген оқу
Оқытудың техникалық құралдарының техникалық және педагогикалық мүмкіндіктері.
Еңбек тиімділігін жоғарылатудағы оқыту информацияларын беретін техникалық құралының
Оқытушының Оқушының
Оқу мағлұматтарын беруді
Жеңілдетеді Оқу мағлұматтарына зейін
қойғызады
Педагогикалық мүмкіндікті
Кеңейтеді Оқу материалдарын жақсы
меңгеруге мүмкіндік береді
Оқу уақытын үнемдейді Оқушылардың танымына көп
уақыт әсер етеді
Еңбек мәдениетін жоғарылатады Абстрактты бейнелер тууына
мүмкіндік береді
Оқушылардың қабілеттілігін
басқаруға көмектеседі Толық есте сақтауға
мүмкіндік береді.
Пән кабинеттерін техникамен жабдықтау – мектепте оқытудың техникалық
Мектепте тұйық телевизиялық жүйенің болуы мектептің орталығынан телевизиялық
ІІ. ТАРАУ. ОҚЫТУДЫҢ ТЕХНИКАЛЫҚ ҚҰРАЛДАРЫНЫҢ ОҚУ ПРОЦЕСІНДЕ
2.1.Сабақта оқу процесі негзінде оқытудың техникалық құралдарын қолдану
Әдебиетті талдау барысында оқытудың техникалық құралдары туралы біржақты
- оқытушылыра, стіденттер, әдіскерлер оқытудың техникалық құралдары бойынша
- оқытудың техникалық құралдарын байынша дайындықта дидактикалық, техникалық
- дидактикалық аспектіні күшейті;
- студенттердің оқытудың техникалық құралдары бойынша дайындығының
- жас мұғалім кабинетті оқытудың техникалық құралдары бойынша
- студенттердің оқу және тәжірибе жұмыстарында оқытудың техникалық
- оқытудың техникалық құралдары бойынша бітіруші студенттің білімі,
Оқытудың техникалық құралдарының белсенді және мағыналы болуын қамтамасыз
Жоғары оқу орындарын бітіруші студенттер оқытудың техникалық құралдарын
Оқытудың техникалық құралдары мыналарды қарастыруы қажет: олар
Биология пәнін оқыту әртүрлі оқу құралдарының қолданылуын қажет
Оған оқу бейнефильмдер, диапозитивтер, слайдтар, транспаранттар, аудиотаспалар, телехабарлар,
Дидактикалық тұрғыдан биологияға арналған аудовизуалды құралдар жалпы биологиялық
Әртүрлі арнайы түсірілетін көріністер биологиялық процестерді баяулата және
Мектептерге жаппай компьютерлендіру басталды: бейнемагнитафондар, локальды компьютерлі жүйелер
Қазіргі уақыта көрсетілген бейнефильмдерді басқаратын, компакт-дискілерді және әр
Оқыту құралдарының оқу процесінде нәтижелі, тиімді болуы оның
Соңғы уақытта компакт-дискілер кең өріс алды. Олар әртүрлі
Қазіргі уақыттағы мұғалімге орта білімді мектептерге арналған экран-дауысты
Диапозитивті – слайдтар –дәстүрлі оқу құралдары, себебі олар
Әртүрлі оқыту деңгейі жаңа оқу құралдарын қажет етеді.
Бірақ тақырып мағынасына, құрылымына көрермен орындарының орналасуына және
Жалпы алғанда, компакт дискілердегі материалдар біздің мектептер үшін
2.2.Қазіргі заманда оқытудың техникалық құралдарын оқу процесінде
пайдаланудың тиімді жолдары.
Оқытудың техникалық құралдарын мұғалімнің жұмыс сатысының әр бөлігіндегі
Я.А.Коменский «Алтын ережесін» еске түсірейік: «Егер қандайда бір
Комлексті оқыту тақырып мазмұнына, оқу құралдары спецификасының
Сонымен мұғалім комплексті оқу құралдарын дайындай отырып, оның
Ең кең таралған техникалық құралдарының бірі – оқу
Шығармашылық және ғылыми-танымдық фильмдерді көрсету – жеке бақылау
Қазіргі кезде теледидар маңызды ақпарат таратушы болып табылады.
Лингафонды кабинеттер барлық оқушылардың жұмыс істеуіне мүмкіндік береді.
- дыбысты жазу мен тарату аппараттарымен жабдықталған
- дыбыс пен жарық техникасын жетік қолдануға болатын
Мейлінше түрлі мақсатта жабдықталған кабинетке дыбыс пен жарық
Мұғалім, мейлі ол физик, мейлі ол философ болсын
Күрделі және оны үстіне қымбат техниканы қолдану үшін
Қазіргі уақытта оқытудың техникалық құралдары аппаратураларының құрылысына ондаған
Оқу құралдары оқу мәліметтерін тасымалдаушы бола отырып, сонымен
Мысалы, дербес компьютелердің шығуына байланысты оқу құралдары да
Және тағы бір мысал болып келетін қашықтан оқытудың
- баспалық шығарылымдар;
- электрондық басылымдар;
- кәдімгі және мультимедиалық варианттардағы компьютерлік оқытушы жүйелер;
- оқу –ақпарттық аудиоматериалдар;
- оқу –ақпараттық бейнематериалдар;
- тренажерлар;
- электрондық кітапханалар;
- Соңғы кездердегі Internet технологиясы басқа формалары
1. Кез келген оқу моделін неғұрлым арзан және
2. Internet жүйесіне қосылудың қарапайымдылығы.
3. Жүйеге қосылу құнының төмендігі.
Кейбір жүйелер оқу ақпараттарын алу тәсілдері бойынша ажыратылады:
1. Синхронды оқу жүйелері.
2. Асинхронды оқу жүйелері.
Синхронды оқу жүйелері оқу процесіне оқушы мен
- интерактивті теледидар;
- бейнеконференциялар;
- компьютерлік телеконференциялар;
- IRC;
- MUD;
- MOO жатқызылады.
Асинхронды оқу жүйелері оқушымен оқытушының оқу процесіне бір
Телеконференциялар – бұл екі немесе одан да көп
Телеконференция – аудиоконференция, бейнеконференция және компьютерлік конференция
Аудиоконференциялар – қатысушылар дауыстық коммуникацияға түстетін тетеконференцияларды сандық,
Бейнеконференциялар – бұл қажетті ақпараттық – бағдарламалық кешендермен
Іс жүзінде кез келген ақпарат түрін тез және
Компьютерлік телеконференцияларға – жүздеген және мыңдаған Internet жүйесіе
2.3.Қазіргі заманғы оқу құралдарының оқу процесінде пайдалану
әдістемесі.
Оқыту құралдары оқу мәліметтерін тасымалдаушы бола отырып, сонымен
Мұғалімнің білімді тікелей жеткізу қызметі азаяды, яғни біршама
Оқу құралдары дәстүрлі түрде тек оқытушы мен оқушының
Дербес компьютелердің шығуына байланысты оқу құралдары да сапалы
Компьютердің мониторындағы мәліметтерді бүкіл аудиторияға көрсету қажеттілігіне
Дербес компьютерлердің дамуы ақпарат тасымалдаудың жаңа түрлерін қажет
Қазіргі заманғы дербес компьютерлер магниттік және лазерлік дискі
Техниканың құрылғылыардың ингерациясының, машина және адамның бірігіуінің салдарынан,
Дербес компьютер бір жүйелі телекоммуникациялық желіге қосылғанда олардың
Қазіргі кез келген заманға сай оқу жүйесінің құрамында
CD-ROM диковод-лазерлі дискілермен жұмыс істеу үшін, программа
Егер локальды желіде жұмыс істеу немесе интернетке шығу
Технологиялар зертханасындағы мультимедиа информациясымен жұмыс істемейтін дербес компьютерде
Егер, мысалы, интернеттен алынған ақпаратты экранға шығару керек
Цифрлы видеокамералар қазіргі кезде үлкен таралымға ие.
Қазіргі заманның оқыту құралдарының ерекшелігі олардың
Жаңа технологиялар оны басты басқару құралына айналдырады. Екі
Компьютер мониторындағы бейнелердісаусақпен, көрсеткішпен немесе арнайы маркермен график
Жаңа білім беру практикасында қашықтан оқыту енгізудің негізгі
Қазіргі кезде мектептердің басым көпшілігінің интернетке кіруге мүмкіндігі
Дистанциондық оқытудың маңызды бөлігі болып оның экономикалық тиімділігі
Бүкіл әлемдік үлгеру жүйесінің тәжірибесі мен талдауы мынаны
Оқытудың төменгі өзіндік құны білім мазмұнының унификациясы арқылы,
Күндізгі оқытуға қарағанда дистанционды оқытудың қосымша мүмкіндіктері бар:
- білім беру және ғылыми мағлуматтар көлемінің тез
- қатысушылардың педагог профессионалдармен байланысу мүмкіндігі
- Аналогтық мүмкіндіктерді педагогтарда ала алады, олар өздерінің
- Оқушылардың педагог кәсіпқойлармен араласуында мүмкіндік алу аймақтық
Базалы түрде интеграцияланбаған медиабілімнің мазмұны қазіргі кезде 4
1. БАҚ каналдарынан берілетін мәліметтерді қабылдауға, оларды өңдеуге
2. Сындарлы ойлаудың дамуы, мәліметтердің жасырылған мәнін ашуды
3. Мектептен тыс мәліметтерді де ортақ контексте, базалы
4, Әртүрлі техникалық құрылғғыларды қолдана отырып, (компьютерлер, модемдер,
Медиабілімге деген көзқарастары мен мақсаттарын талдауы оқушылардың ашық
Сонымен, медиабілім мұғалімі арқылы әртүрлі байланыс жүйелерімен берілетін
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазіргі таңда елеміздің оқу орындары мен педагогикалық ұжымның
Ғылыми зерттеу жұмыстары мен алдыңғы қатарлы мұғалімдердің тәжірибесі
- Техникалық құралдар және оларды дұрыс пайдалану мен
- Жаңа заманғы техникалық құралдардың барлық арсеналдарын пайдалана
Жұмыс келесі бағыттарда жүргізілуі қажет:
- Мектептер мен ЖОО-дағы білім алушылардың қажеттілігін қамтамасыз
- Жаңа оқу программаларына сай жаңа аудиовизуалды оқулық
- Мамандарды техникалық оқыту құралдарын қолдануға дайындау;
- Оқытудың техникалық құралдарын мектептер мен ЖОО- да
- Өндіріске жаңа аппаратураларды енгізу және оқытудың техникалық
Сондықтан да, ЖОО-ы болашақ мұғалімдердің оқу-тәрбие процесінде жаңа
Оқытушы мамандардың дайындық сапасын артуы студенттерге қазіргі заманғы
Мұғалімге келесі талап қойылуы қажет: оқытуды жоғарғы ғылыми
Оқу процеснің пәрменділігі ізденіс пен оқыту құралдарын, формалар
Оқытудың техникалық құралдарын жоғары мектептің дидактикасына кіріп
Ұйымдасқан оқу процесінде оқытудың техникалық құралдары маңызды рөл
- мектепте студенттердің оқытудың техникалық құралдары бойынша
- ЖОО-да дәрісті жүргізу пратикасына, институттардың оқу-тәрбие, ғылыми
- негізгі оқытудың техникалық құралдары дамуының бағыттары мен
Мамандықтар қазіргі заманғы оқытудың техникалық құралдарының бағдарламаларымен жабдықталуы
Қазіргі кезде оқытудың техникалық құралдары ғылыми пәндер сияқты
- Оқытудың техникалық құралдарының әдістемелік негіздері;
- Техниканы ғылыми танымды арттыратын құрал ретінде қарау;
- Оқытудың техникалық құралдарының студенттердің танымдық белсенділігін арттырудағы
- Жаңа білім жаңалықтарын хабарлау, диагностика, болжаулау сияқты
- Оқытудың техникалық құралдарының салыстырмалы тиімділігі;
- Оқытудың техникалық құралдарының дидактикалық жүйесін құру және
3