БАЛАБАҚШАЛАРДА
ҰЛТТЫҚ ОЙЫНДАРДЫ ПАЙДАЛАНУ
Ж О С П А Р
І. Кіріспе
Балалар фольклорын дамытушы негізгі бір сала
ІІ. Негізгі бөлім
1. Ойын – балалардың ойлау қабілетін
2. Ұлттық мұраның бай қазынасы –
ІІІ. Қорытынды.
Ойын – баланың білім-білік дағдысын қалыптастыратын
тәрбие құралы.
Балабақша балалары болашақ иесі болғандықтан дүниежүзілік
Мектепке дейінгі мекемелерде адамгершілік тәрбиесі тәрбиелеу
Қазақ ауыз әдебиетіндегі, әсіресе, балалар фольклорын
Қазақ халқының жылдар бойы атадан балаға
Ойын – мектеп жасына дейінгі балалардың
Құрылыс ойынында бала сызық бойына әдемі
Баланың өмірге қадам басардағы алғашқы қимыл-әрекеті
Адам іс-әрекетінің ерекше бір түрі –
Сондықтан да педагогикада бала ойынына ерекше
Ойын мектеп жасына дейінгі баланың жеке
Ойын мен еңбектің бір-біріне ұқсас сипаттары
Баланың қуанышы мен реніші ойыңда айқын
Ойын үстінде бала бейне өмірдің өзіндегідей
Осыдан келіп ойын туралы мынандай
а) ойын - тәрбие құралы, ақыл-ойды,
ә) е р і к
б) ұ ж ы м д
в) э с т е т
г) е ң б е к
д) д е н е
Халық жасаған мұралар сан алуан. Аға
Ойынға тек ойын деп қарамай халықтың
Ұлт ойындарын жанұя тәрбиесінен бастап, балабақшада
Ұлттық мұраның бай қазынасының бірі –
Қараңғыда көзім жоқ,
Маған жақын келіңдер,
Тиіп кетсем сөзім жоқ,
Бір қыз ұстап беріңдер!..
Көзі байланған «Соқыр текені» айнала қоршап
Соқыр, соқыр, соқырақ,
Тотияйын салайын,
Оң көзіңе топырақ,
Ал, ұстап көр, батырым,
Топырағын алайын,
Міне, келе жатырмын!
деп өлеңді айтып болысымен әр жаққа
Халық арасында «Денсаулық – зор байлық»
Қазақ халқының сонау, көне заманнан бергі
Амандасқанда да жан амандығын сұрамай, мал-жан
Осындай экономикалық құрылыстың негізінде төрт түліктің
Бұл ойындардың барлығы дерлік қазақ халқының
Қазақ халқының малды соншалықты қадірлейтін себебі
«Бесік жырынан» бастап ұлт ойындарының барлығы
Ұлттық ойынның бірі – «Ұшты-ұшты». Бұл
Ойын ережесі : Бір бала ортаға
Алданған ойыншылардың жазасы өлең айтып би
Бала ойындарының мазмұны байып, түрі өзгеріп
Мысалы, «Тоғызқұмалақ» ойыны:
Қызықтырған есепшіні, ойлыны,
Бабалардың бұл ежелгі ойыны.
Екі адамға тең бөлінген мал жайы,
Ойнау үшін тақтасы бар арнайы.
Онда бар он сегіз ұя –
Екі қазан – үлкен келген іші
Бір жүз алпыс екі – барлық
Сексен бірден екі ойыншы тұр қамап.
Әрқайсының сегіз ұя – ойы бар,
Әр ұяның дәл тоғыздан қойы бар.
Екі ойыншы – екі қойшы кезекпен
Түсіреді ұяға қой есеппен.
Бір-бірінің ұясына айдайды
Қой – құмалақ санын жіті аңдайды.
Ұяда қай жұп болса қой –
Бәрі қарсы қазанға кеп құламақ.
Солай талай қой қазанға түседі
Есепке оны екі қойшы тізеді.
Кімде-кімнің қазаны тез толады,
Сол ойыншы ұтып шыққан болады.
...Қызықтырған бүгіндерде ойлыны
Міне, осындай бабалардың ойыны.
Халық мұғалімі Байтоғайұлы Малқай бала өміріндегі
Ойын баланың көңілін өсіріп, бойын сергітіп
Балалар ойынында кейде өлең-тақпақтар жиі
Жалпы ойынның қандай түрі болмасын, атадан
ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
1. «Казахские детские игры» кітабы авторы:
Алма-Ата «Жалын» 1987 г.
2. «Қазақстан мектебі» журналы № 9-10
3. «Қазақтың ұлттық ойындары» кітабы авторы:
Алматы «Қайнар» баспасы 1994 ж.
4. «Шынашақ» кітабы. Құрастырушылар – М.
Алматы «Балауса» 1992 ж.
Міндеті
Мақсаты
Баланың ойлау қабілетін, сөйлеу, білім-білік дағдыларын
Бүлдіршіндердің ойлау қабілетін ойын арқылы дамыту
Мазмұнды-бейнелі
Құрылыс
Дидактикалық
Әдістері
Кейіптендіру
Қимыл-қозғалыс
Мазмұны
Халықтық педагогика
Нәтижесі
Танымы мол шығармашылық тұлға
Т
Ұ
Ж
Ы
Р
Ы
М
Ерік және мінез қасиеттерін бекітеді, адамгершілік
Ұжымдық сезім әрекеттері өсе түседі
Эстетикалық тәрбие беру құралына айналады
Еңбек тәрбиесін беру мақсаттарын шешуге мүмкіндік
Дене күшінің жетілуіне көмектеседі
Тапқырлық
Шыдамдылық
Ұйымдастырушылық
О й ы н
Шапшаңдық
Белсенділік
Адамгершілік
Ойын-тәрбие құралы, ақыл-ойды, тілді ұстартады, сөздік