Мазмұны
Кіріспе .........................................................................................................3
І тарау. Оқу процесінде қарым-қатынас жасау әдістемесі
1.1 Оқушылардың іс-әрекетін ұйымдастыру..............................................23
1.2. Мұғалім мен оқушылардың өзара қарым-қатынастары.....................26
ІІ тарау. Оқушы дағдыларын қалыптастыру
жолдары
2.1 Оқыту процесінде оқушының іскерлік дағдыларын
қалыптастыру жолдары...........................................................................30
2.2 Оқушылардың дүниетанымын қалыптастырудың ғылыми
негізі..........................................................................................................35
ІІІ тарау. Оқушы іс-әрекетін бақылау әдістемесі
3.1 Оқу процесінде оқушы еңбегін бақылау тәсілдері..............................41
3.2 Оқушылардың танымдық іс-әрекетінің нәтижесін бақылау және
бақылау.....................................................................................................44
Қорытынды............................................................................................52
Пайдаланылған әдебиеттер......................................................54
Кіріспе
Тәрбие процесі адамның қоғамдық мәнінің әлеуметтік маңызды сапаларын қылыптастыруға,
Тәрбиенің мәні-адамның қоғамдық мазмұнын әлеуметтендіріп, оның ұжымымен және
Осыған орай, курстық жұмысында осы мәселелерге тоқтамас отырып тәрбие
Осы тақырыпты ашуда мынадай бірнеше мәселелерді қарастырдық.
1. Адамгершілік қасиеттің қалыптасуындағы тәрбиесінің
және адамның адамгершілік санасының дәрежесі оның мінез-
құлқы мен іс-әрекетін анықтайды.
Адам неғұрлым адамгершілік тұрғысынан бай болған сайын соғұрлым қоғамға
2. Жеке тұрғаның қалыптасуындағы еңбектің рөлі. Адамды
адам еткен еңбек деп бекер айтылмаса керек. Сондықтанда балсаға
3. Жеке тұлға дамуының
мәні – баланың ойлау, сөйлеу, сезім сияқты процестерінде бірте-бірте
Бітірушілік жүмысты зерттеу барысында негізгі мән берілген педагогикалық мәселелер,
Сонымен жекеадамның дамуы дегеніміз оның нерв жүйесіндегі функционалдық мүмкіншіліктерінің,
Баланың дамуына іс-әрекетінің ролі өте зор. Ол дамудың негізі,
Мектеп жасыма дейінгі және кіші мектеп жасындағы балаларға тән
Ұлы данышпан, философ әл-Фараби "Адам баласына білімнен бүрын тәрбие
Қоғамымыздың өсіп келе жатқан азаматы жеке адамға тән көптеген
Оқушылардың өзін өзі тәрбиелеу тілегін тудыруға, бұл әлі олардың
Өзін-өзі адамгершілікке тәрбиелеуде өзіне-өзі бұйыра білудің мәні зор. Оқушылар
І тарау. Оқу процесінде қарым-қатынас жасау әдістемесі
Оқу жылының соңына қарай балалар сабақта бірлесіп жұмыс істеу
Орыс тілі, оқу, математика және басқа пәндер бойынша оқу
Оқу, грамматикә және тіл дамыту сабақтары адамдардың қарым-қатынасы туралы
Оқуға арналган кітаптарда қазіргі балалардың омірі бейнеленген әңгімелер берілген.
Адамгершілікке тәрбиелеу мақсатында қазақ тілі сабақтарында өткізілетін қысқаша мазмұндаманы
Мысалы, екінші класс оқушыларына мынадай әңгімө оқылды; "Жаз мезгілі
Мүғалім осындай текстерді өзі іріктеп, оған мазмұны осы сәтте
Балалардың ойлау қызметінің негізгі түрлері сабақтағы жұмыс түрі коллективті
Математика сабақтарында есеп шығарған кезде бірлесіп жұмыс істеудің әр
Табиғаттану жөніндегі пән сабақтары балалардың белсенді
Үйлестіріліп берілетін материалмен жұмыс істеу бір партада отыратын балалардың
Мысалы, «Бөлме өсімдіктері» деген тақырып бойынша сабақ өткізген кезде
Топтық тапсырмаларды ұйымдастыру және оларды сабақта орындау оқушылардың
Жалпы жұмыс үшін топтар құра отырып, балалардың арасындағы жолдастық
Балалардың сөйлеу қабілетін дамыту барлық сабақтарда болатын процесс -
Сабақта бәрі мұғалімнің басшылығымен жүргізіледі. Сабақтағы балалардың өзара қарым-қатынасының
II класта балалар бірін-бірі жақсы біледі және жолдастық қарым-қатынастан
Оқу үшін көркем шығармалар таңдау олардың негізінде екінші класс
Ұсынылған шығармаларды талқылауға арналған сұрақтар балалардың кейіпкер іс-әрекетін түсінуін
өте қызықтырады. Сөйтіп, балалардың алдына қойылған мәселелерді коллективтік түрде
Оқи отырып және оқылған материал бойынша әңгіме өткізе келе,
Тәрбиелік жағынан баланы әңгімеде, өртегіде, өлеңде келтірілген "адамгершілік проблемамен"
Мәселелердің бағыттылығы, оқылған шығарманы талқылау қорытындысы бала сезімім оятардай
II класта оқуға арналған әдеби шығармалар төрт бөлімге топтастырылып
Кластың ерекшелігіне қарай мұғалім тексті іріктеп пайдалануы, адамдардың адамгершілік
Төменгі класс оқушыларын еңбек қызметіне тәрбиелеуде елімізде жасалып жатқан
Төменгі жастағы оқушылармен «сана», «үнем» «рационализатор-лық», "тиімділік" синяқты ұғымдарды
Мәселен, балалар чертеж бойынша машина моделін әзірлеуді үйренеді. Модель
III класта "үнем" деген ұғымды тереңірек түсіндіру жұмысы одан
Балалардың еңбекте дұрыс ұжымдық көзқараста болуын
қалыптсатырудың зор маңызы бар. Оқушылардың жалпыға ортақ аспап пен
Мұғалім оқушылардың еңбек процесіндегі өзара қарым-қатынасын мұқият қадағалауға тиіс:
Ойыншықтардан, үйде пайдаланылатын және мектептегі еңбек сабағында артылғандардан
Өз көрмелерінің экспонаттарын балалар жалпы ұйғарым бойынша жолдастарының туған
Кейбір еңбек сабақтарының алдында балалар табиғатқа экскурсия
Пьесалар әзірлеу, одан соң оларды стол үстіндегі қуыршақ театрында
Балалар театрын құру жөніндегі күрделі әрі көп қырлы жұмыс
III класта топтық үй тапсырмалары әр түрлі оқу бағдарламасы
Табиғаттану пәні бойынша жарықтардаи немесе күзгі гүлдерден
Мақал-мәтел іріктеуді, әдеби викториналарға сұрақтар
Ауыл шаруашылық еңбегіне және өсімдіктердің өсуін бақылауға байланысты ("Терезе
"Терезе алдындағы орманды" оқушылар ағаш өсімдіктердің: еменнің, ақ үйеңкінің,
III кластағы қоғамдық пайдалы еңбектің түрлері әр түрлі, бұлар
Қоғамдық тапсырмалар балаларға ойын түрінде берілуі мүмкін,
Бұдан соң класта класс кітапханасының кітаптарына және оқушылардың
Балалар үшін осындай қызықты істерден олардың алған әсерлі толғаныстары
Дұрыс ұйымдастырылған қоғамдық майдалы жұмыс балаларды жақындастырады. Жолдасына деген
Оқушылар сурет салумен айналыса бастағаннан бері жыл өтті. Сурет
Балалардың бейнелеу қабілетін дамыту бұрынғысынша көз алдына елестетуді
Балалардың жеке өмірлік тәжірбиесіне сүйене отырып, оларды адамдардың іс-қимылы
Балалармен тәрбие жұмысында олардың суреттерін бірлесе талқылау өте пайдалы.
Көркемдік материлдар балаларды тәрбиелеуге көмектеседі. III класта сурет салудың
Сабақтан тыс уақытта да қаламмен сурет салуды іс жүзінде
Осының бәрі балалардың бейнелеу өнері қызметіне тақырыптар мен сюжеттердің
III класта тақырыптық тапсырмалардың бәрі дерлік адамды бейнелеуде балалардан
Дене бітімінің пропорциясын салу жұмысы балаларды адамның қозғалысын айқын
Адамның дене бітімін қозғалыссыз (орнықты) қалпында ойша бейнелесу балалар
Балаларға адамдардың жүрісін бақылап көруді тапсырған дұрыс. Мұндай тапсырмаларды
Мұғалім суреттің тақырыбы туралы балалармен әңгіме өткізе отырып,
Оқушыларға қойылатын сұрақтарды балалар адамдардың әрекеттерін адамгершілік тұрғысынан өз
Балалар сурет салуға кіріспес бұрын өз суретінің сюжеті туралы
Табиғатты бейнелеуге қатысты тапсырмаларды орманға, баққа, парке экскурсия жасағаннан
І-ІІ класта бейнелеу өнері сабағының түрлері әр түрлі болады.
Балалардың әдеби шығармаларға иллюстрация жасауына ерекше назар аудару керек.
Балалардың суреттері әрбір оқушыны жақсы білуге мүмкіндік береді. Балалардың
1.1 Оқушылардың іс-әрекетін ұйымдастыру.
Оқушылар іс-әрекетінің мазмұны оқыту мен тәрбие мақсаттары мен міндеттерінен
Нақтылы сыныпта оқу және оқудан тыс іс-әрекеттің мазмұнын ұйымдастыру
Оқушылардың оқу мен оқудан тыс іс-әрекетті ұйымдастыру формасының психологиялық
Келесі шарт — ұжымдағы іс-әрекеттің әлеуметтік бағдарлаушы сипаты. Ол
Бұл оқушылар ұжымының барлық өмірі мәліметке толы жағдайда нақты
Ұжымдық іс-әрекет тиімділігінің маңызды психологиялық шарты — әсіресе негізгі,
Іс-әрекеттің кез келген түрін ұйымдастыра отырып, класта нақтылы бір
Оқушылардың шынайы өзара байланысын ескере отырып, мұғалім екі жақты
Өз қарым-қатынасының шеңберіне сүненген, шәкірттер ұйымдастыру функциясын неғұрлым тиімді
Шәкірттердің оқу мен оқудан тыс қызметін ұйымдастыру мазмұны мен
1.2. Мұғалім мен оқушылардың өзара қарым-қатынастары.
Мұғалімдер мен оқушылардың өзара қарым-қатынастары — ересек адамдардың тәрбие
Алайда практикада мұғалімнің оқушыларымен қарым-қатынасы әрдайым ұтымды қалыптаспайды. Көп
Басқарудың автократтық (өзі билейтін) стилінде мұғалім активке сүйенбей-ақ, ұжымы
Басқарудың өктемдік стиліне автократтықтың негізгі белгілері тән. Бірақ, мұнда
Басқарудың демократиялық стилінде мұғалім ұжымға сүйенеді, оқушыларды дербестікке ынталандырады.
Басқарудың елемеушілік стилінде мұғалім шамасы келгенше оқушылардың тірлігіне көп
Айнымалы стильге тән мұғалім сыртқы жағдайға немесе өзіндік эмоциялық
Басқару стилі мұғалімнің оқушылармен қарым-қатынас жүйесінің барлығына: мұғалімнің өз
Ол неғұрлым айқын, мысалы, көптеген мұғалімдердің мектеп оқушыларымен тығыз
Бірінші топқа балалармен тұрақты араласатын мұғалімдерді жатқызуға болады. Және
Екінші топты оқушыларға сыйластықпен қарайтын, олардың сенімі мен сүйіспеншілігіне
Үшінші топқа мектеп оқушыларымен жақын араласун ашық тырысатын, алайда
Төртінші топқа оқушылармен араласатын іс мәселелерінің тар шеңберімен шектелетін
Мұғалімдердің оқушылармен қалыптасатын өзара қарым-қатынастары педагогтардың мектеп оқушыларының жас
ІІ тарау. Оқушы дағдыларын қалыптастыру жолдары
2.1 Оқыту процесінде оқушының іскерлік дағдыларын қалыптастыру жолдары
Оқушылардың сыртқы әрекетіне, өзін көрсете білуіне, негізделген олардың таным
Алайда, практикалық мақсат үшін оқу процесі мен сабақ беру
Адамдардың таным қызметінде елеулі айырмашылықтар бар, ол айырмашылықтардың нені
жаңаны таниды десек, тек өздері үшін і-ама жаңаны, ғылым
Оқушы болса, жаңаны тани отырып, ең тура, қысқа жолмен
Оқушы ғылымды ғалымдардың қалай ашып және жасап шығарған қалпында
Мұнда мұғалімнің сөйлеу қызметінің екі жағы бар: мұғалім жаңа
Білімді меңгеру үшін оларды классификациялау мен жүйелеудің, белгілері бойынша
Білім шындығын нақтылау мен тексеру өзінің меңгерген ережесіне, анықтауына,
Оқыту міндетіне, оқушыларды біліммен қаруландырудан басқалардың іскерлігі мен дағдысын
Қандай да болсын іскерлікті меңгеріп алу процесінде бүтіндей барлық
Іс жүзінде іскерлік пен дағдыны игеріп алу кезінде оқушылар,
Мысалы, оқушы жазу жазған кезде "а" немесе "б" әріптерінің
Дағдының пайда болу процесі іріленумен ғана емес, сондай-ақ автоматизмге
2.2 Оқушылардың дүниетанымын қалыптастырудың ғылыми негізі
Жан-жақты жетілген азаматты тәрбиелеуде мектептің алдындағы ең басты педагогикалық
Осы орында ұлы Абайдың мына бір сөзі еске түседі
Осы бір ғибратты сөздің терең мән жатыр. Адам айналасын
Ғылыми көзқарас, дүниетаным жеке адамға өзін қоршаған өмірді, оның
Дүниетаным — адам санасының арнайы түрі, оның өзін қоршаған
ғылыми дүниетаным табиғат және қоғам дамуын түсіндіреді, білімді
сананы қалыптастыруы арқылы ағартушылық функцияны орындайды.
Ғылыми дүниетанымның тәрбиелік функциясы сол көзқарастар мен сенім адамда
қалыптастырады, мінез-құлықты шыңдайды, ынта-жігерді күшейтеді,
идеялық тұрақтылықты қалыптастырады.
Дүниетанымның мазмұнын меңгеру бойынша ішкі рухани жұмыстар
адамның ойлау қызметін жандандырады. Бұдан оның дамытушылық
функцияны орындайтыны көрінеді.
Ұйымдастырушылық функциясы дегенде
Ғылыми қозғалыстың болжау функциясы қоғам дамуының
заңдылықтарына негізделеді. Ол келешекте құру идеясын алға сүруде
көрінеді.
Дүниетанымдық тәрбиенің мақсаты оқушылардың табиғат пен қоғамды танып білуде
Дүниетанымдық тәрбиенің мақсаты оқушылардың табиғат пен қоғамды танып білуде,
Дүниетанымдық тәрбиенің міндеттеріне ғылыми көзқарас пен сезімді қалыптастыру жатады.
Бұл міндеттер оқу-тәрбие процесінде ғылыми білімдерді меңгеру жолымен, адамгершілік,
Оқушылардың бойында ұлттық идеологияны қалыптастыру да мектептің алдындағы басты
Білімдік пен өзінің тарихын, өткенін білу, келешегін болжай алу
Дүниедегі әрбір мемлекеттің, әрбір қағамның өзіне лайық идеологиясы бар,
Ұлттық идеология бүкіл қазақстан халқының рухани сезімдерін, ұлттық мақтанышын,
Ұлттық идеология тек қазақ халқының мүддесін көздемейді. Қазақстанда жасайтын
Идеологиясыз бұқараны тәуелсіздікпен байланысты болған мәселелерді шешуге жұмылдыру қиын.
Дүниетаным дегенде адамның өзін қоршап тұрған табиғат пен әлеуметтік
Осыған орай ғылыми дүниетанымның құрылымдық компоненттеріне мыналар жататынын ғылыми
ғылыми білімдер жүйесі.
көзқарас.
сенім.
адамның арман-мұраттары.
теориялық ойлау.
Ғылыми білімдер – дүниетанудың объектив компоненті болып, ғылыми шындықтар
Көзқарас – қоғамдағы және табиғаттағы құбылыстарға өз қатынасын білдіретін
Сенім өткізгендерінің жиынтығы. Сенім адамның бойына нық орнап қалыптасқан
Адамның мұраты (идеалы) – бұл адамның өмірге ұмтылуы, талпынуы,
Теориялық ойлау – білімдерді, шындық құбылыстарды творчестволық меңгеру, дүниетанымды
Дүниетанымның қалыптасуы ұзақ және күрделі процесс, оның барысында жеке
Барлық оқу пәндерінің екі педагогикалық міндеті бар:
Тура міндеті – белгілі бір ғылымның заңдылығын ашу және
Жанама міндеті – факттар мен заңдарды дүниетанымның тұтас
системасына енгізу.
Экономикалық және экологиялық тәрбие оқушыларда ғылыми дүниетануды қалыптастырудың бір
Ғылыми дүниетанымның бір бөлігі ретінде экономиалық сана-сезімді қарастырамыз. Экономикалық
Экономикалық тәрбие адамдардың бойына орналасып басқарушылыққа тән мынадай қасиеттерді
Оқушыларға экономикалық тәрбие берудің мақсаты – жұмысқа ыждахаттылықты, еңбек
Мектепте алғашқы экономикалық білім экономикалық пәндер арқылы беріледі, оған
Тарих, қоғамтану, экономикалық география пәндері арқылы оқушылар өндіргіш күш
Экономикалық проблемалар туралы әңгімелесу, лекция, пікірталас,
конференция;
Экономикалық білім сапасын лекторийлер, семинарлар, үйірмелер, клубтар;
Еңбек ардагерлермен, өндіріс озаттарымен кездесу ұйымдастыру;
Оқушылардың өзін-өзі қызмет ету еңбектері, қоғамдық пайдалы жұмыстары.
Жастарды үнемділікке тәрбиелеу мәселелері халық педагогикасында да кең көрініс
Адам табиғаттың бір бөлігі. Ол табиғатсыз өмір сүре алмайды.
Демек, табиғаттың сиын кейінгі ұрпаққа қолдау үшін оқушылардың бойында
Экологиялық білім география, биология, химия, еңбек, физика, әдебиет сияқты
ІІІ тарау. Оқушы іс-әрекетін бақылау әдістемесі
3.1 Оқу процесінде оқушы еңбегін бақылау тәсілдері
Оқыту, мұғалімнің еркеше бағдарлы мақсат көздейтін қызметі ретінде, оқушыларды
Оқытуды тиімді ұйымдастыру мәселелерімен педагогиканың дидактика деп аталатын арнаулы
Оқытудың, білім маңызды қалған барлық басқа түрлерінен және өздігінше
Әрбір пәнді оқыған кезде оқушылар білімінің кейбір жиынтығын меңгереді
Білімге белгілі заңдылықты көрсететін, сондай-ақ барлық осы терминдермен байланысты
Мысалы, оқушы өзіне түсіндіргеннен кейін білімді меңгеріп алады, осындан
Мәселен, шетел тілін, үйреніп білген кезде сөйлеу дағдысының қалыптасатыны
Білімнің, іскерлік пен дағдының өзара салмағы әр түрлі оқу
Әрине, мұнда да кейбір автоматизм бар: шәкірттер көбейту
Шетел тілдерін үйрену кезінде білімдерді меңгерудің де, олардың негізінде
Педагогтар мен психологтар оқыту жүйесінде білімді жетекші буын деп
Бұл дәстүрлі терминдік шектеу сәтті болып табылмайды. Өйткені, орыс
Мұғалімнің жұмыс жүйесі оқудың ішкі механизмдерін білуіне, оқу процесінің
3.2 Оқушылардың танымдық іс-әрекетінің нәтижесін бақылау және бақылау.
Оқыту процесінің маңызды компоненттерінің бірі – бақылау, баға қою.
Бақылау - бұл педагогикалық басшылықтың және оқушылардың танымдық іс-әрекетін
Сабақтың барлық кезеңдерінде бақылаудың мазмұны оқушыларды іс-әрекетіне ынталандыру және
Тақырыптық бақылау оқу бағдарламасындағы белгілі тақырыптар бойынша өткізіледі. Сабақтың
Тараулар бойынша оқтын-оқтын бақылау әрбір тоқсанның аяғында оқу бағдарламасының
Қорытынды бақылау - барлық пәндер бойынша жыл аяғында өткізіледі.
Машинасыз бағдарламалап бақылау әдістері бойынша перфо-карталар және бақылау карталарын
Егер оқушының дайындығы жеткілікті болса, ол дұрыс жауап беріп,
Код нөмірлері Сұрақтар рим цифрымен
I II III IV V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 3
3
2
1
4
2
3
1
2
4
3 2
3
4
4
4
4
1
2
3
2
4 1
1
3
4
2
1
3
1
4
2
1 I
4
2
2
3
1
4
2
3
2
2 4
2
1
3
4
3
2
1
4
1
4
Бірінші графада код нөмірлері араб цифрларымен (II), бірінші— бесінші
Сұрақ №1. Оқыту процесі дегеніміз не, оны дәлелдеп, толық
Жауаптың варианттары:
1.Оқыту міндеттерін шешуге бағытталған танымдық әрекеттердің жүйесі.
2.Мұғалім мен оқушылардың оқыту процесін жүзеге асыруға бағытталған бір
3. Білімді, іскерлікті және дағдыны игеруге және жеке адамның
4. Оқушылардың ойлау қабілетін дамыту, оларды білім, іскерлік және
Егер оқушы осы сұрақтардың ішінен бақылау картасы бойынша бірінші
Сонымен, мұғалім бақылау карталарын пайдалана білсе, сөзсіз оқушылардың білімін
Машинаны бағдарламалап бақылау әдістері қазіргі кезде мектептерде, арнайы орта
Барлық оқу орындарында техникалық құралдардың көптеген түрлері қолданылады. Олар:
1. Автоматтандырылған сыныптар «АК».
2. МикроЭВМ «Атат» және «ДВК».
3. Электронды емтихан алушы «АИСИ»-3 т.б.
Мұндай техникалық құралдар оқушылардың білімін тексеру, бақылау және өзін-өзі
Бақылаудың тиімділігі оны оқыту процесінде дұрыс ұйымдастыруға байланысты. Оқыту
Жаппай бақылау жағдайында барлық оқушыларға сұрақтар немесе мазмұны бірдей
Оқыту процесінде оқушылардың өзін-өзі бақылауы өте қажет. Өзін-өзі бақылау,
Топтық бақылауда белгілі оқушылар тобы сабақта тапсырмалар алып орындайды.
Бақылаудың дербес формасы әрбір оқушының білімін, іскерлігін және дағдысын
Сонымен, оқушыларды өзін-өзі бақылау тәсілдеріне үйрету, олардың жауапкершілігін, өз
Оқушылардың үлгерімін бақылау нәтижесі бағалау арқылы көрсетіледі. Бағалау деп
Мұғалім оқушылардын білімді, іскерлікті дағдыны игеру сапасын тексеріп қана
Оқушылардың білімін бағалау үшін мынадай жағдайларды ескеру қажет:
а) оқушы білімінің жақсы жақтарын және кемшіліктерін дәлелдеу;
ә) баға әділетті болуы қажет, оқушының бағасын әдейі төмендетуге,
б) әрбір баға — бұл тек қана білімді есепке
в) оқушылардың кейбір теріс қылықтары үшін бағаны жазалау құралы
г) оқушылар білімін тексеруді және бағалауды сабақтың әрбір кезеңінде
Үлгерімді бағалау «балл» есебіндс көрсетіледі. Біздің мектептерде үлгерімді бағалау
«5» бағасы — оқу материалын толық, дәл логикалық бір
«4» бағасы - материалды толық біледі, бірақ болар-болмас кемшілігі
«3» бағасы — жауабы негізінен дұрыс, бірақ толық емес,
«2» бағасы - оқушы жауабында қателіктер, білімінде елеулі кемшіліктер
«1» бағасы — тексерілген оқу материалы бойынша білімі жоқ,
Оқушылардың білімін тексеру процесінде, оларға тек қана баға қоюмен
Оқушылардың үлгерімін сандық белгімен көрсетудің әр түрлі жүйелері «балл»
Венгрия, Югославия және Чехославакия елдерінде «бес» баллды жүйе қолданылады.
Румыния, Голландия және Ауғаныстан мектептерінде оқушыларға 1-ден 10-ға дейін
Францияның бастауыш мектептерінде оқушыларға 10 баллдық жүйе бойынша,, ал
Америка Құрама Штаттарында оқушыларға баға қоюда әріп жүйесі қолданылады:
Жапонияда оқушылардың білімін есепке алу және бағалаудың басқа формалары
Куба мектептерінде емтихан және баға қою жойылған. Толық мінездеме
Есепке алу – бұл оқытудың белгілі кезеңінде оқушылар мен
Үлгерімді есепке алуда мынадай мәселелерді еске алған жөн:
— оқу бағдарламасы бойынша тақырыпты және тарауды оқып-үйрену процесінде
— әрбір аяқталған тақырып бойынша оқушылардың жұмысы туралы
— оқушылардың үлгерімін орта арифметикалық мәліметтерге сүйеніп бағалауға
— оқушыларға байыңды толық мінездеме беру үшін олардың
Сонымен, әрбір мұғалім оқу жұмысын есепке алудың әдісін және
ҚОРЫТЫНДЫ
Оқушылардың ойлауын үнемі дамытып отыру, оларда шеберлік пен дағдыны
Білімдерді меңгеру процесінде оқушылардың ойлануы, шеберлігін және дағдыларын дамыту
Психолого-педагогикалық әдебиетте оқу процесінідегі шеберліктер мен дағдылар деп нені
тарихи білімдер деректерін талдай білу, тарихи оқиғалар мен құбылыстардағы
материалды ауызша және жазбаша баяндай білу;
хабарлар, баяндамалар, рефераттар, саяси хабарлар дайындау және
Білім мен шеберлік арасында
Танымдық тапсырманы шешерде сол "тапсырманың өзін, сонымен бірге оқытылатын
Шеберлікті қалыптастырудың негізгі ой қызметінің белгілі тәсілдерін игеру болып
Оқушылардың ойлану және сөйлеу қабілетінің дамуы, шеберліктері мен дағдыларыинң
Қорыта келгенде, оқушылардың іскерлігі дағдысы мен шеберліктерін қалыптастыруды мұғалім
Пайдаланылған әдебиеттер
Қоянбаев Ж.Б. Подагогика. Алматы, 1998ж
Сағындықұлы Е., Подагогика . Алматы, 1999ж
Савин П.В. Педагогика. Алмты, 1988ж
Ильина А. Педагогика. Алматы "Мектеп баспасы", 1977ж
//Қазақстан мұғалімі. 1999 жыл 28 сәуір
//Қазақстан жоғары мектебі 1999 жыл № 257-600 бет
// Биология, география, химия 1999 жыл № 1
Тарих сабақтарында оқушылардың танымдық қызметін дамыту. Т.Тұрлығұл // Қазақ
Кенеш Ә. Математиканы оқытудың теориясы мен әдістемесі //Қазақстан жоғары
Байсерке Л., Аңламасова Г. Оқушылар бойындағы жағымсыз
Әбдікәрімова Б., Соколова М. Оқыту техлогиясының білім сапасын көтерудегі
Шыныбеков Ә. Сапалы альтернативті оқулықтар және оқу-әдістемелік кешен қалыптастыру
Жапбаров А. Оқушының тілін дамыта оқытудың мазмұны. Шымкент, 2003ж.
Жақыпбекова Г. Бейімдеп оқьпу арқылы ілімді толық игеру әдістемесі.
54