Жоспар
Кіріспе................................................................................................................6
І-тарау. Әлеуметтік қамсыздандыру жүйесінің қазіргі жағдайын
теориялық талдау.
1.1. Әлеуметтік басқарудың мазмұны.......................................................8-11
1.2. Қоғамды басқарудың заңдары мен принциптері.............................11-21
1.3. Әлеуметтік қамсыздандыру жүйесінің қарқынды дамуы мен
осы саладағы сілкіністер....................................................................21-23
ІІ-тарау. Индер аудандық жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар
бөлімінің қызметіне жалпы шолу
2.1. Бөлімінің құрылу тарихы……………………………………………24-27
2.2. Бөлімнің атқаратын міндеттері, қызметі мен құқықтары...............27-32
2.3. Аудандық әлеуметтік қамсыздандыру бөлімінің басқарушылық
және ұйымдастырушылық құрылымы................................................32-44
ІІІ-тарау. Бағдарламаны жүзеге асырудың негізгі бағыттары мен
механизімі.
3.1 Әлеуметтік қамсыздандыру жүйесінің мақсаты мен
тапсырмалары..................................................................................... 45-50
3.2. Халықты әлеуметтік қамсыздандыру жүйесін жетілдіру...............50-53
3.3 Халықтың жұмыс бастылық өнімімен еңбек қатынастарын
жетілдіру..............................................................................................53-58
Қорытынды мен ұсыныстар ....................................................................... 59
Қолданылған әдебиеттер................................................................................61
Кіріспе.
Мен осы дипломдық жұмысымда Қазақстан Республикасының халқын әлеуметтік қамтамасыз
Жұмыспен қамту саясаты мемлекеттегі жүргізілетін әлеуметтік-экономикалық саясаттың айнымас бір
Халықты жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламалар аясында халықты жұмыспен
Елімізде еңбек нарығында жаңа өзара байланыс жасайтын жаңа жүйе
Сонымен қатар, бүгінде Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорының автоматтандырылған жүйесін
Әлеуметтік-экономикалық жағдайлар өзгерген кезде міндетті әлеуметтік сақтандырудың негізгі параметрлеріне
Қазақстан халқын жұмыспен қамтудың 2005-2007 жылдарға арналған өңірлік бағдарламасын
Халықаралық еңбек ұйымы, валюталық банк, дүние жүзілік даму банкі,
Сонымен Қатар қазііргі таңдағы зейнеткерлерге, Ұлы Отан соғысы мен
І-тарау. Әлеуметтік қамсыздандыру жүйесінің қазіргі жағдайын теориялық
талдау
1.1. Әлеуметтік басқарудың мазмұны.
Кез келген қоғамда әлеуметтік басқару жүйесі құрылады. Әлеуметтік басқару
Қоғамды басқарудың мазмұны, мақсаты мен мүмкіндіктері ең алдымен қоғамдық
«Әлеуметтік басқару» ұғымы мазмұны жағынан көп жақты болып келеді.
материалдық-өндірістік дамытуды басқару;
әлеуметтік процестерді басқару;
- саяси саланы басқару;
- қоғамның рухани өмірін басқару.
Сонымен қатар, әлеуметтану шеңберінде әлеуметтік басқарудың жеке теориясы да
Әлеуметтік басқару қоғамдық қатынастар мен әлеуметтік процестерді саналы түрде
Басқару әлеуметтануы - жалпы әлеуметтану ғылымының қоғам мен ұйымдарда
Сонымен, басқару әлеуметтануы әлеуметтану ғылымының бірден-бір жетекші саласы болып
Басқарудың мәні - кез келген объектінің жақсы әрі максималды
Басқарудың мазмұны, формасы, мақсаты мен принциптері - коғамдағы үстемдік
Стихиялық механизм – автоматты түрде ықпал ету адамдардан басқару
Саналы басқару жоспарланған, тұрақты және сенімді байланыстардың негізінде алыптасады.
Сайып келгенде, саналы механизм жүйеге өзіндік қоғамдық институттардың –
1.2. Қоғамды басқарудың заңдары мен принциптері
Қоғамды басқарудың субъектісін тар мағынада қарастыратын болсақ, ол -
Әлеуметтік басқарудың объектісін кең мағынада алсақ, ол - халықтың
Әлеуметтануда басқару процесі барысында қалыптасатын қатынастар субъектінін басқару объектісіне
Көптеген мамандар атқарылатын қызметтерді басқару процесінің сатысы (кезеңі, фазасы)
Егерде біз әлеуметтік басқарудың функциясын кең мағынада алып қарастыратын
Басқару процесі бірнеше кезеңнен тұрады және әр кезең өзіне
Проблеманы анықтау алдағы мақсатты белгілеуге мүмкіндік береді, ал оны
Ақпарат сенімді, объективті, толық және дер кезінде алынған ақпарат
Алынған әлеуметтік ақпарат басқару үшін шешімге келу мен оны
Басқарушы шешімі төмендегідей сұрақтарға жауап беруі тиіс:
- белгіленген мақсаттарға жету үшін қандай міндеттерді шешу кажет?
- оларды қандай әдістермен, айлалармен, тәсілдердің көмегімен шешуге болады?
- қойылған міндеттерді кім жүзеге асырады?
- оларды жүзеге асыруды қамтамасыз етуі үшін қандай материалдық
- жалпы міндеттерді орындаудың және әрбір нақты тапсырманы
- қойылған міндеттердің орындалу барысына кім бакылау жасайды? Басшылық
Басқару бағдарламасын жүзеге асыру оны қорытындылау, нәтижелерін талдау арқылы
а) проблемаларды алға кою және мақсаттарды анықтау;
б) басқару объектісі жөнінде ақпарат жинау және зерттеу;
в) басқару шешімін жасау және қабылдау;
г) басқару бағдарламасын жүзеге асыру (ұйымдастыру, реттеу, есепке алу,
д) нәтижесін талдау және оларға интерпретация (түсінік беру) жасау.
Әлеуметтану әлеуметтік басқарудың принциптерінде зерттейді. Принциптер басқару механизмінің маңызды
Субъектінің белгілері бойынша мемлекеттік, қоғамдық ұйымдардың қызметін басқару принциптерін
Алайда, біз әлеуметтік басқарудың ең негізгі принциптеріне қысқаша сипаттама
Қоғамдағы әлеуметтік басқару процесі сияқты мақсаттар мен міндеттерді анықтаудың
Мұның кешенділік және жүйелілік принциптері де бар. Кешендік приципте
Демократиялық централизм принципі - әлеуметтік басқарудың ең маңыздысы ол
Жариялық принципінің әлеуметтік басқарудағы қазіргі өтпелі кезеңдегі маңызы өте
Басқару процесін ұйымдастырудың басқа да принциптері бар. Бұған ең
Мемлекет саясатшылары халықты әлеуметтік – экономикалық жағынан қамтамасыз ете
Жаңа келісім шарттарда әлеуметтік қорғаныс жүйесін реформалауға бағышталған және
2004 ж. 19 наурыздағы «Бәсекеге қабілетті Қазақстанға, бәсекеге қабілетті
Әлеумттік қамтамасыз етудің қазіргі жағдайына талдау.
Мемлекеттің қолдауымен Қазіргі кезде Қазақстанда әлеуметтік қамтамасыз ету жүйесі
зейнеткерлерді, мүгедектерді, асыраушысынан айырылғандарды және басқа санаттағы халықтарды әлеуметтік
Бүгінгі күні 3,5 миллионнан астам халықты әлеуметтік жағынан қамтамасыз
1999 жылмен салыстырғанда 2004 жылы әлеуметтік қамтамасыз ету шығыны
- Ең төменгі еңбек ақы 2,5 есеге ұлғайды (2605-6600
- Зейнетақының ең төменгі мөлшері 1,9 есеге өсті (3000-5800
- Орташа еңбек ақы 2 есеге өсті (11684-26048 теңгеге);
- Зейнетақының орташа мөлшері 2 есеге өсті (4104-8529 тңгеге);
- Ең төменгі күнкөріс мөлшері 1,5 есеге (3441-5394 теңгеге);
- Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылардың орташа мөлшері 1,3 есеге (3441-4670
Жалпыға бірдей игіліктерді қамтамасыз ету мақсатында және реформалау кезінде
Сол себепті мемлекеттік әлеуметтік стандарттардың толық жетілуімен жұмыс басталды.
Мемлекеттік әлеуметтік қамтамасыз етуде 400 мыңнан астам мүгедек тіркелген.
1998 ж. 1 қаңтарында шыққан заңға сәйкес зейнеткерлікке шыққан
Атқарушы биліктің талқысына түскен жаңа бағдарлама қоғамымызда әлеуметтік қорғау
Премьер –Министр реформалық бағдарламаның маңызды тұстарына тоқтала келе, 2005
Үкімет отырысында мақұлданған бағдарламаға сәйкес болашақта елімізде көп деңгейлі
Зейнетақылық төлем жүйесінің кеслесі кезеңі 2015 жылға дейін созылып,
1.3. Әлеуметтік қамсыздандыру жүйесінің қарқынды дамуы мен осы саладағы
Қазіргі кезде елімізде әлеуметтік-экономикалық жаңғырудың кезекті сатысы аяқталды деп
Қазipгi уақытта шамамен Қазақстанның әрбір төртінші азаматы әлеуметтік қамсыздандырумен
2006 жылы 4 заң қабылданды, Қазақстан Республикасы үкіметінің 22
Әлеуметтік саланы қаржыландыруды жақсартуға мүмкіндік туды. Соңғы бес жылда
Бұл жалақының ең төмен мөлшерін 6600 теңгеге дейін (немесе
Жұмыссыздық деңгейі төмендеді және кедейлік азайды. Халықтың табысы күнкөріс
Экономикалық қолайлы мүмкіндіктердің қалыптасуын ескере отырып, үкімет Елбасының тапсырмасы
Бағдарлама қаржы тұрғысынан тұрақты үш деңгейлі әлеуметтік қамсыздандыру жүйесін
Ең төмен күнкөріс деңгейінің әдістемесін өзгерту туралы ұсыныстар талқыланды
2006 жылдан бастап Қазақстан Республикасының барлық азаматтары үшін зейнеткерлік
2005 жылы ең төмен зейнетақы мөлшері 6200 тенге, ал
Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша 2005 жылы мүгедектер мен асыраушысынан
Асыраушысынан айрылу жағдайына байланысты мемлекеттік әлеуметтік жәрдем-ақының орташа мөлшері
Мүгедектерді әлеуметтік қорғаудың жаңа тәсілдері заңмен бекітілді, бұл өзгерістер
Ұлы Отан соғысының ардагерлері: мен тыл еңбеккерлеріне құрмет көрсетуге
Мемлекет халықтың ең кедей буындарына материалдық көмек пен қолдау
Ана мен баланы қолдауға біршама назар аударылды. Осы мақсатта
Көп балалы аналарға берілетін арнаулы мемлекеттік жәрдемақы мөлшері екі
Жұмыспен қамтудың тиімділігін қамтамасыз ету, жұмыссыздық деңгейін төмендету және
Сонымен, 2006 жылы республикалық бюджет есебінен 2,5 млн. адамды
бөлімінің қызметіне жалпы шолу.
2.1.Бөлімнің құрылу тарихы.
Индер аудандық әлеуметтік қамсыздандыру бөлімі 1943 жылы ауатком
Индер аудандық мемлекеттік архивтегі құжаты бойынша: қоғамның әлеуметтік-экономикалық өмірінде
«Әлеуметтік қамсыздандыру» термині совет одағы кезінде пайда болған. 24.01.1990-30.04.1900
1. «Индер аудандық жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламаларды үйлестіру
2. Бөлім өзінің қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына,
3. Бөлім мемлекеттік мекеменің ұйымдастыру – құқықтық нысанындағы заңды
Бөлім өз атынан азаматтық – құқықтық қатынастар жасайды. Бөлімге,
4. бөлімнің құрылымын, штат санының лимитін аудан әкімдігі бекітеді.
5. Департаменттің заңды мекен – жайы: Атырау облысы Индер
6. Бөлімнің толық атауы: «Атырау облысы Индер аудандық жұмыспен
Орыс тілінде: государственное учреждение «Департамент координации занятости и социальных
7. Осы ереже бөлімнің құрылтайшылық құжаты болып табылады.
8. Бөлімнің қызметін қаржыландыру облыстық бюджеттен жүзеге асырылады.
9.Бөлімге, өзінің қызметі болып табылатын міндеттерді орындауда кәсіпкерлік субъектілермен
Егер, бөлімге заңнамалық актілер мен кіріс әкелетін қызмет түрімен
Индер аудандық мемлекеттік архивтегі құжаты бойынша: қоғамның әлеуметтік-экономикалық өмірінде
«Әлеуметтік қамсыздандыру» термині совет одағы кезінде пайда болған. 24.01.1990-30.04.1900
1. «Индер аудандық жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламаларды үйлестіру
2. Бөлім өзінің қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына,
3. Бөлім мемлекеттік мекеменің ұйымдастыру – құқықтық нысанындағы заңды
Бөлім өз атынан азаматтық – құқықтық қатынастар жасайды. Бөлімге,
4. бөлімнің құрылымын, штат санының лимитін аудан әкімдігі бекітеді.
5. Департаменттің заңды мекен – жайы: Атырау облысы Индер
6. Бөлімнің толық атауы: «Атырау облысы Индер аудандық жұмыспен
Орыс тілінде: государственное учреждение «Департамент координации занятости и социальных
7. Осы ереже бөлімнің құрылтайшылық құжаты болып табылады.
8. Бөлімнің қызметін қаржыландыру облыстық бюджеттен жүзеге асырылады.
9.Бөлімге, өзінің қызметі болып табылатын міндеттерді орындауда кәсіпкерлік субъектілермен
Егер, бөлімге заңнамалық актілер мен кіріс әкелетін қызмет түрімен
2.2. Бөлімнің атқаратын міндеттері, қызметі мен құқықтары.
Бөлімнің негізгі қызметтері:
1. еңбек, жұмыспен қамту және халықты әлеуметтік қорғау және
2. жұмыссыздық деңгейін азайту және кедейшілік ауқымын кеміту, еңбекақы
3. халықты атауы әлеуметтік қорғау, мүгедектерді және олардың отбасы
4. әлеуметтік әріптестік саласында мемлекеттік саясатты жүзеге асыру;
5. Республикалық және аймақтық деңгейде әзірленетін әлеуметтік нормативтер
6. Бөлімге Қазақстан Республикасының заңнамаларымен және облыс әкімі мен
Бөлім өз құдыреті шегінде және заңнамаларда белгіленген тәртіппен төмендегідей
1. бөлімнің құрылымдық бөлімшелерінің және ведомствалық қарасты органдарынын қызметін
2. әлеуметтік – еңбек салаларында болып жатқан процестерді талдайды,
3. әлеуметтік бағдарламалардың іске асырылу барысы туралы Қазақстан Республикасының
4. мүгедектерді оңалту бағдарламаларын әзірлеу және жүзеге асыру, соғыс
5. мүгедектерді арнаулы қозғалу, тифло – техникалық құралдармен, протездік
6. бағыныстағы мекемелердің (интернат – үйлері, мүгедек балаларды тәрбиелеп
7. облыстық әлеуметтік – экономикалық дамуының қысқа мерзімді жоспарын
8. Қазақстан Республикасының «мемлекеттік атаулы әлеуметтік көмек туралы» Заңын
9. еңбек рыногі және бос орындар бойынша аймақтық дерекқор
10. жұмыс орындарын ашу, қоғамдық жұмыстарды ұйымдастыру, жұмыссыздарды кәсіби
11. нарықтық қатынастар жағдайында және еңбек рыногындағы қажеттіліке сәйкес
12. инвестициялық бағдарламалар бойынша ұсыныстарды қараған кезде еңбек рыногының
13. әлеуметтік және еңбек қатынастары саласында әлеуметтік әріптестік
14. заңнамада белгіленген тәртіппен кәсіпорындар мен мекемелердің еңбек нормасын
15. әлеуметтік әріптестік жөніндегі облыстық (аудандық) комиссиялар арқылы аймақтық
16. ақпараттық технологиялар мен программалық қамту жөнінде және ҚР
17. еңбек, жұмыспен қамту, мүгедектерді және халықтың басқа да
18. жергілікті және республикалық бюджеттен қаржыландырылатын бағдарламалардың әкімшісі қызметін
19. бірлескен міндеттерді шешу мақсатында басқа да жергілікті және
20. мемлекеттік және өзге де тілдердің дамуын қамтамасыз етеді;
21. Қазақстан Республикасының заңнамалары мен өзіне жүктелген басқа да
Негізгі міндеттерді іске асыру және өзінің қызметін жүзеге асыру
1. бөлімге жүктелген міндеттер мен функцияларды жүзеге асыру үшін
2. бөлімнің құзіретіне жататын мәселелер бойынша мемлекеттік органдарға және
3. еңбекақыны нормалау мәселесі жөнінде ұйымдастыру-құқықтық нысандағы барлық мекемелерге,
4. ұжымдық келісім-шарттарды жасасуда облыстағы кәсіпорындарға көмек көрсетеді;
5. жұмыссыздарды кәсіби оқыту, қайта даярлау және біліктілігін арттыруды
6. алдағы кезеңге арналған квота бойынша ұсыныстар әзірлейді, белгіленген
7. облыс бойынша еңбек, жұмыспен қамту және халықты әлеуметтік
8. өзіне қарасты ұйымдас қызметіне байланысты мәселелерді шешеді;
9. Департаменттің құзыретіне жататын мәселелер бойынша белгіленген тәртіппен конференциялар,
10. Бюллеттеньдер, буклеттер, плакаттар әдістемелік материалдар шығарады, жарнамалық стенділік
11. Қазақстан Республикасының заңнамаларында қаралған басқа да құқықтық функцияларды
Индер аудандық кедейшілікті азайту жөніндегі 2003-2005 жылдарға арналған бағдарламасы
Индер ауданы халқын жұмыспен қамтудың 2006-2007 жылдарға арналған бағдарламасы
Индер ауданы халқын жұмыспен қамтудың 2006-2007 жылдарға арналған бағдарламасы
2006 жылдың қаңтар айында халықты жұмыспен қамту уәкілетті органдарының
Осы барлық қоғамдық жұмысқа жіберілген жұмыссыздардың 57,5% тұрғын үй
2.3.Аудандық әлеуметтік қамсыздандыру бөлімінің басқарушылық және ұйымдастырушылық құрылымы
Бөлімді директор басқарады. Аудан әкімі оны қолданыстағы мемлекеттік қызмет
Директордың заңнамаларда белгіленген тәртіппен қызметке тағайындалатын және қызметтен босатылатын
Директор бөлімнің жұмысын ұйымдастырады және басшылық жасайды, бөлімге жүктелген
Осы мақсаттарда бөлім директоры:
1. өзінің орынбасарларының, бөлімнің құрылымдылық бөлімшелері, өзіне бағынысты ұйымдар
2. бөлім қызметкерлерін және ведомствалық бағынышты интернат –
3.заңнамада белгіленген тәртіппен көтермелеу, материалдық көмек көрсету, тәртіптік жазалар
4. өз құдіреті шегінде бұйрықтар шығарады, оған қолқояды;
5. бөлімнің функционалдық бөлімдерімен секторлары және басқа да өзіне
6. мемлекеттік органдарда және ұйымдарда Департаменттің мүддесін білдіреді;
7. белгіленген еңбек ақы қоры және қызметкерлердің
8. заңнамамен, осы ережемен және уәкілетті органмен жүктелген өзге
Бөлімнің қабылдайтын шешімдері бөлімнің директорының бұйрықтарымен рәсімделеді.
Бөлімнің консультативтік – кеңесші орган – алқа құрылады. Алқаның
Бөлімнің құрылымы:
шаруашылық жұмыстарымен және әкімшілік ғимаратын қалыпты деңгейінде ұстауды қамтамасыз
ақпаратттық – талдау, компьютерлік қамтамасыз ету, көбейіткіш техникаларының қалыпты
автотұрақ жұмыстары.
қызмет орындарының санитарлық тазалығын және жинастырылуын қамту.
әкімшілік ғимараттары мен өндіріс объектілерін күзету қызметі.
Әкімшілік бөлімнің негізгі қызметі мен міндеттері:
1. Ғимараттың жеңіл және күрделі жөндеуден өткізіп, қалыпты деңгейде
2. Бөлімнің келіп түскен және жөнелтілетін хаттар мен құжаттардың
3. басшылығы өткізетін кеңестер мен отырыстар, алқа мәжілістерінің өтуіне
4. Өкімдер, бұйрықтар мөрлерін,басқа да құжаттамалық материалдармен қамту жұмыстары,
5. Транспорт жұмысы бойынша материалдық – техникалық жабдықтармен қамтамасыз
6. Әкімшілік ғимаратына күзет кезекшілігін кезекшілік журналымен тапсыру жәнеқабылдап
Әкімшілік жұмысының қызметін ұйымдастыру.
1. әкімшілік бөлімінің бастығы:
- белгіленген заңдылықтар шеңберінде қызметшілерді қызметке қабылдау немесе босату,
2. әкімшілік бөліміне тікелей – департамент директоры басшылық жасайды.
Бухгалтерлік есеп еңбекақы және есептілік бөлімі.
Бухгалтерлік есеп бөлімі облыстық басқару жүйесіне сай өз қызметімен
1. Бухгалтерлік есеп бөлімі қаржылық есебін дұрыс, дер кезінде
2. Аналитикалық және синтетикалық есебін дұрыс, әрі дер кезінде
3. Бөлімшелердегі бухгалтерлік есеп жағдайын тексеру.
4. Бюджеттік қорларды дұрыс пайдалануды қамтамасыз етуге шаралар қолдану.
5. Бөлім мамандарына біліктіліктерін жүйелі түрде көтеруге, бухгалтерлік есеп
6. Жоғарғы басқару органдарына мәліметтердің дұрыстығы және оны дер
- жергілікті бюджет қорлары бойынша есеп.
- республикалық бюджет қорлары бойынша есеп.
7. Күнделікті қызмет етуші бөлімшелерге қажетті көмек көрсету.
8. Қызмет етуші автоматтандырылған басқару жүйелерін қызметтендіру және ұйымдастыруды
9. Құралдарды түгендеу нәтижелерді дұрыс және дер кезінде анықтап
10. Басшылыққа есеп жағдайлары туралы хабарлау, қаржылық, есептік және
Бухгалтерлік есеп бөлімінің құқықтары:
1. Бөлімшелер бас бухгалтерлерінен және материалды жауапты тұдғалардан бухгалтерияларға
2. Бас бухгалтерлерден есеп технологиямен орнатылған есеп үрдісін сақтауды
3. Алғашқы құжаттарды дұрыс толтыру сұрақтары бойынша жауапты тұлғаларда
4. Нормативтік актілерге сай келмейтін құжаттарды рәсімдемеу және қабылдамау.
5. Бухгалтерлік есеп әдістері мен үдемелі формаларды енгізу бойынша
Ақпараттық - аналитикалық бөлім.
Ақпараттық – талдау бөлімі жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламарды
Бөлім өз жұмыстарында Конституцияны, «Мемлекеттік қызмет туралы», «Мемлекеттік атаулы
Бөлім департаменттің өзімен де құрылымдық салаларымен тығыз қарым –
Бөлімнің жұмыстарын бөлім бастығы жүргізеді, яғни бөлімнің функционалдық міндеттеріне
Бөлімнің құрылымы және қызметкерлердің штаттық бірлігі, жұмыс көлемі штаттық
Бөлімнің негізгі міндеттері:
1. Бөлімнің басты міндеттері болып ақпараттық - әлеуметтік бағдарламаларды
2. Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің жанындағы Ақпараттық
3. Ақпараттық – аналитикалық жүйе мен компьютерлік
Бөлім жұмыстарын төмендегі аспектілер бойынша ерекшелеп көрсетіге болады:
ақпараттандыру сферасында мемлекеттік саясатты жүзеге асыру; ақпараттық нарық қызметінің
ақпараттық жүйе және технологиялар бойынша аудандық және қалалық бөлімдерге
компьютерлерді ағымдағы жөндеуден өткізуге немесе жаңасын сатып алуға көмектер
біртұтас дерекқорды жасақтау мақсатында модельдік байланыспен тұрақты қамтамасыз ету
Бөлімнің негізгі функционалдық қызметтері.
Бөлім өзіне қойылған міндеттердің негізінде төмендегідей қызметтер атқарады:
Аудандар мен қалалық бөлімдердің бастықтарына ақпараттық технологиялар мен бағдарламалық
ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің және оның
Жұмыспен қамту, атаулы әлеуметтік көмек, әлеуметтік карта мониторингі, шетел
ҚР Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің және оның
Бағдарламалар және компьютерлік жабдықтау бойынша ақпараттық есептерді дайындайды.
Электрондық поштаға, Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің www.enbek.kz
Халықты жұмыспен қамту, еңбек нормалау және әлеуметтік әріптестік бөлімі.
Халықты жұмыспен қамту бөлімі, облыс халқын жұмыспен қамтамасыз етудегі
Бөлімнің басты жұмысы:
Облыс территориясында ҚР «Халықты жұмыспен қамту» Заңымен нақтыланған, облыстық
Бөлімнің қызметі.
Бөлімнің құзіретінің шеңберіне мыналар кіреді:
1. Облыстағы еңбек нарығын болжау және оны талдау, облыстық
2. Аудандық және қалалық жұмыспен қамту уәкілетті органдарында әдістемелік
3. «Халықты жұмыспен қамту» Заңының облыстық кедейшілікті азайту басқармасының
4. ҚР «Халықты жұмыспен қамту» заңының орындалу барысын тексеру
5. ҚР Президенті, ҚР Үкіметі, ҚР Еңбек министрлігі, облыс
6. Бөлімге келіп түскен құжаттар мен материалдарды талдау, осы
7. Еңбек министрлігі, облыстық әкім аппаратына арнайы әзірленген ақпараттар,
8. Облыстық халықты әлеуметтік қорғау бағдарламасы бойынша ақпараттық-түсіндіру іс-шара
9. Бөлімге жеке және заңды тұлғалардан келіп түскен хаттай
10. Құжаттардың белгілі бір тәртіппен қадағалап, іс-қағаздармен жұмыс жасау
11. Облыс бөлім басшылығының тапсыруымен басқа да жұмыстарды атқару.
Бөлімнің құқығы:
1. Нақты өзінің жұмысының шеңберінде, басқа ұйымдар мен кәсіпорындармен
2. Мемлекеттік атқарушы, тексеруші және басқа да меншігіне қарамай
3. Бөлімнің өз функциясының нақты орындалуына байланысты, жұмысты әрі
4. Қалыптасқан жағдайға байланысты қызмет бабымен меншігінің түріне қарамай
5. Қызмет етіп отырған бөлімнің басшысынан өз қарамағындағы қызметкерлерден
6. Облыс Департамент басшылығынан аудандық және қалалық жұмыспен қамту
Әлеуметтік – еңбек қатынастар бөлімі.
Индер аудандық жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламаларды үйлестіру бөлімінің
Бөлім өз жұмысында Қазақстан Республикасының Конституциясын және Заңдарын, Қазақстан
Бөлім бастығы бөлімінің жұмысын ұйымдастырады және басшылық жасайды, бөлімге
Бөлім бастығын және бөлім қызметкерлерін Департамент директоры қызметке тағайындайды
Бөлімнің негізгі міндеттері, қызметі мен құқықтары:
1. Еңбек, жұмыспен қамту және халықты әлеуметтік қорғау, еңбек
2. Облыстың әлеуметтік-экономикалық дамуының қысқа мерзімді жоспарын әзірлеуге қатынасады.
3. Жұмыс орындарын ашу, еңбекке орналастыруға жәрдемдесу, жұмыспен қамту
4. Инвестициялық бағдарламалар бойынша ұсыныстарды қараған кезде еңбек рыногінің
5. Алдағы кезеңге арналған квота бойынша ұсыныстар әзірлейді.
6. Шетелдік жұмыс күшін тартуға рұқсат алу үшін облыстық
7. Рұқсат беруді тоқтату немесе қайтарып алу үшін, рұқсат
8. Жұмыс берушілерді және орталық атқарушы органды комиссиның қабылданған
9. Шетелдік жұмыс күшін тарту мәселелері бойынша ақпараттық дерекқор
10. Жұмыс берушілерге шетелдік жұмыс күшін тарту мәселелері бойынша
11. Ай сайынғы жұмыс берушілердің есебі бойынша облыс аумағына
12. Негізгі міндеттерді іске асыру және өзінің қызметін жүзеге
- жұмыс берушілердің өкілдеріне сенімхат негізінде рәсімделген рұқсат береді.
- мемлекеттік органдардан, кәсіпорындар мен ұйымдардан, сондай-ақ лауазымдық тұлғалардан,
- бөлімнің құзіретіне жататын мәселелер бойынша мемлекеттік органдарға және
- Қазақстан Республикасының заңнамаларында қаралған басқа да құқықтық міндеттерді
III- тарау. Бағдарламаны жүзеге асырудың негізгі
механизімі
3.1. Әлеуметтік қамсыздандыру жүйесінің мақсаты мен
тапсырмалары.
Мемлекет саясатшылары халықты әлеуметтік – экономикалық жағынан қамтамасыз ете
Жаңа келісім шарттарда әлеуметтік қорғаныс жүйесін реформалауға бағышталған және
2004 ж. 19 наурыздағы «Бәсекеге қабілетті Қазақстанға, бәсекеге қабілетті
Әлеумттік қамтамасыз етудің қазіргі жағдайына талдау.
Мемлекеттің қолдауымен Қазіргі кезде Қазақстанда әлеуметтік қамтамасыз ету жүйесі
зейнеткерлерді, мүгедектерді, асыраушысынан айырылғандарды және басқа санаттағы халықтарды әлеуметтік
Бүгінгі күні 3,5 миллионнан астам халықты әлеуметтік жағынан қамтамасыз
1999 жылмен салыстырғанда 2004 жылы әлеуметтік қамтамасыз ету шығыны
- Ең төменгі еңбек ақы 2,5 есеге ұлғайды (2605-6600
- Зейнетақының ең төменгі мөлшері 1,9 есеге өсті (3000-5800
- Орташа еңбек ақы 2 есеге өсті (11684-26048 теңгеге);
- Зейнетақының орташа мөлшері 2 есеге өсті (4104-8529 тңгеге);
- Ең төменгі күнкөріс мөлшері 1,5 есеге (3441-5394 теңгеге);
- Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылардың орташа мөлшері 1,3 есеге (3441-4670
Жалпыға бірдей игіліктерді қамтамасыз ету мақсатында және реформалау кезінде
Сол себепті мемлекеттік әлеуметтік стандарттардың толық жетілуімен жұмыс басталды.
Мемлекеттік әлеуметтік қамтамасыз етуде 400 мыңнан астам мүгедек тіркелген.
1998 ж. 1 қаңтарында шыққан заңға сәйкес зейнеткерлікке шыққан
Атқарушы биліктің талқысына түскен жаңа бағдарлама қоғамымызда әлеуметтік қорғау
Премьер –Министр реформалық бағдарламаның маңызды тұстарына тоқтала келе, 2005
Үкімет отырысында мақұлданған бағдарламаға сәйкес болашақта елімізде көп деңгейлі
Зейнетақылық төлем жүйесінің кеслесі кезеңі 2015 жылға дейін созылып,
3.2 Халықты әлеуметтік қамсыздандыру жүйесін жетілдіру.
Мемлекеттік әлеуметтік стандарттардың жетілдіруі жүйесін болжайды:
- Негізгі әлеуметтік нормативтік бекіту , анықтау, әлеуметтік нормативтермен
- Стандарттардың жүйе құруы өзара байланыс шамалары және құрылыс
- Негізгі конституциялық кепілдіктердің орындалуына мүмкіндік жасау.
Бірыңғай негізгі әлеуметтік индикатор болып ең төменгі мөлшердегі күн
Үкіметтің 2006 жылғы 27 маусымдағы қаулысымен мақұлданған Қазақстан Республикасы
Осы тұжырымдаманы жүзеге асру мақсатында мемлекет басшысы 2006 жылдың
Нарықтық және әлеуметтік бағдарлы экономикадағы дамыған елдердің әлеуметтік саясатында
Халықаралық тәжірбиелерге талдау жасай келіп, неғұрлым тиімді және кешенді
Жүйені түрлері арасындағы айырмашылықтар жағдайында әлеуметтік сақтандырудың төмендегідей негізгі
әлеуметтік сақтандыру әдетте мемлекеттің қосымша жарналар немесе жалпы салықтар
кейбір жекелеген жағдайлардан өзге, міндетті қатысу;
жарналар арнайы қорларда жинақталып, солардың есебінен жәрдемақылар төленеді;
жәрдемақыға деген жеке құқыққа табыстар немесе қажеттілік еш тексерілместен
Әлеуметтік сақтандырудың қазақстандық моделін талдап, әзірлеу барысында жүйенің ұйымдық
Келесі даулы мәселе әлеуметтік сақтандыруға төлем аударушыны анықтау төңірегінде
Сонда да әлеуметтік сақтандыруды жүзеге асырудың формасын таңдау негізгі
Осындай жүйені институттық ресімдеудің бірнеше нұсқаларын бөліп көрсетуге болады-
Венгрия, Германия, Франция, Словения, Польша және басқа да елдерде
Міндетті әлеуметтік сақтандыру қорын қаржыландыру жұмыс берушілердің ақша аударымдары
3.3 Халықтың жұмыс бастылық өнімімен еңбек қатынастарын жетілдіру.
Өнімді жұмыс бастылықтың саяси мақсаты: тиімді жұмысбастылықты қамтамасыз ету,
Ұлттық саяси жұмысбастылықты өндіру келесі көрсеткіштерді болжайды:
Еңбек нарығы монаторингі жүйесін дамыту және жұмысбастылықтың қатысуымен өндіруші
Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қоры (МӘСҚ) әлеуметтік сақтандыру жүйесінің бір
Оның сыртында Қор мемлекеттік құзырлы орган болып саналатын еңбек
Қор Ұлттық банкпен арада жасалған келісім шарт негізінде қордың
Қор әлеуметтік төлемдерді тек олар үшін, болмаса ол адам
Еңбекке қабілеттігі жағдайындағыиай сайынғы әлеуметтік төлемдер мөлшері әлеуметтік аударымдар
Қазіргі уақыта «Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Заңды жүзеге асыру
«Міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы» Заңның 2005 жылдың 1 қаңтарынан
Әлеуметтік сақтандырудың, әлеуметтік қорғаудың барлық уақыттарға да тән әмбебап
Қазіргі кезде елімізде әлеуметтік-экономикалық жаңғырудың кезекті сатысы аяқталды деп
Қазipгi уақытта шамамен Қазақстанның әрбір төртінші азаматы әлеуметтік қамсыздандырумен
2006 жылы 4 заң қабылданды, Қазақстан Республикасы үкіметінің 22
Әлеуметтік саланы қаржыландыруды жақсартуға мүмкіндік туды. Соңғы бес жылда
Бұл жалақының ең төмен мөлшерін 6600 теңгеге дейін (немесе
Жұмыссыздық деңгейі төмендеді және кедейлік азайды. Халықтың табысы күнкөріс
Экономикалық қолайлы мүмкіндіктердің қалыптасуын ескере отырып, үкімет Елбасының тапсырмасы
Бағдарлама қаржы тұрғысынан тұрақты үш деңгейлі әлеуметтік қамсыздандыру жүйесін
Ең төмен күнкөріс деңгейінің әдістемесін өзгерту туралы ұсыныстар талқыланды
2006 жылдан бастап Қазақстан Республикасының барлық азаматтары үшін зейнеткерлік
2005 жылы ең төмен зейнетақы мөлшері 6200 тенге, ал
Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша 2005 жылы мүгедектер мен асыраушысынан
Асыраушысынан айрылу жағдайына байланысты мемлекеттік әлеуметтік жәрдем-ақының орташа мөлшері
Мүгедектерді әлеуметтік қорғаудың жаңа тәсілдері заңмен бекітілді, бұл өзгерістер
Ұлы Отан соғысының ардагерлері: мен тыл еңбеккерлеріне құрмет көрсетуге
Мемлекет халықтың ең кедей буындарына материалдық көмек пен қолдау
Ана мен баланы қолдауға біршама назар аударылды. Осы мақсатта
Көп балалы аналарға берілетін арнаулы мемлекеттік жәрдемақы мөлшері екі
Жұмыспен қамтудың тиімділігін қамтамасыз ету, жұмыссыздық деңгейін төмендету және
Еңбек қатынастарын құқықтық реттеудің жаңа үлгісі Қазақстан Республикасының Еңбек
Сонымен, 2006 жылы республикалық бюджет есебінен 2,5 млн. адамды
Қорытынды.
Дипломдық жұмысымның қорытындысында айта кететін жағдай қазіргі кезде халықты
Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә.Назарбаевтың 2005жылғы
19-ақпанындағы «Қазақстан экономикалық, әлеуметтік және саяси модернизация даму жолында»
Мен ҚР-ның Президенті Н.Ә.Назарбаевтың халыққа жолдауын және оның жүргізіп
Сонымен, сипатталған Департамент және оның бөлімдері бір мақсатты көздейді:
Осылай көмек көрсету нәтижесінде 2005 жылдың наурыз айында жұмыспен
Яғни, мұның қорытындысы халықты жұмыспен қамту облыс тұрғындарының өмір
Бүкіл дүниежүзілік банктің жіктемесі бойынша қазіргі уақытта Қазақстан кірісі
Біздің Елбасымыз алдымызға анық та айқын мақсат қоя білді
Биылғы жылдан бастап, мемлекетіміз әлеуеттік қамсыздандырудың идеологиясының барынша қарапайым
Қорыта айтқанда Қазақстан болашағы айқын. Оны ел басы жыл
Күнделікті жұмыс бабында Қазақстан халқы арасында жаңа әлеуметтік жүйені
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. «Қазақстан Республикасы Конституциясы» Алматы, 2003ж.
2. «ҚР жергілікті мемлекеттік басқару туралы» ҚР-ның Заңы.
3. «ҚР-ның Еңбек туралы» Заңы.
4. «ҚР әкімшілік-территориялық құрылымы туралы» Заңы.
5. «ҚР мемлекеттік қызмет туралы» Заңы.
6. «Қазақстан – 2030» даму стратегиясы.
7. «Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан» Елбасы жолдауы.
8. Индер аудандық жұмыспен қамту және әлеуметтік ұйымдастыру
бөлімінің мұрағаттық анықтамасы.
9. Индер аудандық жұмыспен қамту және әлеуметтік ұйымдастыру
бөлімінің ережелері.
10. Индер ауданының халқын жұмыспен қамтудың 2006-2007 жылдарға
арналған бағдарламасы.
11.«Әлеуметтану негіздері» Ихсанов А.И. Алматы-2004ж.
12.«Әлеуметтану» Аяғанов Б. Алматы-1993ж
13.«Әлемдік әлеуметтік антологиясы» Абдрахманов С. Алматы-2006ж
14.«Әлеуметтік теория және әлеуметтік құрылым» Әжіғалиев С.
Алматы-2005ж
15.«Әлеуметтік амбиваленттілік және басқа очерктер» Аяған Б.
Алматы- 2001ж
16.«Әлеуметтік жүйе» Шаукенова З.К.
17.«Демократиялық дамудың негізі»
18.«Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақы туралы»
19.«Зейнетақымен қамсыздандыру туралы» заңнамалық актілер 2007ж
20.«Мемлекеттік атаулы әлеуметтік көмек»
21.«Еңбек саласындағы әлеуметтік әріптестік»
22.«Әлеуметтік әріптестік тараптарды басқару»
23.«Еңбекті қорғау саласындағы мемлекеттік басқару»
24. .«Егемен Қазақстан» №126. 2007 ж.
25.«Егемен Қазақстан» №144, 2007ж.
26.«Территориальная выборка в социологических исследованиях»
Ядов В.А. 1998г
27.«Система современных обществ» Парсонс Т. Москва-1998г
28. «Саясат» журнал Спанов И.
29. «Тәуелсіздік толғау» Әуелғазина - Астана
30. «Тәуелсіздігіміздің бес жылы» -Алматы
31.«Политология» Малинин Г. Москва
32.«Демографический ежегодник Казахстана» Абдиев - Алматы 2005
62
Бас маман
Маман
Бас есепші
Бөлім бастығы орынбасары
Бөлім бастығы