1. Халықаралық маркетинг дамуының теориялық аспектілері
1.1. Халықаралық маркетинг мәні, концепциялары және мінездемесі
1.2. Халықаралық маркетингті ғаламдандыру: принциптері мен стратегиялары
2. Қазақстан Республикасындағы «Сан-Фарма» компаниясының мысалында халықаралық маркетингтік
2.1. Қазақстанның фармацевтикалық нарығын талдау.
2.2. Қазақстан Республикасындағы «Сан-Фарма» компаниясының қызметін маркетингтік талдау.
2.3. «Сан-Фарма» компаниясының Қазақстанның фармацевтикалық нарығындағы проблемалары мен
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер
1. Халықаралық маркетинг дамуының теориялық аспектілері
1.1. Халықаралық маркетинг мәні, концепциялары және мінездемесі
Маркетинг нарықтың басқарылмайтын факторлары негізінде (бәсекелестік, саясат, заңдар,
Халықаралық маркетинг «маркетингтің жоғарғы мектебі» болып саналады. Экономикалық
Бизнесті интернационализациялаудың негізгі мотивтері:
ішкі нарықтың қанығуы;
мемлекеттің төлем балансының дефициті және экспортті және транснационалды
жаңа нарықтарды игеру қажеттілігі;
Маркетингтік қызметтің өзіндік жүйесі ретінде халықаралық маркетинг концепциясының
Бәсекелестік тартыстың әрі қарай асқынуымен, өндірістің күрделі технологиялық
Бизнес интернационализациясының негізгі этаптары мен компанияның сәйкес типтері:
экспорттаушы;
халықаралық қызмет;
мультиұлттық қызмет;
әлемдік (глобалды) қызмет.
Халықаралық маркетинг – шетелдердегі тұтынушылардың тауарлар мен қызметтерге
Халықаралық маркетингтің өз бетінше бөлінуіне әр түрлі факторлар
ішкі нарықпен салыстырғанда ақпараттың зор қажеттілігі;
ақпарат алудың қиындығы;
дәстүрлі емес және әлдеқайда жоғары тәуекелділіктер.
Халықаралық маркетингтің пайда болуы мен дамуына негіз болған
әлемдік бірлестік мемлекеттерінің тәуелсіздігі;
әлемдік және ұлттық заңдар;
ұсыныстың сұраныстан артық болуы, жеке нарықтарда тауар мен
ұлттық валюталық жүйелердің болуы;
тауар өндірушілердің жетілген бәсекелестігі;
дамыған нарық инфрақұрылымы;
көптеген мемлекеттерде өмір сүру деңгейінің өсуі, сәйкесінше, азық-түліктік
өндіріс пен қызмет көрсетудің халықаралық корпорациясы/12/.
Халықаралық маркетинг – бірден артық мемлекет нарығында табыс
Бұл аса маңызды емес айырмашылық халықаралық маркетингтік операциялардың
Маркетингтік түсініктер, үрдістер және принциптер универсалды, маркетологтың міндеті
Бұл сұрақтың жауабы маркетингтің әр түрлі концепцияларына емес,
Кесте 1.
Нарықты талдауға арналған ақпарат
Нарық жайлы сандық мәліметтер нарық сыйымдылығы
нарық өсуі
нарық үлесі
сұраныс тұраұтылығы
Нарық жайлы сапалық мәліметтер сұраныс құрылымы
сатып алу мотивтері
сатып алу процесі
ақпаратқа қатынасы
Бәсекелестікті талдау нарық айналымы/үлесі
артықшылықтары мен кемшіліктері
анықталатын стратегиялар
қаржылық көмек
басқару сапасы
Сатып алу құрылымы сатып алушылар саны
сатып алушылар түрлері
жеке аймақтарға тән ерекшеліктер
жеке салаларға тән ерекшеліктер
Сала құрылымы сатушылар саны
сатушылар түрлері
ұйымдар
өндірістік қуаттар
бәсеке түрі
Тарату құрылымы географиялық
тарату каналдарымен
Сенімділік, қауіпсіздік еніп кету барьерлері
алмастырушы тауарлардың пайда болу мүмкіндігі
Шетел маркетингінің ерекшелігі белгісіз проблемалар аймағымен анықталады. Оны
интернационалды нарықтар;
мультиұлттық маркетинг;
ғаламдандыру;
нарыққа кіру жөніндегі шешім;
маркетингтік зерттеулер;
өнім бойынша шешімдер;
нарыққа ену тактикасы жатады.
Бәсекелестік, мемлекеттік басқару, ауа-райы, заңдық шектеулер, тұрақсыз тұтынушылар
Кесте 2.
Халықаралық маркетинг проблемалар жиынтығы
Жат мәдениет, басқа тілдер, білімдер жиынтығы, дәстүрлер, стандарттар
Валюталық проблемалар Экономикалық және әлеуметтік айырмашылықтар
Әр түрлі экономикалық жүйелер Әр түрлі саяси және
Тауарды өткізудің әр түрлі шарттары Өнімді реализациялаудың әр
Бәсекелестік жағдайы
Қазақстандағы жағдайға келетін болсақ, Қазақстан тәуелсіз мемлекет ретінде
Сыртқы нарықта республиканың, ұйымның және кәсіпорынның жетістігі сауда
Қазақстанның даму стратегиялары және соларға байланысты қабылданған бағыттар
Қазақстанда көрініс тапқан халықаралық маркетингтің негізгі проблемаларына мыналарды
қауіпсіздік мұқтаждықтарының басымдылығы;
өткізу арналары, бәсекелестік пен тұтынушылар талғамдарының шапшаң өзгеруі;
конгломератты тауар саясатының келешегі;
өнімтүрлерінде параметрлік қатарлар мен жинақтарға бағдарлану;
бір өнім есебіне инвестицияның өсуі;
пайдалылық деңгейінің төмендеуі;
Қазіргі ХХ-ХХІ ғасырлар тоғысындағы технологиялық революция негізіндегі халықаралық
Тұтынушылардың талғамдарындағы өзгерістер әлемдік нарықта болып өтті, дегенмен
Республика Үкіметі жаңа технологиялардың пайда болуы ғылыми-зерттеу базасының
Қазақстанның экспорттық тауарларының 70%-нан астамы минералды шикізат ресурстары
Тұтынушылар талғамы бәсекелестік және өткізу арналары серпімділігінің шапшаңдылығы
Тауарлардың өмірлік цикліне ғылыми-техникалық прогрестің әсер етуі оның
Қазіргі нарықта тауар саясатының белсенділігі өнімнің түрлі болуына
Фирма тауарларының эстетикалық түсініктері, олардың сыртқы түрінің, дизайнының,
Шаруашылық жүгізуші субъектілер үшін халықаралық маркетингтің бұл проблемаларын
Қазіргі кездегі халықаралық маркетингтің тағы бір негізгі проблемаларының
Сонымен, халықаралық маркетингтің негізгі проблемаларының шеңбері республика экономикасын
Жоғарыда айтылып кеткен халықаралық ортаның басқарылмайтын факторларына келесілер
саяси/құқықтық аспектілер;
экономикалық аспектілер;
бәсекеге түсетін күштер;
технология деңгейі;
бөлу құрылымы;
географиялық орналасуы және инфрақұрылымы.
Технология деңгейі бақыланбайтын фактор екенін айта кетуге болады.
Шетелдің мәдени ортасында маркетингтік жоспарды адаптациялау мәселесіне (басқарылмайтын
Кесте 3.
Қоршаған ортаны талдауға арналған ақпараты
Табиғи қоршаған орта -энергияның, шикізаттың бар болуы;
-географиялық ерекшеліктер;
-қоршаған ортаны қорғау бағыттары;
-утилизация талаптары;
Технологиялық қоршаған орта -өндіріс технологиясы;
-тауар (қасиеті) технологиясы;
-тауар инновациясы;
-алмастырушы-технологиялар;
-утилизация технологиясы;
Экономикалық қоршаған орта -ұлттық табыс өсуі;
-сыртқы сауда көлемінің өсуі;
-төлем балансының өзгерісі;
-капитал нарығының дамуы;
-жұмыс күші нарығының дамуы;
-инвестициялық тенденциялар;
Әлеуметтік-демографиялық қоршаған орта -халық санының өсуі;
-әлеуметтік-психологиялық ағымдар;
Саяси және құқықтық қоршаған орта -ғаламдық саяси өзгерістер;
-саяси-экономикалық даму;
-әлеуметтік-саяси даму;
-салық жүйесінің дамуы;
Ішкі нарықта маркетолог бақыланбайтын факторлардың көп бөлігіне автоматты
1.2. Халықаралық маркетингті ғаламдандыру: принциптері мен стратегиялары
«Көптеген күйіктас немесе фармацевтикалық өнім сияқты нарықтар әлемдік
халықаралық қаржылық және валюталық нарықтар;
сатудың әлемдік жүйесі;
саяси жағдайдың ғаламдық «жылуы»;
жеке мемлекеттердің экономикалық өсуі;
коммуникация және көлік технологиялары;
әлемдік бәсекелестік.
Глобализацияның артықшылықтарына бәсекелік тартыста фирманың жағдайын анықтайтын масштабтағы
«Бароны»
«Короли»
«Заурядные»
«Крестоносцы»
Төмен
Жоғары
Географиялық жабын (портфель)
Сурет 1. Интерұлттық бәсекелестіктегі матрица күйі.
Әрине ең жақсы позиция «Короли» тобынба, бұл оларға
Интерұлттық маркетингте тауардың өмірлік циклінің әдістемесі келесі «ағым
Сурет 2. Бизнесті интерұлттандыру кезіндегі «ағым моделі».
Мұндағы У осінде – ұлттық нарықта капиталға
Үлкен немесе шағын компанияны әлемдік маркетингтік концепцияны ұстануды
Әр түрлі мемлекеттер нарықтарында әлеуметтік-мәдени шарттарға байланысты өнімді
Глобальды нарық (Универсалды маркетинг)
Нарықты сегменттеу (позициялау немесе мақсатты маркетинг)
Азық-түліктік дифференциация(Азық-түліктік сегменттеу)
Мамандандырылған маркетинг
Сәйкес
Әр түрлі
Нарық қажеттіліктері
Сурет 3. Наық қажеттілігі мен ресурстардың баланс матрицасы.
Глобальді бизнестің көптеген бөгеттерге төтеп беретін, жаңа идеяларды
нарықтың мән жайын объективті бағалай білуі (яғни субъективті
әр қилы адамдардың мәдени айырмашылықтарына толерантты болуы керек.
әр түрлі мәдениеттер, тарих, әлемдік нарық потенциалы жайлы,
Объективтілік шешім қабылдау үшін маңызды.
Қытай нарығынан білмей, өздерінің шексіз мүмкінліктеріне сенген, ал
Глобальді мағлұматты және алғыр болу үшін мәдени ерекшеліктерге
Глобалді ақпаратпен қамтылған адам мәдениет, тарих, әлемдік нарық
2. Қазақстан Республикасындағы «Сан-Фарма» компаниясының мысалында халықаралық маркетингтік
2.1. Қазақстанның фармацевтикалық нарығын талдау.
Қазіргі кезде Қазақстан Республикасында отандық өндірушілер номенклатура бойынша
Кесте 4. Қазақстан Республикасындағы медициналық және фармацевтикалық өнім
Ұйымның атауы Өнімнің атауы, мекен-жайы Басқарушылары
1 2 3
“DOLCE” ЖШС Қолғап өндіру Алматы қ.
“АҚ-БОТА” ЖШС Медициналық мақта, бактериофаг өндеу, басқа препараттар,
“АКВИТОЛ” ЖШС 480091, Алматы қ., к. Қарасай батыр,
“АҚ-ЖАЙЫҚ” ЖШС Медициналық мақта
Алматы қ., к. Жұбанов,95. Факс: 260526 Абильбасов Б.Б.
“АҚ-НИЕТ” ЖШС Шымкент қ., Тамерлан шоссесі, 30. Тел:
“Ақтөберентген” ААҚ Ақтөбе қ., к. Т.Ахтанов, 48. Тел:
“Ақ-Мақта” ЖШС Стерильді және стерильді емес мақта
Алматы қ., к. Алимжанова, 41. Тел: 334334 Шалгимбаев
Алматы протезді—ортопедиялық тәжірибелік орталығы протезді—ортопедиялық заттар
Алматы қ., к. Желтоқсан, 65. Тел:392828 Абдрасилов Фарид
“Алтей” ЖШС Жабайы өсетін шөптерден дәрілерді жасау және
Алматы қ. Тел:34-25-09 Назаренко Галина Борисовна
“Алтын Тамыр” ауыл шаруашылық Дәрілік өсімдіктер шикізаты
Алматы қ., к. Байтұрсынов, 85. Факс:922065 Юстус Василий
Алматы биокомбинаты Вакцина, сыворотка, импортталатын синтетикалық шикізаттан жасалатын
Алматы қ., Абай даңғылы, 109. Тел: 42-55-04 Айтжанов
“Амфора” ЖШС Алматы қ., к.Байзаков, 271а/1. Тел: 68-71-93
“АФФ” ЖАҚ Блистер, галогенді препараттар, таблетка мен капсула
480008, Алматы қ., к. Шевченко,162. Тел:42-34-55, Факс: 42-96-75
“Береке” АҚ Инфузиондық еріткіштерді өндіру: гемодез, хлотұз
Орал қ., к. Космическая,9. Тел:8-31122-3-02-43 Айдаров Қамбатбек Қадырұлы
«БиофармПрепараты» ЖАҚ Галендік препараттар
Алматы қ., тел: 372463, факс: 924661. Нысанбаева Райхан
«Биян-Фарм» БК Жабайы өсетін шикізатты дайындау
Алматы қ., Тел.:32-78-84, 32-82-45 Масько Владимир Васильевич
«Брант» медициналық бірлестігі 480005, Алматы қ., к. Түркебаева,
Тел:41-11-88 Торгакова Марина Замшарифовна
«Венера» ЖШС Алматы қ., Айнабулак-4 шағын ауданы
Тел: 51-87-12
(Жалғасы Қосымша 1-қараңыз)
Фармацевтикалық және медициналық өндірісті дамытудың бағдарламасы құрылған
Қазақстандық дәрі-дәрмектердің және медицинаға арналған бұйымдардың сапасын Фармокологиялық
Соңғы жылдардың ішінде Қазақстанда қолданылатын дәрі-дәрмектердің номенклатурасы екі
Сурет 4. «Провизор» мамандығын таңдау себептері.
Мүмкін келесі онжылдықта отандық фармацевтикалық өндірістің дамуына байланысты
Қазақстанның фармацевтикалық секторына талдай жасай отырып, республиканың фармацевтикалық
Кесте 5.
Дәрі-дәрмекке қол жеткізу мүмкіндігі : а) физикалық
Ағымдағы жағдай 2000-2005 Стратегия 2005-2008
1. Дәріхана ұйымдарын ашу:
дәріханалар – 3324
пунктер – 1401
киоскілер – 1683
қоймалар – 593
(1 дәріханаға 2300 адам)
2. Дәрі-дәрмек ассортиментін кеңейту (4000 астамы тіркелген)
3. Орталықтандырылған закупка ұйымдастыру(республикалық, регионалды) 1. Барлық
(3500 тұрғылықты жерлер дәріханалық қызметтен айырылған)
2. Бюджеттен бөлінетін қаражатты рационалды пайдалану механизмін жасау
3. Генериктерді пайдалану мен тағайындауда регламенттелген құжатты қабылдау
4. Республикалық, облыстық клиникалардың, медициналық академиялық мамандандырылған кафедраларының
б) экономикалық
Ағымдағы жағдай 2000-2005 Стратегия 2005-2008
1. Келесі құжаттар бекітілген:
«Кепілдеме көлемде ақысыз медициналық көмек көрсету»,
«Жеке категориядағы тұрғындарды дәрі-дәрмектік, тамақтандыру жағынан қамтамасыз ету».
Туберкулез – 100
Диабет:
-инсулин – 100
-таблеткалар– 20(респ.)+70(жерг)
-вакциналар – 100
-оксигенаторлар, диализаторлар – 100
1. Компенсация механизмдерін қайта қарау
2. Белгілі әлеуметтік топтардың немесе ауру түрлеріне жеке
3. Импортқа деген тәуелділікті шектеп, отандық өнеркәсіптерде өндірілетін
4. Жаңа дәрі-дәрмектердің өндірілуіне көңіл бөлу
2005 жылда 9 айда 2004 жылмен салыстырғанда фармацевтикалық
Кесте 6.
2003-2005 жж. өнім импорты көлемінің салыстырмалы көрсеткіштері
Аймақ 2003 ж. 2004 ж. өсім 03/04, %
Жақын шетел 10112900 14951800 47,85 18479500 23,59
Таяу шетел 32913900 46171000 40,28 61143200 32,42
Барлығы 43026800 61122800 42,05 79622600 30,26
ТМД мемлекеттерінен жеткізулер 10112900 млн доллардан 18479500 млн
Кесте 7.
2003-2005 жж. ТМД мемлекеттерінен импорт көлемі
Мемлекет 2003 ж. Үлесі, % 2004 ж.
Азербайджан
0,0306 0,21
Белоруссия 1,6461 16,28 2,1757 14,55 1869,5 10,13
Қырғызстан 0,1623 1,6 0,1914 1,28 38,7 0,21
Ресей 6,14 60,71 9,5643 63,96 13095,2 70,82
Түркменстан 0,1 0,01
Өзбекстан 0,267 2,64 0,7117 4,76 314,6 1,70
Украина 1,8975 18,76 2,2781 15,24 3161,4 17,13
Барлығы 10112900 100 14951800 100 18479500 100
Алыс шетел мемлекеттерден импортқа қатысты ұқсас жағдай (
Сурет 5. Импорттың өсу темпі.
Фармөнімдерінің импортерлері талданып отырған жылдары шамамен бірдей таяу
Сурет 6. Фармөнімдерді жабдықтаушы лидерлер/алыс шетел/
2005 жылы республиканың алыс шетел өнім импортының сомасы
Кесте 8.
2003-2005 жж. өнім импорты көлемінің салыстырмалы көрсеткіштері
Аймақ 2003 ж. 2004 ж. өсім 03/04, %
Таяу шетел 10112900,0 14951800 47,85 18479500 23,59 17358100
Алыс шетел 32913900,0 46171000 40,28 61143200 32,42 81576600
Барлығы 43026800 61122800 42,05 79622600 30,26 98934700 24,25
Бұрын жасалған болжам дәлеледенді: импортталатын өнімнің жалпы көлемі
Кесте 9.
2003-2006 жж. алыс шетел мемлекеттерінен импорт көлемі
Мемлекет
2002
Үлесі %
2003
Үлесі %
2004
Үлесі
%
2005
Үлесі%
1 2 3 4 5 6 7 8
АҚШ 1,0124 3,1 0,4294 0,9 9167,1 14,99 1298,1
Германия 3,1742 17,4 6,3531 13,8 7099,6 11,61 14768,9
Франция 0,1623 9,6 3,451 7,5 5877,5 9,61 9516,5
Венгрия 2,3187 7 4,8612 10,5 5561,4 9,10 6239,9
Үндістан 3,6881 11,2 6,2879 13,6 5530,1 9,04 9266,3
Литва 1,5759 4,8 2,8498 6,2 3636,7 5,95 1353,5
Словения 1,2367 3,8 2,5683 5,6 2958 4,84
0,00
Швейцария 2,0888 6,3 2,8509 6,2 2677,3 4,38 3877,7
Бельгия 1,411 4,3 2,2103 4,8 2648,6 4,33
Польша 1,6143 4,9 3,0717 6,7 2226,2 3,64 3711,5
Австрия 1,7641 5,4 1,5243 3,3 1926,8 3,15 2726,1
Чехия 0,5827 1,8 1,0711 2,3 1635,3 2,67 2054,9
Италия 0,5267 1,6 1,3228 2,9 1569 2,57 3146,4
Ұлыбритания 1,3497 4,1 0,7042 1,5 1457,6 2,38 3913,3
Турция 0,5219 1,6 1,0732 2,3 1188,8 1,94 1400,2
Корея 0,7167 2,2 0,8636 1,9 940,2 1,54 174,8
Латвия 0,1858 0,6 0,3445 0,7 869,4 1,42 1111
Болгария 0,0449 0,1 0,4828 1 823,8 1,35 1825
Нидерланды 0,4806 1,5 0,3914 0,8 691,4 1,13 781
Қытай 0,4124 1,3 0,2109 0,5 480,5 0,79 238
Финляндия 0,1172 0,4 0,1209 0,3 322,1 0,53 496,9
Дания 0,25 0,8 1,5623 3,4 277,4 0,45 3576,5
Египет 0,0195 0,1 0,1659 0,4 219,5 0,36 815
Словакия 0,1314 0,4 0,2093 0,5 179,4 0,29
0,00
Иордания 0,1 0 0,0035 0 176,1 0,29
0,00
Хорватия 0,0702 0,2 0,1036 0,2 169,1 0,28 402
Пакистан 0,838 2,5 0,3198 0,7 159,6 0,26 373
Кипр 0,1078 0,3 0,0923 0,2 118,9 0,19 370
Оман
101,1 0,17 79,4 0,10
Ирландия 0,0078 0 0,0389 0,1 69,7 0,11 109,8
Испания 0,4379 1,3 0,1242 0,3 60,9 0,10 271,2
Югославия 0,0187 0,1 0,0063
57 0,09
0,00
Мальдивы
56,3 0,09
0,00
Израиль 0,0484 0,1 0,0675 0,1 53,9 0,09 24,9
Норвегия 0,0061 0 0,0134 0 52,6 0,09 71,9
Румыния
28,8 0,05 89,6 0,11
Бразилия
19,1 0,03
0,00
Португалия
0,0072
17,1 0,03 19,9 0,02
Канада 0,1148 0,3 0 0 12,1 0,02 10,2
Жапония 0,0855 0,3
12 0,02
0,00
Гайана
Питкэрн
Индонезия 0,1 0 0,0242 0,1 0,1 0,0
0,00
Мексика
0,1 0,00
0,00
Австралия
0,0011 0,0
328,9 0,40
Афганистан
0,0158 0
0,00
Белиз 0,0002 0
0,00
Габон 0 0 0,0223 0
0,00
Иран
0,0008 0
36 0,04
Куба 0,0083 0 0,2946 0,6
0,00
Люксембург 0,013 0 0,0355 0,1
0,00
Македония 0 0 0,0013 0
0,00
БАӘ 0,2006 0,6 0,0028 0
23,9 0,03
Фр. Полинезия 0,0012
0,00
Эстония
0,0141
83,9 0,10
Словакия
4266,9 5,23
Вьетнам 1,8
1,8 0,00
Греция 0,5
0,5 0,00
Пуэрто-Рико 74,6
74,6 0,09
Барлығы 32913,9 100 46171000 100 61143,2 100 81576,6
Бұрынғысынша көшбасшылар қатарында Германия, ол жалпы сомасы 14768900
2.2. Қазақстан Республикасындағы «Сан-Фарма» компаниясының қызметін маркетингтік талдау.
«Sun-Pharma» жетекші үнді фармацевтикалық компанияларының бірі болып табылады.
8-ші, ал акционерлік капиталының көлеміне байланысты фармацевтикалық компаниялардың
Дайын дәрі-дәрмек өндірісі Үндістанның 6 зауытында жүзеге асады.
Компанияның жыл бойы өсіп жатқан айналымының 4% СПАРК
«Сан-Фарма» компаниясының ұйымдық құрылымын макропирамидалы түрде қарастыруға болады.
Конкурстық негізде өкілеттіліктің басшысы қабылдайтын келесі қызметкерлер –
Қазіргі уақытта фирма Қазақстан нарығына кардиология, гастроэнтерология, неврология,
Психиатриялық тәжірибеде қолданылатын препараттардың да маңызы зор. Тендерлер,
Шығарылатын өнімнің маңызды бөлігін кардиология, гастроэнтерология, психиатрияда
Медицина өкілдерінің міндеті - өзінің қызметтестерін «Сан-Фарма» компаниясы
Генериктер өте көп. Мысалы, «Байер» компаниясы шығаратын, урологиялы
Бұл жағдайда медицина өкілінің дәрігермен қалай қатынасқа түсетіні
Қазіргі таңда фармацевтикалық нарығында Үндістанның үлесі – 17,4%-ға
Кесте 10.
Басқа үнді компанияларымен салыстырғанда ҚР «Сан-Фарма» компаниясының сату
Барлығы «Сан-Фарма» «Доктор Редис» «Ранбакси» Басқа үнді компаниялары
100% 20% 25% 25% 30%
Динамикада компанияның үлесі препарат санының көбеюі мен қолда
Кесте 11.
Динамикада сату өсуін беінелейтін көрсеткіштер
Көрсеткіштер Жылдар 2005 % қатынастағы өзгерістер
Сату көлемі (мың $) 2003 2004 2005 2003
100.000 180.000 240.000 240 133,3
Тікелей келісімге отырудың алдында компанияның бас менеджері қазақстан
Кесте 12.
ҚР Фармнарығының негізгі 7 дистрибьюторы
№ ҚР Фармнарығының негізгі 7 дистрибьюторы
Дистрибьютор Бас офис Аймақтарда бар болуы
1 Медсервис Плюс Алматы Барлық облыс орт. бар
2 Медикус-Центр Алматы Барлық облыс орт. бар
3 Пан-Фарма Алматы Барлық облыс орт. бар
4 Эмити Алматы Барлық облыс орт. бар
5 Комба Алматы Обл.орт.өкілдерібар
6 Ромат (сонымен қатар өндіруші) Павлодар Барлық облыс
7 Стомед Қостанай Астана, Қарағанды, Павлодар, Өскемен, Алматы
Медицина өкілі емхана кімнен сатып алғысы келетіні туралы
Медицина өкілдері ҚР барлық облыс орталықтарында жұмыс істейді.
провизорлар жұмыс істейді, ал үнді компанияларда, әдетте, дәріханалармен
Сурет 11. С. Асфендияров атындағы ҚазҰМУ фармацевтика факультетінің
Компания 11-сурет мәліметтерін ескере отырып, претенденттермен қиындыққа тап
Нарықтық позициясы ғаламдық масштабта орындалатын сатудың үлесіне байланысты
Кесте 13.
«4Р» және «4С» салыстырмалы мінездемесі.
«4Р» «4С»
Тауар (Product) Сатып алушы талаптары(Customer needs and wants)
Баға (Price) Сатып алушы шығындары (Cost to the
Өткізу (Place) Ыңғайлылығы (Convenience)
Жылжыту (Promotion) Ақпаратпен алмасу (Communication)
Яғни, тұтынушының қажетілігін үнемді, ыңғайлы және түсіністікпен қанағаттандыратын
2.3. «Сан-Фарма» компаниясының Қазақстанның фармацевтикалық нарығындағы проблемалары мен
Компанияның негізгі проблемалары болып кадрлік саясат және жарнаманың
Фармацевтикалық нарықта шетелдік компанияның болуы жалпы дәрігерлердің білім
«Сан-Фарма» фармацевтикалық компаниясының Қазақстандағы өкілділігінің маркетингтік қызметін жақсартуды
Медицина өкілдерінің қызметін жақсарту үшін әр түрлі тақырыптарда
Бұл дегеніміз – виртуалды сату. Бұл үшін SELL
Show – препарат ерекшеліктері
Explain – препарат артықшылықтары
Lead – препараттың құнды сапасы
Let talk – клиентті тыңдау
Препараттың ерекшелігі болып оның кез-келген мінездемесі табылады:
Орындалу сапасы
Түсі, дәмі
Төлеу шарттары
Баға
Қораптау
Технология
Медицина өкілі дәрінің өндірісі GMP стандартына сәйкес келетінін
Ақпарат артықшылығы деп оның аналогты препараттардан артықшылықтарын, препаратты
Препараттың құндылығы пациенттің қажеттілігін қанағаттандыратын препараттың белгілі бір
Клиентті тыңдау қабілеттілігі – медицина өкілі жұмысының маңызды
Қарсы шығуды ұқыпты тыңдаңыз;
Жауап бергенде ашуланбаңыз, қарсы шықпаңыз;
Неге қарсы шыққанын түсінуге тырысыңыз;
Бір келісімге келіңіз.
Компанияның басты құндылығы – адамдар. «Сан-Фарма» компаниясының жағдайында
Жарнамаға келетін болсақ, ол тек «Медицина», «Казахстанскй фармацевтический
Компанияның имиджі үшін өзінің профессионалды деңгейін арттырғысы келетін
Әрине компания презентацияны өзі ұйымдастыруы, проблеманы түсіндіруі, өзі
Қызметшілердің жұмысқа деген қызығушылықты басқа - ресейлік,
Біз көріп тұрғандай, проблемалардың көбісі компанияның жетілмеген құрылымында
Қорытынды
Жүргізілген зерттеу негізінде келесі қорытындыға келуге болады: біріншіден,
Екіншіден, әлемдік нарық шамамен 180 ұлттық нарықтардан тұратын
Үшіншіден, сыртқы нарықта тиімді жұмыс жасау үшін сыртқы
Қазақстанда орындалып жатқан экономиканы интернационализациялау процесі отандық кәсіпорындардың
экономика мен қазақстандық экспорт құрылымын модернизациялау қажеттілігі;
экономикалық процестерге ғылыми-техникалық прогрес әсерінің күшеюі;
тұтынушылардың тауардың жаңалығына, сапасына, дизайнына, қорабына және басқа
ішкі нарықтың көптеген сегменттерінде бәсекелестіктің күшеюі;
Қазақстандағы сұраныс жағдайы мен тұтыну стилінің басқа мемлекеттермен
ҚР Президенті Н.Ә.Назарбаевтің Жолдауында әлемдік нарықтың барлық секторларында
Үндістандағы барлық өндірушілер арасындағы 8-ші орындағы «Сан-Фарма» фармацевтикалық
Халықаралық маркетинг маркетингтің жаңа функцияларын қолдануды ұйғармайды. Маркетингтік
Қолданылған әдебиеттер:
Назарбаев Н.А. Стратегия вхождения Казахстана в число пятидесяти
Ахметов К.Ә. Фирманың маркетингтік қызметі: Оқу құралы. –А.:«Экономика»
Алтынбаев Б.А., Исатаева А.А: Основы маркетинга: Учебное пособие/Под
Беркман А. Фармацевтическая промышленность РК сегодня и перспективы
Буров А.С. Международный маркетинг: Учебное пособие. – М.:
Багиев Г.Л., Моисеева Н.К., Никифорова С.В. Международный маркетинг.
Голубков Е.П. Основы маркетинга. – М.: Финпресс, 1999.
Дэй Д. «Стратегический маркетинг», М.: «Эксмо-Пресс», 2002.
Есімжанова С.Р. Маркетинг: Оқу құралы. – Алматы: «Экономика»,
Ильясов Д. Маркетинг теориясы мен практикасы. – Алматы,
Қамшыбаев Р.А., Баймағамбетова Л.Қ. Халықаралық маркетинг: Оқу құралы.
Котлер Ф. Маркетинг негіздері., ағылшын аудармасы, Ізбасаров М.Б.
Котлер Ф. Маркетинг менеджмент: Пер с англ. –
Моисеева Н.К. Международный маркетинг: Учебное пособие. М.: Центр
Моррис Р. Маркетинг: ситуации и примеры: Пер.с англ.
Нысанбаев С.Н., Садыханова Г.Б. Маркетинг негіздері. – Алматы:
С.Сатыбалдыұлы. Маркетинг-нарықтану. – Алматы: 1999.
Черенков В.И. Международный маркетинг: Учебное пособие. СПб.: Знание,
Международный маркетинг/Под ред. Н.И.Перцовского. М.: Высшая школа, 2001.
«Фармация Казахстана», 2001, №5.
Указ Президента РК «Государственная программа развития фармацевтической и
М.Омарова. Оценка текущего состояния фармацевтического рынка.//Казахстанский фармацевтический вестник.2000.-№23.
Социально-экономическое положение Республики Казахстан/Агенство РК по статистике. –
Портер М. Международная конкуренция. – М.: ЛТД «Дело»,
Федько В.П. Упаковка и маркировка. – М.: ПРИОР,
Архипов В. «Маркетинг. Техника создания спроса»М.: «Вершина», 2005.
Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива/Пер.с ф. –
Дж.Р.Росситер, Л.Перси. «Реклама ипродвижение товаров», 2003.
5
Өнім портфелінің күші
Жоғары
Ұлттық нарық
Төмен
Көрші мемлекеттер
Дамушы елдер
Дамымаған елдер
Нарық ресурстары
Сәйкес
Әр түрлі