Сабақты ұйымдастыру

Скачать


Жоспар
І. Кіріспе
1.1 Бейнелеу өнері – эстетикалық тәрбие
ІІ. Негізгі бөлімі
2.1 Зерттеулік оқыту – тұлғаны қалыптастырудың негізі
2.2 Бастауыш сыныпта пейзаж сабағын оқытуды ұйымдастыру.
2.3 Бастауыш мектептің ІІ –ІІІ сыныбында пейзаж
мазмұны мен композициясын құрастыру жолдары
ІІІ. Тәжірибелік бөлім
3.1 Жаңа педагогикалық технологияларға құрылған бейнелеу өнері
сабақ жоспары
ІҮ. Қорытынды
Ү. Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Қазақстан өз тәуелсіздігін алып, жаңашыл құрылымы бар демократиялы қоғам
Сондықтан, курстық жұмыстың мақсаты - қазіргі бастауыш мектеп
Курстық жұмыстың актуальдылығы: қазіргі білім саласындағы оқытудың озық технологияларын
Курстық жұмыстың зерттеу объектісі – бастауыш мектептегі оқу процесінде
Зерттеудің мақсаты – бастауыш мектептің жалпы білім мазмұнын іске
Курстық жұмысты жазу барысында алынған жаңа технологияның бірі –
1.1 Бейнелеу өнері – эстетикалық тәрбие
Қазақстан Республикасының жалпы білім беретін мектептердің І – ХІ
Бейнелеу іс – әрекетінің негізгі маңызы мынада: ол эстетикалық
Эстетикалық тәрбие негізінен жеке адамның эстетикалық талғамының қалыптасуына, өнер
Эстетикалық сезім – адам өмірінде зор роль атқарады. Әсемдікті
Қазіргі кзде эстетикалық көзқарасты қалыптастыру – тәрбие барысында зейін
Адам өмірінде эстетикалық көзқарас қуатты күш ретінде көрінеді. Баланың
Бейнелеу іс - әрекеті процесінде эстетикалық қабылдау мен эмоцияның
Эстетикалық қабылдауды дамыту үшін затпен, құбылыспен танысу кезінде оның
Қазіргі кездегі өміріміздегі қажетті мәселелердің бірі – оқушының
Сурет - бейнелеу өнерінің ең қарапайым, қолайлы да
Жұмыс материалдары мен техникасы. Сурет салу үшін
Графит қарындаштың «кәдімгі», кеңінен тараған, әркімге
ХІІІ ғасырдың аяғында Европада қағаз пайда болды
Мұндай қарындаштар кең тарай алмады. ХVІ ғасырдың
Графит қарындаштар қаттылығы түрліше дәрежеде үлкен мөлшерде
Сурет салу үшін 1М нен 5 М-ге
Қарындашпен жұмыс істеген кезде жақсы өшіргіш болуы керек.
Графит қарындаштардан басқа, суретшілер итальян қарындаштары деп аталатын
ХІХ ғасырда итальян қарындаштарының орнын басқа қарындаштар
Бұл қарындаштармен өте абайлап жұмыс істеген жөн,
Қарындашпен сурет салуға арналған қағаз тығыз,аздап
Сурет салуда көмір де кеңінен қолданылады.
2.1 Зерттеулік оқыту – тұлғаны қалыптастырудың негізі
Қазiргi заман өз ғасыр дәрежесiне сәйкес өте динамикалы
Балалық зертеулер, iзденiс қажеттiлiгi оның биологиясына тән қасиет екендiгi
Зерттеулiк оқыту барысында оқушылар теориялардың пайда болуы жөнiнде көптеген
Мектепте оқушылардың ғылыми зерттеу жұмыстарын ұйымдастырудың қол жетiмдi түрi
“Негiзгi материалдарды өздiгiнен iзденуге мүмкiнiдiк берген жағдайда ғана оқушылардың
Оқушылардың ғылыми-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыруды 4 кезең арқылы көрсетуге болады:
№ Кезеңнiң аты Мақсаты Нәтиже
1 Диагностикал-ық
Жоғары интелектуалды, шығармашыл оқушыларды анықтау ОҒҚ шығармашылықпен, зерттеу жұмыстарымен
2 Үйрету Энциклопедия және ғылыми мәтiндермен өздiгiнен жұмыс жасау,
3 Практикалық. Оқушыларға жаңа ақпараттың қажеттiлiгiн сезiндiру, коммуникативтi бейiмделуi
4 Бақылау Өзiн-өзi дамытуға ықпал жасайтын кеңiстiк құру Жеке
Зерттеу iзденiсi баланың қызығушылығын арттыратын, өзiне тартып құмартатын iс.
Педагог үшiн зерттеулiк оқытудың басты нәтижесi – баланың
2.2 Бастауыш сыныпта пейзаж сабағын оқытуды ұйымдастыру.
Бастауыш сыныптардағы бейнелеу өнерінің ішіндегі пейзаж сабағының құрылысы басқа
Осындай сабақ кезеңдері барлық сыныптарда сақталады, тек ол кезеңдерге
Жалпы білім беретін мектептердің бастауыш сыныптарында бейнелеу өнерінде пейзаж
оқушыларға бейнелеу өнірінің құралдарының жүйелі меңгеру арқылы айналадағы
өмір шындығы көріністеріндегі. Табиғаттағы және өнердегі бояу түстерін
оның сезімдік әсерін оқушылардың көре, сезіне білуін, бейнелеу
көркем мәдениет және оның қоғамдағы алатын орны туралы түсінікті
оқушылардың бойында халықтың дәстүрлі өнерін, тарихи ескерткіштерін эстетикалық
бейнелеу өнері сабақтары барысында дамып қалыптасқан көркемдік білімдерін, икемділік
Қазіргі кезде жасөспірім жеке тұлғаны тәрбиелеуде өнердің, соның
Бейнелеу сабақтары оқушылардың қоршаған ортаға қызығушылығын арттыру арқылы сұлулық
Бейнелеу іс-әрекеті барысында сурет салу біліктілігі мен іскерлігін
Көбінесе бейнелеу іс-әрекеті барысында оқушының ерекше белсенділігін байқауға болады.
Мақсаты:
Әр оқушының қабілетін дамыту, еңбек етуге баулу, ұйымшылдық қабілеттерін
Ерекшелігі:
Жұптық оқыту;
Топтық оқыту;
Ұжымдық оқыту;
Оқушы – оқушы
Оқушы – оқытушы
Оқушы – үйретуші міндеттерін атқарады.
Талаптары:
Әр оқушының еңбегі пайдалы болу керек;
Өзінің ғана емес, басқаның да еңбегіне жауапкершілікпен қарау;
Өзі оқи отырып, өзгені оқыту;
Түсінбегенді түсіндіру, меңгергенше меңгерту.
Технологияның жүргізілуі кезеңдері:
Тапсырмаларды жаярлау кезеңі:
Берілген тапсырмамен танысу;
Шағын бөлімдерге бөлу;
Әр бөлімге ат қою;
Жоспар құру;
Жоспарға сүйене отырып; текст мазмұнын меңгерту;
Тексеру сұрақтарын даярлау.
Тапсырманы екінші оқушыға түсіндіру кезеңі:
Тақырыптың мақсаты не?
Жоспармен таныстыру;
Мазмұнын түсіндіру;
Бақылау сұрақтары бойынша түсінгенін зерттеу;
Өз бетінше жаттығу бойынша түсінгенін зерттеу;
Өз бетінше жаттығу жазу, тәжірибе жасау, есеп шығару, шығарма
Тәрбиелік мәні:
Өзін-өзі басқару;
Өзін-өзі қызмет көрсету:
Жауапкершілікті сезіну;
Басқаның еңбегін бағалай білу;
Белсенділік;
Ұқыптылық;
Адалдық;
Байқампаздық ;
Зейінділік;
Ынтымақтастық;
Ұжымдылық;
Бірі бәрі үшін, бәрі бірі үшін принципінің орындалуы.
Сабақ үнемі бір сарынды жоспарланбай түрлі әдіс-тәсілдермен түрлендіріліп, жаңа
Оқытудың ұжымдық түрі, әсіресе, сәндік сурет және көркем құрастыру
Бұл оқытудың ұжымдық түрі қозғалғыш жұп немесе ауыспалы жұп
Шығарма композицияның эскизін топ мүшелері бірлесе отырып жобалайды. Осыдан
Сабақта жұмыстың мұндай түрін пайдалану оқушылардың өзара әрекеттесу тәсілдеріне
Оқытуды ұйымдастырудың дербес түрі бойынша әрбір оқушы тапсырма алады,
Оқушылардың өздік жұмысы білімді,икемділікті берік игеруге ғана мүмкіндік жасамай,
Мектепте оқытуды ұйымдастырудың негізгі түрі сабақ болатын болса,оны ұйымдастыру
Оқыту мен тәрбиені ұйымдастыруда жаңашыл озық іс- тәжірибелерді терең
Сабақтың міндеттері білім, даму, тәрбие мақсаттарымен анықталады. Осы тұрғыдан
Сабақтың дидактикалық мақсаттарының айқындығы. Әрбір сабақта оқыту және тәрбие
Оқу материалдарының көлемін анықтау. Сабақтың дидактикалық мақсатына сәйкес, яғни
Оқыту мен тәрбиенің бірлігі. Оқыта отырып тәрбиелеудің мәні- тұлғаның
Оқытудың ұтымды әдістері таңдап алудың сабақ типтеріне, сабақтың әрбір
Сөз бен көрнекілікті үйлестіру, қазіргі техникалық құралдарды, әсіресе компьютерлерді,
Оқушылардың білімді терең ұғуын, сонымен бірге сабақта олардың зейінін,
Сабаққа бөлінген уақытты тиімді және нәтижелі пайдалану. Сабаққа
Мысалы, тақырыптық бейнелеу сабағының кезеңдеріне уақыт бөлудің үлгісін көрсетейік:
Ұйымдастыру кезеңі
Үй тапсырмасын тексеру
Жаңа сабақты түсіндіру
Машықтық жұмыс
Қорытынды және үйге тапсырма
Бастауыш сыныпта пейзаж сабағы үшін:
Ұйымдастыру кезеңі
Үй тапсырмасын тексеру
Жаңа сабақты түсіндіру
Қорытынды және үйге тапсырма
Енді жоғарыда көрсетілген дидактикалық талаптарға сүйеніп жоспарланатын сабақтың құрылысына
Сабақтың оқу, тәрбие мақсат-міндеттерінің нәтижелі болуы үлкен әдістемелік шеберлікпен
І. Сабақтың тақырыбы;
ІІ. Сабақтың мақсаты: 1/ білімділік
2/ тәрбиелік
3/ дамытушылық
ІІІ. Сабақтың түрі.
ІҮ.Сабақтың әдісі.
Ү. Сабақтың көрнекілігі.
ҮІ. Сабақтың барысы 1/ ұйымдастыру кезеңі
2/ үй тапсырмасын тексеру
3/ жаңа сабақ
4/ машықтық жұмыс
5/ қорытынды және үй тапсырмасы
Енді осы көрсетілген сабақтың құрылысын және оны сабақ
1.Сабақтың тақырыбы күнтізбелік – тақырыптық жоспарда көрсетілген тақырып бойынша
2.Сабақтың мақсаты негізгі үш: білімділік, тәрбиелік және дамытушылық мақсаттар
Тәрбиелік мақсаты - өнертанушылыққа, еңбексүйгіштікке,
Дамытушылық мақсаты - ой-өрісін бейнелеудегі іскерлік дағдысын,өнер шығармасына деген
«Анамызға сыйлық жасаймыз» тақырыбындағы сәндік сурет және көркем құрастыру
Білімділік мақсаты: оқушыларға дизайн өнері туралы түсінік беру, қағаз,
Тәрбиелік мақсаты: оқушыларды адамгершілікке, ата-анасын сыйлауға, кішіпейілділікке тәрбиелеу.
Дамытушылық мақсаты: оқушылардың дизайн жасаудағы шығармашылығын, іскерлік, икемділігін
3.Сабақтың түрі. Сабақтың түрі сабақтың тақырыбына байланысты анықталады, сонымен
Бейнелеу өнері пәнінің мазмұнында тақырыптарға байланысты: заттан қарап бейнелеу,
4.Сабақтың әдісі – сабақтың мақсаты-міндеттеріне байланысты таңдап алынады,
Сабақты оқыту жұмысының нәтижелі болуы оқыту әдістерін үйлесімді етіп
Әдістердің оқыту заңдылықтары мен принциптеріне сәйкестігі.
Әдістердің дидактикалық мақсаттар мен міндеттерге сәйкестігі.
Оқыту әдістерінің тақырып мазмұнына сәйкестігі.
Оқыту әдістерінің оқушылардың оқу мүмкіндіктеріне (жас және дербес
Әдістердің мұғалімдердің мүмкіншіліктеріне сәйкестігі (тәжірибесі, білімді қабілеті, жалпы білімдарлығы
Оқыту әдістерінің мектептің материалдық және техникалық қорына сәйкестігі.
Әдістердің сыртқы жағдайлардың ерекшеліктеріне сәйкестігі (төңіректегі өндіріс объектілері).
5.Сабақтың көрнекілігі. Сабақта берілетін жаңа материалды, білімді жұмыс
Экранды бейнелі көрнекіліктерге диофильм, кинофильм,
компьютерлермен көрсетілетін бейнелер жатады. Сабақ жоспарында сол сабақта
6.Сабақты ұйымдастыру. Оған сынып оқушыларын тәртіпке келтіру, сабақта жоқ
Сабақ барысында қажетті жабдықтар, көрнекіліктер, оқушылардың жұмыс орындары алдын-ала
7.Үй тапсырмасын тексеру. Егер үйге белгілі бір машықтық
тапсырма орынды тапсырылған болса онда оқушылардан жұмыс дәптерлерін
8.Жаңа сабақты түсіндіру. Мұғалім жаңа сабақтың тақырыбын тақтаға жазып
9.Машықтық жұмыс. Жаңа сабақ материалын түсіндіріп болған соң оқушылар
Бастауыш сынып оқушылары көбінесе қосымша ескертулерге, түсіндірулерге қарамастан бейнені
Мұғалім сыныпты аралап қадағалау барысында оқушылардың жұмысты орындаудағы көп
10.Қорытынды және үйге тапсырма. Сабақтың бұл кезеңінде қысқаша
Көрме нәтижесінде кейбір оқушылардың бағасы сыныпқа жарияланып, қалған оқушылардың
Үйге тапсырма жаңа сабақ тақырыбына сәйкес жоспар бойынша беріледі
Көптеген оқушылар шығармашылық тақырыпта жұмыс істеуді қиын сынады. Осы
2.3.Бастауыш мектептің ІІ –ІІІ сыныбында пейзаж сабағының
Пейзаж жанрының даму тарихы.
«Пейзаж» француз сөзінен алынған «табиғат» деген ұғымды білдіреді. Бейнелеу
Табиғаттың өзінен қарап бейнелеуді «пленэр» деп атайды. «Пленэр»француз сөзінен
Солтүстік Африкадағы Тассали – Аджер деген жерде жалаң
Мінекей, бұдан пейзаж өзінің алғашқы бастауын өте көне дәуірден
Пейзаж ежелгі Египет өнерінде де орын алады,ол перғауындардың мазарларындағы
ХVІ ғ. дейін пейзаж Европа өнеріндегі тақырыптық туындылар, портреттерге
Қазақ бейнелеу өнеріндегі пейзаж жанрына тоқталатын болсақ, Әбілхан Қастеевтің
Соның ішінде «Биік таудағы мұз айдыны», «Қымыз фермасы», «Түрксиб»
Пейзажды бейнелеу заңдылықтары.
Тақтаға ілінген бейнелеу заңдылықтары көрсетілген плакат арқылы түсіндіріледі
1.Көкжиек сызығын анықтау
2.Перспектива заңдылықтарын сақтай отырып бейнелердің жазықтықтағы орындарын белгілеу
3.Бейнелетін табиғаттың көңіл – күйіне байланысты түстік шешімін
Адам өмірімен салыстырып қарағанда табиғат өмірі мәңгілік сияқты болып
Балалардың бейнелеу іс-әрекетіне басшылық жасау методикасы педагогиканың, психологияның эстетика
Заттардың жеке қоршаған орта құбылыстарын бейнелеу процесі өзінің табиғаты
Сурет салу сабақтарында жеке бастың табандылық, мақсаттылық, ұқыптылық,
Бастауыш сыныпта бейнелеу өнерімен шұғылдану болмысты тануды тиімді құралы
Сурет салуға, мүсін жасауға және т.б. білімді шеберлік пен
Ойын бейнелеу іс-әрекетіне ерекше жақын. Өйткені олардың екеуіде
Тақырыпты түсіндіру кезінде тәрбиеші ойын элементтері, жұмысқа ой, қиял
Бейнелеу іс-әрекеті жөніндегі сабақтарда бала еңбек әрекетінде өзіне
Бейнелеу іс-әрекетінің әдістемесінде тәрбиелеу мен үйретудің көптеген мәселелері жеткілікті
Бастауыш сынып іс-әрекетіоқушыларына арналған бұл бейнелеу өнері, басқа сыныптағы
Негізінен бұл пән екі бөлімнен тұрады:
Бірінші бөлімде бейнелеу өнерін игеруге қажетті түсініктер іс-әрекеттер көрсетілген.
Екінші бөлімінде бейнелеу өнерінің графика, кескіндеме, мүсін, дизайн, қолөнері
Сонымен бірге оқушыларға қосымша «бейнелеу өнері дәптері» жасалған. Бұл
Сонымен қатар бұл бейнелеу өнерін оқып – үйрену арқылы
Оқушылардың бейнелеу өнеріне үйретуде бірінші сыныптан бастап төртінші сыныпқа
Есте сақтау, қиялдау, ойлау арқылы немесе тақырып бойынша сурет
Бірінші сыныпта сурет пәні және осы сабақта жасалатын практикалық
Әдетте, мұндай бейнелеу өнерімен айналысудың барлық қыр – сырын,
Жылтыр немесе мөлдір заттардың бетіне түскен өте ақшыл дақтарды
Сондықтан негізгі пропорцияларды белгілегенде өте мұқият болған жөн. Суреттің
Болашақ сурет жөніндегі ой қалыптасқаннан кейін сурет салушы шығарманың
Осы алдын – ала орындалатын жұмыстарды жоспарлау яғни,
Бұл сызықтар нәрселердің көлбеу бұрыштарын анықтау үшін пайдаланылады, сонымен
Сурет салғанда заттың өзіне тән ерекшеліктерінің оның пропорцияларының ,
Салынған суреттің бөліктерінің өзара қатысы дұрыс көрсетілмеген болса перспектива
Қазіргі кезде осы бір мәселе мені қатты толғандырады. Неге
Біздің суретшілеріміз кәсіби қалыптасқан дүниеге қарағанда, жеңілдікке, астарсыз әдемілікке
Балаларға бейнелеу өнерінің өмірде өте қажет екенін ұқтыру көп
Міне, осылайша жұмыс бір жүйеде үзбей жүргізілетін болса, мектеп
Сабақтың мақсат мен міндетін қою.
Пейзажды бейнелеудегі:
- Жұмысты бастағанда, ең алдымен, негізгі
композициялық ойды ескеру қажет?
- сурет бойынша жасалынатын эскиз - композицияның
бірінші баспалдағы.?
кеңістік бейнелеу тәсілі
Композиция жөнінде жаңа білім, ақпараттар беру, кәсіби дағды қалыптастыру
Үй тапсырмасын тексеру:
Сабақтың тақырыбы Композициядағы идея және түстік байланыс
Мақсаты:
-Оқушылардың есте сақтай білу қабілетін күшейту, жылдам ойлауға, болжауға
-Оқушыларды екі топқа бөліп, қойылған сұрақтарға жауап береді.
Өткен сабаққа шолу (сұрақ – жауап арқылы ).
1. Композицияның негізгі талабы – шығарманың көркемдік бірлгін табу
2.
(дұрыс емес)
3.Композицияның негізгі мұраты суретшінің идеялық ойын көрсету
(дұрыс)
4.Сурет жұмысын бастағанда, ең алдымен, негізгі композициялық ойды ескеру
(дұрыс)
5.Түрлі түсті бояулармен орындалған көркем шығарма графика
(дұрыс емес)
Мақсаты:
Әр оқушының қабілетін дамыту, еңбек етуге баулу, ұйымшылдық қабілеттерін
Ерекшелігі:
Жұптық оқыту;
Топтық оқыту;
Ұжымдық оқыту;
Оқушы – оқушы
Оқушы – оқытушы
Оқушы – үйретуші міндеттерін атқарады.
Талаптары:
Әр оқушының еңбегі пайдалы болу керек;
Өзінің ғана емес, басқаның да еңбегіне жауапкершілікпен қарау;
Өзі оқи отырып, өзгені оқыту;
Түсінбегенді түсіндіру, меңгергенше меңгерту.
Технологияның жүргізілуі кезеңдері:
Тапсырмаларды жаярлау кезеңі:
Берілген тапсырмамен танысу;
Шағын бөлімдерге бөлу;
Әр бөлімге ат қою;
Жоспар құру;
Жоспарға сүйене отырып; текст мазмұнын меңгерту;
Тексеру сұрақтарын даярлау.
Тапсырманы екінші оқушыға түсіндіру кезеңі:
Тақырыптың мақсаты не?
Жоспармен таныстыру;
Мазмұнын түсіндіру;
Бақылау сұрақтары бойынша түсінгенін зерттеу;
Өз бетінше жаттығу бойынша түсінгенін зерттеу;
Өз бетінше жаттығу жазу, тәжірибе жасау, есеп шығару, шығарма
Тәрбиелік мәні:
Өзін-өзі басқару;
Өзін-өзі қызмет көрсету:
Жауапкершілікті сезіну;
Басқаның еңбегін бағалай білу;
Белсенділік;
Ұқыптылық;
Адалдық;
Байқампаздық ;
Зейінділік;
Ынтымақтастық;
Ұжымдылық;
Бірі бәрі үшін, бәрі бірі үшін принципінің орындалуы.
Кез келген суретшінің өзінің болашақ шығармасын жасауға кіріспес бұрын,
Ұзақ уақыт салынатын суреттің айырмашылығы сол,эскиздер бейнелеуші обьектілердегі ең
Эскиздер үйрену, мақсатында жасалуы мүмкін. Мұндай жағдайларда сурет заттың
Ал белгілі бір шығарманың детальдарын, жекелеген образдарды жасау мақсатымен
Эскиздер салудың пайдасы зор әсерлерді жинақтаумен қатар мұндай суреттер
Эскиздердің басқа да міндеттері бар. Белгілі бір қағаз форматына
Жеке - жеке қағаздарға эскиздер салынып композиция табылғаннан кейін,
Алдымен көру орталығы белгіленеді, ал натюрморт заттарды суретке негіз
Қазақ бейнелеу өнеріндегі пейзаж жанрына тоқталатын болсақ, Әбілхан Қастеевтің
Жаңа материалды бекіту:
Тақырыпты төмендегідей тапсырмаларды беру арқылы бекітемін:
Нәрсеге қарап сурет салғандағы ең басты міндет бейнелейтін заттың
Әрбір зат қағаз бетіне үйлесімді де орнықты түрде орналасуы
Суреті салынатын заттың жалпы биіктігі мен енін белгілегенде оны
3.3 «Пейзаж» тақырыбындағы сурет сабағының жоспары.
Сабақ жоспары
Өтетін пәні: Бейнелеу өнері
Сабақтың тақырыбы Пейзаж (табиғатты бейнелеу)
Сабақтың мақсаты:
а) Білімділік:
көрінісін тікелей бейнелеу заңдылықтарын үйрету
Пейзаж бейнелеу үйлесімдігін қолдана білуге
үйрету
б) Дамутышылық: Жаңа сабақ арқылы оқушылардың сөйлеу және
тыңдау,сурет салу арқылы түсіну қабілеттерін дамыту
в) Тәрбиелік:
бойында адалдық, адамгершілік, елжандылық,
отансүйгіштік тәрбиелерін жандандыру,сөйлеу
мәдениетін үйрету.
Сабақтың типі: Лабороториялық
Сабақтың түрі: Жаңа білім беру
Оқыту технологиясы: Дамыта оқыту технологиясы.
Оқыту әдістері: түсіндіре баяндау әдісі,
әдісі, салыстыру әдісі, талдау әдісі сөздік әдіс
Қолданылатын көрнекіліктер: Кітаптар,суреттер, картиналар,
кросворд, Акварель,гуашь бояуымен сурет салу
әрекеттері,түс түрлері және олардың аттары
Пәнаралық байланыс: Бейнелеу , әдебиет.
Жоспар
І.Қызығушылықты ояту кезеңі
1.Ұйымдастыру жұмыстары
а) сыныптың ішкі тазалығына көңіл бөлемін
ә) Журналға белгі соғу:
б) оқушылардың назарын сабаққа аударамын
ІІ. Сабақтың мақсат мен міндетін қою.
Пейзажды бейнелеудегі:
табиғат көрінісі бейнеленген көркем шығарма
кеңістік бейнелеу тәсілі
табиғат көрінісін тікелей бейнелеу
ІV. Жаңа материалға оқушылардың ынта – ықыласын туғызу:
Пейзажды поэзия арқылы елестету
Табиғат көріністеріне, көңіл – күйіне байланысты белгілі ақындардың поэзиялық
V.Жаңа материалды оқып үйрену:
Лексия жоспары:
1.Пейзаж бейнелеу заңдылықтары
2.Пейзажды поэзия арқылы елестету
Пейзаж
Пейзажды бейнелеу заңдылықтары
«Пейзаж» ранцуз сөзінен алынған «табиғат» деген ұғымды білдіреді.Бейнелеу өнерінде
Табиғаттың өзінен қарап бейнелеуді «пленэр» деп атайды. «Пленэр»француз сөзінен
Солтүстік Африкадағы Тассали – Аджер деген жерде жалаң
Мінекей, бұдан пейзаж өзінің алғашқы бастауын өте көне дәуірден
Пейзаж ежелгі Египет өнерінде де орын алады,ол перғауындардың мазарларындағы
ХVІ ғ. Дейін пейзаж Европа өнеріндегі тақырыптық туындылар, портреттерге
Қазақ бейнелеу өнеріндегі пейзаж жанрына тоқталатын болсақ, Әбілхан Қастеевтің
Соның ішінде «Биік таудағы мұз айдыны», «Қымыз фермасы», «Түрксиб»
О. Таңсықбаев. «Алай даласындағы кеш»
Тақтаға ілінген бейнелеу заңдылықтары көрсетілген плакат арқылы түсіндіріледі
1.Көкжиек сызығын анықтау
2.Перспектива заңдылықтарын сақтай отырып бейнелердің жазықтықтағы орындарын белгілеу
3.Бейнелетін табиғаттың көңіл – күйіне байланысты түстік шешімін
Пейзаж ,интерьер, абстракциялық, реалистік, натюрморт жанрындағы жұмыстарға тоқталып оқушылар
VІ. Жаңа материалды бекіту: Жаңа тақырыпты төмендегідей тапсырмаларды беру
Тірек сызба арқылы өз ойын қағаз жазып алып сюжет
Кім ? Не болды ? Қайтті ?
М.Мақатаевтың «Құстар қайтып барады»өленін мәнерлеп оқып, талдау арқылы жұмыс
Қаздар қайтып барады мекеніне
Қанаты бар мақұлық кетеді де
Қаз – қаз басып, қалтырап қария тұр
Дәрмені жоқ таяғын көтеруге.
Қарашаның қалықтап желімімен
Қаздар кетті қоштасып көліменен
Қайтқан құстың қария қанатына
Қарайды көзін сүртіп жеңіменен
Қаздар қайтып барады тізбектеліп
Іздеп кетті, көктемді іздеп келіп
Қарашада қалтырап қария тұр
Тағы да бір сұп –сұрғылт күзді өткеріп
Оқылған поэзиялық шығармалар бойынша табиғат көріністерін бейнелеу тапсырылады.Жұмыс акварельмен
VІ. Қорытынды, бағалау: Сабақты әрі қарай қорытындылап, обьективті деңгейлеріне
VІІ. Үйге тапсырма: Қыс, жаз, күз, көктем айларына елестету
ІҮ. Қорытынды
Оқушыларға бейнелеу өнері пәні тек эстетикалық тәрбие беру құралы
Сондықтан үйрететін біліміміздің түсінбейтін тұсы болмауы керек, әр
Көркем шығармалар танып қабылдау мен бағалау біліктілігі қарапайым тақырыптық
Оқушылар суретшілердің өз туындыларын жасауда тақырып мазмұнының тереңдігіне, эмоционалдық
Көк түс аспанды, ақ түс қуаныш, бақыт, сары түс
Түстердің үйлесімділігін таныту арқылы өнердің тілін, мәнін түсіндіру арқылы,
Сурет салу арқылы қолды жаттықтыруда, суретшінің ойын, қиялын ұштауда
Қазіргі кездегі көптеген тәжірибеге сүйенсек, бейнелеу оқушыны сурет салуға
Ойымды қорытындылай келе , «Өнер - өмір бұлағы, ізгілік
Бейнелеу өнері ішінде сурет біздің қоғамда адамдарды, оның ішінде
Пайдаланылған әдебиеттер:
Ростовцев Н.Н. Методика преподавания изобразительного искусства в школе
Неменский Б.Мудрость красоты. – М., 1987.
Ж.Б. Қоянбаев. Педагогика. – А., 1987.
Қ. Сарбағысов,Ә.Төлебаев. Жас суретшіге көмек. – А., 2000.
Қ.С. Алдажұманов. Т.Б. Балақаев. М.К. Қозыбаев,К.Н. Нұрпейісов. Қазақстан тарихы
Қ.Болатбаев,Е.Қосбармақов, А. Еркебай. Өнер. – Алматы:Мектеп,2006.
С.Мұхтарұлы. Шоқан және өнер. – Алматы: Өнер, 1985.
Б.Әлмұхамбетов, Ж.Балкенов. Сурет салу және бояумен жұмыс істеу әдістері.
Кузин В.С. Изобразительное искусство и методика его преподавания в
Аксенов К.Н. Рисунок. – М., 1987.
Маргулан А.Х. казахское народное прикладное искусство. – А., 1986.
Ростовцев Н.Н. Учебный рисунок. – М., 1985.
Подласый И.П. педагогика начальной школы. – М., 2000.
Сокольникова Н.М. Основы композиции. – Обнинск,1996.
Крылова О. Коллаж. – А., 1993.
Синеглазова М.А. Распишем ткань сами. – М., 2000.
Нагибина М.И. Из простой бумаги мастерим как маги. –
Л.Любимов. Ежелгі дүние өнері. – А.,1980.
Липявкин А.Ф. Архитектуры городских зданий и сооружений. – М..,
Л.Любимов. Батыс Европа өнері. А., - 1982.
Маргулан А.Х. казахское народное прикладное искусство. 1том. – А.,1986.
Қазақтың ұлттық киімдері. – А.,1976.




Скачать


zharar.kz