Мазмұны:
Кіріспе................................ 3 бет
І тарау. Оқытудың жаңа технологияларыны теориялық
Қазіргі оқыту технологияларының педагогикалық – психологиялық
Дамыта оқыту технологиясын қолдану -
ІІ тарау. Математика сабақтарында оқытудың жаңа
Бастауыш сынып математика сабақтарында оқытудың жаңа
Оқытудың жаңа технологиясын қолдану арқылы
нәтижелері. ----------------------------------------- --------------48 – 52 бет
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Қосымшалар
Кіріспе
Зерттеудің көкейкестілігі
Бастауыш мектеп – баланы оқуға үйрету мен тәрбиелеу, оның
Қазақтың біртуар ұлдарының бірі Ахмет Байтұрсынов
Педагогикалық технология, оқыту технологиясы туралы
Баланың кейінгі және болашақтағы білім бастауыш буындағы білімнің сапалылығына
Болашақтың бүгінгіден де нұрлы болуына
Бүгінгі таңда республикадағы және аймақтағы
Қазіргі заман талаптары мектеп оқушыларының
Қазіргі заманғы дамыта оқыту жағдайында
«Міндетті деңгейге» бастауыш мектеп көлеміндегі
Ал, мүмкін деңгейге, мазмұны тұрғысынан
Мұның бәрі міндетті деңгейдің материалын
Дамыта оқыту технологиясындағы ең басты
Жалпы білім беретін мектептің бастауыш
Біздің пікірімізше, мұғалімнің қазіргі кезеңдегі
Зерттеу мақсаты:
Математика сабақтарында дамыта оқыту технологиясын қолдану арқылы
Зерттеу нысаны:
Бастауыш сыныптарда математиканы оқыту үрдісі.
Зерттеу пәні:
Бастауыш сынып оқушыларын математиканы үйретуде
Зерттеу міндеттері: 1) Мектептің бастауыш
Зерттеудің ғылыми болжамы: Егер бастауыш
Зерттеу әдістері:
- қарастырылып отырған мәселелерге байланысты
бастауыш сынып математикасы пәні бойынша
- оқытудың жаңа технологияларын қолдану бағытындағы озат
оқушылардың даму үрдісін бақылау;
мектеп құжаттарымен танысу және оларды
оқушылардың жұмыстарының нәтижесін талдау,
тәжірибелік – эксперименттік жұмыс жүргізу және
Зерттеу кезеңдері:
І - кезеңде (06.2007 -
ІІ кезеңде (11.2007- 09.2008) материалды
ІІІ – кезең (09.2008 – 01.2009) аралығында эксперимент
Зерттеу базасы: Атырау қаласы №19 мектебі және
Диплом жұмысының құрылымы: Диплом жұмысы
І тарау. Оқытудың жаңа технологияларының
1.1. Қазіргі оқыту технологиясының психологиялық- педагогикалық негіздері
Қазіргі күнгі ғылым психикалық даму қоршаған ортаның санада
Оқу – адамның психикалық дамуының формасы,
Қай заманда да мектеп қоғамның
Дәл қазір адамның ақыл – ой,
Білім беру саласындағы жаңалықтар:
ұйымдастырудағы:
технологиялардағы;
оқулықтар мен бағдарламалардың өзгеруі, - деп
Француз ғалымы Э.Брансуик педагогикалық жаңалықтардың
1. Жаңалық ретінде бұрын еш
Белгілі бір кезде, белгілі бір
Практикада бұрын болған, тек
Қолданылып жүрген технологияларды келесі түрлерге бөліп жіктеуге болады:
дамыта оқыту жүйесі (Л.В.Занков)
дамыта оқыту технологиясы (Д.Б.Эльконин-В.В.Давыдов)
тұлғаның шығармашылық қасиетін дамытуға бағытталған дамыта оқыту жүйесі (И.П.Волков,
жеке адамға бағытталған дамыта оқыту (И.С.Якиманская)
өзіндік дамыта оқыту технологиясы (Г.К.Селевко)
-Г.С. Альтшуллердің (ТРИЗ) тұлғаның шығармашылық қасиеттерін дамытуға бағытталған дамыта
Л.Г. Петерсонның математиканы кезеңдеп оқыту жүйесі.
Педагогикалық процестің жеке бағдар негіздері педагогикалық технологиясы.
Ш.А. Амонашвилидің ізгілікті-тұлғалық технологиясы.
Е.Е Шулешконың сауаттылыққа ерте және қарқынды оқыту технологиясы.
Оқушылар қызметін қарқындату, интенсивтендіру және белсенділігін арттыру негізіндегі педагогикалық
Ойын технологиясы: проблемалық оқыту, шет тілі, мәдениетті оқытудағы коммуникативті
Оқыту процесін ұйымдастыру және нәтижелі басқаруға негізделген педагогикалық технология.
Түсіндірмелік басқарудағы тірек сызбасын пайдалану арқылы перспективалық оқыту (С.Н.Лысенкова).
деңгейлік зерделеу технологиясы.
міндетті нәтиже негізінде деңгейлік зерделеп оқыту (В.В.Фирсов).
ұжымдық оқыту әдісі.
топтық технология.
компьютерлік (жаңа ақпаратты)
бағдарламалы оқыту технологиясы
жекелеп оқыту технологиясы (А.С.Границкая)
баланың қызығушылығы бойынша жеке ыңғайда оқытуда мәдениетке тәрбиелеу технологиясы
Қазіргі кезде көпшілік назарын өзіне
Технологиялық процесс – технологиялық бірліктердің арнайы
Қолдану деңгейіне қарай: жалпы педагогикалық;
Философиялық негізіне қарай: гумандық;
Психикалық даму факторына қарай: социотектік,
Игерудің ғылыми тұжырымдамасына қарай: рефлекторлық;
Мазмұндық сипатына қарай: білімдік, тәрбиелік;
Басқару типіне қарай: шағын топтар
Ұйымдастыру формасына қарай: сыныптық, сабақтастық,
Балаға қатынас танытатын әдісіне қарай:
Басымдық танытатын әдісіне қарай: дамытушы;
Оқушылар категориясына қарай: жалпы;
Жетілдіру бағытына қарай: балама.
Бастауыш мектепте қолданылып жүрген технологияларды
1. Тілдік өріс. Бұл топ
2. Математикалық өріс. Бұл топқа
Республикада бастауыш мектептегі оқыту мазмұны
Еліміз егемендігін алу арқылы мүмкін
Бастауыш сынып оқушыларының танымдық қызығушылығын
Дамыта оқытуды ұйымдастыру балаға ақыл
Бастауыш саты - оқушыда, оның интеллектісі дамуының іргетасы -
Бастауыш сыныптарды математиканы оқыту мына сияқты өзара байланысты төрт
Білімділік - бағдарламаға сәйкес математикалық білім, білік және дағдыларын
Тәрбиелік - шынайы ғылыми дүниетанымдық көзқарасты, жоғарғы ізгі игіліктер
Дамытушылық - логикалық құрылымдар мен ойлаудың математикалық стилін дамыта
Практикалық - меңгерген математикалық білімдерін нақтылы жағдайларда практикалық есептерді,
Осы мақсаттардың табысты шешілуі оқыту мазмұнын тиімді жолмен сұрыптап
1970 жылдардың басынан бастап жүргізілген
Дамыта оқыту сабақтарында жаңа материалды
Салыстыру неғұрлым қарапайым, бірақ аса
Мұғалім салыстыру әдісімен сабақ жүргізе
«Белгі» дегеніміз - заттарды басқа
«Байқау» - қоршаған ортамен байланысу
Дамыта оқыту жүйесінің маңызды тағы
Дамыта оқыту жүйесінде мұғалім
Оқу әрекетінің алғы шарттары мектепке
Мектепте бұл қажеттіліктерді қанағаттандырудың мүмкіндігі
Осылайша оқу әрекетінің мазмұны болып
Сабақтың әрекет теориясына сәйкес ұйымдастырылуы
Айтылғандарды қорыта келе, дәстүрлі оқыту
Дәстүрлі оқыту балада білім, білік,
Дәстүрлі оқыту жаттауға, есте
Қай елдің болмасын өсіп - өркендеуі,
Дамыта оқыту технологиясын қолдану - оқушылардың
Жалпы білім беретін мектептердегі
Қазақстан Республикасының орта білімді
Әлемдік педагогикалық тәжірибеде «технология» ұғымының
ойынша оқыту «техникалық» болуы қажет,
Табиғат танымында, ғылымда үлкен секіріс
Қазіргі заманғы оқыту технологиялары педагогикалық
Осы заманғы ұлттық мектеп білім
Оған мақсат қою, осы мақсатқа
АҚШ – та педагогикалық технологияға қызығушылық
Дидактиканың техникалық мәселелері біздің заманымыздың
Оқыту технологиясы – бұл ұзақ тарихи
Жаңартылған білім мазмұнының ғылыми - әдістемелік
пәндік білім, білік, дағды қалыптастырудың
Жалпы даму кез келген пән бойынша білім, білік,
Жалпылама жүргізілетін педагогикалық тәжірибеде нашар оқушылар оқуда қалыс
«Оқуы нашар оқушылар оларды дамыту жұмысының үздіксіз жүргізілуін қажет
Технологияның басты мұраты – заттарды салыстыра отырып, тұжырымдар жасау
Негізгі қағидалары-
1. Теориялық білімнің жетекші ролі.
2. Баланың оқу барысын түсінуі.
3. Жоғарғы қиындық деңгейінде оқыту.
4. Барынша тез алға жылжу.
5. Бар баланы жан-жақты дамыту.
Басты құрал – деңгейлік тапсырмалар.
Зерттеулер көрсеткендей, балалардың сабақтағы белсенділігі мен дербестігі екі есеге
Бұл технологиямен оқыту бастауыш сыныпта оқушылардың шығармашылық қабілетін дамытуға
Дамыта оқытуда мұғалімнің басты
Қазақстанда бастауыш математикалық білім
Ұлттық қазақ бастауыш мектебінің мәселесі
Оқу технологиясы мұғалім мен оқушының
Қазіргі заманғы ғылыми зерттеулер педагогикалық
Сөйтіп, қазіргі заманғы жаңа педагогикалық
Жалпы, оқыту технологияларын сабақта қолдану
Оқушылардың танымдық ізденімпаздығы туралы мәселе
Зерттеулердің түрлі авторлары оқушылардың оқудағы
танымдық іс - әрекеттің дербестігін
танымдық іс - әрекеттің тәсілдерін қалыптастыру
Іс - әрекеттің бағдарланушылық негізін құрайтын
Оқытуға әдістемелік білімдер элементтерін енгізу
Оқу іс - әрекетін өздігінше бақылауды
Танымдық ізденімпаздықты жеке тұлғаның сан
Еліміз егемендік алғаннан бері білім
1) Оқытуды дамыту концепциясы Ж.Пиаже,
2) Дамыта оқыту концепциясында бала
Қазіргі таңда жеке тұлға қоғам
Қазіргі кездегі дамыта оқыту технологиясы
Баланы есеп шығаруға үйрету ең
Сонымен кез – келген математикалық тапсырма
Сондай – ақ берілген есептерді түрлі
Мысалы, «Екі қорап ойыншық сатып
Саны
32
22
Арифметикалық тәсіл
І тәсіл.
32-22=10 – бірінші қораптағы артық ойыншықтар
100 : 10 = 10 (теңге) – Бір
32 х 10 = 320 (теңге) – Бірінші
22 х 10 = 220 (теңге) - Екінші
ІІ – тәсіл.
32-22 = 10 – Бірінші қораптағы артық
100 : 10 = 10 (теңге) – Бір
32 х 10 = 320 (теңге) – Бірінші
320-100 = 220 (теңге) – Екінші қорап
ІІІ тәсіл
32-22 = 10 – Бірінші қораптағы ойыншықтар
100 : 10 = 10 (теңге) – Бір
22 х 10 = 220 (теңге) – Екінші
320-100 = 220 (теңге) – Бірінші қорап
Алгебралық тәсіл
І тәсіл
32 (х-100) = 22х
32х-22х = 3200
10х = 3200
х = 320 (теңге) – Бірінші қорап
320-100 = 220 (теңге) – Екінші қорап
ІІ тәсіл
32х = 22 (х +100)
32х = 22х + 2200
32х-22х = 2200
10х = 2200
х = 220 (теңге) – Екінші қорап
220 + 100 = 320 (теңге) – Бірінші
ІІІ тәсіл
32х-22х = 100
10х = 100
х = 10 (теңге) – Бір ойыншықтың
32х10 = 320 (теңге) – Бірінші қорап
22х10 = 220 (теңге) – Екінші қорап
Бұл тапсырманы орындау оқушылардың ғылыми
Әрине, оқушы жоғарыдағы көрсетілген тәсілдер
Дамыта оқыту жеке тұлғаның барлық
1) Өзекті даму деңгейі – бала
Тұлға жақын даму аймағына өтуде
1) «Теория» – өзін - өзі жетілдірудің
2) «Практика» – өзін - өзі жетілдіруді
3) «Әдістеме» – ғылыми негізін жасауда
Осы үш бөлікті бір жүйеге
Қазіргі кезде осы бағыт бойынша
Бастауыш сыныпта «өзіндік танымды» қалыптастыру
Шығармашылық тапсырмалар:
1. Оқушылардың дүниетанымдық ой - өрісін
2. Балықшы шабақ, шортан және
Жауабы: Балықшы алдымен шортан, сонан
3. Ойлан, тап: 3+4
ә) х+43=63
б) 16+23=69
в) (а+2)
г) 16+23=31+8
2) 147-7=140 174+138=312
156+76=232 183+168=351
165+45=210 192-137=55
Сұрақ: Өрнектердің ұқсастығы мен айырмашылықтары
Ұқсастығы:
барлығы санды өрнек;
үш таңбалы санды: үш таңбалы,
Айырмашылығы:
сандарында;
айырманың мәндері әртүрлі.
3) сергіту сәті ретінде есептер (2
а) Әжесі немересіне 8 қолғап
- әр адам екі қолғап
ә) Үңгірден 8 тиіннің құйрығы көрініп
- тиіннің құйрығы біреу, ендеше
б) Жануар екі алдыңғы, екі
-жануарда 4 аяқ бар.
В) Мен бір сан ойладым,
-
4) Амалдарды орында:
201*2-(125+207) (315*3)-105
125+235-120*2 715:5+577
624:3+(800-485) 275+705-215*3
5) Есепті шығар:
Машина 20 км жолға 1 л
Оқушылардың мүмкіндік деңгейіне байланысты осы
- Оқушы үй жұмысын орындау
- 10 жасар Арман шашын тақырлап
- Өрнекте:
Минутпен
18 сағ 50 мин
10 сағ 15 мин * 3
Талдау жасау.
Экспериментке 4-ші сыныптар бойынша 24
Оның нәтижесі процент есебімен диагностикалық
Эксперимент қорытындысы оқушылардың жеке кесте
Қорытынды
Бастауыш сынып оқушыларының өзіндік көзқарасын
Осы мақсатта «Бастауыш сынып математика сабақтарында
-Оқушылар белсенділігін арттыру – жеке тұлға ретінде қалыптастырудың басты
-Оқытудың жаңа технологияларының мүмкіндіктерін және оны қолданудың педагогикалық мақсаттарын
- оқушылардың шығармашылық қабілетін, жалпы
-бастауыш сынып оқушыларының танымдық қабілетін
-Зерттеу нәтижесінде оқушылардың белсенділігін арттыру үшін
-Бастауыш сынып оқушыларының қабілеті екі
Зерттеу проблемасына қатысты психологиялық – педагогикалық ғылыми - әдістемелік
Мектептің бастауыш сыныбында математиканы оқыту
Математиканы оқытуда оқытудың жаңа технологиясын
Зерттеу жұмысының барысы мен мен мектептегі
Эксперимент нәтижесінде дамыта оқыту технологиясы
Біз зерттеу жұмысымызда бастауыш сыныптарда
Пайдаланылған әдебиеттер:
Қазақстан Республикасы бастауыш білімнің мемлекеттік
Барсай Б.Т. Математикалық білім беруде
Тұрғанбаева Б.А. Дамыта оқыту технологиясы,
Қайыңбаев Ж.Т. Білім стандарты және
Әбілқасымова А.Е. Студенттердің танымдық ізденімпаздығын
Қосанов Б.М Математика курсындағы шығармашылық
Қосанов Б.М Математика курсындағы шығармашылық
Қосанов Б.М. Математика курсындағы шығармашылық
Қосанов Б .М Математика курсындағы
Оспанов Т.Қ., Утешова Қ.Ә. Қайыңбаев Ж.Т.,
11.Оспанова. Т.Қ., Утешова Қ.Ә., Қайыңбаев Ж.Т.,
Математиканы оқыту әдістемесі. Жалпы білім
12.Оспанов Т.Қ. , Утешова Қ.Ә., Қайыңбаев Ж.Т.,
Математиканы оқыту әдістемесі. Жалпы білім
13.Оспанов Т.Қ., Утешова Қ.Ә. Қайыңбаев Ж.Т.
Математиканы оқыту әдістемесі. Жалпы білім
14.Выготский Л.С. «Воображение творчества в
-М.: Просвещение 1996.
15. Ананьев Б.Г. «Избранные психологические труды»
16. Кириллова Г.Д. «Теория и практика
17. Беспалько В.П. «Слагаемые педагогической технологии»
18. Занков Л.В. «Избранные труды»
19. Даупаев К. «Дамыта оқытудың дидактикалық
20. Смайлова З. «Дамыта оқыту технологиясының
21. Ерғалиева Г. «Өзіндік таным әдістемелік
22. М.Мұсабеков, Д. Жүнісбекова «Есеп шығарудағы
23. А. Мұханбетжанова, А. Мұханбетчина «Жеке
24. Кененбаева М.А. «Бастауыш және негізгі
Қосымша 1.
Бақылау тобының нәтижесі 4 «А»
№ Оқушының аты-жөні Алгебра-лық есептер Геометрия-лық есептер Логика-лық есептер
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 Асанбаев Серік
Ақанов Жанболат Әбілқасов Медет
Болатбаев Нұржан
Каримова Гүлзат
Қалиев Нұрлан
Қуанғалиев Ғизат
Махамбетова Сәуле
Мұратбаева Әсия Рахымова Ақсұлу
Тұрғанбаев Амантай
Сисенғалиев Асылан
Хисметова Ақбота
Уахитова Жанар -
-
+
-
+
+
-
-
-
+
-
+
+
- -
+
-
+
+
+
-
-
-
+
+
-
+
- -
+
+
+
+
+
-
-
+
+
-
+
-
- +
+
-
-
-
-
+
+
+
+
-
+
+
+ -
+
+
-
+
+
-
-
+
+
-
+
+
-
53% 50% 41% 43% 47%
Эксперименттік топ 4 «Б» сыныбы.
№ Оқушының аты-жөні Алгебра-лық есептер Геометрия-лық есептер Логика-лық есептер
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 Аманова Гүлжан
Асанова Айман
Ақбаев Дәурен
Балабаев Хасан
Боранбаев Ақан
Жұмақұлов Мақсот
Масатова Гүлсім
Қазиев Жасұлан
Омаров Сәкен
Салықова Жансая
Сарбасов Еркебұлан
Тасеменова Айша
Темірханова Ару
Шалабаев Аян +
-
+
+
-
-
+
-
-
+
-
+
+
+ -
+
-
+
+
-
-
-
+
-
+
-
+
+ -
+
-
+
-
-
+
+
-
+
-
+
+
+ +
+
+
+
+
-
-
+
+
-
+
-
+
+ -
+
+
-
-
-
+
+
-
+
-
+
+
+
54% 52% 48% 50% 42%
Қосымша - 2
Экспериментке дейінгі бақылау және эксперименттік
Қосымша -3.
Бақылау тобының нәтижесі 4 «А»
№ Оқушының аты-жөні Алгебра-лық есептер Геометрия-лық есептер Мазмұн-ды есептер
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 Асанбаев Серік
Ақанов Жанболат Әбілқасов Медет
Болатбаев Нұржан
Каримова Гүлзат
Қалиев Нұрлан
Қуанғалиев Ғизат
Махамбетова Сәуле
Мұратбаева Әсия Рахымова Ақсұлу
Тұрғанбаев Амантай
Сисенғалиев Асылан
Хисметова Ақбота
Уахитова Жанар +
+
+
-
+
+
-
+
+
+
-
+
+
- -
+
-
+
+
+
+
-
+
+
-
-
+
- -
+
-
+
-
+
-
-
+
+
-
+
+
- -
+
+
-
+
-
+
+
-
-
-
+
+
+ +
+
-
-
+
-
+
-
+
+
-
-
+
+
55% 52% 42% 45% 50%
Эксперименттік топ. Эксперименттен кейінгі 4 «Б»
№ Оқушының аты-жөні Сандарды өсу ретімен орнал/у Мазмұн-
ды есеп Берілген өлшемде-рі б/ша тіктөртб. ауд.табу Амал орындау
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 Аманова Гүлжан
Асанова Айман
Ақбаев Дәурен
Балабаев Хасан
Боранбаев Ақан
Жұмақұлов Мақсот
Масатова Гүлсім
Қазиев Жасұлан
Омаров Сәкен
Салықова Жансая
Сарбасов Еркебұлан
Тасеменова Айша
Темірханова Ару
Шалабаев Аян -
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+ +
+
+
+
+
+
-
+
+
-
+
+
+
+ +
+
-
+
+
-
+
+
-
+
+
+
+
+ -
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
-
+
+ +
+
+
+
-
-
+
+
+
+
+
+
+
+
90% 80% 80% 85% 85%
Қосымша-4
Эксперименттен кейінгі бақылау және эксперименттік
66
Қолдану деңгейіне қарай: жалпы педагогикалық
Психикалық даму факторторына қарай: социотектік, психотектік
Жетілдіру бағытына қарай: балама
Оқушылардың категориясына қарай: жалпы
Философиялық негізіне қарай: гумандық;
Дамыта оқыту жүйесінің классификациялық сипаттамасы
Ұйымдастыру формасына қарай: сыныптық, сабақтық,
Игерудің ғылыми тұжырымдамасына қарай: рефлекторлық, дамытушылық
Мазмұндық сипатына қарай: білімдік, тәрбиелік
Балаға қатынас амалына қарай: тұлғалық,
Басқару типіне қарай: шағын топтар
Болымдық танытатын әдісіне қарай: дамытушы
Теориялық білім
Теориялық ойлау деңгейіне жеткіземіз
Оқу әрекеті
Оқушы
МАТЕМАТИКА
Оқулық
Ғылым
Шығармашылық тапсырмалар
Көбейту кестесі
Амал, таңбалар
Геометриялық фигуралар
Есеп
Сандар, цифрлар
2*103
12:6
3-4
2-1
206-200
6*10
60:3
Бақылау тобы
Эксперимент тобы
Эксперимент тобы
Бақылау тобы