ЖОСПАР
КІРІСПЕ 3
1 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ШАҒЫН КӘСІПКЕРЛІКТІ БАСҚАРУ ТҰРҒЫСЫНДАҒЫ ЖҮЙЕСІНЕ ҒЫЛЫМИ-ӘДІСТЕМЕЛІК
1,1 Қазақстан Республикасының шағын кәсіпкерлікті басқарудың ғылыми-әдістемелік негіздері 5
1.2 Қазақстан Республикасындағы шағын кәсіпкерліктің қазіргі жағдайын бағалау 10
2 ЖЕКЕ КӘСІПКЕРЛЕРДІҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ ЖАҒДАЙЫ 15
2.1 Жеке кәсіпкерлік түсінігі 15
2.2 Кәсіпкерлік құқықтың пайда болу тарихы 17
2.3 Кәсіпкерлік құқық субъектілері 18
2.4 Кәсіпкерлік әрекеті несиелендіру мен қаржыландыру. 20
2.5 Жеке кәсіпкерлікті қорғау мен қолдану. 22
ҚОРЫТЫНДЫ 28
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі 30
КІРІСПЕ
Зерттеу тақырыбының өзектілігі. Кәсіпкерлік кәсіпорынның экономикалық дамуының маңызды факторы.
Қазіргі кезде елімізде шағын және орта кәсіпкерлікті (ШОК) дамыту
ҚР Президентінің Қазақстан халқына Жолдауында айтылғандай, біздің стратегиялық міндетіміз
Сондықтан осы ғылыми жұмыстың өзектілігі жоғарыда аталған әр
Зерттеу жұмысының мақсаты мен міндеттері. Курстық жұмыстың мақсаты шағын
Зерттеудің мақсаты келесі негізгі міндеттердің жүзеге асырылуын қарастырады:
нарық жағдайында шағын кәсіпкерліктің ерекшеліктерін ескере отырып, кәсіпкерлікті басқарудың
шағын кәсіпкерлікті дамыту жағдайларын макроэкономикалық талдау, басқарудың тұрақтылығын экономикалық
экономиканың негізгі өзегі болып табылатын шағын кәсіпкерліктің бәсекеге қабілеттілігін
Жеке кәсіпкерлік туралы Заңға тоқтала отырып, сараптама жасау;
Жеке кәсіпкерлік субъектілерінің құқықтары мен міндеттерін қарастыру.
Зерттеу пәні жеке кәсіпкерлердің құқықтық жағдайы.
Курстық жұмыстың ғылыми жаңалығы шағын кәсіпкерліктің қызметін басқарудың ұйымдастырушылық-экономикалық
Курстық жұмыстың құрылымы мен көлемі: Курстық жұмыстың құрылымы зерттеудің
1 ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ШАҒЫН КӘСІПКЕРЛІКТІ БАСҚАРУ ТҰРҒЫСЫНДАҒЫ ЖҮЙЕСІНЕ ҒЫЛЫМИ-ӘДІСТЕМЕЛІК
1,1 Қазақстан Республикасының шағын кәсіпкерлікті басқарудың ғылыми-әдістемелік негіздері
Қазіргі кезде қалыптасқан ұдайы өндіріс процесі тұрақсыздығымен сипатталады. Өтпелі
«Шаруашылық механизмі» терминін көптеген экономистер эконо-миканың үздіксіз және келісілген
Басқару механизмі дегеніміз басқарудың ұйымдастырушылық құры-лымдарының, функцияларының, қағидалары мен
Басқару – бұл өндірістің тиімділігін жоғарылату, ғылыми-техникалық прогресті жеделдету
Басқару жүйесінің тиімділігі ұйымдастыру деңгейімен анықталады және ол келесідей
Кәсіпкерлікті басқару жетекші қағидалар негізінде жүзеге асырылады. Басқару
Басқару, біздің ойымызша – бұл қоғамның экономикалық зандарының өзгеруі
1-сурет. Шағын кәсіпкерлікті басқарудың әдіснамалық мазмұны
Шағын кәсіпкерлікте басқару процесі бір-бірімен байланысып жатқан өндірісті
Шағын кәсіпкерлікті дамытуды басқарудың негізгі жағдайлары мен алғышарттарына мемлекет
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік басқарудың функциялары: барлық кәсіпкерлік иеленушілері үшін
Мемлекеттік басқару – бұл әлеуметтік басқарудың ерекше түрі. Кез
2-сурет. Шағын кәсіпкерлік секторының дамуын басқарудың
алғышарттары мен жағдайлары
ШКС-ның тұрақты дамуын анықтайтын фактор – кәсіпкерлік саясаты (институционалдық
Шағын кәсіпорын өндірісі тұтастай және кез келген жағдайда қалыпты
Кәсіпкерлік қызметті мемлекеттік реттеу, экономикалық қызметтің тіпті қоғам үшін
(шағын кәсіпкерліктің фермерлік шаруашылығын, қайырымдылық қызмет-терін) қолдауға бағытталуы мүмкін.
3-сурет. Қазақстан Республикасындағы кәсіпкерлікті қолдау жүйесі
ішінде кәсіпкерлік қызмет, жеке адамның құқықтары мен бостандықтарын ескере
1.2 Қазақстан Республикасындағы шағын кәсіпкерліктің қазіргі жағдайын бағалау
Дамыған индустриялы мемлекеттерде шағын кәсіпкерліктің өзі
Белсенді ШКС-ның саны анық 2009 жылда 95 мың бірлікке,
2008 жылғы 621 мыңнан 2009 жылға дейін 716
4 жылдың барысында үздіксіз төмендеп отырған болса, 2009 жылы
4-сурет. ШКС-ның шаруашылық әрекет үстіндегі субъектілердің жалпы санындағы үлесі
ШКС-ның белсенді құрылымында ұйымдастырушылық құқықтық тұрғыдан алып қарағанда жеке
Белсенді ШКС-ның әр түрлі ұйымдастырушылық-құқықтық формалары соңғы
Шағын бизнес кәсіпорындары ШКС-ы санының қарастырылып отырған кезеңінің барлық
Шағын бизнес кәсіпорындары ШКС-ы санының қарастырылып отырған кезеңінің барлық
Жеке кәсіпкерлер санының өсуі 2007 жылдың соңына дейін орын
5-сурет. ШКС-ның ұйымдастырушылық құқықтық түрлері бойынша құрылымы
Шаруа (фермерлік) қожалықтары 2006 жылдан бастап олардың жалпы белсенді
6-сурет. Белсенді ШКС-ның қарқыны
Қазақстанның шағын кәсіпкерлігін дамыған елдермен салыстырғанда байқалатыны жалпы ішкі
Қазақстанның ШОК секторы сапалық құрылыс бойынша өзінің шетелдік ұқсас
Қазақстанның 40%-ға жуық ШКС көтерме және жеке сауда саласын
Шағын кәсіпкерліктің белсенді түрде әрекет ететін субъектілердің жалпы санынан
Сонымен, Қазақстандағы шағын кәсіпкерліктің макроэкономикалық көрсеткіштердің негізінде
жалпы алғанда, секторда қайта қалпына келтіру процестерінің басталғаны байқалады,
алайда, біршама көрсеткіштердің керісінше үрдісі барлығы байқалады (жалпы ішкі
Қазіргі уақытта жинақталған тәжірибені ескере отырып, салиқалы
7-сурет. Аймақтар бойынша шағын кәсіпкерліктің белсенді субъектілері
Ағымдағы жылдың басында Министрлікте жеке меншік кәсіпкерліктің мүддесін
Осы орайда Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә. Назарбаевтың ұсынысы бойынша
«Бизнестің жол картасы – 2020» кәсіпкерлер үшін де, сонымен
Отандық тауарлар – 2020 жоспарының ойдағыдай іске асырылуының айғағы
2 ЖЕКЕ КӘСІПКЕРЛЕРДІҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ ЖАҒДАЙЫ
2.1 Жеке кәсіпкерлік түсінігі
Жеке кәсіпкерлік бұл жеке кәсіпкерлік субъектінің кіріс алуға бағытталған
Жеке кәсіпкерліктің меншігі заңмен қорғалады және оған қол сұғуға
Басқа мемлекеттің адамдары мен заңды тұлғалар сондай-ақ азаматтығы жоқ
Жеке кәсіпкерлікті шектеу мемлекетінің ерекше құзіретіне жатады. Мемлекет заңды
Жеке қауіпсіздік субъектілеріне мыналар жатады:
дара кәсіпкерлік субъектілері;
шағын кәсіпкерлік субъектілері;
орта кәсіпкерлік субъектілері;
ірі кәсіпкерлік субъектілері.
Дара кәсіпкерлік субъектілері бұл жеке тұлғалардың кіріс алуға бағыттайтын,
Өзіндік кәсіпкерлікті бір ғана жеке тұлға өзіне тиесілі мүліктердің
Бірлескен кәсіпкерлік мынадай нысанада жүргізілуі мүмкін:
- ерлі зайыптылардың ортақ меншігі негізінде жүргізілуін ерлі зайыптылардың
- шаруа қожалықтардың ортақ бірлескен меншігі негізінде отбасылық кәсіпкерлік.
- жеке кәсіпкерлік ортақ, үлестік, меншік негізінде жүзеге асырылатын
Шағын кәсіпкерлік субъектілері бұл заңды тұлға құрмаған жұмыскерлердің жылдық
Орта кәсіпкерлік субъектілері бұл заңды тұлға құрмаған жұмысшының жылдық
Ірі кәсіпкерлік субъектілері бұл жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыратын жұмысшылардың
Жеке кәсіпкерлікті дамыту мен қолдауда Үкімет мынадай іс-әрекеттерді жүргізеді:
Жеке кәсіпкерлікті қолданудың мемлекеттік жүйесін қалыптастырады.
Үкімет жанынан жеке кәсіпкерлік мәселелер жөніндегі кеңес беретін органдарды
Жеке кәсіпкерлік мүдделерін қозғайтын нормативті құқықтық актілердің жобаларын сарапшылық
Мемлекеттік мұқтаждар үшін шағын кәсіпкерлік субъектілер үшін сатып алынатын
Шағын кәсіпкерлердің дамуын ынталандыру.
Бәсекеге қабілетті салаларды құру мен жетілдіруді сондай-ақ олар шығаратын
ҚР экономикасына инвестицияларды ұлғайту және иновацияларды өңдіруде жеделдету мақсатында
Жеке кәсіпкерлік субъектісінің келісімді бірлескен саясатты жүргізуге ынталандырады.
Жеке кәсіпкерлік субъектісіне ішкі және сыртқы нарықтың жай-күйі туралы
Жеке кәсіпкерлік проблемеларын шешу үшін ғылыми зерттеу жұмысын ұйымдастыруды
Республиканың экономикасы үшін білікті кадрлар дайындау жөніндегі мемлекеттік бағдарламаларды
Жеке кәсіпкерлік субъектілерін тіркеу ҚР заңнамасына сәйкес жүргізіледі. Заңды
Өтініш.
Дара кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін төленген төлемді растайтын құжат.
Өтініш қабылданғанан кейінгі келесі жұмыс күнінен кешіктірмей дара кәсіпкерліктерді
Жеке кәсіпкерлік субъектілерінің қызметін тексеру ҚР заңдарына сәйкес жүргізіледі.
актердің номері, күні;
тексеру жүргізудің мемлекеттік органдардың атауы;
тексеруге өкілетті адамдардың аты-жөні, лауазымы;
тексерудің жеке кәсіпкерлік субъектілерінің атауы;
тағайындалған тексерудің мәні;
тексеру жүргізудің құқықтық негіздері көрсетіледі.
Тексеру жүргізу мерзімі 30 күннен аспайды. Тексеру нәтижелері бойынша
2.2 Кәсіпкерлік құқықтың пайда болу тарихы
Кәсіпкерлік құқықтың тұжырымдамасы ХХ ғ. басында пайда болған еді.
П.И. Стучканың түсінігі бойынша, азаматтық құқық - өндіріс пен
ХХ ғ–ң 30 ж. басында бірыңғай шаруашылық құқық пен
ХХ ғ–ң 50 жылдарында шаруашылық құқық тұжырымдамасы туралы пікірсайыс
ХХ ғ-ң 90 жылдарында Ресейде жоспарлы экономикадан нарықтық экономикаға,
Бүгінгі уақытта әрбір саланың құқықтарының нормасы бар, ол мемлекеттің
Әкімшілік құқық қызмет ету мен қатынасты басқаруды реттейді. Сондықтан
2.3 Кәсіпкерлік құқық субъектілері
Кәсіпкерлік құқық субъектілері бұл шаруашылық құқықтармен міндеттерге ие болатын
белгіленген тәртіпке тіркелуге тиісті.
шаруашылық өкілеттікке ие болуға тиісті.
дербес мүлкінің болуы.
дербес мүліктік жауапкершілікке ие болу.
Кәсіпкерлік құқық субъектісінің құрылымы мынадай:
1. Құрылтай өкілеті тәсілі. Бұл тәсіл мемлекеттік кәсіпорындарды құру
2. Құрылтай тәсілі бір ғана қатысушы бар коммерциялық ұйымдарды
3. Құрылтай шарттық тәсіл. Бұл тәсіл екі немесе одан
Коммерциялық ұйымдарды құру мынадай сатылардан тұрады:
құрылтайшылар белгіленеді;
жалпы жиналыс өткізіледі;
құрылтай құжаттарына қол қояды;
коммерциялық ұйымдар өздерінің тандап алынған ұйымдастық құқықтық нысана байланысты
жарғы (қоғамдар, кооперативтер, кәсіпорындар);
құрылтай шарты және жарғы (қосымша немесе шектеулі жауапкершілігі бар
құрылтай шарты (тек қана серіктестіктер);
коммерциялық ұйымдардың атауы беріледі;
ұйымдардың орналасқан жері белгіленеді;
тіркеу үшін мынадай құжаттар әділет органдарына тапсырылады.
тіркеу жөніндегі өтініш;
құрылтай құжаттары;
жарғылық копиталдардың төлену фактосын растайтын құжат;
тіркегені үшін төленетін мемлекеттік баж салығы мен тіркеу жиынның
ұйымның атауының қайталанбайтындығы жөніндегі құжат;
белгіленген мысалдарды тіркеу карточкасы;
тапсырылған құжаттардың құқықтық сараптамасы жүргізіледі, яғни олардың заң талаптарына
ұйымға кезекті номерді береді;
тіркелуге жататын ұйымның мөрі дайындалып, тіркеледі;
ұйым статистика органдарында тіркелуге жатады;
салық органдарында есепке алынады;
ұйым банкте өзінің шотын ашады.
Лицензиялау тәртібін ҚР Үкіметі белгілейді.
Лицензия беру орган лицензиятқа қатысты мынадай іс-әрекеттері жүргізуге құқықты:
1. лицензияттың қызметтік тексеруге;
2. лицензия беруге қажетті түсініктемелер мен анықталад;
3. тексеру барысында құқық бұзушылық анықталатын жағдайда тексеру қорытынды
Лицензия алу үшін өкілетті органдарға келесі құжаттар тапсыруға тиісті:
лицензия беру жөніндегі өтініш.
құрылтай құжаттарының және мемлекеттік тіркеуден өткені жөнінде куәліктін көшірмесі.
салық органдарда есепке тұрғаннан растайтын куәліктің көшірмесі.
лицензия жиынды төлегенін растайтын құжат.
лицензия алушының біліктілігі жөніндегі куәлік.
Қажетті құжаттар тапсырмасын күннен бастап лицензия беруші орган 60
Лицензия мынадай жағдайларда өзінің заңды күшін жоғалтады:
заңды тұлға жаратылған жағдайда;
заңды тұлға қайта құрған жағдайда, сонымен қатар лицензия мынадай
әкімшілік тәртіпке, яғни лицензия алушы тұлға алынған лицензия үшін
соттық тәртіпте жойылуы мүмкін, яғни лицензиянт өзінің кәсіпкерлік іс-әрекеті
Қайта құру бұл – ұйымның құқығымен міндеттерін басқа тұлғаларға
Заңды тұлғаның қайта құрудың 5 тәсілі:
Қосу.
Біріктіру.
Бөлу.
Бөліп шығару.
Өзгерту.
Қайта құру құрылтайдың өзара келісімен немесе соттық шешімімен жүргізілуі
Таратылу құрылтайшылардың өзара келісімімен немесе соттық шешіммен жүргізілуі мүмкін.
Заңды тұлға соттың шешімін мынадай жағдайда таратылады:
банкрот болғанда;
заңды тұлғаны құру кезінде заңдарды түзетуге келмейтін сипатта бұзылуына
заңды тұлғаның жарғылық мақсаттарына қайшы келетін қызмет үнемі жүзеге
2.4 Кәсіпкерлік әрекеті несиелендіру мен қаржыландыру.
Қаржыландыру және несиелендіру кәсіпкерлік әрекетті ақша қаражатымен қамтамасыз етудің
Қаржыландыру бұл – түрлі нысаналар қандай да бір әрекетті
Несиелендіру бұл – қаржыландыру сияқты қаржылық мұқтаждықты қамтамасыз етеді.
Қаржыландырудың мынадай түрлері бар:
1. Мемлекеттік бұл қаржыландыру бюджет есебінен жүргізіледі.
2. Өзін-өзі қаржыландыру бұл шаруашылық субъектілерінің өзінің қаражаты есебінен
3. Қайырымдылық бұл қаржыландыру жеке меншік несиелерінің жарналары есебінен
1. Бюджет қаражатын мақсатына қарай пайдаланбағаны үшін.
2. Ақша қаражаты жөнінде қажетті мәселелер мен есеп берулерді
Жауапкершілік шаралары тағайындалады:
Ескерту.
Айыппұл.
Төлем тұрақсыздығын төлету.
Бюджет қаражатын даусыз тәртіпке алып қою.
Мемлекеттік қаржылықтың негізгі бағыттарының бірі мемлекет мұқтаждықты ақша қаражатымен
Мемлекеттік мұқтаждықты қамтамасыз ету бойынша мемлекеттік мақсатты бағдарламалар
Кәсіпкерлік әрекетінің өзін-өзі қаржылындыру бұл – кәсіпкер мен өзінің
Өндірілетін өнімнің құнына кеткен шығындарды енгізу арқылы.
Кәсіпкердің билігінде қалған кіріс есебінен жүргізіледі.
Кәсіпкер өндірілген өнімнің құнына өндірістік шығындарды тек белгіленген ереже
Шаруашылық етуші субъектілермен алынған кіріс салық салудың қайнар көзі
Кәсіпкерлік әрекетті мемлекеттік несиелендіру тәртібі ақша қаражаты берілетін субъектіге
Мемлекеттік несие мынандай жағдайларда жеңілдікпен беріледі:
агро өндірістік ұйымдарға: жем, тұқым, жанар-жағармай алу үшін;
ақ өсіруші кәсіпорындарға: жем алуға қажетті жеңілдіктер;
балық кәсіпорындарына.
Банкілік несиелендіру:
қайтарымды;
ақылы;
мерзімді қағидаларға сүйене отырып жүргізіледі.
Сонымен қатар несие шарты берілген несиенің мақсаты қағидасына сүйене
2.5 Жеке кәсіпкерлікті қорғау мен қолдану.
Жек кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың негігі бағыттары.
1. Жеке кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мынадай негізгі бағыттар бойынша
- жеке кәсіпкерлікті реттеу мәселелері жөніндегі заңнаманы жетілдіру;
- жеке кәсіпкерлікті қолдау орталықтарын, бизнес-инкубаторларды, технологиялық парктерді, индустриялық
2. Жеке кәсіпкерлікті мемлекекеттік қолдау және дамыту:
- мемлекеттік органдардың жанынан жеке кәсіпкерлік проблемаларын зерделеу және
- орталық мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың жанындағы сарапшылық
- жеке кәсіпкерлік қолдау мен дамытудың қаржы институттарын құру;
- бизнес-инкубаторлардың жеке индустриялық аймақтардың қызметін ұйымдастыру;
- жер учаскелерін, ғимараттарды, үй-жайларды сату не тұрғын үй-жайларды
3. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мыналарды:
- шағын кәсіпкерлік субъектілерінің мемлекеттік қаржылық, статистикалық, материалдық-техникалық және
- шағын кәсіпкерлік дамытудың мемлекеттік, салалық және өңірлік бағдарламаларын
- шағын кәсіпкерлік субъектілерін мемлекеттік тіркеудің және таратудың оңайлатылған
- оңтайлы салық салу режимін белгілеуді;
- шағын кәсіпкерлікке кредит берудің бағдарламаларын қабылдауды;
- шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту үшін инвестицияларды, оның
- мемлекеттік мұқтаждар үшін товарларды сатып алудың кепілдендірілген көлемін
- жұмыс істеп тұрған оқу және зерттеу орталықтарын консалтингтік
4. Мемлекеттік даму институттары Қазақстан Республикасында және кәсіпкерлік субъектілерінің
5.Индустриялық аймақтар жеке кәсіпкерлікті дамыту үшін экономикалық және ұйымдық
Индустриялық аймақтардың міндеттері:
өнеркәсіп саласындағы жеке кәсіпкерлікті жедел дамытуға жәрдемдесу;
жаңа өңдірістер инфроқұрылымын құруға және дамытуға арналған шығындарды оңтайландыру;
өңдіріс тиімділігін арттыру;
халықтың жұмыспен қамтылуын қамтамасыз ету болып табылады.
6.Мемлекеттік органдар жеке кәсіпкерлік субъектілеріне жер учаскелерін, ғимараттарды, үй-жайларды
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың негізгі принциптері:
шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың кешенділігі;
шағын кәсіпкерлікті қолдау инфрақұрылымының және жүзеге асырылатын шаралардың шағын
шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту саласындағы халықаралық ынтымақтастық болып
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен дамыту:
қаржылық қолдау көрсету;
шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтарының желісін ұйымдастыру;
бизнес-инкубаторлардың қызметін ұйымдастыру;
бір жылдан астам пайдаланылмаған мемлекеттік меншік объектілерін шағын кәсіпкерлік
өнеркәсіп өндірісін ұйымдастыру және халыққа қызмет көрсету саласын дамыту
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен дамыту.
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың негігі принциптері:
- Қазақстан Республикасында шағын кәсіпкерлікті дамытудың басымдығы;
- шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың кешенділігі;
- шағын кәсіпкерлікті қолдау инфрақұрылымының және жүзеге асырылатын шаралардың
- шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту саласындағы халықаралық ынтымақтастық
2. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен дамыту:
- қаржылық қолдау көрсету;
- шағын кәсіпкерліктерді қолдау орталықтарының желісін ұйымдастыру;
- бизнес-инкубаторлардың қызыметін ұйымдастыру;
- бір жылдан астам пайдаланылмаған мемлекеттік меншік объектілерін шағын
- өнеркәсіп өндірісін ұйымдастыру және халыққа қызмет көрсету саласын
3. Шағын кәсіпкерлік субъектілерін қаржылық қолдау:
- мемлекеттік мұқтаждар үшін тауарлардың (жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің) кепілдендірлген
- шағын кәсіпкерлік субъектілерінен сатып алынатын тауарлардың (жұмыстардың, көрсетілетін
- екінші деңгейдегі банктер арқылы кредит беруді ұйымдастыру;
- экономика салаларында әлеуметтік маңызы бар жобаларды ұйымдастыру және
- арнайы инвестициялық бағдарламаларды іске асыру;
- бюджет қаражаты есебінен қарыздар беру жолымен жүзеге асырылады.
4. Мемлекет тарапынан шағын кәсіпкерлікті қаржылық қолдауды негізгі мақсаты
Қордың негізгі міндеттері:
1) жобалық қаржылындыру;
2) жеке кәсіпкерлік субъектілерінің қатысуымен микрокредиттік ұйымдар желісін дамыту;
3) шағын кәсіпкерлік субъектілерінің екінші деңгейдегі банктерден олар кредиттер
4) қаржылық лизингті дамыту;
5) шағын кәсіпкерлік субъектілерін оқыту және консалтингілеу;
6) шағын кәсіпкерлік субъектілері үшін сапс менедменті жүйесін ендіру
5. Шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтары халықты жеке кәсіпкерлікке тарту,
Шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтарының міндеттері:
- кәсіпкерлік ахуалды, отандық және халықаралық нарықтарды, экономиканың салалары
- маркетинг және менеджмент саласындағы қызметтер кешенін көрсету;
- инвестициялық және бизнес-жобаларды әзірлеу жөніндегі қызметтерді, консультациялық және
- шағын кәсіпкерлік субъектілерінің инновациялық белсенділігін арттыруға жәрдемдесу;
- шағын кәсіпкерлік субъектілерінің кәсіби өсуіне жәрдемдесуі;
- ақпараттық және сараптамалық ресурстарға қолжетілімділікті қамтамасыз ету;
- семинарлар, тренигтер өткізу;
- шағын кәсіпкерлік субъектілерінің деректер базасын қалыптастыру;
- шағын кәсіпкерлікті дамыту жөніндегі ақпаратты және оны дамытудың
6. Бизнес-инкубаторлар шағын кәсіпкерлік субъектілерінің қалыптасуына және дамуына жәрдем
Бизнес-инкубатордың міндеттері:
- бизнес-инкубаторларға орналастыру үшін шағын кәсіпкерлік субъектілерін іріктеу;
- шағын кәсіпкерлік субъектілеріне білім беру, маркетингтік және басқа
Шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтарын, бизнес-инкубаторларды құрудың және олардың қызметінің
7. Сауда-делдалдық қызметті қоспағанда, өнеркәсіп өндірісін және қызымет көрсету
Шағын кәсіпкерлік субъектілерінің жалға алу немесе сенімгерлікпен басқару шарттарының
Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың мемлекеттік, салалаық және өңірлік
1. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мемлекеттік, салалық және
2. Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың мемлекеттік, салалық
3. Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламаларын Қазақстан
4. Егер аккредиттелуге бір әкімшілік-аумақтық бірлік, бір қызымет саласын
5. Жеке кәсіпкерлік субъектілерінің бірлестіктерін аккредиттеуді жүргізу тәртібін Қазақстан
Сарапшылық кеңестер
1. Орталық мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың жанындағы сарапшылық
2. Жеке кәсіпкерлік субъектілерінің аккредиттелген бірлестігі мен коммерциялық емес
Орталық мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың жанындағы сарапшылық кеңестердің
3. Жеке кәсіпкерлік субъектілерінің мүдделерін қозғайтын нормативтік құқықтық актілерді
4. Сарапшылық кеңестер туралы үлгі ережені Қазақстан Республикасының Үкіметі
5. Сарапшылық кеңестердің жұмысын талдау мен оның мониторингін уәкілетті
Уәкілетті органның басшысы үйлестіру кеңесінің төрағасы болып табылады. Үйлестіру
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚР заңдарымен реттелетін кәсіпкерлікті дамытпай Қазақстанның экономикасын реформалау мүмкін
Кәсіпкерліктің өмір сүруі мен дамуының негізгі жағдайлары болып табылатындар:
өндіріс құралына және қызметтің соңғы өніміне меншік, сондай ақ
келісімшартпен, бірігумен, кәсіпкерлік және тұтынушылық таңдаумен еркін шарушылық субъектісінің
айырбас нысанының дамуы, яғни, тауарлық – ақшалай қатынастардың болуы,
Қазақстан үшін кәсіпкерлікті дамыту мәселесі өзекті мәселелердің бірі болып
Шағын кәсіпкерлік қызметін басқарудағы ұйымдастырушылық-экономикалық механизмдерін жетілдіру мәселелерін зерттеу
Шағын кәсіпорын мекемелерінің қызметін басқару механизмі кәсіпкерлікті ұтымды жүргізу
Шағын кәсіпкерлікті басқаруды экономикалық және құрылымдық өзгерту – бұл
Нарықтық экономика жағдайларында шағын кәсіпорын мекемелерінің төменгі бөлімшелері
Осы мақсатқа байланысты төмендегідей міндеттер анықталды: шағын кәсіпорын өнімдерінің
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Государственное регулирование развития малого предприни-мательства в Республике Казахстан //
Қазақстандағы шағын бизнестің мемлекеттік қолдауының негізгі жолдамасы // «ТМД
Моделирование конкурентоспособности продукции фирмы // Исследо-вания, результаты. – Алматы,
Об оценке эффективности функционирования предприятия // Вестник Университета
Предпринимательское право: Курс лекций / Под ред. Н.И. Клейн
Предпринимательское право: Учебник для студентов образовательных учреждений среднего профессионального
Толстошеев В.В. Региональное экономическое право России М., 1999.
Хозяйственное право / Под ред. В.С. Мартемьянова. М., 1994
Шағын кәсіпкерлік – экономиканың негізгі өзегі // «Инновациялық
Шағын кәсіпорынның кластерлі экономикада бәсекелестікті жоғарылату стратегиясы // «Агроөнеркәсіп
Шершеневич Г.Ф. Учебник торгового права М., 1994
Экономическая сущность развития малого предпринимательства // Вестник
3
Шағын кәсіпкерлікті басқарудың ұйымдастырушылық-экономикалық механизмдері
Басқару әдістері
Басқару органдарының құрылымы
Басқару процестері
Ақпарат
Техника
Кадрлар
Басқару элементтері
Басқару теориясы
Дағдарысқа қарсы кеңес
«Самұрық-Қазына» ҰӘҚ
Облыстар және Астана,
Қазақстанның Даму банкі
қоры
Президент жанындағы
Кәсіпкерлер кеңесі