МАЗМҰНЫ
Кіріспе............................................................................................................... 3
1. САЛЫҚ САЛУ ЖҮЙЕСІНІҢ ӨНДІРІСТЕГІ БАСҚАРУ ТЕОРИЯСЫ НЕГІЗДЕРІ........................................................................................................
1.1. Нарық жағдайындағы өндірістік қатынастар жүйесіндегі
1.2. Салық салу жүйесінің қалыптасуы және
2 АУЫЛШАРУАШЫЛЫҚ ӨНДІРУШІЛЕРГЕ САЛЫҚ САЛУ ЖҮЙЕСІНІҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ МЕХАНИЗМІ
22
2.1 Қазіргі жағдайдағы ауылшарушылық тауар өндірушілердің нарықтық
22
2.2 Ауыл шаруашылығында салық салу жүйесі мен
33
2.3 Салық ауыртпашылығын және өзін-өзі қаржыландыру механизміне салық
42
3 АУЫЛШАРУАШЫЛЫҒЫНА САЛЫҚ САЛУ ЖҮЙЕСІН АРТТЫРУ-ДЫҢ БАҒЫТТАРЫ.........................................................................................
48
3.1 Ауылшаруашылық өндірісінің дамуын реттеу және салықтың оптималдығын
48
3.2 Ауылшаруашылық өндірушілердің салық салу жүйесінде басқару негіздерін
60
3.3. Қазақстанда агроөнеркәсіп кешеніне салық салу жүйесін басқаруды
67
ҚОРЫТЫНДЫ.................................................................................................. 76
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТЕР ТІЗІМІ....................................................... 78
КІРІСПЕ
Көптеген елдерде мемлекеттің салық жүйесі
Қазақстан Республикасының салық жүйесі нарықтық
Салықтарымыздың тұрақсыздығы, мөлшерлермелерді, салықтарды, жеңілдіктерді және
Соңғы жылдары ауыл шаруашылығын бағалық, қаржы-несиелік,
Қазір ауыл шаруашылығы саласындағы, салық кодексінің
Президент алға қойған Қазақстанның агроөнеркәсіп
Сондықтан да, экономиканың аграрлық секторындағы ауылшаруашылық өндірушілерге салық
Соған қарамастан, ауыл шаруашылығының мәселелері салық
Дипломдық жұмыстың негізгі мақсаты, нарықтық қатынастар жағдайында ҚР
Аграрлық сектордағы өндірушілердің салық салудыдағы мәселелерін анықтау;
Шетелдік мемлекеттердегі ауыл шаруашылығы өндірісіндегі салық салу
Қазақстан Республикасының қазіргі жағдайдағы ауыл шаруашылығы өндірушілеріне салық
ҚР Алматы облысында ауыл шаруашылық өндіріушілердің салық салу
Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығы саласындағы
Зерттеудің объектісі ретінде Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығы
Дипломдық жумыстың құрылымы мен көлемі:
кіріспеден, үш бөлімнен, қорытындылар мен
Кіріспеде негізгі таңдалынып алынған тақырыптығ өзектілігі мен ғылыми
Бірінші тарауда, ауылшаруашылық өндірушілеге салық салу жүйесінің теориясы
Екінші тарауда, Алматы облысында ауылшаруашылық өндірушілерді салық салу
Үшінші тарауда Алматы облысында ауылшаруашылық өндірушілерді салық салу
Қортындыда зерттеу нәтижелеріне байланысты жинақталып, ауылшаруашылық өнеркәсіп кешенінде
1. САЛЫҚ САЛУ ЖҮЙЕСІНІҢ ӨНДІРІСТЕГІ БАСҚАРУ ТЕОРИЯСЫ НЕГІЗДЕРІ
1.1. Нарық жағдайындағы өндірістік қатынастар жүйесіндегі
салықты басқарудың мәні
Адам қоғамы дамуының кезеңдерінде әртүрлі қоғамның барлық салалары
Салық салу жүйесі - табыстарды заңды, немесе жеке
Салық табыс алатын заңды жєне жеке тұлғалардың мемлекет
Нарық экономикаға әсер ету тәсілдерінің ең маңыздысы салық
Батыс елде кәсіпорын қаржы жоспарлауы салықты ең маңызды
Салықты пайдалану мемлекеттік мүдде мен бірге кәсіпкер мен
Қазақстанның салық жүйесі құрылғанына 10 жыл ғана болды.
Салық теориясындағы ең басты ұғымдардың бірі - салық-салу
Бүгін бұл принциптер заманның талабына қарай қосымша тереңдетіліп
Міндеттілігі принципі. Салық төлеуші салық заңдарына сәйкес
Айқындылық принципі. Қазақстан Республикасының салықтары және
Әділдігі принципі. Қазақстан Республикасында салық салу жалпыға бірдей
Біртұтастығы принципі. Қазақстан Республикасының салық жүйесі Қазақстан Республикасының
Жариялылығы принципі. Салық салу мәселелерін реттейтін нормативтік құқықтық
Салық түрінде төленетін ақшалай түсімдер белгілі мақсат үшін
Салық сипаттарын жеке тұрғыдан қарастыруға болады. Бірі экономикалық
Салықтың экономикалық сипаттарына салықтың келесі қасиеттері ие:
салықтың ақшалай түрде төленуі; Салық төлеушінің мүлігінің бір
қайтарылмайтындығы; Салық төлеуде ақша тек бір жаққа салық
эквивалентсіздігі; Төленген салық есебіне өкімет салық төлеушігі
салық салынатын объектінің болуы; Салық тек не бір
салық субъектісі белгілігі; Салық субъектісі - салық заңдарына
салық мөлшерінің анықтығы; Үкімет салық заңында анықталған
Салық төлеу мерзімінің тұрақтылығы; Салық төлемінің төлеулері салық
салық қарым қатынасының тұрақты болуы; Салық
9.салық үкіметтің табысы болып табылады; Салық төлеушінің мүлігінің
Салықтың құқылық сипаттарын келесі салық қасиеттері көрсетеді:
салықты үкімет бекітеді; Тек үкімет салықтық режимді анықтап,
салық тек құқылы түрінде болады; Белгілі салықты тудыру
Салықтың мәжбүрлік сипаты; Біріншіден, салық төлеушінің қалауы, ерігіне
Ақшаны алу заңға сиымды; Конституцияда әр азамат бекітілген
салық төлеуді бақылайтын үкемет орындары болады; Бұл орындар
Салық жүйесі белгілі өкімет заңымен салық кодексі, нормативтік
салықтың құқық негізі;
салықтың субъектісі;
салықтың объектісі;
салық мөлшері;
салық төлеу ережесі;
салық жеңілдіктері;
Осы салық элементтері біріккен түрінде салықтың бекіткендігін білдіреді.
Салықтың құқылық негізін нормативтік акт, заң құрайды. Қазақстанда
Салық субъектісі болып салықтөлеуші табылады. Салық субъектісін анықтағанда
Қазақстан Салық Заңында салық объектісі ретінде резидент және
Процентпен немесе абсолютті сомамен заңды түрде бекітілген өлшем
Салық салу ережелері салық кодексінде анықталып, салықтөлеушіден салық
салықтөлеуші салық төлемдерін өз еркімен береді;
салық салықтөлеушінің еркінісіз мәжбурлі түрде.
Салықтөлеуші салық төлемдерін өз еркімен беру амалдары келесі:
а) салықты декларация арқылы төлеу;
ә) салықты патент сатып алу арқылы төлеу, не
б) салықты төлем ақы арқылы төлеу.
Салық салықтөлеушінің еркінісіз мәжбурлі түрде алу амалдары келесі
а) салықты салық көзінен үстап қалу;
ә) салықты салық хабарлама қағазы не ескерту қағазы
б) салық төлемнен бас тартқан тұлғалардан салықты мәжбұрлі
Салық төлеушіге салық жүгін кеміту, не толық салықтан
Салық жеңілдіктері салық төлеушілерге қолданарда заң актілері бойынша
Салыќ бірнеше амалдармен топталады.
1. Салықтың жүгін арқалауына қарау салық тікелей
Тікелей салықты салық субъектісі өзі көтереді. Субъект салық
Жанама салықты негізгі салық төлеуші субъект басқа салық
2. Тікелей салықтар нақтылы және жекелеген болып бөліненді.
Нақтылы салық нақты мүлікке салынады. Мысалы мүлікке,
Жекелеген салық салықтөлеушінің табысына салынады. Жекелеген салықтарға табыс
3. Төленетін салық түріне қарай салық ақшалай және
4. Салық субъектісіне қарай салық жеке
5. Төленетін салық қай қазнаға түсетініне қарай мемлекеттік
жеке және заңды тұлғалар табыстарын салынатын салықтар;
қосылған құн салығы;
акциз;
кеден төлемдері;
әлеуметтік салық;
жер қойнауын пайдаланушылардың салықтары мен арнаулы төлемедері;
Жергілікті салықтар жергілікті бюджет қазнасына түседі. оларға жататын
жер салығы;
мүлік салығы
көлік құралдары салығы.
6. Бюджетті реттеу құрал ретінде салықтар бекітілген және
Бекітілген салық бюджеттің белгілі бір саласын қаржыландыру үшін
Реттеуші салық әр жылы бюджет бекітілген сайын бюджеттің
7.Салықты пайдалану сипатына қарай салық ортақ және арнайы
8. Салық ставка түрлерімен де айырылып отырады. Тұрақты,
Тұрақты ставкалар жалпы табысқа тєуелсіз, салық салатын объектінің
Пропорционалды ставкалар бойынша алынатын салық салық салынатын табыстың
үдемелі ставкалар табыс өскен сайын өсіп отырады. Бұл
Кемімелі ставка табыс өскен сайын кеміп, ал
Салықтың әлеуметік-экономикалық мәні, құрылыс мазмұны атқаратын функциясы арқылы
Реттеу функциясы мемлекеттің экономиканы, нарық қатынастарын және қаржы-тауар
Оларға өндірушілер мен сатушылар және алармандардың қатанастарын, банктар,
Ынталандыру функциясы салық жеңілдіктері мен рұқсаттары техникалық прогреске,
Қайта бөлу функция бюджетте салық арқылы жиналған қаржының
Салық жүйенің қайта бөлу функцияның әлеуметтік сипаттамасы айқын
Фискалдық функция заңды және жеке тұлғалар табыстарының бір
Келтірілген салық функциялардың шектеулуі қатал емес. Өйткені олар
1.2. Салық салу жүйесінің қалыптасуы және
Қазақстан ауыл шаруашылықтары акционерлық қоғамдар, жеке шаруа қожалығы,
Ауыл шаруашылық өндірісі үш саладан тұрады:
ауыл шаруашылықтағы қолданатын жұмыс құралдарын жасаушылар мен
ауыл шаруашылық өнімін өндірушілер;
өнімді өңдеу, даярлау, сақтау, сату мәселелерін шешетін
Жаңа салық кодекстің 15 бөлімінде 368 бабы
2) шаруа (фермер) қожалықтарына;
ауылшаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға;
арнаулы салық режимдері көзделеді.
Шаруа (фермер) қожалықтары өздерінің іс әрекеттерін «Шаруа (фермер)
Бірыңғай жер салығын төлеу негізінде арнаулы салық режимін
осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметтен түскен шаруа
осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметті жүзеге асырудан
осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызмет бойынша жер
Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген қажеттілік нормативтері шегінде салық
Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген қажеттілік нормативтері шегінде салық
төлеушілері болып табылмайды.
Осы баптың 1-тармағының 2-тармақшасына сәйкес қосылған құн салығын
Арнаулы салық режимі қолданылмайтын қызмет түрлерін жүзеге асырған
Бұл тармақтың ережесі осы Кодекстің 163-бабына сәйкес төлем
Салық салынбайтын көлік, мүлік мөлшері қажетін анықтаған нормативтер
Қосылған құн салығын тауарды алған, қызметті көрген тұлға
Айтылғанды ескергенде, ауыл өнімдерін өңдейтін өндірістер ауыл шаруашылығының
Салық заңында ауыл шаруашылық өндірушілерге келтірілген жеңілдіктер әлі
Өз қажеттілігін жеткізе алатын ауыл шаруаға салық заңының
Аграрлық сектордағы шаруалардың негiзгi салық түрі – жер
Жер салық негізінде балл бонитет арқылы көрсетілетін жердің
Ауылшаруашылық өндірушілерде салық салу жүиесі өндірістің таза табысы
Негізгі ауылшаруашылық өндіріс орнының табысқа байланысты салық салу
Салық салудан кейінгі қалған табыс кәдімгі қызметке табыс
Төтенше жағдайлардың табысы (зияны) кәсіпорынның кәдімгі қызметінен
Таза табыс өндіріс орнының қаржылық нәтижесін сипаттайтын
Таза табыстың көрсеткіштері өндіріс орнының шарушылықты атқару
Ішкі факторлар негізгі және негізгі емес факторларға бөлінеді.
Негізгі факторларға жататындар: сатудың көлемі, өнімнің өзіндік құны,
Негізгі емес факторлар шаруашылық тәртіпті бұзумен
Ауылшаруашылық өндірушілерінің табыстарына салық салу және таза табыстарын
(+), (-)
(-)
(+) (-)
А) ---------------- =
Б)
----
1- сурет Ауылшаруашылық өндірушілер мен салық салу жүйелерінің
Салықтар қоғамдағы нақтылы экономикалық қатынастарды көрсетеді. Бұл
Салықтар негізгі үш міндетті атқарады, олар: фискалды, қайта
Фискалды міндет тарихи ең бірінші және атқарылу тәртібі
Қайта бөлу міндеті шаруашылық субъектілері мен азаматтардың табысын
Мемлекеттің экономикалық міндеттерінің дамуымен байланысты салықтардың реттеу
Салық салу әділетті болу, анық болу, ыңғайлы болу
Салықтардың түрі, олардың міндеттері мен салық салу қағидалары
Алымдардың салықтардан айырмашылығы, олар мемлекеттік органдардың берген
Ауыл шаруашылық тауар өндірушілер келесі салық түрлерін төлейді:
заңды және жеке тұлғалардың табыс салығы;
қосылған құн салығы;
акциздер;
әлеуметтік салық;
жер салығы;
заңды және жеке тұлғалардың мүліктеріне салынатын салық;
көлік құралдарына салынатын салық;
бірыңғай жер салығы.
Бұлардан басқа ауыл шаруашылық тауар өндірушілер мүлікке
Кәсіпкерлік қызмет ауылда заңды да , жеке
Заңды тұлғаларға корпоративті түрде құрылған кәсіпкерліктің барлық түрлері
шаруашылық серіктестер (толық серіктестік, жауапкершілігі шектелген серіктестік, қосымша
өндірістік кооперативтер
мемелкеттік өндіріс орындары.
Кәсіпкерліктің корпоративті емес түрлеріне кәсіпкерлік қызмет атқару
Шаруа қожалықтарының азаматтық құқықтарының субъекті ретінде салық
Салық салуды дұрыс ұйымдастыру үшін шаруа қожалықтары
Заңды тұлғаларға салық салу. Заңды тұлға ретіндегі статусы
Егер өндіріс орны акционерлік қоғам түрінде болса
Ауыл шаруашылық өнімдерінің көпшілігіне салық 10 пайыз ставкамен
Заңды тұлғалардың табыс салығы. Салық салу объектісі
Заңды тұлғалардың жылдық жиынтық табысының құрамына кәсіпкерлік
Жылдық жиынтық табыстан жасалатын шегерістер өзінің экономикалық
Негізгі өндіріс құралы жер болып табылатын ауыл шаруашылық
Әлеуметтік салық. Салық салу оюъектісі еңбекке ақы
Жер салығы. Жер алаңының бірлігі үшін жыл
Ауыз шаруашылығы мақсатындағы салынатын жер салығының базалық
Жер салығының базалық ставкаларына Қазақстан Республикасының ҮҰкіметі
Көлік құралдарына салынатын салық. Салық салынатын объектілерге
Көлік құралдарына салынатын салықтың ставкалары айлық есептік көрсеткіш
Жеңіл автомобильдерге салынатын салықтың ставкалары двигательдердің
Мүлік салығы. Жыл сайын амортизацияланатын активтердің құнынан 1
2 АУЫЛШАРУАШЫЛЫҚ ӨНДІРУШІЛЕРГЕ САЛЫҚ САЛУ ЖҮЙЕСІНІҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ МЕХАНИЗМІ
2.1 Қазіргі жағдайдағы ауылшарушылық тауар өндірушілердің нарықтық
Аграрлық сектор — бұл өндіріс пен
Осы жағдайларды есепке ала отырып,
Бұл шараларды жүзеге асыру жоғары
Ауыл шаруашылығы өндірісінің басқа салалардан айырмашылығы
Агроөндірісті реформалау үрдісі, оны нарық
Ауа-райының жағдайлары бойынша жағымды соңғы жылдарға
Агротехнологиялар мен ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдеу технологияларының
Осы тұрғыдан ауылдың артық
Ауылды көтеру мәселесі
Президенттің Жолдамасында адам тіршілігінің және
ҚР Президенті Н.Ә. Назарбаевтың тың жерді
Бұл инвестициялардың ауыл шаруашалығына құйылуын
Ауылдық аумақтарды дамытуды мемлекеттік реттеудің әлемдік тәжирибесі көптеген
Дүниежүзілік Банктің жіктеуі бойынша Қазақстан тұрғындардың жан басына
Айтылғанның негізінде ауылдық аумақтарды дамыту мемлекет
Облыс әкімшіліктері ресми түрде берген 7660 ауылдық
Ауылдық аумақтарды дамыту мемлекеттік бағдарламасының негізгі
Ауыл шаруашылығының елдің жалпы ішкі өніміндегі
Республиканың ауыл шаруашылығының ЖӨ-де ең үлкен
Ауыл шаруашылығының республикалық ЖӨ-гі өсімдік шаруашылығы
Республиканың солтүстік астық себетін облыстарындағы
Республикамыздың орталық және батыс бөліктері - Маңғыстау (1
100 ауыл тұрғындарына шаққандағы ауылдық
1000 тұрғынға есептегендегі ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдеу
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өндірудің құрылымында
2010 жылы ауылдық жерде тұтынуға пайдаланылған үй
Тиімді экономикалық қызметтің маңызды құрамдас бөлігі болып
Табыстар деңгейінің республиканың аймақтары бойынша дифференциа-циясы айтарлықтай.
Ауыл шаруашылығының жалпы өнімінің кө лемі
2011 жылы ауыл шаруашылығының жалпы
Ауыл шаруашылығы кәсіпорындары астық пен құс
2.1- кесте 2010 жылғы шаруашылықтардың санаттары
мың тонна
Шаруашылықтардың барлық санатта-ры соның ішінде Шаруашылықтардың
ауыл шаруашылығы кәсіпорындары шаруа қожалықтары тұрғындардың шаруашылықтары
ры
Астық 14777,4 8047,9 6449,3 280,2 54,5 43,6 1,9
Мақта 402,7 29,6 338,0 35,1 7,4 83,9 8,7
Күнбағыс 292,6 48,0 217,6 27,0 16,4 74,4 9,2
Көкөністер 1938,3 68,8 587,3 1282,2 3,5 30,3 66,2
Картоп 2308,3 75,3 323,1 1909,9 3,3 14,0 82,7
Ет-барлығы 1241,0 74,7 74,7 1091,6 6,0 6,0 88,0
С.і құс еті 39,5 27,7 0,2 11,6 70,1
Сүт 4278,6 187,2 195,6 3895,8 4,4 4,6 91,0
Жұмыртқа, млн. тал. 2280,0 1220,3 13,2 1041,9 53,6
Жүн 25,9 1,9 3 21 7,3 11,6 81,1
2010 жылы республикада 111,4 мың шаруа
2010 ж. шаруа (фермерлік) қожалықтары 7497,5
2010 жылы ҚР шамамен 2,2 млн. тұрғындардың жеке
Тұрғындардың шаруашылықтарында 2010 ж. 3,9 млн.
2.2 - кесте Шаруа (фермерлік) қожалықтарындағы ауыл шаруашылығы
2009 ж. 2010 ж. 2010 ж. 2009 ж.
Жалпы алым, мың тонна
Астық және бұршақ (астыққа) дақылдары 7497,5
Мақта 261,5 315,9 82,8
Темекі 14,5 12,7 114,1
Қант қызылшасы (фабрикалық) 219,6 181,8 120,8
Майлы дақылдар – барлығы 174,6 129,6 134,7
Картоп 282,8 266,5 106,1
Көкөністр 515,3 467,2 110,3
Бақша дақылдары 325,0 251,3 129,3
Мал шаруашылығының өнімдерін өндіру
Тірі салмағы бойынша мал мен құс еті,
Сүт, мың тонна 169,5 152,6 111,1
Жұмыртқа, млн. тал 10,5 11,2 93,8
Жүн, мың тонна 2,3 2,0 118,3
Бұл ретте Алматы, Шығыс Қазақстан,
Тұрғындардың көмекші шаруашылықтары бүгінгі күні
2010 жылдың 1 қаңтарында республикада 2,1
2.3-кесте Тұрғындардың шаруашылықтарында ауыл шаруашылығы
мың тонна
2009 2010 2010 ж. 2009 ж.% бойынша
Картоп 1830,6 1916,7 104,7
Көкөністер 1200,5 1271,4 105,9
Азық-түліктік бақша дақылдары 245,0 287,8 117,5
Жеміс-жидектер 143,4 162,0 113,0
Жүзім 9,8 11,9 121,5
Ет (сойыс салмағы) 580,9 596,7 102,7
Сүт 3590,1 3757,6 104,7
Жұмыртқа, млн.тал 917,9 974,2 106,1
Жүз (физикалық салмағы бойынша) тонна 19550 20440
Қаракөл, мың тал 53,1 75,9 142,9
Тұрғындардың шаруашылықтары мал шаруашылығы
Тұрғындардың шаруашылықтарында 2006 ж. басында
Ауыл шаруашылығы өндірісінің нарықтық қатынастар жағдайында тұрақты
Ауыл шаруашылығы өндірісінің жұмыс істеуінің
Қаржы-несие қатынастарының нарықтық механизмін қалыптастыру аграрлық секторды
Қаржы жүйесін жетілдірудің маңызды ынталандыруы
2.4 - кесте Тұрғындардың шаруашылықтарындағы ауыл
2010 ж. 2009 ж. 2010 ж. 2009 ж.
мың тонна
Картоп 1909,9 1916,7 99,6 82,7
Көкөністер 1282,2 1271,4 100,9 66,2
Азық-түліктік бақша дақылдары 256,9 287,8 89,3 42,5
Жеміс-жидектер 144,4 162,0 89,2 89,1
Жүзім 10,5 11,9 88,7 37,5
Ет (сойыс салмағы) 615,8 596,7 103,2 87,9
Сүт 3895,8 3719,2 104,7 91,1
Жұмыртқа, млн.тал 1041,9 974,2 106,9 45,7
Жүз (физикалық сал-мағы бойынша) тонна 21,0 19,7
Ескі экономикалық қатынастардың бұзылуынан
Республикамыздың ауыл шаруашылығы өндірісін мемлекеттік реттеудің
Нарықтық экономикаға өтудің маңызды мәселесі қаржы тұтқасыларының
Мемлекеттік нарықтық қатынастарды реттеудің механизмінде мемлекеттік
Қаржы механизмінің жұмыс істеуінің нәтижесінде
Қаржы механизмінің аграрлық сектордың шаруашылық жүргізуші
Қаржыны түрлер мен әдістерді қазіргі
Қаржы тұтқаларын қаржының қоғамдық өндіріске,
Қаржы тұтқаларының бірінші және ең
Екінші ерекшелігі ақша қорларын құру мен
Үшінші ерекшелік - бұл қаржы тұтқаларының шаруашылық механизмде
Шаруашылық механизмді жетілдірумен олардың қоғамдық,
Мемлекеттің қолында елдегі ауыл шаруашылығы өндірісін
— ауыл шаруашылығы тауар өндірушілері
- аграрлық сектордың өндірушілерін сақтандыруды мемлекеттік
- ең маңызды азық-түліктерді өндіруге демеу қаржы
- кәсіпорындар үшін тауарлар мен қызметтерге
- АӨК кәсіпорындарына жеңілдетілген салық
-сыртқы экономикалық қызметті реттеу
Сонау замандардан бастап халқымыз өз
Жоғарыда айтып өткендей, алдағы үш
2000 жылдан бастап ауыл шаруашылығына деген бюджеттік
2010 жылы ауыл шаруашылығын дамытуға
2.5-кесте ҚР ауыл шаруашылығын дамытуға арналған
Бюджеттік бағдарламаның атауы
2007
2008 2009 2010
Млн.тг
Жиын
ға % бойынша
Млн.тг
Жиын
ға % бойынша
Млн.тг
Жиын
ға % бойынша
Млн.тг
Жиын
ға
% бойынша
1. Егін шаруашы-ығы
478,5
4,0
35,2
0,4
67,2
0,7
4410,3
17,9
2. Астық өндірісі
6441,1
54,4
3906,3
49,0
3744,6
36,8
6625,9
26,9
3. Ауыл шаруа-ылығы машина жасау
529,1
4,5
-
-
703,8
6,9
1826,8
7,4
4. Өсімдіктерді қорғау және карантин 428,1
3,6
674,8
8,5
2217,6
21,8
3034,4
12,3
5.Мал шаруашылығы
377,5
3,2
47,7
0,6
ТОО
1,0
577,7
2,3
6. Мал дәрігерлігі
1039,1
8,8
226,8
2,8
457,3
4,5
1396,7
5.7
7.Басқа бағдарламалар
2553,1
21,5
3085,3
38,7
2889
28,3
6763,5
27,5
Бюджеттік бағдарламалар бойынша барлы-ғы
11846,5
100
7976,1
100
10179,5
100
24635,0
100
2.2 Ауыл шаруашылығында салық салу жүйесі мен
Аграрлық экономика саласында нарықтық механизмнің бірден-бір ерекшеліктері, ол
Мемлекеттің орталықтандырылған реттеуші әсер етуінің маңызды
Ауыл шаруашылығы саласындағы мемлекеттік салық саясаты
Ауыл шаруашылығы саласының төмен табыстылығы
Ауыл шаруашылығы өнімдеріне деген сатулардың
Егер ауыл шаруашылығындағы табыстардың басқа салалармен
Паритет концепциясы - сұраныс пен
Салық жүйесі экономикалық реформаларды іске
Отандық ғалымдар - Қазақ Экономика мен
Жалпы алғанда, бұл көзқарастар 1991-1992
Салық және салыққа жатпайтын алымдардың
Ауыл шаруашылығындағы өнеркәсіппен салыстырғанда көп
Ауыл шаруашылығының ЖІӨ үлесінің төмендеуін
Экономикалық жағдайға байланысты салық
Мемлекетіміз ауыл шаруашылығы өндірісін салық
Салықтарымыздың тұрақсыздығы, мөлшерлемелерді, салықтардың санын,
Соңғы жылдары, ауыл шаруашылығын бағалық, қаржы-несиелік,
Ауыл шаруашылығын өнеркәсіп секторымен, саудамен және
Нарық түріндегі ұйымдастыру құрылымдарын қалыптастырудың
Бүгін Қазақстанда он мыңдаған
ҚР қолданыстағы заңнамасы бойынша шаруа (фермерлік)
Қызметкерлерінің орташа жылдық саны 50
Бірыңғай жер салығының төлеушілері жеке меншігінде
1) өзі өндірген тауарларды сатудан түскен
2) жер салығын;
3) қосымша құн салығын - өзі
4) көлік құралдарының салығы – Қазақстан
5) мүлік салығын – Қазақстан Республикасы
Бірыңғай жер салығы жыл сайын, Шаруашылықтардың
Нұсқаудың 4 тармағына сәйкес шаруа (фермерлік)
Жоғарыда айтылғанға байланысты шаруа қожалығы
Осылайша, ҚР ауыл шаруашылық
2.6-кесте 2003-2010 жылдардағы ҚР аграрлық секторының
Атауы
Есептелген салықтар
Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерінен түскен
Салықтардың % түсуінің
2003
6932
3541
51,1
2004 5445
5469
100,4
2005
4174
6650
159,3
2010 6199
6113
98,6
Материал: ҚР Ауыл шаруашылығы министрлігі
Ауыл шаруашылығы өндірушілеріне салық жеңілдіктерін бере
Аграрлық сектордың субъектілеріне берілетін жеңілдіктердің
Ауыл шаруашылғы өндірісі алынған қорларды жанар-жағармай материалдарын, тыңайтқыштарды,
Халықаралық қаржы институттарының аграрлық сектордың
Бүгінгі күні экономиканың аграрлық секторында
Бүгін машина-трактор паркінің шамамен 80% тозуы
Ауыл шаруашылығы өндірісін қолдауды ұтымдандыруды
Дамыған елдердің тәжирибесін мемлекеттік
Мемлекеттік оталықтандырылған реттеуші әсер
Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерін салық салудың
Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілеріне салық салудың
Біздің есебіміз бойынша аграрлық сектордың субъектілеріне
Сонымен қатар 2002 жылдан бастап 2001
2.7-кесте 2007-2010 жылдардағы Алматы облысы бойынша аграрлық
млн. теңге.
Жылдар
Есептелген салықтар
Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерінен түскен
Салықтардың % түсуінің
2007 год
449,2
224,6
50,0
2008 год
1351,2
750,3
55,5
2009 год
882,8
1377,0
156,0
2010 год
1390,0
1275,0
91,7
Материал: ҚР Ауыл шаруашылығы министрлігі.
2010 жылы қызметті бірыңғай жер
Бұрын сөз болғандай, нарықтық қатынастар жағдайында салықтар
Аграрлық сектордың субъектілеріне берілетін жеңілдіктердің
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдейтін заңды тұлғаларды қоспағанда, өзінің
2.8-кесте Алматы облысы бойынша патент бойынша жұмыс
Салықтардың түрлері
2009 жыл
2010 жыл
Ауытқулар +, -
Сома
Мың теңге
Жиынға % қатынасы
Сома
Мың теңге
жиынға % қатынасы
ҚҚС
6013
32,5
18056
37,0
+12043
Заңды тұлғалардан алынатын табыс салығы
3362
18,1
8072
16,5
+4710
Жер салығы
2401
13,0
5988
12,2
+3587
Мүлік салығы
1115
6,0
499
1.0
-616
Көлік құралдары салығы
850
4,6
617
1,3
-233
Әлеуметтік салық
4774
25,8
15653
32,0
+10879
Барлығы
18515
100
48885
100
+30370
Материал: Алматы облысы Салық комитеті.
Осылайша жасалған талдаудың негізінде мемлекеттік орталықтандырылған
Әсіресе патент жолымен тағайындалатын салықтың мөлшері, мысалы ауылшаруашылығына
Осындай салық салу мекемелерінің ауылшаруашылық өнімдеріне салық төлемдерін
2.3 Салық ауыртпашылығын және өзін-өзі қаржыландыру механизміне салық
Тәуелсіздікке қол жеткен мезеттен бастап
Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерінің тұрақсыз
Ауыл шаруашылығы өндірісінің дамуының шетелдік тәжірибесі және
Ауыл шаруашылығы өндірісінің қаржылық жағдайын жақсарту мен
Ауыл шаруашылығы саласын мемлекеттік реттеудің
АӨК-гі қолданылып жүрген салық салу
Салықтардың қосалқы қызметтерін реттейтін фискальдық қызметті
Нарықтық экономикасы дамыған елдердің тәжірибесі
Салық жүйесінің жетімсіздігі аграрлық сектордағы инвестициялық
Ауыл шаруашылығындағы дағдарыстық құбылыстарды жеңіп шығудың,
Салықтардың алуан түрлілігі, оларды есептеу әдістемесінің
АӨК-гі инвестициялық белсенділікті көтеру үшін
ҚР ауыл шаруашылығы тауар өндірушілеріне арналған
Ақыр аяғында, салықтар 2004-2006
Пайдалы шаруашылықтарда да, зиянды шаруашылықтарда да, орташа алғанда,
Қосылған құн салығының механизмі осы салықтың пайдалы
Қолданыстағы салық механизмінде амортизациялық аударымдар ең қарапайым жағдай
Бұл, ең алдымен, ақша қорларын жинақтауға
Жалпы өнімнің құндық құрылымында айтарлықтай
Жалпы өнімнің құндық құрылымында жергілікті салықтар
10% өлемінде белгіленген табыс салығының
Қаржы қорларының өз көздерінің жетіспеушілігі
Сондықтан ауыл шаруашылығына инвестициялар салатын көздердің мәселесі
Инвестициялардың жалғыз нақты көзі мемлекеттік инвестициялар мен
Жеңілдікті амортизациялық саясат кәсіпорынның қаржылық
Табыс салығының қолданыстағы механизмінде
Жинақтау мен тұтынудың қатынасына
Ауыл шаруашылығы өндірісіне салық салуға реформа
Шешімнің нәтижесінде біз қосымша құндағы
3 АУЫЛШАРУАШЫЛЫҒЫНА САЛЫҚ САЛУ ЖҮЙЕСІН АРТТЫРУДЫҢ БАҒЫТТАРЫ
3.1 Ауылшаруашылық өндірісінің дамуын реттеу және салықтың оптималдығын
Қазақстан Республикасында агроқұрылымдағы меншіктік шаруашылықтың дамуы және нарықтық
Қазір көптеген шаруашылықтар көтеріліп,
ҚР қолданыстағы заңнамасы бойынша шаруа
Қызметкерлерінің орташа жылдық саны 50
Ауыл шаруашылығының дамуына тікелей инвестицияларды мемлекеттік
Қазақстан Республикасы Мемлекеттік кіріс
Бірыңғай жер салығының төлеушілері жеке меншігінде
1) өзі өндірген тауарларды сатудан түскен табыстар бойынша
2) жер салығын;
3) қосымша құн салығын - өзі өндірген
4) көлік құралдарының салығы – Қазақстан Республикасы
5) мүлік салығын – Қазақстан Республикасы
Бірыңғай жер салығы жыл сайын, Шаруашылықтардың
Нұсқаудың 4 тармағына сәйкес шаруа (фермерлік)
Сонымен қатар Қазақстан Республикасы Үкіметінің
Жоғарыда айтылғанға байланысты шаруа қожалығы өзінің ауыл шаруашылығы
Мысалы, Ресей Федерациясында 2002 жылдың 31 қатарынан
Заңның мағынасы бойынша бірыңғай салыққа «көшірілуі» үшін ауыл
РФ Кодексінің мағынасы бойынша бірыңғай
Осылайша, ҚР ауыл шаруашылық
Аграрлық өндірісті мақсатты мемлекеттік
нарық инфрақұрылымын қалыптастыру;
қолайлы шарттарбойынша ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерін несиелік қолдау;
аграрлық бағаларды қолдау;
ауылдағы кооперацияны қолдау;
жаңа технологияларды ынталандыру.
Сонымен бір уақытта ауыл шаруашылығы тауар өндірушілеріне
Ауыл шаруашылығы кәсіпорындарының қалыптасқан, әрі
Қалыптасқан жағдайдан шығу үшін, біздің пікірімізше, ауыл
Сырт жақтан алып қарағанда қарама-қайшы
Біздің ойымызша, бұл міндет шаруашылық
Салықтардың жиналуын айтарлықтай көтеруді қамтамасыз
Салықтардың ынталандырушы қызметтерінің тұрғысынан алып
Бұл жүйенің бірінші қызметі құнарлылығы
Екінші қызметі экономиканың бұл секторын жалпы мемлекеттік
Ең соңында салық жүйесінің үшінші қызметі - саланың
Бірінші қызметтің талаптарына жердің ренталық
Дифференциалдық рентаны алудың мақсаты
Жер салығының көмегімен түрлі ренталық
Екінші қызмет ауыл шаруашылығына бірыңғай
Салық салудың үшінші қызметі саланың
Аграрлық протекционизмнің тиімді жүйесіне
ҚР салық саясаты өзінің қазіргі
Батыстың дамыған елдерінде ауыл шаруашылығын
Осыған байланысты ауыл шаруашылығы өндірісіне
Біз экономиканың шикізат салаларында жұмыс істейтін
Басқаша айтқанда, Қазақстанның аумағында
«Мұндай тұжырым неге негізделген?» деген сұрақ
Өздерінің қаражаттарын отандық ауыл шаруашылығына инвестициялайтын
Салықтар тұрғындар мен бюджеттің де,
Мемлекеттік бюджет пен ауыл шаруашылығы
Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерінің салық төлеушілер
Салық салудың жетімсіз механизмі мәселесі
Патент бойынша салық пен бірыңғай
Салық механизмін жеңілдету наразылық туғызбайды.
Ауыл шаруашылығындағы салық механизмін жетілдіру.
Тікелей салықтарды төлеудің көздері
Сондықтан тікелей салықтарды төлеу көздерін таңдауды негіздеуді
Шаруа қожалықтарының, шағын кооперативтердің
Салық жүйесін игерген уақыттан бері елде
Сондықтан жекелеген ережелерді егжей-тегжейлі түсіндіру,
ҚР СК бұрыс түсіндіруді болдырмау
Жер салығын жетілдіру. Қазақстан егемендік
Нарықтық қатынастарға өтумен жердің ақысы
Жекелеген елдердегі жерге салық салу
Қазақстанның салық төлеушілері, негізінен,
Жер салығының негізгі кемшілігі оның
Ауыл шаруашылығы тауар өндірушілерінің нарық түріндегі кәсіпорындар
- 5 га дейін суарылатын жері
- бағасы 20 бонитет
Бұл шаралар ұзақ мерзімдік болуы
Ауыл шаруашылығы кәсіпорындарының табыстарына салық салуды жетілдіру. Табыс
Біздің пікірімізше, ауыл шаруашылығына жатпайтын қызметтен түскен
Қолданыстағы заңнама ауыл шаруашылығы салық төлеушілері
Кәсіпорындардың пайданың өсуіне байланысты
Ауыл шаруашылығы кәсіпорындарына жанама салықтар салу.
ҚҚС алу механизмінің негізгі кемшілігі
ҚҚС төлеуді талдау жақсы
Аграрлық өндірісті ынталандыру мақсатында салық заңнамасында
Ауыл шаруашылық кәсіпорындарының өз өндірісінің өз қызметкерлеріне,
Еңбекте берілген ҚҚС алу
Осылайша, Қаақстан Республикасының салық жүйесінде
ҚҚС алу механизмінің негізгі кемшілігі
Мемлекеттік қорларға сатылатын және еңбекке ақы төлеудің есебіне
Ауыл шаруашылығының қаржылық жағдайын жақсарту
Қазір ауыл шаруашылығы саласындағы жаңалықтар агросекторға
Жұмыс екі бағытта жүрді. Біріншіден, жалдамалы еңбек
Қорыта келіп, ауылшаруашылық өндірушілерге дер кезінде салық салу
3.2 Ауылшаруашылық өндірушілердің салық салу жүйесінде басқару негіздерін
Нарықтық қатынастар жағдайында ауылшаруашылық өндірушілерге салық салу жүйесін
Мысалы, жер реформасының бастапқы кезеңінде
Жер қатынастарының дамуының екінші кезеңі (1994—1995
ТМД мемлекеттерінің арасында Қазақстан Республикасы
Үшінші кезең 2001 жылдың 24 қаңтарында
1) ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлер;
2) елді мекендердің жерлері;
3) өнеркәсіп, көлік, байланыс, қорғаныс және
4) ерекше қорғалатын табиғи аумақтардың
5) орман қорының жерлері;
6) су қорының жерлері;
7) қорға қалдырылған жерлер.
Жердің қандай да бір санатқа
Сондықтан жер салығын төлеудің көзі ретінде жер
Екіншіден, жер салығының қызметтері мен
Үшіншіден, жер салығының мөлшерлемелерін анықтауға арналған база
Біріншіден, ренталық табыстар жергілікті бюджеттердің тұрақтануына көмектесетін
Екіншіден, рентаның аймақтық бюджеттерге түсуі жер салығының
Үшіншіден, жер салығы түрінде шоғырландырылған қаражаттар осы аймақтың
Яғни, жер салығы түріне жергілікті бюджетке түсетін
«Салықтар мен бюджетке төленетін басқа да
Қазіргі уақытта 1) меншік құқығы негізінде; 2) тұрақты
Ғимараттар мен құрылыстар алып тұрған жерді қоса,
Жер салығын белгілеу мен алу үшін:
Жер салығын заңды тұлғалар салық базасына салықтың сәйкесінше
Қазақстан Республикасының салық заңнамасына сәйкес
Жер салығының өзіндік ерекшеліктеріне
1997 ж. жерге деген ақының
Топырақ нұсқасы не ауыспалы егіс даласы нысан болатын
Ауыл шаруашылығы танаптарының бағалық құнын анықтай отырып,
Бағалық құнның базалық мөлшерлемелерін есептеу үрдісінде бағаларының
Табиғи азық танаптарының бағалық құнының
Ауыл шаруашылығы танаптарын бағалық аймақтандыру және бағалық
Жер салығын жетілдірудің ұсынылып отырған әдістемелік негіздері
Ауыл шаруашылығы танаптарын бағалық аймақтандыру
Жер кадастрының негізгі элементтерінің бірі жер қорларын
Жер салығын тек топырақтың сапалық сипаттамасын ескере
Қазірі уақытта жердің нормативтік бағасын, жер салығының мөлшерлемелерін
Алматы облысы. Талғар ауданындағы жер салығы
Жер салығының жіктелген мөлшерлемелерін белгілеу
Барлық деңгейдегі атқарушы билік органдарының міндеттері
жерді жалпы кадастрлық бағалауды жүргізу
жердің төлемдерінің жер учаскелерінің объективті құндылығына
жергілікті өзін-өзі басқару органдарының жер
бюджеттің барлық деңгейлерінің арасындағы мемлекеттік және муниципалдық меншіктен
заңнамаға сәйкес салық алудың нәтижесінде
қосалқы қорларға, сондай-ақ өзге
Сонымен біз ауыл шаруашылығы мақсатындағы
Аталған әдістемелердің негізінде ауыл шаруашылығы
Талғар ауданының шаруашылықтарының үлгісінде жасалған
Жер салығын есептеудің әдістемесін ұсынылып отырған
Жалпы алғанда, Қазақстан Республикасының салық
Орындалған талдау бірыңғай жер салығының
Ауыл шаруашылығындағы салық механизмін жетілдіру тұрақтылық қағидасымен
Біздің пікірімізше, заңда оған
Сонымен, ауыл шаруашылығы саласындағы салық
- өндірісті дамытуға бағытталатын
- салықтар мен міндетті төлемдерді төлеудің
- салық тұрғысынан кемсітуді жою,
- табыстардың экономикалық тұрғыдан негізделген, салық
- бюджеттік жылдың ішінде
- бюджеттің табыстары мен оның
- шығындарды қаржыландыру үшін бюджетке
Бұл қағидалар кәсіпорынның меншік түрі
3.3. Қазақстанда агроөнеркәсіп кешеніне салық салу жүйесін басқаруды
Қазір елімізде экономиканың тиімді жұмыс істеуінің негізгі міндеті
Сонымен қатар, ауа-райының жағдайлары бойынша жағымды соңғы
Агротехнологиялар мен ауыл шаруашылығы өнімдерін өңдеу технологияла-рының
Осы тұрғыдан ауылдың артық қоныстануы және ауылдық қауымдастықтардың
Ауылды көтеру мәселесі мемлекеттік
Президенттің Жолдамасында адам тіршілігінің және
ҚР Президенті Н.Ә. Назарбаевтың тың жерді игерудің
Бұл инвестициялардың ауыл шаруашалығына құйылуын ұлғайтуға, өндірісті
Ауылдық аумақтарды дамытуды мемлекеттік реттеудің әлемдік тәжирибесі
Дүниежүзілік Банктің жіктеуі бойынша Қазақстан
2006 жылдың 1 қаңтарында республикада 2,1 млн. тұрғындардың
Ауыл шаруашылығы өндірісінің нарықтық қатынастар жағдайында тұрақты
Ауыл шаруашылығы өндірісінің жұмыс істеуінің
Қаржы-несие қатынастарының нарықтық механизмін қалыптастыру аграрлық секторды
Мемлекеттің орталықтандырылған реттеуші әсер етуінің маңызды
Ауыл шаруашылығы саласындағы мемлекеттік салық саясаты
Салық жүйесі экономикалық реформаларды іске асыруда,
Мемлекетіміз ауыл шаруашылығы өндірісін салық
Салықтарымыздың тұрақсыздығы, мөлшерлемелерді, салықтардың санын,
Соңғы жылдары, ауыл шаруашылығын бағалық, қаржы-несиелік,
Дамыған елдердің тәжирибесін мемлекеттік қолдаудың түрлері мен
Мемлекеттік оталықтандырылған реттеуші әсер етуінің
Осылайша жасалған талдаудың негізінде мемлекеттік орталықтандырылған
Табыс салығын салудың механизмінде ауыл
- өндірісті дамытудың (топырақ және су қорғау
- мемлекеттік аграрлық бағдарламаларға негізделген шараларды
- инвестициялық үрдіс аяқталған кезеңге күрделі
Жер салығын жетілдірудің жоғарыда берілген әдістемелік негіздерін басшылыққа
Ауыл шаруашылығының дамуының тенденциясын және
Қазіргі уақытта табыстылық нормасының салыстырмалы
Жерді экономикалық бағалау бойынша ғылыми зерттеулер мен
Жер салығын тек топырақтың сапалық сипаттамасын ескере отырып
Жер салығының мөлшерлемелерін анықтаудың әдістерінің бірі экономикалық,
Жер салығының жіктелген мөлшерлемелерін белгілеу
Барлық деңгейдегі атқарушы билік органдарының міндеттері келесілер
жерді жалпы кадастрлық бағалауды жүргізу және
жердің төлемдерінің жер учаскелерінің объективті құндылығына тәуелді болатын
жергілікті өзін-өзі басқару органдарының жер салығының
бюджеттің барлық деңгейлерінің арасындағы мемлекеттік және муниципалдық меншіктен
заңнамаға сәйкес салық алудың нәтижесінде алынған қаражаттарды
қосалқы қорларға, сондай-ақ өзге де жылжымайтын мүлікке деген
Сонымен біз ауыл шаруашылығы мақсатындағы жерлердің
Бұл салық төлеушілердің билік басындағыларға деген
Қорытындылай келе, ҚР ауыл шаруашылығы әрі
Ауыл шаруашылығының дамуының тенденциясын және оның салық
2002 жылы Салық Кодексін енгізгенге дейін, саланың
Қазіргі уақытта табыстылық нормасының салыстырмалы
Экономикалық өсуді ең жағымды тұрғыдан
Заңды және жеке тұлғаларға
- өндірісті дамытудың (топырақ және су қорғау
- мемлекеттік аграрлық бағдарламаларға негізделген шараларды
- инвестициялық үрдіс аяқталған кезеңге
Есептеулер ҚҚС мөлшерлемелерін 10% дейінгі соңғы төмендету
- ауыл шаруашылығы өндірісіндегі өндіріс пен
- әрдайым зиянды кәсіпорындарды паушальдау әдісіне
- ұсақ шаруа (фермерлік) қожалықтар қаржы-шаруашылық қызметтің
Сонымен, ауыл шаруашылығы саласындағы салық
- өндірісті дамытуға бағытталатын
- салықтар мен міндетті төлемдерді төлеудің
- салық тұрғысынан кемсітуді жою,
- табыстардың экономикалық тұрғыдан негізделген, салық
- бюджеттік жылдың ішінде салықтарды, төлемдердің және
- бюджеттің табыстары мен оның
- шығындарды қаржыландыру үшін бюджетке
Бұл қағидалар кәсіпорынның меншік түрі
ҚОРЫТЫНДЫ
Нарықтық қатынастар жағдайында ауылшаруашылық өндірушілеріне салық салық салу
1. Нарықтық экономика жағдайында , мемлекет экономиканы жүзеге
2. Ауылшаруашылық өндірушілерге салық салу жүйесін жетілдірудің мәні
Қазіргі экономистер, басқадай мамандар, ауылшаруашылық өндрушлерге салық салу
Салық салу механизмі қаржы механизмінің негізгі құрамдас бөлігі
эканомиканың нақты секторы үшін салық ауыртпалықтарын жеңілдету және
республикамыздағы кәсіпорындардың еңбек ақы қорынан ұсталынатын әлеуметтік салық
Ал бюджеттің шығыс бөлігіне келетін болсақ, бірінші кезекте
Ауылшаруашылық-әлеуметтік аяны эканомикалық зерттеу әлеуметтік селода инфрақұрылым салалары
Әлеуметтік аяның қаржы мәселесін түбегейлі шешуді тек қана
6. Аграрлық секторда нарықтық эканомикадағы бюджет мәселесін жетілдіру
ауылшаруашылық өндірушілерге салық салу жүйесін теңестіруге максималды жағдайлар
Сәйкес деңгейдің жалпы мемлекеттік мүддесін,рөлін,аумақтың ерекшелігін және экономикалық
Экономикалық өсу кезінде бюджеттік мәселесінде құқықтық негізі мен
7. Ауылдағы халықтың әлеуметтік тұрмыс жағдайын жақсарту мақсатында
Нарықтық қатынастар жағдайында ауылшаруашылық өндірушілерге салық салуды жетілдіру
3
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТЕР ТІЗІМІ
1.Налоговой Кодекс Республики Казахстан
2.ҚР 1998 ж. 31 наурызындағы N 214-1 Шаруа
3.Қазақстан Республикасы Үкіметінің 20.12.99 ж. №
4.Ермекбаева Б.Ж. Салықтар және салық салу: Оқу
5. Налоги : Учеб. Пособие / Под ред.
6. Сельское, рыбное и лесное хозяйство Казахстана. Статистический
7. Анализ состояния сельских территорий. // Государственная программа
8.Мониторинг развития аула (села). Январь-декабрь 2003г. Алматы, 2004
9.Григорук В. По поводу единого сельскохозяйственного налога //
10.Аймурзина Б. Финансовые рычаги поддержки и развития сельскохозяйственного
11.Коробейников М.М. Совершенствование протекционистской поддержки сельского хозяйства //
12.Кошолкина Л.А., Беспахотный Г.В. Развитие системы государственной поддержки
14.Кириленко И. Реструктуризация производства и рыночные формы аграрного
15.Бобоев М.Р. Налоговые системы Евроазиатского сообщества // Финансы.
16.Статистический сборник, Алматы, № 1-3, 2010.
17 Республика Президентінің Қазақстан халқына жолдауы «Дағдарыстан жаңару
18Президент Н.А. Назарбаевтың Қазақстан халқына жасаған «Построим
19.Серикбаева К. Земля как объект налогообложения // Финансы
2. Негізгі емес қызметтен түскен табыс (зиян)
Сатылған өнімнің өзіндік құны
Өнмді сатудан түскен табыс
1. Негізгі қызметтен түскен табыс (зиян)
3. Кәдімгі қызметтен түскен табыс
4. Табыс салығы
5. Кәдімгі қызметке табыс салығын салудаен кейінгі табыс
6. Төтенше жағдайлардан түскен табыс (зиян)
7. Таза табыс
Жалпы табыс
Мерзім шығындары
Негізгі қызметтен түскен табыс (зиян)
Жалпы табыс