Мемлекет салық

Скачать



Мазмұны
Кiрiспе
I. Мемлекеттiң салықтық қызметi.
1.1. Салықтық қызметтiң түсiнiгi, әдiстерi, қағидалары. 5
1.2. Салықтық қызметтiң бағыттары. 12
1.3. Мемлекеттiң салықтық саясаты. 18
1.4. Мемлекеттiң салықтық механизмi. 21
II. Мемлекеттiң салықтық қызметiнiң құқықтық негiздерi.
2.1. Салықтық қызметтiң құқықтық негiздерi. 23
2.2. Салықтық қызметтi құқықтық реттеу әдiстерi. 26
2.3. Салықтық қызметтi iс жүзiнде асыратын мемлекеттiк органдардың құзыреттерi.
Қорытынды.
Пайдаланылған әдебиеттер.
Кiрiспе
Қазақстан егемендi, тәуелсiз мемлекет болып, экономикаға нарық механизмдерiн енгiзе
Кез келген мемлекетке өз егемендiгiн, тәуелсiздiгiн нақтылау үшiн тұрақты
Салықтар мемлекеттiң қаржылық базасын қалыптастырудың негiзгi қайнар көзi ғана
Салық салу аясындағы қатынастарды құқықтық реттеу кез келген мемлекеттiң
Президент 2004 жылғы 1 қаңтарынан бастап:
- қосылған құнға салынатын салықтық пәнiн 16-дан 15 пайызға
- жұмыс берушiлердiң регрессивтiк шәкiл бойынша еңбекке ақы төлеу
- жеке табыс салығының ең жоғарғы пәнiн 30-дан 20
Үкiметке шағын бизнес субъектiлерiнiң оңайтылған салық салу жағдайындағы қызметтiң
Бюджеттiк проблемаларды шешудiң негiзгi құралы салықтар болғандықтан, салық саласындағы
I. Мемлекеттiң салықтық қызметi.
1.1. Салықтық қызметтiң түсiнiгi, әдiстерi, қағидалары.
Салықтар мемлекеттiң құрылуымен бiрге пайда болады және мемлекеттiң өмiр
Мемлекет құрылымының өзгеруi, өркендеуi қашан да болса оның салық
Мемлекет – жалпыға мiндеттi заң және өзге де нормативтiк
Мемлекеттiк қызметтiң негiзгi бағыттары қоғамдық өмiрдiң қай саласында жүзеге
Салықтық қызмет негiзiнде бiр-бiрiмен тығыз байланысқан құқылық және экономикалық
Салықтық қызметтiң негiзгi мiндеттерi мыналар: салық заңдарының орындалуын қамтамасыз
Салықтық қызметтiң басты мақсаттары: мемлекет бюджетiне кiрiстердi жұмылдыру арқылы
Мемлекет салықтық қызмет процесiнде белгiлi бiр әдiстердi қолданады. Салықтық
– салықтарды, алымдарды, баждарды белгiлеу;
– салықтарды, алымдарды, баждарды алу;
– салықтық бақылау.
Осы аталған әдiстерге жеке-жеке тоқталып кетейiк. Салықтарды белгiлеу деп,
Салықтарды жоғарғы өкiлдi орган шығарған заңның негiзiнде тек мемлекет
Алымдарды белгiлеу де мемлекет тарапынан, жоғарғы өкiлдi орган шығарған
Баждарды белгiлеу тек Парламент арқылы (заң негiзiнде) жүзеге асырылады.
Салықтарды, алымдар мен баждарды сондай-ақ басқа да мiндеттi төлемдердi
Салықтық реттеу әдiсi – салықтарды белгiлеу, өзгерту, кейбiр түрлерiн
Салықтық бақылау әдiсi – мемлекеттiк бюджеттi төлемдердi есептеу дұрыстығын
Қазақстанда салықтық бақылауды жүзеге асыратын бiрден-бiр өкiлеттi орган Қаржы
Мемлекет салықтық қызметiн жүзеге асыру барысында белгiлi бiр принциптердi
1. Салық әрбiр салық төлеушiнiң тапқан табысына сәйкес алынуға
2. Салық мөлшерi мен оны төлеу мерзiмi заң жүзiнде
3. Ыңғайлылық қағидасы, яғни әрбiр салық төлеушiге қолайлы уақытта
4. Үнемдiлiк қағидасы, яғни салық салу кезiнде салық төлеушiнiң
Салық салу кезiнде, жоғарыдағы принциптердi басшылыққа алу барысында мемлекет
Қазiргi кезде қолданылатын салық салу принциптерi тiкелей салық салу
- салық салмағының (ауыртпалылығының) тең болуы, яғни әркiм мемлекет
- салық жүйесiнiң қарапайым және анық болуы, яғни салық
- салық салудың теңдiлiгi және әдiлеттiлiгi;
- салықтық құрылыс елдiң экономикалық өсуiн және тұрақтылығын орнату
- салықтар адамдардың экономикалық шешiмдер қабылдауына әсер етпеуi керек;
- салықтарды басқару және заңдылықты сақтау жөнiндегi әкiмшiлiк шығындар
Мельников В.Д өз еңбегiнде дүние жүзiлiк мәнi бар салық
Дүние жүзiлiк тәжiрибеден өткен ол принциптер мыналар:
1. Салық салу формаларын белгiлеу барысында қарапайым формаларды қолданған
2. Салық жүйесi мүмкiндiгiнше бейтарап болуы тиiс. Мемлекет салық
3. Прогрессивтi салықтардың орнына тiкелей пропорционалды салықтарды басымырақ пайдалану;
4. Салық жүйесi экономикалық қызметтердiң жақсаруына және күрделi жұмсалымдардың
Тағы басқа да ғалым-экономисттер дүниежүзiлiк салық салу iстерiнде қолданылатын
1. Қарапайымдылық және экономикалық бейтарапшылық;
2. Әдiлеттiлiк;
3. Салық ставкаларының салыстырмалылығы сияқты принциптердi айтады.
Қазақстан Республикасының Конституциясына сәйкес салық салудың келесi конституциялық принциптерiн
1. Салықтарды белгiлеу және күшiн жою кезiнде заң шығару
Бұл принцип Конституцияның 54 бабында көрiнiс табады. Осы бапқа
2. Салықтарды белгiлеу кезiнде заңдылықты сақтау принципi.
Конституцияның 35 бабына сәйкес заңды түрде белгiленген салықтарды, алымдарды
3. Салық заңдарының Конституцияға сәйкестiлiгi.
Бұл принцип Конституцияның екi бабынан туындайды Конституцияның 4 бабының
4. Салық төлеушiлердiң меншiгiн негiзсiз салық салудан сақтау принципi.
Жоғарыда айтылып кеткендей, жеке меншiк мемлекетпен қорғалады және кепiлдiк
5. Салықты төлеу мiндеттiлiгi принципi.
Конституцияның 35 бабы бойынша заңды түрде белгiленген салықтарды, алымдарды
6. Салық төлеушiлердiң заң мен сот алдында теңдiк принципi.
Бұл принцип Конституцияның 14 бабынан туындайды, заң мен сот
7. Мемлекеттiң салықтық саясатының жариялылық принципi.
Конституцияның 4 бабының 4 тармағына сәйкес азаматтардың құқықтарына, бостандықтары
8. Сотқа жүгiну арқылы және заңға қайшы емес өзге
Конституцияның 13 бабына сәйкес, әркiмнiң өзiнiң құқықтары мен бостандықтарын,
Демек, жоғарыда аталған принциптердi қарастыра келе мемлекеттiң салықтық қызметiн
1.2. Мемлекеттiң салықтық қызметiнiң бағыттары.
Мемлекет салықтық қызметiн мынадай бағыттар бойынша жүзеге асырады:
1. Салықтар мен өзге де мiндеттi төлемдердi белгiлеу;
2. Мемлекеттiң салық жүйесiнiң қазiргi кезең талаптарына сай құрылуына,
3. Салық төлеушiлердiң өз салықтық мiндеттемелерiн бiр жақты ерiктi
4. Салық салу саласындағы мемлекеттiк органдар мен арнайы салық
5. Салық органдарының қызметтерiн тиiмдi ұйымдастыру және салықтық құқықтарын
6. Салықтық мiндеттемелердiң айтарлықтай көлемде орындалмағанына орай олардың мәжбүрлi
7. салықтық заңдарды бұзғаны үшiн жауапкершiлiк белгiлеу және осы
8. Салық салу саласындағы салық органдары мен салық органдары
9. Отандық және шетелдiк инвестициялардың мол және тиiмдi ағымының
Жоғарыда көрсетiлген мемлекеттiң салықтық қызметiнiң бағыттарының әрбiреуiн жеке-жеке қарастырып
1. Салықтар мен мiндеттi төлемдердi белгiлеу. Салықтарды жоғарғы өкiлдi
Салық заңды түрде қабылданған деп саналу үшiн заң шығарушы
Салық заңдарын щығару процесiн келесi стадияларға бөлiнедi:
- салық салуға арналған заңның проектiсiн дайындау салық заңдарының
- заң шығару бастамашылығын жүзеге асыру Қазақстан Республикасы Конституциясына
- заң проектiсiн талқылау.
- заңды қабылдау. Заң Парламенттiң палаталарының бөлек отырысында бiрiншi
- заңды жариялау.
Қазақстан Республикасының Конституциясының 4 бабының 4 тармағына сәйкес азаматтардың
2. Мемлекеттiң салық жүйесiнiң қазiргi кезең талаптарына сай құрылуына,
3. Салық төлеушiлердiң өз салықтық мiндеттемелерiн бiр жақты –
Демек, мемлекет салық төлеушiге өзiнiң салықтық мiндеттемесiн белгiлi бiр
Мемлекет өкiлеттi органдар арқылы салық төлеушiнiң өз салықтық мiндеттемелерiн
4. Салық салу саласындағы мемлекеттiк органдар мен арнайы салық
I. Мемлекеттiк өкiмет билiк органдары:
1) жоғарғы өкiлдi және заң шығарушы орган – Қазақстан
2) Жергiлiктi өкiлдi органдар – Мәслихаттар;
II. Мемлекеттiк атқарушы билiк органдары
1) Жалпы құзыреттi органдар
а) Қазақстан Республикасының Үкiметi
б) Жергiлiктi әкiмдiктер
III. Арнайы құзыреттi органдар
1) Қаржы Министрлiгi, оның тиiстi басқармалары мен бөлiмдерi
2) Қаржы Министрлiгiнiң Салық комитетi
3) Қаржы министрлiгiнiң Дәрменсiз борышкерлермен жұмыс жөнiндегi комитетi.
4) Қаржы полициясы Агенттiгi.
Салық салу саласындағы салық органдарының құзыреттерi арнайы осы органдар
5. Салық органдарының қызметтерiн тиiмдi ұйымдастыру және салықтық құқықтарын
6. Салықтық мiндеттемелердiң айтарлықтай көлемде орындалмағанына орай олардың мәжбүрлi
1. төленбеген салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi
2. банк шарттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру;
3. салық төлеушiнiң салық берешегi есебiне мүлiкке билiк етуiн
Осы кодекстiң 49 бабына сәйкес, салық тексеру актiсi бойынша
1) банк шоттарындағы ақшасының есебiнен,
2) қолма қол ақашсының есебiнен,
3) дебиторларының есебiнен,
4) билiк ету шектелген мүлкiн өткiзу есебiнен,
5) акциялардың қосымша эмиссияларын мәжбүрлеп шығару арқылы жүргiзiледi.
7. Салықтық заңдарды бұзғаны үшiн жауапкершiлiк белгiлеу және осы
1) Салықты төлеудi қамтамасыз ету
2) Келешекте құқық бұзушылықты болдырмау және құқық бұзушы салық
Салықтық жауапкершiлiк меншiк нысанына, ұйымдық құқықтық нысандарына, ведомствалық бағыныштылығына
Жауапкершiлiкке тарту әдiсi салық төлеушiнiң өзiне және жауапкершiлiкке тарту
Қаржылық-құқықтық жауапкершiлiк шаралары болып пеня мен айыппұл саналады. Әкiмшiлiк-құқықтық
Қылмыстық-құқықтық жауапкершiлiк шаралары болып айыппұл, мүлiктi тәркiлеу, бас бостандығынан
8. Салық салу саласындағы салық органдары мен салық төлеушiлердiң
9. Отандық және шетелдiк инвестициялардың мол және тиiмдi ағымының
1.3. Мемлекеттiң салықтық саясаты.
Мемлекет елдiң қызметiнiң түрлерiне iшкi және сыртқы саясаты арқылы
Салықтық саясат бюдж,еттiк-қаржылық және ақша-несие саясатымен қоса қаржылық саясаттың
Мемлекет салықтық саясатты, яғни салықтар аясындағы шаралар жүйесiн, экономикалық
Мемлекеттiң салықтық қызметiнiң негiзгi мақсаты – мемлекет салықтық бюджетiнiң
Әрбiр салық қаржылық-салықтық қатынастар жүйесiнде белгiлi функцияны жүзеге асырады
Мемлекеттiң салықтық саясатының мiндеттерiне мыналар кiредi:
1. Мемлекеттi қаржылық ресурстармен қамтамасыз ету.
2. Халықтың кiрiстерiнiң деңгейiндегi теңсiздiктi жою.
3. Қаржылық ресурстардың салық салынатын объектiлерiн анықтау.
4. Нормативтiк құқықтық актiлерге сәйкес мемлекеттiң қаржылық саясатын жүзеге
Экономикалық тұрғыдан салықтық саясатқа бiрнеше талаптар қойылған:
1. Салықтық саясат қоғамының даму заңдылықтарына сәйкес болу керек.
2. Қоғамның нақты тарихи жағдайлары мен этаптарының ерекшелiктерiн, елдiң
3. Әлемдiк тәжiрибедегi қаржылық құрылыс, жаңа тенденциялар және прогрессивтi
4. Салықтық шараларды ұйымдастыру әдiстерiн жан-жақты зерттеу.
5. Салықтық саясат концепциясын қалыптастыру барысында нәтиженi болжау.
6. Салықтық саясаттағы өзгерiстерге жол бермейтiн салықтық шараларды құрастыру.
7. Шаруашылық субъектiлерiне жағдай жасау.
8. қаржылық жағдай туралы нақты және толық мәлiметтердi қолдану.
Шешiлетiн мәселелердiң сипаты мен мерзiмiне байланысты салықтық саясат салықтық
Салықтық стратегия салықтар аясындағы мемлекеттiң ұзақ мерзiмдi курсын анықтайды
Салықтық тактика салықтық жүйе және салықтық механизмге өзгерiстер мен
Масштабына және әсер ету аймағына байланысты салықтық саясат iшкi
Iшкi салықтық саясат бiр елдiң шегiнде немесе аумақтық бiрлiкте
Сыртқы салықтық саясат қосарлы салық салуды болдырмау, жақындасу, әр
Сонымен қатар, салықтық саясат салықтық ставкаларды немесе салық салу
Дискрециондық емес саясат Үкiметтiң шешiмiне байланыссыз автоматты түрде жүзеге
Бiрiншi типi – максималды салықтар саясаты.
Екiншi типi – оптималды салықтар саясаты.
Бұл тип кәсiпкерлiк қызмет және шағын бизнестiң дамуына қолайлы
Үшiншi тип – бұл салықтық саясат салық салудың өте
1.4. Мемлекеттiң салықтық механизмi.
Мемлекет өзiнiң салықтық қызметiн салықтық саясат арқылы жүзеге асырады,
Салықтық механизмдi қалыптастыруға келесi стадиялар кiредi:
- салықтық механизмдi қалыптастыру, яғни салықтық саясаттың мiндеттерi мен
- салықтық механизмдi тәжiрибеде қолдану
- салықтық қатынастардың белгiленген нысандарын және әдiстерiнiң қолданылуын тексеру,
- әрекет етiп тұрған салықтық жүйенiң анализi, оны бағалау
Салықтық қатынастарды ұйымдастыру әдiстерiн белгiлеудi мемлекет заңдар, Президенттiң жарлықтарыжәне
Салықтық механизмге салықтық қатынастардың нысандары мен әдiстерiмен қоса олардың
Сандық параметрлерi бар салықтық механизмнiң элементтерiне салықтық жиналу деңгейi
Сапалық параметрлерi бар салықтық механизмнiң элементтерiне салықтық реттеудiң тиiмдiлiгiнiң
Салықтық механизм – ұлттық кiрiс өндiрiсiнде қалыптасатын қайта бөлу
Осы процестегi қатынастарды келесi топтарға бөлуге болады:
- құқықтық реттеу және регламенттеу;
- салықтық жоспарлау және болжау;
- салықтық реттеу;
- салық салуды басқару;
- салықтық бақылау.
Салықтық механизм салықтық құқық, салық салуды басқару негiздерiне сүйене
Салықты қалыптастыруда қолданылатын нақты салықтық режим салықтық заңдардың ережелерiне
Салықтық механиз субъективтiк жағынан абсолюттi түрде ерiктi болу керек
II Мемлекеттiң салықтық қызметiнiң құқықтық негiздерi.
2.1. Салықтық қызметтiң құқықтық негiздерi.
Мемлекет атынан жүзеге асырылатын салықтық (салықтық-бюджеттiк) қызмет тек құқықтық
Мемлекеттiң салықтық қызметiнiң құқықтық негiздерiнiң негiзгiсi Қазақстан Республикасының Конституциясы,
Конституцияның 4 бабының 2 тармағына сәйкес Конституцияның ең жоғарғы
12.06.2001 жылы қабылданған «Салық және бюджетке төленетiн басқа да
Қазақстан Республикасында нарыққа бағытталған мемлекет құру барысында қарқынды екпiнмен
Салық кодексiне сәйкес Кодекс салықты және бюджетке төленетiн басқа
01.04.1999 жылы «Бюджет жүйесi туралы» Қазақстан Республикасының Заңының 7
Салықтар бюджеттiң түсiмдерiнiң негiзгi көзi болғандықтан осы заңда салықтарды
Мемлекеттiң салықтық қызметiн жүзеге асыратын салық салу саласындағы құзыреттiмемлекеттiк
Үкiметтiң 2002 жылғы 3 қыркүйектегi №962 қаулысымен бекiтiлген «Қазақстан
09.10.2002 жылы «Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетi туралы»
Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2001 жылғы 27 ақпандағы №283 қаулысымен
2.2. Салықтық қызметтi құқықтық реттеу әдiстерi.
Салықтық қызметтi құқықтық реттеуде салықтық-құқықтық реттеу әдiстерi қолданылады.Салықтық-құқықтық реттеу
Мемлекеттiк императивтiк әдiстi қолданып өзiнiң салықтық-құқықтық нысандағы өкiмдерiн сөзсiз
Салық төлеуден бас тарту орын алған жағдайда мемлекет қатаң
Демек, салықтық қызметтi құқықтық реттеудiң императивтiк әдiсi келесi белгiлермен
1. мемлекеттiң өкiмi нормативтi сипаттағы бiр жақты құқықтық акт
2. бұл өкiм тараптардың iс-әрекеттерiн регламенттейдi;
3. субъектiлердiң өзара құқықтары мен мiндеттерi мемлекетпен белгiленедi және
4. салық төлеушiлер мен салық органдарының және өзге де
5. мемлекеттiң әмiрлi-талабымен өзге де салықтық мiндеттерiн орындау мәжбүрлеу
Салықтарды келiсiмсiз, қайтарымсыз – баламасыз, мәжбүрлеп алу салық төлеушiлердiң
Бiрақ, мемлекеттiң салықтық қызметiнiң аясында диспозитивтiк әдiс те қолданылады.
Диспозитивтiк құқықтық реттеу әдiсi келесiдегi өзiне тән белгiлермен сипатталады:
1. Салықтық қатынастағы тараптардың құқықтары мен мiндеттерi осы қатынастарды
2. осыған орай салықтық қатынастар шартты сипатта болады және
3. мемлекеттiң салық төлеушiге тигiзетiн реттеушi ықпалы тек бiр
4. диспозитивтiк құқықтық реттеу әдiсiнiң көмегiмен реттейтiн салықтық қатынастардың
5. салық органдары мен салық төлеушiлердiң құқықтары мен мiндеттерi
Диспозитивтiк әдiске мысал келтiсек, қол қойылатын бонус және коммерциялық
Осы диспозитивтiк және императивтiк салықтық құқықтық нормалар мемлекеттiң кiрiсiн
2.3. Салықтық қызметтi iс-жүзiне асыратын мемлекеттiк органдардың құзыреттерi.
Мемлекеттiң мамандырылған салықтық органдарының жүйесi салықтық құрылысты құрайды. Ал,
Салық қызметi органдары:
- Кодексте көзделген нормативтiк құқықтық актiлердi әзiрлеуге және бекiтуге;
- өз құзыретi шегiнде салық мiндеттмелерiнiң туындауы, орындалуы мен
- Кодексте белгiленген тәртiппен салық бақылауын жүзеге асыруға;
- салық төлеушiнiң ақша құжаттарына, бухгалтерлiк кiтаптарына, есептерiне, сметаларына,
- салық төлеушiден уәкiлеттi мемлекеттiк орган белгiленген нысандар бойынша
- Қазақстан Республикасының заң актiлерiнде белгiленген тәртiппен салық тексеруiн
- орналасқан жерiне қарамастан табыс табу үшiн пайдаланылатын кез
- Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiтетiн тiзбе бойынша уәкiлеттi мемлекеттiк
- тексерiлетiн салық төлеушiге – заңды тұлға мен жеке
- Кодекстiң ерекше бөлiмiнде көзделген жағдайларда салық төлеушiнiң салық
- Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес соттарға талап қоюға құқылы.
Салық қызметi органдарының Қазақстан Республикасының заң актiлерiмен көзделген өзге
Салық қызметi органдары:
- салық төлеушiнiң құқықтарын сақтауға;
- мемлекеттiң мүдделерiн қорғауға;
- салық төлеушiнiң салық мiндеттемелерiн орындауына, сондай-ақ жинақтаушы зейнетақы
- салық төлеушiлердiң, салық салу объектiлерi мен салық салуға
- белгiленген салық есептiлiгiнiң нысандарын толтыру тәртiбiн түсiндiруге;
- салық тексеруiн қатаң нұсқамалар бойынша жүргiзуге;
- кодекс ережелерiне сәйкес салық құпиясын сақтауға;
- кодексте көзделген мерзiмдер мен жағдайларда салық төлеушiге салық
- салық төлеушiнiң өтiнiшi бойынша үш күн мерзiмнен кешiктiрмей
- салық төлеушiге берiлетiн, салық және бюджетке төленетiн басқа
- мемлекет меншiгiне айналған мүлiктi есепке алу, сақтау, бағалау
- салық мiндеттемелерiнiң орындалуын қамтамасыз ету тәсiлдерiн қолдануға және
- Қазақстан Республикасының әкiмшiлiк құқық бұзушылық туралы кодексiне сәйкес
Салық қызметi органдары Қазақстан Республикасының салық заңдарымен көзделген өзге
Мемлекеттiң салықтық қызметiн жүзеге асыратын мамандырылған салық қызметi органдарының
«Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi туралы» ережеде Қазақстан Республикасының Қаржы
Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi басшылықты, сондай-ақ заңнамада көзделген шекте
Министрлiктiң негiзгi мiндеттерi мыналар болып табылады:
- республикалық бюджеттiң атқарылуын және жергiлiктi бюджеттердiң атқарылуына кассалық
- салықтардың, алымдардың және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi
- республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң атқарылуы, бухгалтерлiк есеп, есептiлiк
- өз құзыретi шегiнде республикалық және жергiлiктi бюджеттер қаражатының
- мемлекеттiк меншiктi басқарудың тиiмдiлiгiн арттыру;
- мемлекеттiң салық саясатын әзiрлеуге және iске асыруға қатысу;
- банкроттық рәсiмiн жүргiзуге (банктердi және сақтандыру (қайта сақтандыру)
- алкоголь өнiмдерi мен әтил спиртiнiң өндiрiлуiн және оның
- өз құзыретi шегiнде Қазақстан Республикасының экономикалық қауiпсiздiгiн жүзеге
- министрлiктiң құзыретi шегiнде халықаралық ынтымақтсатықты жүзеге асыру;
- заңмен жүктелген өзге де мiндеттер.
Министрлiк заңнамаға сәйкес мына функцияларды жүзеге асырады:
- тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджеттiң жобасын, мемлекеттiк
- бюджетке түсетiн түсiмдердi болжамдауға және мемлекеттiк бюджетке кiрiстердiң
- өз құзыретi шегiнде мемлекеттiк қаржыны және мемлекеттiк меншiктi
- мемлекетт қаржы, фискалдық саясат және мемлекеттiк меншiк саласындағы
- ұтымды үкiметтiк және мемлекет кпiлдiк берген қарыз алуды,
- мемлекеттiк меншiктi пайдалану мониторингi жүйесiн жетiлдiру;
- заңнамада белгiленген тәртiппен шикiзат секторы ұйымдарынан бюджетке түсетiн
- өз құзыретi шегiнде бюджеттiң атқарылуы жөнiндегi нормативтiк құқықтық
- өз құзыретi шегiнде қосарланған салық салуды болдырмау туралы
- жер қойнауын пайдалануға арналған келiсiм-шарттардың салық сараптамасы, сондай-ақ
- мемлекеттiк мекемелердiң бухгалтерлiк есебiн, сондай-ақ өз құзыретi шегiнде
- жергiлiктi бюджеттердiң шоттарын, мемлекеттiк мекемелердiң шоттарын жүргiзу және
- республикалық бюджеттi қаржыландырудың жиынтық жоспарын бекiту және оларға
- республикалық бюджеттен шығыстарды қаржыландыру және республикалық бюджетте көзделген
- Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қалыптасуы және атқарылуы жөнiндегi
- республикалық бюджеттен қаржыландыратын мемлекеттiк мекемелердiң шығыстар сметасының дұрыс
- республикалық бюджеттiң атқарылуын, сондай-ақ жергiлiктi бюджеттердiң атқарылуын бақылау
- салықтардың және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердiң
- өз құзыретi шегiнде салықтық құқық бұзушылыққа қарсы күрес
- оған заңнамамен жүктелген өзге де функциялар.
Министрлiктiң негiзгi мiндеттердi iске асыру және өз функцияларын жүзеге
- мемлекеттiк органдардан, өзге де ұйымдардан және жеке тұлғалардан
- өз құзыретi шегiнде барлық мемлекеттiк органдардың, өзге де
- Министрлiктiң қарауындағы комитеттер мен мемлекеттiк ұйымдардың бұйрықтарын, өзге
- акционерлiк қоғамдардағы мемлекеттiк үлеске және республикалық меншiктегi басқа
- Министрлiктiң қарауындағы республикалық мемлекеттiк кәсiпорындарды мемлекеттiк басқару органының
- өз құзыретiндегi мәселелер бойынша халықаралық ұйымдармен ынтымақсатықты жүзеге
- бiрыңғай қазынашылық шоттағы және Қазынашылық комитетiнiң корреспонденттiк шоттарындағы
- бюджеттiк заңнамада көзделген жағдайларда бюджет қаражатын қайтарып алуға
- жергiлiктi атқарушы органдардан облыстың, Астана және Алматы қалаларының
- қымбат бағалы металдар мен асыл тастарды басқаруды, есепке
- ұлттық және шетел валютасында банктiк операциялардың жекелеген түрлерiн
- өзiне заңнамамен жүктелген өзге де құқықтарға құқығы бар.
Қазақстан Республикасының Қаржы полициясы агенттiгi Қазақстан Республикасының экономикалық қауiпсiздiгiн
Агенттiк құқық қорғау органы болып табылады.
Агенттiктiң негiзгi мiндеттерi:
- экономика және қаржы қызметi саласында құқық бұзушылықтардың алдын
- Қазақстан Республикасының экономикалық қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету бойынша, оның
- экономика және қаржы қызметi саласында құқық бұзушылықтар жасаған
- республикадағы жедел жағдайды талдау және болжау, экономика және
- экономикалық және қаржылық қылмысқа қарсы күрес нысандары мен
- өз құзыретiнiң мәселелерi бойынша жалпы республикалық және аймақтық
- қаржы органдары қызметiнiң қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету, сондай-ақ Қазақстан
- өз құзыретi шегiнде қаржы полициясы органдары құрылымын жетiлдiру
- өз құзыретi шегiнде қаржы полициясы органдарының қызметiн материалдық-техникалық,
- ведомствоға қарасты ұйымдарға, оның iшiнде оқу орындарына жалпы
- Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес Агенттiкке жүктелген өзге де
Агенттiк Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес мынадай функцияларды жүзеге асырады:
- Қазақстан Республикасының қаржы полициясы органдары жүйесiне жалпы басшылықты,
- қаржы полициясы органдары қызметiнiң басым бағыттарын айқындайды, оларды
- қаржы полициясы органдарына жүктелген мiндеттердi iске асырады, оларды
- жедел жағдайдың жай-күйi мен болжамын ескере отырып, қаржы
- стратегиялық жоспарларды әзiрлеуге қатысады, iс-шаралардың тактикалық жоспарларын, сондай-ақ
- қаржы полициясы органдарының және оның барлық буынының құрылымын
- қаржы полициясы органдарының кадрларын iрiктейдi, орналастыруды, оқытуды және
- қаржы полициясы органдары қызметiнiң көкейтестi бағыттары бойынша ғылыми
- жедел-iздестiру қызметiн, заңсыз жолмен табылған ақшалай қаражаттар мен
- экономика және қаржы қызметi саласында құқық бұзушылықтардың алдын
- бөлiнген материалдық ресурстардың және бюджеттiк қаржының мақсатты да
- републикадағы экономикалық қауiпсiздiктiң жай-күйi және оны нығайту жөнiнде
- экономикалық қауiпсiздiктi қамтамасыз ету, қаржы полициясы органдарын ұйымдық-штаттық,
- заңнамамен өзiне жүктелген өзге де функцияларды жүзеге асырады.
Агенттiктiң өз құзыретiн шегiнде заңнамада белгiленген тәртiппен мыналарға құқығы
- заңды немесе жеке тұлғаларға орындауы үшiн мiндеттi нұсқама
- салықтар төлеуден жалтаруға байланысты қылмыс белгiлерiн көрсететiн жеткiлiктi
- мемлекеттiк органдардан, өзге де ұйымдардан, лауазымды адамдар мен
- меншiк нысанына қарамастан ұйымдардың басшылары мен басқа да
- жедел-iздестiру қызметiн, анықтауды және алдын-ала тергеудi жүзеге асыру,
- ғылыми-зерттеу, оқыту, баспа қызметiн жүзеге асыру;
- Қазақстан Республикасында қылысқа қарсы күрестiң басқа құқық қорғау
- әкiмшiлiк құқық бұзушылықтар туралы хаттамалар жасау, сондай-ақ әкiмшiлiк
- ведомтсваға қарасты ұйымдарды, оның iшiнде оқу орындарын құру,
- мемлекеттiң экономикалық қауiпсiздiгi мәселелерi және қаржы полициясы органдарының
- экономика және қаржы қызметi саласында құқық бұзушылықтардың алдын
- Қазақстан Республикасының заңнамасымен көзделген басқа да құқықтарды жүзеге
Қазақстан республикасы Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетi «Салық және бюджетке
Комитеттiң негiзгi мiндеттерi мыналар болып табылады:
- өз құзыретi шегiнде салық және бюджетке төленетiн басқа
- салық төлеушiнiң салық мiндеттемелерiн орындауына салықтық бақылауды жүзеге
- өз құзыретi шегiнде Қазақстан Республикасының экономикалық қауiпсiздiгiн қамтамасыз
- алкоголь өнiмiнiң өндiрiсi мен айналымына мемлекеттiк бақылауды қамтамасыз
- өз құзыретi шегiнде халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асыру.
Комитеттiң негiзгi функциялары мыналар болып табылады:
- салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер
- Нормативтiк құқықтық кесiмдермен белгiленген құзыретi шегiнде салыққа жатпайтын
- өз құзыретi шегiнде салық саясатын қалыптастыруға қатысу;
- Қазақстан Республикасының қаржы министрлiгiне Қазақстан Республикасының фискальдық саясатын
- заңнамада белгiленген тәртiппен Қазақстан Республикасында лотореяларды ұйымдастыруға және
- салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердi
- салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер
- заңнамада белгiленген тәртiппен Қазақстан Республикасы салық төлеушiлерiнiң мемлекеттiк
- салық төлеушiлердi, салық салу объектiлерiн және салық салуға
- бюджеттiң кiрiс бөлiгiн ағымдағы болжауға қатысу;
- Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгiне мемлекеттiк бюджетке төленетiн мiндеттi
- трансферттiк бағаларды қолдану кезiнде мемлекеттiк бақылауды жүзеге асыру;
- өз құзыретi шегiнде мемлекеттiк бюджетке бөлiнетiн мiндеттi төлемдердi
- салық салу саласындағы заңнаманың қолдану практикасын талдау және
- салық заңнамасының орындалуын бақылауды жүзеге асыру бойынша орталық
- қолданылып жүрген заңнамаға сәйкес таңбалауға жататын акцизделетiн өнiмдер
- өз құзыретi шегiнде салық және бюджетке төленетiн басқа
- салық берешегiн мәжбүрлеп өндiрiп алу жөнiндегi жұмысты ұйымдастыру
- «Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер
- салық мiндеттемелерiнiң туындау, орындалу және тоқтатылу мәселелерiн жеке
- ынтымақтастықтың экономикалық аспектiлерi бар халықаралық шарттар мен келiсiмдердiң
- өз құзыретi шегiнде салықтық құқықтық бұзушылықтарға қарсы күрес
- заңнамада көзделген өзге де функциялар.
Комитет өзiне жүктелген негiзгi мiндеттер мен функцияларды жүзеге асыру
- «Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер
- комитеттiң негiзгi мiндеттерi мен функцияларын iске асыру үшiн
- Қазасқтан Республикасының заңнамалық кесiмдерiмен белгiленген талаптарды сақтай отырып,
- салық төлеушiден белгiленген нысандар бойынша салық және бюджетке
- салықтық тексерудi жүзеге асыру барысында Қазақстан республикасының заңнамалық
- олардың орналасқан жерiне қарамастан, кiрiстер алу үшiн пайдаланылатын
- қолданылып жүрген заңнамаға сәйкес таңбалауға жататын акцизделетiн өнiмдер
- акцизделетiн өнiмнiң өнiдiрiсi мен айналымынан акциздер түсiмiнiң толықтығы
- Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiткен тiзбе бойынша салық төлеушiден
- тексерiлетiн салық төлеушi – заңды тұлғаға және жеке
- «Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер
- өз құзыретiшегiнде бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдердi
- өз құзыретi шегiнде Комитеттiң аумақтық органдарына, сондай-ақ өзге
- өз құзыретi шегiнде Қазақстан Республикасының бүкiл аумағында мiндеттi
- Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес салықтарды төлеу бойынша салық
- «Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер
- Қазақстан Республикасының заңнамалық кесiмдерiне сәйкес әкiмшiлiк жаза қолдануға;
- сотқа салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi
- кадрлардың көтеру iс-шаралар өткiзуге;
Қазақстан республикасының заңнамасымен Комитетке берiлген басқа да құқықтары бар.
Қорытынды
Салықтар кез келген мемлекеттiң өмiрiнде ерекше маңызды роль атқарады
Мемлекет салық салу жүйесiн салық ставкасының мөлшерi салық төлеушiлерге
Бiтiру жұмысымды қорытындылай келе, және де болашақ заңгер маман
Пайдаланылн әдебиеттер.
1. Нормативтiк құқықтық актiлер.
1.1. «Қазақстан Республикасының Конституциясы» 30.08.1995, 07.10.1998 өзгерiстер мен толықтырулар
1.2. «Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер
1.3. «Бюджет жүйесi туралы» ҚР Заңы 01.04.1999., 31.10.2002 өзгерiстер
1.4. «Инвестициялар туралы» ҚР Заңы 08.01.2003.
1.5. «ҚР Қаржы министрлiгi туралы» ереже 03.09.2002.
1.6. «ҚР Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетi туралы» ереже 09.10.2002.
1.7. «ҚР Қаржы полициясы агенттiгi туралы» ереже 27.02.2001., 06.09.2002
2.Арнайы әдебиеттер.
2.1.Гуреев В.И. «Росийское налоговое право» - М.: Экономика, 1997,
2.2. Ермекбаева Б.Ж. «Жалпы мемлекеттiк салықтар»: Оқу құралы, Алматы:
2.3. Ермекбаева Б.Ж., Лесбекова Г.А. «Основы налогообложения» Учебное пособие
2.4.Ермекбаева Б.Ж. «Салықтар және салық салу»: оқу құралы, Алматы:
2.5.Зейнельгабдин АБ, Ильясов К.К, ЕрмекбаеваБЖ «Налоги и налогообложения» -
2.6. Ибраева А.С., Ибраев Н.С. «Теория государства и права»:
2.7. Қарағусова Г. «Налоги- сущность и практика использования» -
2.8.Қазақстан Республикасы Президентiнiң халыққа Жолдауы: «Iшкi және сыртқы саясаттың
2.9.Мельников В.Д., Ильясов К.К. «Финансы»- Алматы: Қаржы-қаражат, 1997, 472
2.10.Мухитдинов Н.Б., Найманбаев С.М., Дулатов Ы.Д. «Мемлекеттiң салықтық қызметiнiң
2.11. Найманбаева С.М. «Салықтық құқық»: оқулық – Алматы: 2002,
2.12.Назарбаев Н.Ә. «Қазақстан – 2030: Барлық қазақстандықтардың өсiп-өркендеуi, қауiпсiздiгi
2.13.«Налоги и налоговое право»:Учебное пособие / Под.ред. А.В. Брызгалина
2.14.«Налоги»:Учебное пособие/ Под.ред. Д.Г.Черника-М.:Финансы и статистика,1994.400с.
2.15.Оспанов М.Т. «Налоговая реформа и гармонизация налоговых отношений» –
2.16.Петрова Г.В. «Налоговое право» - М.: Издательская группа ИНФРА•М
2.17.«Теория государства и права» : Курс лекций/ Под.ред. Н.И.
2.18.Химичева Н.И. «Налоговое право»: учебник, - М.: Изд. БЕК,
2.19. Худяков А.И. «Налоговые правонарушения»- Алматы, 1997,455 с.
2.20. Худяков А.И. «Налоговое право РК» - Алматы: Жетi
Қазақстан Республикасының Конституциясы 30.08.95. 30бет.
Ибраева А.С. Ибраев Н.С. «Теория государсва и права» -
Мухитдинов Н.Б. Найманбаев С.М: Дулатов Ы.Д. «Мемлекеттiң салықтық қызметiнiң
Найманбаева С.М. «Салықтық құқық». – Алматы, 1996 20 бет.
«Налоги» Под.ред. Черника – Москва. 1994, 42 стр.
Қарағұсова Г.Ж. «Налоги сущность и практика использования» - Алматы,
Меньшиков В.Д., Ильясова К.К «Финансы» Алматы, 1994, 38 бет.
Худяков А.И. «Налоговое право РК» - Алматы, 1998, 11стр.
Ильясов К.К. Зейнельгабдин А.Б., Ермекбаева Б.Ж. Налоги и налогообложения,
Найманбаев С.М. «Салықтық құқық» - Алматы. 2002, 35бет.
Худяков А.И. Наурызбаев Н.Е. «Налог: понятие, элементы,установление,виды.»-Алматы,1998,116с.
«Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгiнiң Салық комитетi туралы» ереже 18
Худяков А.И. «Налоговые правонарушения» – Алматы, 1997, 5стр.
Ермекбаева Б.Ж., Лесбекова Г.А. «Основы налогообложения» - Алматы, 2002,
Ермекбаева Б.Ж., Лесбекова Г.А. «Основы налогообложения» - Алматы, 2002,
Найманбаев С.М. «Салықтық құқық» - Алматы, 2002, 30 бет.
Худяков А.И. «Налоговое право РК», Алмат, 1998. 140стр.
Найманбаев С.М. «Салықтық құқық» - Алматы, 2002, 31 бет.
«Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер туралы»
4





Скачать


zharar.kz