Мазмұны
Кіріспе
1 кескіндеменің Бейнелеу өнерінде даму
тарихы
1.1 Бейнелеу өнерінде табиғат жанырының дамуы
1.2 Табиғат жанырының түрлері: индустралды, қала табиғаты, ауыл
табиғаты т.б
1.3 Қазақстан суретшілерінің шығармашылығындағы табиғат жанры
2 Дипломдық жұмыстың мақсаты мен міндеті және жастарды тәрбиелеуінде
2.1 «Дала сыры» атты дипломдық жұмыстың таңдалуы,
мақсаты мен міндеттері
2.2 Майлы бояудың техникасы және техналогиясын қолданылатын
құрал-жабдықтары
2.3 Табиғат туындылары арқылы жастарды тәрбиелеуде туған жерге
деген отанға сүйеспеншілігін арттыру әдістемесі бойынша сабақ
2.3.1 Тақырыбы: Бейнелеу өнерінде табиғат көрінісін бейнелеу
арқылы эстетикалық тәрбие беру
2.3.2 Тақырыбы: «Жас суретші» атты үйірме жоспары
2.3.3 Тақырыбы: Бейнелеу өнерінде түстану және бояу
үйлесімділігінің ерекшіліктері
Қорытынды
Қолданған әдебиеттер
Қосымша
Кіріспе
Қазақстанның дамыған елдер деңгейіне жетуіне ықпал етер бірден- бір
Халқымыздың ұлттық мұрасын оқу-тәрбие ісімен ұштастыру-басты парыз. Егеменді еліміздің
Қоғамның негізгі мәселелерінің бірі прогрессшіл дәстүр болып саналса да,
Дипломдық жұмыстың тақырыбымен: бейнелеу өнері түрлері туралы түсінік беру;
-бейнелеу өнері түрлері туралы түсінік беру - оқушыларды бейнелеу
-түстану ерекшеліктері - бояу түрлерімен таныстыру, олардың қасиеттерін білуге
-табиғат көрінісін бейнелеу - оқушыларға табиғат көрнісін бейнелеудің үлгілерін
Осы мақсаттан төмендегі міндеттер туындайды:
-тәрбиелеу және дамыту іс-әрекетін дамыту;
-құзыреттілікті қалыптастыру және дамыту;
-оқушы жеке тұлғасының қалыптасуына көмектесу;
-мақсат-мүдделері мен шығармашылық қабілеттерінің байқалуы мен қалыптасуына жағдай
Дипломдық жұмыс барысында ғылыми еңбектерге талдау жасалды. Осы орайда
Ежелгі бейнелеу өнеріндегі мәдени рухани мұралардың алатын орыны ерекше.
Ата-бабаларымыздың рухани-мәдени мұраларының тарихи ескерткіштермен ғана шектелмейтіні мәлім. Ал
Сухомолинскйй: «Бала сұлулықты сезініп, оған қуанатын болсын, онда бейнеленген
Жас өскінге эстетикалық тәрбие беруде басты назар аударуға лайықты
«Жапырақ жетілген жас қайың, өзекті қуалап өскен ұзын тоғай,
Суретшінің бояумен жазған суреті, жазушының сөзбен салған суреті өрнектелген
Сондықтан біз халқымыздың мәдени-рухани мұрасындағы ұлттық өнердің танымдық-эстетикалық дамуын
1 кескіндеменің Бейнелеу өнерінде даму тарихы
Сыршырай-өнер әлеміндегі орасан зор, өзіне еліктіріп әкететін, сиқырлы аймақ.
«Басқа өнерлердің арасында сыршырай суретшінің қырағы көзі шалғанның бәрін
Ал ең ғажабы бұл емес! Бар ықыласымен берілген суретші
Сыршырайдың ұлы мәні мынада: ол сансыз жүректерді бір мәнді
Сыршырай-бұл майлы бояулармен жасалған және багет- рамкаға салынған, біз
Сыршырай шығармаларын орындаудың алуан түрлі техникалардың қарастыруға көшпестен бұрын
Түстану жөнінде бірер сөз. Түстану-түс туралы ғылым –бояулармен істес
Біз көретін заттардың түсі оларға түскен «ақ» жарықтың тек
Ахроматикалық түстер бір-бірінен тек бір белгісі бойынша-ашықтығы (ашық-сұрғылт немесе
Сонымен, барлық хроматикалық түс үш параметрмен – ашықтылық пен
Хроматикалық түстерді жылы және суық түстер деп шартты түрде
Егер бүкіл көршілес түстер біртіндеп өзгере отырып, бірінен-бірі екіншісіне
Кез келген хроматикалық түске қоспа күйінде алдымен ахроматикалық (іс
Бейнелеу өнерінде үш түс бар: сары, қызыл және көк
Осы түстердің кез келген екеуін араластыру үшіншіге қосымша түс
Егер ахроматикалық (сұр) дақты хроматикалық (мысалға, жасыл) фонмен қоршаса,
Тікелей көршілес орналастырылған контрасты түстер көзбен көргенде қанықтылығы жағынан
Айқын контуры бар дақ түстік контрастың әсерін мүлдем дерлік
Түсті пайдаланатын суретшінің аса маңызды міндеті-неғұрлым тиімді гармониялық түстік
Сыршырайдағы түс. Гравюраға арналған өткен тарауда біз түс, бояулар
Түс-сыршырайдың жаны. Шынында да реалистік сыршырайдың көркемдік құралдарының негізін
Егер заттардың «дәл өзіндей» түстерді көшірмесек, табиғаттың түстік сан
Нақ осы түстік қатынастарды дұрыс алу реалистік сыршырайдың негізінде
Біздің түстерді қабылдауымызға, әдемі «сабақтас» түстің пайда болуына жарық,
Жарықтан басқа, түстерді қабылдауға қашықтық, ауа қабаты әсер етеді.
Профессионал сыршырайдың басты белгілерінің бірі жылы және суық реңктердің
Жылы және суық түстердің қатарлас тұруы сыршырайға интенсивті әуен
Сыршырайшының палитрасы. «Палитра» сөзінің екі түрлі мағынасы бар: біріншісі-суретші
Бояу палитрасын пайдалана білу және одан мүмкін нәрсені көбірек
Осыған байланысты сыршыраймен айналысудағы бар жоғы төрт бояудан: ақ
Палитраны меңгерудің келесі кезеңі-тағы екі бояуды-өте ашық көк бояу
Бояуларда жасырынған мүмкіндіктерді тереңдете зерттеудің осы бір курсына бір
Атақты совет суретшілері де көбіне шектеулі палитраны пайдаланған. Мәселен,
Өте ашық бояуларды қолдануға да көп еліге бермеген жөн.
Бояуларды араластыра отырып, олардың кейбіреуі қоспада тұрақсыз болатынын, соның
Қара бояу туралы: басқа кез келген бояуға қалай қарасаңдар,
Жұмыс істеу үшін палитрадағы реттілік елеулі роль атқарады. Бояулар
1.1 Бейнелеу өнерінде өнерінде табиғат жанырының дамуы
Сыршырай жанырлары. Сыршырай-бейнелеу өнерінің неғұрлым бай әрі толысқан түрі,
Табиғат. («Pausade»деген француз сөзінен шыққан)-бұл ландшафты, табиғатты бейнелеу. Пейзаж
Біздің атақты маринисіміз Айвазовскийде теңіз-әрдайым дерлік үрейлі дүлей күш,
Ағаш-бұтақтар мен жапырақтардың кездейсоқ үйінділері емес, осы элементтердің өте
Жердің суретін салған кезде оны көрермен горизонталь және көрерменнен
Табиғатта судың үлкен маңызы бар. Айнадай жылтыр судағы шағылыстарды
Толқынның формасы қатаң заңдылықтарға бағынады, сондықтан оны,ағаштың формасы сықылды
Бұлттардың формасы мен табиғатын да ұғыну керек. Бұлттар вертикаль
1.2 Табиғат жанырының түрлері: индустралды, қала табиғаты, ауыл табиғаты
Этюд салу үстіндегі жұмыс. «Этюд» (французша etude сөзінен шыққан)
Этюд салу үстіндегі жұмыстың мақсаты - өмір мен табиғаттың
Кейде ысылмаған әуесқой этюд үшін мотивті ұзақ уақыт таңдай
Нағыз суретші ең елеусіз және күнделікті нәрсенің өзінен көп
Этюд композициясын табиғаттың өзі және оны белсенді, творчестволықпен қабылдау
Этюдті салумен қанша уақыт айналысу керек? Бұл суретші өз
Егер сендердің міндетің - табиғаттың қандай да бір шапшаң
Этюд салу үстіндегі жұмыстың бірізділігі алуан түрлі болуы мүмкін.
Түрлі жарық жағдайында бір мотивті бірнеше рет салған пайдалы.
Егер этюдта сурет салушыға табиғаттың жай-күйін де, оған автордың
Аязда майлы бояумен жұмыс істеу туралы бірнеше сөз. Мұндай
Шығарманы салу үстіндегі жұмысы. Этюд әрдайым талапкер суретші творчествосының
Оның пайда болу көздері күрделі, сан алуан, бір-біріне ұқсамайды:
Эскизде табылған композиция негізінен суретшінің қанағаттандырған кезде, ол өз
Толып жатқан ондаған және тіпті жүздеген этюдтер салып болғанына
Типтеудің, кейіпкерлерді топтастырудың, суреттің, бояу үйлесімдерінің сарқылмас көзі бола
Портрет салуға кіріспес бұрын, суретші портреті жасалатын адамды ұзақ
Натюрморт, интерьер, табиғат жасау үстіндегі жұмыс процесі де осыған
Егер сендер өз беттеріңмен композициялар жасауды өздеріңе мақсат етіп
1.3 Қазақстан суретшілерінің шығармашылығындағы табиғат жанры
ҚАСТЕЕВ Әбілхан (1904—1973) — қазақ кескіндемешісі және акварельшісі, Қазақ
Сонымен қатар Кенесары Қасымов, Абай, Шоқан Уәлиханов, Жамбылдың портреттері
Ғалымбаева Айша Ғарифқызы. 1917/1918 жылдары туылған, қазақ кескіндемешісі және
СИДОРКИН Евгений Матвеевич – 1930 жылы Киров облысы Лебюжье
ИСМАИЛОВА Гульфайрус Мансұрқызы . 1944 жылы (кезінде Врубелмен оқыған)
СЫДЫХАНОВ Әбдірашид Аронұлы – 1937 ж. Гурьев облысы Кулагин
ШАЯХМЕТОВ Кәмил Махмұдұлы – Қазақ ССР өнерінің еңбек сіңірген
КЕНБАЕВ Молдахмет Сыздықұлы – Қазақстан халық суретшісі, В. Гоголь
НАУРЫЗБАЕВ Хакімжан Исмаханұлы – Қазақстанның алғашқы ұлттық кәсіби мүсіншісі.
ТЕЛЖАНОВ Қанафия Темір-Болатұлы - Отандық мәдениеттің көрнекіт қайраткері, Қазақстаннның
БАПАНОВ Әлімбай Қалтайұлы 1953 жылы Қызылорда облысында туылған. "Кескіндеме"
ДОСМАҒАМБЕТОВ Төлеген (1940–2001). Қазақстан мәдениетінің біртұтас кезеңі ұлттық мүсін
ДҮЗЕЛХАНОВ Ағым Салы Дүзелханұлы. Қызылорда облысы Қазалы қаласында дүниеге
НОДА Андрей – 1962 жылы Алматы қаласында туды. 1988
БАПЫШЕВ Бахыт – 1958жылы 27 наурызда Алматы қаласында туылды
ҚАСЫМОВ Орлан – 1965 жылы Алматы облысында туылған. Сәулет-құрылыс
ӘБІШЕВ Бақытжан Әлімбайұлы – 1947 жылы Ақтөбе қаласында туылған.
ДАЛБАЙ Нұрлан – Алматы қаласында 1961жылы11 сәуірде туылған. 1983
2 Дипломдық жұмысының мақсаты мен міндеті және жастарды тәрбиелеуінде
2.1 «Дала сыры» атты. Дипломдық жұмыстың таңдалуы, мақсаты мен
Суретші , мүсінші , ақын-жазушы , әнші де табиғаттың
Бейнелеу өнерінің ішінде негізгі және күрделі жанрларының бірі табиғатты
Абай елі – сан зұлматтан аман өткен тәуелсіздіктің көк
Шығыс Қазақстан облысы бойынша: 1. Абай ауданы Кеңгірбай би
Шығыс Қазақстан облысының Абай ауданы - Семей қаласынан оңтүстік
Абай ауданына ат басын бұрған қандай мейман болмасын ең
Семейден Абай еліне жол тартқан жолаушы мөлшері 60 шақырымнан
Бүгінде әлемнің шартарапынан келген қонақтарды ұлылықтың ұлағатымен таныстыратын қасиетті
Берекесі – Шыңғыс төсінің, Қасқабұлақ – алтын бесігім. Әйгілеген
Кесенені 1998 жылы Қасқабұлақ ауылының халқы, белгілі шаруашылық басшысы
Осы тұстан Ақшоқыға қарай созылған жазықтың көз ұшында қазақтың
Еңлік-Кебек тағдыры Шәкәрімнің «Жолсыз жаза» дастаны мен Мұхтардың «Еңлік-Кебек»
Үлкен өмірге алғаш қадам басқан жас жұбайлар қыр төсіндегі
Кебек пенен Еңлік,Махаббаттағы ұлылық.Алауы боп сенімнің,Маздай берер, мәңгілік.
Ескерткіштен бұрылған мына жолды бойлай, зерделеп көз салсаңыз «Абай»
Көз салайық, Ақшоқыға тағы да,Тұнған тарих, әр төбесі, тасы
Ел ауызындағы деректерге сүйенсек, Шәкәрім поэмасында:
«Шеткі Ақшоқы басында қалған бала, Шырқырап күн батқанда жылап
Шырылдаған жас нәресте Ермекті, Нағашы жұрт тауып алды, ер
Семейден шыққан қара жолдың сол жағында алыстан мұнартып Архат
Кезінде осы жермен Қашқар барған, Шоқанның күймесінің ізі
Аудан орталығы Қарауылға қарай созылған жолдың сол жағында қасқайып
Үлкен Орда – Мамай бабам тұрағы. Ер атанған 6
Қойнауына өткен тарихтың талай сырларын бүгіп жатқан Кіші Орда
Пана болған ғашықтарға кешегі, Кіші Орда ізгіліктің мекені. Шыңғыстауға
Қос Орданың ортасымен әрі ассақ, алыстан кемерленіп, көне Шыңғыс
Тоқтамыс –(1406ж.туған жері белгісіз. Алтын орданың ханы (1380-95), Тұйқожа
Мамай (туған жылы белгісіз-1380) – Алтын Орданың қолдасшысы. Хидир
Кеңгірбай би – Тобықты руынан шыққан би. Жігітектің баласы.
2.2 Майлы бояудың техникасы және техналогиясын қолданылатын құрал-жабдықтары
Суретшілер пайдаланатын барлық бояулар-пигмент қоспасы, яғни дұрысын айтқанда, бояғыш
Әдеттегі жағдайларда және әсіресе ыстық ауа райында майлы бояулармен,
Аяқталып біткен және кептірілген майлы бояумен салынған картинаға бояулардың
Майлы бояумен жұмыс істеу үшін көбіне № 2-ден №
Қылшықты қылқаламдар серпімді және тығыз топтастырылған болуы, олардан жекеленген
Егер қылқалам онша тегіс формада болмаса, оны ыстық суға
Қылқаламды әсіресе ауылды жерде тұратындар қолдан жасап алуға болады.
Қылқаламдар үшін шошқаның қылшығы ғана жарайды деп есептеуге болмайды.
Қылқаламға жұмсалатын қылшық алдын-ала көп өңдеуді талап етеді. Оны
Температураны анықтау үшін пешке қағаз тастайды: егер ол жанса,
Нағыз шебер өзінің барлық аспаптарын, әсіресе қылқаламдарды үлгілі тазалықта
Суретші өз жұмысында пайдаланатын палитра жоғары сапалы фанерден немесе
Майлы бояулармен жұмыс істеу үшін сондай-ақ мастихин мен масленка
Студияда немесе бейнелеу үйірмелерінде жұмыс мольберттерде жүргізіледі. Жорық жағдайында,
Этюдниктер көркемсурет заттары магазиндерінде сатылады, бірақ оларды өздерің де
Мұның өзі бүйір ернеулерде бар саңылауларға жоғарыдан екі жұқа
Этюдтің жоғарғы бөлігінің қажетті еңгіштігін түсті металл пластинканың (в)
Этюдтің неғұрлым жетілдірілген типінің (2) суретшіге мольберттегідей түрегеп тұрып
Майлы бояумен сурет салуға көптеген материал негіз бола алады.Суретшілер
Алғашында жақсы керілген кенеп кейін, мысалы, үй ішіндегі ылғалдың
Майлы сыршырайға арналған кергіш өте мықты болуға және жақсы
Грунттердің рецептері өте көп, бірақ олардың негізі бір құрамда:
Грунттеу алдында кенептен кейін аздап ыстық желім ертіндісімен судың
Майлы бояумен сыршырай салуға арналған картонды басқа әдіспен: оның
Этюдтер үшін олифпен, сыршырай майымен майланған немесе желім жағылған
Майлы бояумен ұзақ уақыт жұмыс істеу техникасы. Майлы бояумен
Б. Иогансон картина жасау үстіндегі өз жұмыс техникасын былай
Кейде бастапқы боямалау бір бояумен, мысалы, охрамен жасалады. Осылайша
Боямалау бейне бір картина онан әрі сызбалауды талап етпейтіндей
Жұмыстағы өңреңкі дұрыс алынбаған немесе оны ағарту қажет жерлерді
Егер кеуіп біткен жерді түзету қажет болса, онда пайда
Сурет салуды картинадағы ең күңгірт жерлерден - меншікті және
Сыршырайдағы жарық былай беріледі: ақ бояулармен жекелеген жерлерге күшті
Пейзажист Я. Ромас композициялың шешімі жағынан күрделі картиналар үшін
Мен сұйылтылған өте ашық көк бояумен кенеп бетіне жартастың
Табиғаттың алыс түкпірінде көк мұнар жамылып көрініп тұрған тауларды
Картина үстінде жұмыс істей отырып, мен заттың өзін зерттеуден
Картина үстінде жұмыс жасаған кезде этюдтарды тарту қажет. Этюдтар,
2.3 Табиғат туындылары арқылы жастарды тәрбиелеуде туған жерге
деген отанға сүйеспеншілігін арттыру әдістемесі бойынша сабақ жоспарлары
Бүгінгі қоғам алдында тұрған ең жауапты міндет- тәуелсіз
Адам бойында ешқандай құндылықтар болмаса, олардың орнын ешқандай тереңи
2.3.1 Тақырыбы: Бейнелеу өнерінде табиғат көрінісін бейнелеу арқылы
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға табиғат көрнісін бейнелеудің үлгілерін үйрету. Табиғат
Сабаққа қажетті құрал-жабдықтар: Дидактикалық көрнекі құралдар, иллюстрациялық суреттер, слайд,
Сабақ барысы: Оқушылармен табиғатқа саяхат жасау өте қызықты. Қоршаған
Өйткені олар табиғат көрінісінен алған жерді өз мүмкіндігінше бейнелеуге
Табиғат көрінісі бейнелеу барысында әр алуан құбылыстарды байқауға болады.
Табиғат көрінісінің суретін салуды оқушыларға меңгертуде әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалану
Алғашқы кезеңде оқушыларды табиғаттың жеке көріністерін негізгі ала отырып
Кезінде ұлы суретші А.А.Пластов табиғат көрінісін бейнелеуді «қысқа мерзімді
Оқушыларды ең алдымен табиғат көрінісінен этюд жазуға үйретуден бастау
Оқушы сурет салуды бастай отырып табиғат көрінісінің қай бөлігі
Оқушы этюдты қанша уақыт жазу керек деген сұрақ тууы
Басты жағдай-табиғат көрінісін тез арада қағазға түсіру, негізгі түстік
2.3.2 Тақырыбы: «Жас суретші» атты үйірме жоспары
1 жартыжылдық (16 сабақ) 32 сағат
тақырыбы Құрал-жабдықтар мен көрнекіліктер
қыркүйек
сабақ 1.
Адам өміріндегі бейнелеу өнерінің мәні жайында кіріспе әңгіме
Шеберханамен құрал жабдықтармен танысу.
Суретшілердің репродукциялары
Оқушылардың жұмыстары
сабақ 2.
Майлы бояулардың мәні мен ерекшелігі. Майлы бояуды қолдану тәртібі.
Алуан түрлі қораптардағы бояулар үлгісі және оның практика жүзінде
сабақ 3.
Негіз түрлері. Жазықтық бетінде негізді төсеу әдістері
Төсемдердің құрамы және оның қолданысы
қазан
сабақ 4.
Жиектік түрдері, кенепті тарту, желімдеу қабаты.
Орындалу үлгілері. Картон, үтіктелген мата қиқымы, желім.
сабақ 5.
Бояу тақтайшасымен, майлы бояумен және ерітінділермен жұмыс жасау тәртібі
Бояу тақтайшасы, бояулар жиынтығы, қылқаламдар, картонның кішкене форматы, газеттер,
сабақ 6.
Қылқалам түрлері және оны күту Қылқаламмен жұмыс жасау әдістері
Қылқаламның алуан түрлі үлгілері. Алдын ала дайындалған төсем бетінде
сабақ 7
мастихинмен жұмыс жасау әдісі. Практикалық сабақ.
Алдын ала дайындалған төсем бетінде жұмыс. Мастихиннің алуан түрлі
қараша
сабақ 8.
Қара және ақ бояулардың өңділіктерін кенеп бетінде іздеу. Практикалық
Қара және ақ майлы бояу. Негізі бар картон. Өңділік
сабақ 9.
Валерлер. Валерлер шкаласы Негізгі түстері бар майлы бояулар.
сабақ 10.
Гризайль. Қарапайым натюрмортты орындау. Матамен екі заттан тұратын натюрмортты
Осы техникада орындалған суретшілердің туындылары және өткен жылдағы оқушылардың
сабақ 11.
Натюрмортты түспен орындау, боямалау. Бояуларды таңдау.
Жұмыс картонға желімделген кенеп бетінде орындалады.
сабақ 12.
Бөлшектермен жұмыс. Жұмысты аяқтау
2.3.3 Тақырыбы: Бейнелеу өнерінде түстану және бояу үйлесімділігінің ерекшіліктері
Сабақтың мақсаты: Бояу түрлерімен таныстыру, олардың қасиеттерін білуге үйрету.
Сабаққа қажетті құрал-жабдықтар: Альбом, көрнекі құралдар, қосымша әдебиеттер, акварель,
Сабақ барысы: Қылқалам шеберлерінің әр алуан бояу түрлерімен орындалған
Қазақстан Республикасының акварель бояуының түрін терең меңгерген суретшілерін атап
Акварель бояуын қолданудың шебері-Үкі Әжиев («Ана мен немере», «Ә.Қастеев
Сыршырай бояуларының ішіндегі ең күрделі әрі ұзаққа сақталатын бояу
Майлы бояулар арнаулы майлар түрімен езіліп жағылады. Зығыр майлы
Оқушыларға майлы бояу жайлы терең мағұлмат беру арқылы олардың
Көрермендердің бояу түстерін байқау тәжірбиесінің болмауынан шығарма оларға түсініксіз
Қазақ халқының ұлттық өнері түр-түске, алуан реңдерге бай. Оған
Қорытынды
Дипломдық жұмыс бойынша келесі мәселелер қарастырылды: Бейнелеу өнерінде сыршырайдың
Дипломдық жұмысының мақсаты мен міндеті және жастарды тәрбиелеуінде мәні.
Майлы бояудың техникасы және техналогиясын қолданылатын құрал-жабдықтары. Табиғат жаныры
Бейнелеу өнерінің ішінде сыршырай жанрының теориялық түрде қарастыру, мектеп
Орта білім беру жүйесін ақпараттандыру, әлемдік білім беру жүйесіне
Оқушылар бейнелеу өнерінің ғылыми педагогикалық тұрғыда меңгерсе онда олардың
Өз кәсіби біліктілігін шығармашылығын жан-жақты жоғары деңгейге көтеру үшін
Табиғатпен заттардың эстетикалық әсері еңбек пен тұрмыс, спортпен ойын
Бұл бағытта өнер адамдары және білім беру, мәдениет пен
Қолданған әдебиеттер
Әубәкірова Л. Р. Курстық және диплом жұмыстарын орындау әдістемесі
Бережнова Е. В. Требования к курсовым и дипломным работам
Богоявленская Д. Б. Психология творческих способностей. М., 2002.
Бенуа А.Н. История русской живописи в XIX веке. -
Выготский Л. С. Педагогическая психология. Проблема одаренности и индивидуальные
Выготский Л.С. Воображение и творчество в детском возрасте. Психол.
Беда Г.В. Живопись. М.: Просвещение, 1986.
Белютин Э.М. Основы изобразительной грамоты. М.: Советская Россия, 1961.
Бергер Э. История развития техники масляной живописи. М.: Академия
Балкенов Ж.Ш. Халық мұрасындағы ұлттық өрнек және рең. Қарағанда:
Гаврилова Е.П., Умирзакова Б.Е. Культура Казахстана от древнейшей до
Богемская К.Г. Пейзаж. Страницы истории. М.: Галактика, 1992.
Все о технике: живопись маслом, справочник для художников. М.:
Ганенко А. П. Оформление текстовых и графических материалов при
Дипломные работы в педагогических вузах / [сост. Е. Ж.
Идрышева С. К. Методические указания по подготовке выпускных (дипломных)
Кыверялг А.А. Методы исследования в профессиональной педагогике. – Таллин:
Кожахметов Е. С. Выполнение дипломных работ : метод. указания
Кирцер Ю.М. рисунок и живопись. Практическое пособие. М.: Высшая
Маслов Н.Я. Пленэр. М.: Просвещение. 1984.
Методические рекомендации по подготовке выпускных (дипломных) работ / Казахстанско-Американский
Научные работы : методика подгот. и оформл. / авт.-сост.
Павлик К. В. Изобразительное искусство в начальной школе :
Подготовка и оформление курсовых, дипломных, реферативных и диссертационных работ
Правила выполнения дипломной работы по специальности «Изобразительное искусство и
Педагогика. Учебное пособие / Под ред. П.И. Пидкасистого. –
Претте М.К., Капальдо А. Творчество и выражение. Курс художественного
Раманенка Л.Я. Праграма курса. Методыка выкладання выяўленчага мастацтва. Мн.,
Ростовцев Н.Н. Рисунок. Живопись. Композиция: Хрестоматия. Учебное пособие для
Рекомендации по подготовке и оформлению курсовых и дипломных работ
Сластенин В.А. Формирование личности учителя советской школы в процессе
Студенттерге Абай әндері арқылы эстетикалық тәрбие беру мәселелері
Хмель Н.Д. Теоретические основы профессиональной подготовки учителя. – Алматы:
Шорохов Е.В. Композиция. М.: Просвещение 1986.
Қосымша тізімі :
1 Тарихи жерлер
2 Майлы бояуда қолданылатын материалдар
3 Суретшілер шығармаларындағы табиғат тақырыбы
1 Тарихи жерлер
Ұлы Абайдың аналары Зере мен Ұлжанға қойылған ескерткіш Ақшоқы.
Ұлы жазушы М.Әуезовтің әкесі Омарханның кесеңесі Ойшыл ақын,
Ел анасы Айпараға ескерткіш. 1999 жылы тұрғызылған. Әулие
Тобықты елінің көсемі, иесі, кейінгі ұрпақтың сыйынатын киесі Кеңгірбай
Тобықты елінің қолбасшысы. Тоқтамыс батырдың (1730-1797) кесенесі Атақты
2 Майлы бояуда қолданылатын материалдар
Палитра
Ерітінділер
Мольберттер
3 Суретшілер шығармаларындағы табиғат тақырыбы
Иваненко М.А.
Клод Моне «Жапон көпірі»
Куинджи
Ван Гог
Богаевский К.Ф
2