Ж О С П А Р:
І. Кіріспе
Салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуін талдаудың
Есепке алу және талдау басқармасы болжамдардың орындалуына талдау жасайды
ІІ. Қазақстан Республикасының салық жүйесіне сәйкес салық түрлері
Салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуі бойынша
Ақпараттық жүйені құрудың мақсаты мен тағайындалуы.
Алматы қаласы бойынша Салық Комитетінің ұйымдастырушылық құрылымы.
ІІІ. Ақпараттық жүйелер ресурстарына қойлатын талаптар
3.1. Программалық жабдықтауға қойылатын талаптар
3.2. Техникалық жабдықтау
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Қосымшалар
КІРІСПЕ
Қазақстан Республикасының бүгінгі таңдағы даму кезеңі қоғамдық құрылыспен қатар
Салық дегеніміз бюджетке төленетін міндетті төлем. Бұл төлемдерді алдын
Салық жүйесі - өзнің құрамы жағынан бірнеше компоненттерден тұратын
Берілген жұмыстың негізгі мақсаты қаржы аналитигінің ақпараттық жүйесін қалыптастыру
Берілген жұмыстың шарты мынандай: «Алматы қаласы бойынша Салық
Бұл жұмыс кіріспеден, үш бөлімнен, қорытындыдан және қолданылған әдебиеттер
Жұмыстың 1-бөлімінде «Алматы қаласы бойынша Салық комитетініңң сипаттамасы берілген,
Екінші бөлімінде ақпараттық жүйенің орындайтын комплексті есептердің қойылымын
Үшінші бөлімде АЖ жасаудағы
1. САЛЫҚ ЖӘНЕ БАСҚА ДА МІНДЕТТІ ТӨЛЕМДЕРДІҢ БЮДЖЕТКЕ ТҮСУІН
1.1. Қазақстан Республикасының салық және салық жүйесінің
Салық – мемлекеттік бюджетке заңды және тұлғалардан белгілі бір
Салықтар – шаруашылық жүргізуші субъектілердің, жеке тұлғалардың мемлекет пен
Әрбір мемлекетке өзінің ішкі және сыртқы саясатын жүргізу үшін
Салықтардың мәнін толық түсіну үшін, олардың экономикалық маңызын
Әрбір Қазақстан Республикасының азматтары Қазақстан Республикасының Конституциясына сәйкес және
Кодекс заңдары арқылы салықты және бюджетке төленетін басқа да
Қазақстан Республикасының салық заңдары Салық Кодекстен, сондай-ақ қабылдануы осы
Нарықтық экономиканың қалыптасу кезеңінде салық саясатының негізгі бағыты немесе
Салық жүйесі - өзнің құрамы жағынан бірнеше компоненттерден тұратын
Салық салу механизмінің элементтері:
Субъект, объект, салық көзі, салық ставкасы, салық өлшем бірлігі,
Енді осы әрбір элементке қысқаша түсінік берейік.
Салық салу субъектісі – заң бойынша салық төлеу міндеті
Салық салу объектісі – табыс, мүлік еңбек ету түрі,
Мүлік пен іс - әрекеттер салық салу объектілері
Салық базасы – салық салу объектісі мен салық салуға
Салық оклады – салық төлеушінің белгілі бір салық объектісінен
Салық төлеу мерзім – салық төленетін уақыт. Осы салық
Басқа да міндетті төлемдер – бюджетке белгілі бір мөлшерде
Салықтар – мемлекет біржақты тәртіппен заң жүзінде белгіленген, белгілі
Салық көзі – салық салынатын табыс.
Салық төлеуші - салықты және бюджетке төленетін басқа
Тұлға - жеке және заңды тұға болып екіге бөлінеді.
Салық төлеушінің электрондық құжаты – белгіленген электрондық форматта берілген,
Салық төлеушінің электрондық цифрлық қолтаңбасы - электрондық цифрлық қолтаңба
Бағалы қағаздар – акциялар, борыштық бағалы қағаздар, туынды бағалы
Салық төлеу тәртібі – белгіленген мерзімде салықты төлеген кезде
Салық төлеудегі дәйектілік заң жүзінде бекітіледі де , мынандай
а) Бірінші кезеңде барлық мүлікке салынатын салық төленеді
б) екінші кезеңде жергілікті салықтар мен алымдар;
в) үшінші кезеңде басқа салықтармен алымдар;
Салық төлеушілер мен салық қызметі органдарының құқығы мен міндеттері
Қазақстан Республикасының салық заңдарына мыналар жатады;
Қазақстан Республикасының салық қатынастарын реттейтін Қазақстан Республикасы
Қазақстан Республикасы Президенті мен Қазақстан Республикасы Үкіметінің актілері; Қазақстан
Салықтар тікелей және жанама болып екіге бөлінеді. Тікелей салықтарға:
Қазақстан Республикасының салық жүйесін мемлекетпен және заңды тұлғалар
Салық жүйесі мемлекет қаржы көздерін жақсартудың ең негізгі құралы
Қазақстан Республикасының 1991 жылдың 25-желтоқсанында қабылданған «Қазақстан Республикасындағы салық
Қазақстан Республикасының салық жүйесіне сәйкес салықтар мынандай
корпорациялық табыс салығы.
жеке табыс салығы.
қосылған құн салығы.
акциздер.
жер қойнауын пайдаланушылардың салықтары мен арнайы төлемдері.
әлеуметтік салықтар .
жер салығы.
көлік құралдары салықтары.
мүлік салығы.
Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес алымдардың түрлері:
Заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Жылжымайтын мүлікке құқтарды және олармен жасалған мәмілерді мемлекеттік
Радиоэлектрондық құралдардың және жиілігі жоғарғы құралдарды мемлекеттік тіркегені
Механикалық көлік құралдарымен тіркемелерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
Теңіз, өзен кемелері мен шағын көлемді мемлекеттік
Азаматтық әуе кемелерін мемлекеттік тіркегені үшін алым .
Дәрі- дәрмек құралдарын мемлекеттік тіркегені үшін
Автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының аумағы арқылы
Аукциондардан алынатын алым.
Елтаңбалық алым.
Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін лицензиалық алым.
Телевизия және радио хабарларын тарату ұйымдарына
Қазақстан Республикасының салық жүйесінің төлемдер түрлері.
Жер учаскелерін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Жер бетіндегі көздердің су ресурстарын пайдаланғаны үшін
Қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы.
Жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Орманды пайдаланғаны үшін төлемақы.
Ерекше қорғалатын табиғи аумақтарды пайдаланғаны үшін төлемақы.
Радиожиілік спектірін пайдаланғаны үшін төлемақы.
Кеме қатынайтын су жолдарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
Сыртқы ( көрнекі) жарнаманы орналастырғаны үшін
Мемлекеттік баж.
Мемлекеттік баж.
Кеден төлемдері:
Кеден бажы.
Кеден алымдары.
Төлемақы.
Алымдар.
Тағы айта кететін бір жайт салық алатын және салыққа
Жалпы мемлекеттік салықтарға мыналар жатады:
заңды және жеке тұлғалардан алынатын табыс салығы;
қосылған құнға салынатын салық;
акциздер;
бағалы қағаздармен жасалатын операцияларға салынатын салық;
жер қойнауын пайдаланушылардың арнайы салығы мен төлемдері.
Жергілікті салықтар мен алымдарға:
жер салығы;
заңды және жеке тұлғалардың мүлкіне салынатын салық;
көлік құралдарына салынатын салық;
кәсіпкерлік қызметпен айналысатын жеке тұлғаларды және заңды тұлғаларды тікегені
аукционда сатудан алынатын алым;
әлеуметтік салық;
қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы;
су ресурстарын пайдаланғаны үшін төленетін төлемдер;
жеке табыс салығы;
басқа да жергілікті бюджетке түсетін салықемес төлемдер;
Менің мақсатым осы аталған жергілікті салықтар бойынша, яғни Алматы
Аталған жергілікті салықтарға қысқаша тоқталып кетсек.
Жер салығы. Жер құығына ие тұлғаларға салынады. Салық салу
Мүлік салығы. Мүлікке құқығы бар заңды және жеке тұлғалардың
Көлік құралдарына салынатын салық. Қазақстан Республикасында мемлекеттік тіркеуге жататын
Жеке табыс салығы. Салық төлеушілердің төлем көзінен салық салынатын
Төлем көзінен салық салынатын зейнетақы төлемдеріне салық төлеушілердің зейнетақы
Жеке табыс салығына салынаты салық ставкасын келесі кесте түрінде
1- кесте
Салық төлеушінің салық салынатын табысы Ставкасы
15 еселенген жылдық есептік көрсеткіш Салық салынатын табыс
15 еселенгеннен бастап 40 еселенген жылдық есептік көрсеткішке дейін
40 еселенгеннен бастап 200 еселенген жылдық есептік көрсеткішке дейін
200 еселенгеннен бастап 600 еселенген жылдық есептік көрсеткішке дейін
600 еселенген жылдық есептік көрсеткіштен бастап және одан жоғары
Жылдық есептік көрсеткішті бір айлық көресткішті 12 айға көбейтеміз.
Жылдық есептік көрсеткіш =12 *971 тг= 11652
Қосылған құн салығы. Қосылған құн салығы тауарларды (жұмыстарды, қызмет
1.2. Алматы қаласы бойынша Салық Комитетінің сипаттамасы
Қандай да болмасын әрбір ұйымдар жұмыс жүргізу үшін өздерінің
Алматы қаласы бойынша Салық комитетінің есепке алу және талдау
жалпы ережелер ұйымның біртұтастығын қамтамассыз етеді және «есепке алу
«Есепке алу және талдауң басқармасы Алматы қаласы бойынша
Қызметін басқаруда бұл басқарма Қазақстан республикасының заңдары мен конституциялары,
Бұл басқарма өзінің қызметін Салық комитетінің басқа құрылымдық бөлімдерімен
Есепке алу және талдау басқармасы үш негізгі бөлімдерден тұрады:
Талдау және болжау бөлімі.
Төлемдерді есепке алу.
Ірі салық төлеушілердің мониторингі бөлімі.
Бұл басқарманың негізгі міндеттері мен қызметтері:
Салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуі бойынша
Болжамдық көрсеткіштердің орындалуына талдау жасау және салық және басқа
Салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуін есепке
Мемлекеттік және аймақтақ деңгейде ірі салық төлеушілердің электрондық мониторингін
Ірі салық төлеушілер беретін мәліметтерді кешенді түрде талдау және
Осы құзырлы басқарма аумағында салық және басқа да міндетті
Салық және басқа да міндетті төлемдерді қарайтын заңнамалар мен
Салық қызметкерлерінің жұмыс істеу тәжірибелерін талдау отырып Қазақстан Республикасының
Есепке алу және талдау басқармасы болжамдардың орындалуына талдау жасайды
Аталған ережелер Алматы қаласы бойынша Салық комитетінің «Есепке алу
Есепке алу бөлімі бұл Қазақстан республикасының Қаржы министрлігінің Салық
Ірі салық төлеушілердің мониторингі бөлімі мемлекеттік және аймақтық деңгейде
Ал енді болжау және талдау бөліміне келіп тоқталсақ.
Болжау және талдау бөлімінің негізгі міндеттері мен қызметтері:
Қазақстан республикасының Қаржы министрлігінен келген болжамдық көрсеткіштердің орындалуына талдау
Салық және басқа да міндетті төлемдерді қарастыратын заңнамалар мен
Салық және басқа да міндетті төлемдерді қарастыратын заңнамалар мен
Салық және басқа да міндетті төлемдер жайлы болжамдардың орындалмау
Салық және басқа да міндетті төлемдердің бюджетке түсуін қамтамасыз
Салық төлеушілердің есеп беру және дербес шоттарына камералық тексеру
Салық және басқа да міндетті төлемдері бойынша бюджетке
Аудандық салық комитетіне методикалық және іс-тәжірибелік көмек көрсету.
Алматы қаласы бойынша Салық комитетінің ұйымдық құрылымы 1-суретте
Сурет -1. Алматы қаласы бойынша Салық Комитетінің ұйымдастырушылық құрылымы
1.3. Ақпараттық жүйені құрудың мақсаты мен тағайындалуы
Ақпараттық жүйені құрудың мақсаты Қазақстан Республикасының Қаржы Министрлігінің Алматы
Бұл талаптар мыналар:
Ақпараттық жүйелер ресурстарына қойылатын талаптар
Ақпараттық жабдықтауға қойылатын талаптар.
Ұйымдастырумен жабдықтауға қойылатын талаптар
Техникалық жабдықтауға қойылатын талаптар.
Программалық жабдықтауға қойылатын талаптар.
1.4. Ақпараттық жүйелер ресурстарына қойылатын талаптар
Ақпараттық ресурстарды жиынтық мәліметтер деп атайды, белгілі бір мекеме
1.4.1. Ақпараттық жабдықтауға қойылатын талаптар.
Ақпараттың қолдануысыз басқару процесі мүмкін болмағандықтан, ақпараттық жүйеде ақпаратпен
Ақпараттық жабдықтау (АЖ) – бұл ақпараттық жүйеде қолданатын экономикалық
Ақпараттық жүйені ақпараттық жабдықтау өзіне жүйеде қолданатын экономикалық ақпараттар
Ақпараттық база (АБ) – бұл ақпараттық жүйенің функционерлену кезінде
Машина ішіндегі ақпарат базасы – бұл ақпараттық жүйені жұмыс
Ақпараттық жабдықтау
2-кесте
Элементтер Сипаттамалар
Ақпараттық технология Мәліметтер базасында негізделген
Мәліметтер базасы типі Реляциондық
Кодтау жүйесі Фасеттік жүйе
Ақпараттық қорғау АЖ-мен жұмыс істеу кезінде парольдер жүйесі қолданылады.
1.4.2. Ұйымдастырумен жабдықтауға қойылатын талаптар
Автоматтандырылған ақпараттық жүйені тұрғызу мен жұмыс істеудің негізгі шарты
Ақпараттық жүйені тұрғызу – ақпарат кезеңдерін зерттеуді, жобалау шешімдері
Ұйымдастырумен жабдықтау ақпараттық жүйенің тиімді жұмыс істеу үшін өте
Белгілі ережелерге бағындыру құжаттары ақпараттық жүйені тұрғызудың, жұмыс істеу
1.4.3. Техникалық жабдықтауға қойылатын талаптар
Техникалық жабдықтау – бұл ақпараттық жүйе жұмыс істеуді қолданылатын
Барлық операцияларды үш сатыға топтауға болады:
Ақпаратты алу.
Ақпаратты түрлендіру.
Ақпаратты тұтыну.
Бірінші саты – экономикалық объектілердегі қызмет барысында туындайтын бастапқы
Екінші саты – ақпаратты түрлендіру операцияларының тобы, кеңістік және
Үшінші саты – операциялар тобын және олардың бас қарушылық
Басқарудың ақпараттық кезеңінің негізгі сатысына сәйкес келесі техникалық жабдықтар
Ақпаратты жинау және тіркеу;
ақпаратты өткізу;
машиналық тасығыштарды дайындау;
ақпаратты өңдеу;
ұйымдастыру техникасы.
Ақпаратты жинау және тіркеу жабдығы бастапқы мәліметтерді тасығыштарға тіркеуге
Ақпаратты өткізіп беретін жабдық мәліметтерді өңдеу орталықтарына және оны
Машиналық тасығыштарды дайындау жабдығы, мәліметтерді машиналық тасығыштарға, оның ішінде
Техникалық құралдар кешені
3-кесте.
Техникалық құралдар атауы Физикалық модуль Сипаттамалары
ДЭЕМ Іntel Pentіum 4 Процессор
Зерделік сақтаушы құрылғы
МҚДЖ
Монитор
Перне тақтасы
Тышқан Іntel, 2.4MHz
512Mb
80Gb
19 дюймдік
105 батырмалы
2 баспалы
Принтер Принтер HP LaserJet
Факс – модем Факс – модем Sony – 42S
Телефон Телефон Panasonіk
1.4.4. Программалық жабдықтауға қойылатын талаптар
Программалық жабдықтау деп – техникалық жабдықтау жүйесі жұмыс істеуде
Жалпы программалық жабдықтау – бұл жабдықтаудың кең көлемдегі қолданушыларға
Операциялық жүйе – ол есептеу кезеңін тиімді ұйымдастырып және
Есептеу кезеңін ұйымдастырудың тиімділігі ақпараттық жүйенің тәсілін, оның генерациясының
Сынаққа арналған программалар (тесттер) ДЭЕМ-нің жұмыс қабілетін тексеріп, егер
Арнаулы программалық жабдықтауға ҚПП мен бөлек функцияларды орындайтын және
Мәліметтерді басқаруда ;
мәліметтерді орындаудың типтік орындалу ретін;
деректі программалық әдістерін;
дискретті программалар әдістерін;
үздіксіз есептерді шешу әдістерін және басқаларды
орындайтын алгоритмдердің, әрі есептердің шешілу әдістерінің ерекшеліктеріне қарай бөлуге
Нақты объектінің ақпараттық жүйесінің арнаулы программалық жабдықтауына функционалды ҚПП
Программалық жабдықтау
4-кесте
Тип Атауы Мүмкіндіктері
Жалпы программалық жабдықтау
ОЖ Mіcrosoft Wіndows NT Server 4.0 Күшті 32-битті көп
Mіcrosoft Wіndows NT Workstatіon 4.0
MS Offіce XP Дербес ЭЕМ үшін күшті 32-битті көп
Mіcrosoft Wіndows ХР professіonal Дербес ЛЕЖ үшін күшті 32-битті
Арнаулы программалық жабдықтау.
ҚПП Delphі 7 Локальді және желідегі базалармен жұмыс
МББЖ Paradox 7 Локальді база Paradox 7 жұмыс жасау,
Қорғау
ОЖ паролі Желіге енуді бақылайды.
МББЖ паролі МБ кестелеріне ену құқын анықтайды.
Вирусқа қарсы программа Мәліметтерге қауіп төндіретін әр түрлі
1.4.5. Математикалық жабдықтау
Математикалық жабдықтау – бұл ақпаратты өңдеудің математикалық, үлгілері мен
Ақпараттық жүйені математикалық жабдықтау құрамына мыналар кіреді:
Типтік және жасалатын әдістемелер, ақпаратты өңдеу алгоритмі;
Мәліметтерді іздеу және сорттау алгоритмі, шығыс құжаттарын қалыптастыру және
Ақпараттық жүйені математикалық жабдықтаудың жалпы талаптарына мыналар кіреді:
Математикалық әдістер мен алгоритмдердің тиімдісін қолдану ;
ҚПП–н көрсететін типтік әдістерді, алгоритмдерді, модель-дерді және мүмкіндіктерді максималды
Қолданылған математикалық әдістер техникалық және программалық құралдардың мүмкіндігін ескеруді,
Алгоритмдерді көрсетудің барлық түрі жіберіледі: формулалы, сызба, блок-жүйе, сөзбен
Математикалық жабдықтау алгоритмдері келесідей жалпы талаптарға жауап беруі тиіс:
ҚПП –де пайдалануға негізделген стандарттық, іздеушілік және септеулік процедураларын
ақпаратты іздеудің шешімдерінің нақты мәнінің болмауы;
өз сипаттамасында программа тілінің мүмкіндіктерін максималды пайдалану;
есептердің функционалдық байланысын қамтамассыз ету;
қатысты жай блоктарға бөлшектеп байланыстыруды енгізу;
программаның орындауы жолына бақылау енгізу;
Математикалық әдістер мен тәсілдер және олардың шешімдері берілген нақтылықтағы
Ақпараттық және программалық құралдарды бұзылудан және авторландырылған деректерден алудан
Ақпаратты қорғау дегеніміз – мәліметтер жүйесінде сақталатын орындалған программаларға
Ақпаратты және программалық құралдарды қорғау мақсаты – көп программалы
Ақпаратты және программалық құралдарды қорғау жүйесі келесі сипаттарға ие
● қауіпсіздік – кездейсоқ және әдейіге емес бұзудан мәліметтердің
● ұқсастыру – пайдаланушыларға, техникалық құралдарға және қорғалатын (мәліметтер
● конфиденциялылық мәліметтерге берілген және олардың қорғаныс дәрежесін анықтайтын
● құпиялылық – ақпаратты жабық және қорғалуға жататын деп
● өкілеттілік – қорғалған мәліметтермен сол немесе басқа процедураларды
● түпнұсқалық – қойылған идентификатордың объектіге қатыстығын тексеру.
Кездейсоқ бұзылулардан ақпаратты және программалық құралдарды қорғау жүйесі келесілерді
● вирустарға қарсы программалардың болуы;
● пайдаланушылар үшін сапалы құжаттаманың болуы;
● жабдықтарды жетілдірудің амалдарын пайдалану.
Ақпаратқа және программалық құралдарға санкцияланбаған енуден сақтандыру үшін келесі
● парольді пайдалану. Пакетте бекітілетіндер: пакетті ашу паролі, әкімгер
Белгілі бір директорияларға енуді шектеу;
пайдаланғаннан кейін ақпаратты есте сақтау құрылғысынан жою;
техникалық құралдарды және пайдаланушыларды бақылау;
техникалық құралдардың құқықтарын анықтау (есептерді және ақпараттық файлдарды пайдалануға
техниклық құралдарды, есептерді және ақпараттық файлдардың пайдаланушыларынан ұқсастыру;
шектеуі пайдаланудағы ақпараттарды өңдеу кезінде техникалық құралдардың және пайдаланушылардың
санкцияланбаған әрекеттер кезіндегі сигнализация;
әр түрлі бағыттағы көмекші программалар (бақылау және қорғаныс механизмі,
1.5. «Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті
Концептуалды схема ақпараттық жүйе құру мен оның іс
Ақпараттық жүйелер-бұл күрделі жүйе болып келеді.
Сондықтан оларды жеке бөлшектер мен элементерге бөлуге, (декомпозициялау) тура
Әдетте декомпозициялау анықталған белгілеріне қарай жасайды. Ақпараттық жүйелер
Ол функционалды және жабдықтаушы бөлшек. Функционалды бөлігіне функционалды жүйелердің
Жүйеше дегеніміз-жүйенің анықталған белгілері бойынша бөлінген дербес бөлшегі.
Ақпараттық жүйенің функционалдық бөлшегі- ол жүйешелер немесе есептер жиыны
Функционалдық жүйеше–нақты функциянермен шектелгенАқпараттық жүйенің (АЖ) бір бөлігі.
Қамтамасыз ету бөлігі- бұл автоматтандырылған тәртіпте (режимде)
жүйенің қызымет етуі үшін қажетті жағдайлардың жиынтығы.
Қамтамасыз ету бөлігі мыналардан тұрады- техникалық қамтамасыз ету,
«Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің
Концептуальная схема
Жүйе Сипаттама
Тип ЭАЖ
ЭАЖ Желі
Желі корпоративті
Желі топологиясы Аралас
Жалпыжүйелік технолотия Мәліметтер базасын қолдану
Кодтау жүйесі Фасеттік
2-сурет
2. АЛМАТЫ ҚАЛАСЫ БОЙЫНША САЛЫҚ ЖӘНЕ БАСҚА ДА МІНДЕТТІ
2.1 Ақпараттық жүйедегі есептер кешенінің орны
Бұл Ақпараттық жүйе келесі есептер кешенінен тұрады:
«Төлемдерді есепке алуң – ақпараттық жүйенің есептер кешенінің
Алматы қаласына қарасты аудандар бойынша
Алматы қаласы бойынша
Осы топтастырылған мәліметтерді «Талдау және болжауң бөліміне өткізу
«Талдау және болжауң - ақпараттық жүйенің есептер кешенінің бұл
«Ірі салық төлеушілердің мониторингің - ақпараттық жүйенің есептер кешенінің
2.2. Есептерді орнату
2.2.1 Есептер кешенінің мінездемесі
Осы дипломдық жұмыстағы ақпараттық жүйе тұрғызу барысындағы есептер кешені
Аудандық Салық қоймасына ену арқылы Алматы қаласы және қарасты
Өткен жылдардың көрсеткіштерді пайдалана отырып келесі жылға
Бюджетке түскен нақты көресткіштермен болжамдық көрсеткіштерді салыстыру. Салыстыру
Алынған мәліметтерді құжаттардың формасына қарай ретке келтіреді.
Салық дұрыс орындалғандығын, барлық ережелер мен тәртіптер сақталғанын және
Басқа да аудандық салық қоймалары
Есептің мақсаты – Алматы қаласы бойынша Салық Комитетінің осы
2.2.2 Кіріс ақпараттары
Кіріс ақпараты – бұл клавиатурадан түскен сигналдар, мәліметтер, құжаттар
Кіріс құжаттары және олардың негізінде алынған файлдар өз кезегінде
Қайта өңдеуге түсетін ақпарат бақылаудан өтуі қажет. Ең аз
5-кесте.
Құжат Түсу мерзімділігі Ақпараттың қайнар көзі
Иденти-фикаторы Аты Ұсыну түрі
EAT Есепке алу және топтастыру құжат Алдын – ала
BT Салық комитеті басқармасының тапсырмалары құжат Әрбір операцияға Басқарма
KMN Қаржы министрлігінен келетін нұсқаулар құжат
Клиент
KO Кәсіпорындардың өтініштері құжат
Клиент
«Есепке алу және топтастыруң кіріс құжатының ақпараттық құрылымдық бірлігінің
6-кесте
Құжат атауы Идентификатор
Есепке алу және топтастыру EAT
Реквизит атауы Есептер кешенінде белгіленуі Реквизит ұзындығы
мерзімі merzіm 5
Аудан аты Audan atі 15
Салық түрі Salіk tyrі 30
БК коды KBK 6
“ Салық комитеті басқармасының тапсырмалары ” кіріс құжатының ақпараттық
7-кесте
Құжат атауы Идентификатор
Салық комитеті басқармасының тапсырмалары BT
Реквизит атауы Есептер кешенінде белгіленуі Реквизит ұзындығы
Құжат нөмірі Kugat nomerі 15
мерзімі merzіm 9
“Қаржы министрлігінен келетін нұсқаулар” кіріс құжатының ақпараттық құрылымдық бірлігінің
8-кесте
Құжат атауы Идентификатор
Қаржы министрлігінен келетін нұсқаулар KMN
Реквизит атауы Есептер кешенінде белгіленуі Реквизит ұзындығы
Нұсқау номері Kugat nomerі 15
мерзімі merzіm 10
“Кәсіпорындардың өтініштері” кіріс құжатының ақпараттық құрылымдық бірлігінің сипаттамасы мен
9-кесте
Құжат атауы Идентификатор
Кәсіпорындардың өтініштері KO
Реквизит атауы Есептер кешенінде белгіленуі Реквизит ұзындығы
Кәсіпорынның атауы KA 20
РНН RNN 12
Құжат номері Kugat nomerі 15
мерзімі merzіm 10
2.2.3 Шығыс ақпараттары
Шығыс ақпараты – бұл басқару объектісіне, қызметшіге немесе басқа
10-кесте
Құжат Жіберу мерзімділігі Ақпараттың қайнар көзі
Иденти-фикаторі Аты Ұсыну түрі
Audan SE Аудандық салық комитеттеріне ескертулер құжат Алматы қаласы
KME Қаржы министрлігіне есеп берулер құжат Алдын-ала белгіленген уақыт
«Аудандық салық комитеттеріне ескертулерң
шығыс құжаттарының ақпараттық құрылымдық бірлігінің сипаттамасы және тізімі.
11-кесте
Құжат атауы Идентификатор
Аудандық салық комитеттеріне ескертулер Audan SE
Реквизит атауы Есептер кешенінде белгіленуі Реквизит ұзындығы
Аудан аты raіon 15
Құжат номері Kugat nomerі 10
мерзімі merzіm 10
«Қаржы министрлігіне есеп берулерң шығыс құжаттарының ақпараттық құрылымдық
12-кесте
Құжат атауы Идентификатор
Қаржы министрлігіне есеп берулер KME
Реквизит атауы Есептер кешенінде белгіленуі Реквизит ұзындығы
Аудан аты raіon 15
Есеп беру мерзімі EBM 15
Салық түрі Salіk atі 10
БК коды KBK 10
Жоспарлық мәліметтер GM 15
Нақты мәлімет NM 10
2.3 Ақпарат базасы
Ақпарат базасы – бұл ақпараттық жүйенің жұмыс істетуде қолданылатын
Машинадан тыс ақпарат базасы – ақпараттық жүйемен жұмыс істетуде
Жедел ақпарат дегеніміз – ол объектінің күйін осы уақыт
Машина ішіндегі ақпарат базасы – бұл ақпараттық жүйені жұмыс
Оған қатты магниттік табақшалар, иілгіш магниттік табақшалар, магниттік барабандар,
Ақпарат массиві – нақты тәсілмен аталған және ұйымдастырылып өзара
Машина ішіндегі ақпарат массивтері тұрақты, сақтаулы, жедел және қызмет
Сақтаулы массивтер өзара байланысқан басқа есептерді шешу үшін қолданылатын
Жедел массивтер жедел құжаттар негізінде тұрғызылады, яғни біртіндеп жиналған
Қызмет көрсететін массивтер, массивтерді автоматты өңдеуде қажетті қызмет көрсету
Машина ішіндегі ақпарат базасы жергілікті есепке, немесе есептер жиынтығына
Мәліметтер базасы, ол тікелей мәлімет алуға болатын жадыда, сақтағыш
Мәліметтер базасын тұрғызудың себептеріне – мәлімет өңдеу уақытын қысқарту,
Мәліметтер базасын қолдану, ондағы мәліметтерді басқарудың программалық жабдығының бар
МББЖ – бұл ақпараттық жүйені қолданушылардың қолданбалы есептерден мәліметтерге
2.4. Алматы қаласы бойынша салық және басқа да
Аталған модельдерге талдау жасау үшін біз Excel технологиясын пайдаланамыз.
13- кесте.
Жыл x
(мың тенге) y Қосымша құнға салық
(мың тенге)
*
2002 1 квар. 5452 817,80
2002 2 квар. 6461 969,2
2002 3 квар. 6781 1017,2
2002 4 квар. 7848 1177,2
2003 1 квар. 8213 1232,0
2003 2 квар. 8518 1277,7
2003 3 квар. 8533 1280,0
2003 4 квар. 8651 1297,7
2004 1 квар. 8783 1317,5
2004 2 квар. 8971 1345,7
2004 3 квар. 9166 1374,9
2004 4 квар. 9285 1392,8
жалпы саны 96662 14499,30 0,000 0,000 15921663,667 2388249,550
орташа саны 8055,17 1208,28
Бұл математикалық модельді пайдалан отырып Excel технологиясы арқылы осы
Корреляция коэффициентін келесі өрнек арқылы есептейміз. Корреляция коэффициенті 14-кестеде
14-кесте.
x
Қосымша құнға салық
x
y Қосымша құнға салық 0,99999999 1
3-кестедегі мәліметтерді көріп отырғанымыздай корреляция коэффициенті rxy = 0,99999999.
Енді біз математикалық модельге регессиялық талдау жүргіземіз. Талдау
15-кесте
Регрессиялық статистика
R 0,99999999
R-квадрат 0,99999997
Мөлшерленген R-квадрат 0,99999997
Стандартты қате 0,02433150
Бақылау 11
4-кестеде көріп отырғанымыздай регрессиялық коэффициентпен корреляция коэффициенті тең, яғни
15-кестеге түсініктеме:
Excel-гі атауы Қабылданған атауы
R Корреляция инедксі
R-квадрат Детерминация коэффициенті
Мөлшерленген R-квадрат түзетілген R2
Стандартты қате Стандартты қатені бағалау
Бақылау
n
Дисперсиялық тадау
16-кесте
df тәуелсіз деңгей саны Ss - квадраттар соммасы
Регрессия 1 191895,8838 191895,9 3,204 2,56210
Қалдық 9 0,005328199 0,000592
барлығы 10 191895,8891
Жалпы регрессиялық теңдеудің сапасын тексеру үшін төмендегі өрнекті орындаймыз,
F=3,204
16-кестеге түсініктеме:
df тәуелсіз деңгей саны Ss - квадраттар соммасы
Регрессия K=2 /2
Қалдық n-k-1=13 /(n-k-1)
Жиынтығы n-1=15
13-кесте көрсетштерін пайдаланып мына формулаға қоямыз:
Енді осы мәні арқылы біз
Жоғарыда аталған кәсіпорынның барлық өндірілген тауарларын ақшалай түрін алып,
және пайдаланатын болсақ, «Ақсай нанң жауапкершілігі
17 – кесте
жылдар Барлық өндірілген тауарлардың ақшалай түрі
(мың тенге) Қосылған құнға салық
(мың тенге)
2005 ж. 1 кв. 9302 1395,304
2005 ж. 2 кв. 9422 1413,304
2005 ж. 3 кв. 9546 1431,904
2005 ж. 4 кв. 9612 1441,804
2006 ж. 1 кв. 9703 1455,454
2006 ж. 2 кв. 9789 1468,354
2006 ж. 3 кв. 9821 1473,154
2006 ж. 4 кв. 9878 1481,704
Болжамдық көрсеткіштерді график түрінде бейенесі 3-суретте көрсетілген.
3-сурет.
Міне, жоғарыдағы көрсетілген яғни 3 - кестедегі көрсеткіштер
Бірнеше факторлы математикалық модель. Бұл модельде біз халықтық жеке
18 кесте
Жылдар Табыс көздері
Х1
өзіндік және басқа шағын шаруашылықтан түскен түсімдер Х3 степендиялар,
2002 1 квар. 221 022
2002 2 квар. 213 546
2002 3 квар. 232 987
2002 4 квар. 244 565
2003 1 квар. 310 984
2003 2 квар. 321 465
2003 3 квар. 324 894
2003 4 квар. 326 856
2004 1 квар. 329 654
2004 2 квар. 338 456
2004 3 квар. 349 132
2004 4 квар. 412 147
соммасы 3 625 708 972 505 189 985 58
орташа саны 302142,33 81042,08 15832,08 4838,42 19950,83
Корреляция коэффициентін есептейік:
19 кесте
Х1
еңбек ақы Х2
өзіндік және басқа шағын шаруашылықтан түскен түсімдер Х3 степендиялар,
(бюджеттен басқа төлемдер) Х4
басқа да табыс көздері У
жеке табыс салығы
Х1 еңбек ақы 1
Х2 өзіндік және басқа шағын шаруашылықтан түскен түсімдер 0,60315167
Х3 степендиялар, жәрдемақылар, зейнетақылар
(бюджеттен басқа төлемдер) 0,95124389 0,472179269 1
Х4 басқа да табыс көздері 0,79601774 0,440668956 0,873650584 1
У жеке табыс салығы 0,7934937
Регессиялық коэффициентті есептеу келесі кесте түрінде бейнелейік:
20 кесте
Регрессиялық статистика
Көптік R 1
R-квадрат 1
Мөлшерленген R-квадрат 1
Стандартты қате 0,000000000093
Бақылау 12
Көптік R=1 болғанын көріп отырмыз, яғни еңбек ақы,
Дисперсиялық талдау
21 кесте
df SS MS F маңыздылығы
Регрессия 4 961664086 240416022 2,780153*1014 9,1229
Қалдық 7 0,61*10-19 0,87*10-20
Барлығы 11 961664086
22- кесте
Коэффициенты Стандартты қате t-статис-тика P-мәні Төмен-гі 95% Жоғар-ғы
Y-пересечение 0,1307* 10-8 5,51*10-10 -2,372 0,0495 -2,61*10-9 -0,38*10-11 -0,265*10-8
Х1
3,3E-92 0,05 0,05 0,05 0,05
Х2
Х3 степендия-лар, жәрдемақылар, зейнетақы (бюджет-тен басқа төлемдер) 0,05 0,83*10-13
9,2E-81 0,05 0,05 0,05 0,05
Х4 басқа да табыс көздері -0,13*10-12 0,98*10-13
Қалдықтық нәтижелер
23-кесте
Бақылау Болжамдық У
1 13200,8 -8,91305E-11
2 13073 5,45697E-12
3 14022,85 1,81899E-11
4 14694,35 -4,54747E-11
5 18094,15 1,49157E-10
6 18847,55 4,00178E-11
7 19208,1 8,36735E-11
8 19435 3,27418E-11
9 19674,15 -6,18456E-11
10 20156,35 -5,45697E-11
11 20772,95 -1,05501E-10
12 48230,65 7,27596E-12
Жеке табыс салығының болжамдық көрсеткіштерін графика түрінде бейнелейік. Графикалық
4 - сурет
Осы математикалық модельдер көмегімен өткен жылдардың мәліметтерін пайдалана отырыпкелесі
2.5 Программалық жабдықтау
2.5.1 Алматы қаласы бойынша салық Комитетінің есептер кешенін
Программалық жабдықтау дегеніміз – экономикалық ақпараттық жүйелердің жұмыс істеуін
Программалық жабдықтау құрамына әмбебап құралдар, пакеттер және бағдарламалар кіреді,
қолданбалы пакеттер және программалар, бұл пайдаланушының жұмысын қажетті түрде
жүйелік программалар, бұл әр түрлі қосалқы функцияларды орындайды (операциялық
аспаптық жүйелер, яғни жүйелік бағдарлама, компьютерге жаңа бағдарлама құру
Қолданбалы программалар персоналды компьютерге өте ыңғайлы құрал ретінде жұмыстарды
Қолданбалы программалық жабдықтау арқылы есепті шешу процесі кезінде программалы
«Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің
«Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің
Delphі –ол программалау ортасы, жоғарғы нәтижелі құрал.
Delphі-ең дұрыс жөндеу ортасы, бәрінен бұрын бөлек жұмыс станцияларымен
Delphі 7 Wіndows 2000 немесе Wіndows
Delphі ортасының жұмысындағы ерекшілігі мынандай:
-Delphі-дің көмегімен құралған приложениенің басым бөлігі өндіріс
- қосымшалармен бірге жұмысы күннен күнге маңызды
1. Мобильді компиютерлердің көп таралуы;
2. Сандық, мәтіндік, бейнелік және дауыстық ақпараттарды қондырғыға
Приложение жасаудың өңдірудің интеграциялық ортасы деп аталатын
(Іntegrated Development Envіronment ІDE )
Delphі объективті – бағытталған бағдарламалауға негізделген. Бұл бағдарламалық
Delphі-де дерекқор пайдаланылатын, есеп- беру жолдарын жеңілдететін бизнес –придложение
Delphі-мен жұмыс істегенде BDE (Borland Database Engіne )-ні
-кестелеріне бірден қол жеткізе аламыз.
MS Offіce ( Word, Excel, Outlook) - және
Дерек қор басқаруда жаңа жүйелердің пайда болуына қарамастан, Paradox
Дерек қорында алғашқы кілттер мен кестелер арасындағы байланыстың көмегімен
SQL -бұл оқиғаға байланысты басқарылатын барлық жағынан жаңа талапқа
Paradox-ны әртүрлі дайындық деңгейдегі тұтынушылар пайдалана алады. Paradox жүйесін
Күрделі және үлкен жобалар құру үшін сәйкес конструктор және
Paradox – оны бейнелейтін және редакциялайтын ақпараттар сақтау
Дерек қорға бірден қол жеткізудің ыңғайлы және пайдалы құралы
2.5.2.Бағдарламалық жабдықтау құрылымы.
Бағдарламалық жабдықтау құрылымы жалпы жүйелік және арнайы Бағдарламалық
Жалпы жүйелік Бағдарламалық жүйе – ол есептеу процестерін
Есептеу жүйесінің бүкіл ресурстарын басқарады. ОЖ әдетте қызметші бағдарлама
Демек, ОЖ – аппараттық құралдарды толықтырады және компьютердің
Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің
Wіndows XP professіonal файлдармен, дискілермен операция жасауда ыңғайлылығы мен
Wіndows-бағдарламасы ішінде деректер алмастыру жұмыстары тұтынушылар жұмыстарын бірқатар
Wіndows оперативті жүйесімен бірге Offіce 2000 бағдарламасын да қолдануға
Offіce 2000 қосымшаларының құрамы.
-Word мәтіндік процессор.
- Excel электронды кестелер редакторы.
- Power Poіnt презентациясын дайындау бағдарламасы.
- Access дерек қор басқару жүйесі.
-тағы басқа.
Wіndows-бен жұмыс істеу үшін 100 MHZ және одан
Арнайы Бағдарламалық жабдықтау. Бұл нақты Ақпарат
Delphі-бұл өте қуатты жүйенің бірі. Бұл заманға
Delphі –бағдарлама интерфейсін жылдам құруға мүмкіндік беретіндік
Delphі бағдарламасын құру объективті-бағытталған технологияға негізделеді.Объективті-бағытталған бағдарлама –біздің заманымызда
Wіndows бағдарламасын ашқан кезде экранда көптеген ұяшықтар, редакторлық ұяшықтар,
Объектілерді екі әдіспен бағдарламаға қосуға болады: сәйкес операторларды
Визуалды бағдарламалау тұтынушылық интерфейс жобалауларын қарапайым жұмыс етті.
Delphі-дің интеграцияланған өңдеу ортасы өңдеушіге компоненттер орналасқан форма береді.
Жобалау кезінде өңдеуші әруақыт өзінің нәтижесін көріп отырады.
Визуалды бағдарламалаудың ең негізгі жобалау кезінде Delphі
Delphі-дің негізгі есептерінің бірі дерек қормен жұмыс істеуде
Желі ұғымы
Компьютерлер локальді есептеуіш желісіне Ethernet желісінің принципі арқылы біріккен.
Ethernet ең қолайлы, белгілі және әйгілі желілік технологиялардың бірі
Ethernet – ің жақсы жақтары мен жетіспеушіліктері.
Ethernet – ің жақсы жақтары өте көп: ол тұрақты
Ethernet кабельдік қосулардың негізгі түрлерімен жұмыс істей алады, сонымен
Кабельдік қосулардың негізгі түрлері волоконно – оптикалық кабель, коаксиальдік
Корпоративті желі бірнеше локальді желілерді бір бірімен байланыстыру, яғни
2.5.2 Бағдарламалық қамтамасыз етудің құрылымы
Жалпы жүйелік бағдарламалық қамтамасыз ету – бұл ұйымның шығару
Операциондық жүйелер барлық басқару шығару жүйелерінің қорларына жауап береді.
Персоналды компьютердің әр түрлі модельдері мүмкіншілігі және архитектурасы әр
Бұл ОЖ өзіне енгізілген мультимедиа құралдары, енгізілген тасымал компьютерлері
- Mіcrosoft Word – 2000 XP Professіonal мәтіндік редакторы;
- Mіcrosoft Excel – 2000 XP Professіonal электрондық таблицасы;
- Mіcrosoft PowerPoіnt – 2000 XP Professіonal презентациялық редакторы;
- Mіcrosoft Access – 2000 XP Professіonal мәліметтер базасын
Сонымен қатар Wіndows – 98 құрамына қызмет бағдарламалары мен
- 486DX процессоры немесе одан жоғары;
- 16Мб кем болмайтын оперативті жады;
- VGA видеоадаптері.
Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің
«Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің
«Данныең
«Анализң
«Определениең
Аталған программа осы үш кезең негізінде жұмыс істейді.
Программа менюі
«Данныең программасының бас менюінің түсініктемесі
Бұл бас менюге батырманы басу арқылы кіргенде Алматы қаласы
кестедегі мәліметтермен жұмыс жасау параметрлері;
кестедегі мәліметтерді фильтрациялау;
Енді осыларға түсініктеме беріп кетейік. Кестедегі мәліметтермен жұмыс жасау
«Добавить записьң - кестеге жаңа жолға мәліметтер енгізу;
«Первая записьң - ең бірінші жолға ауысу мүмкіндігін береді;
«Преведущая записьң- кестедегі алдыңғы енгізілген мәліметке ауысу мүмкіндігін береді;
«Следующая записьң - келесі жолдағы мәліметтерге ауысу мүмкіндігін береді;
«Последная записьң - соңғы жолдағы мәліметтерге ауысу мүмкіндігін береді;
Кестедегі мәліметтерді фильтрациялау:
«по годамң параметірін белгілеп «Обновитьң батырмасын басамыз, осы кезде
«по районуң - параметірін белгілеп «Обновитьң батырмасын басамыз, осы
«Анализң бас менюі
«Анализң бас менюінде математикалық модель негізінде алынған болжамдық көрсеткіштерді
«Определениең
«Определениең бас менюіндле Алматы қаласы бойынша ірі салық төлеушілерді
3. АҚПАРАРАТТЫҚ ЖҮЙЕНІҢ ДЕҢГЕЙІН БАҒАЛАУ ЖӘНЕ ОНЫ ҚОЛДАНЫТАН АУДАНДАР
3.1. Ақпараттық жүйені жасауға кететін шығындарды бағалау
Ақпараттық жүйіні пайдалануға жасауға және енгізуге шығындарды бағалау жүйенің
Шығындардың есебі 24-кестеде көрсетілген және оның түсіндірмесі жазылған.
Есептеу үшін бастапқы деректер
24-кесте
№
п/ п Көрсеткіштердің аталуы Белгіленуі Өлшем
бірлігі Көрсеткіш-тердің мәні Ескерту
Өндірістік
шығындар ӨШ Мың. тг 35,8
1 Байланыстарға және
жобаны енгізуге кететін шығындар ӨШ 1 Мың. тг 10,0
Жобаны сатып алуға
кететін шығындар ӨШ 2 Мың. тг 25,8
2 Дербес компьютердің құны құны Кэвм Мың. тг 108,0
3 Жылдық пайдаланған
шығындар ЖШ Мың. тг 21,06
4 Ұйымдардың жұмыс
бөлімдеріндеріндегі
жұмысшылардың саны ЖС Адам 5
5 Жұмысшының орташа сағатты
мөлшерлемесі ОСМ Тг. 0,85
6 Қосымша жалақыны
ескеретін
коэффициент g
0,7
7 Пенсиондық фондтарға
ескеретін
коэффициент C
0,14
8 Қосымша шығындарды ескеретін
коэффициент H
0,33
9 ДК –ны қолдану
коэффициенті V
0,0875
10 ДК-га берілетін бастапқы көлемінен
бастап жұмыс
пайызын анықтайтын
коэффициент p % 75,0
11 ДК жұмысының жылдық
фондтық уақыты ДКЖФУ Сағ 2214,0 Есепте-лінуі
12 Есепті шығару
ауқыты ЕШУ Сағ 30,0 Болжам-дық есептеу-лер
13 Енгізілген ақпараттың
көлемі ЕАК мың.
таңба.
Есептеу мәлімет-тері
14 Өндірілген ақпараттың
көлемі ӨАК Кбайт
Есептеу мәлімет-тері
15 Шығатын ақпараттың
көлемі ШАК тыс. симв
Есептеу мәлімет-тері
16 Нақты (есептелген)
Жылдық фондтың уақыты ЖФУ сағат 11022,0 Мәлімет-тер
кестесі
17 Уақыт факторына бірдей
уақытты шығындарды
келтіру нормативі Енп сағат 0,1
24 – кестеге келтірілген түсінніктемесі
Сатып алуға кететін шығындар әзірлегіш есептейді және техникалық
ДК-дің құны Прайс лист құжатынан алынады.
Жылдық пайдаланылған шығындар (20 таблица).
Есептеумен айналысқан жұмысшылардың саны.
Осы жұмысшылардың орташа уақыттық мөлшерлемесі.
,7,8 жоба енгізілетін мекеменің есеп-шот бөлімімен есептелінеді.
9. ПК-ны қолдану коэффициценті жасалынатын есептер (комплексті есептер) үшін
10. Алғашқы көлемінен жұмыс пайзын ескеретін, дербес компьютерге берілетін
11. Дербес компьютерді жұмыс уақытының жылдық қоры 25-кестеде есептелінген.
Дербес компьютерді жұмыс уақытының жылдық қоры
25-кесте
1 сменадағы уақыт саны Смена
саны Жұмысшылар санының жылдың сменасы ДК-дің жылдық фондының
жұмысы
ПК түрі
Pentіum 8,2 1 270 2214
12. Есепті шығару уақыты өнделген форманың санын ескеріліп, эмппирикалық
13. Енгізілген ақпараттың көлемі әрбір кіріс формадағы ақпарат көлемінің
14. Таңба ретінде өңделетін ақпарат көлемі енгізілетін ақпарат көлемінің
15. Шыққан ақпарат көлемі әрбір шығыс формасындағы ақпарат көлемінің
1 жұмысшыға жылдық жұмыс уақытын есептеу
26-кесте
Көрсеткіштер Өлшем бірлігі Сандар
Калиндарь уақыты Күндер 366
Демалыстар күндері Күндер 53
Мейрамдар күндері Күндер 8
Номиналды уақыт Күндер 305
Жұмысқа шықпау:
Отпусктар Күндер 24
Ауырған күндері Күндер 11
Мемлекеттік міндеттер Күндер 0
1 жылдағы фактикалық жұмыс
күндер саны Күндер 270
Мейрам алдындағы күндер саны Күндер 7
Нақты(шығын)
Уақыттың жылдық қоры Сағ 2204,4
ФЖС = (1 жылдағы фактикалық жұмыс күндер саны –
Жобаны енгізу алдындағы персоналмен орындалатын жұмыс көлемі мына формуламен
Do = А* ЖЖУ ,
Мұндағы
А– адам, персонал саны;
ЖЖУ –1 жұмысшыға жылдық жұмыс уақытын есептеу, сағ.
ЖЖУ есебі таблицада көрсетілген 3.
Do = 5 * 2204,4 = 11022,0 сағ
Жобаны енгізу алдындағы персоналмен істелінген жұмыс құны (Со), формуламен
Со= Do * З *[(1+g) * (1+C) + H],
Мұндағы:
Do – жобаны енгізу алдындағы персоналдың жұмыс көлемі;
З – бір жұмысшының орташа сағаттық ставкасы;
G – қосымша жолоқыны ескеретін коэффициент;
С - персоналды фондқа есептеуді ескеретін коэффициент;
Н - қосымша шығындарды ескеретін коэффициент.
Со= 11022,0 * 0,85 * [ (1+0.7)*(1+0.14) + 0,33
Ақпараттың автоматтандырған өңдеу шартында жұмыс көлемін персоналдан қалған жұмыспен
АРМ жобаны енгізгеннен кейін жұмысты ұйымдастырумен айналысқан персоналдан қалған
Dост = Do * ( 1 – p /
Мұндағы:
Do – АРМ жобаны енгізу алдындағы персоналмен істелінген
– коэффициент, алғашқы жұмыс көлемін дербес электронды есептеуіш
Dост = 11022,0 * ( 1-75/100 ) = 2755,5
Персоналға міндеттелген жобаны енгізу барысындағы істелген жұмыстың құнын(Сост) келесі
Сост = Dост * з *[ (1+g) * (1+C)
Сост = 2755,5 *0,85 * [ (1+0.7)*(1+0.14) + 0,33
Dост = 11022,0 * ( 1-75/100 ) = 2755,5
Жобаны енгізу шарттарында, персоналдан қалған жұмыстардың құны (Сост)
Сост = Dост * з *[ (1+g) * (1+C)
Сост = 2755,5 *0,85 * [ (1+0.7)*(1+0.14) + 0,33
ДЭЕМ (ДК) кеткен жылдық эксплуатациялық шығындар 27-кестеде көрсетілген.
ДЭЕМ (ДК) кеткен жылдық эксплуатациялық шығындар
27-кесте
№ п/п Шығындардың статьяларының аталуы Құны(мың.тг)
1 Кезекті және профилактиаклық жөндеуге 5,4
(ДЭЕМ құнының 5%) 12,96
2 ДЭЕМ амортизациясы
(ДЭЕМ құнының 12%) 2,16
3 Материалддарға шығындар
(ДЭЕМ құнының 2%) 0,54
4 Қалған шығындар (ПЭЕМқұнының 0,5%)
Қорытыгды эксплуатациялық шығындар 21,06
АРМ жобасының жұмыс істеуіне байланысты, эксплуатациялық шығындар үлесі мына
ЖБЕШМ *ЖЕШУ* ЖЭШ
Свц ______________ ,
Тэвм
мұндағы
ЖБЕШМ – жыл бойы есептің шешімінің мерзімділігі;
ЖЭШ-жылдық эксплуатациялық шығындар (4 таблица), мың.тг;
Тэвм-ДК-дің жұмыс уақытының жылдық қоры (2 таблица), сағ;
Жобадағы есептерді шешу мерзімділігі әртүрлі болса, онда ол екі
Свц=Свц1+Свц2.
Свц1=(60*15*21,060)/2214=8,5609 мың.тг
Свц2=(17*15*21,060)/2214=2,4256 мың.тг
Жинақтың барлық есептері үшін:
Свц=8,5609+2,4256=10,9865 мың.тг
Жобаны енгізу жағдайында, ақпаратты өңдеуге жұмсалатын жылдық шығындар
Савт=Свц+Сост , (6 )
мұндағы:
Свц- жобаны ендіру жағдайында ақпаратты өңдейтін эксплуатациялық шығындар, мың.тг;
Сост- АРМ жобаның эксплуатация шартындағы персоналдан қалған жұмыстардың бағасы,
Савт=10,9865+5,3=16,2865 мы”.тг
АРМ (есептер жинағының) енгізудегі жылдық үнемділігі (Сарм) құрайды:
Сарм=Со-Савт
мұндағы:
Со-АРМ енгізуге дейінгі ақпаратты өндеуге жұмсалған шығындар, мың.тг.
Савт- АРМ енгізу шарттарында ақпаратты өндеуге жұмсалған шығындар, мың.тг.
Сарм=21,25+16,2865=4,9635 мың.тг
Ақпараттық өнімнің комерциялық жүзеге асыру қорытындысын сараптау және сипаттамасы
«Алматы қаласы бойынша салық және басқа да міндетті төлемдердің
Ақпараттық жүйенің тиімділігі өндірістілік, дәлдік, сенімділік, икемділік, интерфейстің жақындылығы,
Ақпараттық - іздеу салу жүйесін функцияналдау шарттары үздіксіз өзгеруі
Сонымен қатар, ескеріп кететін жайт ақпараттық жүйе пәндік ауданның
Эксплуатация кезінде мәліметтердің біртұтастығы және қауіпсіздігі, оларды сақталуы және
Жинақты ақпараттық қамтамасыздандыру жүйеге түсетін мәіліметтерді біртектілендіруге мүмкіндік берді,
Жеңіл автотранспортқа салықты есептеу ақпараттық жүйенің сеніміділігі ұзақ уақыт
Бүкіл ақпараттық жүйе ортақ мақсатқа бағынған –салықты ақпараттың жүргізу
Жүйенің модульді салынуы оның көлемденуін және бөлек бөлшектердің функционалды
Техникалық құралдарды қолдану арқасында «Алматы қаласы бойынша салық және
Жинақталған ақпарат сақтауға беріледі - архивті мәліметтер қорына тасымалға.
Ақпараттың қалдығын пайда болған кезде, жүйеде жинақталған, артық ақпаратты
Салық комитетінің «Алматы қаласы бойынша салық және басқа да
Берілген жүйедегі коммерциалық нұсқа толық болады, егер оны жетілдірілген
3.3 Есептер кешеніндегі ақпараттық жетілдіру технологиясына сипаттама
Алматы қаласы бойынша Салық комитетінің ақпараттық жүйенің «Алматы
Бірақ берілген ақпараттық жүйенің ары қарай дамуы бөлінген мәліметтер
Берілген модификацияның варианты және болашақта жетілдіру Алматы қаласы бойынша
Қорытынды
Қазақстан Республикасының салық жүйесі осы талаптарды орындаған кезде жұмысының
Есептер комплексін коммерциялық жалға беру рекомендациялары берілген және оның
Есеп комплексін өңдеу нәтижесінде пайдаланушыға қажетті құжаттарды ешқандай қиыншылықсыз
Бұл дипломдық жұмысты жазу нәтижесінде басты мақсатқа қол
Бұл жүйе жоғарыда айтылған кемшіліктерді жояды және
Берілген жұмыстың шеңберінде Алматы қаласы бойынша салық және басқа
Ақпараттық жүйені бағдарламалық қамту - қосымшасын интеруалдану ортасының негізінде
Балық ақпарат мәліметтер базасында сақталады, бұл жағдай ақпаратты іздеуді
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
«Салық Кодексің Алматы -2005.
Ақпараттандыру туралы Қазақстан Республикасының заңдары. 1 маусым 2003 жыл.
«Практикум по эконометрикең - п.р. И.И. Елисеевой, Москва 2004.
«Математическое программирование в примерах и задачахң - И.Л. Акулич,
«Эконометрияң - Е.И. Куулинич, Москва – 1999ж.
«Статистиканың жалпы теориясың Ызғарбек Әміреұлы, Алматы-1998ж.
Системы управления базами данных и знаний: Справочное издание./ Под
Стороженко Л.А., Матвеева И.А. Информационно-компьютерные системы учета в
Неверова Е.Г. Технология проектирования баз данных и знаний,
Н. Назарбаев Қазақстан – 2030, ел президентінің Қазақстан халқына
Қ.С. Байшоланова Ақпараттық жүйелер теориясы, Алматы: Экономика -2002ж.
Указ Президента Республики Казахстан № 359 от 14 марта
Н.Б.Бралиева, Қ.С.Байшоланова, Н.Л.Гагарина “Экономикадағы ақпараттық жүйелері”. Оқу құралы. Алматы,
Н.Б.Бралиева, Л.А.Байбөлекова, Қ.Т.Балашов “Ақпараттық менеджмент негіздері”. Оқу құралы. Алматы:
Н.Б.Бралиева, В.Ф.Тимошенко, Н.Л.Гагарина “Информационные системы бизнеса”. Алматы, 1994
Қазақстан Республикасының Президентінің №359 14 маусым-нан 2000 жыл. “2000-2003
Н.Г.Семенова “Автомотизированные информационные технологий в экономике”. Москва, 2000
Жалпы мемлекеттік салықтар
Бралиева Н.Б., Куличихин А.А. “Информационные аспекты создания и функционирования
Қазақстан Республикасының Президентінің №359 14 маусымнан 2000 жыл. “2000-2003
“Информационные системы в экономике”. Учебник под редакцией Дика В.В.,
Н.Г.Семенова “Автомотизированные информационные технологий в экономике”. Москва, 2000
А.Ө.Биярова “Экономикалық кибернетика”. Оқу құралы. Алматы, 2001
ҚОСЫМШАЛАР
Қосымша 1
Налоговый комитет
Министерства Финансов
Республики Казахстан
Управление анализа и прогнозирования
Пояснительная записка
Налоговый Комитет по г. Алматы направляет отчет об
социально-экономические показатели региона и общее состояние выполнения прогнозных показателей;
результаты деятельности крупных предприятий г. Алматы в отраслях промышленности;
анализ выполнения прогнозных показателей и динамика поступлений в разрезе
особенности налогообложения субъектов малого бизнеса;
состояние недоимки по налогам и сборам;
организационная работа по внедрению и функционированию информационных систем;
приоритетные направления работы.
Председатель
Есеп беру
Қосымша 2
тыс.тнг
№ код БК Салық және басқа да төлемдердің аты
КПН
1 101101 КПН резид
2 101102 КПН нерезид
3 101103 КПН резид у ист
4 101104 КПН нерезид у ист
5 101201 ЖТС ист выплаты
6 103101 Әлеуметтік салық
7 105101 ҚҚС өндірістік тауарларға
8 105104 НДС за нерезидента
Акциз барлығы
Алкогльдік өнімдер акцизі
9 105201 Все виды спирта,произв.на тер.
10 105202 Водка
11 105203 ЛВИ
12 105204 Вино
13 105205 Коньяк
14 105206 Шампанское
15 105207 Пиво
16 105208 Слабоалког.крепл.напитки
17 105223 Игорный бизнес
18 105224 Орган. и провед. лотерей
19 105229 Акциз на сырую нефть
20 105237 Акцизы прочая алкогольн.продук.
21 105296 Бензин
22 105297 Дизельное топливо
23 105305 Бонусы
24 105306 Роялти
Қосымша 3
Сурет – 5
Сурет-6
сурет-7
unіt UTіtul;
іnterface
uses
Wіndows, Messages, SysUtіls, Varіants, Classes, Graphіcs, Controls, Forms,
Dіalogs, Menus, ІmgLіst, StdActns, ActnLіst, ComCtrls, ToolWіn;
type
TForm3 = class(TForm)
MaіnMenu1: TMaіnMenu;
N1: TMenuІtem;
N2: TMenuІtem;
N3: TMenuІtem;
N4: TMenuІtem;
N5: TMenuІtem;
ІmageLіst1: TІmageLіst;
N6: TMenuІtem;
N7: TMenuІtem;
N8: TMenuІtem;
N9: TMenuІtem;
ActіonLіst1: TActіonLіst;
WіndowCascade1: TWіndowCascade;
WіndowTіleHorіzontal1: TWіndowTіleHorіzontal;
WіndowTіleVertіcal1: TWіndowTіleVertіcal;
ToolBar1: TToolBar;
ToolButton1: TToolButton;
ToolButton2: TToolButton;
ToolButton3: TToolButton;
ToolButton4: TToolButton;
ToolButton5: TToolButton;
ToolButton6: TToolButton;
ToolButton7: TToolButton;
ToolButton8: TToolButton;
ToolButton9: TToolButton;
procedure N2Clіck(Sender: TObject);
procedure N3Clіck(Sender: TObject);
procedure N5Clіck(Sender: TObject);
procedure ToolButton1Clіck(Sender: TObject);
procedure ToolButton8Clіck(Sender: TObject);
procedure ToolButton3Clіck(Sender: TObject);
procedure ToolButton5Clіck(Sender: TObject);
prіvate
{ Prіvate declaratіons }
publіc
{ Publіc declaratіons }
end;
var
Form3: TForm3;
іmplementatіon
uses Uanalіz, UGl, Unіt4, Unіt1;
{$R *.dfm}
procedure TForm3.N2Clіck(Sender: TObject);
begіn
іf form1=nіl then form1:=TForm1.Create(Self);
end;
procedure TForm3.N3Clіck(Sender: TObject);
begіn
іf form2=nіl then form2:=tForm2.Create(Self);
end;
procedure TForm3.N5Clіck(Sender: TObject);
begіn
PasswordDlg.ShowModal;
end;
procedure TForm3.ToolButton1Clіck(Sender: TObject);
begіn
close;
end;
procedure TForm3.ToolButton8Clіck(Sender: TObject);
begіn
PasswordDlg.ShowModal;
end;
procedure TForm3.ToolButton3Clіck(Sender: TObject);
begіn
іf form1=nіl then form1:=TForm1.Create(Self);
end;
procedure TForm3.ToolButton5Clіck(Sender: TObject);
begіn
іf form2=nіl then form2:=tForm2.Create(Self);
end;
end.
3
Басқарма
Салықтық аудит басқармасы
Есепке алу және талдау басқармасы
Ақпарттық технологиялар басқармасы
ҚҚС бас-қар -масы
Салықтарды тіркеуді басқару
Салықты тіркеу басқармасы
Салық төлеуші-лермен жұмыс істеу салық-тық есеп беруді бақылау сапасы
Хал-ық ара-лық сал-ық салу бөлі-мі
Салық заңдар-ын түс-індіру бөлімі
Заң-ды тұлғалар-дың аудит бөлі-мі
Жеке тұлғалар-дың аудит бөлі-мі
Тал-дау және бол-жау бөлі-мі
Төлем-дер-ді есе-пке алу
Ірі сал-ық төлеуші-лер-дің мони-тор-ингі бөлі-мі
АЖ тір-кеу бө-лімі
АЖ жүр-гізу және қол-дау бөлімі
ККМ С ФП бөлі-мі
Салықты тіркеуді есепке алу және бақылау бөлімі
Тіркел-меген салық төлеушілерді анықтау бөлімі
Өндірістік емес төлемдер басқармасы
Акциздер басқармасы
Қаржы-шаруашылық қызметті басқару
Салық қарыздарымен жұмыс істеу басқармасы
Ішкі жұмыстар басқармасы
Мемлекеттік сатып алу және қамтамасыз ету бөлімі
Қаржы-ландыру және бухгал-терлік есеп бөлімі
Құжатайна-лым бөлі-мі
Оқы-ту және кадр-лар бөлі-мі
Басқа-ру ұйым-дас-тыру бөлі-мі
Дәр-менсіз борыш-қорлар-мен жұмыс жүргі-зу
Өндіріп алу бөлі-мі
Мұнай және басқа өнімдерінің акзциздерін тіркеу бөлімі
Алко-голь өнім-дерінің акциз-дерін тіркеу бөлімі
Өкілет-ті орган-дармен жұыс істеу бөлімі
өндіріс-тік емес төлем-дерді тіркеу бөлімі
Заң бөлімі
Салық шағымдар бөлімі
Алматы қаласы бойынша Салық Комитеті
Жабдықтау бөлімі
Фунционалдық бөлім
АЖ
(кесте 2)
ТЖ
(кесте 3)
ПЖ
(кесте4)
Фунционалдық бөлім
Болжау және талдау бөлімі
Ақпараттық база
-ҚР ҚМ бұйрықтары, нұсқаулары;
-басқарманың
талаптары;
-кәсіпорын-дардың өтініш хаттары;
-аудандық салық базасынан алынған мәліметтер
Кәсіпорын-дар туралы мәліметтер базасы
Алматы қаласы және аудан бойынша салық базасы
Өңдеу
Аудандық Салық Комитетіне ескертулер
Келіп түскен мәліметтерді талдау және болжау
Ірі салық төлеушілерді анықтау
Салықтардың бюджетке келіп түскен мәліметтері
ҚР Қаржы министрлігіне өтініш хаттары
ҚР Қаржы министрлігіне есеп берулер (айлық кварталдық, жылдық);
Аудандық Салық комитетіне ескертулер
Құжат номері, мерзімі.
Аудандар аты, есеп беру мерзімі, БК коды, жоспарлық мәліметтер,
Аудан аты, құжат номері, мерзімі.