Жаңа ақпараттық технологиялар

Скачать


МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ............................3
1 Ақпараттық технологияның қалыптасу кезендері және негізгі
ұғымдары............................6
1.1 Дербес компьютердің негізгі бөліктері құрылысы...........8
1.2 Жүйені іске қосу....................10
1.3 Модемдер және факс-модемдер..................10
1.4 Жаңа ақпараттық технологиялар..................11
1.5 Ақпараттық технологиялардың классификациясы...........13
2 Мекемелік қызметтің ұғымы, маңызы және принциптері...............15
2.1 Білім беру қызметкерлерінің ақпараттық технологияны
2.2Ақпараттық – коммуникациялық технологияны қолдануда пән
2.3 Білім беру жүйесін ақпараттандыруы дамытуды тұжырымдамалық
ҚОРЫТЫНДЫ .............................35
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ .....................37
Кіріспе
Ақпараттық жүйе (Информационнная система; information system) — қойылған мақсатқа
Ақпараттық технологиялар - ақпараттық нарықта алға қойған мақсаттарға қол
«Ақпараттық технология» деген терминді В. Тлушков енгізді. ол оған
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында педагог мамандардың біліктілігін көтеру –
Психологиялық-педагогикалық ғылымда өңделген қызмет принципіне сәйкес болашақ педагогтарының жеке
Қоғамда ақпараттандыру, есептеу техникасы құралдары кеңінен таралуымен байланысты, оқу
қайта құрулардың негізгі субъектісі - мұғалім. Қазіргі мектепке шығармашылық
Орта мектепте информатиканың жеке пән болып оқытылуы, көптеген педагогикалық
Жаңа технологиялар - педагогтың мүмкіндігін күшейтетін құрал, бірақ ол
Жаңа акпараттықтехнология кұралдарын информатика пәнінің кіріктірілген сабақтарында пайдалану, оқушының
- өз әрекетін саналы түрде жоспарлайды;
- құбылыстарға модельдер кұра біледі.
Программалауды оқыту оқушылардың логикалық қабілетін дамытады, ақылау мен өзін-өзі
Мақсаты:
- ақпараттық-коммуникациялық технологияны оқу процесіне енгізу
- мазмұндық, процессуальдық және бағалау компоненттері негізінде
- білім беруді ақпараттандыру жағдайына педагог мамандардың
Бұл қойылған мақсаттарды шешу үшін келесі міндеттерді қарастырамыз:
- білім беруді ақпараттандыруды дамыту тенденцияларын зерттеу және оған
- педагог мамандардың ақпараттық-коммуникациялық пайдалана алу дайындығын
- педагог мамандарды ақпараттық-коммуникациялық технологияны өз қызметтеріне
- ақпараттық-коммуникациялық технологияны білім мекемелерінің оқу процесіне енгізу
1Ақпараттық технологияның қалыптасу кезендері және негізгі ұғымдары
Қоғамның қазіргі заман дәуіріңдегі ғылыми-техникалық прогрестің дамуына байланысты адам
Әрине, білім беруді компьютерлендіру оқу-тәрбие үрдісінің көптеген аспектілеріне мәнді,
«Ақпараттық технология» деген терминді В. Тлушков енгізді. ол оған
Оқу үрдісінде компьютерді пайдалану нәтижесі «компьютерлік технология» терминінің пайда
Кез келген ұйымда басқару қызметтері нәтижелі ақпаратты, қорытылған мәліметтердің
Ақпараттық технологиялар ақпараттық үрдістердің әр қилылығына байланысты мынандай технологияға
- ақпаратты жинау;
- ақпаратты жеткізу;
- ақпаратгы өндеу;
- ақпаратгы жинақтау;
- ақпаратты сақтау;
- ақпаратты ұсыну;
- ақпаратты паидалану;
- ақпаратты қорғау.
Нақты ақпараттық технологияны жүзеге асыру үшін мынадарды орындау қажет:
- ақпараттық үрдістің өзін жүзеге асыратын тиісті техникалық құралдардың
- техникалықкешенмен басқару құралдарының жүйесі;
- техниқалық құалдардың барлық іс-әрекеттерінің жүзеге асырылуын байданыстыратын ұйымдастырушылықты
1.1 Дербес компьютердің негізгі бөліктері құрылысы
Жүйелік блок дербес компьютердің электроникасының негізгі компоненттерінен тұрады. Жүйелік
Ток көзін камтамасыз ететін блогы желіден келетін жоғары кернеуді
Аналық платада микропроцессор (үлкен интегралды схемалар тобы), оперативтік есте
Венчестер, немесе қатты диск, арнайы нақты жабылған қорапшада орнатылады.
Монитор — компьютердің ақпарат шығаратын әмбебап стандартты кұралы.
Монитор (дисплей) — мәтіндік және графикалық ақпаратты бейнелейді. Монитор
Люминофор — ол фосфор негізіңдегі химиялық қосындылар. Электрон түні
- монитордың электроңды сәулелі құбырлардың жол-жол мен және кадр-кадрмен
- бейнелердің жарықтығын;
- бейненің түстерін араластырады.
Әр бейнебақылауышқа сәйкес монитор типті болуы керек. Монитор сапасы
- бейнедабыл өпсізу жолының еңі. Ол дегеніміз — бейнебақылауыш
- шығару жылдамдығы. Ол бір уақытта электронды сәуленің экран
- шепгу қабілеттілігі.
Люминофор нүктелерінің арақашықтықтары, яғни нүктелер арасы өте жақын болса,
Пернелер тактасы — тұтынушыдан компьютерге ақпаратты ешізуге арналған құрал.
Тышкан — қазіргі заман жүйелерімен және бағдарламаларымен жұмыс істеу
Кей жағдайда тышқанды басқа қүрылғьшармен ауыстырады: трекбол, сенсорлы тақта
Тышқан дегеніміз — кішігірім қорапша түріндегі (көбінесе сүр түсті),
Құрылғьшық принциптеріне байланысты тышқан мынадай болады:
1) механикалық;
2) оптомеханикалық;
3) оптикалық»
Оптомеханикалық тышқан механикалық тышқанмен салыстырғанда әлдеқайда сенімді, себебі оларда
Тышқан стол бетіңде тайғанамау және кірленбеу үшін кілемше қолданылады.
Тышқанның 2 немесе 3 батырмасы болады. Үш батырмалы тышқанның
Трекбол — қойғыштағы (подставкадағы) шар түріңдегі манипулятор. Бағыттауыштың қозғалуы
1.2 Жүйені іске қосу
1.Жүйелік блоктың желілік қосқышын «ашу» жағдайына келтіру..
2. Перифериялық құралдардың қосқыштарын жағдайға келтіру.;
3. Келесілерді тексеру:
а)ток көзінің жұмысшы кернеуінің қосқышы керекті жағдайда тұруы керек;
б) жүйелік блоктың қақпағы жабық па, монтаждың винттері аяғына
4. Монитор мен пернелер тақтасының қосылуына ауысымды.
Монитор жүйелік блокқа бейнебақылауыш арқылы жалғастырылады. Бейне бақылауыш әдетте
5. Мониторды қосарда қосқышы «ок» жағдайда болуы керек.
6. Сигналды кабельді бейнебақылаушы платасына жалғастырып, кабельдің екі винтімен
7. Егер монитордың кабелінің вилкасы болса; ол тікелей ток
8. Пернелер тақтасы жүйелі блокқа жалғастырар алдыңда жүйелік блокты
9. Пернелер тактасыңда АТ-ХТ қосқыштары болуы мүмкін. Компьютердің модификациясына
10. Жүйелік блоктың желіге қосатын кабелін ток көзіне қосамыз.
11. Ақпараттардың қосқыштарын қосу жағдайына келтіру. Сыртқықоңдырғылардан кейін жүйелік
1.3 Модемдер және факс-модемдер
Модем — ол басқа компьютерлермен телефонды желі арқылы ақпаратпен
Стандартты модемдерді бекітетін мынадай фирмалар бар:
1. Телефонды, электроника және есептеуіш техника аясындағы бірінші стандарттар
2. Місrocom Networking Protocol (оның стандарты МЬNР атпен әйгілі)
Конструктивті қолданыстағы модемдер мынадай турлі -бөлінеді:
- ішкі — электронды плата түрінде болады, қомпьіотердщ жүйелі
- сырткы — жеке қүрылғытүрінде болады, компьютердің тізбесі порт
- РС-парталар түрінде болады, портативті комиьютерге жалғанады;
Күннен-күнге модемдердікСіде саны Жэне функциясы да өсуде. Модемдердің қолдану
Факс-модем — ол модем мүмкіндіктерін орындайды және факсимильді бейнелерді
Егерде жай модем құжатты дауысты сигнал ретінде жіберсе, ал
1.4 Жаңа ақпараттық технологиялар
Кәдімгі ақпараттық технологиялар деп, көбінесе қағаз жүзінде әртүрлі ақпараттарды
Ақпараттықпроцестер – адамдар арасында, тірі организмдерде, техникалық құрылғыларда және
Дербес ЭЕМ-дер – жұмыста және уйде адамның пайдалануына арналған
Дербес ЭЕМ-дер журналдар, кітаптар жөне әртүрлі қүжаттар дайындауда мәтін
Қоғамымызды дербес компьютерлермен, ЭЕМ желілерімен, ақпараттық қорлармен толық қамтамасыз
Өндірістің күрделіленуі, оны механикаландыру мен автоматтандыру, технология үғымын машиналар,
Есептеу машиналарын басқару құрылғылары ретінде пайдалану мен автоматтандыруға негізделген
ЭЕМ жұмысында программалар оның іс-әрекетінің ретгілігі мен ережелерің және
Кез келген ЭЕМ-мен жұмыс істеу оның программаларын оқып үйренуден
1.5 Ақпараттық технологиялардың классификациясы
Ақпараттық технологиялар бүтіндей объектті зерттеу көзқарасынан, сонымен қатар бөлек
Жаратылысты-табиғи ақпараттық технология ақпараттың жаратылысты тасығышын (тастар, сөйлесу, адам
Қағазды-механизацияланған ақпараттық технологияда ақпарат субъекттен бөлінген, оны сақтауға, жіберуге,
Автоматтандырылған ақпараттық технология ЭЕМ-де қолдану, ақпараттық техника құралдарында және
Өз кезегінде автоматтандырылған ақпараттық технологиялар төмендегілерге бөлінеді:
а) ЭЕМ-ді қолдану формасына қарай:
- жинақталынған, орталықтандырылған мәліметтер өңдеуіне негізделген;
- локальды, ЭЕМ тікелей маманның жұмыс орнында пайдаланылады;
- бөлінген немесе желілік, ақпаратты-есептеуіш желілерде қолданылатын есептеуіш техникасының
б) машиналық ақпараттар организациясы формасына және мәліметтердің қолданылатын құрылымы
- файлдық жүйелерге негізделген ақпараттық технологиялар;
- мәліметтер базасына негізделген ақпараттық технологиялар;
- білім базасына негізделген ақпараттық технологиялар;
в) мәліметтерді өңдеудің технологиялық процесінің типтеріне қарай:
- ақпаратты өңдеудің процесі функционалдық (операциялықпен) принцип (әр элементтің
- ақпаратты өңдеудің процесі пәндік принцип (тұйықсыз циклмен) бойынша
г) адамның интеллектуалды қызметін автоматтандыру деңгейіне қарай:
- формальды модельдерді қолданумен тапсырмаларды автоматтандырылған шешім идеологиясына негізделген
- білім концепциясына негізделген және есептеу ортасына, формулировкаға, қойылымына
д) функционалдық тағайындауына қарай:
- өндірісті-технологиялық ақпараттық технологиялар;
- организациялы-басқарулық ақпараттық технологиялар;
- ғылыми-зерттеушілік ақпараттық технологиялар;
- жобалы-құрылымдық ақпараттық технологиялар;
- білім берушілік ақпараттық технологиялар және т.б.
Практикалық қосымшалар сферасына байланысты глобальды, базалық және нақты ақпараттық
Глобальды ақпараттық технология модельдерді, қалыптастыру әдісі мен құралдарын және
2 Мекемелік қызметтегі ақпараттық технология
2.1 Білім беру қызметкерлерінің ақпараттық технологияны
Бiлiм берудi ақпараттандыру процесi пән мұғалiмдерiне, әдiскерлерге, бiлiм мекемелерiн
Қазақстан Республикасы бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың Мемлекеттiк бағдарламаларының негiзгi
Тәжiрибе жүзiнде дәлелденгенiндей, кез келген мұғалiм мен әкiмшiлiктiң өз
– оқушының дайындық деңгейiн, ынтасын және қабылдау
– оқытудың жаңа әдiстерi мен формаларын
– проблемалық, зерттеу, аналитикалық және модельдеу
– жаңа ақпараттық технология құралдарын (жаңа
Мамандардың бiлiктiлiгiн көтеру мiндеттерiн шешуде оқу процесiнде ақпараттық және
– ақпараттық мәдениет элементтерiн қалыптастыруда бiлiм мекемелерiнiң
– информатика мұғалiмдерiнiң бiлiктiлiгiн көтеру және
– бiлiм беру жүйесiн басқару мамандарын және
– информатика пәнiн оқытудың көкейкестi мәселелерi
– арақашықтықтан оқыту формаларына мұғалiмдердiң қызметiн
– облыстағы бiлiм беру мекемелерiн ақпараттандырудың
– облыстың бiртұтас бiлiмдiк желiсiнiң ақпараттық
– оқу процесi мен ғылыми-әдiстемелiк жұмыстарға жаңа
Бiлiм беру мекемелерiнiң қызметкерлерiнiң жаңа ақпараттық технологияны меңгерту саласы
Педагог мамандарды ақпараттық-коммуникациялық технология негiзiнде дайындауда келесi қағидалар негiзге
– вариативтiлiк — әрбiр бiлiм беру қызметкерлерiнiң
– болашаққа негiзделген — күтiлетiн нәтиженi анықтайтын кезеңдiк
– рефлексивтi-креативтi — жаңа ақпараттық технологияларды меңгерту бiлiмдерiн
– эргономикалық — нақтылы мәселелердi үйренуге қажеттi
– iзгiлiктiлiк — бейiмделген оқыту жүйесiн құруды талап
– тәжiрибеге бағытталған — оқыту көздерiнiң бiрi ретiнде
– жекелеген консультация беру - тыңдаушыларға консультация
Бiлiм беру қызметкерлерiн қайта даярлау практикалық және жобалық сипатты
Жаңа ақпараттық технологиясына дайындау мынадай екi негiзгi модуль бойыншақұрастырылған:
Ақпараттық мәдениеттi дамыту қазiргi педагогтың ақпараттық құзырлығына қойылатын талаптарына
1. қазiргi бiлiм беру жүйесiндегi ақпараттық кеңiстiк туралы бiртұтас
2. ақпараттық (дербес жағдайда, компьютерлiк) сауаттылық: оқу-әдiстемелiк, озық
3. өз қызметтерiн жаңа ақпараттық технологияның мүмкiндiктерiн пайдалану: жаңа
Мазмұндық құрылым информатика мұғалімдері үшін келесі деңгейлер бойынша
1. Іргелі. Бұл ақпараттық технологияның мүмкiндiктерiн мамандық деңгейлерiне сәйкес
2. Базалық. Оның мазмұны мұғалiмнiң ақпараттық-коммуникациялық технологияның мүмкiндiктерiн өз
3. Арнайы. Бұл “Информатика және ақпараттық технология” пәнiн берудiң
Білім беру мекемелерінің басшылары мен пән мұғалімдері үшін мазмұндық
1.Педагог мамандардың қызметіне ақпараттық-коммуникациялық технологияны қолдану бағытындағы элементарлы-бейімделген
2.Қызметтік-ізденістік деңгей. Мұнда педагог мамандар ақпараттық технологиямен жұмыс
- білім беруді ақпараттандырудың теориялық негіздері;
- білім беру жүйесіне ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізудің
- педагог мамандардың біліктілігін көтеру жүйесіне ақпараттық
- ақпараттық технология негіздерін оқытуда жобалау және
- басқарудың ақпараттық жүйесін автоматтандыру моделі және
3. Жүйелік-шығармашылық деңгей. Мұнда келесі мәселелер қарастырылады: электрондық оқу-әдістемелік
Сонымен бірге педагог мамандардың біліктілігін және курстың сапалық өлшемін
Оқу процесінде пайдаланылатын мулътимедикалық үйретуші программалардың, тексеру программаларының, электрондық
Қоғамды ақпараттар жағдайында үздіксіз білім беру жүйесі мыналарға
-
-
Бағыт беруді ақпараттандырудың негізгі бағыттары:
- методологиясын жетілдірумен стратегиялық мазмұнын таңдау;
- әдістерімен формаларын ұйымдастыру;
- қоғамды ақпараттандырудың қазіргі жағдайында тұлғаны
- оқытудың әдістемелік жүйесін жасау;
- педагог мамандардың инттелектуалдық потенциялын дамытуға
- өз бетімен білім алу біліктілігін қалыптастыру;
- информациялық-оқу, эксперименттік-зерттеу қызметінің өз бетімен түрлі
БолашақтаҚазақстандабілім беру жүйесін ақпараттандыру телекоммуникациялық желілерді жасау және
- ақпараттық мәдениетті ұйымдастыру
- жасалынған және дамып келе
- біртұтас ақпараттық кеңістікте
- білім беруді дербестендіруді қамтамасыз
Қоғамды ақпараттандыру жағдайында білім беру қызметкерлерінің біліктілігін ақпараттық-коммуникациялық технологияны
Қоғамды ақпараттандырудың негізгі бөлігі – білім беруді ақпараттандыру. Олай
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында компьютер оқыту мен дидактикалық құралға
Аталған мәселені дамыту үшін білім беру қызметкерлері үшін түрлі
Оку кызметінде компьютерден рефлексивтік деңгейін жүзеге асыруды елестетсек, оның
Оқу процесіне жана информациялык технологияларды енгізу ісі математикамен де
Мысалы, аксиома, теорема, оларды дәлелдеулер жолымен оқушылардың абстрактылык ойлау
Тестілеу жұмыстарын жүргізуде компьютерді пайдалану негізгі орын алып келеді,
Қазiргi кезеңде бiлiм берудегi ақпараттық және коммуникациялық технологиялар информатика
Компьютерлік техниканың дидактикалык, мұмкіндіктерін педагогикалық мақсаттарға пайдалану, білім мазмұнын
Информатика мұғалiмдерiнiң бiлiктiлiгiн көтеру жүйесi бiлiм беру мекемелерi қызметкерлерiнiң
1. Пәндiк -
2. Аналитикалық бақылау -
3. Ұйымдастырушылық – оқушылардың өзiндiк
4. Коммуникативтiк - «Мұғалiм-Оқушы», «Оқушы-Оқушы»,
5. Бейiмделген - қазiргi
6. Ынталық/психологиялық – психологиялық, жекетұлғалық,
7. Жобалық – мектептi, мұғалiмдi
8. Ғылыми-iзденiстiк – мектептiң, мұғалiмнiң
Бiлiктiлiктi көтеру курстарындағы (88 сағаттық) оқыту мазмұны тыңдаушылардың құзырлығын
Мұғалiм – ақпараттанушы емес, оқушының жекетұлғалық және интеллектуальды
Мұғалiмнiң бiлiмi бiлiктiлiктi көтеру курстарымен шектелiп қалмауы керек. Олар
Курс мазмұнын құрастырудағы модульдiк принцип түрлi бiлiм беру бағдарламаларын
Курстың моделiн жасақтау барысында бiз келесi мақсаттарды негiзге алдық:
- бiлiктiлiктi көтерудi түрлi деңгейлермен қамсыздандыру;
- тыңдаушылардың мамандық
- тыңдаушылардың өзiн-өзi
Тыңдаушылардың бiлiм жетiлдiру мазмұны бiр-бiрiмен байланысқан үш блоктан тұрады:
Бiрiншi блок-модуль (инварианттық) — «ҚР бiлiм саласындағы негiзгi мемлекеттiк
- ҚР “Бiлiм туралы” заңы;
- Қазақстан Республикасында 2010 жылға
- Тұлғалық әлеуметтендiрудiң құқықтық негiздерi.
Екiншi блок-модуль (инварианттық)– «Бiлiм беру процесiн әлеуметтiк-психологиялық жағынан
- Оқыту мен тәрбиелеу жүйесiнiң
- Мұғалiм – тұлғаны
Үшiншi блок-модуль – «Пәннiң мазмұны мен әдiстерiн жетiлдiруге
- бiлiм берудегi
- тыңдаушының кәсiби
- қазiргi мұғалiмнiң
- бiлiм беру қызметкерлерiнiң қызметiн
Оқыту бағдарламаларын таңдау тыңдаушыларға жүргiзiлген тест пен сауалнама қорытындысы
Курстық дайындықты жобалау барысында тұлғалық-бағдарлық бөлiктер ескерiлдi. Ол педагогикалық
Бiлiм мазмұнының аралығындағы аралық топ пен оны ұйымдастыру келген
Шет елдiк және отандық тәжiрибелерге талдау жасау барысында педагог
Оқытуды ұйымдастыру формалары: жеке, топтық, фронтальды, ұжымдық жұмыс жасау
Қолданылған технологиялар: жобалау әдiсi, модульдеп және деңгейлеп саралап
Қорытынды диагностика: тестiлеу, рефлексия, жобаны қорғау.
Жоғарыда атап көрсеткендей, педагог мамандардың бiлiктiлiгiн үздiксiз көтеру барысында
Сондықтан мамандардың бiлiктiлiгiн көтеру жүйесiнде бiлiктiлiктi көтеру курстарынан басқа
Проблемалық курстардың тақырыптары облыс мұғалiмдерiнiң сұраныстары мен қажеттiлiктерiн талдау
- «Turbo Pascal ортасында программалау»;
- «Visual Basic ортасында программалау»;
- «Информатикадан олимпиадаға оқушыларды
- «Деректер қорын
- «Интернет-технология.
Проблемалық курстарды өткiзу барысында тыңдаушылардың дайындықтарын қамтамасыз ету үшiн
- Оқу құралы: «Жаңа ақпараттық технологиялар.
- Оқу құралы: «Жаңа ақпараттық технологиялар.
- Оқуқұралы «Microsoft Access бойынша лабораториялық практикум»;-
- Мұғалiмдерге арналған әдiстемелiк құрал. «Қалалық
- Электрондық оқу құралы «Turbo Pascal
- Электрондық оқу құралы «HTML негiздерi»;
- Әдiстемелiк құрал «Информатика мұғалiмiнiң
- Әдiстемелiк құрал «Бiлiм беру мекемелерi
Аталған құралдардан басқа курстың барлық тыңдаушылары өздерiне қажеттi нормативтiк,
2.2 Ақпараттық – коммуникациялық технологияны қолдануда
Ақпараттандырудың негiзгi мiндеттерiнiң бiрi – мектепте компьютердi оқыту құралы
Ендi мұғалiмдердi оқушылардың үйрететiн мезгiлi келдi. Соңғы кезде уақыт
Мектеп мұғалiмдерiн ақпараттық технологиямен алғаш танысу институт базасында өткiзiлетiн
Негiзгi мақсаты: бiлiм мекемелерi қызметкерлерiнiң ақпараттық мәдениетiн қалыптастыруға жағдай
Егер мұғалiм компьютермен таныс болмаса, онда оған психологиялық тұрғыдан
Еліміздің саяси,әлеуметтік-экономикалық өзгерістерге сай білім беруді
жетілдіру бағыттарының бірі-білім беруді акпараттандыру.
Осы бағыттағыжұмыстар 1997 жылы қабылданған Орта білім беру
жүйесін ақпараттандырудың Мемлекеттік бағдарламасына сәйкес жүзеге асырылуда.
Қазіргі таңда республика мектептерін жаңа компьютерлік технологиямен қамтамасыз ету
Бүгінгі таңда мектеп пәндерін компьютер көмегімен оқыту нәтижелілігін зерттеудегі
Зерттеу нәтижелері көрсетіп отырғандай, мектеп пәндерін оқыту процесінде компбютерді
Демек, оқыту процесінде компьютерді қолдану білім мен біліктілікке қоятын
Оқушылардың жалпы оқу біліктілігіне жататын оқу-компьютерлік біліктіліктерін «клавиатурамен жұмыс,
Адамдардың әр түрлі әлеуметтік ортада өмір сүруге дайындау үшін
Қашықтықтан оқыту болашақ 12 жылдық мектеп үшін елеулі білімдік
Жедел (кеңістіктегі және уақыт ішіндегі кедергілерді жеңу, өзекті тың
Ақпараттық (арнайы салалардағы білім ауқымының кол жетімділдігі артады, тұтынушыға
Коммуникациялау (бір-бірімен электр желілерінің көмегімен жедел байланысатын оқуға қатысушылардың
Педагогикальқ (қашықтықтан жүргізілетін телекоммуникацилардың өзіндік ерекшеліктеріне қарай оқыту бұрынғыдан
Психологиялық (оқушынын өзін танытуы үшін дәстүрлі эмоциялық-психояогиялық жағдайлармен салыстырғанда
Экономикалық (көлік шығыстарын, үй жайын жалға алуға кететін шығындарды
Қашықтықтан оқыту - адам білім алуға және ақпарат алуға
Халықаралық байланыстардың оның ішіндебілім беру саласындағы байланыстардың өсуіне ықпал
Білім беру қызметін көрсетулердің әлемдік рыногында бәсекелестіктің
артуы кезінде білім беру.Ақпараттық технологиялардың өзекті мәселелері ісіндегі халықаралық
техникалық құралдарының пайда болуы және олардың жедел дамуы.Халықтың білім
- халықаралық әлеуметтік және кәсіби жұмылуын оның кәсіпкерлік әлеуметтік
- елдің сапалы даярланған білікті мамандарға деген сұраныстарын қанағаттандыру
- отандық жоғары мектепте жинақталған білімді кадрлық және материалдық
- қоғамның білімділік деңгейін және білім сапасын арттыру
- халықтың әр түрлі білім беру қызметтеріне деген, өсіп
Икемділік. Білім алушылар лекциялар, семинарлар түріндегі күнделікті сабақтарға қатыспайды.
Модульдік. ҚО бағдарламасының негізіне модульдік принципі алынған. Оқушылар меңгерген
Қосарлылық. Оқыту негізі кәсіптік қызметпен, тіпті оқумен ұштастырыла, яғни
Қашыктықтағы әрекет. Білім алушының тұратын жерінен білімберу мекемесіне дейінгі
Оңтайлылығы. Оқу процесінде білім беруші мен білім алушы қашықтықтан
Қамту немесе «бұқаралық». Білім алушылардың саны сыни тұрғыдағыөлшем болып
Рентабельдік. Бұл - ҚО-ның жоғары экономикалық тиімділігі. Шетелдік және
Оқытушы. Әңгіме оқытушының жаңа рөлі және өзіндікфункцияларытуралы болып отыр.
Білім алушылар. Нақтырақ айтсақ, білім алушының жаңа рөлі және
Жаңа ақпараттык, технологиялар. Ақпараттық технологиялардың барлық түрлері, бірақ та
Әлеуметтілігі. ҚО тұрғыдан жеріне, жағдайына және белгілі бір дәрежеде
Интернационалдығы. ҚО білім беру қызметін экспорттауға және импорттауға қолайлы
Қашықтықтан оқитын оқушы жасаған білім нәтижелері, оның ішкі жеке
2.3 Білім беру жүйесін ақпараттандыруы дамытуды тұжырымдамалық
Бiлiм берудi ақпараттандырудың негiзгi мақсаты Қазақстан Республикасында бiртұтас бiлiмдiк
Бiлiм берудi ақпараттандырудың негiзгi мiндеттерi:
- ақпараттық және телекоммуникациялық техникалық құралдармен қамтамасыз
- бiлiм берудi ақпараттандыру бойынша практикалық шараларды
- оқу тәрбие процесiне жаңа ақпараттық технологияны
- мектеп пәндерi бойынша жасақталатын жалпыға мiндеттi
- бiлiм беру мекемелерiнiң қызметкерлерi үшiн программалық-техникалық құралдарды
- педагог кадрларды
Бiлiм берудi ақпараттандырудың қағидалары:
- қоғамның әрбiр мүшесi үшiн алынатын
- жеке тұлғаның интеллектуальдық және шығармашылық
- бiлiм мен тәрбиенiң бiрiздiлiгi;
- жалпы компьютерлiк сауаттылық;
- оқыту мен тәрбиелеудiң жылдамдығы (интенсификация).
Нәтижелер:
- жаңа ақпараттық технологияны қолдану арқылы
- жаңа ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды
- жаңа ақпараттық технологияны қолдану саласы
- бiздiң елiмiздегi және шет елдердегi
- мультимедиялық электрондық оқулықтарды, виртуальдық лабораторияларды
- отандық бiлiм беру жүйелерiн бiртұтас
- бiлiм берудiң телекоммуникациялық желiлерiн құру;
- республиканың бiлiм беру мекемелерiн басқарудың
Бiлiм берудi ақпараттандыруды дамыту индикаторлары:
I. нормативтiк-құқықтық қамтамасыз ету;
1. Орта бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың мемлекеттiк бағдарламасы (ҚР
2. Қазақстан Республикасы бастауыш және орта кәсiптiк оқу мекемелерiн
3. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2001 жылғы 6 тамыздағы
№ 1037 қаулысымен қабылданған “Қазақстан Республикасының бiлiм беру жүйесiн
II. Оқу жоспары және бағдарламасы;
1998 жылы “Информатика 7-11”, “Информатика 8-11”, “Информатика 10-11” оқу
2001, 2003 жылдар “Информатика -7” оқу бағдарламасы
III. Аппараттық және техникалық жағынан қамтамасыз ету;
Жаңа типтi компьютерлермен қамтамасыз етiлдi (1998-2001жж)
IҮ. Программалық жағынан қамтамасыз ету;
Қолданбалы программалық құралдар (үйрету программалары, жаттықтырушы, ойын, бақылау (тест)
Ү. Мамандармен қамтамасыз ету;
Кезеңдер бойынша мамандардың ақпараттық мәдениетiн қалыптастыру: I-кезең “Ақпараттық технология
II-кезең “Электрондық оқулықтармен жұмыс жасау технологиясы” – 36 сағат
III-кезең “Интернет-технология. Web-сайтты құру технологиясы” – 36 сағат
IҮ-кезең “Жаңа қолданбалы программалық құралдардың мүмкiндiгiн шығармашылық бағытқа пайдалану
ҮI. Глобальды коммуникациялық құралдар.
Интернетке қосылу арқылы әлемдiк бiлiмдiк кеңiстiкке шығу. Қашықтықтан оқыту
Электрондық оқулық және оның құрылымы
Орта бiлiм беру жүйесiн ақпараттандырудың мемлекеттiк бағдарламасының негiзгi бағыттарының
Электрондық оқулықтың мазмұны оқушының интеллектiлiк ойлау қабiлетiн дамытуға бағытталуы
Осы уақытқа дейiн бақылаушы, жаттықтырушы, модельдеушi, дидактикалық ойындар сияқты
Электрондық оқулықты құрастырған кезде оның мәтiндiк ақпараттан гөрi графиктiк
Электрондық оқулықтың құрылымы
Бiз оқулықтың сыртқы құрылымын қарастыратын боламыз. Оқулықтың сапалылығы тақырыптық
1. материалдың мәтiн, сурет, график, кескiн,
2. материалдың кескiн түрiнде баяндалуы
3. өзiндiк тексерудiң (өзiндiк бақылаудың)
Материалдың мұндай түрде бейнеленуi оқушының есте сақтау қабiлетiнiң дамуына
Ал ендi электрондық оқулықтың құрылымдық элементтерiне жан-жақты тоқталайық:
- сыртқы бетi;
- титульдық экран;
- мазмұны;
- аннотация;
- оқу материалының толық баяндалуы
- оқу материалының қысқаша мазмұны
- қосымша әдебиеттер (оның тiзiмiн
- өзiндiк бiлiмдi тексеру
- өзiндiк бақылау жүйесi;
- мәтiндiк үзiндiлердi iздеу
- авторлар тiзiмi;
- терминдiк сөздер;
- оқулықтың элементтерiн басқару
- оқулықпен жұмысты басқару
Әрбiр құрылымдық элементке жеке-жеке тоқталып, сипаттама берейiк:
Сыртқы бетi түрлi-түстi бояулармен боялып, эстетикалық тұрғыдан әдемi безендiрiлуi
Титульдық экран. Онда оқулықтың атауы, жоғарғы бiлiм мекемелерi (мысалы,
Мазмұны. Ол оқулықтың негiзгi құрылымдық элементтерiнiң қатарына енедi. Оқулық
Электрондық оқулықты жасақтаушылар алдына мынадай мәселелер қойылады: неден бастау
Электрондық оқулыққа қойылатын талаптар:
1. Жан-жақтылығы.
2. Iзгiлiктiлiк. Онда кез келген орындаушы
3. Бейiмдiлiгi. Ұсынылып отырған оқу материалы барлық
4. Модульдiк. Кез келген электрондық оқулықты
5. Экономикалық тиiмдiлiгi. Аталған оқулыққа
6. Тұтынушыға бағдарлау.
Электрондық оқулықтың құрамы:
- аннотация;
- пән туралы
- жұмыс бағдарламалары;
- электрондық оқулықпен
- ұсынылатын бiлiм
- теориялық материалдар
- теориялық материалдарға
- практикалық жұмыстарды
- практикалық жұмыс
- бақылау тапсырмалары;
- лабораториялық жұмыстардың
- бiлiмдi бағалау
- бақылау тестiлерiнiң
- телекоммуникациялық құрылғыларды
- глоссарий;
- әдебиеттер тiзiмi
- озат мұғалiмдердiң
- үйренушiнiң жұмыс
- мұғалiмнiң
Аталған құрам арқылы электрондық оқулықтың құрылымы тұрғызылады.
Электрондық оқулықты құрастыру мына алгоритм бойынша жүзеге асырылады:
1. Оқу пәнiнiң мазмұндық көлемiн бағалау.
2. Оқу элементтерiн үйренушiнiң бiлiмдiлiк, икемдiлiк
3. Оқу материалын өзiндiк бiлiм алу
4. Оқу материалының мазмұнының негiзгi элементтерi
5. Электрондық сөздiк-анықтаманы (глоссарий) дайындау.
6. Әрбiр тақырыптар бойынша динамикалық және
7. Тест материалдарын дайындау (тест тапсырмалары
8. Көрнекi материалдарды электрондық түрде дайындау.
9. Өзiндiк және практикалық сабақтарды жүргiзетiн
10. Электрондық баспаны дайындау жұмыстарын мультимедиялық лабораториялардың мамандары (программалаушы,
Жаңа ақпараттық технология құралдарын пайдалану
Қашықтықтан оқыту компьютерлiк техника мен телекоммуникациялық желiлердi қолдану
Оқыту процесiн қашықтық режимiнде ұйымдастыру барысында барлық ақпараттық қызмет
Электрондық пошта телеконференция:
·
·
·
·
Аталған типтердiң көмегiмен тыңдаушы мен мұғалiм арасында оқыту мен
Электрондық пошта көмегiмен мұғалiм мен тыңдаушы арасында оқу материалдарын
Телеконференция оқу тақырыптары бойынша үйренушiлер арасында жалпы пiкiрталасты ұйымдастыруға
FTP-серверлерiнiң қызметi өте үлкен көлемдегi файлдарды (ақпараттарды) жiберуге мүмкiндiк
WWW-желiсiнiң әлемдiк ресурсында гипермәтiн түрiнде көрнекi және анықтамалық материалдар
Оқыту ортасын дамыту құралдары
Жаңа ақпараттық технология құралдары оқыту құралы қызметiн атқарады. Дәстүрлi
· компьютерлiк
· электрондық
· компьютерлiк
· электрондық
· аудио
· Интернет
Аталған құралдар оқу материалдарын жеделдетiп меңгеруге және оқытудың сапасын
Қашықтықтан оқытудың техникалық базасы
Қашықтықтан оқытудың техникалық базасы (телефондық және телекоммуникациялық арналар, телевидение
Интернеттiк ақпараттық ресурстар: E-Mail, WWW.
Қорытынды
Қоғам өмiрiнде ақпарат ерекше маңызды рөл атқаратыны бәрiмiзге белгiлi.
Сонымен, ақпараттық технология ұғымы: өңделген, жинақталған ақпаратты пайдаланушыға жинақталған
Мемлекеттік бағдарламада оқу үрдісіне педагогикалық және ақпараттық технологияларды кеңінен
Қазіргі білім жүйесінің ерекшеліктеріне–оның ілгерлігі, алдын алу сипаты және
Сонымен қатар, әлдебір елде қазіргі технологияның дамуы мен қодануының
Жедел дамып отырған ғылыми-техникалық прогресс қоғам өмірінің барлық салаларын
Ақпараттық-коммуникациялық технология саласы бойынша мамандардың дайындығын жетiлдiру үшiн келесi
– педагог мамандардың
– қашықтықтан оқыту
– бiлiктiлiктi арттыру
– информатика мұғалiмдерiнiң
– институттың Web
– мектеп басшылары
Үздiксiз педагогикалық бiлiм беру жүйесi - бұл көп
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
«Ақпараттық технология және қашықтықтан оқыту» Мұхамбетжанова С.Т. п.ғ.к., ББЖКБАРИ
Қазақстан Республикасының бiлiм беру жүйесiн 2010 жылға дейiн дамытудың
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін 2015 жылға дейін дамыту
Информатика (Мемлекеттiк жалпыға мiндеттi бiлiм стандарты) Алматы, 2010 ж.
Информатика мұғалiмiнiң мамандығына қойылатын талаптар. Алматы, 1998ж.
Н.Ермеков, Ж.Караев, Н.Стифутина. Информатика 7, 8 класс. -
«Әдіскер жаршысы» №5, 2009 ж 44, 45 бет
«Информатика негіздері» №4 2008 ж 2, 30, бет
«Информатика негіздері» №2 2008 ж 2 бет
«Информатика негіздері» №5 2008 ж 4,6 бет
«Информатика негіздері» №1 2008 ж 14,16 бет
«Информатика негіздері» №4 2008 ж 2 бет
Морева Н. А. Педагогика среднего профессионального образования: Учеб.пособие для
Введение в педагогическую деятельность: Учеб.пособие для студ. высш. пед.
Захарова И. Г. Информационные технологии е образовании: Учеб. пособие
Қ.С. Байшоланова
Қ.Г. Багашаровна
Грекул В.И.,Коровкина Н.Л. Проектирование информационных систем Интернет-университет информационных технологий
2






Скачать


zharar.kz