МАЗМҰНЫ
Кіріспе...................... 3
І-тарау. ИНФОРМАТИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ сапасын арттыруда жаңа
1.1. Қазіргі замандағы ақпараттық-коммуникациялық және интерактивтік технологиялар..................
6
1.2. Мультимедиялық технологиялардың оқыту сапасын арттырудағы тиімділігі.....................
11
1.3.Жаңа ақпараттық технологияны информатика пәніне қолдану мазмұны..........................
23
ІІ-тарау. жаңа АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯларды информатика пәнін оқытуға қолданудың
2.1. Жаңа ақпараттық технологияны информатика пәнін оқытуға қолданудың
27
2.2. Жаңа ақпараттық технологияны информатика пәнін оқытуға қолданудың
40
2.3. Электрондық оқулықтарды информатика пәнін оқытудың сапасын арттыруда
47
Қорытынды 65
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі 69
Қосымшалар 70
КІРІСПЕ
Зерттеу жұмысының көкейкестілігі. Егеменді еліміздің тірегі
Қазіргі кезде біздің қоғамымыз дамудың жаңа кезеңіне көшіп
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін ақпараттандыру еліміздің даму
Білім беру үрдісін ақпараттандыру – жаңа ақпараттық технологияларды
Бүгінгі күні білім беру жүйесін ақпараттандыру ісінің басты
Жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану – педагогикалық іс-әрекеттердің мазмұны
Ақпаратты-коммуникациялық технологиялар деп локальдық, аймақтық, бүкіл әлемдік желілерде
Қазақстан Республикасындағы білімді ақпараттандыру жүйесін одан
Информатика пәнінің орта білім беру жүйесіндегі ролі ақпараттық
Орта білім беру жүйесін ақпараттандыру жағдайында информатика пәнін
Ақпараттандырудың негізгі бағыттарының бірі - білім саласын ақпараттандыру
Білім беру жүйесін ақпараттандыру дегеніміз берілетін білім сапасын
Аталған мәселелерді жүзеге асыру бағытында дипломдық жұмыстың тақырыбын
Зерттеудің мақсаты: білім беруді ақпаратттандыру жағдайында ақпараттық-коммуникациялық және
Зерттеудің міндеттері:
білім беруді ақпараттандырудың тұжырымдамалық негіздерін зерделеу;
жаңа ақпараттық технологияларға салыстырмалы талдау жасау арқылы оқытудың
оқытудың жаңа ақпараттық технологиясын информатика пәніне оқытуға қолданудың
Зерттеудің нысаны: жалпы білім беретін орта мектептер.
Зерттеудің пәні: жаңа ақпараттық технологияларды қолданып оқушылардың білім
Жұмысымыздың ғылыми жаңалығы:
білім беруді ақпараттандырудың тұжырымдамалық негіздері зерделенді;
жаңа ақпараттық технологияларға салыстырмалы талдау жасау арқылы оқытудың
оқытудың жаңа ақпараттық технологиясын информатика пәніне оқытуға қолданудың
Жұмыстың құрылымы: диплом жұмысы кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан,
«Информатика пәнін оқытудың сапасын арттыруда жаңа ақпараттық технологияларды
«Жаңа ақпараттық технологияларды информатика пәнін оқытуға қолданудың әдістемелік
І-тарау ИНФОРМАТИКА ПӘНІН ОҚЫТУДЫҢ сапасын арттыруда жаңа ТЕХНОЛОГИЯларды
1.1 Қазіргі замандағы ақпараттық-коммуникациялық және интерактивтік технологиялар
Жалпы білім беретін орта мектептің алдына төмендегідей үш
Білім беру;
Тәрбиелік;
Дамытушылық.
Мектепте информатиканы оқытудың мақсаты − әрбір оқушыға информатика
Информатикадан білім негіздерін меңгеру оқушылардың жалпы, ақыл-ойын дамытуға,
Сонымен, информатиканы оқытудың білім беру, дамытушылық мақсаты
Мектептегі информатика курсының практикалық мақсаты − оқушылардың еңбекке
Қазіргі ақпараттық-коммуникациялық және интерактивтік технологиялардың қарқынды даму
Еліміздегі әлеуметтік-экономикалық өзгерістер мен бүкіл өркениетті әлемдегі ақпараттық
Мемлекеттiк ақпараттық саясат – ақпараттық қоғам жағдайында
Білім берудi ақпараттандыру - бiлiм беру саласының теориясы
Білім беруді ақпараттандырудың мақсаты:
Қазақстан Республикасында бiртұтас бiлiмдiк ақпараттық
ортаны құру болып табылады. Олай болса, бiлiм беру
Саласында жаңа ақпараттық технологияны
пайдалануға,
Қазақстан Республикасындағы
ақпараттық кеңiстiктi әлемдiк бiлiм беру кеңiстiгiмен
сабақтастыруға мүмкiндiк бередi
Білім беруді ақпараттандырудың міндеттері:
- ақпараттық және телекоммуникациялық
техникалық құралдармен
қамтамасыз ету;
- бiлiм берудi ақпараттандыру
бойынша практикалық
шараларды анықтап, жүзеге
асыру;
- оқу-тәрбие үрдісіне жаңа
ақпараттық технологияны енгiзудi
қамтамасыз ету бойынша ғылыми
-iзденушiлiк және оқу-әдiстемелiк
жұмыстарын жүргiзу;
- мектеп пәндерi бойынша жасақталатын
жалпыға мiндеттi бiлiм беру
стандарттарының және оқу-әдiстемелiк
кешендерiнiң мазмұнын ақапараттық
технологияны пайдалану
мүмкiндiктерiмен жетiлдiру бiлiм
берудi басқаруда ақпараттық
жүйенi құру;
- бiлiм беру мекемелерiнiң
қызметкерлерi үшiн программалық-
техникалық құралдарды қамтамасыз
ету және мультимедиялық
программаларды, электрондық
оқулықтарды жасақтау;
- педагог кадрларды жаңа ақпараттық
технологияны өз қызметтерiне еркiн
пайдалана бiлуге дайындау және
жүйелi түрде бiлiктiлiктерiн
көтеру.
Білім беруді ақпараттандырудың негізгі қағидалары:
- оқыту мен тәрбиелеудiң
жылдамдығы
(интенсификация) ;
- бiлiм мен тәрбиенiң
бiрiздiлiгi;
- қоғамның әрбiр мүшесi үшiн
алынатын бiлiмдер мен
мәлiметтердiң түсiнiктiлiгi;
- жеке тұлғаның интеллектуальдық және шығармашылық
қабiлеттерiн дамыту;
жалпы компьютерлік сауаттылық;
модульдігі.
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында күтілетін нәтижелер:
жаңа ақпараттық технологияны қолдану арқылы бiлiмнiң сапасын көтеру;
жаңа ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды енгізу арқылы білім
жаңа ақпараттық технологияны қолдану саласы бойынша оқушылардың мамандыққа
біздің еліміздегі және шет елдердегі жинақталған ақпараттық ресурстарға
мультимедиялық электрондық оқулықтарды, виртуальдық лабораторияларды және бақылау программаларын
отандық білім беру жүйелерін біртұтас әлемдік ақпараттық білімдік
білім берудің телекоммуникациялық желілерін құру;
республиканың білім беру мекемелерін басқарудың біртұтас ақпараттық желісін
Қазақстан Республикасының “Білім” туралы Заңында, “2005-2010 жылдар
Алғаш рет ақпараттандыру бағдарламасы жалпы орта білім беру
Мектептегі білім беру жүйесін есептеу техникасымен жабдықтау үшін
Білім беру жүйесіндегі компьютерлерді жаңартып, толықтырып отыру -
Соңғы жылдары ақпараттық және коммуникациялық технологиялар саласында ауқымды
Білім беруді ақпарттандырудың маңызды факторы Интернетке шығу болып
Интернеттің электрондық поштаның, өзіндік құны төмен халықаралық телефондық
Білім беруде халықаралық кірігу болып жатыр. Білім берудің
Қазақстанның әлемдік нарықтағы түйінді бәсекелестік артықшылығы жоғары білікті,
Білім беру ұйымдарының интернет желісіне қосылуының тәсілдері
● Телефондық желілердің аналогтық пен аналогтық-цифрлық желісі бойынша
● ISDN (Integrated Services Digital Line) арқылы жалғастырылатын
● ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) арқылы жалғастырылатын
● Бөлінген желілер бойынша қосу
Мәліметтерді жеткізу жылдамдығы – нақты модемнің және жеткізуші
● Frame relay бойынша қосу. Мұндай желілердің әрекер
● Кабельдік телекөріністің желісі бойынша қосу
● Радиомодем арқылы қосу. Бұл технология жазық
Білім беруді ақпараттандыру көрсеткішін талдау кезінде маңызды оқу
● мәтіндік оқу-әдістемелік материалдардың жинағын (кейстерін) толықтыруға және
● телекөрінісін эфирлік, кабельдік, ғарыштық жүйелеріне негізделген.TV- Web-технологиясы;
● студенттерді оқу-әдістемелік материалдармен жасақтау және оқытушы мен
Оқыту технологиясы оқыту жүйесі мен процесін нәтижелі жобалаумен
Біздің міндетіміз – дүние жүзіндегі жаңалықтар мен дамуларды
1.2 Мультимедиялық технологиялардың оқыту сапасын арттырудағы тиімділігі
Бүгінгі күні білім беру жүйесін ақпараттандырудың басты мақсаты
Жаңа ақпараттық технологияның басты тиімділігі – бұл мұғалімге
Сонымен қатар жаңа ақпараттық технологияның негізгі ерекшелігі –
Оқытуды ақпараттандыру ісі жаңа оқыту технологияларын дайындауды талап
Технология грек сөзі «техне»-өнер, кәсіп, ғылым, «логос» ұғым,
Смыковская Т.К., Руденколардың пiкiрiнше: “Әдiстеме тек бiр ғана
Қазіргі таңда білім беру жүйесін ақпараттандыру процесіне байланысты
Осының ішінде мультимедиаға зерттеуші ғалымдар түрліше анықтама береді:
Мультимедиа – әртүрлі типті ақпараттарды компьютердің ұсыну мүмкіндігін
Мультимедиа – екі не одан да көп типті
Мультимедиа – әртүрлі формада ұсынылған ақпараттарды біріктіруге мүмкіндік
Мультимедиа технологиясы – визуалды және аудиоэффектілерден құралған электрондық
«Мультимедиа» термині латын тілінің «multy» (көп) және «media»
Интерактивті негіздегі мультимедиалық технологиялар интернет желісі және CD-курстар
Мультимедианың ажырамас бөлігі болып табылатын лазерлік дискілерді жазылған
Мультемидиалдық бағдарламалардың негізгі атқаратын функцияларының бірі – басқаруды
Шет елдерде мультемедианың қолданылуы аясы жөнінде зерттеулерге талдау
Ал, жекелеген салалар бойынша мультимедиа қосымшалары, әсіресе, білім
Кестеден көріп отырғанымыздай, мультимедианың өте аз қолданылған саласы
Кесте 1 – Мультимедианың әр түрлі салаларда қолданылуының
№ Мультимедианың қолданылу салалары %-ға қарағанда
1 Білім беруде 29
2 Бизнесте 19,4
3 Ақпараттық қызмет көрсетуде 17,6
4 Коммуникацияда 16,5
5 Жарнама агенттігінде 14,3
6 Өндірісте 3,2
Осы орайда, мультимедиада қолданылатын бейнеақпарат түрлерін жіктеп көрсетуге
Қозғалыссыз бейне. Мұндай бейнеақпаратқа суреттерді, фотосуреттерді жатқызуға болады.
Мәтін. Таңбалар мен әріптер мультимедиалық ақпараттың негізгі бөлігі.
Қозғалыстағы кескін немесе бейне. Қозғалыстағы бейне нақты өмірдегі
Анимация. Бір қарағанда анимация қозғалыстағы бейнеге ұқсайды.
Білім беру жүйесінде мультимедианы жиі пайдаланудың деңгейі
Сонымен қатар, мультимедианы мекемелер мен компаниялар өз қызметкерлерінің
Зерттеушілердің пікірі бойынша дәстүрлі оқыту әдісімен берілген материалдың
Мультимедиалық технологияларды пайдалану мен дәстүрлі оқыту әдістері арасындағы
Сурет 1 – Мультимедиалық технологиялардың оқыту үрдісінде
тиімділігінің көрсеткіші
Сурет 1 – Мультимедиалық технологиялардың оқыту үрдісінде
тиімділігінің көрсеткіші
Мультимедиалық технологияларды белгілі бір оқыту жүйесінің мазмұны мен
Қазіргі заманғы мультимедиалық технологиялар құбылыстардың дамуын, динамикасын көрсетуді
Сонымен, оқыту үрдісіне мультимедиалық технологияларды енгізу
проекциялық құрылғыларды және компьютерді практикалық және
студенттер мен оқушылардың өзіндік білімін жетілдіруге бағытталған
проекциялық аппараттар мен компьютер негізінде жабдықталған лекциялық дәрісханалар
студенттер мен оқушылардың білімін тестілеуді жетілдіруді т.б.
Сонымен, мультимедиалық технологияларды пайдаланып оқыту, атап айтқанда, мынадай
оқу материалын терең түсінуге;
оқу мотивациясының артуына;
оқуға кететін уақыттың үнемделуіне;
алынған білімнің ұзақ уақыт есте сақталуына;
білім беруге жұмсалатын шығынның азаюына т.б.
Оқыту үрдісін жетілдіруде, оқытушының оқытудың жаңа талаптарына бейімдеуде:
сызықты емес түрдегі оқыту бағдарламаларын құру құралына айналған
жаңа білім беру кеңістігін құрайтын және оқыту құралдары
Мультимедиалық технологияларда ұсынылатын оқу материалдары көрнекілік ұстанымына негізделген.
Осы орайда, оқыту үрдісінде кездесетін мәселелер мен оны
Мультимедиалық технологияларды тиімді пайдалану үшін оның психологиялық-педагогикалық шарттарын
а) Оқу материалдарын тұлғаның қабылдау ерекшеліктерін ескерту.
ә) Экрандық оқу материалдарының студенттер мен оқушылардың эмоциясына
б) Оқу материалдарын пайдалану кезінде тұлғаның ойлау қабілетін
в) Экрандық оқу материалдарын пайдаланудың қалыпты деңгейін студенттер
Кесте 2 – Мультимедиалық технологиялардың оқытудағы мүмкіндіктері
№ Оқыту үрдісінде кездесетін қиындықтар Мультимедиалық технологиялардың оқыту
1. Обьективті күрделі материалдарды оқыту Оқу материалдарын бөлшектеп
2. Түсінік-ұғымдардың
абстрактылығы,
жалпылау, салыстыру және орнықтыру қажеттілігі Нақты ұғым қалыптастыру,
3. Эксперимент жасаудың күрделілігі Зертханалық дәрісханаларда өткізуге мүмкін
4. Құбылыс, процестер механизмін динамикада көрсету Құбылыстар мен
5. Тез немесе жай өтетін процестерді оқыту Бейнепроекциялық
6. Объектінің көрінбейтін бөлігінде өтетін микропроцестерді бақылау, түсіндіру
7. Негізгі заңдылықтар мен құбылыстарды техникада қолданудың көпсалалығы
Интерактивтік тақтаның мүмкіндіктерімен танысу арқылы шығармашылық жұмыстарын интерактивті
«Интерактивті» сөзін ағылшын тілінен аударғанда «бірлесіп әрекет жасау»
Білім берудегі интерактивтік технология -
Интерактивтік тақта дегеніміз дәріскерге немесе мұғалімге екі
Интерактивтік технологияның жеделдетіп дамуына байланысты тақтаның түрлері де
Interwrite Board интерактивті тақтасы
Бұл тақта АҚШ-ның 7125 Riverwood Drive Columbia, MD
Interwrite Workspace интерактивтік тақта
Суреттер кітапханасы және шаблондарымен бірге өз
Hitachi экраны және интерактивті тақта
24 функциональды батырмалардан, 72 виртуальды түстермен сурет салуға
SMART Technologies Inc технологиясы
SMART Board интерактивті тақтасында екі түрлі технология қолданылады:
DViT (Digital Vision Touch) технологиясы - бұл меңзер
Panaboard KX-BP800 интерактивті тақтасы
Электронды Panaboard KX-BP800 интерактивті тақтасының жиналыстар, семинарлар, телеконференциялар,
Webster интерактивтік тақтасы
Электронды интерактивтіе Webster тақтасының сериясы TS (TS-400 /
«Маркер Тақта» Маркер 4 түсті (қызыл, қара, жасыл,
Бүгінгі күні 5 түрлі негізгі өнімдер бар: ACTIVboard
ACTIVwand
Электронды ACTIVwand указкасының ұзындығы 54 см тақтаның жоғарғы
ACTIVpanelpro
ACTIVpanelpro (Активпанель) үлкен аудиторияларда қолдануға өте қолайлы, онда
ACTIVslate
Радио портты ACTIVslate панель құрылғысы топпен жүргізілетін конференцияға
ACTIVtablet
ACTIVtablet планшет қарапайым тышқанның қызметін атқара алады, презентация
ACTIVote
ACTIVote2 тестілеу жүйесі конференцияның барлық қатысушыларына сұрақтарға, бірнеше
ACTIVote2 16 немесе 32 пульттан кішкене чемоданда тест
ACTIVote қолдана отырып: «Тест дайындау шеберінде» ACTIVstudio бағдарламасында
1.3. Жаңа ақпараттық технологияны информатика пәніне қолдану мазмұны
Бүгінгі күні білім беру жүйесін ақпараттандырудың басты мақсаты
Оқытуды ақпараттандыру ісі жаңа оқыту технологияларын дайындауды талап
Қазақстан Республикасы білім беру жүйесін ақпараттандыру тұжырымдамасына
білімді бағалы зат ретінде қарастыру;
білімді жүйе ретінде қарастыру;
білімді процесс ретінде қарастыру;
білімді алынатын нәтиже ретінде қарастыру.
Мұндай көзқарас оқыту жүйесін қайта құру ісінің мұғалімдердің
Оқытуда жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану кезеңіндегі педагогикалық
ойлау қабілетін жетілдіру;
эстетикалық тәрбие;
қатынасу – сөйлесу қасиеттерін дамыту;
тиімді шешім қабылдауды немесе күрделі жағдайларда қабылданатын бірнеше
ғылыми – тәжірибелік қызмет жүргізе білуге үйрету, оны
Ақпараттық мәдениетті, ақпаратты өңдеу ісін жүргізе білуді қалыптастыру;
информатика және есептеу техникасы саласында мамандарды дайындау;
жаңа ақпараттық технологиялар құралдарын қолдана білушілерді дайындау;
жаңа ақпараттық технологиялық құралдары мүмкіндіктерін жүзеге асыру арқылы
оқушылардың танымдық қасиеттерін жетілдіруге қажет ынталандыру істерін жүргізуді
әр саладағы мәселелерді шешу істерінде қазіргі кездегі
Жеке бір мұғалімнің ісі арқылы бұл аталған мақсаттарға
Бүгінгі таңда мектеп оқушыларының өз бетімен жұмысын арттыру
Жаңа ақпараттық технологияның басты тиімділігі – бұл мұғалімге
Сонымен қатар жаңа ақпараттық технологияның негізгі ерекшелігі –
Қазіргі ақпараттық және телекоммуникациялық өзара ықпал технологияларының мүмкіндіктерін
Жас ұрпақты оқыту мен тәрбиелеуге жаңа
Белгілі педагог Ш. А. Амонашвили: «Оқушылардың
Педагогикалық технология- бұл жастарға әсер
Қазіргі кездегі компьютерлік технологияның
К.Д. Ушинский; «Бала табиғаты көрнекілікті
Оқыту технологияларына негізделген әдістемелік
Оқыту технологиясы – оқыту мазмұнын жүзеге асыру жолындағы
Қазіргі заманғы оқыту технологиялары педагогикалық және психологиялық ілімдер
Компьютерлік технологияны қолдану
ІІ-тарау жаңа АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯларды информатика пәнін оқытуға қолданудың
2.1 Жаңа ақпараттық технологияны информатика пәнін оқытуға қолданудың
Бүгінгі күні білім беру жүйесін ақпараттандырудың басты мақсаты
Оқытуды ақпараттандыру ісі жаңа оқыту технологияларын дайындауды талап
Қазақстан Республикасы білім беру жүйесін ақпараттандыру тұжырымдамасына сәйкес
білімді бағалы зат ретінде қарастыру;
білімді жүйе ретінде қарастыру;
білімді процесс ретінде қарастыру;
білімді алынатын нәтиже ретінде қарастыру.
Мұндай көзқарас оқыту жүйесін қайта құру ісінің мұғалімдердің
Оқытуда жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану кезеңіндегі педагогикалық мақсаттар:
ойлау қабілетін жетілдіру;
эстетикалық тәрбие;
қатынасу – сөйлесу қасиеттерін дамыту;
тиімді шешім қабылдауды немесе күрделі жағдайларда қабылданатын бірнеше
ғылыми – тәжірибелік қызмет жүргізе білуге үйрету, оны
Ақпараттық мәдениетті, ақпаратты өңдеу ісін жүргізе білуді қалыптастыру;
Информатика және есептеу техникасы саласында мамандарды дайындау;
Жаңа ақпараттық технологиялар құралдарын қолдана білушілерді дайындау;
Жаңа ақпараттық технологиялық құралдары мүмкіндіктерін жүзеге асыру арқылы
Оқушылардың танымдық қасиеттерін жетілдіруге қажет ынталандыру істерін жүргізуді
әр саладағы мәселелерді шешу істерінде қазіргі кездегі
Жеке бір мұғалімнің ісі арқылы бұл аталған мақсаттарға
Бүгінгі таңда мектеп оқушыларының өз бетімен жұмысын арттыру
Жаңа ақпараттық технологияның басты тиімділігі – бұл мұғалімге
Сонымен қатар жаңа ақпараттық технологияның негізгі ерекшелігі –
Қазіргі ақпараттық және телекоммуникациялық өзара ықпал технологияларының мүмкіндіктерін
Жас ұрпақты оқыту мен тәрбиелеуге жаңа
Белгілі педагог Ш. А. Амонашвили: «Оқушылардың
Педагогикалық технология- бұл жастарға әсер
Қазіргі кездегі компьютерлік технологияның
Сабақ – мақсатты, мазмұнды және танымдық қызмет, оны
Информатика сабағы – мұғалімнің шығармашылығы. Тіпті бірыңғай технлологияны
Мұғалім алдымен сабақта не істейтінін жоспарлайды, содан соң
Интерактивті оқыту
Педагогикада оқытудың бірнеше моделін атап көрсетуге болады:
1) пассивті – оқушы оқытудың «объектісі» ролін атқарады
2) активті /белсенді/ оқушы оқытудың «субъектісі» болып
3) интерактивті – inter (өзара), akt(әрекеттесу). Оқыту процесі
Интерактивті оқыту моделін пайдалану - өмірлік ситуацияларды моделдуді,
Интерактивтік оқыту технологиясы – бұл коллективтік, өзін-өзі
Интерактивтік оқыту технологиясы
1) Жұптасып жұмыс істеу.
2) Ротациялық (ауыспалы) үштік.
3) Карусель - Айналмақ.
4) Шағын топтармен жұмыс.
5) Аквариум.
6) Аяқталмаған сөйлем.
7) Миға шабул /Мозговой штурм/.
8) Броундық қазғалыс.
9) Есепту ағашы. /Дерево решений/
10) Өзіндік бағлау. /Суд от своего имени/
11) Азаматтық тыңдау.
12) Ролдік /іскерлік/ ойын.
13) Сығымдау методы. /Метод пресс/
14) Өз позицияңды ұстан.
15) Дискуссия.
16) Дебаттар.
Интерактивті оқыту технологиясының аса көп мөлшері белгілі.
Әр ұстаз өз бетінше сыныппен жұмыстың жаңа формаларын
Информатиканың интерактивті сабағында мұғалім мен оқушының интерактивтік шығармашылығы
Интерактивтік оқыту формаларына нені жатқызуға болады? Бүгінгі күні
Оқыту концепциясы мен технологиясы
Информатиканы оқыту барысында кем дегенде мазмұндық (нені
Мазмұндық жағына - мазмұнды қарам-қатынас, оқу материалын күрделендіру,
Процесуалдық жағына – программалау концепциясы, проблемалық, интерактивтік оқыту
Мотивациялық – оқуы барысын мотивациялық қамтамасыз ету концепциясы,
Ұйымдастыру – гуманитарлық педагогика идеялары, педагогикалық еңбектестік концепциясы,
Интерактитік оқыту технологиясы мен концепциясы интеракция (ағлш. Interaction
К.Д. Ушинский; «Бала табиғаты көрнекілікті
Оқыту технологияларына негізделген әдістемелік
Оқыту технологиясы – оқыту мазмұнын жүзеге асыру жолындағы
Қазіргі заманғы оқыту технологиялары педагогикалық және психологиялық ілімдер
Компьютерлік технологияны қолдану өздігінен сабаққа дайындалу
Ақпараттық қоғамның дамуына байланысты мектептегi қайта құру, оқытудың
Жалпы, бұл мәселенiң негiзгi мазмұны ненi бiлдiредi? деген
Оқу-тәрбие үрдісінде компьютерлiк технологияның пайдалану қажеттiлiгi бүгiнгi күннiң
Компьютерлiк технология көмегiмен оқушының оқу-таным үрдісiнiң талдауы да,
Үлгi ойлау мен дәлелдеудiң алгоритмi болғандықтан, оқушы компьютердiң
Жұмысты жүргiзу нәтижесiнде мұғалiм мына кезеңдердiң орындалуына көз
Өзара ынтымақтастық.
Аралық өзiндiк бақылау.
Ойындық кезең.
Оқушылар арасында бiлiмдiк бақталас.
Сонымен, мұндай түрдегi сабақтарды өткiзу оқушылардың логикалық ойлау
Кесте 3 – 7-11 сыныптар үшiн жасақтаған әрбiр
№ Сабақтың тақырыбы файл Мәнi Қолдану аясы ескерту
7 СЫНЫП
1 Ақпарат түрлерi. Ақпараттық процестер К7-2.xls* Практи
Э-7 №2 сабақ
2 Адам ақпаратты қалай қабылдайды?. Ақпаратты кодтау. ASCII
№3 сабақ
3 Ақпарат және оның бағасы. К7-4.xls*
№4 сабақ
4 Информатика дегенiмiз не?. Компьютер – ақпаратты өңдеу
№5 сабақ
5 Есептеуiш техниканың даму тарихы. ЭЕМ-ның қоғамдағы ролi:
№7сабақ
6 Арнаулы компьютер. Компьютер құрылғысы. Құрылғылардың мәнi. Жүйелiк
№8 сабақ
7 Компьютердiң сыртқы құрылғылары. Енгiзу-шығару құрылғылары. Монитор. Пернетақта.
№9 сабақ
8 Ақпаратты енгiзуге арналған манипулятор. Басу құрылғысы. К7-12.xls*
№10 сабақ
9 Компьютердiң сыртқы жады. Ақпаратты тасымалдаушылар. Иiлгiш және
№11 сабақ
10 Windows-тi басқару элементтерi. Жұмыс үстелi. "Тышқан" типтi
№12 сабақ
11 Windows терезесi. Терезе элементтерi мен құрылымы. К7-15.xls*
Э-7 №13 сабақ
12 Программаны iске қосу және құжаттарды ашу. К7-16.xls*
№15 сабақ
13 Файлдар және бумалар. Бумаларды құру. Бума құрылымы.
№16 сабақ
14 Объектiлермен жұмыс. Файлдарды, бумаларды және жарлықтарды көшiру
№17 сабақ
8 СЫНЫП
15 Бақылау жұмысы 8-бақылау
1.xls Бiлiмдi бақылау
Э-8
№4 сабақ
16 Логика. Формальды математикалық логика. Пiкiрлер алгебрасы. Логикалық
Практи калық тапсырма
№5 сабақ
17 Бумалармен, файлдармен, дискiлермен жұмыс жасау командалары К8-11.xls*
№11 сабақ
18 Деректердi түрлендiрудiң кестелiк формасы. 23-сабақ.pps лекция
Э-8
№23 сабақ
19
К8-23.xls* Практи калық тапсырма
9 СЫНЫП
20 Компьютерде есептер шығару кезеңдерi Сабақ-1.pps лекция
Э-9
21 Алгоритм түсiнiгi. Алгоритм атқарушылары. Алгоритм қасиеттерi. Алгоритм
22 Көмекшi алгоритм Сабақ-3.pps
23 Программалаудағы айнымалылар: типi, аты және мәнi. Сабақ-4.pps
24 Visual Basic-пен танысу (урок 1) Вижуал-1.pps Бiлiмдi
10 СЫНЫП
25 WORD негiздерi. WORD.doc терезесі таратпа мате риал
26 WORD редакторы бойынша практикалық тапсырмалар Word.doc бойынша
27
WORD тапсырма
№1-2.doc
28 WORD бойынша сынақ жұмысы WORD.doc бойынша сынақ
29 PowerPoint программасы бойынша практикалық тапсырмалар Тапсырма
Э-10 / Power
Point
30
Тапсырма 2.doc
31 «Дүниетанымдық көзқарасы аспектiсi» бөлiмiн қайталау қайталау.xls
11 СЫНЫП
32 Excel программасы бойынша практикалық тапсырма №1.xls лаборатория-лық
33 Бақылау жұмысы Excel.xls бойынша бақылау Бiлiмдi бақылау
34 Excel ұғымы EXCEL.doc Таратпа материал
35 Access. Деректер базасы туралы жалпы мағлұмат Жалпы
мағлұмат .pps лекция Э-11/ тема ACCESS
36 Access. Кестелер: анықтамасы және онымен жұмыс Кестелер.pps
37 Access. Формалар Формалар.pps
38 Access. Сұраныстар: анықтамасы және оны құру Сұраныстар
.pps
39 Access. Есептер Есептер.pps
40 Access бойынша практикалық тапсырма: Конструктор режимiнде кестенi
тапсырма 1.1.doc Практи калық тапсырма
41 Access бойынша практикалық тапсырма: кестелердi форматтау тапсырма
42 Access бойынша практикалық тапсырма: Ақпараттарды қорғау: парольдi
43 Access бойынша практикалық тапсырма: Кестенiң iшiнен кесте
44 Access бойынша практикалық тапсырма: конструктор режимiнде таңдауға
45 Access бойынша практикалық тапсырма: конструктор режимiнде таңдауға
46 Access бойынша практикалық тапсырма: мастер көмегiмен формалар
47 Access бойынша практикалық тапсырма: конструктор режимiнде немесе
48 Access бойынша практикалық тапсырма: мастер көмегiмен отчеттар
49 Corel DRAW 10 программасымен жұмыс жасау негiздерi
КӨРНЕКI ҚҰРАЛ
50 Компьютер. Компьютерді құрастырудың магистральды-модульдік принциптері. транспарант 1.xls
51 Компьютерде ақпараттарды түрлендіру транспарант 2.xls
52 Компьютер процессоры транспарант 3.xls
53 Компьютер жадысы транспарант 4.xls
54 Компьютерде ақпараттарды графиктік түрде түрлендіру. транспарант 5.xls
55 Компьютерде есептер шешу кезеңдері.
Программалау тілінің негізгі элементтері транспарант 6 и 8.xls
56 Алгоритм типтері және оны түрлендіру транспарант
Сыныптан тыс шаралар
57 «Байт-ринг» байт-ринг-1.xls Практи-калық тапсырма Сынып тан тыс
байт
58
байт-ринг-2.xls
59
байт-ринг-3.xls
60
байт-ринг-4.xls
2.2 Жаңа ақпараттық технологияны информатика пәнін оқытуға
Білім беру жүйесінің басты міндеті «…ұлттық және жалпы
ХХІ ғасыр қарыштап дамыған білім ғасыры. Қазіргі таңда
1.Қажетті ақпаратты жедел түрде алады.
2.Экономикалық тиімділік.
3.Білім сапасының артуы.
4.Оқушының ой-өрісін, дүниетанымын кеңейтеді.
Білім беру жүйесінде электрондық байланыс жүйелерінде ақпарат алмасу
Адамзат баласы өзінің даму жолында 3 мәдени дәуірдің
1.Өзіндік шығармашылық пен жоғары сапалы жұмысқа қабілетті тұлға
2.Көп салалы өмір үрдісінде өзін еркін және жауапты
3.Өмірдің әрдайымғы өзгерістеріне ғана дайын тұлға емес, сол
4.Оқушыларда тек өзіндік білім алу дағдысын қалыптастыру ғана
5.Оқушылардың ақпараттық мәдениетін дамыту.
Әлеуметтік ақпараттың көлемінің өсуі, ақпараттық мәселені әлдеқайда актуалды
Қазіргі заман талабы бойынша болашақ мүғалімдерді даярлауда элек-трондық
Білім беру жүйесін ақпараттандырудың негізгі талаптарының бірі -
Мұғалім үшін электрондық оқулық бұл күнделікті дамытылып отыратын
Оқу материалдарын ұтымды игерудегі электрондық оқулықтардың атқаратын рөлі
Электрондық оқулықтың құндылығы әрине, оның тақырыптық мазмұнында. Кейін
1. Мазмұндау мәтін, сурет, кескін, схема, кесте график
2. Схемокурс - оқулықтың мазмұнын қысқартылған мәтін, график
3. Өзін-өзі бақылаудың тестік жүйесі - оқу материалының
Барлық мамандықтар үшін «Информатика» пәнін оқытуда «Word редакторын
Электрондық оқулықтардың тиімділігі мен ерекшелік белгілері: Компьютерлік желінің
окытудың жаңа үлгілерінін дамуыдьщ кезеңдерінің адекватылығы. Сонымен
Қазіргі таңда білім беру жүйесі ақпараттық технологиялар
Сурет 4 - Электрондық оқулықтардың артықышылығы мен тиімділігі
Сонымен қатар электронды оқулықтар ақпараттық материалдың жаңартылуына,
Электрондық оқулықтар туралы жалпы мағлұматтар.
Қашықтан оқыту – дүние жүзіндегі оқыту формаларының ең
Электрондық оқыту арқылы жоғарғы оқу орындарында оң нәтижесін
«Электронды оқулық» дегеніміз не және оның жай оқулықтан
Электронды оқулықтың негізгі тиімділігі:
Практикалық кері байланысты қамсыздандыру;
Қажетті ақпаратты тез табуға көмектеседі (соның ішінде
Бұл оқытуда нақты нәтижеге қол жеткізуде ақпаратты талдау,
Электронды оқулықтың дәстүрлі оқулықтан айырмашылығы неде? Электронды
Ол тек-қана дидактикалық материалдардан басқа тестілеу жүйелері,
Электронды оқулық оқушыларға қажетті нақты білім негізін жинақты
Жаңа ақпараттық технологияның пайда болуына дейін эксперттер көптеген
Егер материал дыбыстық болса, онда адам оның көлемінің
Сонымен, мультимедия ақпаратты беру бірнеше амалдардың – мәтін,
Аудиоақпарат өзіне, музыка, дыбыстық эффектілер дегенді қосады. Тасымалдаушының
Гипермәтін – материалдық мәтіннің сызықтық емес әдісі, мәтіндік
Жабдықты таңдау критерийлері
Жабдықты таңдау кезінде міндетті түрде бағалау керек:
Аппараттар жабдығының нақты конфигурациясы;
Сертификатталған программалық жүйе;
Талапқа сай деңгейдегі мамандар.
Бұдан басқа, электрондық оқулықтың мақсатын, қосымша жаңа
Мультимедия мен гипермедия жабдықтары қарқынды дамып келе жатқан
2.3. Электрондық оқулықтарды информатика пәнін оқытудың сапасын арттыруда
Жыл сайын нарықта компьютерлік өнімнің оқыту программасының саны
Қазіргі уақытта оқулықтарға қойылатын талаптар мына түрде
Таңдалған курсына байланысты ақпарат құрылымы маңызының жоғары болуы
Әрбір үзіндіде ақпарат мәтінмен қатар аудио немесе
Иллюстрацияда, күрделі модель немесе құрылғыны ұсынуда қосымша көмек
Мәтіндік бөлім көптеген қиылысқан сілтемелермен ілесе жүру керек,
Бейнеақпарат немесе анимациялар бөлімдерге ілесу қажет, (алға тарту)
7. Көп жағдайда негізгі және бір – бірімен
Электрондық оқулықпен жұмыс істеудің кезеңдері
Электрондық оқулықпен жұмыс істеу 3 кезеңнен тұрады:
Тексерусіз оқыту;
Материалды меңгеру дәрежесін анықтау үшін оқушының әр тараудың
3. Тест жүйесімен қорытынды бақылау алу арқылы бағалау.
Коммуникация желістерінің қазіргі заманға сай өркендеуі адамзат санасына
Ақпарат құралдарының орасан дамуы, баяу да болса компьютердің
Соңғы кездері біз ағылшын тілі дамуына, содан кейін
1-мүмкіндік ақпаратты заман талабына сай мультимедиялық әдіспен таратуды
2-мүмкіндік білімді тексерудің интерактивтік құралдарын соның ішінде, өзін-өзі
3-мүмкіндік қазіргі оқу құралдарымен қиындық жағдайда электрондық тәсілді
Кесте 4 - Электронды оқулықты пайдаланудың тиімді
Тиімді жақтары Тиімсіз жақтары
Оқушының уақытын үнемдейді, оқу материалын іздеп отырмайды.
Оқушы оқулықты қажет етпей-ақ информатика негіздерінен кез келген
Тақырыптың үлкен, қиын бөліктерін өткенде қосымша бейнехабар, клиптер,
Таңдап алған хабарды көшіруге мүмкіндік бар.
Сарамандық жұмыстар жылдам түсіндіріледі.
Бағдарламаны меңгеруге арналған тест сұрақтармен қамтамасыз етілген.
Көрнекілік құралдарға деген мұқтаждықты азайтады.
Мүғалім әр оқушымен дербес жеке жұмыс жүргізуіне мүмкіндік
Оқушының ой өрісін, дүниетанымын кеңейтуге, тану үрдісіне ықпал
Зерттеушілік қабілеті бар тұлға қалыптасады.
ҰБТ-ге даярлаудағы тиімділігі жоғары Психология-педагогикалық талаптардың жоқтығы.
Пән аралық байланыстың аздығы.
Көрнекілік материалдарда бірыңғай таңдау.
Оқып үйренудегі мамандық бойынша бағыты ескерілмеген.
Материалды толық қамтуы немесе оқулықтарды толық аудару.
Оқушының жеке ерекшелігі, денсаулық жағдайы ескерілмеген.
Берілген материалдағы санитарлық-гигиеналық нормалардың сақталмауы.
Компьютердің графикалық мүмкіншілігінің қолданылуының нашарлығы және әлсіздігі.
Оқушының тіл мәдениетінің төмендеуі «тірі» қарым-қатынасқа түсе алмауы.
«Информатика» сабағында электрондық оқулықтарды пайдалану, бұл мұғалімнің
Қазіргі таңда «Информатика» пәніне арналған электронды оқулықтар өте
Информатика пәнін оқытуда оқушылардың ақпараттық сауаттылығын қалыптастыру ең
Қоғамды ақпараттандыру үрдісінде ғылыми және педагогикалық қауымның әлдеқайда
Электронды оқулықпен оқытудың мақсатты бағыты
Электронды оқулықпен жұмыс істеу ерекшеліктері, тиімділігі
Әр мұғалім сабақ өткізген кезде оқушыларға сапалы білім
Педагогикалық тәжірибеде өткізілген сабақтар мен сыныптан тыс жұмыстардың
Технологиялық карта
(жаңа бiлiмдi қалыптастыру сабағы)
Тақырыбы: ACCESS – те меню
Сабақтың мақсаты: бiлiмдiлiк: ACCESS – те
Тәрбиелiк:_ Оқушыларды ақпараттық мәдениеттiлiкке, өзiн - өзi
Дамытушылық: . ACCESS - те жұмыс жасау
Сабақтың типi: жаңа бiлiмдi қалыптастыру сабағы
Оқыту әдiстерi: сөздiк, көрнекi, практикалық (берiлетiн теориялық бiлiмнiң
Оқушылардың танымдық iс-әрекетiн ұйымдастыру тәсiлi бойынша: түсiндiрме-көрнекi, репродуктивтiк,
Оқыту формалары: жеке, топтық және
Жабдықтау: көрнекi материал, таратпа материал, оқу құралдары, компьютер
Презентация материалдары
Көкейтестiлiгi:
а) негiзгi ұғымдар: _____меню_, форма , отчет ,
ә) оқушының қызығушылығын қалыптастыру тәсiлдерi ________________
Сөзжұмбақ
б) бақылау формалары: ___тест________________________________
Жаңа түсiнiктер мен iс-әрекеттер тәсiлiн қалыптастыру
а) Жаңа ұғымдар: ____меню, категория_____
ә) жаңа ұғымның негiзiн қалыптастыру -Меню -пайдаланушыға
б) мұғалiмнiң проблемалық және ақпараттық сұрақтары: ___________
1. Менюдi не үшiн құрамыз?
2. Меню құру алгоритмiн ата
Жаңа меню аты қалай қойылады
Менюдiң қолданбалы бағытын ата
Жаңа түсiнiктi тексеру
1.Access – те жаңа меню құру алгоритмiн
2. Оқулықтар базасында жаңа меню құрып ,
3, Сөзжұмбақ : Мәлiмет қоры
4. Тест
IҮ. Үй тапсырмасы
Реферат : Ассеss –те
Ү. Сабақты қорытындылау.
Жаңа материалды пысықтау, оқушылардың меңгерген бiлiмдерiн
Технологиялық карта
(жаңа бiлiмдi қалыптастыру сабағы)
Тақырыбы: Кодтау
Сабақтың мақсаты:
Бiлiмдiлiк: Оқушыларға ақпарат және санау жүйелерiнiң түрлерi
Тәрбиелiк: Ақпарат және ақпараттық мәдениетi оқушыға қалыптастыру.
Дамытушылық: Ақпарат және оның қасиеттерi туралы ой қалыптастыру.
Сабақтың типi: жаңа бiлiмдi қалыптастыру сабағы
Оқыту әдiстерi: сөздiк, көрнекi, практикалық
Оқушылардың танымдық iс-әрекетiн ұйымдастыру тәсiлi бойынша: түсiндiрме-көрнекi, iзденiс,
Оқыту формалары: топтық және ұжымдық
Жабдықтау: көрнекi материал, таратпа материал, оқу құралдары
Үй тапсырмасын сұрау: (5мин)
Техникалық қауiпсiздiк ережелерiн;
Тоқпен зақымдалғанда алғашқы көмектiң түрлерi;
Көзге жаттығу жасаудың түрлерi.
Көкейтестiлiгi: (7 мин)
а) негiзгi ұғымдар: Бит,байт, ондық, екiлiк, он алтылық
кодтау.
ә) оқушының қызығушылығын қалыптастыру тәсiлдерi ақпараттың өмiрде кездесетiн
б) бақылау формалары: сұрақ-жауап
Ақпараттың ең кiшкентай өлшем бiрлiгi айт.
Ақпарат дегенiмiз не?
Байт дегенiмiз не?
Кодтау дегенiмiз не?
Санау жүйелерiнiң түрлерiн ата, салыстыр.
Жаңа түсiнiктер мен iс-әрекеттер тәсiлiн қалыптастыру (15 мин)
а) Жаңа ұғымдар: Ақпарат, ақпараттың түрлерi, оны өңдеу
ә) жаңа ұғымның негiзiн қалыптастыру
Ақпарат дегенiмiз – қоршаған орта да болып жатқан
Информатика – ақпарат алудың, сақтаудың, жаңартудың, тарату мен
Санау жүйесi деп сандардың аталуы және жазылу әдiсiн
Разряд деп санның цифрына бөлiнетiн позицияны атайды.
Екiлiк жүйеде кез келген сан екi 0 және
Қандайда бiр алфавиттi пайдаланып ақпарат жазуды кодтау деп
Бит деп екiлдiк санның әрбiр разрядын атайды.
8 биттен тұратын кодты байт деп атайды.
б) мұғалiмнiң проблемалық және ақпараттық сұрақтары:
Кодтауды қай жерде қолданамыз?
Сандарды бiр санау жүйесiнен басқа санау жүйесiнен айырмашылығы?
Жаңа түсiнiктi тексеру
Тест сұрақтарын беру (5 мин)
IҮ. Үй тапсырмасы (5 мин)
15, 17, 19 беттеріндегi тапсырмалар
Ү. Сабақты қорытындылау
Оқушыларды бағалау.
ХХІ ғасыр –ақпараттандыру ғасыры
( интелектуалдық ойын)
Жүргізуші: Ақпараттану күнбе-күн
Өрге басып келеді.
Таппай іздеп жүргенің
Компьютерге енеді.
Барлық пәндер жазылып
Дискілерде тұрады.
Кезекпенен ағылып
Экранға шығады.
Интернетке қосылу
Бірақ жұмыс керегі
Тілін білген мамандар
Қырын, сырын ұғады.
Компьютер сенің көмекшің
Қаламың әрі қағазың
Керек емес демессің
Аздаған болса хабарың.
Үйрену керек бәрін де
Ақпараттық заманың
Үйренгің келсе дисплей
Алдыңда болсын тұрағың
Сонда ғана ісіңді
Қадірлейді заманың.
Кезекті ойынға берейік.
І-кезек Бәйге
Қарап тұрмай бәйгеге еріңіз
Шәкірттерге әділ шешім беріңіз.
Жүзден жүйрік, мыңнан тұлпар шығарар,
Бәйге, бәйге бәйгелерді көріңіз.
Ойынның бұл бөлімінде компьютерден 10 сұрақтан құралған автотест
ІІ-кезек Ғажап жетілік деп аталады.
Жетеліктің сұрағы көп сабақтан
Әр шәкірттің білгірі алға шыққан.
Асықпаңдар, ойланыңдар балалар,
Үш жауап бар біреуі оның шырағы.
Ойынның бұл бөлімінде берілген пәндердің екеуін таңдап
Химия-10
Ашық түсті мұнай өнімдері? (бензин, лигроин, керосин,
Химия-20
Көмірсутек радикалымен байланысқан гидроксил тобынан тұратын органикалық қосылыстар?
Химия -30
Моллекула құрамы бірдей, бірақ химиялық құрылысы әртүрлі болғандықтан
Биология-10
Физиология қандай ғылым?
Биология-20
Тұқымқуалаушылық пен өзгергіштікті зерттейтін ғылым?
Биология-30
Өкпенің тіршілік сифмдылығы неге тең?
География-10
Атырау облысының маманданған саласы? (Қой, жылқы, түйе)
География-20
Қазақстандағы мыс қорыту орталығы? (Жезқазған)
География-30
Қазақстандағы Рентгекн аппарат зауыты қай облыста?
Математика -10
Қандай теңдеуді квадрат теңдеу деп
Математика-20
Пифагор теоремасын тұжырымда? (Тікбұрышты үшбұрыштың гипетенузасының квадраты,
Математика-30
Трапецияның үш сүйір бұрышы болуы мүмкін бе?
Қазақстан тарихы-10
ҚазАКСР-ы Одақтас республика болып қашан құрылды? (1936ж.желтоқсан)
Қазақстан тарихы-20
1925 ж қазақ әншісі Ә.Қашаубаев қай мемлекетте концерт
Физика-10
Шық бермес Шығайбай кетпек болды,
Қызуы қарма нанның шыдаттырмай.
Шығайбай безек қағып айқай салды
Сұрақ: Шығайбайға жылу берілудің қандай түрі арқылы
(Жылу өткізгіштік)
Физика-20
Кескішпен өңдеген кезхде металл бұйым қызды. Бұйымға
Физика-30
Мұнайдан алынатын төмен температурада қайнататын орын?(Бензин)
Информатика-10
Пернетақтадан айнымалылар мәндерін енгізу операторы?(Readlen)
Информатика-20
Егер білсең айта қойшы
Бұл қандай құрылғы
Ақпаратты қағаздағы
Компьютерге енгізеді?
Информатика -30
Биологияда бұл паразит
Көзге зорға көрінер
Информатикада өлшем бірлік
Ақпараттарды өлшер?
ІІІ-кезек Озық ойлы
Білімдіден шығады алғыр ойлы,
Ойлылыдан болған ғой барлық көсем.
Сайра шәкірт суырыл, шарықташы,
Қалмасын бұл жарыста сенің есең.
Ойынның бұл бөлімінде «ХХІ ғасыр – ақпараттандыру ғасыры»
IV-кезек Шығармашылық жұмыс
Ойынның бұл бөлімінде өздері таңдаған тақырыпта
V- кезек
Осымен бұл қызықты тамамдасақ,
Бұл жайды айтамыз ба жаман болсақ.
Үйрендік білмегенді осы жолы,
Тағы да үйренеміз аман болсақ.
Тағы да үйренеміз аман болсақ,
Шыңымыз биік болар білім қусақ.
Өмір деген өнермен үйлеспей ме?
Жадыратар жанымызды ән тыңдасақ.
Сабақтың тақырыбы: Excel-дің графикалық мүмкіндігі
Сабақтың мақсаты: 1) білімділік: Оқушыларға
2) дамытушылық: диаграмма түрлері, диаграмма шеберімен жұмыс
3) тәрбиелілік: оқушыларды ұқыптылыққа, әсемдікке баулу, шығармашылық қабілетін
Сабақтың типі: жаңа сабақты меңгерту
Сабақтың әдісі: лекция, сұрақ-жауап.
Көрнекілігі: жеке компьтерлер, кодоскоп,
Сабақтың сызба-жоспары:
Тапсырмалар: І. Өзің орындап көр!
Кез-келген сақталынған файлды ашыңдар.
Диаграмма түрінде көрсетілуі тиіс деректерден тұратын В2:Д7 ұяшықтарының
Мастер диаграмма батырмасын шерт
Мастер диаграмма(1-қадам-диагр.типі) Тип
Мастер диаграмма(2-қадам-диагр.деректерінің көзі)
Мастер диаграмма(3-қадам-диагр.параметрлері)
Мастер диаграмма(4-қадам-диагр.орналастыру) Готово
ІІ. Өзің орындап көр!
Файл ашыңдар
Меңзерді А1 ұяшығына орналастырыңдар
Вставка
Вставка
MS ClipGallery
Шағын тест
1.Excel-іске қалай қосылады?
а. Пуск-Программы- Стандарные-Excel
ә. Пуск – Стандартные – Excel
б. Пуск-Программы- MS Excel
2. Жұмыс кестесі неше бағаннан және қатардан тұрады?
а. 35625 және 255
б. 15455 және 250
3. Кестеде бағандар қалай белгіленеді?
а. Әріптермен ә. Сандармен
Қатар ше?
а. Әріптермен ә. Сандармен
5. Бесінші жол мен үшінші баған қиылысуында тұрған
а. 5С
6. ЭК-дегі іргелес ұяшықтар тобы:
а. Жол
7. А4:Д6 адресімен анықталған блокта неше ұяшық бар?
а.2
8. Эк-дегі +100 мәні деректердің қандай типіне жатады?
а. Мәтіндік, сандық
9. Диаграмма қандай элементтерден тұрады?
а. Тор,тақырып, аңыз
10. С3 ұяшығының адресі қалай көрсетіледі?
а. С3
Қорытынды: Бағалау. Оқушылар орындаған тапсырмаларына қарай,
Үйге тапсырма: 11 бөлім түгел – қайталау.
Сабақта компьютерді пайдалану оқушылардың шығармашылық дағдыларын қалыптастыруға жағымды
Дамыған шет елдердің білім беру жүйесіндегі жетістіктері мен
Техникалық оқыту құралдарының оқыту үрдісінде маңыздылығын қазіргі таңда
ҚОРЫТЫНДЫ
ХХІ ғасыр адамзаттың индустриялық кезеңнен ақпараттық кезеңге өтуімен
Қазіргі заман талабына сай оқушылардың компьютерлік технологиямен жұмыс
ХХІ ғасыр қарыштап дамыған білім ғасыры. Қазіргі таңда
Ақпаратты мәліметтердің пайдалануы, әсер ету тәсілі, жиналуы білім
Қазіргі таңда ғылым мен техниканың
Ақпараттандыру адамзат өміріне барлық
«Информатика пәнін оқытудың сапасын арттыруда жаңа ақпараттық технологияларды
«Жаңа ақпараттық технологияларды информатика пәнін оқытуға қолданудың әдістемелік
Жаңа ақпараттық технология мүмкіндіктерін пайдаланудың педагогикалық сәйкестігін ескеріп
Сондықтан жаңа ақпараттық технологияларды пайдаланып оқытуды келесі үш
«тереңдетілген» технология ретінде (компьютерлік оқытуды жекелеген тақырып немесе
негізгі технология ретінде (белгілі бір бөлімді оқытқанда қолданатын
монотехнология ретінде (барлық оқыту, оқытуды басқару үрдісі, яғни,
Жаңа ақпараттық технологияларды пайдаланудағы негізгі мақсаттарға мыналар жатады:
ақпаратпен жұмыс жасау іскерлігін қалыптастыру, коммуникативтік қабілетін дамыту;
«ақпараттық қоғамның» жеке тұлғасын дайындау;
берілетін оқу материалының көлемін оқушы меңгере алатын деңгейге
зерттеу іскерлігін, тиімді шешім қабылдай білу іскерлігін қалыптастыру.
Жаңа ақпараттық технологияларды пайдаланып оқытудағы тұжырымдамалық ұстанымдарға мыналар
компьютердің дидактикалық мүмкіндіктерін тиімді пайдалана білу;
оқыту – бұл баланың компьютермен қарым-қатынасы;
компьютерді пайдалануда баланың жеке ерекшеліктерінің ескерілуі;
оқытудың диалог түрінде болуы (интерактивті әдістердің кеңінен пайдаланылуы);
басқарылуы: мұғалімнің кез келген уақытта оқу үрдісіне өзгерістер
оқушы мен компьютердің өзара байланысы барлық түрде болуы,
жеке және топпен жұмыстардың үйлесуі;
оқушының компьютермен байланысы кезіндегі психологиялық ахуалын демеу.
Компьютер оқу материалын беру мүмкіндігін едәуір кеңейтеді. Түсті,
Ақпараттық кеңістік көлемінің ұлғаюы, әртүрлі типті мәліметтерді өңдеуге,
Оқытудың ақпараттық технологиясын информатика пәнінің оқытудың
Пайдаланылған әдебиеттер.
1. Қазақстан Республикасының «Білім туралы»
2. Қазақстан Республикасында 2005-2010 жылдары білім беруді дамытудың
3. Қараев Ж.А. Активизация познавательной деятельности учащихся
4. Қараев Ж.А. Качества образования и новые технологии
5. Қазмағамбетов А.Г., Кеңесбаев С.М. Білімді ақпараттандыру
6. Бидайбеков Е.Ы. Білімді ақпараттандыру жоғары оқу орындарында
7. Кеңесбаев С.М. Білімді ақпараттандыру процесі, оның
8. Ермеков Н.Т., Ғалымжанова М.А. 11 сыныптың қоғамдық-гуманитарлық
9. Ғалимжанова М.А Использование информационно-коммуникационных технологий в организации
10. Ғалымжанова М.А. Ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалану арқылы
12. Нечкина М.В., Энштейн Д.А. Современный урок: Опыт
ҚОСЫМШАЛАР
І. Тест
Қате тұжырымды көрсет
A) Word – бүтін тип
B) Comp – нақты тип
C) Uses – модульдерді сипаттау бөлімі
D) Var – негізгі орындалатын әрекеттер
E) String – жолдық тип
Дұрыс емес тұжырымды көрсет
A) Xor амалы –қосу типтес амал
B) Pred алдыңғы санды анықтау
C) Odd функциясы сан жұп болғанда ақиқат мәнді
D) For циклында цикл параметрі нақты типті қабылдамайды
E) While циклы қайталануы үшін шарт ақиқат болуы
Реттік тип дегеніміз:
A) Жазба
B) мәндері реттелген айнымалының типі
C) файлдық тип
D) бүтін және нақты мәндерді қабылдайтын айнымалылардың типі
E) Жол
Trunc(sqr(1.5)) өрнегінің нәтижесі қандай типті
A) Бүтін
B) Нақты
C) Иррационал
D) Бөлшек
E) Рационал
х=у=1 мәндерінде z-тің мәні неге тең
Z:=0; if x>0 then if y>0 then
A) 0
B) 2
C) 0 , 2
D) 1
E) 3
х4 жазылуы
A) sqr(sqr(x))
B) sqrt(sqrt(x))
C) x*x*x
D) х^4
E) sqrt(sqr(x))
Меншіктеу операторының қай жазылуы дұрыс ?
A) := ;
B) : ;
C) = ;
D) := ;
E) < өрнек > := < мән>;
N тұрақтысының қай сипатталуы дұрыс ?
A) Const N := 'Internet';
B) Const N = 'Internet';
C) N: Const = 'Internet';
D) 'Internet' = N: Const;
E) N = 'Internet';
Odd(x) функциясы қандай қызмет атқарады?
A) АSCII коды х саны болатын символды береді
B) Х символының АSCII кодын береді
C) Алдыңғы санды береді
D) Санның оң-терістігін анықтайды
E) Санның жұп-тақтығын анықтайды
Алғышартты цикл операторының жазылуы:
A) For i:=1 to m
B) While < логикалық өрнек >
C) Repeat < операторлар тізбегі >
D) Case of < оператор >;
E) If < логикалық өрнек > then
C) Repeat < операторлар тізбегі >
D) Case of < оператор >;
E) If < логикалық өрнек > then