Тауар экспорты

Скачать




БІТІРУ ЖҰМЫСЫ
Ќазаќстан Республикасының кеден саясаты және сыртқы экономикалық қызметті мемлекеттік
Мазмұны
Кіріспе............................................................................................................
1 – бөлім. Қазақстан Республикасында кеден саясатының қалыптасуының тарихы
Қазақстан Республикасында кеден саясатының қалыптасуының тарихи..................................................................................
Қазақстан Республикасында кеден саясаты қалыптасуының экономикалық және заңдық негіздері......................
2 - бөлім. Сыртқы экономикалық іс-әрекетте кедендік қызметті ұйымдастырудың
Казақстан Республикасының сыртқы сауда саясаты және оның құралдары, аспектілері
Сыртқы эконмикалық іс-әрекетте кедендік органдардың ролі және маңызы
– бөлім. Қазақстан Республикасында кеден ісінің дамуы және
Қазақстан Республикасындағы кеден саясатын іске асыру және кеден саласының
Қазақстан Республикасының кеден саласындағы халықаралық ынтымақтастығы және ұлттық рынокты
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Тақырыптың өзектілігі. Қазақстан Республикасы қазіргі таңда нарықтық экономикаға көшкен
Қазақстан Республикасының халық шаруашылығында тауарлар мен қызметтердің сыртқы саудасы
бәсекеге төтеп бере алатын тауарлар мен қызметтер өндіру;
мемлекеттің сыртқы экономикалық байланыстарын тиімді пайдалану.
Тек қана ұлттық мүддені қорғауға бағытталған сыртқы экономикалық байланыстар
Елдің сыртқы экономикалық байланыстары ұлттық экономиканың құрылымының өзгеруіне маңызды
Сондықтан қазіргі таңда Қазақстан Республикасының сыртқы экономикалық қатынастар жүйесінде
Кеден органдары Қазақстанның Бүкіләлемдік Сауда ұйымына кірер қарсаңында елдің
Дипломдық жұмыстың мақсаты сырттқы экономикалық әрекетте кедендік қызмет көрсетуді
Сырьқы экономикалық іс-әрекетте кедендік қызметті ұйымдастырудың қажеттілігі мен ерекшеліктері
Қазақстан Республикасында кедендік қызмет көрсетуді ұйымдастырудың қазіргі жағдайы жайлы
Қазақстан Республикасында кедендік қызмет көрсетуді жетілдіру жолдары жайлы ұсыныстар
Бұл диплом жұмысын жазу барысында кеден саласындағы іс-әрекеттерді реттейтін
Жұмыстың зеттеу объектісі мен пәні. Қазақстан Республикасының сыртқы экономикалық
Құрылымы бойынша диплом жұмысы 3 тараудан тұрады.
Бірінші тарауда - Қазақстан Республикасында кеден саясатының қалыптасуының
Екінші тарауда - Казақстан Республикасының сыртқы сауда саясаты және
Үшінші тарауда - Қазақстан Республикасындағы кеден саласының мүмкіндіктері мен
1 – бөлім. Қазақстан Республикасында кеден саясатының қалыптасуының тарихы
Қазақстан Республикасында кеден саясатының қалыптасуының тарихи
Бұрын Қазақстанда кеден саласын реттейтін нормативтік акт болмаған, бірақ
XVII ғасырдың екінші жартысынан бастап сауда-саттық қала өмірі дамуының
Семей қамалының алғашқы құрылған жылдарынан бастап-ақ Кеден шекарасынан,
Басында сауда операцияларын қамалдағы кеден мекемесі қызметкерлері бақылап отырды.
Семей кедені Қазақтармен, ортаазиялық және орыс көпестерімен
XVIII ғасырдың 60-жылдарында Сібір шекаралық линиясының басшыларына қатысы бар
Семейде Орта Азия көпестерін саудаға тартып және оның дамуына
Шет жерлік көпестердің сауда бостандығын шектеу Семей және Ертіс
Семейдің сауда орталығы ретіндегі маңызы, Батыс Қытаймен ара-қатынастың дамуына
Қазақ даласында сауда жасау үшін Орта Азаия мен Қытай
Сауда айналымының кеңеюі және соған сәйкес баж салығының алынуы
Патшалық Ресейде мемлекеттік құрылым басшылығы тарапынан құқықтық реттеу мен
1893 жылы Ресейде белгілеген протекционистік екі еселенген кеден тарифіне
1922 жылы КСРО Сыртқы сауда халық комиссариаты бас кеден
КСРО-ның 70 жылдан аса өмір сүру жағдайында сыртқы саудаға
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасында кеден саясаты мемлекеттік қызметтің маңызды,
1991 жылдың 12 желтоқсан күні Қазақстан Республикасы Президендінің «Қазақстан
Қазақстан Республикасында кеден саясатының қалыптасу келесі мәселелерді қамтиды:
біріншіден, кеден ұйымын жаңа мақсат пен міндеттерге қайта бағыттау,
екіншіден, басқару шешімін қабылдау процесін орталық ұйымнан маңызды өкілеттіліктің
үшіншіден, өнімдерді кіргізу және шығаруға әкімшілік шек қою, тауарға
Қазіргі нарық экономикасы заманында еліміздің экономикалық тұрақтылығын сақ тау
Кеден саясаты кедендiк шекара арқылы тауарлар тасымалдау iciн реттеу
Кеден саясатының субъектiлерi - кeдeндiк мәселелерге және оларды өмiрде
Кедендiк реттеу әp түрлi бағыттағы eкi мақсатты мүддейдi:
- бipiншi жaғынан, халықаралық зат алмасудың дамуын қамтамасыз ету
- екiншi жағынан, iшкi рынокта қолданылып отыратын ұлттық тауарларды
Кеден саясатының мақсаты кеден ұйымының үpдici мен қызмeтін анықтайды.
Кедендiк-қаржылық реттеу немесе кедендiк салық салу;
Әкiмшiлiк реттеу.
Кеден органдарының экономикамызды дамытудағы ролін оның атқаратын қызметтері мен
Қазақстан Республикасының кеден саясатын әзірлеуге және іске асыруға қатысу;
Өз құзыретінің шеңберінде Қазақстан Республикасының егемендігі мен экономикалық қауіпсіздігін
Қазақстан Республикасының кеден шекарксы арқылы өтетін тауарларға тарифтік және
Кеден саласындағы құқық бұзушылықтармен қарсы күресу.
Қазақстан Республикасының кеден шекарасы арқылы тауар айналымының артуына жағдай
Валюталық бақылауды жүзеге асыру.
Қазақстан Республикасының кеден шарасында радиациялық бақылауды жүзеге асыру.
Өз құзыреті шегінде ұлттық қауіпсіздікті қорғау, адам өмірі мен
Бірыңғай бюджет саясатын жүзеге асыруға, кеден органдарының материалдық-техникалық және
Сонымен қатар кеден органдары Қазақстан Республикасының кеден шекарасы арқылы
Қазақстан Республикасының заңымен қабылданған кеден төлемiнiң түрлерi: кeдeндiк баж
Құқық қорғау органы ретінде де кеден органдарының маңызы артып
Қазіргі таңда Қазақстан Республикасының біртұтас кеден жүйесін мыналар құрайды:
1) Кеден ісі жөніндегі уікілетті мемлекеттік орган;
2) Уәкілетті мемлекеттік органның облыстар мен мемлекеттік маңызы бар
3) Кедендер;
4) Кеден бекеттері;
5 )Бақылау өткізу пунктері;
6) Мамандырылған кедендік құрылымдар.
Қазақстанның әлемдiк pынокқa шығyы кедендiк қатынастарды реттеуде халықаралық стандарттарды
- Қазақстан Республикасының мемлекеттiк және жеке меншiгiн мойындау, оларды
- cыpтқы экономикалық қызметте мемлекeттiк монополияны жою, cыpтқы экономикалық
- Қазақстан Республикасының экономикалық
Кеден саясаты - кeдeндiк шекара арқылы, мақсаты мен кеден
Қазақстанда 1991 жылғы 24 желтоқсанда "Кеден тарифi мен баж
Дербес мемлекеттiк кеден саясаты, кеден ici заңды түрде бөлiнбедi
Кеден тарифi қазiргi сыртқы сауданы реттеудiң маңызды элементi болып
Қазіргі кезде кеден ісі жөніндегі уәкілетті мемлекеттік орган Қазақстан
Маңғыстау облысында «Бейнеу» кедені, Шығыс Қазақстан облысында «Өскемен», «Семей»,
Қазақстан Республикасында кеден ісі саласындағы іс-әрекеттерді реттейтін негізгі заң
1.2. Қазақстан Республикасының кеден саясаты қалыптасуының экономикалық және заңдық
Қазақстан кеден саясаты жалпы түрде – саяси, әлеуметтік-экономикалық қайта
Кеден саясаты Қазақстан Республикасы ішкі және сыртқы саясатының құрамдас
Ол ұлттық экономиканың жан-жақты дамуына жағдай жасауға, оны сырттан
Қазақстан Республикасы кеден ісінің 2-бабында еліміздің кеден саясатының мынандай
Мемлекеттің кеден саясатының басты мақсаты – мемлекеттік бюджетті толықтыру.
Республиканың кеден ұйымдарының алдында республиканың ұлттық қауіпсіздігін қамтамасыз ететін
қару-жарақ пен есірткіні контрабандалық жолмен өткізумен күресу;
тұтынушыларды денсаулықтары мен өмірлеріне қауіп тұғызатын азық-түліктер мен тауарлардан
терроризмнің алдын алу;
стартегиялық және ядролық материалды заңсыз әкетуді болдырмау;
ұлттық рыноктың өзін-өзі қамтамасыз ету қағидаларына қайшы келмейтіндей дәрежеде
ойшылдық және көркемөнер құндылықтарын алып өтуді болдырмау;
мемлекеттің құрылымын бұзуға, ұлттар арасында алауыздық туғызуға бағытталған ақпараттық
Қазіргі таңда Қазақстанның кеден саясаты қалыптасып болды. Ұлттық кеден
сыртқы экономикалық іс-әрекетті реттеу;
кедендік реттеуде әкімшілік шара қолдану;
отандық экспортты қорғау мен қолдау;
импорттың үйлесімділігіне жағдай жасау;
сыртқы экономикалық іс-әрекетке қатысушылардың құқықтық теңдігі мен мүддесінің қорғалуын
сыртқы қызмет істеріндегі тарифтік артықшылықтар мен кедендік жеңілдіктер берудің
ТМД-ның құрылуына байланысты оғaн кipeтiн теуелсiз жаңа мемлекеттердiң кедендiк
Қазақстан Республикасының «Кеден ici» туралы Заңының 8-бабына сәйкес, кеден
Қазақстанның саяси жүйесiнiң әрбiр элементтерiн анықтау және мiнездеме беру
Қазақстанда кеден саясатын iскe асыруда мемлекеттiк ұйымдар қызметiнiң әсерлiлiгi
Қазақстан Республикасы Кеден комитетi кеден iciн тiкелей басқаруды iскe
Кеден комитетi тiкелей басқаруды iскe асырады, ұлттық кеден саясатын
Кеден ұйымдары жүйесiнiң маңызды құрамдас бөлiгi аймақтық кеден басқармалары
- Қазақстан Республикасы кеден саясатын зерттеу шаралары мен оны
- өзiнiң құзыреттiлiгi жүретiн жерде елдiң экономикалық кауiпсiздігін камтамасыз
Кедендер Қазақстан Республикасы барлық кеден ұйымдары жүйесiнiң iргетасын құрайды.
Қазақстан Республикасы Кеден комитетi 1992 жылғы 12 карашада Қаржы
Қазақстан кеден қызметi халықаралық қатынастардың жалпы формаларын қалыптастыра алды.
Әлемдiк экономикада басымдыққа ие кедендiк қатынастар жүйесiн қабылдайтын кез
Букiл әлемдiк кеден ұйымы сауда ережесiне сәйкес, қоғам мен
БКҰ халықаралық сауданың өсуі мен жылдамдауына, технологияның дамуына, ұлттық
Яғни, кеден қызметi институтынан басқа ешбiр мемлекеттiк ұйым салықты
Әрбiр ел қойған талапқа жауап беретiн жене тапсырылған қызмет
БКҰ-ның стратегиялық мақсаты - тауар өндiру мен мамандану арқылы
БКҰ -ғa кiрушi елдердiң мемлекеттiк сыртқы сауда жүйесiнiң ұлттық,
- Жоғары құқықтың қамтамасыз етiлуi. Бұл қажетri болжау жасауға
- СЭҚ экономикалық нормалар мен ережелердi peттey мен іскe
БКҰ-ға кipгeн Қазақстан мынандай артықшылықтарға ие болды:
басқа елдердiң төменгі және үнемi азайып жатқан тарифтерi негiзiнде
бiздiң мүддемiздi басқа елдердiң заңсыз шараларынан БКҰ ережелерiне сәйкес
БКҰ-ның ережесi - eкi бағыттағы қозғалыс: бiздiң тауарлардың шетел
Кеден ісінің халықаралық құқықтық негізін халықаралық аренада халықарлақ кеден
Көп жақты кедендік конвенциялар;
Аймақтық кедендік келісім;
Екі жақты кедендік келісім.
Кеден ісінің халықаралық құқықтық негізін халықаралық аренада келесі конвенциялар
1950 жылғы 17 маусымдағы білім беру, ғылым және мәдени
кедендік ынтымақтастық одақ құру туралы конвенция (1952 жылдың 19
1952 жылғы коммерциялық және жарнамалық материалдарды енгізу туралы конвенция;
кеден мақсаты үшін тауардың құнын анықтау конвенциясы (1953 жылдың
туристер үшін кедендік жеңілдіктер туралы конвенция;
1961 жылғы дипломатиялық қатынастар туралы Вена конвенциясы (дипломаттар мен
1992 жылғы 13 наурызда ТМД елдерi кеден саясаты принциптерi
ТМД елдерiнiң 1992 жылғы 8 ақпандағы транзит тәртiбi туралы
Транзиттiк жүктердi кедендiк тipкey тәртiбi туралы 1992 жылғы 2
Қазақстан басқа Орта Азия мемлекеттерi және Ресеймен өзара саудада
Ресей Федерациясы, Беларусь, Қазақстан Республикалары арасындағы Кеден одағы туралы
Бұл шартта азаматтардың жүктерi мен қол жүктерiн тексерудi жою,
Бұл төрт мемлекет кедендiк статистика жургiзуде бiртұтас кеден құруға
Кеден мәселесi бойынша eкi жақты келiсiмде мемлекеттер ынтымақтастық саласы
Кеден мәселелерi Ресей Федерациясы Үкіметі мен Қазақстан Республикасы Үкіметі
Халықаралық кеден нормалары негiзiнде Қазақстан кеден құқығының дамуы және
Қазақстан Республикасы Кеден кодексiнен республика кеден заңдылықтарының тұтас күйiнде
Қазақстан Республикасының сауда-кедендiк: ұйымдардың жұмысына қатысуы - Қазақстанның халықаралық
Елiмiз – халықаралық өкiметаралық экономикалық ұйым, әpi әртүрлi мемлекеттердiң
Қазiргi кезеңде Қазақстан өзiн тариф пен сауда туралы Бас
Бiрiншiден, Қазақстан неғұрлым қолайлы жағдай туғызу тәртiбiне негiзделген, сауда
Екiнiшден, ТСБК мен БСҰ даулы мәселелердi шешу процестерiне мол
Үшiншiден, ТСБК мен БСҰ Қазақстанға оның экономикалық мүддесi болатын
Төртіншіден, ТСБК ережесi нарықтық қатынас үшiн қолайлы жағдай туғызады
Қазақстанның кеден шекарасының жалпы ұзындығы 13000 километрден асады, оның
Кеден саласындағы iстелген жұмыс пен параметрлер кеден қызметiне қойылатын
Кедендiк одаққа қатысушы мемлекеттердiң арқайсысының кеден саясатындағы мaқсaттapы ұқсас,
Бұл күндерi бiздiң экономикалық қауiпсiздiгiмiзге төнiп тұрған қауiпқатер туралы
Кеден ұйымдары мемлекетте жүрiп жатқан барлық демографиялық процестерге белсене
Мемлекеттің экономикалық мүддесiн сақтау жұмысының маңызды бағыты 1997 жылдан
Кеден ұйымдары өздерiнiң қызметi арқылы мемлекет қазынасына, кейiн зейнетақы,
Республика кеден ұйымдарының алдында тұpғaн басты мiндет кедендiк баж
Валюталық бақылаудың мәнi келiсiмнiң құжатын жасау арқылы тауардың қозғалысын
1-кесте.
2001 жылғы 12 айдaғы мәлiмет (мың теңге)
Телемдер мен салық
атаулары 12 айдың
жоспары Орындалғаны Пайыз есебiмен
Кеден процедурасы 78842 97385 123,5
Импортrық баж
салығы 1086811 761892 70,1
ҚC (НДС) 2089440 2822289 135,1
Акциз 4616 33442 724
Барлығы: 3259709 3715008 114,0
Сыртқы экономикалық қызметгi ретгеуде кедендiк одақ пен бiрыңғай тәртiп
Кедендiк одақ туралы келiсiмге қатысушы елдердiң тариф саясаты бойынша
1997 жылдың наурызынан бастап ҚР Кеден комитeті әуе және
1997 жылғы 22 қазанда Кеден одағына қатысушы мемлекеттер кеден
Өзiнiң тәуелсiз өмip сүру жылдарында кеден ұйымдарының бiрнеше рет
Сонымен, кеден ici eкi негiзгi мiндеттi атқарады:
бұл - елдiң экономикасының өcyi және дамуы ушiн сыртқы
оны басқа елдердiң сыртқы экономикалық (байланысты) саясатының жағымсыз әсерінен
Сыртқы сауданы мемлекеттiк реттеудiң тарихи формасы - кеден саясаты
Қазақстанның экономикалық қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету жүйесiнде кеден саясаты маңызды
1997 жылдың 22 шiлдесiнде Қазақстан Республикасы кеден қызметiнiң бүкiл
Бiрiншiден, елiмiздiң Президентi мемлекеттiк Кеден комитетiнен бюджеттiң кipic бөлiгiн
Екiншiден, ол Республика Yкіметінен кеден күзет орнын нығайтуға байланысты
Үшіншіден, кеден қызметi жұмысшыларын әлеуметтiк дамыту және материалдық-техникалық қамтамасыз
Төртiншiден, мемлекеттiк Кеден комитетiне, Қазақстан Республикасы сыртқы iстep
1997 жылы Қазақстанның экономикалық дамуында шұғыл бетбұрыс белгiлендi. Мемлекеттiң
Кеден шекарасын қорғаудағы басты элементтердің бiрi, кеден ұйымы үшiн
1997 жылы шекара периметрi бойынша 123 кеден посты, 14
1997 жылдың 19-21 қыркүйегi аралығында Алматыда елдердiң Кеден ұйымдары
IV мәжiлiсте жүктердi тасымалдау туралы ОЭС-тiң бiртұтас кұжаты, ДПГ-нi
Кедендер мен кеден басқармасының көп еңбек етуінің арқасында республика
1996 жылдың 9 қазанында Қазақстан Республикасы Кеден комитетiнiң басшылығы
Жумыс тобыньң қызметi барысында жумысты Tpainthe Traine's (оқытушылар даярлау)
Шетелдiк бизнес өкiлдерi, АҚШ, Канада, Жапония елшiлiктерi, ҚP Кеден
Кедендiк бақылауды толық іске асырушы кеденде қолданылатын, 1996 жылы
Кiргiзiлген тауарлардың кедендiк баж салығы мөлшерiн жуйелендiру жене оның
Отандық ендiрушiлердiң муддесiн қорғау кажеттiлiгiне, Қазақстан Республикасы кеден шекарасы
1996 жылдың 19-20 қарашасында Достастыққа кipeтін мемлекеттердiң кеден
Оның үстiнe Қазастан кеден саясаты Ұлы Жiбек жолының стратегиялық
Бул байланыста Қазақстан кеден саясаты дамуының стратегиялық бағыты -
2 - бөлім. Сыртқы экономикалық іс-әрекетте кедендік қызметті ұйымдастырудың
2.1. Қазақстан Республикасының сыртқы сауда саясаты және оның құралдары,
Әр түрлi елдер әлемдiк экономикада жалпы және оның, жекелеген
халықаралық сауда саясаты;
сыртқы сауда саясаты.
Халықаралық сауда саясаты - халықаралық сауда саласында жалпылама қабылданған
Сыртқы сауда саясаты атауымен мемлекеттiн басқа елдермен сауда қатынасына
осы елдiң халықаралық еңбек бөлiнiсiне кіруінің дәрежесi мен әдісін
экспорт пен импорт көлемдерін өзгерту;
елдi қажеттi ресурстармен қамтамасыз ету (шикiзат, энергия және т.б.);
экспорт пен импорт бағаларының арақатынасын өзгерту.
Кейбiр мақсаттар ұзаұ мерзiмдi сипатта болады, мысалы халықаралық еңбек
epкін сауда саясаты;
протекционизм.
Epкін сауда саясаты таза күйiнде мемлекеттiң сыртқы саудаға тiкелей
Epкiн сауда оң саяси салдарға әкеледi, өйткенi елдердiң өзара
Epкін сауда саясатының жүргiзiлуi экономикасы дамыған елдерге халықаралық айырбастан
Протекционизм - отандық экономиканы шетелдiк бәсекелестерден қорғауға бағытталған саясат.
Протекционизм елде белгiлi бiр салалардың дамуына көмектеседi. Аграрлы елдерде
Өзiнiң төтенше формасында протекционизм экономикалық автаркия түрiнде болады, яғни
Протекционизм дамушы елдерде ғана емес, өндiрiсi дамыған елдерде шиеленiскен
Мемлекет шаруашылық субьектiлерiне кеңестер беруi және қандай да бiр
Мемлекеттердiң сыртқы саудадағы өтiмдi құралдары әр турлi тыйым салу,
Сыртқы сауданың құралдарына eкi жақты немесе көп жақты келiсiмдер
Кедендiк шекара арқылы жүретiн тауарларға ҚР-ы кедендiк тарифтерiне сәйкес
ҚР-ның кедендiк тарифi - ҚР-ның кедендiк территориасына әкелiнген және
Бұл тауарлар ҚР-ның сыртқы экономикалық қызметiнiң тауарлық номенклатурасына сай
Экономикалық негiзделген кедендiк тарифтi енгiзу әкiмшiл-әмiршiлден сыртқы экономикалық қызметті
Қазiргi уақытта тарифтiк шараларды қолдану сферасы мен мақсаттары импорт
Сонымен, кедендiк тариф - бұл нарықтық экономика жағдайында сыртқы
Тарифтiң - бұл оның тауарлық номенклатурасы, кедендiк құнды aнықтау
Кедендiк тариф, Қазақстанның импорттық саясатының басымдылықтарын
Қазақстанның кедендiк тарифi мен кедендiк баждары белгiлеудiң жариялық
Өз кезегiнде кедендiк тарифтiң жариялық сипатты Республиканың нарығында қызығушылығы
Кедендiк баждарды құру кезiнде экономикалық табиғат пен олардың атқаратын
Экономикалық әдебиетте кедендiк баждардың табиғаты мен олардың атқаратын функциялары
Нарықтық экономика жағдайында және СЭҚ либерализациялауда кедендiк баждар СЭҚ-тің
Тарифтi саясатты қолдану тиiмдiлiгi туралы көптеген көзқарастар бар.
Экономикалық саясат құралы ретiнде тарифтi қолданудың қарсыластары тарифке қарсы
Тарифтер экономикалық өсудi тежейдi;
Тариф - тұтынушыларға салықтық ауыртпалықты ұлғайтады;
Импортталған тауарларға салынатын тариф жанама түрде елдiң экспортына нұқсан
Тариф жұмыстылықтың жалпы деңгейiнiң қысқаруына әкеледi;
Тарифтердi бiр жақты енгiзу көп жағдайда сауда соғыстарына әкеледi.
Ал тарифтердi жақтауға мынандай дәлелдер келтiрiледi:
Тариф - жас салаларды қорғайды;
Тариф - жергiлiктi өндiрушiлердi ынталандыру құралы;
Тариф - бюджеттiк түсiмдердiң маңызды көзi;
Тариф - ұлттық қауiпсiздiктi, елдiң халықаралық беделiн қорғайды.
Кедендiк тарифтер көп түрлiгi және орындайтын мәселелерi бойынша мүмкiндiгiне
Баж бағалық категориялар санына жатады. Бұл әр тауар бойынша
20 ғасырда кедендiк баждардың төмендеу тенденциясы, мемелекеттiң табыстарын қалыптастырудағы
Кедендiк баждардың мұндай дифференциясы оны ғылыми негiздеудi осы дифференцияны
Кедендiк баждардың ставкаларының төмендеуi мен оның әр тауар топтары
Экономикалық теория мен шаруашылық қызметiнiң тәжiрбиесiнде дифференциалады рентаның eкi
Жердiң құнарлығындағы өзгешелiк жердi өңдеудегi өндiрiс шығндарын дифференциялаудың негiзi
Сонымен бiрге дифференциялды рента жер учаскелерiнiң орналасқан жерiнiң өзгешелiгi
Әлемдiк экономика жүйесiнде, осы айтылғандардан басқа, түрлi елдердiң өндiрiсiндегi
Халықаралық өндiрiстiк шығындар профильдi, маманданған өнiмнiң ұлттық өндiрiстiк шығындар
Осы ұлттық және әлемдiк шығындар мен бағалар арасындағы айырмашылықтаp
Баға мен дифференциалданған рентаның жалпы теориясының позициясынан қарағанда, кеден
Сонымен 1996 ж. шiлдесiне дейiн қолдаылған шикiзаттың кейбiр түрлерiне
Сәйкесiнше әкелу баждары өздерi ел жағдайындағы ұқсас тауарды өндiрушiлердiң
Қазақтан Республикасының сыртқы сауда саясатының кейбiр аспектiлерi. ҚР сыртқы
Кеңес заманында Қазақстанның индустриализациясы жүзеге асырылып, экономикасы дамыды, бiрақ
Барлық iшкi, республикааралық және сыртқы сауда мемлекеттiк тапсырыстар жүйесiмен
Бұрынғы КСРО елдерiмен сауда, негiзiнен, eкi жақты үкiметаралық келiсiмдерiмен
Тәуелсiздiк жарияланғаннан кейiн, Қазақстан сыртқы экономикалық icәpeкeтін ырықтандыру жолына
Сыртқы экономикалық ic-әрекеттi ырықтандыруда алғашқы маңызды қадам 1993 жылы
1994 жылы лицензиялау (34 өнiмге
1994 жылы 15 шiлдеде ҚР Президентi қаулысымен "Экономикалық дағдарыстан
1995 жылы ҚР сыртқы саудасын ырықтандыруда мынандай қадамда жасалды:
1995 жылдың қаңтарында Ресей, Қазақстан, Беларусь Кедендiк Одағы туралы
1995 жылдың 11 қаңтарында Қазақстан Республикасы Президентiнiң "Сыртқы экономикалық
1995 жылы 23 наурызда Президент Жарлығымен "ҚР шетелдік инвестициялар
1996 жылы экспорттық өнімгe салынатын барлық кедендiк баж салықтар
1997 жылы бәсекелестiктi жоғарылату мақсатында тауар импортындағы шетелдiк
1997 жылдың 20 шiлдесiнде ҚР Кеден Комитетi мен Ұттық
1997 жылдың 28 ақпанында ҚР Укіметі "ҚР тiкелей инвестицияларды
Сыртқы сауда ырықтандырылуы iшкi рынокқа ғaнa әсер етiп қойған
Қазақстан Европа Одағы, АҚШ, Канада, Скандинав елдерінің рыноктарында ең
1993 ж. - Европа Одағы, 1992 ж. - Канада,
Алдыңғы жылдардағыдай, 1998 жылы да елдiң сауда балансы тepic
Әлемдiк қаржы дағдарысына байланысты Қазақстан Республикасына импорт көлемi азайды,
Экспорт құрылымында дәстурлi түрде басым белiгi минералды өнiмдер, асыл
Қазақстан Республикасының импорты ресей рублiнiң құнсыздануына байланысты ресей тауарларының
Жоғарыда көрсетiлген жағдайларға байланысты Қазақстан 1999 жылдың қаңтар айында
Бұл шаралар - Қазақстанның сыртқы саудасындағы протекционизм бағытындағы қадамдары
1999 жылдың 5 көкек айында ҚР Үкіметі мен Ұлттық
Осы шешiмдi қабылдауға әлемдiк қаржы дағдарысы, ТМД елдерiнiң валюталарының
Сөйтiп, бұл шара экспортқа бағытталған салаларды қолдау, импортты шектеу,
Бүгiнгi күнi Қазақстанның 120 астам елдермен сауда қатынастары бар.
Оның негiзгi әріптестерiне Ресей, ТМД елдерi, Голландия, Швейцария, Германия,
Экспорт пен импорт құрылымын бағалауда оның дәстүрлi болып қала
Қазiргi уақытта ҚР сыртқы саудасының даму бағыттарына:
импорт құрылымын рационализациялау;
жергiлiктi өндiрушiлердi ынталандыру үшiн протекционистік саясат
өндiрiстi жаңарту үшiн қазiргi заманғы технология мен құрал-жабдықтар
Кесте 2
ҚР сауда байланысы (жинақталған) млн. АҚШ долларымен
Жылдар 2001 ж. 2002 ж. 2003 ж. 2004 ж.
Сауда балансы 2 193,1 3 086,3 4518 7315
Экспорт 8 639,1 9670,3 12926,7 20096,2
Импорт -6446,0 -6 584,0 -8408,7 -12 781,2
Кесте 3
ҚР сауда байланысы (ТМД елдерiмен) млн. АҚШ долларымен
Жылдар 2001 ж. 2002 ж. 2003 ж. 2004 ж.
Сауда балансы -664,9 -848,8 -951,8 -2020,7
Экспорт 2644,6 2 194,4 2980,5 4097,2
Импорт -3 309,5 -3 043,2 -3 932,3 -6 117,9
Кесте 4
ҚР сауда байланысы (басқа елдерiмен) млн. АҚШ долларымен
Жылдар 2001 ж. 2002 ж. 2003 ж. 2004 ж.
Сауда балансы 2 858,0 3 935,1 5 469,8 9335,6
Экспорт 5994,5 7475,9 9946,2 15999,0
Импорт -3 136,5 -3 540,8 -4476,4 -6663,4
2004 ж. Қазақстанның сыртқы сауда айналымы 32 877,4 млн.
2004 ж. экспорт көлемi 20 096,2 млн. АҚШ доллар
Қазақстан Республикасының экспортын негiзгі бөлігін шикiзат өнiмдерi құрайды. Оларға
Минералды енiмдердiң экспорты 13 727,2 млн. АҚШ долларын құрады,
Қазақстан өнiмдерiнiң негiзгi сатып алушылары Швейцария (бүкiл экспорттан 18,7%),
2004 жылдың импорт көлемi 1 278,1 млн. АҚШ долларына
2004 жылда Қазақстан Республикасы 171 мемлекетпен сауда байланыстарында болды,
Кесте 5
ҚР негiзгi тауар тобының экспорттық құрылымы млн. АҚШ долларымен
Жылдар 2003 ж. 2004 Ж. Айырмасы
Барлығы 12926.7 20096.2 7169.5
Дайын азық -түлiк өнiмдерi 778.1 814.1 36.0
Минералды
өнiмдер 8316.3 13727.2 5410.9
Химиялық және
сонымен
байланысты
өндірістік
саладағы
өнiмдерi (каучук,
пластмасса) 453.7 654.6 201.0
Tepi буйымдары 74.6 138.0 63.4
Ағаш, ағаш
өнімдері және
қағаз өнімдері 8.2 11.8 3.6
Тоқыма және тоқыма
бұйымдары 155.4 188.9 33.6
Аяқ киiм, бас
бұйымдары 3.0 3.3 0.2
Құрылыс
заттары
аттары 2.8 4.8 2.0
Металлургия
өндірісінің
өнімдері 2635.1 3897.3 1262.2
Машиналар,
құрылғылар,
көлік қуралдары,
приборлар жене
аппараттар 245.7 300.0 54.3
Басқа тауарлар 253.9 356.3 102.4
Кесте 6
ҚР негiзгi тауар тобының импорттық құрылымы
млн. АҚШ долларымен
Жылдар
2003 ж.
2004 ж.
Айырмасы
Барлығы 8408.7 12781.2 4372.5
Дайын азық-түлiк өнімдері 684.8 927.3 242.5
Минералды
өнмдер 1007.2 1873.5 866.3
Химиялық және
сонымен
байланысты
өндірістік
саладағы
өнiмдерi (каучук,
пластмасса) 1272.4 1632.6 360.2
Тері бұйымдары 9.5 19.3 9.8
Ағаш, ағаш
өнімдері және
қағаз өнімдері 310.5 436.2 125.6
Тоқыма және
тоқыма
бұйымдары 146.6 162.6 16.0
Аяқ киiм, бас
бұйымдары 23.3 22.9 -0.4
Құрылыс заттары 183.5 228.3 44.9
Металлургия
өндірісінің
өнімдері 993.2 1666.1 672.8
Машиналар,
құрылғалар,
көлік құралдары,
приборлар және
аппараттар 3583.8 5473.9 1890.2
Басқа тауарлар 193.9 338.6 144.7
2004 жылы Қазақстан Республикасының аймақтары бойынша сыртқы сауда айналымы
Кесте 7
ҚP-ның аймақтары бойынша сыртқы сауда айналымының салыстырмалы кecтeci млн.
Аймақтар 12 ай 2003 ж. 12 ай 2004 ж.
қарқыны
Ақмола облысы 218.7 314.7 96.0 143.9
Ақтөбе облысы 1963.9 3247.1 1283.3 165.3
Алматы облысы 502.6 791.4 288.9 157.5
Атырау облысы 4020.5 5512.6 1492.0 137.1
Шығыс-Қазақстан
облысы 1086.6 1532.7 446.1 141.1
Жамбыл облысы 226.6 168.5 -58.1 74.4
Батыс-Қазақстан
облысы 1026.9 2019.5 992.6 196.7
Қарағанды облысы 2405.6 3437.3 1031.7 142.9
Қостанай облысы 624.5 1058.3 433.8 169.5
Қызылорда облысы 981.9 1832.9 851.0 186.7
Маңғыстау облысы 2129.0 2865.6 736.6 134.6
Павлодар облысы 728.1 943.5 215.4 129.6
СолтүстікҚазақстан
облысы 252.2 532.6 280.4 211.2
Оңтүстік- Қазақстан
облысы 488.8 749.5 260.8 153.4
Алматы қаласы 3523.8 5294.6 1770.8 150.3
Астана қаласы 1155.9 2576.7 1420.8 222.9
Республика бойынша 21335.4 32877.5 11542.1 154.1
1997-2000 жылдардағы мемлекеттiк бюджет табыстарына кеден төлемдерiнiң түсyiнің динамикасын
1997 жылдардағы 7994 млн, тенгеден 2000 жылғы 18472 млн,
Кедендiк табыстардың түсу мөлшерi мемлекеттiк бюджет табыстарының жалпы көлемiнде:
Мемлекеттiк бюджеттке 2000 жылғы кедендiк төлемдер мен салықтар түciмiн
Кедендiк төлемдер мен салықтар Республикалық және жергiлiктi бюджет арасында
Бұл Қазақстан Республикасының кеден органдарының белсендi шаралар жургізгендігін көрсетеді.
Әкелу баждары ұлттық бағалар динамикасы мен деңгейiне, iшкi өндiрiс
Баждар деңгейi ұлттық бағалар деңгейiне тiкелей әсер етедi және
Кеден тарифтерiне қатысты, айтсақ олар ұзақ мерзiмдiк болашақта айтарлықтай
тарифтер контрабанданың пайда болуына әкелетiндей соншалықты жоғары болмауы керек
тариф деңгейi басқа салықтармен бiрге бағдарланып, олардың әрбiр салықтық
қысқа мерзiмдi табыстарға деген қажеттiлiктi қанағаттандырылғаннан соң бюджет тапшылығы
Қазiргi таңда Қазақстан Республикасында халықаралық сауданың көмегімен экономикалық өсудiң
Қазақстан Республикасының экспортын мемлекеттiк реттеудiң жүйесiнiң орталық буыны бұл
1999 жылдың екiншi жартысынан бастап Қазақстандағы экономикалық жағдайдың жақсаруы
1999 жылы Қазақстанның сауда режимiн реттейтiн бiрқатар заңдар қабылданды:
- 1999 жылдың 1 шiлдесiнде ҚР Үкіметінің "1999-2000 жылдарда
- 1999 жылдың 13 шiлдесiнде "Демпинге қарсы шаралар туралы"
- 1999 жылдың 11 ақпанындағы "Өсiмдiктер карантинi туралы" ҚР
- 1999 жылдьщ "Стандартизация туралы" ҚР заңы;
- 1999 жылдың 16 шiлдесiндегi "Сертификация туралы" ҚР заңы;
- 1999 жылдьщ 16 шiлдесiндегi "ҚР-ғы кедендiк ic туралы"
Осы шаралардың бәрi де республиканың құқықытық-нормативтi базасын әлемдiк қауымдастыққа
2000 жыл Қазақстан үшiн барлық жағдайда ұтымды болды да,
2.2 Сыртқы эконмикалық іс-әрекетте кедендік органдардың ролі және
Сыртқы экономикалық әрекеттi реттеушi басты мемлекеттiк орган кеден органдары
Сөйтiп Үкімет ел нарығында eскi, арзан автокөлiктердiң толып кeтyiн
Өз құзыретi шегiнде Қазақстан Республикасының кеден органдары сыртқы экономикалық
Егер экспортталған тауарларға төленетiн ақша экспорт жасаушы тұлғаның банктегi
Ал импорт жасаушы тұлғадан - келiсiм-шарт бойынша алдын-ала ақшасы
Кеден органдарын мемлекеттің сыртқы экономикалық әрекеттерiн реттеуші органы ретінде
Қазақстан Республикасының шекарасы арқылы жылына 1000.000-нан астам адам өтедi.
Қазақстан Республикасының аумағына мына тауарларды алып кipyгe рұқсат етiлмейдi:
Қазақстан Республикасының заң актiлерiмен белгiленген стандарттар мен талаптарға сай
Сертификаты және сәйкестiк белгiлерi жоқ тауарлар;
Қолдануға тиым салынған және қолдануға қауiптi тауарлар;
Тұтынушыға қауiп төндiруi мүмкін ақаулары бар тауарлар;
Қауiптi қалдықтар деп табылған заттар.
Қазақстан Республикасының аумағына алып кipyre тыйым салынған тауарлар лезде
Сыртқы экономикалық әрекеттердi реттеуде Қазақстан Республикасында мынадай кедендiк
1) Кедендiк баж;
2) Кедендiк алымдар;
3) Алымдар;
4) Алдын-ала шешiм үшiн төлемақы.
Кеден органдары демпингке қарсы, қopғay немесе өтемдiк баждарды Қазақстан
Кеден төлемдерiнiң ставкалары төмендегiдей түрлерге бөлiнедi:
- Адвалорлы тауардың кедендiк құнынан белгiлi-бiр пайыз мөлшерiнде алынады;
- Спецификалық тауар бiрлiгiнен белгiленген мөлшерде алынады;
- Аралас - жоғарыда айтылған eкi түрдi қамтиды.
Кеден баждары тауарларды декларациялаған кезде төленедi. Кедендiк алымдарға мыналар
- Кедендiк рәсiмдеуге кедендiк алым;
- Ере жүрiп шығарып салғаны үшiн кедендiк алым;
- Тауарларды caқтaғaны үшiн кедендiк алым.
Кедендiк алымдардың сомасын анықтауда, кеден органдарының осы әрекеттердi орындауға
Кедендiк рәсiмдеуге кедендiк алым тауарлар мен көлiк құралдарының непзп
Кеден органдары алатын алымдарға мыналар жатады:
1) Лицензия бергенi үшiн алым;
2) Кедендiк рәсiмдеу маманы бiлiктiлiк аттестатын бергенi үшін алым.
Лицензия бергенi үшiн алым мына жағдайларда алынады:
1) Кеден қоймасын құрғаны үшiн;
2) Бажсыз сауда дүкенiн құрғаны үшiн;
3) Epкін қойма құрғаны үшiн;
4) Уақытша сақтау қоймасын құрғаны үшiн;
5) Кеден тасымалдаушысы ретiнде әрекет eткeнi үшiн;
6) Кеден брокерi ретiнде әрекет eткeнi үшiн.
Тауардың шыққан елiн aнықтауға, кедендiк құнына, тауардың кодына қатысты
Қазақстан Республикасының кеден заңдарын қолдану мақсатында кедендiк режимдердiң мынадай
1) Тауарды epкін айналыс үшiн шығару;
2) Тауардың кepi импорты;
3) Кеден қоймасы;
4) Бажсыз сауда дүкенi;
5) Тауарды кедендiк аумақта қайта өңдеу;
9) Тауарды epкін айналыс үшiн қайта өңдеу;
10) Тауарды кедендiк аумақтан тыс жерде қайта өңдеу;
11) Тауар мен көлiк құралдарын уақытша әкелу;
12) Тауар мен көлiк құралын уақытша әкету;
13) Тауар экспорты;
14) Тауардың кepi экспорты;
15) Тауардың транзитi;
16) Тауарды жою;
17) Мемлекет пайдасына тауардан бас тарту;
18) Epкін кеден;
19) Epкін қойма;
20) Арнайы кедендiк режим.
Бұл режимдердiң әрқайсына қысқаша тоқталып кететін болсақ, егер тауар
Бұрын Қазақстан Республикасы аумағынан экспорт режимiнде алып шығып кетiлген
Кедендiк қойма кеден режимi мемлекет аумағына тауарларды кiргiзiп, кеден
Бажсыз сауда дүкенiнде республика аумағынан шығып бара жатқан жеке
Қазақстан Республикасының аумағына алып кiрiлiп, онда тарифтiк емес реттеу
Тауарды epкін айналыс үшiн қайта өңдеуде шетелдiк тауарлар кедендiк
Тауарларды кедендiк аумақтан тыс жерде қайта өңдеу кедендiк режимiнде
Тауарлар мен көлiк құралдарын уақытша әкелу шетелдiк тауарлар мен
Тауарлар мен көлiк құралдарын уақытша әкету – қазақстандық тауарлар
Тауарлар экспорты Қазақстан Республикасының кедендiк aумағынан реттеу кeдeндік реттеу
Тауарлар транзитi дегенiмiз:
1) шетелдiк тауарлар Қазақстан Республикасының аумағы бойынша кедендiк бақылаумен,
2) Қазақстандық тауарлар шет мемлекеттің аумағы бойынша кедендiк баждарды
Тауарларды жою кедендiк баждарды және салықтарды, сондай-ақ тарифтiк емес
Epкін кеден аймағы бұл импортталатын тауарлардан - акциз алуды
Epкін қойма - шетелдiк және отандық тауарлар epкін қойма
Арнайы кедендiк режим тауарлардың жекеленген санаттары кедендiк баждар және
3 – бөлім. Қазақстан Республикасында кеден ісінің дамуы
Қазақстан Республикасындағы кеден саясатын іске асыру және кеден саласының
Қазақстандық кеден заңдарында кездесетiн "кеден ici", "кеден саясаты" сияқты
Бұл категорияларды мағынасына қарай кеден құқығындағы бiрiккен құқықтық материалдары
Олардың өзгешелiгi кеден саясатының мемлекеттiң сыртқы және iшкi саясатының
Кеден iciн мемлекет белгiлi бiр мақсаттарға жеткiзудiң құралы ретiнде
Кеден саласын қабылданатын саяси және экономикалық шараларға әсер етуге
1995 жылы 20 каңтарда Ресей Федерациясы, Беларусь Республикасы, Қазақстан
Қазақстан Республикасы "Халықаралық жол тасымалдауы" (ХЖТ -карнет ТИР, 1995
Кеден ici Президенттiң "ҚP Кеден ici туралы" Заң күшi
ҚP Кеден аймағы арқылы тауарлар мен көлiк құралдарын өткiзудiң
кедендiк бақылау және кеден саясатының басқа түрлерi;
кеден органдарының ұйымдастырушылық-құқықтық негiздерi.
Осы кодификациялық құқықтық нормативтiк акт қабылданғанға дейiнгi кеден ісінің
Кеден iсiнiң құрылымынан кеден саясатын бөлiп қарау маңызды құқықтық
Кеден органдары тек атқарушы орган ретiнде қалмай, рынок коньюнктурасына
Кеден саласының шегiн анықтау - маңызды мәселелердiң бiрi. Кеден
Кеден Одағын сәттi құру кеден iсiнiң мазмұнына сапалы өзгерiстер
Кеден заңдылықтарына суйенсек, Қазақстанның кеден aумақтарына: құрлық аумағы, су
Сонымен бiрге заң epкін кеден аймағының және Қазақстан Республикасының
Кеден саласында экономикалық және әкiмшiлiк шараларды қолдану дәстүрi бар.
Лицензиялау мен квоталау мемлекеттiң экспорт және импорт операцияларын бақылау
Қазақстанда 1995 жылдан берi жүргiзiлген сыртқы экономикалык қызметтi либерализациялау
Осы ретте кеден қызметi кедендiк тарифтер кедендiк құжаттарды жетiлдiру
Мемлекеттiң стандарттау мен сертификаттауға қоятын талаптары импорт пен экспорт
Yкімет тарапынан мiндеттi түрде сертификаттауға жататын тауарлар санаты жасалады.
"Тауардың нарықтағы орны немесе беделi" секiлдi ерекшелiк сол тауардың
Мемлекет тарапынан мемлекеттiк стандарттар мсн техникалық\ келiсiмдерге қатысты мiндеттi
Тауарларға қойылатын негiзгi талаптар: олар адам өмipi мен денсаулығына
Осы ретте тауарлардың сапасын көтеруге бағытталған шараларды енгiзу кезiнде
Барлық мемлекетгiк мекемелер мен уйымдар тутынушылардың құқықтарын қорғап, сапалы
Кеден мекемелерi мен басқа да мемлекеттiк ұйымдардың бiрлескен жұмысы
Кеден қызметiнiң ұйымдастырылуы мен бүгiнгi мәртебесi осы мақсаттардың iскe
Жалпы Yкімет пен басқа да мемлекеттiк органдардың кеден саясатын
Шын мәнiндегi Кеден Одағының калыптасуы одақ мүшелерi болып табылатын
Тауарларға еркін сауда жағдайын енгiзудiң мақсаттары:
- басқа мемлекеттен әкелiнетiн-әкетiлетiн тауарларға көлемдiк және кедендiк
- жанама салық жинаудың бiрыңғай жүйесiн енгiзу;
- қатысушы елдердiң басқа елден әкелiнетiн тауарларға қатысты
- қатысушылардың келiсімiнсiз сауда жасауда үшiншi бiр мемлекетке жеңiлдiктер
- бәсекелестiкке койылуы мүмкін шектеулерге жол бермеу;
- тараптар бiр-бiрiнiң тауарларына қатысты кемсiтушілік немесе әдiлетсiз жағдай
Бұл мақсаттардың iскe асуы үшiн Қазақстандағы кедендiк басқару мен
Кеден Одағы аумағында бiрыңғай кедендiк тарифтер мен кеден жүйелерiн
Кедендiк одақтағы әрiптес елдердiң салықжене акциздiк саясатын жақындату жайлы
Кедендiк одаққа мүше мемлекеттердiң әркайсысының кедендiк саясаты ұқсас мақсаттарды
Каржылық тұрақылыққа қол жеткiзу, iшкi рыноктың реттелуi және оны
ТASIS баFдарламасы аясында Қазақстан TRACECA (Еуропа - Кавказ -Орта
1996 жылдың барысында жұмысшы топ жобаға мүше мемлекеттерде қолданылатын
Қазақстанның жағырапиялық орналасу жағдайының бұл жоба үшін стратегиялық маңызы
3.2 Қазақстан Республикасының кеден саласындағы халықаралық ынтымақтастығы және ұлттық
Қазақстанның кеден құқығының қалыптасуы халықаралық кеден құқығының дамуымен үйлесiмдi
Oсыған орай, М. А. Сарсембаев "Кеден ici тек мемлекеттiң
Халықаралық экономикалық қатынастар халықаралық құқықтық қағидаларға және халықаралық кеден
Қазақстанның егемендiгi экономикалық егемендiк, өзiндiк ұлттық экономикасының нысаны мен
- экономикалық тәуелсіздікті қамтамасыз ету және дүниежүзілік экономикалық
- еліміздің экономикасының ресурстық, энергетикалық негізін сақтау және нығайту;
- отандық және халықаралық қаржы институттарымен өзара пайдалы ынтымақтастықты
- мемлекеттiк бюджеттiң табыс көзiн нығайту;
- сыртқы қарыздарды республикалық бюджет заңында көрсетiлген шектен асырмай,
- бәсекелестiктi қолдай отырып, монополияны шектеп экономикалық өсудi қамтамасыз
Ұлттық қауiпсiздiкке, мемлекеттiң тәуелсiздiгiне қауiп төндіретін халықаралық келiсiм-шарттарды бекiтуге
Халықаралық келiсiм-шарттар, құқықтық нормасы ретiнде танылған халықаралық әдет-ғұрыптар, халықаралық
Қазақстан өз кеден заңдарын қалыптастырған кезде xaлықаралық стандартқа сай
Сонымен Кеден Одағын ғаламдық мақсаттардың, онын iшiнде саяси және
Қазақстанның ТМД және Кеден Одағынан тыс қабылдаған шарттары мен
1) Еуропа экономикалық қоғамдастығының құрушы трактат 1957 ж 25
2) 1951 ж. сәуiрдегi Еуропалық көмip және болат ұйымын
3) 1957 ж. 25 наурыздағы Еуропалық атом энергиясы коммиссиясының
4) Қоғамдастық органдарының актiлерi.
5) Халықаралық келiсiм-шарттар.
6) Жалпы құқық қағидалары (теңдiк, бостандық,бiрлiк, ceнім, әдiлеттiк
Бұл Еуропалың экономикалық қоғамдастықтың трактаты Кеден Одағының заңды негiзi
Рим трактатын қабылдаудың мақсаты Экономикалық Одақ блоғандықтан барлық территориялар
Кеден Одағында экономикалық одақтар 1967 жылғы, 1865 ж. Француз-Моиака
Сонымен бiрге қоғамдастықта жеке конвенциялардың ережелерi әрекет етедi. Мәселен,
Кедендiк реттеу қоғамдастықтың барлық кеден аумағында қолданылады. Қоғамастықтың кеден
ТМД құрамындағы Кеден одағы мемлекеттерiнде тап осындай проблемалар туындаған.
ЕЭК кеден тарифтері ставкалар жинағы ретiнде қоғамдастық аумағына импортталған
1995 ж. 10 ақпандағы ТМД мемлекеттерiнiң басшыларының кеден заңдылықтары
Қазақстан кеден саласында едәуiр алға жылжып 1995 жылы 6
Құқықытық жағынан алып қapacaқ кеден заңдылықтары негiздерiн ратификациялау туралы
Бұл жағдайда оған заң шығарушы өкiлет берiлген сияқты, онымен
Елбасы Н. Ә. Назарбаевтың пiкiрiнше: аймактық интеграциялар кең ауқымды
ТМД мемлекеттерi көп жақты бiрлестiктер құруға даяр ма? Саяси
Сондықтан Евразия кеңiстiгiнде кеден ұйымын құру да көзделiп отыр.
Интеграциялық комитет ТМД ұйымына баға бере келiп, ондағы қаржылай
Қазақстан Дүниежүзiлiк Сауда Ұйымына өткенде
Kipгeн күннiң өзiнде жаңадан мiндеттемелер жүктелетiндiгiн де ескеру керек.
Қазақстан интеграцияға кедергi келтiрiп отырған ТМД органдарына реформа жасаудың
1995 жылғы 20 қаңтардағы Ресей Федерациясы, Беларусь және Қазақстан
Кеден саласын халықаралық байланыста экономика факторы ретiнде пайдалану экономиканың
1995 жылдың 6-20 қаңтар аралығында Кеден Одағы жөнiндегi келiсiмдерден
Беларусь Республикасы, Казақстан Респу6ликасы, Қырғыз Респу6ликасы, Ресей Федерациясының Мемлекетаралық
Кеден Одағын құруға бағытталған 6ұл құжаттар және басқа да
Бұл шарт мемлекетаралық кеңес жанындағы Беларусь Республикасы, Қазақстан Республикасы,
Кеден Одағы мемлекеттерiнiң 1996 ж. 26 ақпандағы Кеден Одағы
Бұл келiсiмге қол қойған мемлекеттер (Беларусь Республикасы, Қазақстан Республикасы,
БiРрыңғай экономикалық кеңiстiк құрудың мақсаты:
- тауар, қызмет, капитал, еңбек қарқынының жалпы қызмет етуінің
- тұрғындардың өмip сүру деңгейiн көтеру мақсатында экономиканы құрылымдық
- салық, ақша несие, валюта қаржылық сауда, кеден жопс
- бiрыңғай көлiк, энергетика және ақпарат жүйелерiн дамыту;
- мемлекеттің экономикадағы басым және ғылыми-технологиялық кооперацияға көмек
Maқсат негiзiне халықаралық қағидалар (өзара тиiмділік, дискриминацияға жол бермеу)
Интеграциялық басқару органдарына мемлекетаралық кеңес, Yкімет басшылары кеңесi, Интеграциялық
- сыртқы экономикалық қызметтi тарифтiк реттеу;
- үшiншi мемлекеттермен саудада тарифтiк емес реттеудi жүргiзу;
- үшiншi мемлекеттерге қатысты сауда режимiн белгiлеу;
- үшінші мемлекет пен сыртқы сауда операцияларына жаңаша салық
- сыртқы сауда операцияларын валюталық реттеу.
- кеден аумағын құру, екiншi кезеңде бiрыңғай экономикалық кеңістік
Қорытынды
Қорытындай келе айтарымыз, мемлекеттiң экономикалық қауiпсiздiгiн қамтамасыз етуде кеден
Кеден саласына мемлекет тарапынан қолдау көрсету нәтижесінде қазіргі кезде
Жоғарыда айтып кеткенiмiздей, сыртқы экономикалық байланыстарды реттеуде кеден органдарының



Скачать


zharar.kz