МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ
Ι-ТАРАУ.Бәсекелестік қабілеттің теориялық негіздері
Бәсекелестің түрлері мен формалары
Кәсіпорынның бәсекелік стратегиясы
Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігі
ΙΙ-ТАРАУ. “Үркеркосметикс” ЖШС–тің техникалық – экономика-лық және шығармашылық
“Үркер косметикс” ЖШС – тің техникалық – экономикалық
“Үркер косметикс” ЖШС – тің өнімдерінің бәсекеқабілеттілігін бағалау
ΙΙΙ-ТАРАУ. Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін арттыру жолдарЫ
ҚОРЫТЫНДЫ
Қолданылған әдебиеттер көздері
КІРІСПЕ
Қазақстан өз алдында егемендігін алып, тәуелсіз, көк туы
ішкі нарықтың дамуы және ЖІӨ-нің өсуі
халықаралық шикізат нарығының жағдайына қарамастан валютаның түсуі және
бюджетке салықтың тұрақты түсуі
шикізатты терең өңдеуді қамтамасыз ету үшін табиғат ресурстарын
елдің ғылыми потенциалын сақтау және дамыту
халықты жұмыспен қамту
саяси және әлеуметтік тұрақтылық
Менің курстық жұмыстың мақсаты – кәсіпорынның бәсекеқабілеттілігін жоғарлату
Курстың бірінші бөлімінде, бәсекелестік қабілеттің теориялық негіздері туралы
Кәсіпорынның бәсекеқабілеттілігін қалыптастыру мен басқару және өндірісті жаңалап
Нарық құрылымын білу әр түрлі баға деңгейінде сату
Бәсеке қабілеттілікті бағалау кезінде тауардың талданатын өнімнің салыстырылатын
Ал екінші бөлімінде, “Үркер Косметикс” ЖШС-тің бәсекеқабілеттілігін
“Үркер Косметикс” ЖШС-тің Қазақстан нарығында басқа да алдыңғы
Жұмыстың үшінші бөлімінде, кәсіпорынның бәсекеқабілеттілігін арттыру жолдары.
Кәсіпорындардың негізгі мақсаты - өнім сапасын жоғарылату, оны
Ι-ТАРАУ.Бәсекелестік қабілеттің теориялық негіздері
Бәсекелестің түрлері мен формалары
Нарық құрылымы – бұл нарықтың негізгі белгілері болып
Нарық құрылымын білу әр түрлі баға деңгейінде сату
Бәсеке дегеніміз – нарықтың шаруашылық субъектілері арасындағы қосымша
Нарық құрылымының осы және басқа тәуелділігіне байланысты бәсекелестің
Экономикалық ғылымда нарық құрылымының келесі түрлері айқындалады.
1 – кесте Бәсекелестіктің түрлері және сипаттамалары
№ Бәсекелестіктін түрлері Сипаттамалары
1 Таза (жетілген)
Бәсеке немесе кәміл бәсеке Бұл нарықта фирмалардың көп
2 Таза (абсолютті)
бәсеке Нарықта жалғыз ғана өнім түрін өндіруші және
3 Таза монополия Нарықта жалғыз ғана өнім
4 Монополия Дискриминацияны тәжірибелеуші бәсекелес саласы , яғни
5 Монопсония Мұнда белгілі бір тауарды жалғыз ғана
6 Екі жақты монополия Бәсеке жоқ жалғыз сатып
7 Дуополия Белгілі бір тауарды екі өндірушінің өндіруі
8 Олигополия Барлық салада өнімнің негізгі бөлігін өндіруші
Жетілген бәсеке болуы үшін келесі алғышарттар орындалуы тиіс:
көп көлемдегі ұсақ өндірушілер мен сатып алушылардың қатынасы,
ұзақ мерзімді кезеңдегі өндірістің материалдық, қаржылық, еңбек және
нарық жағдайы туралы бәсекеге қатысушылардың толық ақпарат алуы
бір атаулы тауарлардың абсолютті бір ғана өндірістен өндірілуі
еркін бәсекеге қатысушылардың ешқайсысы басқа қатысушылардың шешіміне әсер
Олигополияда нарықтың 2 түрі бар:
бір салалы сауда - өнеркәсіп фирмалар
бірнеше ірі жабдықтаушылардың ешбір келісімсіз өзара бәсекелеуі
Таза монополияда нарықтың тек жалғыз ғана сатушы: мемлекеттік
Үш жағдайда бағалық дискриминация болуы мүмкін:
Сатушы төлем қабілеті жоғары сатып алушыны топқа бөле
Сатушы монополист болуы керек және белгілі бір дәрежеде
Алғашқы сатып алушы тауарды қайта сата алмайды.
Бірінші нарықта баға тең. Нарықты сегменттеудегі қолданылған саясат,
Фирмалар бағалық дискриминацияны бәсекелестік күрес кезінде қосымша сатып
Бәсекелестер фирманың өзі қызмет істеуге тырысатын нарық түрлерін
Функционалды бәсеке – бұл әртүрлі қажеттіліктерді көптеген тәсілдермен
Көріністі бәсеке – бір ғана мақсатқа арналған маңызды
Затты бәсеке – фирмалардың ұқсас тауарларды шығаруының нәтижиесі,
Монополистік бәсеке – біртекті емес, бірақ ұқсас тауар
Мақсаты – мөлшерден тыс пайданы қамтмасз ететін монополиялық
Монополиялар мен монополистік бәсекедегі фирма өнімдеріне сұраныстың ауытқымасы
Шаруашылық қызмет үрдіснде барлық субъектілер таарларды өндіру
Сұрныс пен ұсыныстың өзара әрекеттестігі баға механизмі мен
Монополиялардың пайданы барынша көбейтуі.
Монополия шығару көлемінде тоқтап (А нүктеде), пайданы көбейтеді,
P
AC
C
A
Q1 Q
1график
Кірістер мен шығындардың нақты жіктелуі белгілі бір мерзімдегі
Пайда табатын көздерін анықтау үшін кәсіпорын қызметі төмендегідей
Негізгі және операционды қызмет (өнімді өндіру және өткізу
Қаржылық қызметі (басқа кәсіпорындарға несие беру және алу,
Төтенше баптар (кәсіпорын қызметіне сәйкес келмейтін операциялар)
Мұндай бөлу кәсіпорынның негізгі қызметінентүскен шекті табыстың салмағын
Қаржылық басқару жүйесінде келесі көрсеткіштер қолданылады: табыстардың көрсеткіштері:
өнімді өткізуден түскен табыс - өткізуден түскен қоымша
Өткізуден түскен таза табыс - өткізілген тауардың өндірістік
Негізгі қызметтен түскен табыс (операционды табыс немесе операционды
қаржылық қызметтен түскен табыс – қаржылық қызмет бойынша
Жай шарушылық қызметтен табыс – негізгі шаруашылық қызметтен
Салық төленудің алдындағы табыс – бұл көрсеткіш бухгалтерлік
Таза табыс – салық төлегеннен кейінгі табыс. Нарықтық
Фирманың бәсекеқабілеттілігін қалыптастыру үшін басқару мен өндірісті жаңалап
Бәсекедегі өзінің салыстырмалы артықшылықтарына нақты бейімделу, оларды кәсіпорынның
Кәсіпорын өндірісінде әлемдік салаларын қалыптастыру үшін өзін жұмыс
Жалпы кәсіпорынның төрт негізгі бәсеке қабілеттілік деңгейін немесе
Мұндай жақындау жоғары дәрежеде жеткіліксіз болып көрінгенмен,егер ол
Сондықдықтан бәсеке қабілеттілігі екінші деңгейдегі компаниялар өздерінің өндірістік
Осыдан туындаған мәселелерді шеше алған кәсіпорындар ғана өз
Нарықтық жағдайда тұтынушының қанағаттануы тауарға деген өзінің ерекшелігінің
Сонымен, тауарға бәсекенің жарамдылығын, оның сапалық және құндық
Мәселенің мәнін толық түсіну үшін негізгі салдарын ашып
Бәсеке қабілеттіліктің үш негізгі құрадас бөлігі бар. Біріншісі,
Сатып алушы – ең басты тауарды бағалаушы. Бәсекеқабілетті
Әр нарық өзінің сатып алушысымен сипатталады. Тәжірибиеде бәсеке
Америка мен Жапония алдыңғы қатарлы технологиялардың барлық нарығындағы
Бүгінгі күні “сапа философиясы” деген сөз жапондарда
Тұтынушылардың қажеті мен даму тенденциясын түсіну;
Бәсекелестердің мүмкіндіктері мен мінез-құлқын білу;
Нарық дамуының тенденциясы мен жағадайын білу;
Қоршаған ортаны және оның бағытын білу;
Тұтынушы сенің тауарынды құптайтын тауар шығару және тұтынушыға
Кәсіпорынның бәсекеқабілеттілігі келесі факторлармен анықталады:
Қызмет көрсету және өнім сапасы;
маркетингтік және өткізу стратегиялырының тиіді көрсеткіштері;
бақару мен персоналдың білім деңгейі;
кәсіпорын қызмет ететін салық ортасы;
қаржыландыру көздерінің мүмкіншілігі;
Кәсіпорынның бәсекелік стратегиялары
Еліміз “Қазақстан - 2030” ұзақ мерзімді стратегиялы бағдарламасына
Әдебиеттерде көп қарастырылатын, тәжіребиеде өзін-өзі ақтай білген бизнес
Эталондық стратегиялар ұйымның төрт түрлі тәсілмен өсіп келе
Эталондық стратегияның бірінші тобын шоғырландырылған өсу стратегиялары құрайды.
Нарықтағы позициясын күшейту. Мұнда кәсіпорын берілген нарықты белгілі
Нарықты дамыту стратегиясы. Мұнда өндірілген өнімге жаңа нарық
өнімді дамыту стратегиясы, мұнда берілген нарыққа жаңа өнімді
Бизнесті дамытудың эталондық стратегиясының екінші тобын әртараптандырылған өсу
Мұндай стратегиялардың негізгі түрлері мынадай:
өндірісте жаңа өнім түрін өндіруге жаңа мүмкіндіктерді пайдалану
Көлденең әртараптандыру, нарықта жаңа технологиямен өндірілген, қолданыстағы тауарға
Конгломеративті әртараптандыру стратегиясының мәні компанияның қолданыстағы тауарға технология
Эталондық стратегияның үшінші тобы жаңа құрылымдарды қосу есебінен
Сатылап біріктірудің кері стратегиясы, жабдықтаушылардың үстінен қатаң қадағалау
Алға ұмтылатын сатылас біріктіру стратегиясының мәні – компания
Эталондық стратегияның төртінші түрі қысқарту стратегиясы деп аталады.
Кәсіпорын бизнесті ары қарай жүргізе алмайтын жағдайда қолданылатын
Кәсіпорын өзінің қызмет ету аясына ұзақ мерзімді өзгеріс
өндірістік шығындарды кеміту мүмкіндіктерін қарастыруға және шығындар көлемін
Іс жүзінде ұйым бірнеше стратегияларды бірге қолдануы (әсіресе
Кәсіпорынның ерекше стратегияларын іске асыратын бірнеше амалдардың өз
стратегиялық жоспарлау жалпы бағдарлау мен белгілі шектеулермен сипатталады.
Жоспарлауда сценарийлерді қолдан. Оптимистік тұрғыдан келешектегі оқиғалардың ең
Жоғарыда айтылғандарды назарға ала отырып, стратегияны кәсіпорын саястынан
Кәсіпорын стратегиясы мен саясаты өзара байланысты болады. Бір
Стратегия компанияны тиімді басқаруға әер ететін көптеген бәсекеге
Жалпы алғанда кәсіпорын стратегиясы – барлық негізгі функциялар
Кәсіпорынның негізгі қызметі мен бөлімшелеріне жабдықтау, өндіріс, қаржы,
Кәспорынның міндеті анықтаған басқарушы кәсіпорынның атқарар қызмет аясын
Нақты мақсаттарды анықтау кәсіпорынға миссияны жалпы тұжырымдаудан істің
Кәсіпорын стратегиясын айқындау үшін оның сыртқы және ішкі
Кәсіпорын стратегиясы – ойланып істелген мақсатты іс-әрекеттерден және
Бәсекеге қабілеттілікке жетудің ең оңай жолы – ұым
Кәсіпорын айтарлықтай жеңіске ие болмаған күнде де қолда
Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету
Нарықтық экономика жағдайында кәсіаорын қоршаған орта тарапынан көптеген
Кәсіпорын алдына өзіне тән өндірістік қызметтерді орындауына байланысты
Кәсіпорындардың, оның ішкі “Үркер косметикс” кәсіпорынның экономикалық
Елімізде қалыптасқан қазіргі экономика мемлекет тарапынан реттеліп отыратын
Мемлекет тұрғысынаң алғандағы сыртқы жүйенің бағыттары болып, монополияға
Әр кәсіпорын өзінің микродейгейдегі экономикалық қауіпсіздікті қатамасыз ету
Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету механизмнің макро және
Әрине, экономикалық қатерді қамтамасыз ету дәстүрлі басқарудан біршама
1-сурет Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету жүйесі
Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін және белсенділігін анығырақ сипаттау неміс
Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін айқындайтын көрсеткіштер тобы 2-суретте
Осы ретте, біз кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін анықтау диагностикасын
Маржиналдық талдау негізіндегі басқару шешімдерінің көрсеткіштері бизнес-реинжиниринг үрдісінің
Бұл көрсеткіштердің нормативті шамалары экономикалық әдебиеттерде анықталған деңгейлерден
Еңбек әлуетінің қауіпсіздігін жұмыскерлердің орташа тізімдік санының артуы,
Әр кәсіпорын өзінің бәсекеқабілеттілігін арттыру мәселесін шешетін және
Кәсіпорынның бәсекеқабілетті басқару жүйесі негізінде кәсіпорынның потенциалды мүмкіндіктерін
Кәсіпорынның бәсекеқабілетті басқару жүйесінің негізгі қағидасы – бұл
Қазіргі басқарудың жүйелік қағидаларына мыналар жатқызылады:
Жүйенің өздігінен ұйымдастырылып және өзін-өзі басқаратын иновациялық элементтерін
Көлденең байланыстарды күшейту және тік құрылымдарды орталықсыздандыру.
Еңбек процесінің гуманизациясы
Басқаруды тік іс-әрекет процесіне ғана емес, сонымен қатар
“басқарушылық” экономикасын кәсіпкерлікке айеалдыру үшін адам ресурстарының потенциалын
Объект және субъект арасындағы кері байланытың негізінде басқарудың
Оң және теріс әсер ететін ауытқуларға әсер ету
өндірістің бес факторы-еңбек құралы, еңбек заттары, капитал, ақарат
Адамға деген қарым-қатынас тек мақсатқа жетудің құралы ретінде
Басқару жүйесінде басқарудың мақсаттылық, стратегиялық, маркетингтік, функционалдық және
Тауардың бәсекеқабілеттілігін бағалау талданатын өнімнің салыстырылатын база параметрлерін
q I = Пi /Пin *100%
qi – i параметрлері бойынша бәсеке қабілеттіліктің бірлік
Пi - талданатын өнімнің і –параметрінің ауқымы
Піп – қажеттілік толық қанағаттандырылатын і-параметрінің ауқымы
n – талданатын параметрлердің саны.
Техникалық параметрлері бойынша көрсеткішті есептеу мына формуламен есептеледі:
Imn = Σ qi Li
Imn – техникалық параметрлері бойынша бәсеке қабілеттіліктің топтық
qi – і-техникалық параметрі бойынша бәсеке қабілеттіліктің бірлік
Li - қажеттілікті сипаттайтын жалпы техникалық параметрді
N – бағалауға қатысатын параметрлер саны.
Экономикалық параметрлер бойынша топтық көрсеткіштер:
Iэп = З/Зо
З/Зо - бағаланатын өнім немесе үлгі бойынша
Кешенді сандық көрсеткіштер арқылы белгілі бір нарық жағдайында
Kj = Σ Li * (Pij / Pin)βi
I =1,….n – бағалуға қатысатын өнім параметрлерінің саны
J =1,…..n - өнім түрлері
Li - өнімнің қойған параметрлерімен салыстыру бойынша маңыздылық
Pij – J өнімі үшін і – параметрі
Pin – көрініс қажеттіліктерін толық қанағаттаедаруға мүмкіндік беретін
βi+1- егер Pij параметрі мәнінің жоғарлауы өнімнің бәсекеқабілеттілігінің
βi-1- ал Pij параметрі мәнінің жоғарлауы өнімнің бәсекеқабілеттілігінің
ΙΙ-ТАРАУ. “Үркеркосметикс” ЖШС–тің техникалық – экономика-лық және шығармашылық
“Үркер косметикс” ЖШС – тің техникалық – экономикалық
“Үркер косметикс” компаниясы 1993 жылдан бастап қызмет етеді.
Су сабын
Тұрмыстық химия
Бет, қол кремдері
Косметикалық бұйымдар
Ол халықаралық стандартқа сай өнім өндіргендіктен алдыңғы қатарлы
“Үркер косметикс” ЖШС-тің Қазақстан нарығында көптеген: “Черный жемчуг
“Үркер косметикс” ЖШС-тің өнімдері табиғаттың таза өнімдерінен жасалған
Өнім өндіруді түскен табыс. Әрине өнімді өткізу ол
3-кесте “Үркер косметикс” ЖШС-тің техникалық – экономикалық көрсеткіштері
Көрсеткіштер
өлшем бірлігі
2004г
2005г
ауытқулар
(+,-) %
Өткізілген өнімнең түскен табыс мың.тг 250834.3 905256 654421.7
Өткізілген өнім өзіндік құны мың.тг 183769.8 756074 572304.2
Жалпы табыс мың.тг 67064.5 149182 82117.5 2,2 есе
Кезең шығындары мың.тг 4593.4 21213 16619.6 4,6 есе
Негізгі қызметтен түскен табыс мың.тг 62471.1 127969 65497.9
Негізгі емес қызметтен түскен табыс мың.тг 52896 67250.3
Салық салғанға дейін табыс мың.тг 115367.1 195219.3 79852.2
Таза табыс мың.тг 48715.7 94939.5 46223.8 194.9
1 тг кеткен шығын тг 73 84 11
өнім рентабельдігі % 36 20 -16 -
сату рентабельдігі % 27 16 -11 -
өндіріс рентабельдігі % 47.3 58 10.7 -
жұмыскер саны адам 865 872 7 100.8
жұмысшы саны адам 898 850 -48 94.7
1 жұмыскер еңбек өнімділігі мың.тг 290.0 1038.1 748.2
1 жұмысшы еңбек өнімділігі мың.тг 279.3 1065.0 785.7
жұмыскерлердің еңбекақы қоры мың.тг 17400.5 17498.1 97.6 100.6
жұмысшылар еңбңкақы қоры мың.тг 16504.3 16804.3 300 101.8
1 жұмыскердің орта айлық қоры мың.тг 1676.3 1672.2
1 жұмысшының орта айлық қоры мың.тг 1531.6 1647.5
Негізгі құралдардың орташа жылдық құны мың.тг 50745.4 83020.5
Амортизация нормасы % 21.8 21.9 0.1 -
Айналым құралдардың орташа жылдық құны мың.тг 52271.3 81494.6
Қор қайтарылымы тг 4.9 10.9 6.0 2,2 есе
қор сыйымдылығы тг 0.2 0.1 -0.1 45.3
Қормен қарулану мың.тг 56.5 97.7 41.2 172.8
Тозу құны мың.тг 11076.6 18181.5 7104.9 164.1
Өткізілген өнімнің өзіндік құны. Бұл кәсіпорын жұмыстың қалай
Жалпы табыс. Жалпы табыстың соммасы 2005 жылды 2004
Кезең шығындары. Бұл көрсеткішжалпы шығындар өнімді өткізуге кеткен
Таза табыс. Бұл көрсеткішті есептеу үшін таза табыс
Салық алғанда дейінгі табыс 2005 жылы 195219.3 теңгеге
Сату рентабельдігі. 2004 жылы бұл көрсеткіш 19,4 болса,
Өндіріс рентабельдігі кәсіпорынның өндірісінің нәтижиелігін есептеуде қолданылады. Ол
Қор сиымдылығы. Бұл көрсеткіш қор қайтарымдылығына кері көрсеткіш
Жалпы кәсіпорынның қаржылық-экономикалық жағдайы тұрақты. Бірақ техника мен
2.2 “Үркер косметикс” ЖШС-тің өнімдерінің бәсекеқабілеттілігін
Өнімнің бәсекелік қабілетін бағалау, ең алдымен оның сапалық
Бәсекелес өнімдерден сапалық арттықшылығы оның бәсекелік қабілеттілігінің бірден
Осы орайда косметика өнімдері бәсекелік қабілетін бағалаудың ыңғайлы,
Ұсынылатын әдіс өнімнің үш жақты құндылығын (бағасы, сапасы,
БҚ= С/Б*Т
Мұндағы БҚ өнімнің бәсекелік қабілеті деңгейі
С - өнімнің сапалық қасиеттер деңгейі
Б - өнімнің нарықтық бағасы
Т - өнімнің тартымдылық қасиеттері, балдық жүйе бойынша
Өнімнің сапалық және тартымдылық қасиеттерін балдық жүйе бойынша
“Үркер косметикс” ЖШС-тің өнімдерінің бәсекеқаділеттілігін бағалау.
Кәсіпорындар
атаулары Өнімнің сапалық көрсеткіші, орташа балмен
Сапа
деңгейі
Сапалық
тұғыры
иісі түсі сіңімдігі Көлемі эффектісі
“Үркер косметикс” 8 9 10 8 9 8,8
Чистая линия 8 9 9 9 9 8,8
Черный жемчуг 10 9 10 7 10 9,2
Маңыздылық
коэффициент 0,153 0,119 0,101 0,094 0,198
4-кесте. Крем өнімдерінің сапалық қасиеттерін бағалау
Кәсіпорындар
атаулары Тартымдылық көрсеткіштер орташа балмен
Тартымдылық деңгейі
Тартымдылық
тұғыры
өнім танымал-дылығы Беделі және сенімділігі Сыртқы келбеті Таңдау
еркін-
дігі
“Үркер косметикс” 10 9 10 9 9,5 3
Чистая линия 10 9 10 10 9,75 1
Черный жемчуг 9 10 10 8 9,25 2
5-кесте. Крем өнімдерінің тартымдылық қасиеттерін бағалау
Кәсіпорындар
атаулары Бәсекелестік көрсеткіштері Бәсеке-
қабілеттілік
деңгейі, БҚ Бәсеке-
қабілеттілік
тұғыры
Сапа деңгейі Тартымдылық дегейі Нарықтық
бағасы, тг
“Үркер косметикс” 8,8 9,5 180 0,46 1
Чистая линия 8,8 9,75 200 0,42 2
Черный жемчуг 9,2 9,25 400 0,21 3
6-кесте Крем өнімдерінің бәсеке қабілеттілік деңгейін бағалау
ΙΙΙ-ТАРАУ. Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін арттыру жолдарЫ
Бәсеке қабілеттілікті арттыру механизмі – кәсіпорынның нәтижиелі жетістікке
Кәсіпорынның бәсекеқабілеттілігін арттыру үшін келесі факторлардың жоғарылату жолдары
Бірінші топ - өнімнің сапасын арттыру шаралары немесе
Екінші топ - өнімнің бағасын қалыптастыру немесе кәсіпорынның
Үшінші топ - өнімнің тартымдылығын арттыру немесе кәсіпорын
Төртінші топ - өнімнің бәсекелік қабілетін қамтамасыз ету
Ұсынылған топтағы тетіктерді (өнімнің бәсекелік қабілетін арттыру механизмі
Ішкі нарықтағы өнімдердің (“Үркер косметикс” ЖШС-тің өнімдерінің) бәсекелік
Өнімдердің сапалық деңгейі бірнеше тұрғыда анықталады. Әлемдік нарыққа
Өндіріске инновациялық және ғылыми-техникалық жетістіктерді енгізу, алдыңғы қатарлы
Бірінші жағдайда өндеуші өнеркәсіптердің соның ішінде косметика өндеу
қосылған құн тізбегі бойынша өнім шығаруды дамыту жолдарын
Косметика өнімдері де белгілі бір мөлшерде жағымдылық, пайдалану
Жалпы “Үркер косметикс” компаниясының сапалы косметика: иіс сабын,
Косметика өнімдерінің бағасы, ең алдымен оны маркетингтік жүйесіне,
Бұл орайда, кәсіпорынның баға саясатын қалыптастыру барысындағы
3-сурет Кәсіпорынның баға саясатын қалыптастыру
Өнімнің бәсеке қабілеттілігін арттыру мақсатында, оның бағалық тиімділігін
Кәсіпорындағы маркетингтің негізгі орны, бағалық емес бәсекеде, өндірушінің
Кәсіпорындарда арнайы маркетингтік жүйені ұйымдастыру олардың нарықпен тығыз
Ұсынылатын маркетингтік бөлімді, атқаратын қызметтеріне байланысты үш бағытқа
4-сурет Кәсіпорынның стратегиялық мақсаттары мен маркетингтік жүйенің өзара
Соңғы кездері кәіпорындағы маркетингтік жүйенің тиімділігін өнімнің өмірлік
Өнімнің бәсекелік қабілетін арттыру механизмдегі жоғарыда аталған үш
ҚОРЫТЫНДЫ
Жоғарыда келтірілген талдау көрсетіп отырғандай Қазақстандағы және жеке
Бәсекеге түсу қабілеті дегеніміз қазақстандық кәсіпорындардың экспортқа шығарылатын
Бәсекелестік жағдайларды жасау мақсатында заңнамалық база талданатын болады
Қолданылған әдебиеттер көздері
ҚР – ның Президентінің 2030 – стратегиялық бағдарламасы
ҚР – ның Президенті Н.Назарбаевтің 2003-2015 жылдарына арналған
Экономика предприятия/ под.ред. проф. Н.А.Сафронова. – М.: “Юрист”,
Маркетинг: А.Н.Романов, Ю.Ю.Корлюгов, С.А.Красильников – М.: Банки и
Транзитная экономика. 2004г №9, 57-62б
Вестник КазЭУ, 2003ж №10 73-79б
Вестник министерство образования и науки РК. 2004г, №36
Бюллетень нормативных правовых актов. 2000г7 №8, 94-99б
Қаржы және қаражат. 2004ж №2. 91-96б
Егемен Қазақстан. 2004ж 13 сәуір
В.Крымова. Экономикалық теория. 2003ж
ҚазЭУ хабаршысы. 2004ж, №5 119-121б
Авт. “Кәсіпорынның экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету”/ Қалымбетова Д.Ж.
Вступление Казахстана в ВТО/ 3 часть/
39
Монополияға қарсы және баға саясаты
Салықтық реттеу
Өнім және қызмет сапасын мемлекеттік реттеу
Импортты алмастырудың және отандық кәсіпкерлікті қолдаудың мемлекеттік саясаты
Мемлекеттік инвестициялық саяат
кәсіпорындарда оңалту және санация
Шығындарды басқару
Өнім сапасын және бәсеке қабілеттілікті басқару
өндірістік әлеуетті оңтайландыру
Еңбек ресурстарын мотивациялау
Контроллинг
Кәіпкерлік белсенділікті ынталандыру
Маркетинг және логистика
Инвестициялық және инновацияларды басқару
Бизне-реинжиниринг
Кәсіпорын деңгейіндегі бағыттар
Мемлекет деңгейіндегі бағыттар
Бағаны қалыптастыру факторлары
Шикізат ресурсары, шығындар
Баға саясатының қағидалары
Бәсекелестердің ықпалы
Өндірістік өнімнің бағасы
Баға саясаты
Әрбір өнім бойынша баға стратегиясы және маркетинг тактикасы
Кәсіпорын қызметінің бәсекелік мақсаттары
мемлекет
тұтынушылар
Нарықтағы жағдай
Кәсіпорынның маркетингтік жүйесі және оның негізгі бағыттары
Өнімнің сұранысын қалыптастыру жолдарын табу және жарнама қызметтері
Тұтынушылар талғамын зерттеу және нарыққа жаңа өнімдер шығару
Маркетингтік зерттеулер мен кәсіпорынның дамуын болжау
Нарықтағы беделін өсіру
Нарықтың жаңа бөлімін иемдену
Өнімнің бәсекелік қабілетін арттыру
Өндіріс көлемін ұлғайту
Табыстылықты
арттыру
Кәсіпорынның стратегиялық мақсаттары
Экономикалық қауіпсіздікті қамтамазыз ету жүйесі