КІРІСПЕ
Қазақстан Республикасының Президенті өзінің 2007 жылғы халыққа жолдауында келесідей
Бірінші міндет – экономиканың тұрлаулы дамуын жай қамтамасыз етіп,
Бізге экономиканың бәсекеге қабілеттілігінің тұрлаулы сипатын қамтамасыз ету үшін
Бұл стратегия біздің экономикамыздың жекелеген секторлары мен өндірістерінің нақтылы
Бізге ендігі жерде “жинақталған” экономикалық өсуді жай пайдалану емес,
Біз Қазақстанды индустрияландыруға халықаралық рыноктардың талаптары мен шарттарына сай
Аса ірі монополистерді қайта құрылымдау мен бәсекелестік қатынастарды дамыту
Экономиканың табиғи монополиялар сақталатын секторларында бізге салалық реттегіштердің көмегімен
Ырықтандыру жағдайында біз қаржы жүйесінің тұрлаулылығы мен бәсекеге қабілеттілігін
Біздің тиімді жұмыс істейтін қор рыногын құруымыз керек. Оның
Үкіметтің халықты инвестициялық сауаттылық әліппесіне тиісінше үйрету жөнінде кең
Қазақстан үшін қолайлы шарттармен БСҰ-ға кіруі – біз қол
Бізге халықаралық техникалық стандарттарды барынша жедел де кеңінен енгізу
Менің Үкіметке беретін ең басты тапсырмам осы. Бұл –
Екінші міндет – өңірлік экономикада сапалық жаңа табыстарға жету
Біз Қазақстанды экономикалық дамудың “өңірлік локомотивіне” және оны әлемдік
Бізде әлемдік шаруашылық жүйесінде нақтылы қазақстандық “тауашаларды” іздестіру мен
Бұл ретте негізгі назарды Ресей, Қытай, Орталық Азия, Каспий
ТМД, ЕурАзЭҚ, ШЫҰ шеңберіндегі экономикалық ықпалдастық саудадағы басты бағдар
Қазіргі кезде әлемдік рыноктарда біздің тауарларымызға, қызметтерімізге және озық
Бізге бәсекеге қабілетті экономика қалыптастыруда мемхолдингтердің рөлі мен орнын
Бұл міндетті мемхолдингтердің өздерін тікелей қатыстыра отырып, шешу жауапкершілігін
Салық бақылауы – бұл салық қызметі органдарының салық заңнамасының
Қазақстан Республикасының салық қызметі органы сәйкессіздіктен туындаған жетіспеушілікті жою
Осылайша, бұл дипломдық жұмыстың мақсаты салық бақылауының теориялық аспектісін
Дипломдық жұмыстың негізгі тапсырмалары болып мыналар табылады: салық
Дипломдық жұмыста салық комитетінің жетіспеушілікті жоюдағы қолданылатын шаралар қарастырылады,
I – ТАРАУ. САЛЫҚ БАҚЫЛАУЫНЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ МАЗМҰНЫ МЕН
1.1 Салық бақылауының теориялық аспектісі
«Салық бақылауы» термині салық қызметі органының салық заңнамасының орындалуына,
Осыдан басқа, салық бақылауын жүргізу кезінде салық және бюджетке
Қосылған құн салығын төлеушілерді есепке алу келесідей жүреді, ҚҚС
Салық төлеушінің қаржы-шаруашылық әрекетінің мониторингі. Бұл бақылау түрі салық
Фискалдық жады бар бақылау-кассалық машинасын қолдану. Фискалдық жады бар
Мемлекет меншігіне өткен мүлікті өткізу және бағалау, есепке алу
Камералды бақылау – бұл бақылаудың түрі салық төлеушінің берген
Салық тексерулері – бұл салық қызметі органдарының Қазақстан Республикасының
Қазақстан Республикасының салық тексерулері келесідей түрде болады:
1. Құжатты тексеру, ол келесідей түрлерге бөлінеді:
- Кешенді тексеру – салық және бюджетке төленетін міндетті
- Тақырыптық тексеру - салық және бюджетке төленетін
- Қарсы тексеру – Егер салық тексеру барысында салық
- Рейдтік тексеру – салық қызметі органдарының кейбір салық
а) салық төлеушілердің салық органыңда тіркеу есебінде тұруы
б) фискалды жады бар бақылау-кассалық машинасын дұрыс қолдануына
в) лицензияның болуы, бір реттік талонның және басқа да
г) лицензиялаудың ережелерін сақтау және өндіріс ережелерін сақтау, акциздік
- Хронометраждық зерттеу салық органы қызметінің салық төлеушінің нақты
Бұдан басқа барлық салық бақылауы түрлері бойынша шектелген
Осылайша, Қазақстан Республикасының салық заңнамасында салық бақылауын жүргізудің әр-түрлі
Құқық бұзушыларды жауапкершілікке тартудың
құқықтық негіздері
Мемлекет салықтық құқық бұзушылық үшін әр-түрлі заңды жауапкершілікке тартуды
“Салықтық құқық бұзушылық” түсінігі құқық бұзушылықтың бірнеше түрін байланыстырушы
Осыған сәйкес келесі жағдайда түсініспеушілікті тудырмайды. Қылмыстық сипаттағы салықтық
Бұл жауапкершіліктің нұсқаулары, қылмыстық құқықты құқықтың жеке бір саласы
Бұл жауапкершіліктің түрлерінде қаралған өндіріп алу және жазалау, бүкіл
Осылайша, салықтық құқық бұзушылық өзінің заңды қасиеті және
Салық салу обьектісі мен табыс және шығысты есептеудің ережесін
Салықтық құқық бұзушылық – құқыққа қарсы, қасақана жасалған немесе
Салықтық құқық бұзушылықтың өзінің құрамы бар және нақты бір
Олардың бірі қарсы құқықтық - құқық бұзушы
Екіншісі жағдай кінәлілік, бұл құқық бұзушының өзінің жасаған әректеіне
Кінәлілік сипаты жөнінде қылмыстық кодексте және «Әкімшілік құқық бұзушылық»
“Әкімшілік құқық бұзушылық туралы” кодексі кінәлілік қағидасы жайлы айтады,
Бұл жағдай түсініспеушілікті тудырады себебі мұндай қатынас заңды тұлғалар
Салықтық қылмысқа жататын салықтық құқық бұзушылықты Қылмыстық кодекс қарастырған
Жанама оймен жасалған қылмыс болып саналады, егер тұлға өзінің
Салықтық құқық бұзушылық, құқықпен қорғалатын қызығушылықты бұзады. Құқық бұзушылықтың
Салық төлеушінің қызығушылығы (мысалға, егер оған жоғары көлемде
Салықтық құқық бұзушылық материалды және нұсқаулы болып бөлінеді. Бұл
Келесіде салықтық құқық бұзушылықтың қарсы құқықтық әрекеті мен одан
Қорытындылай келгенде салықтық құқық бұзушылықты жасалған кезде ғана заңды
Салықтық құқық бұзушылықтың түріне қарай қазіргі уақытта жауапкершіліктің екі
Салықтық құқық бұзушыны жауапқа тартуда мемлекет екі мақсатты көздейді.
Біріншісі – салық міндеттемесін орындауды қамтамасыз ету, оның негізгісі
Салықтық құқық бұзушылық үшін жауапкершіліктің екінші мақсаты салық төлеушіні
Салықтық құқық бұзушылық үшін әкімшілік-құқықтық жауапкершілікке тартуды «Әкімшілік құқық
Жоғарыда айтылғанға сәйкес салықтық құқық бұзушылық үшін қылмыстық-құқықтық жауапкершілікке
ГФР-сы мен Франциядағы салық тексерудегі
ерешеліктер
Бүгінгі уақытта тиімді салық бақылауы актуалды және шешімі қиын
Дамыған елдердің тәжірибесіне сүйенсек, салық заңнамасын сақтаудағы бақылаудың жоғары
Бақылау тексерулерін жүргізу үшін салық төлеушіні тандаудың тиімді жүйесі
Салық басқармасының құрастырған бірегей кешенді стандарттары тәжірибесінде бақылау тексеруін
Салық инспекторларының бағалау жұмыстарының жуйесін қолдану, олардың әрқайсының жұмыс
ГФР-да жүргізіліп жатқан құжаттық тексерулер салыстырмалы түрде көп кәсіпорынның
Бақылау тексеруін жүргізу үшін салық төлеушіні тандап алу жұмысын
а) Кездейсоқ іріктеу – бақылау тексеруін жүргізу үшін обьектіні
- бақылау тексеруін жүргізуде кәсіпорынның көп мөлшерін қамту;
- салықтық бұзушылықты анықтауда, алдын-ала хабарлаусыз күтпеген жағдайда бақылау
- салық органының бақылауындағы жерлердегі салық тәртібінің орындалу деңгейін
б) Арнайы іріктеу – салық органыңда салық төлеуші
1. Ірі кәсіпорындар. ГФР-да қолданылатын жіктеме негізінде ірі кәсіпорындарға
2. Салықты өндіріп алу бөлімі немесе басқа да бақылау
3. Ұзақ уақыт бойы тексеруден өтпеген кәсіпорындар. Бұл кәсіпорындарды
Тексеру жүргізу үшін кәсіпорындарды іріктеп алар кезінде бірінші кезекте
- Кәсіпорынның салықтық балансының құрамында соңғы тексеруден өткен салық
- Кәсіпорынның табысын есептеуде толықтылық;
- Кәсіпорыннның дамуына салынған жеке қаражат көлемі мен жеке
- Басқа бақылаушы органдардан салық заңнамасын бұзушылық туралы келген
- жер участкесін сату және сатып алу, жер участкесін
- басқа кәсіпорындардың қаржысына қатысу, қаржылық аударымдар жасау, бағалы
- сатып алу, сатылу, қайта ұйымдастырылу, кәсіпорынның жұмысының тоқтатылуы;
- мемлекетттен қаржылай дотация алу, ол сәйкесінше мемлекеттік субсидиялаудың
- ГФР-дің қаржы министрлігінің кәсіпорынның ірі экспорттық (импорттық) операция
- салық төлеушінің күмәнді мүлкінің артуы;
- амортизация аударым сомаларының мөлшерінің негізсіз өсуі.
Салық органы өзінің қолында бар салық декларациясы, есептілік мәліметі
Концепция келесі тексерудің негізгі әрекеттерін жоспарлайды, тексерудің болжамды тапсырмаларына
ГФР-дің Қаржы министрлігінің бекіткен және ГФР-дің Бундесратымен келісілген
Салық органы өз қалауы бойынша тексеруді тағайындаудың мезгілін, көлемін
Салық органдарының бақылау тексерулерін жүргізу жұмыстары салық органының бастығымен
ГФР-да салық инспекторларының бақылау тексеруіндегі жұмысын бақылайтын, бағалайтын жүйенің
Егер тексеруге кедергі болмайтын болса, тексеру тағайындау жайлы
Бақылау тексерулеріне кететін орташа мезгіл:
- үлкен кәсіпорындарда - 25-30 күн;
- ораташа кәсіпорындарда- 15 күн;
- кіші кәсіпорындарда- 6-8 күн.
Тексеру барысында салық инспекторы міндетті түрде салық төлеуге және
Салық тексеруі аяқталған соң, салық тексеру актісі толтырылады, онда
Францияда көбінде орта және кіші бизнеске көңіл аударып, диагностикалық
Инспектор тексеруді салық төлеушінің ісін қараудан бастайды. Іс-құжатта негізінде
Тұрақты мәліметтерге құрылтайшы құжаттар, өткен салық тексерулері туралы есеп,
Егер мәселе, бір не бірнеше адамның иелігінде немесе басқаратын
Тексерудің бұл сатысында инспектор салық төлеушінің
Осыдан кейін салық инспектор бірнеше аналитикалық бақылау жасайды. Бақылау
Оның негізгі мақсаты – анықталған тәуекелділікті бағалау. Тексерудің жалпы
Содан салық төлеушіге жазбаша түрде салық тексерулері туралы хабарлама
Тексеру нұсқамасына арнайы салық төлеушілер үшін шығарылатын қосымша түсіндірмелі
Келесі қадам – инспектордың салық төлеушіге алдын ала жолығуы.
жинаумен айналысады, мына сұрақтарға ерекше назар аударады:
-салық төлеушінің ұйымдастырушылық құрылымы;
- орындайтын әрекеттерінің түрлері;
- сатушылар мен ұсынушылар туралы мәлімет;
- есепті ұйымдастыру және ішкі бақылау жүйесі.
Салық декларация мәліметтері мен салық төлеушінің есептік құжаттарымен сәйкестігіне
Сонымен қатар сол кезде инспектор аудиторлық тексерудің мәліметтерімен
Тексеру барысында инспектор салық төлеушімен кейбір сұрақтар бойынша әңгіме
Егер, инспектордың ойы бойынша, тексеру барысында алынған құжаттық мәлімет
Салық төлеушінің, инспектордың сұрауына жазбаша түрде жауап беруге екі
Соттық сұраудың орындау мерзімі – 30 күн. Егер
Тексеру соңында салық инспекторы декларацияға қандай толықтырулар енгізу керектігін
ГФР-сы мен Францияның салық органдарының тәжірибесін анализі, салық төлеушілерді
II – ТАРАУ. САРЫАРҚА АУДАНЫ БОЙЫНША САЛЫҚ КОМИТЕТІ МЫСАЛЫНДА
2.1. Сарыарқа ауданы бойынша Салық комитетінің салық тексеруінен
Салық жүйесі мемлекеттің өкілі болып саналады және мемлекеттік қазынаның
Қазақстан Республикасының салық кодексінде жазылғандай салық төлеуші өзінің мемлекет
Бұл дипломдық жұмыстың мақсатына жету үшін, мен Сарыарқа ауданының
Кесте 1
Салық тексеруінен түскен түсімдер
мың. теңге
Атауы 2005
жыл 2006
жыл Өсім денгейі
Корпорациялық табыс салығы 8390 10390 124%
Қосылған құн салығы 7012 8819 126%
Мүлік салығы 1327 1412 106%
Көлік салығы 514 598 115%
Кесте ақпараты негізінде 2005 ж. 1 қаңтарынан 2006 ж
Жетіспеушілік – бұл аударылған, бірақ уақтысында төленбеген салық сомасы
Кесте 2
Сарыарқа ауданы бойынша салық комитетінде жіберілген хабарлама үлесі.
Хабарлама түрлері 2005 жыл 2006 жыл
Хабарлама саны Үлесі Хабарлама саны Үлесі
Өндіріп алу туралы 5641 37% 5582 29%
Салық заңнамасын бұзушылықты жою туралы 4271 28% 5548 29%
Уақытысында орындалмаған салық міндеттемесіне шара
қолдану туралы
3549 23% 3895 21%
Тіркелген салық төлеушілердің саны 15053
19055
2 кестеде 2005 – 2006жж кезеңге Сарыарқа ауданы
Жетіспеушілікті өндіру үшін салық комитетінде қолданылатын шаралардың басқа да
2006 жыл басынан 152 салық төлеушіге банк шоттарынан
2006 жылғы мәліметке қарасақ, жыл бойында 374 салық
2006 жылы атқарылған жұмыс қорытындысында дебиторлардан 15465,8
2006 жыл басынан 12 салық төлеушінің
Қарызды толық өтеуіне байланысты, 23 шешім, салық төлеушінің
Қазақстан Республикасының салық заңнамасын бұзғаны үшін, Әкімшілік құқық бұзушылық
Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінің 219 бабы негізінде
Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінің 210 бабы
Одан басқа, Сарыарқа ауданы бойынша салық комитетінің жетіспеушілікті қысқарту
Сонымен қатар Салық комитеті тек салық қарыздарының жетіспеушілігін жабумен
2005 жылы қарыз-кәсіпорындардың есеп шотына Жинақтаушы Зейнетақы Қорлары бойынша
Шығыс операцияларының тоқтатылу себебі анықталуымен байланысты жыл басынан бері
Сарыарқа ауданы бойынша салық комитетінің салық және басқа да
- Сұраулар, Астана қаласы бойынша ІІБ-ның ЖПБ-на, Астана
- Сұраулар, Астана қаласы бойынша көші-қон полициясы басқармасына
- Сұраулар, ҚПД-не 21 кәсіпорынның өкілетті тұлғалары мен
Осыдан басқа, Астана қаласының Сарыарқа ауданың салық
2006 жыл бойы 71 арыз сотқа жіберілді соның қорытындысында
Бұдан басқа, келесідей мәселелер туындайды нақты айтсақ қолма-қол
Шығыс операцияларының тоқтатылу себептерін жоюмен байланысты, 106
Қазақстан Республикасының салық заңнамасын бұзғаны үшін “Әкімшілік құқық бұзушылық
- Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінің
- Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінің
- Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексінің
Жыл бойы 716 үкім банк шоттарындағы шығыс
Шығыс операцияларының тоқтатылу себептерін жоюмен байланысты, 165 салық
2005 жыл бойы сотқа 55 арыз -
- Сұраулар, Астана қаласы бойынша ІІБ-ның ЖПБ-на
- Сұраулар, Астана қаласы бойынша көші-қон полициясы басқармасына
2.2. Сарыарқа ауданының Салық комитетінің салық бақылауын жүргізудегі әрекетін
Жетіспеушілікті анықтаған кезде салық комитеті тексеру жүргізу туралы шешім
Кесте 3
2004 – 2006 жылдар кезеніңде жүргізілген салық тексерулеріне анализдеу
Тексерулер 2004 жыл 2005 жыл 2006 жыл Өсу денгейі
2005/2004жж Өсу денгейі
2006/2005жж
Құжаттық 905 1107 1521 122% 137%
Кешенді 231 252 219 109% 87%
Тақырыпты 60 61 120 101% 197%
Қарсы 852 792 1182 93% 149%
Рейдтік 52 27 82 52% 304%
Хронометраж
Зерттеу 5 8 2 160% 25%
Барлығы 2105 2247 3126
Кестеден көргендей салық тексерулерінің өсу денгейі жылдан жылға өсуде
Салық органдарының салық тексеру кезінде салық сомаларын, аванстық төлемдерін,
Кесте 4
Салық тексерулерінің түрлері бойынша толықтырылған салық
суммаларының өсу деңгейі
Тексерулер 2004 жыл 2005 жыл 2006 жыл Өсу деңгейі
Құжаттық 145266,3 162691,7 614007,8 112% 377%
Кешенді 107321,2 111721,7 529495,1 104% 474%
Тақырыпты 48559,6 50970,0 84511,9 105% 166%
Қарсы 21325,1 32562,3 41397,4 152% 127%
Рейдтік 856,3 1125,2 2556,4 131% 227%
Хронометраж
зерттеу 652,3 985,6 195,3 151% 119%
Барлығы 323980,8 360056,8 1272163,9
Салық органы толықтырылған салық сомасы туралы шешім қабылдаған соң
Алайда, сот шешімі салық төлеушіге қарсы қабылдануы мүмкін, ондай
Кесте 5
Салық тексеру турлері бойынша өндіріп алынған
салық сомаларының анализі.
Тексерулер 2004 жыл 2005 жыл 2006жыл Өсу деңгейі (2005/2004)
Құжаттық 1120352,4 129942,2 456014,3 118% 351%
Кешенді 65365,6 78972,2 352533,6 121% 446%
Тақырыпты 43262,4 50970,0 41397,4 118% 81%
Қарсы 18569,5 30986,3 38483,7 167% 124%
Рейдтік 632,2 979,6 1789,2 155% 182%
Хронометражды
тексеру 356,9 985,6 195,3 176% 119%
Қорытынды 238538,6 292835,9 890413,5
Салық төлеушіден салықты мәжбүрлі түрде өндіріп алынған, салық сомалары
Салық тексеруі аяқталған соң салық инспекторы салық тексеру актісін
Өсімпұл – бұл деп, салық міндеттемесін төлемей создырғаны
Әкімшілік айыппұл - бұл ақшалай өндіріп алу, яғни
Жеке тұлғаға салынатын айыппұл көлемі бір айлық есептік көрсеткіштің
«Әкімшілік құықық бұзушылық туралы» кодексінде бекітілген салықтық әкімшілік
Өкілетті тұлға әкімшілік құқық бұзушылық туралы қарастырылатын істі
- бұл істі қара стыру, оның құзыретіне жата ма;
- өкілетті тұлғаның бұл істі қарауға мүмкіндік бермейтін жағдайдың
- Кодексте қарастырылған әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамалар және
- істі тоқтататын немесе тұлғаны әкімшілік жауапкершілікке тартқызбайтын жағдайдың
- қайта алулар және өтініштер бар ма;
- әкімшілік құқық бұзушылық бойынша іс қозғалған тұлғалар, іс
Әкімшілік құқық бұзушылық туралы істі қарастыруда өкілетті тұлғалар үшін
егер өкілетті тұлға, айыпталушының, не қорғаушының, не айыпталушының заңды
егер өкілетті тұлға, істің шешілуіне тікелей немесе жанама қатысты
Әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс, өкілетті тұлғаның құқығы бар
- Істі кім қарастыратының хабарлайды, қандай іс қарастырылуға болатының,
- әкімшілік жауапкершілікке тартылатын өкілетті тұлғаның келгеніне көз жеткізу
- іс жүргізуге қатысушылардың аты-жөнін белгілейді, заңды және жеке
- іс бойынша қатысушылардың келмеу себептерін анықтайды және көрсетілген
- керек жағдайда, іске қатысу міндетті болып табылатын қатысушыны
- іс қарастыруға қатысы бар қатысушыларға олардың құқығы мен
- әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттама толырады және керек
Одан басқа, өкілеттті тұлға әкімшілік құқық бұзушылық туралы істі
Әкімшілік құқық бұзушылық туралы істі қарап шығып, өкілеттті тұлға
әкімшілік өндіріп алу туралы;
іс бойынша толтыруды тоқтату;
белгілі салықтық құқық бұзушылық үшін өндіріп алуда мүмкіншілігі бар
айыппұл салу туралы қаулыны мәжбүрлі түрде орындау.
Әкімшілік құқық бұзушылық туралы қаулыны істі қарастыру аяқталған соң
Әкімшілік құқық бұзушылықты өндіріп алу қызметін орындауды салық органының
Кодекспен бекіткен уақытта, айыппұл түріндегі әкімшілік өндіріп алу мүмкіндігі
Сарыарқа ауданы бойынша салық комитетінде 2004 жылдың 1
Кесте 6
2004 жыл мен 2006 жыл аралығындағы салынған айыппұлдардың өсу
Салықтар 2004 жыл 2005 жыл 2006 жыл
өсу деңгейі
2006/2004
ЖТС 35 48 28 137%
КТС 20 22 17 110%
Әлеуметтік салық 20 47 28 235%
ҚҚС 18 19 13 105%
Жер салығы 4 4 2 100%
Мүлік салығы 11 9 3 81%
Көлік салығы 3 3 2 100%
Қорытынды 111 152 93
Кестеден көрініп тұрғандай, салынатын айыппұлдардың өсу деңгейі жылдан жылға
Айыппұлдың көп мөлшері 2005 жылы салынды. 2006 жылдың төрт
Салық комитеті және оның қызметкерлері жетіспеушілікті төмендетуді мақсат етеді
2.3. Қазақстан Республикасының бюджет алдындағы салық берешегін және жинақтаушы
Салық әкімшілігінің ең басты қызметтерінің бірі болып, салық төлеушілердің
Сурет - 1
Қазақстан Республикасының 2004 жылғы МЗЖ бойынша
жетіспеушілік динамикасы .
Бюджет алдында қарыздардың негізгі бөлігін яғни, 62% кәсіпорындардың қарыздары
Қазақстан Республикасы бойынша жыл басынан бері, салық берешегінің өсуіне
2005 жылдың 11 айы бойы бюджет алдыңдағы салық берешегі
Сурет 2
Қазақстан Республикасының 2005 жылғы МЗЖ
бойынша жетіспеушілік динамикасы.
Міндетті зейнетақы жарналары бойынша қарызы бар жағдайда, салық органы,
24 198 шын мәнінде жоқ қарызгерлердің бюджет алдындағы
Жоқ қарызгерлерді банкроттыққа ұшырату жұмысы баяу жүріп жатыр.
Салық органдарының жинақтаушы зейнетақы қорына міндетті зейнетақы жарналарының қарыздарын
Сурет 3
Қазақстан Республикасының 2006 жылғы МЗЖ бойынша
жетіспеушілік динамикасы.
Салық органдары жетіспеушілікті толтыру кезінде келесідей жұмыстарды атқарады.:
- жинақтаушы зейнетақы қорына міндетті зейнетақы жарналар бойынша қарызгер-агенттердің
- жинақтаушы зейнетақы қорлармен бірігіп, «дөнгелек үстелдер», бұл сұрақ
- келер жылға, жинақтаушы зейнетақы қорына міндетті зейнетақы жарналар
- жинақтаушы зейнетақы қорына міндетті зейнетақы жарналар бойынша қарыздары
«Салық және басқа да міндетті бюджеттік төлем туралы» кодексінің
2004 жылдан бастап Қазақстан республикасының салық органдарында орыс
Қазақстан Республикасының Қаржы Министрлігінің Салық комитетінде міндеттті зейнетақы жарналары
2006 жылғы мәлімет бойынша, республикада 16
Жинақтаушы зейнетақы қорлардың зейнетақылық активтерін инвестициялық басқаруды 10
2005 жылдың мәліметі бойынша таза инвестициялық табыстың сомасы 102,3
Жинақтаушы зейнетақы қорларының зейнетақылық төлемдері 2005 жылдың 1
Жыл аяғына жинақтаушы зейнетақы қорлардың номиналды табыстың орташа есептелген
2004 жылдың 12 шілдесінде Басқару агенттігінің келесідей нұсқауы шықты:
- Қазақстан Республикасының Әділет Министрлігінде тіркелген 2003 жылы 29
- “Сақтандыру қызметі мен жинақтаушы зейнетақы қорларында аудитті
Міндетті зейнетақылық жарналарының толық және уақытылы орындалуына бақылау және
Қаржылық бақылау агенттігі жинақтаушы зейнетақылық қорларында анықталған қаржылық мәселер
- Жинақтаушы зейнетақы қорларының тізімі, барлық жинақтаушы зейнетақы қорлары
- агенттің банкінен – барлық жинақтаушы зейнетақы қорлары бойынша
Салық төлеушілердің міндетті зейнетақы жарналарын аударуына, бекітілген жағдайларда өсімпұлдарды
III - ТАРАУ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНДАҒЫ САЛЫҚ БАҚЫЛАУЫН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
3.1. Қазақстан Республикасындағы салық
бақылауын жүргізу мәселелері
Қазақстан Республикасының «Салық және басқа да міндетті бюджеттік төлем
Салық кодексінің 552 бабының 2 тармағына сәйкес, салық төлеуші
Бұдан басқа, салық кодекснінің жоғарыда айтылған бабының 1-1 тармағына
Салық төлеушінің шағымы Салық кодексінің 554 бабында анықталған нұсқау
Салық төлеушінің бұл шағымы Салық кодексінің 555 бабымен анықталған
Салық кодекснінің 555 бабының 1 тармағына сәйкес салық төлеушінің
шағымдалған салық тексеру актісін өзгеріссіз қалдыру және шағымға қанағаттанарлықсыз
шағымдалған салық тексеру актісін толық немесе жартылай кері қайтару.
Жоғары тұрған салық қызметі органының салық төлеушінің шағымына қатысты
Салық бақылауы – бұл мамандандырылған (тек салық пен төлемдерге
Қазіргі уақытта камералды бақылау бюджетті толтырудың негізгі факторы болып
Салық комитетінде тексеру жүргізу мекені белгісіз болса және тексерілетін
Салық төлеушінің мекені бойынша салық тексеру актісі екі данада
Мұндай әдіспен тығылған құжаттардың біразы, салық төлеушінің салық тексеруі
Жоғарыда айтылғанға байланысты, құжаттық тексерулер бойынша салық төлеуші жаңа
Қарсы тексеру кезінде тексерілетін кәсіпорыннның құжаттары және есептік мәліметтері
3.2. Салық әкімшілігін жетілдіру жолдары
Салық төлеушілердің салық міндеттемелерін орындауын арттыру үшін Салық комитетінің
Егер мәліметтердің сәйкессіздігі анықталса, Қазақстан Республикасының Салық Кодексінің 31
Бюджеттің табыс бөлігін аттыру үшін тиімді жолдарды табу керек,
Соңғы уақыттарда салық қызметі органдарының жұмыс әдістері мен ерекшеліктерінде
Салық төлеушінің қызығушылығы мен құқығын қорғау жүйесін жүзеге асырыу
Салық тексеру қорытындыларына салық төлеушінің шағымын қарастыру, біздің ойымызша,
- салық төлеушілермен кездесу;
- салық тексеру қорытындыларына салық төлеушілердің шағымын қарастыру бойынша
- салық тексеру қорытындыларына салық төлеушілердің шағымын қарастыру бойынша
- керек болған жағдайда, сәйкес құзырлы органдарға, территориалды салық
- үшінші тұлғамен байланысты салық төлеушінің жүргізген операциясын салық
- қосымша және қайта тексеру жүргізу.
Бұл әдістерді қолдану нақты материалды жан-жақты қарауға мүмкіндік береді,
Салық қызметі органдарының жауапкершілігін арттыру және бақылауды күшейту мақсатында
Жүргізілген анализ салық заңнамасын бұзушылықты республика деңгейінде жіктеуге
- салықтық тайталасты көп тудыратын, көп кездесетін салық заңнамасын
- салықтық тайталасты аз тудыратын, аз кездесетін салық заңнамасын
- қолданған кезде тайталас тудыратын салық заңнамасының нұсқауы.
Нұсқауды бұзушылық туралы мәлімет салықтың, төлемнің түрлері бойынша жіктеледі
РНиОН – салық салынатын обьектінің және салық төлеушінің мемлекеттік
Әр жүйенің өзіне тән қызметі бар, алайда олар
ЭКНА информациялық жүйені енгізу, құжаттарды стандарттауға мүмкіндік береді, ол
Қорытынды
Салық бақылауы – бұл мамандандырылған (тек салық және
Салық әкімшілігінің нұсқасын жетілдіру үшін аудит бөлімі салық тексеруін
Қазақстан Республикасының Салық кодексінің 524 бабының 6 тармақшасына сәйкес
Салық тексеруін тағайындаған кезде, салық қызметкері Қазақстан Республикасының ИНИС
Салық тексеруін жүргізген кезде, яғни құжаттық, тақырыптық, қарсы және
Салықты төлеудің мерзімін көбейту, салық төлеушіні бюджет төлемдерін уақытылы
Әр жүйенің өзіне тән қызметі бар, алайда олар
ЭКНА информациялық жүйені енгізу, құжаттарды стандарттауға мүмкіндік береді, ол
Салық қызметі органдарымен бұрын анықталмаған, бюджетке төлеуге жататын төмендетілген
Астана қаласы бойынша Салық комиттерінде тоқсандық, жылдық есептерді тапсырудың
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Қазақстан Республикасының Президентінің 2007 жылғы халыққа жолдауы.
«Әкімшілік құқық бұзушылық туралы» Кодекс 2006 жыл
Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы
Налоговое право /Под ред. С.Г. Пепеляева, М.: 2005ж.
Худяков А.И., Бродский Г.М. Теория налогообложения: Учебное пособие. –
Тютюрюков Н.Н. Налоговые системы зарубежных стран: Европа и США:
Агенство РК по статистике. Статистический ежегодник 2006, Алматы, 2006.
Бюллетень Бухгалтера № 30 июль 2006 года “Учет результатов
Налоговый Вестник в Казахстане № 12-13 марта 2006
Налоговый вестник в Казахстане № 8 февраль 2006 года
Налоговый Вестник в Казахстане № 12-13 марта 2006
Налоговый Вестник в Казахстане № 30 июль 2006
Вестник Налоговой Службы Республики Казахстан № 6 июнь 2005
Налоговый вестник в Казахстане № 8 февраль 2006 года
Бюллетень Бухгалтера № 8 февраль 2006 года “Как осуществить
Налоговый Вестник в Казахстане № 33 августа 2006
Ермекбаева Б.Ж. Салықтар және салық салу: Оқу құралы –
Сейдахметова Ф.С. Налоги в Казахстане. /Учебное пособие, Алматы: «LEM»,
Налоговый вестник в Казахстане № 5-6 февраль 2006 год
Караваева И.В. Налоговое регулирование рыночной экономики: Учеб. пособие для
43