Математика кафедрасы
Курстық жұмыс
Тақырыбы:
«Физика сабағында компьютерді пайдалану»
Орындаған:
Ғылыми жетекші:
Мазмұны
Кіріспе.....................................................................
(. Оқытудағы жаңа ақпараттық технологиялар.....
ІІ. Физиканы оқыту процесін компьютерлендіру....
2.1. Физика және компьютер
2.2. Физикадан есеп шығару сабақтарында компьютерді қолдану
ІІІ. Компьютер көмегімен өткізілген физика сабақтарының үлгілері
3.1. «Алтын қақпа» ойын сабағы 7-класс..........
3.2. «Электр тогы мен жұмысының практикалық бірліктері»8-класс.......
3.3. «Дененің салмағы. Салмақсыздық» 9-класс..................................
Қорытынды..............................................................
Пайдаланылған әдебиеттер....................................
Кіріспе
Өзектілігі: Бүгінгі күні оқытуды ақпараттандыру үрдісіне ерекше көңіл
Мәселе: Қазіргі ақпараттық заманда оқу процесіне компьютерді енгізу,
Мақсаты: Физика сабағын оқытудағы жаңа ақпараттық технологияларды, компьютерді
Міндеттері:
ЖАТ туралы теориялық тұрғыдан зерттеу
Физика сабағындағы ЖАТ маңызын теориялық және практикалық зерттеу.
Физикадан компьютерлік сабақтар үлгілерін көрсету.
Зерттеу нысаны: Физика сабағында компьютерді қолдану
Зерттеу пәні: Информатика және компьютерлік технология
Болжам: Физика сабақтарында компьютер қолдану, оқу сапасын арттыруға
Ғылымға пайдасы: Негізгі мектептегі физика сабағын беруде, теориялық
Құрылымы: Кіріспе бөлімі. 3 бөлімнен, қорытынды бөлімі және
І. Оқытудағы жаңа ақпараттық технологиялар
Тәуелсіз еліміздің болашағы бүгінгі ұрпақ тәрбиесіне, ғылымымыз бен
Бүгінгі күні оқытуды ақпараттандыру үрдісіне ерекше көңіл бөлуде.
Компьютер арқылы сабақ өткізу есту мүмкіндігі шектелген балалар
Техникалық құралдарды оқу үрдісінде, яғни сабақ барысында жүйелі
Қазіргі ғылым мен техниканың шарықтаған шағында қазақ тілі
Компьютерлер білім беруде кеңінен қолданыла бастағанда «оқытудың жаңа
Алдымен жаңа ақпараттық технологияларға көшпей тұрып, оқу –
Оқытудағы жаңа ақпаратты технология аса қажетті педагогикалық мәселелердің
Жаңа ақпараттық технология мүмкіндіктерін пайдаланудың педагогикалық сәйкестігін ескеріп
«тереңдетілген» технология ретінде (компьютерлік оқытуды жекелеген тақырып немесе
негізгі технология ретінде (белгілі бір бөлімді оқытқанда қолданатын
монотехнология ретінде (барлық оқыту, оқытуды басқару үрдісі, яғни,
Жаңа ақпараттық технологияларды пайдаланудағы негізгі мақсаттарға мыналар кіреді:
ақпаратпен жұмыс жасау іскерлігін қалыптастыру,
коммуникативтік қабілетін дамыту;
«ақпараттық қоғамның » жеке тұлғасын дайындау;
берілетін оқу материалының көлемін оқушы меңгере алатын деңгейге
зерттеу іскерлігін, тиімді шешім қабылдай білу іскерлігін қалыптастыру.
Концептуалды ұстанымдар төмендегідей:
оқыту – бұл баланың компьютермен қарым – қатынасы;
компьютердің баланың жеке ерекшеліктеріне икемделе алуы;
оқытудың диалог түрінде болуы;
басқарылуы: мұғалімнің кез келген уақытта оқу үрдісіне өзгерістер
оқушы мен компьютердің өзара байланысы барлық түрде болуы:
жеке және топпен жұмыстардың үйлесуі;
оқушының компьютермен байланыс кезіндегі психологиялық ахуалын демеу.
Компьютер оқу материалын беру мүмкіндігін едәуір кеңейтеді .
Компьютермен жұмыс жасай отырып, оқушы кез келген тапсырманы
ІІ.Физиканы оқыту процесін компьютерлендіру
Физика және компьютер
ХХ ғасыр аяғындағы адамдардың өмірін компьютерсіз елестету мүмкін
Физиканы оқытудың дәстүрлі әдістемесіндегі техникалық құралдарды қолдану қатарына
2.2. Физикадан есеп шығару сабақтарында компьютерді қолдану
Физика сабақтарында оқушыларды компьютерлік техникаға қатыстырудың әр түрлі
Жалпыға бірдей білім беретін мектеп жүйесіндегі физика курсында
Есеп шығару- оқушылардың ой- өрісін дамытудың негізгі құралы,
Оқу процесінде, әдетте, физикалық есептер онша үлкен қиындықтар
Оқыту барысында ЭЕМ физика мұғаліміне физикалық есептеу экспериментіне
Жалпы алғанда ЭЕМ – ді мүмкіндігінше тек қажетті
а) Белгілі формулалар бойынша көп қайталап есептеу жүргізуді
ә) Физикалық процесті модельдегенде трансцендентті немесе жоғары дәрежелі
Бұндай есептерде әр түрлі сандық әдістерді пайдалануға тура
б) Физикалық прпоцестерді модельдегенде, кейбір құбылыстарды сөзбен түсіндіру,
Компьютерді пайдаланып есеп шығару процесін шартты түрде бірнеше
- есептің қойылуы;
- математикалық модель құру;
- алгоритм құру;
- компьютерде бағдарламалау;
- алынған нәтижелерді талдау.
Әр түрлі есептердің қиындықтарына қарай бұл кезеңдер әр
Физикалық есептер зерттеу сипаттары мен әдістеріне байланысты физиканы
Сабақ барысында оқушалар шығармашылық қаракеттің мынадай түрлері жасады:
1. Сандық есептер. Есептердің бұл түрі математикалық есептеудің
2. Сандық есептерге қарапайым жәй есептер , жаттығу
Шығарылу тәсіліне қарай сандық есептер: ауызша, экспериментальдық, есептеу
а) Есептеу есептерін шығару бағдарламаның көптеген тақырыптарын жете
Есеп № 1. Сутегі атомының жұтылу спектірінің алғашқы
Сутегі атомының жұтылуы сызығының толқын ұзындығы:
: Халықаралық бірліктер жүйесі бойынша Ридберг тұрақтысы R
n = 1,2,3, ...; берілген n үшін m
Private Sub Command 1 – Click ()
R = 0.01097373
For N = 1 To 4
Print “N =”; N
For M = N +1 To N+6
X=R*(1/(N ^ 2)-1/(M ^2))
Print Tab (5); “M=”; M; “L=’’; 1/X
Next M
Next N
End Sub
Мектептепте оқыту процесінде жаңа ақпараттық педагогикалық технология элементтерін,
Оқу процесінде машиналы графиканы пайдалана отырып , кейбір
Visual Basic, Q Basic тілдерін пайдаланып, шығаруы күрделі,
Төменде келтірілген программалау арқылы компьютерде есептелген есептердің түрін
А.П. Рымкевичтің «Физика есептерінің жинағы» кітабы бойынша N486
N 486 Есеп мазмұны:
Ауаның абсолют температурасы Т және әр түрлі h
Молекулалардың ілгерілемелі қозғалысынын орташа кинетикалық энергиясын (Е);
Молекулалардың п концентратциясын (п)
Ауаның р тығыздығын (R о)
Орташа квадраттық жылдамдығын (v) анықтандар. Есептің кейбір мәндері
N h, км Т, К
1 0 288 101
2 0,5 285 95,6
3 1 282 89,9
4 2 275 79,4
5 5 256 54,0
6 10 223 26,5
Бұл есептің программасы төмендегідей:
REM Е, п, Ro, v мәндерін есептеу 20
30 Mr = 32: mc =1995 E –
40 IUPUT ‘‘биіктік үшін’’=’’: PRINT
50 IUPUT P, T
60 LET E=3*K*T/2
70 LET n –P /(K*T)
80 LET Ro=( P*Mr *mc) /(12*K*T)
90 LET v= SQR (12*3*P)/( Mr*mc* n)
100 PRINT «кинеикалық энергия »;
‘‘Т - ’’ Е
PRINT «молекулалық концентардциясы »
‘‘n=’’n
120 PRINT «ауа тығыздығы » ‘‘Ro=’’R
130 PRINT « орташа жылдамдық » ‘‘ v=’’v
140 END
Программамен жұмыс істей отырып, әр түрлі биіктіктегі ауа
Компьютерді пайдаланып есептер шығару оқушылардың бойында оны игеру
Оқушыларға терең де сапалы білім берудің бір әдісі
ІІІ. Компьютер көмегімен өткізілген физика сабақтарының үлгілері
Компьютердің физика пәнін оқытуға берер көмегі көп. Осы
3.1. (Алтын қақпа (ойын сабағы.
7-сынып
Қысым тарауын бекіту, пысықтау мақсатында осы ойын сабақ
№ Аты-жөні Қайталау сұрақтары Тас қақапа Күміс қақпа
Бағалау парағы
3.2. Электр тогы мен жұмысының практикалық бірліктері»
8 – сынып
Сабақтың бастапқы кезеңінде оқушылардың тірек білімдерін қалыптастыру үшін
1. Физикалық фактінің бар болуына байланысты мысалдар келтіріледі,
2. Осы деректерге орай сабақта нақты проблема
Оқу кабинетінде тұтынатын 9 электр шамдарының түрлі уақытта
3. Осы мәселені шешуде оқушылар бірнеше болжамдар айтады,
4. Оқушылардың болжамдарының ішінен ең дұрысы таңдап алынады:
5. Оқушылар арнайы программа арқылы ЭЕМ-да уақыттың түрлі
6. Бұл кезенде оқушылар алынған нәтиже бойынша физикалық
Уақыт,сағ 4 6 8 10 12 14
Шығын, теңге 19,1 28,6 38,2 43,7 52,1 66,9
Оқушыларға нақты сұрақтар қойылады: «Экранда алған график қандай
Оқушылардың берген жауаптары арқылы сабақ бекітіледі.
Сабақтың осындай әдістемесі оқушылардың іскерлік қабілеттерін, компьютерлік сауаттылықтарын
(Дененің салмағы. Салмақсыздық(
9-сынып
Компьютерге енгізілген арнайы бағдарламаның көмегімен тақырыптың мазмұнымен танысуға
Салмақсыздық жағдайын түсіндіруге ыңғайлы бірден –бір жақсы мысал-
Сонымен, физика пәнін оқытудағы компьютердің тигізетін көмегін тағы
Қорытынды
Оқушының жеке ерекшеліктеріне сәйкес компьютерге бағдарламаны дайындау мұғалімге
Жалпы компьютер арқылы оқыту арнайы мектепте мынадай міндеттерді
- ойлау қабілетін дамыту;
- дайын бағдарламаларды қолдана білу шеберлігің арттыру;
- оқушылардың компьютерлік сауаттылығын ашу.
Жеке жұмыс сияқты топтастырып жұмыс жасау кезінде де
Пайдаланылған әдебиеттер
Абдыкеримова Э. Физикадан есеп шығару сабақтарында компьютерді қолдану//
Имангалиева Қ. Физика пәнін оқытуда компьютердің тиімділігі //
Қараев Ж., Хайрушева Г., Компьютерлік құралдар физика курсын
Медетов Қ. Физика есептерін шығаруда компь-ютерді пайдалану //
Нағашыбаева А. Компьютермен оқыту - уақыт талабы //
Сариева А. Физиканы оқыту процесін компьютерлендіру // ИФМ
Туралиева А. Оқушылардың физикадан шығармашылық қабілетін дамыту //
Түсіпова А. Компьютер оқытудың жаңа ақпараттық технологиясы //
Шадиев Қ. Физика сабағында компьютерді пайдалану // ИФМ
Шадиева Н. Оқытудағы компьютердің алатын орны // ИФМ
2
есеп
N=1
М=2, L=121,502290773815
М=3, L=102,517557840406
М=4, L=97,2018326190517
М=5, L=94,9236646670428
М=6, L=93,7303385969428
М=7, L=93,0251913737019
N=2
М=3, L=656,112370178599
M=4, L=486,009163095259
M=5, L=433,936752763624
M=6, L=410,070231361625
M=7, L=396,907483194461
M=8, L=388,807330476207
N=3
M=4, L=1874,60677193886
M=5, L=1281,46947300508
M=6, L=1093,52061696433
M=7, L=1004,67206683598
M=8, L=954,345265714326
M=9, L=922,658020563655
N=4
M=5, L=4050,07635912716
M=6, L=2624,4494807144
M=7, L=2164,94990833342
M=8, L=1944,03665238104
M=9, L=1816,92656357151
M=10, L=1735,7470110545
Жауабы:
1 1 1
n2 m2
1.Физикалық факт
2.Проблемманың қойылуы
4.Болжамның тексерілуі
3.Болжамның ұсынылуы
5.Арнайы программа арқылы тапсырманың машинада орындалуы
6.Физикалық заңдылықтың негізделуі