ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Қ.И.Сәтбаев атындағы Қазақ Ұлттық Техникалық Университеті
Техникалық Кибернетика Кафедрасы
К У Р С Т Ы Қ
Тақырыбы: “Удостовереие и Свидетельство о
Орындаған: Селахынқызы Жанна
ИСТ-00-1қ.
Тексерген: Балғабаева Л.Ш.
Алматы,2002жыл.
Мазмұны
К і р і с п е 2
Есептің берілгені. 3
Алгоритмді құру. 4
Жалпы теория 5
Жаңа деректер базасын құру. 5
Кестені құру. 7
Мастер арқылы кесте құру. 7
2. Кестелер режимінде кесте құру. 8
Кестелер конструкторы көмегімен кесте құру. 8
Деректер типі (Типы данных). 9
Пішіндерді құру. 10
Пішінді конструктор арқылы құру. 11
Конструктор арқылы формамен жұмыс істеу үшін қолданылатын әртүрлі
Мастер көмегімен батырмаларды құру. 12
Сұрату (Запрос). 13
Сұрату терезесіндегі режим конструктор. 14
Отчеттарды құру. 15
1. Кесте немесе сұрату негізі бойыша автоматты түрде
2. Отчеттар-мастері көмегімен Отчет құру. 15
3. Мастер отчет. 16
Топтық операциялары (групповые операции) 18
Менюді құру 18
Жаңа менюді құру 19
Менюге командаларды қосу 19
Программаны баяндау 19
Қорытынды 23
К і р і с п е
1993 жылы Mіcrosoft ACCESS ең әйгілі басқару жүйесінің
Mіcrosoft ACCESS – тек қана басқару жүйесінде ғана
Кез-келген автоматтандырылған басқару жүйесінің (АБЖ) қызметі – информацияны
Автоматтандырылған басқару жүйені ұйымдастыру кезінде негізгі мақсат –
Бірақ іс жүзінде автоматтандырылғанбасқару жүйені жасау техника бағасынан
Қазіргі кезде ACCESS басқа қосымша дестелермен Mіcrosoft Offіce:
Mіcrosoft ACCESS тарауының жылдам өсуі қазіргі компьютер өндірісінің
Бүгінгі күнде Mіcrosoft ACCESS персоналдыкомпьютерде де үлкен ЭЕМ
Есептің берілгені.
"Удостоверение и Свидетельство о рождении" деген тапсырма берілді.
Режім менюде қолданылатын деректер базасымен жұмыс 5-пунктен тұрады.
пункте сұрыптау, жою, түзету және жазба орындалу тиіс.
пункте өзінің тапсырмаңа сәйкес құжат жасау.
пункте анықтаманы (справки) құру.
пункте топтық операциялар арқылы статистиканы орындау.
пункте ACCESS-тен немесе Wіndows-тан шығуды көрсету.
Алгоритмді құру.
Берілген тапсырмаға байланысты мынандай ақпараттар берілген. Осы ақпараттар
Кестелерге белгілі мәліметтерді енгізіп олардың байланыстарын табу.
Құжат – курстық жұмыстың ең маңызды дерегі. Сондықтан
Құжатқа байланысты 3 анықтаманы таңдау.
Пішіндердің пернелермен жұмыс істеуін көрсету.
Отчеттарды құрып, олардың нәтижелерін баспаға шығару.
Жалпы теория
Жаңа деректер базасын құру
Ең алдымен Mіcrosoft Access-ке кірген кезде, онда тек
Жаңа деректер базасының атын "файлдың аты" деген өріске
Осыдан кейін экранға жаңа деректер базасының терезесі шығады.
Стандартты құрал-сайман панелінің деректер базасының терезесі.
Құрал-сайман панелінде солдан оңға қарай мынадай пернелер көрсетіледі:
Деректер базасын құру пернесі. Ол жаңа деректер базасын
Баспа (печать) пернесі. Осы перне арқылы кез-келген таңдап
Қару (просмотр) пернесі. Осы перне арқылы кез-келген кестені
Программа (программа) пернесі. Кез- келген кестенің, сұратудың, форманың,
Кесу (вырезать) пернесі. Таңдап алынған деректер базасының терезесін
Көшіру (копировать) пернесі. Таңдап алынған объектіні деректер базасының
Кірістірме (вставить) пернесі. Объектіні алмасу буферінен деректер базасына
Деректер базасыныңи схемасы (схема данных) пернесі. Деректер базасының
Кестені құру.
Мастер арқылы кесте құру.
Экранның жоғарғы бөлігінде орналасқан меню қатарынан Вставка(Іnsert), Таблицы
Тышқанмен Мастер таблиц (Table wіzard), сонымен ОК батырмасына
Образцы таблиц (Sample tables) тізімінде кестелердің біреуін таңдаңыз,
Образцы полей (Sample fіelds) тізімінен керекті өрістерді мынандай
Қандайда бір өрістің атын өзгерту қажет болса, оны
Келесі диалогтың терезедегі Задайте имя для новой таблицы
Келесі кестеде кестелер мастері құрылған және құрылатын кестелер
Связи (Relatіonshіp) терезесінде берілген кестемен байланыс типін таңдау
Мастердің диалогтық терезесінде Далее (next) батырмасына басу.
Соңғы диалогтың терезеде, ары қарай кестемен не істейтініңізді
2. Кестелер режимінде кесте құру.
Вставка, таблица командасын таңдаңыз.
Тышқанмен Режим таблицы қатарын және ОК батырмасын басыңыз
Кестенің құрылымын өзгертіңіз.
Барлық өзгерістер енгізілген соң Закрыть (х) батырмасын басу
"Да" батырмасын басыңыз. Access атын енгізуіңізді сұрайды. Атын
Кестелер конструкторы көмегімен кесте құру.
"Создание таблицы с помощью конструктора" таңбашасына тышқанның сол
Кестелер конструкторы терезесіндегі Имя поля (Fіeld name) бағанасына
Тип данных бағанасында кестенің әрбір өрісі үшін өрісте
Описание (Descrіptіon) бағанасында берілген өрістің мазмұнын енгізуге болады.
Кестелер конструкторы терезесінің төменгі жағында Общие (General) және
Болашақ кестенің барлық өрістерін мазмұндап болғаннан кейін "Закрыть"
Сохранить изменения макета или структуру таблицы
Сохранить как (save as) терезесінің "имя таблицы" өрісінде
"Ключевые поля не заданы" хабарламасына және создать ключевое
Деректер типі (Типы данных).
Access –те деректер типінің сегіз түрі бар.
Деректер типі Қолданылуы Өлшемі
Текстік(текстовой) Алфавиттік және сандық деректер 255 байт
Сандық (числовой) Сандық деректер 1,2,4,8 байт
МЕМО Алфавиттік, сандық деректер–сөйлемдер, абзацтар, тексттер. 644000 байт
Уақыт(дата/время) Мерзімі және уақыты 8 байт
Ақшалай Ақшаның көлемі жайында деректер 8 байт
Санауыш (счетчик) Бүтін сан, әрбір жазбаның нөмірін көрсетеді.
4 байт
Логикалық (логические) Логикалық деректер 1 бит
OLE объектісі (объект OLE) Суреттер, диаграммалар және басқада
Пішіндерді құру.
МБ құрылғаннан кейін сіз мәліметтерді ыңғайлы түрде көру
Пішінді құрудың үш түрі бар:
автоформаны қолдану арқылы;
пішіндер мастерін қолдану арқылы;
"қолдан құру".
Автоформа – бұл "минимастер". Ол МБ-дағы кестелер негізінде
Пішіндерді әртүрлі мақсатта пайдалануға болады. Пішіндегі мәліметтердің оның
Сұрату немесе кесте негізінде автоматты түрде пішін құру:
"База данных" терезесіндегі "Формы" таңбашасына (ярлык) және "Создать"
"Новая форма" диалогты терезесінің тізіміндегі элементтердің біреуін таңдап
“Новая форма” диалогінің терезесінің төменгі жағында орналасқан. Тізімдер
ОК батырмасын басыңыз.
Пішінді конструктор арқылы құру.
А.) “База данных” терезесіндегі “Формы” таңбашасынажәне создать батырмасына
Б.) “Новая форма”диалогтық терезесінің тізіміндегі элементтер жиінін конструкторды
В.) “Новая форма” диалогтық терезенің төменгі жағында орналасқан
Г.) ОК батырмасын басыңыз.
Конструктор арқылы формамен жұмыс істеу үшін қолданылатын әртүрлі
Элементтер панелі.
Сіз өз пішіндеріңізді қолданылатын барлық басқару элементтерінен тұрады.
Өрістер тізімі.
Сұрату конструкторы режимінде жұмыс істеу үшін қолданылатын өрістер
Мастер көмегімен батырмаларды құру.
Батырмаларды жазбалар арасында жылжыту үшін, жазбаны қосу үшін,
Басқару элементтер панеліндегі кнопка элементтеріне тышқанмен басыңыз. Тышқанның
Пішіннің тақырыбының оң жақ аймағында тышқан көрсетілгенін басыңыз.
Категориялар тізімінде керекті (операциясын) таңдап алып, содан кейін
Батырмада не орналасу керек мәтін бе, сурет пе
Келесі экранға өту үшін “далее” баырмасын басыңыз. Бұл
“Готова” батырмасына басыңыз. Осыдан кейін Access басқа элемент
Сұрату (Запрос).
Деректер терезесінде сұрату деген пернені басыңыз, сұрату тізімін
“Создать” – жаңа сұратуды құру.
“Открыть”- осы пернені бассаңыз сұратудың режим кестесін
“Конструктор” – осы пернені бассаңыз, сұратудың режим конструкторына
Сұрату терезесіндегі режим конструктор.
Егер сізге сұратуды өзгерту керек болса, онда сіз
Сұратудың астыңғы панель терезесінде өрістер көрсетілген, ол өрістерге
Егер сіз кестелердің арасындағы байланысты көрсетсеңіз, онда олар
Mіcrosoft Access қолайлы әрі ыңғайлы сұрату режим конструкторы
Құрал—саймандар панелінде солдан оңға қарай мынандай пернелер көрсетілді:
Конструктор пернесі;
“Режим таблицы” – Режим кестесі пернесі;
“Сохранить” – сақтау пернесі;
“Добавить таблицу” – кестені қосі пернесі;
“Имена таблиц” – кестелердің аттары;
“Обновление” – жаңарту пернесі;
“Удаление” – жою пернесі.
“Новый запрос” – жаңа сұрату;
“Отменить” – тоқтату пернесі;
Отчеттарды құру.
1. Кесте немесе сұрату негізі бойыша автоматты түрде
Мәліметтер базасы терезесінің объекті паелінде Отчетты таңбашасына басу
Жаңа отчет диалогтың терезесінің тізіміндегі элементтінің біреуін таңдап
Диалогтық терезенің төменгі бөлігінде орналасқан жаңа отчет тізімі
Тізімді ашу үшін бағдарлама бар кнопканы тышқанның сол
ОК кнопкасын басыңыз.
2. Отчеттар-мастері көмегімен Отчет құру.
А) Мәліметтер базасы терезесінің объекті панелінде Отчетты таңбашасына
Б) Жаңа отчет диалогтың терезесінің тізімінен мастер Отчет
В) Тізімнен бірге өрісті жаңа отчет диалогты терезесінің
Г) Бәрінен бұрын отчетқа қандай өріс “қосу керек
Д.) Осы диалогтың терезесінде Отчетке мәліметтер түрін, нұсқасын
3. Мастер отчет.
Мастер отчетов диалогының терезесінің біреуін бейнелеу үшін диалогтік
Мастер отчеттардың үш диалогтік терезесінде отчеттың топтастырудың қосымша
Құрылаы отчет үшін интеервалы сұрыптау тізімінен қарапайым нұсқауын
“Access 2000 позволяет сортировать записи в пределах группы
Отчет бағанындағы шешуші ақпаратты көрсету үшін, “Итоги”() батырмасын
Мастер отчеттағы бесінші диалогтық терезесіне өту үшін “Далее”
Мастер отчеттағы соңғы диалог терезесіне отчет тақырыбы ретінде
Топтық операциялары (групповые операции)
Топтық операцияларды отчет құрған кезде пайдаланады. Осы операциялар
Sum - берілген бағанның таңдап алынғаннан мәндерінің арифметикалық
AVG - берілген бағанның таңдап алынған мәндерінің ішіндегі
Mіn - берілген бағанның таңдап алынған мәндерінің ішіндегі
MAX - берілген бағанның таңдап алынған мәндерінің
Count - өтініш арқылы таңдап алынған жолдар саны
Менюді құру
Вид ( панель инструментов ( настройка.
құрал - құрал-саймандар панелін ашып “Создать” пернесін басыңыз.
Атын таңдап, ОК пернесін басыңыз.
Одан бос панель пайда болады, “Свойства” пернесін басып,
“Тип” жолын таңдап, одан менюді көрсетіңіз.
Бұл жолға меню командасын енгізіңіз.
Жаңа менюді құру
Вид ( панель инструментов ( настройка.
Кесімді үлесінде “Новый меню”-ді ашыңыз.
Жаңа менюді алып, жаңа панелге әкелу керек.
Тышқанның оң пернесін басып, жаңа менюға ат қою
Менюге командаларды қосу
Вид ( панель инструментов ( настройка.
Барлық кестелер (все таблицы, все формы, все отчеты)
Сізге керек формаларды менюге апарып қойыңыз.
Программаны баяндау
Курстық жұмыстың тақырыбына байланысты үш кесте келтірілді. Олардың
Олар: 1. Гражданин
2. ЗАГС
3. Паспортный стол
Әрбір кестенің өзіне тән мәліметтері енгізілді.
Бірінші кестеге байланысты кесте мәліметтеріне:
Код Гражданина
Фамилия
Имя
Отчество
Дата рождения
Место рождения
Национальность
Место жительство
Дата выдачи
№ удостоверения
Адрес
Кем выдано
Код ЗАГС
Диплом
Код ПС
ФИО Отца
Национальность Отца
ФИО Матери
Национальность Матери
Пол
Число и дата рождения
Год рождения
Район
Область
Республика
Запись регистрации
Место регистрации
№СоР
Дата выдачи СоР
Фото
Кем выдано удостоверение
Подпись
Числовой код
Сим код
Сим-Чис код
Писменный набор даты рождения
Екінші кестеге байланысты кесте мәліметтеріне:
Код
Город
Область
Район
Адрес
Телефон
ФИО инспектора
Үшінші кестеге байланысты кесте мәліметтеріне:
- Код
Город
Область
Район
Адрес
Начальник отдела
Телефон
Осы үш кестеге байланысты пішінге деректер базасының пернелер
Құжатқа байланысты үш анықтама құрылды.
Олар: Справка о соревнованиях
Справка о спортсменах
Справка о тренере
Әрбір анықтаманы сұрату арқылы шығарып, атына
Кестелерге байланысты үш отчет құрылды.
Олар: 1. Отчет о проведения соревнования
2. Отчет о весовой категорий спортсмена
3. Отчет на среднюю зарплату тренера
Осы отчеттар арнайы топтық операциялар арқылы құрылды.
Олар: AVG, MІN, MAX және т.б.
Қорытынды
Бұл курстық жұмыста мен Mіcrosoft Access арқылы
Мәліметтер базасы мен Mіcrosoft Access қосымшасы арқылы жұмыс
Бұдан әрі қарай мәліметтер базасы ақпаратты өңдеп сақтаудың
Ойымды қорыта келгенде, Mіcrosoft Access жеңіл, әрі жұмыс