Жоспар
1.Биология сабақтарындағы оқыту әдістерінің
6 сынып биология сабақтарында пайдаланатын әдістер.
2.1. «Өсімдік жасушасының құрылысы»
2.2. Тест сұрақтарын қолдану.
2.3. Ойын элементтерін қолдану.
7 сынып биология сабықтарында қолданылатын
3.1. Кесте пайдалану тиімділігі.
3.2. Әдіс тәсілдердің тиімділігі
8 сынып биология сабақтарында қолданылатын
4.1. Тапсырма жұмыстары арқылы сабақ
4.2. Дебат сабақ – тиімді
Қорытынд.
Пайдаланған әдебиеттер.
Кіріспе
Мемлекеттің эканомикалық және әлеуметтік
Бүгінгі білім берудің ұлттық жүйесін
Оқушылардың білімін көтеру оқуға
Бұл технологияның ерекшеліктері:
Құрылымының үш бөлімнен тұруы (кіріспе, сөйлесу,
Өзін - өзі бағалау:
Топтық жұмыстарға белсенділік:
Көру, естк, жазу, сөйлеу құрылыстарының
Еркін тәрбиеге баулау.
Осы тұғыдан бүгінді күні
Оқытудың тиімділігін арттыру мақсатында
Мұғалім оқушыларды оқу моделінің
Сөйлесу бөліміндегі оқу материалын
Қорытынды бөлім тарауды оқытудың тұтас
2. 6 – сынып
2.1. «Өсімдік жасушасының құрылысы»
Оқушылардың шығармашылық ізденістерін арттыру, бірлесіп
Сабақ барысында сынып оқушылары төрт
Үй тапсырмасын сұрау кезінде әр
1 – топ. Жасушаның ашылу
2 – топ. Жасуцшаның тірі
3 – топ. Микраскопқа қажетті құрал
4 – топ. Микраскоптың құрылысы, жұмыс
Барлық топқа ауызша сұрақтар
Тірі ағзалардың ортақ белгісі?
Жасушада қандай үрдістер жүреді? (зат
Алған рет микраскопты ойлап тапқан
Өсімдік жасушасын кім зерттеді? (Роберт Гук)
Денесі бір ғана жасушадан
Жаңа сабақты пысықтау кежінде
1 – топ. Бөлме өсімдігі традесканция
Не білеміз? Не істейміз? Не
Барлық өсімдіктер жасушадан тұрады Препарат дайындаймыз
2 – топ. Оқулықпен жұмыс жасап
№ Жасушаның құрылысы (бөліктері) Атқаратын
1
2
Осылай тиімді ұйымдастырылған сабақ оқушылардың
2.2. Тест сұрақтары.
Әрбір тақырыппен әрбір тарауды
Бір – біріне пайдалы, бірлесіп
А) флора:
Ә) бірлестік:
Б) қорық:
В) селбесу.
Бұршақ тұқымдасының гүліндегі ең
А) күлте:
Ә) тостағанша:
Б) желкен:
В) қайықша.
Клеткалары ұдайы бөлінетін ұлпа?
А) түзуші:
Ә) жабын:
Б) тірек:
В) өткізгіш.
4. Сүзгілі түтіктерден тұратын
А) жабын:
Ә) өткізгіш:
Б) негізгі:
В) тірек.
5. Қынада органикалық зат түзеді.
А) мүк:
Ә) балдыр:
Б) бүйнек бактариясы:
В) зең саңырауқұлағы.
6. Балдырлардың кездесетін жері:
А) құрғақ орта:
Ә) дымқыл суық орта:
Б) шалғынды:
В) далада.
7. Биология пәні нені
А) тірі организмдерді:
Ә) өсімдіктердің таралуын:
Б)өлітабиғатты:
В) өсімдіктердің көбеюін.
8. Шырынды жемісі бар
А) бұршақ:
Ә) сұлы:
Б) қызанақ:
В) жүгері.
9. Өсімдіктердің жасыл түрі:
А) цитоплазмаға байланысты:
Ә) қабығына байланысты:
Б) ядроға байланысты:
В) пластидтерге байланысты.
10. органикалық тыңайтқыштардың ішінде
А) шымтезек:
Ә) құм:
Б) көң:
В) қара шірік.
11. қырықбуынның көбеюі:
А) тұқыммен:
Ә) спорамен:
Б) жапырағымен:
В) қалемшелермен.
12. Бір гүлде аталығы
А) жансыз:
Ә) бір үйлі:
Б) қос жынысты:
В) екі үйлі.
2.3. Ойын элементерін қолдану.
Биология пәнінен 6 – сыныпта
Гүл құрылысының сызба нұсқасы
Ойын түріндегі бұл
Ұйымдастыру кезегінен кейін
1. «Өсімдіктің көбеюі» кубигі
Шарты. Кубиктік алды жағына
көбею тәсілдері көрсетілген. Оқушылар
1. Түрі өзгерген мүшелер арқылы
А) тамыр сабақ:
Ә) түйін:
Б) пиязшық:
В) мұртша.
2. Негізгі өсімдік мүшелерінің
А) сабақ, жапырақ, тамыр.
Ә) телу арқылы.
2. «5» алғың келсе
«5» алғысы келсе
1. Өсімдіктің өсімді (вигетативті) мүшелерін
2. Кеппешөктен, суреттен өсімдік
3. Мүше дегеніміз не?
4. Өсімдік мүшелері неше
5. Өсімдік біртұтас организм
6. Фотосинтез дегеніміз не?
Жаңа сабақ өсімдіктің көбею
Гүл
Көбею мүшелері
Тұқым
Өсімдіктер өсу мүшелеріндегі қоректік
жеміс
ГҮЛ
Тұқым
гүл сабағы
гүл табаны
ГҮЛ БӨЛІКТЕРІ тосағанша
күлте жапырақша
аталық
аналық
тостағанша жапырақша
ГҮЛ СЕРІГІ
күлте жапырақша
жай гүлсерік
ГҮЛ СЕРІК
қос гүлсерік
Жай гүлсерікті – тек тостаған
Аталық - гүлдің көбеюге
тозаңқаптан
АТАЛЫҚ
жіпшеден
Тозаңқап бір - бірімен
аузы
АНАЛЫҚ мойны
жатын тұқым
Жаңа сабақты бекіту кезінде
жүйелеуге арналады.
Гүлдің дәл ортасында орналасқан.(ж)
Өркеннің түрі өзгерген
Тозаң ұясы бар. (А)
Гүлсеріктің ішкі бөлігі. (К.Т)
Үлпекке айналған. (Т)
Бунақденелілер қоректенеді. (К)
Шірне бөлінеді. (К)
Жабысқақ сұйықтық бөледі. (Ж)
Ұшы үлмекке айналған. (Т)
Екі қабат қабықшасы
Хош иісті. (К)
Мойны бар (Ж)
3. 7 сынып биология
3.1. Кестенің пайдалану тиімділігі.
Қазақстан флорасы пайдалы өсімдіктерге, оның
Ол:
Оқушының әр өсімдік
жеке өсімдіктердің қасиетін биолгиялық
Өсімдіктердің тобын көбейтуг, табиғат
Оқушыларға өтілетін дәрілік өсімдіктер туралы
Өсімдік Биологиялық сипаттамасы Таралу
Кәдімгі түйе жантақ (бұршақ тұқымдасы)
Бұрыш таран (таран тұқымдасы)
Адыраспан (түйетабандар тұқымдасы)
Дала қырықбуын (қырықбуындар тұқымдасы)
Қызыл мия (Бұршақ тұқымдасы)
Биіктігі 50 – 100 см шала
Биіктігі 20-60 см, қызыл түсті тік
Биіктігі 20-60 см жи і
Биіктігі 10 - 40см жететін
Биіктігі 30-80 см көпжылдық шөптесін
Қазақстанның барлық жерінде әсіресе Жетісу аймағын-да
Қазсқат-ның биік таулы аймағы-нан басқа жерінің
Қазақстан- ның барлық аймағын-да кезде-седі. Солтүстік
Жайық, Сырдария,іле өзені-нің бойын-да Шу
Шөлде, сазды топырақты далала аймақтарында, сортаң
Өзен, бұлақ, арық жағаларын-да шалғындықта
Құрғақшы-лыққа төзімді өсімдік. Далалы мал жайылы-мында
Өзен бойында ылғалды, шалғындықта батпақты топырақта,
Шөл, шөлейтті, жерлерде, жер асты
Арнай мәліметтер бойынша 1 гектер жерден
Қазсқатан – ға қажетті материал қоры
Барлық мүшесінде әсіресе тамырында гармен, вазицин,
Ертіс өзенінің бойында өндіріліп шикізат есебінде
Орал, Қызылорда облысында, Іле өзені
Жер үстіндегі бөлігінен органикалық қышқылдар, эфир
Жер үсті бөлігінде органикалық қшқылдар,
Оңтүстік Қазақстанда қалың болып өседі.
Шөбінде алма аканит, қымыздық, кремний
Жапыағанда глюкоза, фруктоза, сахарозы, мальдоза,
Шөбінен жасаған препараттар жатырдан қан кеткенде,
Бұлшық ет ауруы, іш қатқанда ішек
Жүрек, бүйрек, шемен, несеп ауруларына пайдаланалы.
Қақырық түсіру, іш жүргізу, суық
Әрине күнделікті кездесетін өсімдіктер
3.2. Әдіс
Биология пәнін оқыту барысында оқушылардың
«Қанның ұюы. Имунитет. Қан топтары» тақырыбын
Өткен сабақтағы материял
Қанның ұюы және иммунитет түсініктерінің
Қан топтық қасиеттерінің иммунитет құбылысына
Осы сабақ бойынша тақтаға
«5» - 4+3+2-9 ұпай, «4» -
Үлгісі кезінде балалар
Тақтаға сабақтың мақсаты және бірінші
Дәптерлер оқулақтарын, түсініктемелер жинағын, қалам, карандаштарын,
Мұғалімнің іс – әрекеті, тапсырмалар
І. Кіріспе
Сабақтың тақырыбы және мақсаты түсіндіріледі.
4. 8 сынып биология
4.1. Тапсырма жұмыстары арқылы
1 - тапсырма
Қалып қойған сөздерді тауып
Адам эвалюциялық дамудың ... ,
2 - тапсырма
Тірі организмның құрылысын, атқаратын
1. Тәнтану ; 2. Физиялогия;
3 – тапсырма
«Адам жануарлар дүниесінің
1. 1869 ж. чех ғалымы
2. 1871 ж. ағылшын ғалымы Ч.
3. 1871 ж. ағылшын ғалымы
4 – тапсырма
Адам организмінің жануарлар организмінен ерекшелігі.
Кестені толтырыңыз.
Ұқсастығы Айырмашылығы
5 – тапсырма
Адамның ұқсас бөлігінде қандай мүшелер
орналасқан?
1.
6 – тапсырма
Тыныс алу жүйесінің
1.
7 – тапсырма
Төмендегі берілген бездердің
1. Бүрек үсті безі;
2. Қалқанша безі;
3. Қарын безі;
4. Гипофис;
8 – тапсырма
Қаңқа мен бұлшықеттер қай
1. Асқорыту; 3.
2. Қанайналым; 4.
9 – тапсырма
Адам организміндегі ең
1. Сперматозойд;
2. Эритроцит;
3. Жұмыртқа клеткасы;
10 - тапсырма
Оқулықтары жануар клеткасының құрылысын
Клетканың органойдтары Атқаратын қызметі
11 – тапсырма
Клеткадағы энергия көзі болатын
1. Ядро; 2. Рибасома;
Клеткадағы белок синтезделетін орын:
1. Рибасома; 2. Лизасома;
12 – тапсырма
Клетканың хмиялық құрылымы.
14 беттегі тақырыпты оқып, кестені
Бейорганикалық заттар Органикалық заттар
13 – тапсырма
Клеткадағы органикалық және бейорганикалық заттардың
Кестені толтырыңз:
Химиялық заттар маңызы
Белок
көмірсу
май
су
менералды тұздар
14 – тапсырма
18 - бетегі тақырыпты
Ұлпа түрлері.
№ Ұлпа түрлері Адам
1
2
15 – тапсырма
Кеуде қосынында орналасқан
1. Өпке; 2. Бүйрек;
16 – тапсырма
Тыныс алу жән е жүйке
1. Тыныс алу жүйесі:
1.
2.
3.
17 – тапсырма
1-5 тапсырмаларды оқып, организм, мүше,
Мүшелер
Мүшелер жүйесі
Организм
18 – тапсырма
Төмендегі сөз тізбегін аяқтаңыздар:
1. Қанайналым жүйесі жүректен
2. Тыныс алу жүйесі мұрын
,
19 – тапсырма
Бауыр қандай мүшелер
1. Қанайналым жүйесі. 4.
2. Тыныс алу жүйесі.
3. Ас қорыту жүйесі.
20 - тапсырма
Адам организмі қандай деңгейлерден
Тізбекті аяқтаңыз: Клетка
4.2. Дебат сабақ жүргізу
Мектепте оқу бағдарламасы
Мұнда оқылатын пәннің ерекшелігі оқушылардың
Мектепте оқыту үрдісінде кеңіне
сабақтардан оқушылар өз тәжірибесінде теориялық
Дебат сабақтарының өзіндік артықшылықтары
1. Оқушылар алдын ала берілген
2. Оқулық қосымша әдебиеттер, баспасөз
3. Белгілі тақырып бойынша өз
4. Өз көзқарасын
5. Оқушыларда жүйелі сөйлесу, өз
6. Қарама қарсы пікірді
7. Орынды дәлелдер келтіру
8. Топпен бірлесіп жұмыс істеу
Мысалы, «Темекі, оның пайдасы мен
Сабақ дебат – тренинг түрінде
1. Темекі өсімдігін өсіру тиімді
2. Шылым шегу зиянды ма?
3. Шылым адамдарды бір –
4. Никотин деген не?
5. Шылым шегуді ерте
6. Шылым тек тыныс жолдарына
7. Шылым шегудің өзіндік
Сұрақтармен таныс болғаннан соң қарсылас
Мұнда оқушылар сандық деректер, суреттер, мазмұнды
Халық тұрмысы
Темекі алқабының көлемі
Сабақ нәтижесінде әр бір
Қ о р ы т
Биологияны оқытудың өзін де оқушыларға
Бұл топтағылар берілген материалды толық
Бұл топтағылар материялды толық меңгере
Бұл топтағы оқушылар материалды
Оқушылардың білімі төмен
Ойлау қабілетінің және
Сабақтан қалу, сабақты жіберу,
Денсаулығының төмен болуы.
Сабаққа қалауының болмауы.
Жанұяның және құрдасарының кері
Оқушылардың білім деңгейі төмен болуы.
Оқулықтардың, көрнекі құралдардың жеткіліксіз
Пайдаланылған әдебиеттер
Булашбаева А. Жаңа технологиялар әдістері.
Бозбаева Г. Әдіс тәсілдерінің тиімділігі.
Булашбаева А. Жаңа технологиялар әдістері.
Исманбетова М. Модульді оқыту. Биология
Кеңесбаев С.М. Жоғарғы педагогикалық
Меңжанова А.К. Педагогикалық пәндерді
Г. Жүнісқызы. Биология оқыту әдістемесі.
Қуанбаев Б. Оқытудың педагогикалық жүйесін
Жылыбаев Ж. О. Педагогические условия формировние
Түркіменбаев Ә.Б. Қоғамдық – гиманитарлық