Мазмұны
Кіріспе................6
1 Қазақстан Республикасы кеден органдарының мемлекеттік атқарушы органдар жүйесіндегі
1.1 Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқықтық мәртебесі.........9
1.2 Қазақстан Республикасының кеден органдарының құқықтары мен міндеттері.............................15
1.3 Қазақстан Республикасының кеден органдар қызметкерлерінің құқықтық мәртебесі............22
2 Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқық қорғау саласындағы қызметін
2.1 Кеден органдары Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдары жүйесінде.............................31
2.2 Қазақстан Республикасының кеден органдарының құқық қорғау және анықтау
3 Қазақстан Республикасының кеден органдарының анықтау органы
3.1 Қазақстан Республикасының кеден органдарының қызметінің нормативті негіздерін жетілдіру...........45
3.2 Кеден органдары қолданатын нормативтік құқықтық актілердің конституциялылығы...............................50
Қорытынды.........................56
Қолданылған әдебиеттер тізімі.............59
Кіріспе
Қазақстан Республикасы егеменді мен тәуелсіз болғандығына қарамастан қоғамдық қатынастың
Дәл сол уақытта кеден қызметі мемлекеттің орындаушы-басқарушы қызметі шеңберінде
Бұл дипломдық зерттеу Қазақстан Республикасының кеден органдар қызметінің құқық
Қазақстан өзін егеменді мен тәуелсіз етіп жариялағанына уақыттан бері
Қазақстан Республикасының кеден органдарының құқықтық мәртебесінің сұрағына заң әдебиеттерінде
Кеден ісі қоғамда өз орнын иеленеді және әрі қарай
Бір жағынан, мемлекеттің барлық тарихи даму кезеңдерінде кез келген
Сонымен бірге біздің республикамыздағы мемлекеттік басқару жүйесі мемлекеттік аппараттың
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, дипломдық жұмысымыз Қазақстан Республикасының кеден
1 Қазақстан Республикасы кеден органдарының мемлекеттік атқарушы органдар жүйесіндегі
1.1 Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқықтық мәртебесі
Ең алдымен, құқықтық реттеу саласына жататын барлық қоғамдық қатынастар
Қазақстан Республикасының Конституциялық Кеңесі «қолданылатын құқыққа» келесідей түсінік берген:
Қазақстан Республикасы Конституциясының 4-бабының 1-тармағына талдаулары мен Конституциялық Кеңестің
Дегенмен, Конституцияның 4-бабының 1-тармағының мәні мен мазмұнынан объективтік және
«Мәртебе» сөзі латынның «status» сөзінен шыққан және істердің жағдайын
Біріншіден, құқықтың қайнар көздері – құқықтық нормалардың көріну нысаны.
Екіншіден, «қолданылатын құқық» түсінігі өзінің мазмұнында уақытша категорияны немесе
Үшіншіден, егер позитивті құқық осы уақытта әрекет етіп отырған
Қазақстан Республикасының мемлекеттік билік механизмінде кеден органдары қандай орын
Конституция біздің республикамыздың Негізгі Заңы болғандықтан бастапқы, негізді, негізделуші
Кеден ісі (кеден қызметі) қоғамда өз орнын иеленеді және
Бір жағынан, мемлекеттің барлық тарихи даму кезеңдерінде кез келген
Дәл сол уақытта кеден қызметі мемлекеттің орындаушы-басқарушы қызметі шеңберінде
Біріншіден, мемлекеттің егеменділігі (французша «souverainete» - жоғарғы билік) және
Екіншіден, мемлекет билігінің тәуелсіздігін халықаралық қатынаста қамтамасыздандыру елдің экономикалық
Үшіншіден, республиканың мемлекеттік билігінің үстемдігі мен тәуелсіздігі оның халықаралық
Төртіншіден, кеден саясатын жүзеге асыру кеден органдарынсыз мүмкін емес.
Бесіншіден, Қазақстан Республикасы Конституциясы 66-бабының 1-тармағында «Қазақстан Республикасының Үкіметі:
Онымен қоса, мемлекеттің ерекше монополиясы болып табылатын кеден ісін
Қазақстан Республикасының кеден органдарының құқықтары мен міндеттері
Кеден органдарының өкілеттік мерзімін талдаудан бұрын Конституциялық норма ережелеріне
Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 17-бабының 3-тармағына сәйкес, кеден ісі
Өз құзіреті шегінде Қазақстан Республикасының экономикалық қауіпсіздігі мен экономикалық
Қазақстан Республикасының кеден саясатын әзірлеуге және жүргізуге қатысу;
Оның орындалуын бақылауды Қазақстан Республикасының кеден органдары жүзеге асыруға
Сауда-экономикалық қатынастарды кедендік реттеудің құралдарын қолдану;
Кедендік төлемдер мен салықтарды алу;
Лицензиялауды қоса алғанда, Қазақстан Республикасының кедендік шекарасы арқылы өткізілетін
Тауарлар мен көлік құралдарын Қазақстан Республикасының кедендік шекарасы арқылы
Контрабанда мен қылмыстарға, кеден ісі саласындағы құқық бұзушылықтарға, Қазақстан
кедендiк бақылау мен кедендік ресiмдеудi жүзеге асыру және жетiлдiру,
сыртқы сауданың кеден статистикасы мен Қазақстан Республикасының арнайы кеден
Сыртқы экономикалық қызметтің тауарлық номенклатурасын жүргiзу;
Қазақстан Республикасы сыртқы экономикалық байланыстарының, сондай-ақ ұйымдар мен азаматтардың
мемлекеттiк қауiпсiздiктi, халықтың адамгершiлiгiн сақтау, адамның өмiрi мен денсаулығын
стратегиялық және Қазақстан Республикасының мүдделері үшiн өмiрлiк маңызы бар
өз құзыретінің шегiнде валюталық бақылауды жүзеге асыру;
Қазақстан Республикасының халықаралық мiндеттемелерiнің кеден iсiне қатысты бөлiгiнде орындалуын
ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргiзу және құзыретінің шегінде кеден iсi саласында
заңнамада белгiленген тәртiппен мемлекеттiк билiк органдарына, ұйымдар мен азаматтарға
бiрыңғай қаржы-шаруашылық саясатты iске асыруға, кеден органдарының материалдық-техникалық және
Осымен қоса, жоғарыдағы қаулыда бекітілген ереженің 1-бабында Қазақстан Республикасының
Осыған сәйкес, 2002 жылдың 6 қыркүйегінен (осы
Қазақстан Республикасы Конституциясының 64-бабының 1-тармағында Үкімет Қазақстан Республикасының атқарушы
Конституцияның 70-бабының 1-тармағында бекітілгендей, Үкімет жаңадан сайланған Қазақстан Республикасы
Одан басқа, Конституцияның 87-бабының 5-тармағында, облыстар, республикалық маңызы бар
Қазақстан Республикасы Кеден кодексінің 16-бабының 2-тармағына назар аударайық, онда:
Қазақстан Республикасының Президентi тағайындайтын мемлекеттiк саяси қызметшiлер, олардың орынбасарлары;
Қазақстан Республикасы Парламентiнiң палаталары және Парламент палаталарының Төрағалары тағайындайтын
Конституцияға сәйкес Президент пен Үкiметтiң өкiлдерi болып табылатын мемлекеттiк
орталық атқарушы органдар мен ведомстволарды басқаратын мемлекеттiк саяси қызметшiлер
Мемлекеттiк әкiмшiлiк қызметкерлер үшiн санаттар белгiленедi. Лауазымдылық санаттары мен
Жоғарыдағы заңның 7-бабының 4-тармағына сәйкес мемлекеттiк саяси қызметшілер үшiн
Қазақстан Республикасы орталық кеден органдары лауазымын қандай лауазым құрамына
Біріншіден, «Мемлекеттік қызмет туралы» заңның 7-бабындағы норма мемлекеттік қызметшілердің
Екіншіден, саяси лауазым туралы норма республикалық деңгейдегі мемлекеттік органдардың
Үшіншіден, Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2002 жылғы 6 қыркүйектің №981
Төртіншіден, Қазақстан Республикасы Конституциясының 64-бабының 1- тармағында Үкімет барлық
Сонымен, Қазақстан Республикасының орталық кеден органдарының басшы лауазымы саяси
Конституция нормаларында белгіленген негізде барлық атқарушы органдар қызметкерлерін қызметке
Жоғарыдағыларға қарап Конституция норма көзқарасы деңгейінен қарағанда егер Қазақстан
Бұл Қазақстан Республикасы Президентінің «Қазақстан-2030» Қазақстан халқына жолдауында көрсетілген.
Сонымен, қоғам тіршілік әрекеті мен мемлекеттің жекелеген кеңістігін нәтижелі
1.3 Қазақстан Республикасының кеден органдар қызметкерлерінің құқықтық мәртебесі
Қазақстан Республикасының кеден органдар қызметкерлерінің құқықтық мәртебесі «Қазақстан Республикасы
«Лауазымды тұлға» ұғымының «Ұйымдасқан қылмыс пен сыбайлас жемқорлықпен күрес
Кеден органдары қызметкерлерінің «Лауазымды тұлға» ұғымына жатқызылуы заңдылық, себебі
Мемлекеттік қызметкердің, оның ішінде кеден органдарының қызметкерлерінің құқықтық мәртебесін
Біріншіден, 1998 ж. 7 қазанда өзгертулер мен толықтырулар кемелденген
Екіншіден, Республиканың жаңа Президенті қызметіне кіріскенде Үкімет пен жергілікті
Ал атқарушы органдардың басшылары түрлі жағдайларға байланысты жиі ауысып
Бұл жөнінде А.Т.Братько: «... демократиялық негізде құрылған мемлекетте саясат
Сонымен, 1999 ж. 23 шілдедегі «Мемлекеттік қызмет туралы» Заңға
«Мемлекеттік қызмет туралы» заңға сәйкес ҚР орталық кеден органдарының
Кеден органдары қызметкерлерінің құқықтық мәртебесі тұлғаның құқықтық мәртебесі жөніндегі
Кеден органдары қызметкерлерінің құқықтық мәртебесінің мазмұнына арнайы құқық пен
ҚР Кеден органдарындағы қызмет мемлекеттік қызметтің арнаулы органы болғандықтан,
өкiлдi органдардың депутаты және жергiлiктi өзiн-өзi басқару органдарының мүшесi
педагогтiк, ғылыми және өзге де шығармашылық қызметтi қоспағанда, басқа
кәсiпкерлiк қызметпен айналысуға, соның iшiнде, егер коммерциялық ұйымды басқаруға
үшiншi тұлғалардың істерi бойынша өзi қызмет iстейтiн не өзiне
өзiнiң қызметтiк iс-әрекетiн материалдық-техникалық, қаржылық және ақпараттық қамтамасыз ету
ереуiлдердi қоса алғанда, мемлекеттiк органдардың қалыпты жұмыс iстеуiне және
лауазымдық өкiлеттiгiн орындауға байланысты азаматтар мен заңды тұлғалар көрсететiн
Аталған шектеулер, онымен қоса саяси құқықтық шектеу кеден органдары
Кеден органдарының қызметкерлері партияға, кәсіби одақтарға мүше бола алады,
1) заңдылық;
2) заң алдындағы қорғалу мен теңдік құқығын қамтамасыз ету,
3) жариялылық принциптерінде құрылады.
Көрсетілген бапты талдай отырып, кеден органдарының қағидаларын негізгі екі
Біздің мемлекетіміздің кеден саласында осы мақсатты жүзеге асыру Қазақстан
Көрсетілгендей, Қазақстан Республикасының Кеден органдарының құқықтық мәртебесі «Қазақстан Республикасы
Конституцияның 84-бабының 2-тармағындағы нормасы құрайды: «анықтама жүргiзу, тергеу органдарының
Конституцияның 1-бабының 2-тармағында бекітілген конституциялық қағида кеден қызметінің немесе
Конституциялық ойлар мен ережелерден бастау алатын, құқық қорғау органдар
Атап айтқанда, 1995 ж. 21 желтоқсанындағы (қазіргі уақытқа дейін
Заң әдебиеттерінде құқық қорғау органдары, сонымен қатар кеден органдары
Кең мағынада заңға сәйкестікті қалай түсіндіруге болады? Бұл мәселе
Әрі қарай автор «заң категориясы ретінде заңдылық белгілі бір
Республикамыз егеменді және тәуелсіз деп жарияланғаннан кейін заң категориясы
Қазақстан Республикасы өзiн демократиялық, зайырлы, құқықтық және әлеуметтiк мемлекет
Адамдардың заң мен сот алдындағы теңдігі қағидасы Қазақстан Республикасының
Әрі қарай, кеден органдарының құқық қолдану қызметінде заңдылық қағидасын
Мемлекеттік органдар және олардың жауапты лауазым иелерінің шешім қабылдауы
2 Қазақстан Республикасы кеден органдарының құқық қорғау саласындағы қызметін
2.1 Кеден органдары Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдары жүйесінде
Кеден органдарының Қазақстан Республикасы құқық қорғау органдары жүйесіндегі мәртебесі
Ең алдымен, Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 24-бабының, 5-тармағына сәйкес,
Қазақстан Республикасының Қылмыстық іс жүргізу кодексінің 65-бабының 1-тармағының 5)
Осы негізде, алдын-ала тергеу саласында кеден органдары алдын-ала тергеу
Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасындағы Кеден кодексінің» кеден органдарымен анықтау
Сонымен, кейінге қалдырылмайтын тергеу әрекеттері анықтау органдарымен жүргізіледі, сонымен
Әкімшілік юрисдикция жүйесінде әкімшілік құқық бұзушылық саласы кеден органдары
Айтылғандардан, құқық қорғау функциясындағы кеден органдарының құқық қорғау қызметінде
әкімшілік-юрисдикциялық;
анықтау өндірісі.
Кеден органдарының құқық қорғау қызметіндегі көрсетілген бағыттардан әкімшілік-юрисдикциялық
Құқық қорғау органдар саласында кеден органдарының қызметкерлерінің құқықтары мен
Мемлекеттік билік механизімінде құқық қорғау органдары ретінде кеден органдары
Берілген кестеден атқару билігінің құрылымына кіретін Қазақстан Республикасының құқық
Жоғарыдағы кестеде Қазақстан Республикасының атқарушы билік саласына кіруі, не
Қазақстан Республикасының атқарушы билік жүйесіне кірмейтін құқық қорғау органдары
2.2 Қазақстан Республикасының кеден органдарының құқық қорғау және анықтау
Кез келген қызмет, сонымен қатар құқық атқару қызметі өзінің
«Құқықтық принциптер – тәртіптің нақты ережелерін бойынша жинақталмаған, бірақ
Қазақстан Республикасы Конституциясының 1-бабының 2-тармағында «Республика қызметiнiң түбегейлi принциптерi:
1) заңдылық; 2) заң алдындағы қорғалу мен теңдік
3) жариялылық принциптерінде құрылады.
Көрсетілген бапты талдай отырып, кеден органдарының қағидаларын негізгі екі
Біздің мемлекетіміздің кеден саласында осы мақсатты жүзеге асыру Қазақстан
Көрсетілгендей, Қазақстан Республикасының Кеден органдарының құқықтық мәртебесі «Қазақстан Республикасы
Конституцияның 84-бабының 2-тармағындағы нормасы құрайды: «анықтама жүргiзу, тергеу органдарының
Конституцияның 1-бабының 2-тармағында бекітілген конституциялық қағида кеден қызметінің немесе
Конституциялық ойлар мен ережелерден бастау алатын, құқық қорғау органдар
Атап айтқанда, 1995 ж. 21 желтоқсанындағы (қазіргі уақытқа дейін
Заң әдебиеттерінде құқық қорғау органдары, сонымен қатар кеден органдары
Кең мағынада заңға сәйкестікті қалай түсіндіруге болады? Бұл мәселе
Әрі қарай автор «заң категориясы ретінде заңдылық белгілі бір
Республикамыз егеменді және тәуелсіз деп жарияланғаннан кейін заң категориясы
Қазақстан Республикасы өзiн демократиялық, зайырлы, құқықтық және әлеуметтiк мемлекет
Адамдардың заң мен сот алдындағы теңдігі қағидасы Қазақстан Республикасының
Әрі қарай, кеден органдарының құқық қолдану қызметінде заңдылық қағидасын
Қазақстан Республикасының Конституциясы Парламентпен шығарылған белгілі бір себептермен Конституциялық
Қазақстан Республикасының «Кеден кодексі» нормалары Конституцияға қайшы келуі мүмкін.
Әрине, көрсетілген кесте Конституцияның нормаларының қолданылуын жуықтап қана көрсетеді.
Қазақстан Республикасының Конституциясы Конституцияға қайшы келетін заң немесе басқа
Осыдан мынандай сұрақ туындайды: «Сіз өзінің кеден органында тәжірибелік
Сонымен қатар, «Қазақстан Республикасының прокуратурасы туралы» жарлығының 19-бабының 5-тармағы,
Бұл байланыста Конституцияның үстемдігін шынымен қамтамасыз ететін факторлар, біріншіден,
3 Қазақстан Республикасының кеден органдарының анықтау органы ретіндегі қызметін
3.1 Қазақстан Республикасының кеден органдарының қызметінің нормативті негіздерін жетілдіру
Кеден органдарының құқықтық қызметінің қамтамасыз етуде оның нормативтік негізін
2003 жылдың 5-сәуірінде Қазақстан Республикасының «Қазақстан Республикасының Кеден кодексі»
Біздің республиканың кеден ісі «Қазақстан Республикасының кеден кодексі» арқылы
Көрсетілген қызмет түрлеріне сәйкес заңдар және нормативтік құқықтық актілермен
Қазақстан Республикасының кеден органдары қызметі әрі қарай жетілдіруге байланысты
2003 жылдың 5 сәуіріндегі Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 4-бабында
Ең басында, «Кеден ісі туралы» заң мен «Кеден кодексіне»
Қазақстан Республикасының «Кеден ісі туралы» заңның 5-бабын тиянақты талдау
Егер қайсыбір кеден ісі туралы заң актілері «Кеден ісі
Менің ойымша, Қазақстан Республикасының «Кеден ісі туралы» заңының
Ол туралы Қазақстан Республикасының 1998 ж. 24 наурызында қабылданған
Бұл жерде республиканың барлық территориясына тікелей таралатын Қазақстан Респубикасының
Қазақстан Республикасының ратификацияланған халықаралық шарттар осы кодекс алдында басымшылықты
Онымен қоса, «Қазақстан Республикасының Кеден ісі туралы» Заңында заңшығарушы
Кеден заңдылығы Қазақстан Республикасы шекарасынан өтетін тауар мен көлік
Егер кеден ережелері бұзылса, онда кеден ісінің қалыпты жұмыс
Әрі қарай авторлар «қылмыс жасау объектісін қылмыс жасау құралынан
Дәл осы сияқты әкімшілік құқығында «әкімшілік құқық бұзу объектісі»
Ал кедендік бақылаудан жылыстау үшін қолданылатын тауарлар мен көлік
Сондықтан қолданылған құқықтық механизм кей жағдайда Конституцияға қайшы келетіндігіне
Бұл жөнінде Қазақстан Республикасының Конституциялық кеңесінің төрағасы Ю. Ким:
Қазақстан Республикасының кеден органдарының Конституцияға қайшы нормативті құқықтық
Онымен қоса, кеден заңының уақытқа байланысты әректіне байланыс сұрақта
Менің ойымша, заң шығарушы бұл бапта норманы анықтай отырып,
Ал «Қазақстан Республикасының кодексінің» 5-бабына сүйенсек, кеден ісі
Әрине, бұл жағдайда заң шығарушы мемлекет бюджетін толтыруды мақсат
Ю.А.Тихомиров айтуы бойынша, «конституцияның әрекет ету деңгейі «Конституцияға негізделіп
Сонымен қатар, Конституцияның әрекет ету маңыздылығы бірден болмайды деп
3.2 Кеден органдары қолданатын нормативтік құқықтық актілердің конституциялылығы
Бұл байланыста кеден органдарының құқық қолдану қызметімен байланысты
конституциялық бекітілген адам мен азаматтың құқықтары мен бостандықтары сақтау
кеден органдары мен олардың лауазымды тұлғаларының әректін (әрекетсіздіктерін) Қазақстан
кеден органдары мен олардың лауазымды тұлғаларының әректін конституциялық қызмет
Барлық мемлекетік органдар, сонымен қатр кеден органдарының бастаушы, базалық,
2003 ж. 5-сәуірде қабылданған Қазақстан Республикасының «Кеден кодексі» конституциялық
Әрі қарай, конституциялық сәйкестікке байланысты кеден ісі саласында нормативтік
Нормативтік құқықтық актінің конституциялығы нені білдіреді? Нормативтік құқықтық актінің
Кеден ісі саласында нормативтік актілер туралы сұрақты қарамастан бұрын,
Нормативтік құқықтық акт мазмұнын айқындайтын көптеген авторлардың көзқарастары бар.
Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 17-бабының 3-тармағына сәйкес, кеден ісі
Кеден саясатын құруға, сонымен қатар кеден ісін ұйымдастыру мен
Жоғарыда көрсетілгендей, кеден органдары өзінің құзіретті шегінде нормативтік құқықтық
Құқық қолдану қызметін анализі Қазақстан Республикасының Орталық кеден органдары
Қазақстан Республикасының «Кеден кодексінің» 30-бабының 1-тармағында көңіл бөлінген. Онда,
Шығарылған бұйрықта азаматтардың құқығы, бостандықтары, заңды қызығушылығы мен міндеттеріне
Нормативтік актінің конституцияға сәйкестігі оның мемлекеттік тіркеугеден көрінеді. Осы
Сонымен қатар, Қазақстан Республикасының Конституциясының 78-бабына сәйкес, соттардың Конституциямен
Менің ойымша, ведомстволық және аймақтық нормалылыққа бақылау жасау саласын
Қорытынды
Конституция біздің республикамыздың Негізгі Заңы болғандықтан бастапқы, негізгі, негізделуші
Еліміздің Негізгі заңы - Қазақстан Республикасының Конституциясында басқа
Сондықтан Қазақстан Республикасының кеден органдарының құқықтық мәртебесі қазақстандық қоғамның
Кеден органдарының мәртебесін конституциялық реттеу оларды ұйымдастырудың негізге принциптері
1) заңдылық; 2) заң алдындағы қорғалу мен теңдік
Мемлекеттік билік механизімінде құқық қорғау органдары ретінде кеден органдары
Нормативтік құқықтық акт мазмұнын айқындайтын көптеген авторлардың көзқарастары бар.
Қазақстан Республикасының Кеден кодексінің 17-бабының 3-тармағына сәйкес, кеден ісі
Кеден саясатын құруға, сонымен қатар кеден ісін ұйымдастыру мен
Жоғарыда көрсетілгендей, кеден органдары өзінің құзіретті шегінде нормативтік құқықтық
Құқық қолдану қызметін анализі Қазақстан Республикасының Орталық кеден органдары
Қазақстан Республикасының «Кеден кодексінің» 30-бабының 1-тармағында көңіл бөлінген. Онда,
Сонымен, Қазақстан Республикасы кеден органы қабылдаған нормативтік құқықтық актілердің,
Қорыта келгенде, ведомстволық және аймақтық нормалылыққа бақылау жасау саласын
Қолданылған әдебиеттер тізімі
1 Жақашев Д.С. Кеден органдарының құқықтық мәртебесі: теориясы
Әлібеков С.Т. Қазақстан Республикасының Кеден құқығы. Оқу құралы.-Алматы: Әділет.2003.-185б.
Қазақстан Республикасы Конституциясының түсіндірме сөздігі.-Алматы: Жеті жарғы,-1996.-С.55
Явич Л.С. Социализм: право и общественный прогресс.-М.,1990.-С.23
Алексеев С.С. Государство и право. Начальный курс.-2-е изд., перераб.
Габричидзе Б.Н., Суслов Н.А. Таможенные органы Российской Федерации: правовой
Словарь иностранных слов.-17-е изд., испр.-М.:Рус.яз.,-1998.-С.478
Назарбаев Н. Қазақстан – 2030: Барлық Қазақстандықтардың µсіп-µркендеуі, қауіпсіздігі
Братко А.Т.Правовой статус физических лиц и организаций. Общая теория
Первалов В.Д., В.И.Леушин. Права и свободы человека и граждан.
Жалбуров Е.Т. Правовй статус работников правоохранительных органов Республики Казахстан.
ҚР Конституциялық Кеңесінің 2000.12.26. N 23/2 қаулысы.
Шнитковский А.А. Правоохранительные органы Республики Казахстан. Автореферат дисс... к.ю.н.-Алматы,-1998.-С.53-55.
Бопинанова Э.А. проблемы обеспечения законности правоприменительных актов органов государственного
Явич Л.С. Общая теория права.-Л.,-1976.-С.238.
Меркель И. Чиновник: меньше прав, больше обязанностей //Казахстанская правда,-1999,-16
Жумабеков О. Кому мешает прокуратура? // Казахстанская правда,-1999,-12 октября.
Қазақстан Республикасы Конституциясының түсіндірме сµздігі.-Алматы: Жеті жарғы,-1996.-С.85
Основы таможенного дела: Учебник /Под общ. ред. В.Г.Драганова. –М.:
Касым Г. Роль таможенной службы в обеспечении экономической безопасности
Алиев М. Ответственность за контрабанду. //»Мысль», республиканский общественно-политический журнал,
Андрюшин М. Если у соседей урожай...//Казахстанская правда,-2000,-24 ақпан.
Шнитковский А.А. Правоохранительные органы Республики Казахстан. –Дисс. на соискание
Коробеев А.И. Усс А.В., Голик Ю.В. Уголовно-правовая политика: тенденции
Сапарғалиев Ғ. Қазақстан Республикасының Конституциялық қ±қығы: Оқулық.-Алматы: Жеті жарғы,
ҚР Конституциялық Кеңесінің 2000.12.26. N 23/2 қаулысы
Шнитковский А.А. Правоохранительные органы Республики Казахстан. Автореферат дисс... к.ю.н.-Алматы,-1998.-С.53-55.
Бопинанова Э.А. проблемы обеспечения законности правоприменительных актов органов государственного
Қазақстан Республикасы Конституциясының түсіндірме сµздігі.-Алматы: Жеті жарғы,-1996.-С.85
Шабуров А.С. Указ.соч.С.449
Хропанюк В.Н. Теория государства и права /Под ред.проф. Стрекозова
Казахстанская правда,-1998,-28 марта.
10
11