Педагогикалық сахнаны дайындау

Скачать



МАЗМҰНЫ
Кіріспе....................................................................................................................3 – 8
1. Тарау. ХХІ ғасырдағы жоғарғы білім мен ғылымның
мәселелеріне теориялық талдау.
1.1 Ашық білім беру жүйесіндегі ғылыми білімдендіру іс-
1.2 Қазақстандағы жоғарғы білім мазмұнының жеке аспектісінің өзгертілу
жолдары.......................................................................................................14– 22
1.3 Үздіксіз білім беру жүйесіндегі сапалылық процестің негізгі
бағыттары...................................................................................................23 – 32
2. Тарау. Жоғарғы оқу орнындағы студенттерді дайындауда иновациялық
оқыту технологиясын пайдаланудың жүйелік моделін құру.
2.1 Жоғарғы білім берудің иновациялық моделін интегративті
жобалау. .......................................................................................................33 – 41
2.2 Қазіргі кездегі әлеуметтік педагогикалық білім берудің жүйелі
приоритеті. .................................................................................................41 – 47
2.3 Жоғарғы оқу орнындағы оқу процесіне әлеуметтік педагогтың
бейімделуінің негізгі аспектілері. ..........................................................47 – 52
3. Тарау. Қазіргі білім беру жүйесінде иновациялық процесс
әлеуметтік жұмыстың интеграциялану технологиясы.
3.1 Жаңа әдістемелік жүйемен эксперементтік оқыту нәтижесін
талдау...........................................................................................................53 – 56
3.2 Е.А Бөкетов атындағы Қарағанды Мемлекеттік Университеттінің оқу
әдістемелік және ғылыми өндірістік кешен мен педагогикалық
кадрларды қайта дайындаудың сапасын арттыру басқармасы......57 - 59
Қорытынды.........................................................................................................60-64
Қолданылған әдебиеттер.................................................................................65-67
Қосымшалар.
Кіріспе.
Дипломдық зерттеу жұмысымыздың көкейкестілігі
Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі білім беруді дамыту
Педагогикалық инновацияға үш блок түсініктер мен идеяларды еңгізуге
жаңалықты жасау классификациясы, «жаңалық критерийлері»;
оларды қабылдау проблемасын зерттеу, педагогтардың берген бағасы,
жаңаны білім беру жүйесінде қолдану.
Яғни, педагогикалық үрдіс дегеніміз педагогикалық жаңалықтардың динамикалық бірлігін
Педагогикалық инновацияның негізгі міндеті - еңгізіліп отырған жаңалықтарды
Мектепте білім берудің динамикалық үрдісі мүғалімнің шыгармашылықты, инновациялықәрекетті
Дипломдық зерттеу жұмысымыадың мақсаты: Қазақстандағы жоғары білім мазмұнының
Дипломдық зерттеу жұмысымыздың міндеттері:
іргелі білімді кеңінен меңгерген, бастамашыл, еңбек рыногы мен
технологиялардың ауысып тұратын бейімделген, командада жұмыс істей
білетін жаңа тұрпатты маман даярлау;
білім беру процесін демократияландыру арқылы жоғары білім берудің
жоғары оқу орындарын басқарудың жаңа принциптері мен практикасын
бетке ұстар жоғары оқу орындарын дамытуға обьективті жағдайлар
студенттердің сапалы білім алуға деген құқықтарын нығайту, жоғары
Дипломдық зерттеу жұмысымыздың ғылыми болжамы:
жоғары оқу орындарының қызметіне қоғамдық бақылауды күшейту арқылыазаматтық
үздік жоғары оқу орындары арасында кәсіптік кадрларды даярлауға
оқу процесін ұйымдастырудың технологиясын өзгерту және білім
алушыларды оның мүддесіне бағындыру, оқытушылар арасындағы
бәсекелестікті құру;
жоғары оқу орындарының қызметіне қоғамдық сенімділікті күшейту үшін
сапалы білім беру қызметін ұсыну үшін, ұйымдық құқықтық
жоғары оқу орындарында білім беру қызметін көрсетулердің сапасын
Дипломдық зерттеу жұмысымыздың обьектісі:
Білім беру саласында да әлеуметтік көмекті қажет ететін
Дипломдық зерттеу жүмысымыздың методологиялық негіздеріне тұжырым жасайтын материалдар
Білім беру саласындағы өткен ізденістер мен тәжірибелерге сүйене
оқу саласын демократияландыруға байланысты Қазақстан Республикасындағы құжаттар;
гуманизациялау және гуманитарландыру процестеріне байланысты ғылыми зсрттеулерді талдаудан
жоғары білім, ғылым және өндіріс салаларын жұмылдыру.
халықаралық ізденіс пен тәжірибелерді есепке ала отырып Қазақстан
оқу саласына байланысты аймақтық Қарағанды Департаментінде қабылданған бағдарламасына
мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық және ұлттық психологиялық ерекшеліктерін есепке алу;
жоғары білім орындары мен келешек мамандардың өмірге қөзқарасы
араларындағы байланысқа зер салу т.б.
Дипломдық зерттеу жүмысымыздың теориялық, практикалық мәні:
адам-қоғам-табиғат арасындағы үйлесімділікті жаңаша қалыптастыратындүниетану үрдістеріне қөзқарас өзгеріп,
білім берудің әдісі мен мазмұнын оқушылардың іскерлік, жігерлілік,
пәндерді оқыту барысында адамның рухани байлығына, өнегелілігіне, істегенісіне
Жоғары оқу орнындағы білім беру жүйесінің негізгі міндеті-басқару
ұзақ өмір сүру.
білімділік,
өмір сүру деңгейі.
Біріншіден, Кеңес үкіметі тұсындағы оқу тәсіліне көз жүгіртсек,
М.Берулова өз еңбектерінде оқу пәндері интеграциясының бірнеше деңгейі
Пәндерді кіріктіру негізінде кешенді ғылым пайда болады.
Дидактикалық біріктіру деңгейі. Бұл деңгейдегі оқу пәндерінің интеграциясы
Пәндердің өзара байланысының ең төмеңгі деңгейі. Пәндердің өзара
Жоғары білік пен білім кеңістігі үшін интеграциялану барысының
көрсетеді. Интеграциялық процесс негізінде оқу бағдарламалық құжаттың жасалуында
бастауыш кәсіби білім мен орташа кәсіби білім берудегі
мамандардың кәсіби квалификациялық сипатын жете зерттеу.
оқу жоспарының интеграциялық өнделуі;
оқыту мазмұны мен жоспарын таңдау;кәсіби дайындықтың түрлері мен
Мемлекеттік стандартқа сәйкес бастауыш және кәсіби білім беруде
оқу жоспар жұмысының өнделуі;
мамандықтардың квалификациялық сипатын өңдеу;
жобалау, стандартизация мақсатын анықтау;
білім беру мазмұнын таңдау;
оқу бағдарламаларын құруда, жалпы білімдендірудегі кәсіби дайындыққа бағыттылығын
Әлеуметтік жұмыс білім беру саласының кез-келген формасында әртүрлі
Интеграцияның негізгі мақсаты-мемлекеттің экономикалық реальды мүмкіндігі қазіргі әлемдік
жеке адамның интеллектуалдық және мәдени жағынан жетілудегі, таңдап
жоғары білікті мамандар, ғалым-педагог, кадрлар даярлау;
іргелі, қолданбалы ғылыми зерттеулер мен тәжірибе конструкторлық
жұмыстарды ұйымдастыру мен жүргізу;
түрлі салалардың басшы қызметкерлері мен мамандарын қайта даярлау
Дипломдық зерттеу жұмысымыздың әдістері:
Анкета, тест, эксперимент,әңгіме;
Жоғары кәсіби білім берудегі мемлекеттік стандартқа ГОСТ талдау
Жоғары оқу орындарының оқыту мазмұны мен жоспарын бақылау.
Кәсіби дайындықтың түрлері мен әдістеріне бақылау жасайтын мемлекеттікнормативтік
Жоғары білім беру бағдарламаларын кұруда, жалпы білімдендірудегі кәсібидайындыққа
Дипломдық зерттеу жұмысымыздың базасы: Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды Мемлекеттік
Біздің дипломдық зерттеу жұмысымыздьң құрылымы төмендегідей: Кіріспеден, 3
мәселелері; ашық білім беру жүйесіндегі ғылыми білімдендіру іс-әрекеті;
1.тарау. XXI ғасырдағы жоғары білім мен ғылымның өзекті
1.1. Ашық білім беру жүйесіндегі ғылыми білімдендіру іс-әрекеті.
Қазіргі ғылымда жалпы ғылыми техникалық міндеттер мен ғылыми
Осындай ғылыми - техникалық міндеттерді шешу үшін білімнің
Ғылыми зерттеудің тиімділігінің жетіспеушілігінің себебі дәстүрлі ұйымдардағы мамандардың
Қазіргі уақытта ақпараттық және коммуникативтік технологияны (И и
Бұл ашық білім беру жүйесінің дамуына жағдай туғызады.
Дидактикалық және ашық білімнің құрылу процесі қашықтық білім
Ашық білім беруді дидактикалық қамтамасыз етудің жобасын жасап,
ашық білім берудің педагогикалық тиімділігі;
дистанциялық білімнің ақпараттық білімдендіру ортасының компоненттерімен өзара байланыс;
білімді ақпараттандырудың негізгі аспектісі;
ашық білім мен дидактиканы жобалап және қабылдау процесіндегі
ашық білім мен дидактикалық педагогикалық процесте өнделуі мен
ашық білім мен дидактиканың дербестілігін, бейімдеу қабілетін, моделін,
оқушылар мен педагогтың дидактикалық оқыту жағдайларындағы өзара байланыс
Қашықтықтан оқытуды дидактикалық қамтамасыздандыру - бұл білімдендірудің мақсаты,
ұйымдастырушы;
оқытушы;
коммуникативті түзетуші;
рефлексивтік;
болжамдық болып табылады.
Ашық білім беру дидактикасын ақпараттық, білімдендіру ортасында бір
Қазақстан Республикасының білім стандартының талабымен өңделеді. Сонымен қатар
Ашық білім дидактикасын құруда әрбір жеке білім алушылар
Ашық білім дидактикасының құрамына, құрылымына әртүрлі мазмұндағы оқыту
Жалпы компьютер курсының бағдарламасы-әдістемелік қамтамасыздандыру-бұл арнайы ақпараттық білімдендіру
арнайы (басқарушы) бағдарлама студенттер мен білім алушылардың нақты
әртүрлі оқу және анықтамалық құжат теориялық және
меншікті бағдарламаны басқару
Практика жүзінде оны құру және пайдалану дидактикалық функцияны
демонстративтік (иллюстрация, түсінік және т.б.);
тренинг (шығармашылық дағды мен шеберлікті дамыту және т.б.);
модельдеу зерттеу ортасының кіріспелік процесі көріністі иммитациялау;
бақылаушы, диагностика, аралық қорытынды бақылау т.б.);
технологиялық процедура ЦКК кеңейту;
Жобалау және кұру келесі этаптар бойынша орындалады:
нақты білім аймағында электрондық оқу құралын талдау соның
оқу пәнінің мазмұнын талдау оны толық түрде пайдалану;
ЦКК мақсаты мен міндетін тұжырымдау;
ЦКК кестесін өндеу (техникалық тапсырма).
Педагогикалық сахнаны дайындау. а) мазмұнды блок, б)мотивациялық блок,
білім алушылардың оқу іс-әрекетін басқару алгоритмін өңдеу және
жеке немесе комплексті компьютерлік бағдарлама және инструменталды ортаны
қосымша (сервистік)бағдарламаны құру;
Жалпы ЦКК кұру;
ЦКК қорғауш жүйесін өңдеу;
нақты педагогикалық процесте ЦКК-ға эксперименталдық өңдеу;
ЦКК мазмұнына өзгерістер еңгізу эксперименталдық мәліметтерге талдау жасау
Білімнің қоғамдағы ролі туралы 1988 жылы Парижде өткен
Кеңес үкіметі тұсындағы оқу тәсіліне көз жүгіртсек, негізінде
Сол себептен ғалымдармен педагогтардың алдындағы келесі мәселе-іргелі
оқу саласын демократияландыру;
гуманизациялау және гуманитарландыру;
жоғары білім, ғылым және өндіріс салаларын жұмылдыру;
халықаралық ізденіс пен тәжірибелерді есепке алу;
оқу саласына аймақтық көзқарас;
мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық және ұлттық психологиялық ерекшеліктерін есепке алу;
жоғары білім орындары мен келешек мамандардың өмірге көзқарасы
Аталмыш үрдістерді жүзеге асыру мақсатында XXI ғасыр мүддесіне
Бұдан адамның қоғамдағы жетекші ролі, алатын орны, ізденіс
Алғаш рет 1979 жылы «Рим клубына» арнайы дайындалған
адам-қоғам-табиғат арасындағы үйлесімділікті жаңаша қалыптастыратын дүниетану үрдістеріне көзқарас
білім берудің әдісі мен мазмұнын оқушылардың іскерлік, жігерлік,
-пәндерді оқыту барысында адамның рухани байлығына, өнегелігіне, істеген
-субьектінің алған ғылыми білімін, оның әлеуметтік тұрмысын және
Қазақстандағы білім беру жүйесінің қалыптасуы мен дамуы қазақ
Білім беру жүйесі тарихы азаматтық тарихпен біте қайнасып
Қазақстандағы білім беру жүйесі өзінің қалыптасуы барысында екі
Өз мемлекетіміздің құрылуы қазақ халқының бұған дейінгі дәуірлердің
Қазіргі жағдайда Қазақстандағы білім беру жүйелерінің даму жолдары
Қазақ халқының мәдени жетістіктерінің бағасы, соның ішінде 1917
Қазақстанның Ресейге қосылуының алғашқы жылдарында аудармашыларға, әкімшілік басқару
Ресей мен оның аймақтарында капитализмнің қарқында дамуы, әлеуметтік-экономикалық
1.2. Қазақстандағы жоғары білім мазмұнының жеке аспектісінін өзгертілу
Қазақстандағы білім берудің дамуының екінші кезеңі – (XVIII-XX
Қазақстанда білім беру жүйелерінің қалыптасуы Ы.Алтынсарин есімімен тікелей
Дегенмен экономикалық және әлеуметтік сипаттағы қиыншылықтарға қарамастан XIX
XIX ғасырдың соны мен XX ғасырдың басын Қазақстандағы
Қазан төңкерісінен кейінгі білім жүйесінің дамуы жаңа кеңестік
Қазақстан білім жүйесі дамуының өзіндік ерекшеліктері бар. Оқу
Мектеп құрылымымен қатар республикада қарастырылып отырған кезеңде орта
Сондықтан пән мұғалімдері экономика мен басқару негіздерін тек
Сол себепті де қазіргі таңда экономикалық және әдіснамалық
Жалпы білімді сапалық деңгейге көтеру мүмкіндіктері ол әрбір
Егемендік алғаннан бері жылдары білім беру жүйесінде, оның
білім беретін оқу орындарының әлеуметтік институт ретіндегі міндеттері
білім беру саласын, қаржыландыру жүйесін жетілдіру (оқу орындарын
жалпы білім беру жүйесінің қалыптасып қалған дәстүрлі құрылымы
әр түрлі оқу орындарын (меншігіне, ұйымдастыру ерекшелігіне, бағытына
Алайда, бұл істер бүгінгі таңдағы білімге қойылып отырған
Олардың біріншісіне білімді демократияландыру ұстанымын толық –іске асыру
Екінші бір ойландыратын мәселе: бүгінгі таңда жалпы білім
Ал құрылымы жағынан жеке ғылым салалары бойынша нақтыланған
Сонымен қатар оқушының алған біліміне қойылатын бағаның мұғалімнің
Бұл бағыттағы басты мақсат – экономикалық білім мазмұны
Экономикалық білім беру барысында ақпараттық технология құралдарының алатын
Электронды машиналар негізінен, төтенше жағдайлар кезінде де қандай
Қазақстанда соңғы оң жыл ішінде жоғары білім беру
Осы өзгерістерге талдау жасай отырып, соңғы кезде осы
Жоғары білім беру жүйесін децентрализациялауға бағытталған, жоғары оқу
Бұл мемлекеттік бірыңғай стандарттар, жоғары оқу орындарын аттестациялау
Университеттік деңгейдегі сияқты аралас мәселелер. Білім беру жүйесіндегі
әлеуметтік-экономикалық (еңбек нарығындағы олардың сұранысына сәйкес мамандарды бағыт
экономикалық (қаржылық), білімдендіру қызметіндегі экспорт және импорт,тұрғындардың төлем
демографиялық (тұрғындардың аймақ бойынша сан құрамы);
академиялық (тұрғындардың білімдендіру туралы белсенді ақпараты);
Үздіксіз білім беру жүйесінің қажетті дамулары жоғары оқу
Соңында студенттердің төмен дайындығы туралы және жоғары білім
Жоғары мектеп дамуыныц барлық проблемаларын төмендегідей топтарға бөлуге
экономикалық, жоғары оқу орнындағы ақылы білімге тұрғындардың қаражатының
адамгершілік, саяси, идеялық қоғамдағы микросезіну мен микро бағыттылық
әлеуметтік, қоғамдағы жұмыскерлерімен, студенттердің ата-аналарымен, суденттердің қарым-қатынасын қамтамасыз
кәсіби, бұл мамандарды дайындау құрылымын бір мамандықпен бірнеше
ғылыми әдістемелік-студенттерді оқытудағы әртүрлі бағыттар мен байланыстар;
жоғары оқу орындардың ішіндегі, жоғары оқу орнының дамуын,
жоғары оқу орнының ұйымдық ішкі байланыстарын қамтамасыз ету,
психологиялық, тұрғындардың білімге деген негізгі қарым-қатынасын сипаттайды;
моралдық адамгершілік, студенттер мен оқытушылардың білімге, оның сапасына,
интернационалды білім, әртүрлі әлем елдеріндегі жоғары оқу орнындағы
бәсекелестік, бітірушілерді әлемдік нарықтағы интеллектуалды өнімдерге бәсекелестік;
жоғары білім даму мәселесін қарама-қайшылық жүйесі арқылы анықтаймыз.
Ол оның мазмұнын дұрыс түсінуге мүмкіндік береді.Бірінші суреттегі
басты қарама-қайшылық мамандықтардың қоғамда дамуының обьективті сұраныстары мен
қазіргі қоғамда мамандардың дамуынсыз өзінің жетістіктеріне жете алмайды.
Сонымен бірге осындай мамандарды дайындау саны мен сапасының
Мемлекеттің бәсекелестік қабілеті елдің халықаралық аренадағы рөлі мен
Сыртқы қарама – қайшылық Басты қарама - қайшылық
Негізгі
Негізгі
а) Эканомикалық – тұрғындардың төлеуге қаражаты жететін инвестицияны
б) Әлеуметтік – тұрғындардың білім алуға сұраныстары мен
в) Идеялық-адамгершілік- партиялық бірлестік жеке топтар мен қалаған
г) Кәсіби қоғам сұранысындағы мамандарды дайындау құрлымы: -адамның
- психологиялық білім алушылардың қиындықтарымен тиімділігі.
е) басқару жоғары оқу орнының автономділігі мен қоғам
ж) бәсекелестік әлемдік республиканың жергілікті жерлерде мамандарды сапалы
Мамандарды дайындаудағы қоғам мүмкіндіктері. а) Оқыту әдістері мен
б) Ұйымдық басқару жүйесінің демократизациясы мен центролизациясы.
в) Моралды адамгершіліктік арасындағы оқыту сапасына деген парақорлықпен
г) Қосымша.
д) Жоғарғы оқу орнының кірістері мен жұмыскерлердің еңбек
Аталған мәселелерді шешу жолдары мен мазмұнын қарастыруды анықтаймыз.Экономикалық
Аталған құндылықтардың көлемінің өсуі оқудың құнына тікелей әсерін
Бұл кездегі заңдылық яғни тұрғындардың кіріс деңгейі жоғары
Демократиялық қоғам (1995 жылы Қазақстан Республикасының конституциясының 2
Сонымен қатар қалған әртүрлі жоғары оқу орындарындағы бітірушілердің
Бірақ мүндай нарықтағы жиі араласулар жас мамандарға өте
Мәселені келесідей түрмен шешуге болады: мамандардың динамикасын жоғары
Қоғамды толғандыратын тағы бір кәсіби дайындау міндеті кәсіпорынға
Қиын жағдайдан шығудың келесідей түрлерін көруге болады. Бала
Қазақстандағы жоғары оқу орнының жағдайы жаңадан күрделенуде. Жоғары
Жоғары оқу орнының ұйымдық құрылымын жаңаша түрде қарастыру
Жеке меншік жоғары оқу орнындағы парақорлық көлеңке ретінде
Жоғары білім берудің дамуы жайындағы жыл сайынғы баяндамада
Жоғары оқу орнына дейінгі білім (жалпы орта) алу
Орта білімнің аяқтаушы екі-үш жылдық циклінде едәуір мамандандыру
Барлық елдерде дерлік жоғары білімнің бір деңгейлік жүйесіне
Іргелі пәндерді оқыту мен мамандану арасындағы дұрыс ара
Оқу бағдарламасының қоры жұртшылықтың білім алуға деген алуан
Оқытудың мазмұнын, түрі мен әдістерін жаңартуға байланысты болатын
Телекоммуникациялық мәліметтің технологиялар негізінде дистантты жоғары оқу орындарының
Студенттер мен оқытушылардың халықаралық елгезектегі жоғары білім туралы
Көпдеңгейлік білім беру жүйесі
Деңгей Білім беру Кәсіби дайындық Білімі туралы
Құжат
3 деңгейі Жоғары кәсіптік Жогары кәсіптік Магистр
білім беру дайындық дипломы, маман
дипломы
2 деңгейі Базалық жоғары Орта кәсіптік Бакалавр
білім беру дайындық дипломы
1 деңгейі Жалпы жоғары Бастапқы Жалпы жоғары
білім беру кәсіптік білім туралы
дайындық куәлік
1 деңгей-Жалпы жоғары білім беру (Ж.Ж.Б.Б.) бірінші және
Бұл ретте бірінші курстағылардың қалап алған мамандығы және
Жобалап айтқанда осынша студент бұрыннан алған жалпы білімдерін
Осыған байланысты жоғары оқу орнының бірінші деңгейде ұсынатын
Бірінші деңгейде білім берудің аяқталуы кезекті емтихандарды тапсыру
2 денгейі-базалық жоғары білім беру (БЖББ) үшінші және
Студент таңдап алған ЖКД аясында келешекте өз бетімен
2-ші деңгейде білім берудің аяқталуы арнайы бақылау (мысалы:
3-леңгейі-толық жоғары білім беру (ТЖББ) және жоғары кәсіби
Бұл деңгейдің дүниежүзілік тәжірибеде аз стандарттандырылғандығын атап өткен
Қазіргі кезде білім сапасы мен деңгейін жоғарылатуды қажет
Біздің елімізде білім беру жүйесі жаңа сапалық сипатқа
1.3. Үздіксіз білім беру жүйесіндегі сапалылық процестің негізгі
бағыттары.
Адамзаттың ортасындағы прогрессивті идеяның болуы үздіксіз білім беру
Бұл өзімен Қазақстандағы актуалды білімдендіру процесі сапасының өркендеуіне
Академик А.М.Новикованың зерттеуімен үздіксіз білім беру ұғымы үш
Білімдендіру мекемесінің осындай номенклатуралық сеттер мен сипатталуы, олардың
Үздіксіз кәсіби білім беру сапасын басқару, білімнің мазмұнды
Білім беру жүйесінде мемлекеттік құжаттың деңгейлері жоғары болған
Қосымша принципі-яғни дипломнан кейінгі білім «алға қарай жылжу
Нарықтық экономиканың азаматтарының құқықтарының даму негіздеріндеересек адамнын таңдау
Тіпті әртүрлі ПТУ, ССУЗ-да, жоғары оқу орындарында паралельді
Кәсіби білімнін үздіксіз жүйесінің негізінде кәсіби білім беру
Кәіби білімдендіру процесінің қолданылуы
Бастауыш
кейін
Үздіксіз білім беру жүйесінің жалпылығы
Кәсіби білімдендіру бағдарламасының интеграциясы
Кәсіби білім беру түрін ұйымдастырудың икемділігі
Білім сапасын басқару
Үздіксіз кәсіби білімнің көпдеңгейлік және көпсатылық жүйесі біліми
Реформа жүргізу барысында қоғамдық өмірдің барлық салаларында, соның
Осындай жағдайларда кәсіби білім өзгертілуі қажет. Білім куәгері
Қоғамның білімділігі критерийінде ең алдымен оқу тәрбие мекемелерінің
Бұл жүйе қаншалықты ашық болса, соншалықты адамның қол
Мамандарды дайындау кезеңінде аймақтық компонент мазмұны қолданылған қажет.
Үздіксіз кәсіби білім беру жүйесінің эволюциялық қозғалысы. Педагогикалық
Қазақстанда педагогикалық білім беруді дамытудың негізгі бағыты:
Нақты құжат нормативті - құқықтық базаға сәйкес құрастырылып;
ҚазақстанРеспубликасының білім беру аймағында іске жүргізіліп;
Қазақстан Республикасының «Білім беру туралы» заңы;
2015 жылға дейінгі Қазақстан 40. «Л.Сабитов. Непрсрывное образование
сонымен қатар техникалық және мамандандыруда білім беруді тұжырымдамада
Бүкіл әлемдік декларацияның конференциясында жоғарғы білім беру туралы,
Ол тек жетіспеуші тиімді білім берумен байланысты ғана
Сонымен қатар, аймақ ретінде білім, адамның тұлға болып
Педагогикалық білім беру барлық білім беру жүйесінде жағымды
Тұжырымдаманың мақсаты мен міндеттері:
Түжырымдаманың мақсаты-негізгі бағыттарын анықтау, Қазақстан Республикасында педагогикалық білім
Тұжырымдаманың міндеттері:
Негізгі факторларды шығарып, Қазақстан Республикасы бойынша педагогикалық білім
Педагогикалық білім берудің үздіксіз жүйесін сипаттау.
Педагогикалық білім берудің үздіксіз жүйесін ұсынудың мазмұны мен
Этаптарын анықтау және жүзеге асырудың күтілетін шешімін тұжырымда
Үздіксіз педагогикалық білім берудің Қазақстан Республикасында нақты жағдайы.
Қазақстанда білім беру жүйесінің реформалары, соңғы оң жылдықта
вариативті және әртүрлі деңгейлі білім берудің мазмұны;
барлық мамандық бойынша стандарттарды жаңартулар мен барлық деңгейде
ғылыми және ғылыми - әдістемелік негізде педагогикалық білім
білім беру шешімін бағалауда бірдей тәуелсіз жүйесі жоқ,
педагогикалық кадрларды қайта дайындау ұйымшылдығының жоқтығы жаңа бағдарламалар
минимумге дейінгі мәліметтердің педагогикалық мамандарының пәнін психолого-педагогикалық циклі
арнайы пәндерде байланыстың жоқтығы педагогикалық циклдің пәндеріне қарай,
құрастыру мен жаңа педагогикалық технологияны еңгізудің қалыптығы;
мәліметтер ортасы мен мәдениеттің педагогокалық білім беру жүйесінде
тәрбиенін, ғылыми-әдістемелік және тәжірибелік жағында педагогикалық кадрлардың дайындығынын
мұғалімдерді дайындаудың тәжірибеде және ерекше аймақтарда есебі аздығы;
педагогтың әлеуметтік статусы төмендеген, оның әлеуметтік қорғалғандығы әлсіз,
материалды-техниканың жетіспеуі келешек мұғалімдерді дайындаудағы мамандандыру мәліметін қамтамасыз
жаңа технологиялық мәліметтерді еңгізу;
жаңа мамандықты еңгізу, жаңа пән сабақтары, әлеуметтік-экономикалық жағдайда
білім беру ұйымдарының автономиясы;
ғылыми-әдістемелік комплекстерді пән бойынша жаңарту;
гуманитарлық білім беруді қадағалауды күшейту және т.б.
Сонымен қатар, білім беруді реформалау тұжырымдамасы-философиялық, әлеуметтік-экономикалық және
Мемлекеттік білім беру стандарты педагогикалық білім беруде толық
Мұның алдында нақты бөлімдерде келтірілген бағдарламалар бойынша сәйкес
ғылыми меңгерудің жоқтығына келуде білім беру стандарттары мен
оларды құрастыру механизмінің жүзеге асырылмағаны, апробация.
Үздіксіз педагогикалық білім берудің қағидалары. Үздіксіз педагогикалық білім
гуманистикалық тұлғалы- қалыптасқан білім беру сипаты,
фундаментальділігі-ғылыми меңгеру мен жоғарғы сапалы пәні, психолго-педагогикалық және
интегративтілігі-өзара байланыстар, әлемдік бейненің толық құрьілуына жалданады, негізгі
универсальділігі-пәндік жинақтың толықтылығы, базалық дайындықты мамандандыруда біріктіру мен
педагогтың тұлғалық даму деңгейін қабылдайды және оған үздіксіз
икемді және қатарлық, білім беру процесінің үздіксіз педагогикалық
рухани тұлғаға қажеттіпн қанағаттандыру, шығармашылық қажеттілігін өсіру;
адаптациялық-педагогтың адаптацияға даму мүмкіншілігіндегі өндірістік және әлеуметтік жағдайлардың
демократизация-үздіксіз білім беруге әр педагогтың қол жеткізуі;
формальды және формальды емес білім беру құрылымының интеграциясы
Үздіксіз педагогикалық білім берудің Қазақстан Республикасындағы жүйесі. Үздіксіз
Үздіксіз педагогикалық білім беру жүйесі көпдеңгейлі болуы тиіс,
Кіші комплекстік мектептердің көптігі негізгі актуалды кейбір мамандықтардың
Үздіксіз педагогикалық білім беру жүйесін ұсынуда Қазақстан Рсспубликасында
Бағыт-жоғарғы оқу орнына дейін мұғалімдік мамандыққа алдын-ала түру;
Бағыт орта мектептен соң жоғарғы емес білім педагогоикалық
Бағыт негізгі (базалық) педагогикалық кадрларды дайындауда жоғарғы оқу
Бағыт-жоғарғы оқудан соң магистратурада (профильдік және ғылыми педагогикалық)
Бағыт мамандықты жоғарылату-кадрларды қайта дайындау.
Мұғалімдік мамандыққа жоғарғы оқуға дейін орналасу. Қазіргі заманғы
Ең алдымен дәстүрлік әдісті қолданып, инновациялық формаларымен кұрылымын
Педагогикалық колледждер өзінше жүзеге асырылып, педагогикалық жоғарғы оқу
Жоғарғы педагогикалық Білім беру. Жоғарғы оқу орындары, жоғарғы
Мұғалімдік жұмыста, маманданған келешекте мұғалімдерді дайындау деңгейін жоғарылатуға
Жоғарғы оқу орындарынан кейінгі педагогикалық-мамандандыруға білім беру. Жоғарғы
тереңдетілген профильді дайындық бойынша мамандық, орта педагогикалық және
ғылыми-педагогикалық дайындықты тереңдетілген ғылыми зерттеу жұмыстарына бағыттау 2
магистратураны бітіргендерге академиялық деңгей беріледі;
ғылыми магистратура-2 жылдан кейінгі ғылыми-педагогикалық дайындық;
педагогикалық мамандықтар бойынша магистратураға дайындық тек жоғарғы оқу
Білім беру деңгейін аяқтаушы педагогикалық білім берудің негізі
Тұлғалардың докторантурада оқу мерзімі, профильді магистратураны 4 жылдан
Мамандықты жоғарылату-толықтырушы мамандық бойынша білім беру түрі, жаңаруды
Қазіргі заманғы мамандандыруды жоғарылату жүйесі өзімен қоса оқу
Мамандықты жоғарылату формасы субьективті жалданатын қағидалармен құрылады, сипаттаушы,
Үздіксіз білім беру министрлігі мен Қазақстан Республикасының ғылыми
Басқару міндеттері:
саяси білім беруін таңдауда түтас елдердің және әр
тапсырыстарды анықтау және орындау шарттарын құру, үздіксіз педагогикалық
нормативті-құқықтық базаларды жүзеге асыру, экономикалық және басқару механизмдерін
үздіксіз педагогикалық білім беру жүйесінің мониторинг жағдайы;
үздіксіз педагогикалық білім беру жүйесіне құрылымдық қажетті өзгертулер
барлық үкімет органдарының координациясын күшейту, білім беруді дамытудың
педагогикалық кадрларды дайындауға басқару сапасы;
үздіксіз педагогикалық білім беру жүйесін аймақта кұру жолын
Үздіксіз білім беруді педагогикада дамыту жүйесін құру оның
Білім беру процесінің технологиясы мен мазмұнын кұруға, үздіксіз
Осы үздіксіз педагогикалық білім берудің жүйесін дамыту мен
Материалды-техникалық камтамасыз ету комплекстік өлшемдерді ұсынып мемлекеттік колдаудың
Біріккен мәліметті - педагогикалық алаңда мәліметтерді қамтамасыз ету
Тұжырымдаманы жүзсге асыру этаптары. Этаптар бойынша берілген тұжырымдаманы
1-этап-құқықтық және нормативтік қүжаттарға сәйкес білім беру жүйесін
2-этап- үздіксіз білім беру жүйесін еңгізу (ең алдымен
3-этап-жаңа жүйеге дайындық пен педагогикалық кадрларды қайта дайындауға
Тұжырымдаманы іске асыруда күтілетін шешімі.
Педагогикалық білім беру тұжырымын іске асыруда мыналарды қамтамасыз
Қазақстан Республикасында үздіксіз педагогикалық білім беру мамандығының жүйесін
үздіксіз педагогикалық білім беру ұйымының әлеуметтік статусын жоғарылату,
оқу-әдістемелік, материалды-техникалық және ресурстық жүйесін қамтамасыз етуде сапасын
жаңа компетентті ұрпақты дайындау, жоғарғы білім беру, бәсекеге
педагогикалық білім беру стандарттарын максималды жүзеге асыру, олардың
келешек мамандарды оқытуда терең байланыспен олардың ісін жеке
тәуелсіз экспертизалық саланы дайындау шартын кұру мен педагогикалық
жас мамандардың адаптация мәселелерін жүзеге асыруда нақты шартпен
Қазақстан Республикасына кіретін әлемдік білім беру аймағын мұғалімдерді
Берілген тұжырымдар ашық құжат болып табылады, және ол
2 Тарау. Жоғарғы оқу орнындағы студенттерді дайындауда нновациялық
оқыту технологиясын пайдаланудың жүйелік моделін құру.
2.1 Жоғарғы білім берудің инновациялық моделін интегративті негізде
жобалау.
Елбасы Н.Ә.Назарбаев мемлекетіміздің болашақ дамуына арналған Қазақстан-2030» бағдарламасында
Интеграциялық оқытуды жүзеге асыру, оның ғылыми деңгейін арттыру,
Осыған орай интеграция, интеграциялық оқыту мәселесі сан қырынан
Интеграция дегеніміз-пәндердің өзара байланысын жоғары денгейде нақтылы түрде
Интеграция тұтастықты қалыптастырып, білімді жүйелеу мен жинақтауда -түрлі
Қазақстандық педагогикада жалпы білім беретін мектептегі оқу-тәрбие үрдісіндегі
Қазіргі таңда ойлау жүйесінде түбірлі өзгерістер жүріп жатыр.
Президенттің Қазақстан халқына 2005 жылғы жолдауында, Қазақстан экономикалық,
Жоғары білім кеңістігі халықаралық байланыстың өзекті желісі болғандықтан
Қазір бұрынғы кеңестік кеңістіктің құрсауынан шыққан тәуелсіз мемлекеттерге
Еуропада енді-енді жүйеленіп, өзара түсіністік тауып, келісімдерге кол
Жолдаудағы: «Жоғары оқу орнында мамандар даярлаудың эталонына айналуға
Бүгінгі таңда Қазақстан Республикасындағы өзнің әлеуметтік-экономикалық және мемлекеттік
Егемендігіміздің өрісі кенейіп, экономикасы ілгерілей түсуіне мүмкіндіктер жасалуы
Ал, білім беру дегеніміз-бұл қоғам мүшелерінің адамгершілік, интеллектуалдық
Білім беру жүйесінің басты міндеті ұлттық және жалпы
жеке адамның рухани және күш куат мүмкіндіктерін ашу;
адамгершілік пен имандылық өмір салтының негіздерін қалыптастыру;
әрбір адамды дамыту үшін қажетті жағдайлар жасау;
қоғамның және мемлекеттің алдындағы жеке адамның кұқықтары мен
Адамның қазіргі дамукезеңінде білімнің ақпараттық және гуманистік интеграциясы
Осы орайда интеграция шешуші мәнге ие болуда және
Тек, 1993 жылы ІОНЕСКО сессиясында интеграция үғымын «өзара
Бұл ұғым интегеграцияның түпкі, дүние танымдық мақсатын дұрыс
С.Т.Мелюхин философтардың 14-ші халықаралық конгресінде жасаған баяндамасында «Интеграциянын,
Бұл сипаттаманы С.Т.Мелюхин жаңа неғұрлым ортақ теория алдыңғыларын
Біздің ойымызша интегративті оқытуды жузеге асырустуденттердің танымдық қызығушылығын,
Олай болса, білім беруде оқытудың дамытушылық жағына, шығармашылық
Қазіргі қоғам дамуы көбінесе біліммен негізделеді.Сондықтан білім барлық
Білім мен ғылым интеграциясынын стратегиялық максаты. Саяси және
Интеграцияның негізгі мақсаты-мемлекеттің экономикалық реалды мүмкіндігі казіргі әлемдік
Жоғары квалификациялы мамандарда дайындау олардың жоспардағы жүргізілген ғылыми
ғылыми техникалық саясатпен ғылым заңында жоғары оқу орнындағы
жоғары оқу орны арқылы, білім мен ғылым министрлігі
Университеттерде ғылыми зерттеу лобараториясымен, ғылыми зерттеу ізденістері филиалы
оқу ғылыми және ғылыми оқу орындарының бірлестігі. Халықаралық
оқу құралы, оқулықтар, ғылыми зерттеу басылымдары, ортақ басылымдар.
Университеттерді зерттеудегі-ұлттық және жергілікті үлкен университет орталықтары. Ұлттық
Болашақ мұгалімнің тікелей еңбекке кабілеттілігінің «агенті» білім сферасы
Содан кейін 70-80 жылдары барлық дамыған елдер мен
Олардың ішіне: педагогикалық технология кұрылымындағы оқу технологиясының орнын
Педагогикалық технология отандық психолого-педагогикалық әдебиеттерде қарастырылатынын атап көрсетуге
педагогикалық технология ұғымы оқытуды техникалық құралдардың қолданылуына мағлұмат
педагогикалық технологияда алгоритмдік әрекетті жалғастыру Р.Янушкеевич);
педагогикалық технология педагогикалық процестің ұйымдық іс-әрекет аспектісін қарастырады;
педагогикалық технологияны процессуалды көзқараспен қарастыру. С.Сполдинг, М. Жилейт
педагогикалық технологиядағы білім саласын қарастыру (С.Ведемейер);
педагогикалық технологиядағы педагогикалық жүйенің жобасын жүзеге асыру ретінде
педагогикалық технологияны психолого-педагогикалық технологияны таңдауда келесідей ерекше белгілер
Білім мақсатының диагностикасы нәтижелік, экономды, алгоритмді, жобалылық, жалпылық,
Біздің көзқарасымыз бойынша «педагогикалық технология», «дидактикалық жүйе», «педагогикалық
«Педагогикалық жүйе» оқу тәрбиелік процеспен байланысты барлық кұбылыс
«Педагогикалық жүйе» оқу тәрбие процесінің өзара байланысты екі
«Дидактикалық жүйе» және «тәрбиелік жүйе» үғымдары жалпы жүйе
Педагогикалық технологиядағы әдістемелік жүйе құрылымының бірден-бір компоненттерді педагогикалық
Педагогикалық жүйе
тәрбиелік жүйе Дидактикалық жүйе
Тәрбиеннің
жүйесі
Соңғы кезде білім беру орталығында жаңа үрдіс-педагогкалық инновация
Атап айтсақ, Н.Р.Юсурбекова «О педагогической инноватике» деген мақаласында
Сонымен қатар ол инновациялық үрдіс дегеніміз жаңалықтарды жасау,
Яғни, инновациялық үрдіс дегеніміз педагогикалық жаңалықтардың динамикалық бірлігін
«Кәсіби іс-әрекетті мүлдем жаңа сапалы деңгейге жеткізетін, норманың
Ғылыми әдебиетте «жаңалық» немесе «жаңа нәрсе», «инновация», «жаңалық
XVII ғасырда Я.А.Коменскийдің жасаған класстық сабақтық жүйесі А.С.
Инновация мәселелерімен айналысып жүрген бірқатар ғалымдардың еңбектерін, жазған
Кейінгі кезең ғалымдар өз зерттеулерінде оқу тәрбие ісіне
Атап айтсақ Н.Р.Юсурбекова «О педагогической инноватике» деген мақаласында
Сонымен қатар, инновациялық үрдіс дегеніміз жаңалықтарды жасау, оны
Инновациялар классификациясы негізінде білім беру мекемелерінің кызметіндегі туындайтын
Мұндай талап етушілікте, байланыста мұғалімнің дәстүрлі деңгейімен, казіргі
Мектеп өмірінде болып жатқан өзгерістер, олардың инновациялық бағытқа
модификациялы-бұл қолда барды дамытумен, түрін өзгертумен айналысу, яғни
комбинаторлы-бұрын пайдаланылмаған, белгілі әдістеме элементін жаңаша кұрастыру. Бүған
радикалды, инновациялық жолмен оқытудың модельдері, колледж, гимназия, лицей
Владимир Мужич инновацияға топпен оқыту, кабинеттік оқыту, жеке
Зита Главашкин инновацияларды білім берудің көлемді секторларына байланысты
ұйымдастырудагы инновациялар;
технологиядағы инновациялар;
бағдарламаларды өзгерту;
Драгомир Араижинович мағынасына, мазмұнына, нәтижесіне қарай үш категорияға
мектеп жүйесіндегі инновациялар;
оқыту тәрбиелеу жұмысынын жоспарлары мен бағдарламаларының мазмұны мен
оқыту құралдарымен байланысқан жұмыстың ұйымдасу түрі, әдіс тәсілдеріне
Аналогиялық жағынан жаңалықтарды былай жіктеуге болады:
әрекет пен идеялар толығымен жаңа, бұрыннан таныс емес;
белгілі, таныс кең көлемді ой-идеялар мен әрекет,
бұрыннан белгілі идея мен әрекеттің жаңа жағдайда, басқаша
Жаңалықтарды сонымен қатар, қолданылуы кезеңіне байланысты жіктеуге болады.
алты күндік немесе бескүндік оқу аптасы сақталғандай білім
мұғалімдер жүмысын ұйымдастыру: оқу-тәрбие үрдісінің ұйымдастырумен сабақ берудегі
белгілі бір бағдар берушілік пен мемлекеттік білім деңгейін
2.2 Қазіргі кездегі әлеуметтік педагогикалық білім берудің жүйелі
приоритеті
Әлеуметтік және экономикалық мәселелерді шешу ғылым мен мәдениеттің
Сондықтан тарихи өзгерістердің қалыптасуын, елімізде негізгі кадрлық потенциал
Құқықтық, экономикалық және ұйымдық міндеттерді қалыптастыру үшін қазіргі
47 мемлекеттік жоғары оқу мекемесі;
24 мемлекеттік педагогикалық колледж және училище (349 мемлекеттік
115 филиалдар мен 123 мемлекеттік емес оқу орындары,
17 кәсіби қайта дайындау және жоғары квалификациялы білімдендіру
мекемесі.
Үздіксіз білім беру кешені белсенді дамуда.
Мектеп-жоғары оқу орны,педагогикалық-жоғары оқу орны, әртүрлі аймақтық білімдендіру
Үздіксіз педагогикалық білім жүйесінің бөлігі Қазақстан Республикасындағы білім
90-жылдардың ортасында Қазақстанның әрбір облысында педагогикалық институттар жұмыс
1996 жылғы реформадан кейін біздің республикамызда не бары
Бұрыңғы педагогикалық мамандықтар мен қосылды. Университеттің ішінде жоғары
Жаңа жүз жылдықтың басында елдегі экономикалық ахуалдың жақсаруы
Жоғары білім берудің мақсаты-қоғамның мемлекеттің және жеке тұлғаның
Оқу жоспар жұмысының өнделуі және мамандықтардың квалификациялы сипатын
Білім беру мазмұнын таңдау жұмысы кіреді. Оқу бағдарламаларын
Әлеуметтік педагог қазіргі мектептерде мектептен тыс оқу орындарында
Баланың әлеуметтену процесіне отбасы ықпалы тиімсіз болған жағдайда
Қазіргі білім беру саласындағы кездесетін әртүрлі келеңсіздіктер, негативтік
Әлеуметтік педагог білім беру мекемесінде екенін білу керек.
Әлеуметтік педагог қандай мекемелердің болу керектігін білу керек.
Әлеуметтік педагог-барлық білім беру мекемесінде Қазақстанның заңдылықтарды кеңейтілген
Бұл жоғарыдағы міндетті біліктіліктер Қазақстанның білім беру саласына
Әлеуметтік жұмыстың жалпы мақсаты-білім беру, қызмет көрсету, білімдендірудің
Жаңа мыңжылдықта адам іс-әрекетінің кез-келген даму саласының перспективасына
Қазіргі таңда өнделген іс-әрекет болжамдарғылыми-техникалық және технологиялық жетістіктермен
Болашақтың үздіксіз және іс-әрекет агенті саласы болып табылады.
Демек, білімнің өзі глобалды спецификалық қоғамдық көрініс ерекше
Глобалды сұраныстың түбірі неде жатыр?
Осы глобалды мәселені шешу жауапкершілігі соған байланысты осы
Қандай жолмен білім саласы даму керек?
Әлеуметтік педагог тұлғаның әлеуметтенуіне қажетті басты-басты сапаларды, оның
өзін-өзі тану;
өзіндік маңыздылық (актуализация);
өзіндік жүзеге асыру, (осуществление);
өзіндік бағалау
сияқты әлеуметтік көмек берудің шешуші атрибуттарын тәжірибеде жүзеге
Профессор Гершунскийдің монографиясындағы «Философия образования для XXI века»
оқушының өмірлік жағдайын зерттеу;
көмек қажет ететін оқушыларға адрестік әлеуметтік көмек көрсету
«қатер тобындағы» балалар мәселесін шешу әлеуметтік жүйедегі мамандардың
оқу тәрбие процесінің бұлағы оқушы болып табылады;
ата-аналардың білім мекемесіндегі іске және басқару түріне қатысу
Әлеуметтік жұмыстың әрине білім беру саласындағы бағыттары мектепке
Қазіргі кезде интеграциялық топтасу ол білім берудің сапасын
-білім құндылық ретінде;
білім жүйе ретінде;
білім процесс ретінде;
-білім нәтиже ретінде, осы аспектілік ұғым бөлімдері білім
Білім беру қызметінің зерттеу мәні сипаттары және практика
білім мемлекеттік құндылық ретінде;
білім қоғамдық құндылық ретінде;
білім тұлғаралық құндылық ретінде;
жүйелік бағыты өз кезегінде құндылық ұғымын тұтас түрде
Білім мемлекеттік құндылық өзіндік айқындау, өткен және қазіргі
Жоғары оқу орнындағы профессорлық оқытушылық және ғылыми құрамының,
№ Облыс /Қала
2005/06 2006/07 2007/08
1. Ақмола 1043 911 949
2. Ақтөбе 2032 1982 1571
3. Алматы 512 553 432
4. Атырау 844 844 853
5. Шығыс Қазақстан 2820 3028 2852
6. Жамбыл 1853 1515 1549
7. Батыс Қазақстан 1439 1375 1308
8. Қарағанды 4207 4055 3503
9. Қостанай 1550 1546 1597
10. Қызылорда 1144 1065 911
11. Маңғыстау 645 625 548
12. Павлодар 1794 1712 1431
13. Солтүстік Қазақстан 1109 1089 1181
14. Оңтүстік Қазақстан 5886 5432 4833
15. Астана қаласы 2882 3098 3105
16. Алматы қаласы 13622 13958 14584
Профессорлық-оқытушылық және ғылыми құрам лауазымдарын, оқу-ғылыми бөлімшелер басшыларын
Жоғары оқу орнындағы профессорлық-оқытушылық және ғылыми құрамы:
кәсіптік қызметі үшін жағдайларын қамтамасыз етуге;
педагогтың жеке ерекшеліктеріне мейлінше толық сай келетін және
біліктілігін белгілеген тәртіп бойынша арттыруға;
жоғары оқу орнындағы ғылыми кеңесіне сайлауға және сайлануға;
жоғары оқу орнындағы, факультет ғылыми кеңестернің мәжілістерінде және
белгіленген тәртіппен халықаралық және республикалық ғылыми-әдістемелік сьездерге, конференцияларға,
педагогтік және ғылыми қызметтегі табыстары үшін моралдық жағынан
өзінің кәсіптік ар-намысы мен қадір-қасиетін қорғауға құқылы
Әрбір мемлекеттің адамгершілік, интеллектуалдық, экономика мен мәдени потенциалы,
2.3. Әлеуметтік педагогтың жоғары оқу орнындағы оқу процесіне
бейімделудің негізгі аспектісі
Біздің елімізде қалыптасқан жаңа әлеуметтік экономикалық жағдай. Қазіргі
Еліміздің экономикасында жаңа нарықтық қарым-қатынастың қалыптасуы әлеуметтік және
Жоғары мектептегі оқу процесі оқу жұмысының әртүрлі формасынан
бірінші курс студентінің әлеуметтік кәсіби бейімделуі шара жиынтығы;
жоғары оқу орнындағы студенттерді әлеуметтік кәсіби бейімделу бойынша
студенттердің әлеуметтік кәсіби бейімделу жұмысының өзара іс-әрекеті студенттер,
Жоғары оқу орнындағы қоғамдық ұйым кафедра жұмысы. Оқу
Оқу процесіне алғашқы бейімделу 1-3 курс талапкерлердің оқу
Студенттердің одан кейінгі оқу процесіне бейімделу педагогикалық жүйенің
Ең көрнектісі арнайы кафедраға үшінші курсты бітірген соң
Студенттердің 4-5 курста оқу процесіне бейімделу шроцесі оқытушы
оқу материалын жылдам қабылдауын қамтамасыз етеді бақылаудың барлық
оқу жұмысының тиімділігін, қажеттілігін игеру;
студенттердің өзіндік жұмысының тәсілі мен әдісін рационалдау, ауытқушылық
Осыдан келіп бірінші сатының мәні мен алғашқы кезеңдегі
Әрбір оқушының психолого-педагогикалық оқыту сипаты, олардың өзіндік ерекшеліктерін
Оқу процесінде, сынақтарда, емтихандарда үй жұмысын тапсыруда, әртүрлі
Өзіндік жұмыс дағдысына жазылған лекциялар ережесі кіреді, бірінші
Студенттерді университеттің фундаменталды кітапханаларымен, оқу залдарымен, каталогтың қалай
Студенттердің ақыл-ой еңбегінің тиімділігі оқу іс-әрекетінің ерекше түрі
Студенттердің бейімделуіндегі педагогикалық қажеттілік-бұл пәндердің жұмыс жоспарының өнделуі
Кафедра меңгерушісі- бірінші курстарға оқу сабақтарының жүргізілуі үшін
Жоғары оқу орнындағы білім беру жүйесінің негізгі міндеті-басқару
Даму дегеніміз саннан сапаға, ескі сападан түбірлі жаңа
Дидактика әдісі баланың дарынды ойын, зейінін мәнді, сапалы
Жоғары оқу орнында дамыта оқытудың функциясын арттыруға бағытталған
Жоғары білім беру саласындағы мемлекеттік саясат принциптері:
жоғары оқу орындары желісін үнемі жетілдіріп отыру, кадрлар
Қазақстан Республикасының барлық азаматтарының жоғары білім алу құқықтарының
қабылдау жоспарына сәйкес мемлекеттік жоғары оқу орындарында жоғары
жоғары білім берудің жекеше жүйесіне жәрдемдесу;
үздіксіз білім берудегі сатылардың сабақтастығын қамтамасыз ету;
жоғары білімнің ғылыми сипаты, құқылық және экологиялық бағыты;
жоғары білім беруді басқарудың мемлекеттік қоғамдық сипаты;
жоғары оқу орнынын құқықтарын кеңейте отырып, барлық деңгейдегі
жоғары білім беру ісін ізгіліктендіру;
жоғары білім беру ісін дараландырып, саралау;
үздік қабілетін көрсететін азаматтардың бірігей жоғары білім алуына
жоғары білімді іргелі білімге айналдыру;
жоғары білімді ғылым мен өндірісті етене жақындастыру;
білім берудің обьективті ғылыми білім алуға кедергі келтіретін
Жоғары білім беру Қазақстан Республикасындағы үздіксіз білім беру
3.Тарау. Қазіргі білім беру жүйесінде инновациялық процесс барысында
3.1 Жаңа әдістемелік жүйемен эксперименттік оқыту нәтижесіне талдау.
Мемлекеттің жоғары оқу орындарының оқу қызметі жоғары білім
Оқу және әдістемелік жұмысты ұйымдастыру. Жоғары оқу орны
Жоғары оқуорнындағы әдістемелік жұмысты ұйымдастырып жүргізеді. Мемлекеттік жоғары
Оқу-әдістемелік бірлестіктер туралы үлгі ережені Білім беру министрлігі
теориялық және қолданбалы мәселелерді талдап жасау;
оқулықтар мен оқу құралдарын жасау;
ғылыми-әдістемелік сипаттағы зерттеу жұмыстарын орындау болып табылады.
Жоғары оқу орны ғылыми зерттеулердің нәтижелелерін халық шаруашылығына
Кадрлар, материалдық база және қаржыландыру көздері болған жағдайда
Мемлекеттің ғылыми-техникалық саясат- реттеу аумағының бір саласы ретінде,
Мемлекеттің ғылыми-техникалық приоритеттері: Гранттар-ақшалар, соның ішінде ағылшын валютасы
Инновациялық процесс-құру процесі, ғылыми-техникалық, өндірістік, өндірістік-экономикалық және ұйымдық-әлеуметтік
ғылыми зерттеулерді координациялау мен ұйымдастыру және жоғары оқу
қажетті ғалымдар мен мамандар мәліметтері деңгейіне жетудің ғылыми-зерттеу
халықаралық байланыстар мен координацияны ғылыми - зерттеу ұйымында
патентті-лицензиялық қызметті жүзеге асыру;
жарнамалы коммерциялық даму мен басу;
стандарттау және өлшеулі бақылау жұмысын жүргізу;
жаңа ғылыми процестер мен өншдерді өндіруді еңгізуде қолдау;
жүзеге асырылған, өте бағалы, құрылған және приборлар базасында
Өкінішке орай, фактіні констатирлеуге моральді және техникалық ғылымдардың
Ғылым -азамат шығармашылығының аумағы, шығару функциясы, жүйелендірілген теориялық
Ғылыми ұйымдар-жекешелік формадағы заңдық түрі, бейнесі, ғылыми-техникалық жұмысты
Ғылыми зерттеу жұмысы- қандайда болмасын шығармашылық және жүйелік
Ғылыми-зерттеу бөлімі жоғары оқу орнын ғылымда бөлу, оның
Ғылыми-техникалық саясат құқықтық, экономикалық және ұйымдық өлшемдер кешенінде
Ғылыми-техникалық аумақ-қоғамдық қатынастар, ғылыми-техникалық жұмысты құрғандағы процесті жаңа
ТМД елдерінің ғылыми-техникалық интеграциясы-аулық әлемді құруда ТМД елдері
іздеу салу;
фундаментальды;
фундаментальды зерттеу бағыты (жылжыған);
бірінші техниканы жүзеге асыру;
барьерлер мен құрамдас зерттеу қадамдарының инерциясы;
өнеркәсіпті-салалық және салааралық зерттеу;
өндіріске еңгізу;
нарыққа кіру.
Ғылыми, инженерлік жұмысшылар-физикалық тұлға, ғылыми-техникалық жұмыстың орнында. Қолданбалы
Ғылыми-техникалық саясаттың приоритеттері-басты бағытты ғылыми-техникалық жұмыс үшін, яғни
Ғылыми-техникалық өнімдерді ұсыну нарығы-жалпы нарықтық экономикалық механизм бөлігі,
3.2. Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды Мемлекеттік Университетінің оқуәдістемелік және
Қазақстан Республикасында-нарықтық экономикадағы мемлекеттің құқықтық, демократияның орнығуы мен
Қарағанды Мемлекеттік Университеті оқу мекемесінің ең көрікті, беделді
«бакалавр;
«магистр»;
«доктор».
Шетелдерде кредиттік сынақ жүйесі қайта сынақталу ретінде, сонымен
Кредиттік жүйенің сапасы мұғалімнің роліне байланысты. Ұйымның студенттердің
Тьюторлар (оқытушылар) оқытуда, интер-активті әдістерді қолдануға міндетті, оқушылардың
оқу әдістемелік материалдары мен оқу пәндерін әдістемелік қамтамасыз
бұл жеке даралық оқу траекториясын анықтап, оқу пәндерін
оқытушылар таңдау мүмкіндігі,
студенттердің оқытушылар мен пәндерді таңдау мотивациясы;
бұл оқытушылар ортасында үлкен бәсекелес ортаның көрсетілген бағыттар
Оқу процесіндегі стратегияда академиялық жаңа міндеттер қалыптасуы мүмкін:
әлеуметтік ортаға бейімделу;
орта мониторингі;
сапаны бақылау; -ұйымның консультативті стилі;
Жаңа білім бағдарламасының тұтастай жүзеге асуы, сонымен бірге,
Қазіргі уақытта-бакалавр, магистр, доктор мамандарының дәрежелерін салыстыру жүргізіліп
Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды Мемлекеттік Университетінің оқу процесс ұйымы
Жаңа ақпараттық технологияның дамуы, компьютерлік құралдардың қосылуы негізінде
Оқу процесінде студенттердің өзіндік шығармашылық зерттеу жұмыстары құрылады.
Егер студенттер белсенді жұмыс атқарса, оқу процесі тиімді
Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды Мемлекеттік Университетіндегі қашықтықтан оқыту, оқу
полиграфия;
магниттік ұқсастықты жазып алу;
сандық жазылу;
Оқу әдістемелік материалдар теориялық білімдер жүйелігін оқуға, практикалық
курстық кейстар;
аудиодәріс және материалдар;
компьютерлік тестілік жүйе;
видиодәріс және материалдар;
электрондық практикумдар
Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды Мемлекеттік Университеті үшін шешілетін нақты
мамандықтың оқу жұмыс жоспары;
оқу процесінің графигі;
байланыс сабақтар курсы;
виртуальды сабақтар10 курсы;
өзіндік оқудағы пәндік әдістемелік көрсеткіш;
қорытынды бақылау түріне талап қою.
Қашықтықтан оқытуды еңгізу мен білім сапасын көтеру төңірегіндегі
ҚОРЫТЫНДЫ
Дипломдық зерттеу жұмысымызды қорытындылай келе, қазіргі ғылымда жалпы
Қашықтықтан оқыту- алыстан білім алу факторы ретінде, сырттай
Демек, білім алушының жеке адамгершілік құндылық бағытын қалыптастырып,
- әлеуметтік-экономикалық (еңбек нарығындағы олардың сұранысына сәйкес мамандарда
- экономикалық (қаржылық) (білімдендіру қызметіндегі экспорт және импорт,
демографиялық (тұрғындардың білімдендіру туралы белсенді ақпараты, үздіксіз білім
Адамзаттың ортасында прогрессивті идеяның болуы үздіксіз білім беру
Бұл өзімен Қазақстандағы актуальды білімдендіру процесі сапасының өркендеуіне
Академик А.М.Новикованың зерттеуімен үздіксіз білім беру ұғымы 3
Білімдендіру мекемесінің осындай номенклатуралық желістер мен сипатталуы, олардың
Қазіргі кезде білімнің сапасы мен деңгейін жоғарылауды қажет
Үздіксіз кәсіби білім беру сапасын басқару, білімнің мазмұнды
Қазіргі замаңғы мамандандыруды жоғарылату жүйесі өзімен қоса оқу
Елбасы Н.Ә.Назарбаев мемлекетіміздің болашақ дамуына арналған «Қазақстан-2030» бағдарламасында
Интеграциялық оқытуды жүзеге асыру, оның ғылыми деңгейін арттыру,
Осыған орай интеграция, интеграциялық оқыту мәселесі сан қырынан
Бүгінгі таңда Қазақстан Республикасы өзінің әлеуметтік-экономикалық және мемлекеттік
Қазіргі кезеңде бұл мәселені жүзеге асыру білімнің интеграциясы,
Н.Ә.Назарбаев 2005 жылғы бағдарламасында жоғары білімнің сапалылығы арқылы
Әлеуметтік және экономикалық мәселелерді шешу ғылым мен мәдениеттің
2010 жылға дейін Қазақстандағы педагогикалық білімнің үздіксіз дамуы
Қазіргі білімнің көптеген процестерін айқындап берді. Еліміздің экономикасында
Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды Мемлекеттік Университеті алдыңғы жылы өзінің
Қарағанды Мемлекеттік Университеті оқу мекемесінің ең көрікті, беделді
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
Амерханова Ш.К. «Инновациялық жолмен нәтиженің сенімділігін бағалау» Алматы:
Агафонов А.Н. «Социально-педагогическая работа с молодежью» (Дистанционный учебник)
Альтбах Филип. «Частное образование его характерные черты и
Аубакирова А. Нағымжанова Қ.«Инновация ұғымы, теориялық сипаты, инновациялар
Аттестация и акредитация образовательных учреждений. Справочное издание-Т2. Учреждения
Абдыгаппарова С.Б. Инновационный потенциал Казахстана: механизмы активизаций Алматы:2001
Әбиев Ж.Ә. педагогика Алматы: 2004г.
Әбдірамах И. Кәсіби техникалық бағыттылықты қалыптастыру. Алматы:2000ж.
Болатов А.А. Қостикова М.Н. Педагогическое образозание-страниця реформирования-Волгоград: Перемена
Ю.Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: Проблемы и
Дмитриев А.Г. «Социальные инновация» Институт молодежи 1992г.
Егоршин А.П. «Стратегия развития образования в XXI веке»
Егоршин А.П. Кручинин В.А. « Емқость рынка и
Жалимбетова Р.Б. « Проблемы формирования общего социального пространства
«Жоғары білім беру туралы заңы» 1993. 13 сәуір.
«Инновационный менеджмент» Москва: 1997г
Жаңашылдық заңдылықтары мен қайшылықтары 26-27бет.//Қазақстан мектебі 1999 г.
«Интегративные тенденция в мире и социальный прогресс» Москва:2001г
«Инновации в Российском образований: Высшее профессиональное образование» 2000
«Инновации в Российском образоваии: Высшее профессиональное образование» 1999-М.МГУП
« Инновации в Российском образоваий Высшее профессиональное образование»
Келле В.Ж. «Наука как компонент социальный системы» Москва:2001
Қарагандинский Гос Университет. Им Е.А.Букетова. Вестник ҚарагандинскогоУниверситета-Қарағанды Университетінің
Қарағанды Мемлекеттік Университеті.Ғасыр басындағы білім мен ғылымның қазіргі
Кулекеев Ж. «Предстоящая реформа имеет системный, обобщающий характер»
Ким.Н. Социализация личности в условиях формирования умений самообразования
Қосалс Л.Я. Социальный механизм инновационных процессов. Новосибирск: Наука.1989
Қоржуев А.В. «Традиции и инновации в высшем профессиональном
Лазарев В. Инновационные технологии и социальной работы «Социальное
Лиферов А.П. «Глобальное образование-путь интеграции мирового образовательного пространство»
Мюнх Р. «Социальная интеграция в открытых пространствах» /Рихард
Монтьев О. Инновация и рационализация Управление школой: 2004
Масырова Р. Линчевская Т. Инновационные школы в Казахстане
Методика работы социального педагога Составитель: Г.С.Семенова. Москва: Школьная
Л.В.Мардахаев Словарь по социальной педагогике Москва:2002 г.
Назарбаев Н. «Успехи в экономике позволяют нашей стране
Нефедова Л.В. Инновационные процессы в образований учебно-справочное пособие.
Салина Р. Стандартизированный контроль качества образования Қазақстан жоғары
Социалогия высшей школы: Меж вуз. 06. Науч /Ред.
«Социальная эффективность образования» / Ред. Кол. Филиппов и
А.Сабитов «Непрерывное образование на современном этапе научно- технического
«Социалогические и социально психологические проблемы нововедений». Москва: 1989
Система дистанционного образования. Москва.1996 г.
Сулейменов Т. «К обсуждению проекта развития образования в
Садыков Т. И др. Концепция развития непрерывного профессионального
Садыков Т. И др. Концепция высшего педагогического образования
Қарағанды Мемлекеттік Университеті «Білім беру саласындағы қазіргі технологиялар»
Қарағанды Мемлекеттік Университеті. «XXI ғасыр жоғары білім мен
Таубаева Ш.Т. «Педагогическая инноватика как теория и практика
3






Скачать


zharar.kz