ЖЕРГІЛІКТІ ҚАРЖЫ, БЮДЖЕТІНІҢ КІРІСТЕРІ МЕН ШЫҒЫСТАРЫНЫҢ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТАЛДАУ
АННОТАЦИЯ
На дипломную работу Сагидоллаева К.С. на тему «Экономический анализ
В первой главе рссмотрена сущность местных финансов, сущности и
Во второй главе сделан экономический анализ доходов и расходов
В третьей главе дипломной работы рассмотрен дефицит бюджета, а
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ 3
1. ЖЕРГІЛІКТІ ҚАРЖЫ, БЮДЖЕТІНІҢ КІРІСТЕРІ МЕН ШЫҒЫСТАРЫНЫҢ МӘНІ МЕН
1.1 Жергілікті қаржының мәні мен маңызы 7
1.2 Жергілікті бюджеттердің мәні, кірістері мен шығыстары 10
1.3 Жергілікті бюджет жобасын әзірлеу 19
2. ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТТІҢ КІРІСІ МЕН ШЫҒЫСЫН ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТАЛДАУ 26
2.1 Жергілікті бюджеттің кірістерін талдау 26
2.2 Жергілікті бюджеттің шығыстарын талдау 33
3. ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТТІҢ ТАПШЫЛЫҒЫ ЖӘНЕ ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ 48
3.1 Бюджет балансы. Бюджет тапшылығы 48
3.2 Жергілікті бюджеттің жетілдіру жолдары 54
ҚОРЫТЫНДЫ 63
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ 68
КІРІСПЕ
Еліміз егемендік алып, іргелі елдермен ұлы көшке ілескеніне саусақпен
Жергілікті бюджет-бұл меншікті салықтан алынған табысты аумақтық тұрғыда қайта
Осылайша, қазіргі таңда жергілікті бюджеттердің кірістерін толыққанды қамтамасыз ету
Дипломдық жұмысымның басты мақсаты болып жергілікті бюджеттің теориялық білімі
Дипломдық жұмысымның мәні-арқылы өзін-өзі басқарушы орган қоғамның өндірістік қатынастарын
Алға қойылған мақсатқа қол жеткізу үшін жұмыстың басты міндеттері
1-бөлім. Жергілікті қаржы, бюджетінің кірістері мен шығыстарының мәні мен
2-бөлім. Жергілікті бюджеттің кірісі мен шығысын экономикалық талдау.
3-бөлім. Жергіліті бюджеттің тапшылығы және жетілдіру жолдары.
Талдау объектісі ретінде Алматы облысы Райымбек ауданы бойынша жергілікті
Жергілікті бюджеттің объектісі-мемлекет тарапынан бөлінген қаржы ресурстар, ақшалай қаражаттың
Қоғамның даму барысында өндірістік қатнастар елеулі өзгерістерге ұшырайды. Райымбек
Қазақстан Республикасы соңғы жылдары еліміздің экономикасының нарықтық қатнастарға өтуіне
Қазіргі уақытта болып жатқан жіргілікті өзін-өзі басқарушы субъект ретінде
Жергілікті бюджеттердің экономикалық мәні-билік пен басқарудың жергілігті органдарының ақша
Қазіргі нарықтық экономикаға түбегейлі көшу кезеңінде жергілікті бюджетті басқаратын
1. ЖЕРГІЛІКТІ ҚАРЖЫ, БЮДЖЕТІНІҢ КІРІСТЕРІ МЕН ШЫҒЫСТАРЫНЫҢ МӘНІ МЕН
1.1 Жергілікті қаржының мәні мен маңызы
Жергілікті қаржы-қоғамдық өнімнің ақша нысанындағы бір бөлігін жергілікті басқару
Бүгінде, жұртқа мәлім, қоғамда экономикалық қатынастарды орталықсыздандыру мемлекеттің жалпы
Басқарудың жергілікті органдарына мемлекеттің әлеуметтік бағдарламаларын жүзеге асыру жөнінде
Жергілікті қаржының әлеуметтік-экономикалық мәні жалпы-мемлекеттік қаржыға ұқсас. Мемлекеттік бюджет
Жергілікті қаржының рөлі, оның құрылымы мен бағыты бүтіндей билік
Жалпы жергілікті қаржының жай-күйі әрқашанда, біріншіден, елдің жалпы экономикалық
Бұл тарауда жергілікті каржының басты буындарының бірі-жергілікті бюджеттер егжей-тегжейлі
Өркениетті батыс елдеріңде жергілікті қаржы мемлекеттің қаржы ресурстарын қалыптастыру
Қазақстан Республикасының экономикасы дамуының қазіргі кезеңінде реформа ауыртпалығының салмағы
"Бюджеттік бөлініс" салықтар мен алымдардың әртүрлі деңгейдегі бюджеттерге түсуін
Нарықтық экономикаға өту және тиісті экономикалық реформаларды жүргізу
1994 жылға дейін Қазақстанда 3045 жергілікті бюджеттер болған еді;
Аймақтардың шаруашылық, қызметінің ұлғаюы республикалық және жергілікті бюджеттердің өзара
Осыған байланысты түрлі деңгейлердегі бюджеттер арасындағы бюджеттік құқықтарды айқын
Қазақстан Республикасындағы бюджеттер арасындағы қарым-қатынастардың жүйесі қалыптасу мен даму
Қазақстанда басқаруды орталықсыздандыру мемлекеттік басқару мен бекітіліп берілген міндеттерді
Жергілікті қаржыда билік пен басқарудың жергілікті органдарының сан қырлы
1.2 Жергілікті бюджеттердің мәні, кірістері мен шығыстары
Жергілікті бюджет-бұл ұлттық табысты аумақтық тұрғыда қайта бөлуге мүмкіндік
Жергілікті ақшалай қаражаттарының орталықтандырылмаған қорын жасаумен және пайдаланумен байланысты
Бюджет процесін қарастырғанда, жергілікті органның қаржыландырудың экономикалық нысандарын оңтайлы
Бюджетті атқару стадиясы, бюджетті дайындау, қарау және бекіту кезеңдеріне
Жергілікті бюджеттерді қалыптастыру мен пайдалану өндіріс пен айырбасқа қатысушылар
Жергілікті бюджеттердің экономикалық мәні олардың мынадай арналымында көрінеді;
билік пен басқарудың жергілікті органдарының ақша қорларын қалыптастыру;
бұл қорларды жергілікті деңгейдегі инфрақұрылым салалары мен халықтың арасында
Жергілікті бюджеттер билік пен басқарудың жергілікті оргаңдарының сан қырлы
Сөйтіп, жергілікті бюджеттер жергілікті деңгейдегі экономикалық және әлеуметтік міндеттерді
Дүниежүзілік және отандық тарих жергілікті шаруашылықты дамытудағы, әкімшілік-аумақтық бірліктерді
Дамыған нарықтық экономикасы бар елдерде биліктің жергілікті органдарының бюджеттері
олар арқылы өндірістік сфераны қаржыландыруға жұмсалатын шығындардың үлкен бөлігі
жергілікті бюджет арқылы өндірістік емес сфераның дамуы қаржыландырылады, сөйтіп,
тұтынудың қоғамдық (әлеуметтік) қорларын бөле отырып, жергілікті бюджеттер жұмыс
Қазақстан Республикасының жергілікті бюджетінің құрамы облыстық бюджеттерді, қалалардың (аудандық
Қазақстан Республикасында жергілікті бюджеттер коммуналдық заңды тұлғаларға бекітілген; мүлікпен
Жалпы жеке аумақтар мен аймақтар бюджеттеріне қаражаттардың түсу көлемі
"Бюджет кодексі", "Қазақстан Республикасының жергілікті мемлекеттік басқару туралы" Қазақстан
1) жергілікті бюджеттердің кірістерін-салықтардың, алымдардың және бюджетке төленетін басқа
2) жеке және заңды тұлғалардан немесе шетелдік мемлекеттерден, жоғарғы
3) бұрын жергілікті бюджеттерден берілген кредиттер бойынша негізгі борышты
Қазіргі кезде жергілікті бюджеттерге түсетін салықтар, алымдар және міндетті
Астана қаласының аумағында салық төлеушілер ретінде тіркелген тұлғалар өндірген
спирттік ішімдіктерге, ойын бизнесіне салынатын акциздер;
жеке табыс салығы;
әлеуметтік салық;
жер салығы;
көлік құралдарына салынатын салық;
жасалған келісімшарттарға орай жергілікті бюджетке түсетін бөлігінде өнім бөлу
алымдар, төлемдер, баждар (бағалы қағаздар эмиссиясын тіркегені үшін алымды
Жергілікті бюджеттерге түсетін салыққа жатпайтын түсімдер мыналарды қамтиды:
коммуналдық мемлекеттік кәсіпорындар табысының (пайдасының) үлесі;
коммуналдық меншік болып табылатын акциялардың пакеттерінен алынатын дивидендтердің түсімі;
жергілікті өкілді органдардың шешімдері бойынша өткізілетін мемлекеттік лотереялардан алынатын
жергілікті бюджеттен кредиттер бергені үшін алынған сыйақылар (мүдделер);
жергілікті органдарға қатысты мүлікті сатудан түсетін түсімдер;
жергілікті бюджеттен қаржыланатын мемлекеттік мекемелер көрсететін қызметтерді өткізуден түсетін
коммуналдық меншік мүлігін жалға беруден түсетін түсім;
жер учаскелерін жалға беруден түсетін түсім;
қоршаған ортаны ластағаны үшін 50% мөлшерінде төленетін төлемдер;
басқа әкімшілік алымдар;
жергілікті атқарушы органдарға бағынышты мемлекеттік мекемелер өндіріп алатын әкімшілік
Қазақстан Республикасының заңдарымен қарастырылған өзге де түсімдер;
мемлекеттік баж және басқалары.
Қаржыларды орталық бюджетке шоғырландыру, барлық деңгейлер бюджеттері арасында қарсы
Ал осы дамудың қазіргі кезеңінде Қазақстан Республикасының жергілікті бюджеттері
Кесте 1.
Қазақстан Республикасы жергілікті бюджетінің кірісі мен шығысының атқарылуы.*
Түсімдердің санаты және шығыстардың функционалдық топтары Сомасы, млрд
Түсімдер
Кірістер
Салықтық түсімдер 393,4
339,7
322,4 100,0
86,3
82,0
Салыққа жатпайтын түсідер
Капиталмен жүргізілетін операциялардан
3,7 3,5
0,9
Алынған ресми трансферттер (гранттар )
Бұрын бюджеттен берілген кредиттер бойынша негізгі
5,6 12,2
1,4
Шығыстар және кредит беру
Шығыстар
Жалпы сипаттағы мемлекеттік қызметтер көрсету
Қорғаныс
Қоғамдық тәртіп және қауіпсіздік
Білім беру
Денсаулық сақтау
Әлеуметтік қамсыздандыру және әлеуметтік көмек
Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық
Мәдениет, спорт, туризм және ақпарат кеңістігі
Ауыл, су, орман, балық шаруашылығы және қоршаған
Өнеркәсіп және құрылыс
Көлік және байланыс
Басқадай шығыстар
Борышқа қызмет көрсету
Ресми трансферттер
Кредит беру
Бюджет тапшылығы (профициті)
Тапшылықты қаржыландыру (профицитті пайдалану) 393,8
382,6
15,2
5,7
14,3
86,5
48,4
30,6
30,4
12,2
3,3
1,0
18,2
31,6
0,1
84,1
11,2
-422
422
97,7
3,9
1,5
3,7
22,0
12,3
7,8
7,7
3,1
0,8
0,2
4,6
8,0
0,0
21,5
2,0
Ақпарат көзі: 2001 жылғы Қазақстан Республикасы жергілікті бюджеттің атқарылу
Түсімдердің екінші көзі республикалық бюджттен берілетін трансферттер болып табылады.
Жергілікті бюджеттердің проблемасы сондай-ақ олардың меншігін құрайтын шаруашылық салалары
Жергілікті бюджеттердің шығыстарында әлеуметтік инфрақұры-лымдарды-білім беруді, денсаулық сақтауды, халықты
Қорғанысқа жұмсалатын шығыстардың функционалдық тобы азаматтық қорғаныс (төтенше оқиғалар
Ресми трансферттерге-жоғары тұрған бюджетке (бұл жерде республикалық бюджетке) беру
Бюджеттік алынымдар дамудың анағұрлым жоғары экономикалық дәрежесіне байланысты немесе
Жеке функционалдық топтар бойынша мемлекеттік бюджет шығыстарындағы жергілікгі бюджеттер
Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық-7,7%;
денсаулық сақтау-12,3%;
білім беру-22,0%;
мәдениет, спорт, ақпаратгық кеңістік-3,1%;
көлік және байланыс-4,6%;
Басқа топтар бойынша да шығыстардың көлемі айтарлықтай жоғары:
жалпы экономиканы қаржыландыру-8,0%;
басқару (жалпысипаттағы мемлекеттік қызметтер көрсету)-3,9% ;
қоғамдық тәртіп сақтау және қауіпсіздік-3,5%.
Осы атап көрсеткенімдей, жергілікті деңгейдегі қаражат түсімдері жұмсалымының құрамы
Жергілікті бюджетті әзірлеу, қарау және бекіту Қаржы министрлігі бекіткен
Облыстық өкілді органдар облыстық бюджет пен аудандардың (қалалардың) бюджеттері
Жергілікті атқарушы органдар тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктердің бюджетін бірыңғай бюджеттік
Жергілікті атқарушы органдар тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктер бюджеттерінің атқарылуын, бюджеттік
Жергілікті бюджеттің атқарылуы кассалық негізде жүзеге асырылады.
Бюджеттерді қалыптастыру жергілікті өкілетті органдар әзірлейтін жергілікті бюджеттік бағдарламалар
Жергілікті атқарушы органдардың заңды және жеке тұлғаларының сондай-ақ Қазақстан
Бюджеттік бағдарламаларға кірістірілетін мемлекеттік мекемелер шығыстарының сметаларын жергілікті атқарушы
Көптеген елдердің бюджет жүйелерінде түрлі деңгейлердегі бюджет кірістері бекітілген
Қандайда болмасын мемлекеттің салық жүйесі негізінен екі қызмет атқарады.
Тәжірибе жүзінен қарайтын болсақ, жергілікті салық комитеттері жеке тұлғалардың
Осындай объективті және субъективті жақтарды ескере отырып, келесі ұсыныстарды
Қолданып жүрген шегерімнің өзі өте елеусіз болғандықтан, бір айлық
Ал орташа және жоғары деңгейдегі мөлшерде жалақы алатындар үшін
Сонымен, егер жергілікті салық жүйесіндегі жеке тұлғаларға салынатын табыс
Қорыта айтқанда, жоғарыда аталған ұсыныстарды жүзеге асыру қиынға соқпайды,
Бюджеттік шешімдер қабылдауды оңтайландыру сметаларды нөлдік негізде жасау және
Бюджеттерді нөлдік негізде жасау әдісі мынада: жыл сайын жаңа
Бюджеттерді жоспарлау, бағдарламалау әдісі ұйымдық шаралар мен әр түрлі
1.3 Жергілікті бюджет жобасын әзірлеу
Жергілікті бюджет жобасын әзірлеу үшін 2005 жылға арналған жергілікті
1. Жергілікті бюджеттің алдағы жылға жобасы жергілікті өкілді орган
2. Жергілікті бюджет жобасын әзірлеу мынадай кезеңдерді қамтиды:
а)алдағы қаржы жылына арналған түсімдердің болжамды көрсеткіштерін айқындау;
б)ағымдағы бюджеттік бағдарламалар және бюджеттік даму бағдарламаларына арналған шығыстардың
в)жергілікті бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерді жасауы;
г)бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерін қарау;
д)мәслихаттың тиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджет туралы шешімінің
3. Ауданның бюджетінің жобасын әзірлеуде. Жергілікті бюджетті жоспарлау жөніндегі
Бюджет комиссиясы қаржы жылының 1 тамызына дейінгі мерзімде алдағы
4. Ағымдағы бюджеттік бағдарламаларына және даму бағдарламаларының бюджет шығыстарының
Жергілікті бюджетті жоспарлау жөніндегі уәкілетті органы:
-аудан бюджетінің ағымдағы бюджеттік бағдарламалар үшін бюджет шығыстарының лимиттерін;
-аудан бюджетінің бюджеттік даму бағдарламалары үшін жергілікті бюджет шығыстарының
Бюджет комиссиясы ағымдағы қаржы жылының 5 тамызына дейінгі мерзімде
Бюджет комиссиясы мақұлдаған жергілікті бюджеттің ағымдағы бағдарламалары үшін
5. Жергілікті бюджет бағдарламалары әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерді жасауы және
6. Tиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджет туралы мәслихаттың
Tүпкіліктi нұсқасы негізінде алдағы қаржы жылына арналған жергілікті бюджет
Жергілікті бюджет туралы мәслихат шешімінің жобасын ауданның жергілікті атқарушы
Маслихаттың қаржы жылына арналған жергілікті бюджеті бекіту туралы шешімі
Жергілікті атқарушы органның мәслихат шешімін icкe асыру туралы актісінде:
-кірістердің, алынған ресми трансферттердің көлемдерін, бюджет есебінен берілген несиелердің
-функционалдық топтар, ішкі функциялар, жергілікті бюджеттік бағдарламалар және кіші
-бюджеттік бағдарламалар және кіші бағдарламалар бойынша бюджеттік даму бағдарламасының
-мемлекеттік мекемелерге тиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджетті бекіту
Жергілікті бюджетті атқару барысында маслихаттың шешімі негізінде өзгерістер енген
7. Бюджеттік бағдарламалардың паспорттарын бекіту және нақтылауда. Бюджеттік бағдарламалардың
Паспорттар тиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджет туралы мәслихат
8. Қаржыландыру жоспарын жасау және бекітуде. Бюджетті атқару үшін
-мемлекеттік мекемелердің міндеттемелері мен төлемдері бойынша қаржылық жоспары;
-бюджеттік бағдарлама әкімшілерінің міндетттемелері мен төлемдері бойынша қаржыландыру жоспары;
-қаржыландырудың жиынтық жоспары.
Мекемелердің, бағдарлама әкімшілерінің және жиынтық жоспары тиісті қаржы жылына
Мемлекеттік мекеменің, бюджеттік бағдарлама әкімшілерінің қаржылық жоспарында мекеменің құрылымдық
Қаржыланыдрудың жиынтық жоспарының мынадай құрылымы бар;
бюджетке түсетін түсімдердің жиынтық жоспары:
-кірістер;
-алынған ресми трансферт
-несилерді қайтару
-бюджет тапшылығын қаржыландырудың көздері;
міндеттемелері мен төлемдері бойынша қаржыландырудың жиынтық жоспары;
-шығындар;
-несиелер;
-жергілікті атқарушы органның борышын өтеу.
Жергілікті атқарушы орган маслихат шешімі бекітілгеннен кейін екі аптаның
Мемлекеттік мекеме қаржыландырудың жиынтық жоспарын бекіткеннен кейін бес жұмыс
9. Рұқсаттар беру рәсімдерін атқарғанда. Қаржы органы ағымдағы айдың
Бюджеттік бағдарлама әкімшілеріне бекітілген нысан бойынша сегіз қосымшаға сәйкес
Жергілікті уәкілетті орган оларға рұқсаттар бергеннен кейін үш жұмыс
10. Қаржыландыру жоспарына өзгерістер мен толықтырулар енгізуде. Бюджеттік бағдарлама
-атқарушы органдар бекіткен үш жылдық кезеңге арналған жергілікті бюджеттердің
-бюджеттік бағдарламаларды одан әрі іске асыру жөніндегі жергілікті бюджеттік
-соттардың шешіміне, үкіміне, анықтауына және қаулысына сәйкес берілген ақшаны
-ағымдағы қаржы жылында бюджетке түсетін бекітілген соманың жылдық көлемдегі
-бюджеттік бағдарлама бойынша іс шаралар жоспарының өзгеруінен туындаған жағдайда
Қаржыландырудың жоспарына өзгерістер енгізудің тәртібі мемлекеттік мекемелердің 16 қосымшаға
Бюджет шығыстарының экономикалық сыныптамасының ерекшеліктері бойынша жылдық сомасына өзгерістер
Жергілікті уәкілетті орган бюджеттік бағдарлама әкімшілернің өтінімдерін қарап 18
11. Бюджетті нақтылау барысында. Жергілікті бюджеті нақтылау өз кезегінде
12. Мемлекеттік мекемелер үшін есептілік нысандарын жүргізудің
2-15,2-16 бюджетке түскен түсімдер туралы есептілік нысанын, 2-19 аудан
Қазынашылық орган сол сияқты 4-20 кассалық шығыстар туралы есептілік
Жергілікті қаржы органы мемлекеттік мекемесінің атқаратын міндеті жайлы. Қазақстан
Осы бюджет кодексінің бюджеттік қатнастарды реттеу саласындағы мемлекеттік басқару
Аталған мекеме өз кезегінде:
1) Тиісті қаржы жылына арналған аудан бюджетіне өзгерістер мен
2) тиісті қаржы жылына арналған бюджеттің түсімдері мен оны
3) бюджеттік бағдарламалардың әкімшілеріне немесе мемлекеттік мекемелерге қаржылық рұқсаттар
4) мемлекеттік мекемелердің міндеттемелері бойынша төлемдерді жүзеге асырады;
5) бюджетті атқару жөніндегі орталық уәкілетті органда мемлекеттік мекемелердің
6) бюджетке есепке алуды жүргізу тәртібін айқындайды;
7) есептілік жасаудың және табыс етудің тәртібін айқындайды, сонымен
Сондықтан жоғарыда көрсетілген міндеттерді атқару барысында аудандық қаржы бөлімі
2. ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТТІҢ КІРІСІ МЕН ШЫҒЫСЫН ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТАЛДАУ
2.1 Жергілікті бюджеттің кірістерін талдау
Жергілікті бюджеттің кірісін талдауда кірістерді сенімді және тұрақты нормативтік
Жергілікті экономикалық-әлеуметтік және саяси жағынан одан әрі демократияландыруда жергілікті
Бақылау жүргізудің алғы шарты келесі жылғы экономикалық жағдайды объективті
Бюджеттің кірісі салық саясатын қоса бірыңғай әлеуметтік-экономикалық саясат арқылы
Бюджеттің толықтығы бюджетке өкіметтердің барлық қаржы операцияларынының оны жинайтын
Бюджеттің кассалық атқарылуы жөніндегі күнделікті жұмыс барысында қаржыға билік
Жергілікті бюджеттерден-түсетін түсімдер мен бюджет тапшылығын, профицитті пайдалану қаржыландыру
Әкімшілік аймақтық бөліністердің ақша қорлары болып табылады. Жергілікті атқарушы
Жергілікті басқару органдарының аймақтарда экономикалық және әлеуметтік саясатты жүргізуге
Міне, аудандық буындағы алым-салық жинау қызметкерлері өздеріне жүктелген осындай
Жеңілдіктер әр түрлі сипатына қарай және салық төлеушілердің көп
Жергілікті бюджетке түсетін түсімдерді осы айтылған Райымбек ауданы бюджетінің
Кесте 2.
Райымбек ауданы бюджетіне түсетін кіріс көздерінің жалпылама түрде топталуы*.
мың теңге
№ Мазмұны Нақты бюджеттің орындалуы %-дық есебімен
2002ж 2003ж 2004ж 2002ж 2003ж
2004ж 2004ж
1 Түсімдердің барлығы 602802 683376 842140 139,7 123,2
Оның ішінде
2 Ауданның өз кірісі 191276 205411 218381 114,1
3 Алынған ресми трансферттер 411526 477965 623759 151,5
4 Бос қалдық қаржысы 8325 3307 10633 127,7
Ақпарат көзі: Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы нақты орындалу бюджетінің
Райымбек ауданы бюджетінің 2002-2004 ші жылдардағы кірісі анықталған кассалық
Райымбек ауданы бюджетінің кіріс көрсеткіштері*
Ақпарат көзі: Райымбек ауданы бюджетіне түскен 2002-2004 жылдардағы кіріс
1 сурет
Райымбек ауданы бюджетінің кірісі жағынан жекеленген салық түсімдері бойынша
Кесте 3.
Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы салыстырғандағы бюджетінің нақты орындалуы*
Кірістер Нақты түсімнің орындалуы %-дық есебімен
2002 2003 2004 2002 ж 2004 ж 2003
1 Кірістерге салынатын табыс салығы 35815 37293 41586
2 Әлеуметтік салық 111236 125684 135328 121,6 107,6
3 Мүлік салығы 6089 7014 6796 111,6 96,9
4 Жер салығы 5824 5211 5829 100 111,8
5 Көлік құралдарына салынатын салық 7790 8042 8851
6 Біріңғай жер салығы 3886 3875 4152 106,5
7 Тауарларға, жұмыстарға және қызметтер көрсетуге салынатын салық
8 Мемлекеттік баж салығы 3403 4504 6097 179,1
9 Салыққа жатпайтын түсімдер 2770 3683 4234 152,8
10 Капиталмен жасалған операциялардан алынатын кірістер 194 529
11 Алынған ресми трансферттер 411526 477965 623759 151,5
12 Бос қалдық қаржысы 8325 3307 10633
13 Жиынтығы 602802 683376 842140 139,7 123,2
мың теңге
Ақпарат көзі: Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы қаржы мекемесіне түскен
Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы нақты орындалған бюджеттің динамикалық өсу
Райымбек ауданы бюджетінің түсім көрсеткіштері*
Ақпарат көзі:Райымбек ауданының салықтық мәліметтерінен алынған.
2сурет
Кірістерге салынатын табыс салығы бойынша. Жалпы сипаттағы жергілікті қызметкерлерден
Әлеуметтік салық. Бұл салықтан түскен түсім 2002 жылы 111236
Мүлікке салынатын салықтар. Салықтан алынатын алым 2002 жылы 6089
Жерге салынған салықтардан алынған алым 2002 жылы 5824 мың
Көлік құралдарынан түскен түсім 2002 жылы 7790 мың теңге
Бірыңғай жер салығынан түскен түсім 2002 жылы 3886 мың
Тауарларға, жұмыстарға және қызметтер көрсетуге салынатын ішкі салықтар. Бұл
Мемлекеттік баждан түскен түсім 2002 жылы 3403 мың теңге
Салыққа жатпайтын түсімдер. Бұл салықтан алынатын алым 2002 жылы
Капиталмен жасалған операциялардан алынатын кірістер. Бұл салықтан алынған кірістер
Алынған ресми трансферттер. Мемлекеттік басқарудың жоғары тұрған органдарынан түсетін
Жиынтығы. Райымбек ауданының 2002-2004 жылдарағы бюджетінің жиынтығын салыстырғанда 2002
2.2 Жергілікті бюджеттің шығыстарын талдау
Жергілікті бюджеттік шығындар түсінігі-жергілікті тұрғындардың талаптарын қанағаттандырумен байланысты материалдық
Ел Президентінің биылғы жылы халыққа жолдауында тұрғын үй құрлысының
Жергілікті халыққа білім беру мен денсаулық сақтау, әлеуметтік
Жергілікті бюджеттің шығыстар түсінігі-қоғамның талаптарын қанағаттандыру мен байланысты материалдық
Шығыстар ергілікті борышқа қызмет көрсету жөніндегі бюджеттен жұмсалынатын барлық
Бюджеттің шығысы-экономиканы, қоғамдық-мәдени бағдарламаны, қорғанысты, басқаруды, мақсатты бағдарламаны қаржыландыру.
Қаржыландыру жүйесін ұйымдастыруда екі прицип бар:
1) Демократиалық орталықтандыру, әкімшілдік-әміршілдік жүйеге тән ( КСРО және
2) Қазыналық (фискалдық-қазына) федерализм. Бұл нарықтық экономикасы дамыған елдерде
Әлеуметтік қамсыздандыру иесі-Республикалық деңгейде, жергілікті деңгейде және шаруашылық білім
-минималды айлық жалақы, қызметкерлердің еңбекақы мөлшерлері, зейнетақы және тағы
Жергілікті деңгейде-әлеуметтік мәдениеттік және демографиялық ерекшеліктерді есепке ала отырып,
Еңбекші топтың деңгейі-мекеменің өзіндік қорлары, зейнетақы және әлеуметтік кепілдемелермен
-бюджеттік зейнетақы қорының құралдарынан;
-әлеуметтік сақтандыру қорынан;
-қайрымдылық қорлары және тағы басқа да қорлардан.
-Еңбек ету қабілетінен және асыраушысынан айырылу жағдайында әлеуметтік қорғауға
1) Барлық азаматтарға бюджет қаражаты есебінен бірдей деңгейдегі жәрдемақы
2) Ресми жұмыс істейтін қызметкерлерге міндетті әлеуметтік сақтандыру жүйесінен
3) Еңбек міндеттерін атқару кезінде жазатайым оқиғаның және кәсіби
Жұмысшысынан айырылу жағдайларында азаматтарды әлеуметтік қорғауда екі деңгейлі құрлым
1) Біріші деңгей: жергілікті бюджеттер есебінен барлық жұмыссыз азаматқа
2) Екінші деңгей: ресми жұмыс істейтін еңбеккерлерге міндетті әлеуметтік
Қайтарған кездегі әлеуметтік қорғау ынтымақтастықты зейнет ақы жүйесінің өлшемдері
Жергілікті бюджеттің әлеуметтік мәдени шараларын ғылымды қорғаныс және жергілікті
Сөйтіп, жергілікті бюджеттің едәуір бөлігі әлеуметтік салаға жіберіледі, оның
Жалпы алғанда жергілікті бюджетті экономикадағы және бюджет саласындағы күрделі
Бюджеттік көрсеткіштер динамикасы жергілікті экономикалық қызметіне байланысты шығындары іске
Әкімшілік территориялық бірліктің бюджеттері теңестіріліп атқарылу үшін жауап беретін
1) Территориялық басқару ұйымдары арасында қызметтерді бөлу;
2) Кәсіпорындардың бағыныштылығы;
3) Мекеме жұмысының шектері;
4) Бюджетке берілген шығындардың бөлінуінің тиімді:
Көбінесе әр бюджеттік мекеме бір түрлі бюджеттік жүйеден қаржыландырылады.
Райымбек ауданы бюджетінің 2002–2004 ші жылдардағы шығысы анықталған нақты
Кесте 4.
Райымбек ауданы бюджетінің шыққан шығыстарының жалпылама түрде орындалуы*.
мың теңге
№ Мазмұны Нақты бюджеттің орындалуы %-дық
2002 2003 2004 2002 2003
2004 2004
1 Шығыстардың барлығы 594477 686682 852773 143,4 124,1
Оның ішінде
2 Ауданның өз шығысы 594477 686682 852773 143,4
3 Басқадай шығыстар 6183 16628 13558 219,2 81,5
Ақпарат көзі:Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы жалпылама түрде шыққан шығысының
Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы динамикалық шығыс көрсеткіштері төмендегідей.
Райымбек ауданы бюджетінің шығыс көрсеткіштері*
Ақпарат көзң: Райымбек ауданының 2002-2004 жылдарды салыстырғандағы бюджетінің жалпылама
3 сурет
Райымбек ауданның өз шығысы нақты орындалуын 2002-2004 жылдармен салыстырғанда
Кесте 5.
Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы бюджетін салыстырғандағы нақты шығысының орындалуы*.
мың теңге
№ Шығыстар Нақты шығыстың орындалуы
2002 2003 2004 2002 2003
1 Жалпы сипаттағы мемлекеттік қызмет үшін 44477 45994 95452
2 Қорғаныс 200 400 422 211 105,5
3 Білім беру саласы үшін 474703 541806 702997 148
4 Денсаулық сақтау саласы үшін 39027 49759 0 0
5 Әлеуметтік қамсыздандыру және әлеуметтік көмек 6728 6646 11021
6 Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы 12997 15746 12346 94,9 78,4
7 Мәдениет, спорт, туризм және ақпараттық кеңестік 5831 5941
8 Ауыл, су, орман, балық шаруашылығы және қоршаған ортаны
9 Басқадай білім беру, мәдениет, спорт және әкім апаратын,
10 Жиынтығы 594477 686682 852773 143,4 124,1
Ақпарат көзі: Райымбек ауданы бюджетінң 2002-2004 жылдардағы нақты шығыстарынан
Райымбек ауданының 2002-2004 жылдардағы бюджетін салыстырғандағы нақты динамикалық шығыс
Райымбек ауданы бюджетінің нақты шығыс көрсеткіштері*
Ақпарат көзі: Райымбек ауданы бюджетінің шығыстарынан алынған мәлімет.
1 cурет
Басқару аппараты саласы бойынша. Жалпы сипаттағы мемлекеттік қызметкерлерді қаржыландыруға
Аудандық маслихат. Бұл мекеменің бкітілген нақты бюджеті 2002
Әкім аппараты. Бекітілген бюджет жоспары жыл басында 2002
Қорғаныс саласын қаржыландыруға 2002 жылы 200,0 мың теңге бөлінсе,
Білім саласына қарасты мекемелерді қаржыландыруға қаралған қаржы 3-жылғы нақтыланған
Бөлінген қаржы мақсатты трансферт есебінен бөлінгендіктен 2399,0 мың теңгесі
Жалпы ауданның 2002-2004 ші жылдардағы оқу жоспарына сай 54
Септік көрсеткіштер бойынша 1 қыркүйек.
1-ші мен 4-ші сыныпта 320 сынып
5-ші мен 9-шы сыныпта 405 сынып
10-шы мен 11-ші сыныпта 153 сынып барлығы 878 сынып
бастауыш мектептерде 18 сынып орталау мектепте 23 сынып
орта мектепте 837 сынып комплектісі болды.
Оқушы саны 19229 оқушы болса оның:
Бастауыш мектептерде 215 оқушы
Орталау мектептерде 216 оқушы
Орта мектептерде 18798 оқушу білім алады, оның ішінде шағын
Орта мектепте саны 12, оқушы саны 2052
Орталау мектепте саны 3, оқушы саны 216
Бастауыш мектепте саны 6, оқушы саны129.
Жалпы білім беретін мектептер жанынан аудан көлемінде екі 55,110
Жалпы білім беру мекемелері бойынша электр жарығының қарызымен уақтылы
Жас өспірімдер спорт мектебі.
Жас өспірімдер спорт мектебіне жекелй тоқтала кетсек аудан бойынша
Денсаулық саласы бойынша аудан көлемінде 20 дәрігерлік емхана, 1
Әлеуметтік қамтамасыз ету және әлеуметтік көмек көрсету саласындағы бюджеттік
Тұрғын үй-коммуналды шаруашылық. Бұл саладағы бюджетке 2002
1. Сарыжаз селолық округіне 788449 мың теңге.
2. Қарқара селолық округіне 788449 мың теңге.
3. Алғабас селолық округіне 1757549 мың теңге.
4. Қарасаз селолық округіне 825067 мың теңге.
5. Жылысай селолық округіне 786684 мың теңге.
6. Жамбыл селолық округіне 788449 мың теңге.
7. Саты селолық округіне 786684 мың теңге.
8. Қараұлақ селолық округіне 964963 мың теңге.
9. Шәлкөде селолық округіне 825067 мың теңге.
10. Қайнар селолық округіне 1688499 мың теңге бөлінді. Бұл
Елді мекенді көркейту көгалдандыруға төмендегідей қаржы бөлінеді, оның ішінде
Елді мекеннің санитарлық жағдайын тазарту мақсатына бюджеттен 2002 жылы
Аудан бюджетінде тұрғын үйге мұқтаж адамдарды үймен қамтамасыз ету
Мәдениет және ақпараттық кеңістік тобы. Бұл сала бойынша ауданда
Ауыл шаруашылығы. Бұл аул, су, орман, балық шаруашылығы
Басқада саладағы мекемелер. Бұл бюджеттік бағдарлама бойынша жергілікті бюджеттен
Экономика бөлімінің атқарушы органының бөлімі. Бұл бөлімде 4-штат бірлігінде
Осы топтағы 105.45.00. аудан әкімінің резервтік қорына 2002 жылы
Осы салаға нақты орындалған бюджет 2002 жылы 6183,0 мың
Жиынтығы. Райымбек ауданы бюджетінің нақты шыққан шығысы 2002 жылы
3. ЖЕРГІЛІКТІ БЮДЖЕТТІҢ ТАПШЫЛЫҒЫ ЖӘНЕ ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
3.1 Бюджет балансы. Бюджет тапшылығы
Әр жергілікті бюджетте өзінің кіріс және шығыс бөлігін теңдестірген,
Бюджеттік үрдісті реформалау барысында, бюджет заңын сақтау өте маңызды
Қазіргі уақытта бюджет процес процедурасында, мемлекеттік қаражаттарды жұмсау нәтижесі
Әлемдік тәжірибеде мемлекеттік шығыстарды басқару бойынша, қызмет тиімділігін анықтаудың
-мәлімет пакетін талдау-бұл шығыстардың сәйкестігін талдайтын бағалау түрі;
-индекстік талдау-әртүрлі кезеңдегі ұйымдар қызметтерінің көрсеткіштерін салыстыру, сонымен қатар,
-кемімелдік талдау-түскен қорды бейнелейтін және фактор ауытқуының көмегімен нәтиженің
Бұл көздеген мақсатқа жету құралы екенін нық түсіну керек,
-халық мүдделерін қаржыландыру көздеріне сәйкес тетіктерді құру;
-барлығына түсінікті бюджетті қолдану арқылы халықтың бюджет жүйесінің барлық
-жергілікті қаражатты мақсатсыз және тиімсіз жұмсауда төмендету;
-құқықты теңгеру және бюджеттік үрдіске барлық қатысушыларының жауапкершілігі.
Тапшылықтың ұйғарымды деңгейі деп жергілікті елдің жалпы ішкі өнімге
Бюджет тапшылығы экономиканың жай-күйін қамтып көрсетеді, ал оның болуы
1) елдің экономикасында өндірістің жалпы құлдырауы;
2) қоғамдық өндіріс шығындарының өсуі;
3) айналысқа тауар жиынымен жабылмайтын ақшаны шектен тыс шығару;
4) бюджеттің шығыстарында экономиканың даму деңгейіне сәйкес келмейтін едәуір
5) әскери-өнеркәсіп кешенін ұстауға жұмсалатын әскери шығыстарды, басқару шығыстарын
6) "көлеңкелі" экономиканың ірі ауқымды айналымы;
7) ұлттық шаруашылықтағы өнімсіз шығыстар мен ысыраптар.
Бюджет тапшылығын жабудың мынадай әдістері бар:
а) мемлекеттік қарыздар;
ә) салық салуды көбейту;
б) ақша эмиссиясы.
Өз кезегінде ақша эмиссиясы айналысқа ақша белгілерін тікелей шығаруда
Қазіргі таңда бюджет тапшылығын шешетін бірнеше тәсілдер бар:
1. Бюджет жыл сайын баланста болуы тиіс. Мұндай саясат
2. Бюджет баланста жыл сайын емес, ол экономикалық циклдің
3. Мемлекет қаржының мақсаты бюджетті емес, эконмиканы баланста ұстау.
Осылайша бюджеттің кірістерімен шығыстарының көлемі оның негізгі түсу көздері
1. Мемлекеттік қарыздар зайым шығару;
2. Несие ресурстарын пайдалану:
Тапшылықты азайту жою мақсатымен секвестрлеу ағымдағы қаржы жылының алдағы
Бюджет тапшылығы кірістері және алынған трансферттер (гранттар) бөлімдерінің жалпы
Райымбек ауданы үшін бюджетаралық қатынастарды реттеу өте көкейтесті және
Райымбек ауданы деңгейінде, бюджетаралық реттеудің тиімсіз әдістерін қолдану, ауданның
Атап айтсақ Райымбек ауданы бойынша 2002 жылы бюджет тапшылығы
Кейбір жергілікті атқарушы органдардың реттеуші салықтарының салық әлеуеті ол
Әлемдік тәжірбие көрсеткендей бюджеттік жүйенің барлық деңгейлерінің ұзақмерзімді баланстануын
Реттеуші салықтардан тұрақты нормативтерді бекіту аймақтар бюджеттері нгізді жоспарлаудың
Енгізілген өзгерістердің себептерін, олардың негізділігін тұжырымдайтын көзқарастарды қарастыра келе,
-өзгеріс орталықтандырмауды жүзеге асыру мақсатын көздеген. Бірақ жергілікті басқару
-корпоративтік табыс салығынан бөлулерден жергілікті бюджетке түсетін түсімдер барлық
-толық деобестікке реттеуші салықтардан неғұрлым көп мөлшері де бөлулер
-жергілікті бюджеттерге толығымен түсетін акциздер жергілікті бюджеттердің кіріс базасын
Бюджеттің атқарылуы жөніндегі уәкілетті орган уақытша бос бюджеттік ақшаны
Жергілікті бюджеттің мемлекеттік бюджет құрылымдағы үлесі күрт төмендеген. Әрине,
3.2 Жергілікті бюджеттің жетілдіру жолдары
Қазіргі Райымбек ауданындағы бюджеттік мәселелерді шешу және деңгей аралық
-салықтарды бюджеттік жүйенің қандай да бір деңгейіне бекіту немесе
-бюджеттік жүйенің әр түрлі деңгейлеріне салықтардан бөлулер мөлшері;
-бір салық-бір бюджеттің қағидасы бойынша бюджеттік жүйе деңгейлеріне салықтарды
Салықтарды бекіту жүйесінің негізін салушы қағидаларды анықтамайынша, бюджеттік жүйенің
Осы аталған мәселелерді шешу үшін мынадай шаралар ұсынылып отыр:
-акцизделетін тауарлар өндірісі мен қозғалысын есепке алу жүйесін жетілдіру;
-акциз маркаларын қорғау дәрежесін жоғарлату, дизайнын күрделендіріп, толықтыру;
-алкоголь өнімдеріне, құрамындағы этил спиртінің мөлшеріне байланысты, темекі өнімдеріне,
-республикадағы сыра және шарап өндірісінің шикізат базасын әсіресе жүзім
-акцизделетін тауарлардың заңсыз өндірісі мен заңсыз саудасын жүзеге асырушыларға
-республикадағы мұнай экспортына шектеу квоталарын белгілеу;
-Қазақстан Республикасының “Мұнай өнімдері нарығын мемлекеттік реттеу туралы” Заңның
-акциз түсімдерінің жергілікті бюджетте тиімді, әрі мақсатты пайдаланылуын ұйымдастыру;
-салық қызметі органдарының, кеден қызметі органдарының және құқық қорғау
-салық қызметі органдарының өз қызметін дұрыс, әрі толық атқаруына
Бюджетаралық қатынасты реформалаудың негізгі-бағыты мұнда бюджеттік жүйе деңгейлері бойынша
Бюджетаралық қатынастар реформаларының негізгі мақсаттары ретінде келесілер бөлінеді:
-бюджеттік жүйенің қаржылық ресурстарын пайдалану және басқару тиімділігін арттыру
-ауданның тиімділігін арттыру үшін жағдай жасау.
Бюджетаралық қатынастардың негізделуі қажет негізгі қағидалары айтарлықтай өзгеріске ұшыраған
-бюджеттің өзара қатынастарын барлық қатысушыларының мүдделерінің баланстануы, әр жергілікті
Қызмет ететін жетіспеушіліктерді жою және жергілікті атқарушы органдар бюджеттік
-аймақтық бюджеттік жүйелердің қызмет ету тиімділігін жоғарлату, аймақтық қаржыларды
-қарсы қаржылық ағындарды төмендету;
-қаржыларды бөлу шарттылығын және оларды ауданда пайдалану үшін жауапкершілікті
-жоғары дотациялық аумақтарға қосымша қаржылық қолдауды қамтамасыз ету;
-мемлекеттік билік субъектілері және жергілікті өзін-өзі басқару органдарының өндірістік
Райымбек ауданының бюджеттері арасындағы қаржыларды тарату механизмін жетілдіру қажет,
-меншікті кірістерін ұлғайту есебінен, яғни елдің салық жүйесіне шамасы
-бюджеттік жүйе үзбелері арасында жалпы жергілікті кірістерді тұрақты нормативтік
-ауданның әрбір бюджеттік кірістерін және шығыстарын жыл сайын реттеу
Қазіргі кезде және жақын арада экономикалық және әлеуметтік-экономикалық дамуы
2005 жылы Мемлекеттік билікті орталықсыздандыру және жергілікті өзін-өзі басқару
Қаржысыз билік-қауқарсыз билік. Қазіргі күні ауылдық округтерде осындай жағдай
Парламент Мәжілісінің депутаты Тито Сыздықов билікті орталықсыздандыру жөніндегі бастамаға
Мен өз тарапымнан экологиялық сараптаманы облыстарға беруге келіспеймін. Мұндай
Серік Әбдірахманов билікті орталықсыздандыру үшін жергілікті биліктің төменгі буыны-ауыл
Парламент депутаттары Вера Сухорукова, Владимир Нехорошев, Азаматтық партияның жетекшісі
Қазақстан Республикасының Бюджет кодексіне сәйкес, бюджет мемлекеттің және жергілікті
Бірақ, бюджет үрдісі бюджеттің шығыс бөлігін жиі басқарумен теңдестіреді,
Осы тұста бір айта кететін жай, кешендік тексеру жүргізгенде
Менің ойымша осы Райымбек ауданына басты бағытым нарық құралдарын
Өндіріс орындарын дамыту үшін шаруашылық субъектілеріне қаржы көздері-айналымдық қаражат,
Осы жерде бухгалтерлік есептің алар орыны, атқарар ісі өте
Көптеген нормативтік құқықтық актілер, салық, кеден, еңбек кодексі т.б.
Нағыз бухгалтерлік есеппен айналысатын банк және қазынашыл органдары күнделікті
Жергілікті бақсқаруды жетілдіру үшін ең маңызды-қаржы мәселесі жыл санап
Республикалық және жергілікті бюджеттерді жетілдіре берудің алға қойған міндеттерінің
Жергілікті шаруашылық (ауыл, село) халқы яғни отбасылар өздерінің шарушылығын
Жергілікті шаруашылықтардың қалыптасуының өз елімізде жүргізіліп жатқан басқада мәселелерімен
1. Даму әулеті жоғары ауылдық елді мекендердің саны-1062, мұнда
2. Даму әулеті орташа ауылдық елді мекендердің саны-5664, мұнда
3. Даму әулеті төмен ауылдық елді мекендердің саны-776, мұнда
4. Бұл топтағы аса қолайсыз экологиялық жағдайдағы ауылдық елді
Бірінші және екіші топтағы елді мекендерге үкімет тарапынан қаржылық
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорыта айтқанда, жергілікті бюджеттің тірнектеп жүріп тиындап жинаған кірісін,
Осы менің дипломдық жұмысымның тақырыбына байланысты көретініміз-Райымбек ауданы бюджеттерінің
Райымбек ауданы бюджетінің нақты атқарылуына кешенді талдау нәтижелері бойынша
Еліміздің егемендік алу сәті нарықтық экономикаға тұспа-тұс келіп, халық
Мұндай нормативтік негізді өңдеудің әдістемелік аумақтық бюджеттерге қойылатын келесідей
Қазіргі кезде реттеуші салықтар арқылы бюджетаралық қатнастарды реттеудің Қазақстан
“Бюджет туралы жүйесі”, “Қазақстан Республикасының жергілікті мемлекеттік басқару туралы”,
Оларды жеткізу үшін яғни көбейту үшін мемлекет тарапынан қаржы
Бүгінгі күн талабына сай Қазнашылық Департаменті, оның жергілікті органдары
Республика үшін бюджетаралық қатнастарды реттеу өте көкейтесті және күрделі
Дипломдық жұмысымда жазылған әрбір үш бөлім немесе үш тарауда
Нарықтық экономикаға өту және тиісті экономикалық реформаларды жүргізу кезінде
Сөйтіп, жергілкті бюджеттер жергілікті деңгейдегі экономикалық және әлеуметтік міндеттерді
Райымбек ауданы бюджетінің алдағы жылға жобасы жергілікті өклді орган
Райымбек ауданы бюджет жобасын әзірлеу мынандай кезеңдерді қамтиды:
А) алдағы қаржы жылына арналған түсімдердің болжамжы көрсеткіштерін айқындау;
Б) ағымдағы бюджеттік бағдарламалар және бюджеттік даму бағдарламаларына арналған
В) жергілкті бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерді жасауы;
Г) бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерін қарау;
Д) маслихаттың тиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджет туралы
Менің қорытындылауымша ауданның бюджетін жоспарлау жөніндегі жергілікті өзін-өзі басқарушы
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Қазақстан Республикасының 2001 жылдың 12 тамызында қабылданған, 2002
2. Қазақстан Республикасының Үкіметінің 2004 жылдың 21 маусымынан бастап
3. Аблязов М. Отсутствие бюджетной политику у правительства привело
4. Сұңғат Әліпбай, Қаржысыз билік қауқарсыз “Егемен Қазақстан” №
5. Ж. Сапарәлиев, Жаңа бюджет жылының жаңалығы көп «Қаржы
6. М. Нұрғалиев, Қаржы жинауға-қарқымды қимыл «Қаржы Қаражат» журналы
7. С. Мыңбаев, Қазақстан Республикасының Заңы 1999 жылға арналған
8. A. Құдайберген, Қаржыны өз бағытына жұмсайық «Қаржы Қаражат»
9. Қ. Кенжеғалиев, Салық дұрыс болжамдалса «Қаржы Қаражат» журналы
10. Б. Сапаров, Қаржы тиыннан құралады «Қаржы Қаражат» журналы
11. А. Д. Байдүйсенов, Қазақстанның салық жүйесіндегі кейбір мәселелер
12. Д. Тілеужанова, Бюджетаралық қатнастардың тұжырымдамалық негіздерін реттеуші салықтар
13. Қ.Кененова, Жергілікті бюджетті жетілдірудегі түйінді мәселелер «Қаржы Қаражат»
14. А.Молдабекова, Жанұя бюджеттеріндегі әлеуметтілікті қоғамдық тұрғыда қолда «Қаржы
15. А.Танкиева, Жергілікті басқаруда экономикалық механизмдерді қолдану жолдары «Қаржы
16. Қ.Кенегова, Меншік салығын жетілдірудегі тиімді мәселелер «Қаржы Қаражат»
17. Л.У.Мырзабай, Мемлекеттік қаржы жүйесіндегі бюджеттік процедураның орны мен
18. У.Е.Мамбетов, Комуналдық меншік ұдайы өндіріс процесі жүйесінде «АльПари»
19. Я.Ә.Әубәкіров, Б.Б.Байжұмаев, Ф.Н.Жақыпова, Т.П.Табаеев Экономикалық теория.-Алматы, 1999.
20. Қ.Қ.Ілиясов, С.Қ.Құлпыбаев Қаржы.-Алматы, 2001.
21. Ильясов А.А. Государственный бюджет.-1997.
22. Кейнс Дж.М. Общая теория заниятости, процента и денег.-М.:
23. Курс экономической теории. Под ред. Чепурина М.Н., Киселевой
24. Налоги / под ред. Д.Г. Черника.-М., 1997.
25.Богачева.О.Б. Проблемы укрепления бюджета // Финансы. № 8, 2004.
26. Жарекешева А.Х. Бюджет и социальная сфера // Экономика
27. Ильясов К.К., Зейнельгабдин А.Б., Саткалиев В.А. Государственный бюджет.-Алматы:
28. Носков А.И. Государственный бюджет. М.: Прогресс, 1998.
29. Петров В.А. Финансовые механизмы экономического роста бюджета. //
30. Финансы / Под ред. А.М. Ковалевой. М.: Финансы
31. Финансы / Под ред В.М. Родиновой. М.: Финансы
32. Родинова В.М. Бюджетная реформа: содержание и проблемы //
33. Черник. Д.Г. Местные налоги // Финансы. №1, 2000.
69
0
100000
200000
300000
400000
500000
600000
700000
800000
900000
2002
2003
2004
Ряд1
2002
2003
2004
2002
2003
2004
2002
2003
2004