Жоспар:
Кіріспе............................. 4
1 Қаржылық құқық және қаржы заңнамасы
1.1 Қаржылық құқық және қаржы заңдарының түсінігі,
1.2 Қаржы заңнамасы жүйесіндегі қаржылық-құқықтық актілер және оны
2 Қазақстан Республикасының бюджет заңдарының даму ерекшеліктері
2.1 Мемлекеттік бюджеттің экономикалық мәні, қызметі, рөлі және
2.2 Қазақстан Республикасының бюджет заңдарының даму ерекшеліктері ...
3 Салық және салықтық заң шығарудың мақсатты
3.1 Салықтың экономикалық мәні,салық салуды ұйымдастыру
3.2 Салықтық заң шығарудың мақсатты бағытталуы .........
4 Валюталық-қаржылық заң және ҚР Банктік заңнамасы
4.1 Валюталық-қаржылық заңдардың реттелуі мен даму ерекшеліктері
4.2 Қазақстан Республикасының банктік заңнамасы және банктік-құқықтық қатынастар
Қорытынды.......................... 66
Пайдаланылған әдебиеттер.................... 69
Кіріспе
Менің дипломдық жұмысымның тақырыбы: «Қаржы заңдарының жүйесі мен
Зерттеу тақырыбының өзектілігі: Зерттелімге қойылған талап өзектілігі мен
Қаржы заңдарының дамуы экономиканың дамуындағы жалпы ішкі өнім
Қазіргі заманда мемлекеттің қаржылық қызметінің құқықтық реттелуі Қазақстан
Заңгерлерге «қаржы» терминінің нақты мәнін білген жөн, біріншіден,
Мемлекет бұл реттеу жолымен мысалы салық төлеушілердің ақшаларын
«Қаржы» категориясының үш мәнің көрсетіп айтады.Кең мағынада «қаржы»
Олардың түсінігінше қаржылар азаматтар қаржылары, заңды тұлға қаржылары,
Бірақ «қаржылық құқық» деген категорияның болуы. «Қаржылар» деген
Қаржы құқығының негізгі институттарын: қаржылық бақылау, бюджет құқығы
Қаржы саласындағы заңдылықтардың жиі өзгеріп, қомақты және күрделі
Мемлекеттің қаржы және салық саясатын жетілдіру мәселелерін зерттеуге
Дипломдық жұмыстың алдына келесі міндеттер қойылады: Қаржы
Жалпы зерттеу жұмысы бойынша толық мәліметті негізгі бөлімнен
Зерттеу обьектісі: Қаржылық құқық және қаржы заңдарының
Зерттеу жұмысымның мақсаттары мен міндеттері: Қаржы заңдарының жүйесі
Зерттеу жұмысымның құрылымы: кіріспеден, негізгі бөлімнен, қорытынды, пайдаланған
Зерттеу пәні: Қаржы құқығы.
1 Қаржылық құқық және қаржы заңнамасы
1.1 Қаржылық құқық және қаржылық-құқықтық нормалар
Қоғамда пайда болатын қаржылық қатынастар құқықтық реттеуді қажет
Қаржылық құқық - бұл қоғам дамуының тиісті кезеңіндегі
Қаржылық құқықта қаржылық-құқықтық нормалар-құқықтың негізгі бастапқы әлементтері, яғни
Қаржылық-құқықтық нормалардың императивтік (әмірлік, бұйрықтық) сипаты болады. Қағида
Сөйтіп, базистік болып табылатын қаржылық қатынастар қаржылық-құқықтық нормаларды
Нормативтік-құқықтың қатынастардан тыс қаржылық қызмет орындалмайды. Жүзеге асуы
Нұсқамалардың мұндай түрі алғашқылардың бағынышындағы мемлекеттік органдарға да
Қаржылық құқықтық қатынастардың барлық қатысушыларының құқықтары да, сол
Өкіметтік мәжбүрлеудің, яғни билік органдарының субъективті іс-қимылдарының нысандары
Қаржылық қатынастардың бір қатысушыларына тиісті өкілеттіктер үлестіріліп берілген
Қаржылық міндеттемелердің орындалуы ең алдымен заңды сөзсіз орындаушыларға
Санкциялар қаржылық-құқықтық нормаларды бұзушыларға қолданылатын жауапкершілік шараларын білдіреді.
Басқа жағынан қаржылық қатынастардың субъектілеріне олардың құқықтарын әкімшілік,
Қаржы құқығы мемлекеттің дамуының әрбір нақты кезеңінде оның
Мемлекеттің қаржылық қызметі түрлі әдістердің көмегімен іске асырылады.
Ақшалай қаржыны бөлу мен пайдаланудағы негізгі әдістердің бірі
Ал, керісінше, несие беру банкілік қарыз түріндегі жоспарлы,
Коммерциялық несие банктік қаржыландырудан түбірінен өзгешеленеді. Коммерциялық несие
Қаржылық бақылау. Қаржылық бақылау мемлекеттің қаржылық іс-әрекетінің ақша-қаржы
Қаржылық бақылаудың субъектісі болып қаржылық бақылауды іске асыруға
Мемлекеттік қаржылық бақылаудың объектісіне осы бақылаудың шеңберіне ілінген
1.2 Қаржы заңнамасы жүйесіндегі қаржылық-құқықтық актілер және оны
Қаржылық қызметті жүзеге асыру кезінде мемлекеттік органдар өзінің
Қаржылық - құқықтық актілер дегеніміз қарастырылған нысанда қабылданған
Қаржылық қызметтің сол немесе өзге құқықтық нысандарды қолдану
Қаржылық-құқықтық актілер заңи негіздер бойынша нормативтік және дара,
Нормативтіктерге біртекті қаржылық қатынастардың тобын реттейтін актілер жатады;
Дара актілер құқықтық нормаларды белгілі бір төлеушіге немесе
Заңнамалық актілер - бұл Парламент шығаратын заңдар мен
Заңға тәуелді актілер - бұл заңға негізделген және
Жоспарлы-қаржылық актілердің қалғандарынан айырмашылығы сол олар өзара қаржы
Қоғамның саяси және экономикалық өмірін демократияландыру, экономикалық реформа
Мемлекеттің қаржылық қызметі және оны заңнамалы жүзеге асырудың
Мемлекеттің қаржылық қызметі оның ақшалай қорларын жасау, бөлу
Мемлекеттің қаржылық қызметінің сан алуандығы қаржы жүйесін құрудың
Сол немесе өзге функциялардың мазмұнына, рөліне және іс-әрекетінің
Мемлекеттік биліктің жоғары органы Қазақстан Республикасының Парламенті, мемлекеттік
Мемлекеттің қаржылық қызметі мына факторларға:
мемлекеттің жұмыс істеуінің нақтылы кезеңдеріндегі оның міндеттеріне;
қаржылық құқық субъектілерінің қызметі негізделген меншіктің нысандарына;
мемлекет кірістерінің көздеріне;
ақшалай қаражаттарды пайдаланудың мақсаттарына;
мемлекеттің қарамағына түскен қаражаттар мен оларға деген қажеттіліктердің
Мемлекеттің қаржылық қызметінің мынадай әдістері пайдаланылады:
а) Орталықтандырылған мемлекеттік қорларға: мемлекеттік бюджетке, бюджеттен тыс
б) Мемлекеттің ақшалай қаражаттарын бөлген кезде мына әдістерді
в) Қаржылық операциялар кезінде ақшалай қаражаттармен қолма-қол ақшасыз
Сыртқы экономикалық байланыстарда мемлекет қызметінің нысандары мен әдістері
2 Қазақстан Республикасының бюджет заңдарының даму ерекшеліктері
2.1 Мемлекеттік бюджеттің экономикалық мәні, қызметі, рөлі және
Бюджет - мемлекеттің қажетті атрибуты және оның егемендігінің
Экономикалық қатынастардың жиынтығы ретіндегі мемлекеттік бюджеттің объективті сипаты
Экономика дамуының қазіргі кезеңінде орталықтандырылған қаржылық ресурстар мемлекетке
Қаржыны орталықтандырудың арқасында ақшалай қаражаттар мемлекеттің экономикалық және
Сөйтіп, құндық бөліністің айрықша бөлігі ретінде мемлекеттік бюджет
Қаржылық қатынастардың белгілі бір жиынтығы ретіндегі мемлекеттік бюджетке
а) мемлекеттен жалпы қоғамдық өнімнің бір бөлігін оқшауландырумен
б) құнды жасау және оны тұтыну үдерісін шарттастыратын
в) қоғамдық өнімнің оның тауар нысанындағы қозғалысымен тікелей
Мемлекеттік бюджет, кез келген басқа экономикалық категория сияқты,
Мемлекеттік бюджет экономикалық қосалқы категория ретінде мемлекеттің орталықтандырылған
Мемлекеттік бюджет жалпы мемлекет қаржысының функцияларына сәйкес келетін
Мемлекеттік бюджеттің сан қырлы маңызын ескере отырып, оны
Мемлекеттік бюджет - ұлттық экономиканы басқарудың басты механизмдерінің
Ақырында, мемлекеттік бюджет орындалуы міндетті мемлекет заңдарының бірі
Қоғамдық ұдайы өндірісте мемлекеттік бюджеттің рөлі ең алдымен
Бүкіл ұлттық шаруашылықтың бюджеті ретінде болатындықтан мемлекеттік бюджет
Бюджеттік қаржыландыру материалдық емес сферада оның жұмыс істеуі
Бюджеттік құқық негіздері:
Материалды мағынасында бюджет мемлекеттің ақша қоры. Осы тұрғыдан
Бюджет үрдісінде туындайтын қатынастар бюджеттік қатынастар деп аталады.
Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі төмендегідей түрлер мен деңгейлерге
Түзетілген бюджет дегеніміз тиісінше Қазақстан Республкасының Парламентінде Үкіметі
Бекітілген бюджет - тиісті қаржы жылына арналған, Қазақстан
Нақтыланған бюджет – атқарылуы барысында Қазақстан Республикасының Парламенті
Мемлекеттік бюджет – араларындағы өзара өтелетін операцияларды есепке
Жергілікті бюджет – облыстық бюджет, республикалық маңызы бар
Еліміздің тұрақты әлеуметтік-экономикалық дамуын қатамасыз етуге, қаржылық активтердің
Ұлттық қорды қалыптастыру мен пайдалану дүниежүзілік және ішкі
Ұлттық қорды сенімгерлік басқаруды Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі
2.2 Қазақстан Республикасының бюджет заңдарының даму ерекшеліктері
Қазақстан Республикасының бюджет заңдары Қазақстан Республикасының Конституциясына негiзделедi,
Қазақстан Республикасының Yкiметi мен жергiлiктi атқарушы органдардың тиiсiнше
Тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заңға
Егер заң актiлерiнде және өзге де нормативтiк құқықтық
Мемлекет өз мiндеттерiн орындау үшiн мемлекеттiк бюджеттiң кiрiсiне
Бүгiнде Қазақстанда салық жүйесiнде, бюджеттiң атқарылуында бiраз табыстар
1999 жылғы есептiк деректерге сәйкес мемлекеттiк бюджетке түсiмдер
Мемлекеттiк кiрiс жүйесiндегi реформалау, мемлекеттiк бюджет қаражатының келiп
Экономиканың даму перспективасын ескеретiн және мемлекет пен салық
барлық нормативтiк құқықтық актiлердi бiр заң актiсiнiң шеңберiнде
Қазақстан Республикасының Ұлттық қоры және Қазақстанның Даму Банкi
Мұндай функцияларды iске асыру жөнiндегi бюджеттiк бағдарламалар мемлекеттiк
1991 жылдан бастап Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі түбірлі
1991 жылдың 17 желтоқсанында Қазақстанның бюджет құрылысын анықтаған
Рыноктық экономикаға көшумен байланысты экономикалық және саяси сфералардағы
1997 жылы кірістер мен шығыстардың жаңа бюджеттік сыныптамасы
1999 жылдың сәуірінде «Бюджет жүйесі туралы» үшінші заң
Мемлекеттік бюджетте мемлекеттік бюджеттен тыс қорлар шоғырландырылды. 2002
2005 жылы бюджетті қалыптастырудан бастап, оны атқарумен және
Стратегиялық және бюджеттік жоспарлауды үйлестіру үшін үш жылдық
Бюджет деңгейлері жүйеленілді, әрбір деңгейдің қала мен аудан
Шығыстарды бөлудің негізгі уәжі шығыстардың үлкен бөлігін жергілікті
Республикалық және жергілікті бюджеттерді ішкі бақылаудың сатылас сызбасы
Бюджеттік инвестициялар ұғымы кеңейтілді, инвестицнялық жобаларды кезеңдік іріктеу,
Қазақстан Республикасының Ұлттық қорына қаражаттарды аударудың жаңа механизмі
Бұл әдіске сәйкес мұнайлық кірістерден түсетін түсімдер түгелдей
2007 жылы әзірленіп, 2009 жылы қолданысқа енгізілген Бюджеттік
Бюджеттік заңнама бюджеттік, бюджетаралық катынастар, бюджет жүйесінің жұмыс
Бюджет жүйесінің жұмыс істеуі бюджеттердің әр түрлі деңгейлерінің
Қазақстан Республикасының бюджет жүйесі мына қағидаттарға негізделеді.Бірлік қағидаты
Бірлік қағидаты бұрынғы КСРО-ның бюджет жүйесінде неғұрлым толық
Бюджеттердің бірлігі бюджет жүйесін ұйымдастыру мен оның жұмыс
Алайда бюджеттердің бірлігі бюджет жүйесін құрудың маңызды қағидаты
Бюджеттің толымдылығы қағидаты Қазақстан Республикасы заңнамаларында көзделген барлық
3 Салық және салықтық заң шығарудың мақсатты
3.1 Салықтың экономикалық мәні,салық салуды ұйымдастыру
Салық дегеніміз мемлекет біржақты тәртіппен заң жүзінде белгіленген,
Салықтар, белгілі болғандай, мемлекеттің қызметінің барлық бағыттарының қаржыландыру
Салықтар - мемлекеттік егемендіктің ықылас білдіруінің бірі.
Осынысымен олар мемлекеттік мүліктер мен қарыздардан алынатын табыстардан
Салықтың түрлері. Әр түрлі негіздерге байланысты салықты бірнеше
Жанама салықта салық төлеуші салықты төлеудің ауыртпалығын басқа
Салықты есептеп шығару тәсіліне байланысты еңбекақыға салынатын және
Корпорациялық табыс салығын төлеушілерге Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі
Жеке табыс салығын төлеушілер салын салынатын табысы бар
Қосылған құн салығы. Қосылған құн салығы тауарларды (жұмыстарды,
Салық салу объектілер: а) салық салынатын айналым; б)
Акциздер. Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген және Қазақстан Республикасының
Үстеме пайда салығы. Өнімді бөлу туралы келісімшарттар, кең
Көлік құралдары салығы. Егер заңнамада басқадай көрсетілмесе, меншік
Мүлік салығы. Мыналар мүлік салығын төлеушілер болып табылады:
Ұйымдық-құқықтық жағынан салықтар - бұл мемлекет бір-жақты тәртіппен
Салықтардың экономикалық мәні олардың өзінің функциялары мен міндеттерін
Салықтар қаржының бастапқы категориясы болып табылады, олар мемлекетпен
Салықтар барлық елдерде, олардың қоғамдық-экономикалық құрылысы мен саяси
Салықтар мемлекеттің қаржылық ресурстарын қалыптастыруда заңи және жеке
Қайта бөлудің тетігі бола отырып, салықтар бөлу жүйесінде
Мемлекет қаншама ғасыр өмір сүрсе, салықтар соншама ғасыр
Салықтарда ежелден салық жүктемесін (салық ауыртпалығын) бөлудің екі
а) пайда (алынған игіліктер) кағидаты;
б) «қайыр көрсету» (төлем қабілеттілігі) қағидаты.
Бірінші жағдайда салық субъектілері салықтарды мемлекеттен алатын пайдаларға
Сонымен бірге бұл тұжырымдаманы жалпылама колдану белгілі бір
Алайда бұл тұжырымдаманы да енгізгенде іс жүзінде ең
Сонымен бірге табыс салығының жоғары мөлшерлемесі кезінде (50%-дан
Алынған игіліктерге және төлем қабілеттілігіне салық салудың кағидаттарын
Шотланд экономисі және философы А.Смит кез келген экономикалық
а) салық салу төлеушінің әрқайсысының табысына сәйкес алынуы
б) салықтың мөлшері мен оны төлеу мерзімі алдын
в) әрбір салық салық төлеуші үшін неғұрлым қолайлы
4) салықты алудың шығындары өте аз болуы тиіс
Бұдан басқа, салықты төлеудің тәсілі салық төлеушінің ұғуы
Бұл қағидаттарды пайдалану салық салудағы зорлық-зомбылықты жоқ етті,
Салық салудың қазіргі қағидаттары мыналарға саяды.
а) Салық салудағы әділдік қағидаты екі аспектіде қарастырылады:
- «деңгейлес теңдікке» жету салық төлеушілердің табыстарына тең
- «сатылас тендікті» сақтау жеке тұлғалардың табыстарына салық
б) Қарапайымдылық қағидаты. Салықтық механизм салық төлеушіге түсінікті
в) Салықтардың анықтығы - алдын ала белгіленген шарттар
г) Жеңілдіктердің ең аз саны. Жеңілдіктер құндық үйлесімдерді
д) Салық салудың экономикалық қолайлылығы. Салықтар экономиканың жұмыс
е) Экономикалық қатынастар бойынша осы елдің басқа әріптес
Қазақстанның салық заңнамасында сонымен бірге салық және бюджетке
Салық салу міндеттілігі салық төлеуші салық заңнамасына сәйкес
Салық және бюджетке төленетін басқа міндетті төлемдер айқын
Қазақстанның салық жүйесі оның бүкіл аумағында барлық салық
Салық салу мәселелерін реттейтін нормативтік құқықтық актілер ресми
Мемлекетке түсетін салық түсімдерінің сипатты ерекшелігі олардың сан
Салықтардың мәні олардың функцияларында көрінеді. Жалпы қаржылар категориясы
Осыларға сәйкес қазіргі кезде салықтар фискалдық, реттеуші және
Фискалдық функция - барлық мемлекеттерге тән тарихи және
Салықтардың реттеушілік функциясы мемлекеттің экономикалық қызметінің ұлғаюымен байланысты
Қайта бөлгіштік функция арқылы түрлі субъектілер табысының бір
Жалпы қаржыларға сияқты салықтарға да бақылау функциясы тән,
Салықтардың аталған функциялары олардың әлеуметтік-экономикалық мәні мен мазмұнын
Мемлекет салықтық саясатты - салық саласындағы шаралар жүйесін
2007 жылдан бастап салық саясаты экономиканың жекелеген секторларының
Бұдан басқа дивидендтерге, жинақтаушы сақтандыру саласында қызметін жүзеге
Рыноктық қатынастардың қалыптасуы жагдайларында салықтық саясаттың негізгі бағыты
«Салық» ұғымымен «салық жүйесі» ұғымы тығыз байланысты. Мемлекетте
1991 жылға дейін, яғни КСРО ыдырағанға дейін елде
1991 жылғы желтоқсанның 24-інен бастап біздің елімізде тұңғыш
Қазақстан Республикасының Үкіметі 1995 жылдың басында салық реформасының
1999 жылы салық салу объектісінен 26 % мөлшерлеме
Рыноктық жаңғыртудың басталуымен салықтардың жаңа түрлері-қосылған құн салығы,
Қосылған құн салығы (ҚҚС) айналым салығы мен сатудан
Пайдаға салынатын салық пайдадан төленетін төлемдер мен аударымдардың
Бұл жүйе меншіктің барлық нысандары мен қызметтің түрлерінің
1995 жылдың 1 шілдесіндегі қабылданған Салықтық кодекс салықтардың
2001 жылғы 12 маусымда «Салық және бюджетке төленетін
2009 жылдың 1-қаңтарынан бастап «Салық және бюджетке төленетін
Салықтардың, оларды төлеушілердің, салықтарды алу әдістерінің, салық жеңілдіктерінің
Барлық өркениетті елдерде салықтардың бүкіл жиынтығы әр түрлі
салық салу объекті және салық төлеуші мен мемлекеттің
салықты алатын органға қарай;
пайдалану тәртібі бойынша;
объектінің экономикалық белгісі бойынша.
Бірінші белгі бойынша салықтар тура және жанама болып
Тура салықтар - салық төлеушінің кірісі мен мүлкінен
Жеке тура салықтар - бұл жеке адамдар мен
Жанама салықтар - бағаға немесе тарифке үстеме түрінде
Жанама салықтар салудың мәні салықтың тауар бағасына (немесе
Салықты алатын және оган билік жасайтын органга қарай
Пайдалану тэртібіне қарай барлық салықтар жалпы және мақсатты
Объектінің экономикалық белгілері бойынша табысқа салынатын салықтар және
Табысқа салынатын салықтар төлеушінің салық салынатын кез келген
Салық салу объектілерін есепке алу және оларды бағалау
Кадастрлық әдіске сәйкес салықты есептеу мен оны алу,
Мағлұмдамада салық төлеуші табыстың мөлшерін, қажетті жеңілдіктерді, шегерімдерді
Үшінші әдіс бойынша салық төлеуші жұмыс істейтін заңи
Анықтау мен олардың көлемдерін есепке алу қиын қызметтің
Салық салу объектілері және (немесе) салық салуға байланысты
Салық төлеуші (салық агенті) салықтық есепті жүргізуді салық
Қазақстан Республикасының салық жүйесі салықтардың, алымдардың және баждардың
Салық төлеуші ( салық агенті) салықтық есептің негізінде
Салық төлеуші (салық агенті) салықтық есептің негізінде салық
Салық салудың әр түрлі шарттары қарастырылған қызмет түрлерін
Қазақстан Республикасында салық салу практикасында әр түрлі салықтар,
Салықтар:
- Корпоративтік табыс салығы.
-Жеке табыс салығы.
-Қосылған құн салығы.
-Акциздер.
-Экспортқа рента салығы.
- Жер қойнауын пайдаланушылардың мен арнаулы төлемдері мен
- Әлеуметтік салық.
- Көлік құралдары салығы.
- Жер салығы.
- Мүлік салығы.
- Құмар ойын бизнесі салығы.
- Тіркелген салық.
- Бірыңғай жер салығы.
Бюджетке төленетін басқа міндетті төлемдер: Мемлекеттік баж Тіркеу
- Заңи тұлғаларды, олардың филиалдары мен өкілдіктерін мемлекеттік
- Жеке кәсіпкерлерді мемлекеттік тіркегені үшін алым.
- Жылжымайтын мүлікке құқықтарды және олармен жасалған мәмілелерді
- Жылжымалы мүлікке кепілдікті және кеменің немесе жасалып
- Радиоэлектроңдық құралдарды және жиілігі жоғары құрылғыларды мемлекеттік
- Көлік құралдарын, сондай-ақ оларды қайта тіркеуді мемлекеттік
- Дәрілік заттарды, сондай-ақ оларды қайта тіркеуді мемлекеттік
- Туындылар мен сабақтас құқықтар объектілеріне құқықтарды, туындылар
- Бұқаралық ақпарат құралдарын мемлекеттік тіркегені (есепке алғаны)
Алымдар:
- Автокөлік құралдарының Қазақстан Республикасының аумағы арқылы жүру
- Аукциондардан алынатын алым.
- Жекелеген қызмет түрлерімен айналысу құқығы үшін лицензиялық
-Телевизиялық және радиохабар ұйымдарына радиожиілік спектрін пайдалануға рұқсат
Төлемақылар:
- Жер учаскелерін пайдаланғаны үшін төлемақы.
- Жер бетіндегі көздердің су ресурстарын пайдаланғаны үшін
- Қоршаған ортаға эмиссиялар үшін төлемақы.
- Жануарлар дүниесін пайдаланғаны үшін төлемақы.
- Орманды пайдаланғаны үшін төлемақы.
- Ерекше қорғалатын табиғат аумақтарын пайдаланғаны үшін төлемақы.
- Радиожиілік спектрді пайдаланғаны үшін төлемақы.
- Қалааралық және (немесе) халықаралық телефон байланысын, сондай-ақ
- Кеме жүретін су жолдарын пайдаланғаны үшін
- Сыртқы (көрнекі) жарнаманы орналастыру үшін төлемақы. Сөйтіп,
Салық службасының органдары уәкілетті мемлекеттік органнан және салық
Салық службасы органдарының міндеттері мыналар болып табылады: салықтың
Бұрын айтылғандай, Салық службасының органдары уәкілетті мемлекеттік орган
Салық органдарына облыстар, Астана және Алматы қалалары бойынша,
Салық органдарына, тиісті жоғарғы салық службасы органына тікелей
Уәкілетті орган салық органдарына басшылық жасауды жүзеге асырады,
«Салық» және «салық салу» ұғымдарын ажырата білген жөн:
Салық салуды ұйымдастыру салықтық қатынастар нысандарының элементтерін, яғни
Салық салудың негізгі элементтеріне мыналар жатады: салық объекті,
Салық кезеңі. Салықтардың және бюджетке төленетін басқа міндетті
Салық субъекті немесе салық төлеуші - салықты және
Салық агенті - төлем көздерінен ұсталатын салықтарды есептеу,
Салық салынушы - нақты салық ауыртпалығы (салық жүктемесі)
Салық объекті. Мүлік пен іс-әрекеттер салық салу обьекті
Салық көзі салық төленетін табыс болып табылады; бірқатар
Салық базасы. Салық базасы - салық салу объектінің
Салықтың негізгі базасы мыналар болып табылады:
табысца салынатын салық. Бұған корпоративтік табыс салығы мен
тауарға салынатын салықтар. Олар қосылған құн салығын, акциздерді,
капиталга салынатын салық. Оған жер салығы, мүлік салығы
Салық өлшемі - есеп-қисап үшін белгіленген салық объектін
Салық мөлшерлемесі. Салық мөлшерлемесі салық салу объектінің немесе
Салық салу практикасында мөлшерлемелердің мынадай түрлерін ажыратады:
Тұрақты (берік) салық мөлшерлемесі, табыс көлеміне қарамастан салық
пайыздың мөлшерлемелер. Олардың үш түрі болады: үйлесімді, прогрессивті
Үйлесімді салық мөлшерлемесі. Ол салық объектісіне (оның мөлшерін
Регрессивті салық мөлшерлемесі. Табыстың кемуіне қарай мөлшерлеменің төмендеуін
Рыноктық экономика жағдайларында мөлшерлемелер салық төлеушілердің төлем қабілеттілігі
Салықпұл - субъектінің бір объектіден төлейтін салық сомасы.
Салық режимі - салықтарды және бюджетке төленетін басқа
Салық жеңілдіктері - заңнамаға сәйкес төлеушілерді салықтан толық
инвестициялық салық преференциялары - қызмет түрлерін жүзеге асыру
салық салынбайтын ең төменгі мөлшер (минимум)-салық салудан толық
табыстың есептелген сомасынан игерілетін игерімдер (асыраудағы жандарға, мүгедектерге
салық салынатын табыстың құрамына кіріктірілмейтін сома (мысалы, босату
салық салудың жеке субъектілері мен төлеушілердің санаттары үшін
Салық жеңілдіктеріне сонымен бірге төлеу мерзімін ұзарту және
Жеңілдік кезеңі - салықтар бойынша заңмен белгіленген жеңілдіктердің
Салықтар мен басқа міндетті төлемдерді өндіріп алудың (төлетудің)
Салық органдарының және олардың лауазымды тұлғаларының міндеттері, құзыры,
Салық заңнамасын бұзған салық төлеушілерге олардың жасырған сомасын,
3.2 Салықтық заң шығарудың мақсатты бағытталуы
Салықтық заң шығарудың мақсатты бағытталуы қолданылуды анықтайтын үкімет
Қазіргі экономистердің анықтауы бойынша, салықтық саясат қаржылық саясаттың
Жұмыспен қамтылу, өндіру көлемдерінің және инфляция қарқынының өзгеру
Дискрециялық емес фискалды саясат - бұл сондай-ақ жалпы
Мысалы, Юткина Т.Ф. салықтық саясатты «салықтық заңдардың мақсатты
Салықтық саясат үкімет органдары мен басқарманың ғылыми негізделген
Салықтық саясатты жүргізудегі бастапқы нұсқама болып тек қана
Салықтық саясат келешекке есптеумен жүргізілген салықтық стратегия, ал
«Салықтық саясаттың қаржы құралдарының алымының формалары мен әдістерінің
Экономикалық сөздіктерде берілген анықтама келесі түрде жинақталған: «салықтық
Бірақ ең қысқа анықтама «дамыған елдердің салықтық жүйесі»
Жоғары дамыған нарықтық қатынастар жағдайында өндірістің құрылымының өзгеруін,
Салықтық саясаттың міндеттері келесілерге бағытталады:
а)өзінің қызметтері мен міндеттерін орындау үшін мемлекетті қажет
б)жалпы елдің шаруашылығын реттеу үшін жағдайларды жасау;
в)нарықтық қатынастардың процессінде пайда болған халықтық табыс деңгейіндегі
Зерттелімге қойылған талап өзектілігі мен тақырыпта анықтаудың өзі
Бүгінгі күннің ең негізгі талабы "Көлеңкелі экономика мен
Экономиканың дамуындағы жалпы ішкі өнім үлесіндегі қосымша құн
Осы жоғары келтірілген мәселелер зерттелетін тақырыптың таңдалуына, мақсатына
Дипломдық жұмыстың осы бөліміндегі мақсаты салықтық заңдардың
Қойылған мақсаттарға қол жеткізу үшін төмендегідей міндеттер қойылды:
салық салу және салық төлемдерін заңдық ғылыми-әдістемелік негіздерін
салықтық бақылауды ұйымдастырудың экономикалық маңызы мен объективті қажеттілігін
салықытық бақылаудың заңдық және нормативтік базаларының негіздерін қолдана
салықтың бақылаулық қызметінің мазмұнын, қаржылық бақылаудың жүйелес бөлігі
салықтық бақылауды ұйымдастыру мен бюджетке түсетін төлемдерді бақылаудың
салық органының жұмысын негізге ала отырып салық бақылауының
салықтық бақылаудың салық комитеттеріндегі ұйымдастырылуы мен ақпараттық даму
ҚР салық қызметіндегі салықтық бақылауды жетілдіру мен тиімділігін
Салықтан жалтарудағы көлеңкелі экономиканың көлеңкелі капитал жасауға жол
Қазақстан Республикасындағы салықтық қатынастар мен салықтық бақылаудың заңдық
Осыған орай, Қазақстан Республикасы және Оңтүстік Қазақстан облысы
Қазақстан Республикасы Конституциясы, Салық Кодексі, Азаматтық Кодекс тағы
Қазақстан Республикасы Салық комитетінің нормативтік құжаттары мен инструктивтік
Салықтық заңдардың қызметі мәселесі және оның тиімділігін арттыру
Бірқатар теориялық шешімдерді практикалық талдауларды негізге ала отырып
Өткізілген зерттеуді топшылай отырып, бірқатар жаңалық ретінде мұнадай
салық бақылауының тиімділігін арттыру мақсатында, салық заңдарының сақталуын
салық қызметкерлері мен төлеушілер арасындағы «қоян-қолтық қарым-қатынаста» жұмыс
салық органдары мен басқа мекемелер, және де басқа
салық төлеушілердің «өздігінен және өзгелік есептеу жүйесі» жағдайындағы
салықтық бақылау қатынастарын басқару жүйесіндегі салық механизмінің функционалды
Дипломдық жұмыстың қорғауға шығарылатын тұжырымдары:
зерттеліп отырған мәселенің салықтық заңдардың теориялық базасын жасау;
салықтық бақылауды жүргізудегі оның жай-күйін талдау әдістемелігін енгізуді
салықтық бақылау көрсеткіштерін енгізу: бақылау аралығы бақылау коэффициенті,
салық комитеттерінің бақылау қызметтерін жүргізу құзыретті құқықтығын күшейту;
салықтық қатынастарды дамытып, жетілдірудегі салықтық бақылаудың есебін енгізу
Салық салу және салықтық бақылаудың теориялық және әдістемелік
Салық ауыртпалығын жеңілдетуді жүргізу әртүрлі меншіктегі экономиканың өсу
Демократиялық мемлекеттің негізгі белгілерінің бірі болып қоғамда өркениетті
Келесі мәселе жалпы ішкі өнімді өлшеуіндегі жаңа пайда
Қорыта келгенде, мемлекеттің де, салық төлеушілердің де мүдделеріне
салық төлеушілерді тіркеу есебі мен жеке объектілердің есебі;
жүйеге келтірілген бақылау (салықтық есеп беру бойынша салық
салық төлеушілердің моноторингі (нақты салық салынатын мөлшерді анықтау
салық төлеушілер тарапынан ережелердің сақталынуын бақылап бақылау жасау
Мемлекеттік бақылау түрлері, оның ішінде мемлекеттік қаржы бақылауды
Салықтық бақылау деп – салық заңдарын яғни Салық
Салық бақылауын жүзеге асыру – іс жүзінде мемлекеттің
Салық бақылаудың субъектісі – мемлекеттік салық қызметі, яғни
Салықтық бақылау объектісі – салық заңдылықтары бойынша заңды
Салық төлеу пәні – тексерушілердің салық заңдары, Салық
Салық бақылаушының мақсаты – салық заңдарын бұзушылық фактілерді
Салық бақылауды жүзеге асыру нысаны тікелей бақылау, сырттай
Салықтық бақылау өткізу уақыты – алдын-ала, қазіргі және
Салық әкімшілік теңдікті жетілдіруде «Салық аудитінің электрондық бақылауы
Салық кодескі бойынша салықтық тексерулер:
құжаттық тексеру (кешенді тексеру, тақырыптық тексеру, қарама-қарсы тексеру);
рейдтік тексеру (салық органының тіркеу есебіне тұруы, бақылау-кассалық
хронометражды зерттеу (салық төлеушінің нақты табысы мен оны
Салық менеджменті – салықты салуда және салықты өндіруді
Салықтық бақылауды ұйымдастырудың қазіргі кезеңдегі жағдайына талдау жасау.
Салық жүйесінің функциялануының құқықтық базасының бақылауды жүзеге асыруға
қосылған құн салығы салым айналуын анықтауды;
салық органдарына есеп бермейтін тіркеуде жоқ, шот-фактуралары мен
қосымша құн салығы бойынша жеңілдіктерді дұрыс қолданбау;
айыппұлдар мен өсімпұлдарды есептеуде.
Салық төлеушілердің елеулі бөлігі өздерінің салық міндеттемелерін есептеуі
Салықтық бақылаудың тиімділігін арттыруды жетілдіру жолдары.
Қазіргі жағдайдағы салықтық бақылауға жетілдірудің қажеттігі тәжірибе көрсеткендегі
салықтық бақылау субъектісінің ұйымдастырушылық, әдістемелік және материалдық-техникалық қамтамасыз
салықтық бақылау субъектісі мен салық төлеуші арасындағы қарым-қатынастарда
салықтық бақылау органының қаржылай жеткіліксіз қамтылуынан, яғни салық
Салықты бақылаудың тиімділігі олардың заңды бұзушылықтарды болдырмауына және
Салықтық бақылаудың заңдық ақпараттық технологияларын жетілдіруде төмендегідей мәселелерді
әр маманды біліктілігінт арттыру үшін курс семинарлар міндетті
компьютерлік бағдарламамен қатар салық заңдарына өзгерістер енуден салық
Салықта бақылауды жетілдірудің ең негізгі міндеті оның базасы
Біздің ұйғаруымыз бойынша салық органы жұмысының тиімділігінң кешендік
Бағалық көрсеткіштерді екітүрге бөлуге болады:
салық органының жұмысын кешендік санаттаушы;
салық органы жұмысының әрбір жеке жақтарын сандық және
Корпоративтік құрылымдар қызметі мен салықты төлеу тәртібін бұзуда
Кәсіпорындардағы тексерулер, әдеттегінше, өте тиімді болады, салық төлеушілердің
Мұндай жағдайларда кәсіпорындардың үстінен тегіс қамти алатын бақылауға
Салықтың бақылау кезіндегі басқа маңызды мәселе монополистік бағыттағы
Салықтардың бір қатар маңызды қайта өзгертулерді талап етеді.
Салық саясатының негізгі бағыттарын анықтау кезінде өндіріс пен
4 Валюталық-қаржылық заң және ҚР Банктік заңнамасы
4.1Валюталық-қаржылық заңдардың реттелуі мен даму ерекшеліктері
Валюталық қатынасты реттеуде негізгі ролді арнайы валюталық заң
- Резиденттер арасындағы операция бойынша төлемдер тек Қазақстандық
- Ерекше банктік операцияларды атқаратын өкілетті банктер мен
- Резиденттердің тауар мен қызмет көрсету түрінде төлем
Қазақстан Республикасының президенті халықаралық міндеттеменің атқарылу мақсатында және
Республикасының Ұлттық банк ҚР Президенттік «ҚР Ұлттық банк
Валюталық бақылау органдары ( Ұлттық банк пен ҚР-ның
Валюталықбақылаудың негізгі жолдары мынадай:
а) Өткізілген валюталық операциялардың заңға сәйкестігін анықтау және
б) Мемлекет алдындағы шетел валютасында резиденттердің міндеттемелерін өтегенін,
в) Шетел валютасындағы төлемдердің негізділігін тексеру.
г) Валюталық операциялар бойынша есеп ақпардың толықтығы мен
Валюталық бақылаудың негізгі органы – ҚР Ұлттық банкі
Шетел валютасы мен шетел валютасындағы бағалы қағаздардың Қазақстанда
Резиденттер мен резиденттер емес тұлғалар үшін нормативті актілер
Валюталық операциялардың барлық түрін орындайды.
Шетел валютасы мен бағалы қағаздармен орындайтын операцияларға резиденттер
Банктерге және басқа да несиелік мекемелерге валюталық операцияларды
Есеп беру, ақпар құжаттардың бір нысандылығын белгілейді.
Басқа да қызметтерді орындайды.
БЭК шеңберінде валюталық саясатты қалыптастыруға бағытталған заң жобасы
АСТАНА. 13 сәуір. ҚазАқпарат /Қанат Мәметқазыұлы/ ҚР
Аталған келісімге 2010 жылғы 9 желтоқсанда Мәскеу қаласында
Екіншіден, Тараптар валюталық салада ықпалдастық үдерістерінің дамуына теріс
Үшіншіден, Тараптар келісімге қатысушы әрбір мемлекеттің ішкі валюта
«Келісім бойынша төлем балансында проблемалар және экономикаға төнетін
Валюталық операциялар түсінігінің мазмұны мен мәнін ашу мақсатында
а) Меншік құқығы мен басқа да құқықтарының валюталық
б) Қазақстан Республикасының валюталық құндылықтарды енгізу және шығару
в) Халықаралық ақша аударымдарын жүзеге асыру.
Бірақ бұл операциялармен ғана валюталық операциялар тізімі шектелмейді.
Шетел валютасында орындалатын операциялар заңға сәйкес жүзеге асырылады.
Валюталық операциялардың экономикалық негіздері.
Шетел валютасы болып саналады:
а) банкноталар, қазыналық билеттер, сәйкес шет мемлекетте заңды
б) шетел мемлекеттерімен халықаралық ақшалай немесе есеп- айырысу
Ал валюталық құндылықтарға:
а) Шетел валютасы.
б )Шетел валютасындағы бағалы қағаздар- төлем құжаттары (акция
в) Бағалы металлдар – алтын, күміс платина мен
г) Табиғи бағалы металлдар- алмаз, рубин, изумрудтар, жемчуг
Қазақстан Республикасының валютасына кіреді:
- айналымдағы, сонымен қатар айналымнан шығарылған, бірақ айырбастауға
- Қазақстан Республикасы банктеріндегі мен басқа да несиелік
- ҚР валютасындағы бағалы қағаздар- теңгеде көрсетілген төлем
«Резидент» түсінігінің құрамына келесі категориялы азаматтар мен мекемелер
- ҚР территориясында тұратын тұлғалар
( белгілі бір мерзімде ҚР территориясынан тыс тұратын
- ҚР заңдарына сәйкес және қР территориясында орналасқан
- тұлғалар;
- Заңды тұлға ретінде саналмайтын, бірақ ҚР-ның заңына
- ҚР –ң территориясынан тыс орналасқан дипломатиялық және
- ҚР территориясынан тыс жерде орналасқан резиденттердің филиалдары
«Резидент емес» тұлғаларға жатады:
- ҚР тыс мемлекеттерінің заңына сәйкес және ҚР
- Заңды тұлға болып табылмайтын мекемелер мен организациялар.
- ҚР территориясында шетел дипломатиялық және басқа да
- ҚР-ның территориясында орналасқан резидент еместердің филиялдары.
ҚР Ұлттық банкінің бастамасымен жасалған бұл заң жобасы
Сенаторлар заң жобасына редакциялау және нақтылау сипатындағы бірқатар
Сонымен бірге сенаторлар "Лицензия беру туралы заңға" валюталық
Қазақстан президенті Нұрсұлтан Назарбаев «Валюталық реттеу туралы» заңға
Түркия және Қытай елдерімен сауда байланысы бар кәсіпкер
Бұрын шетелге шығаратын ақшаның мөлшері шектеулі болып келді.
«Валюталық реттеу туралы» заңға сәйкес, 2007 жылдан бастап,
Бұл шынында да алға басу болып табылады. Өйткені,
Қазақстан қор биржасының ақпарат және талдау орталығының жетекшісі
Мұндай шектеулерді алып тастау зейнетақы қорлары мен банктерге
Қазір мұнайдан түскен ақша көбейгенде, Ұлттық банкі бар,
Наурыздың 25-і. ҚР Парламенті Мәжілісінің жалпы отырысында палата
Аталған заң жобасы валюталық реттеу және валюталық бақылау
АСТАНА. Мамырдың 6-сы ҚР Сенаты Қаржы және бюджет
4.2 Қазақстан Республикасының банктік заңнамасы және банктік-құқықтық
Бүгінде Қазақстан Республикасындағы көптеген экономикалық-қаржылық және құқықтық құбылыстардың
Нарықтық даму жағдайындағы қоғам өмірінің әр алуан әлеуметтік-экономикалық
Коммерциялық банктер қолма-қол ақшасыз айналымды және қолма-қол ақша
Банктік қызметтің затына ақшалар, валюталық құндылықтар және өзге
Банктік қызметтің және банк жүйесінің айтарлықтай ерекшеленуі және
Банктік құқық мемлекеттің экономикалық қауіпсіздігін қамтамасыз етуге атсалысады
Банктік құқықтың кешенді құқықтық реттеу әдісі банк жүйесінің
Банктік құқықтың пәніне жататын қоғамдық қатынастар өздеріне тән
мынадай белгілерімен ерекшеленеді:
олар Қазақстан Ұлттық Банкі мен Қазақстанның Даму Банкі
олар коммерциялық банктердің лицензияланған операциялары мен мәмілелеріне байланысты
олар жүйелі, мақсатты әрі түрақты сипатта болады;
олар банк жүйесін және банктік қызметті мемлекеттік реттеу
олар мемлекеттің қаржы, ақша-кредит және инвестициялық саясаты ұстанымдарын
олар мемлекеттік монетарлық билік органы Қазақстан Ұлттық Банкінің
олар Қаржы рыногы мен қаржылық ұйымдарды реттеу және
олар Қазақстан Ұлттық Банкінің, Қазақстанның Даму банкінің мемлекеттік
олардың объектілеріне ақшалар, бағалы қағаздар, валюталық құндылықтар және
олардың ішінен банктік шот ашу, есеп айырысу, депозит
эмиссиялауға байланысты қатынастар ерекше көрініс табады;
олардың жүйесі банктік және өзге де заңнамалық актілерге,
олар қаржылық инструменттер айналымынан пайда алу барысында туындайды;
олар негізінен сенімгерлік сипатта болады.
Қазіргі нарықтық даму кезеңінде қандай болмасын заңгердің кәсіби
Банктік заңнама мемлекеттік банктік менеджмент және банктердің банктік
Банктік заңнамалық актілер өздеріне тән мынадай белгілерімен ерекшеленеді:
а) банктер, банктік қызмет, банк жүйесі, сондай-ақ оларды
б) олар әрдайым ерекше іс жүргізу нормаларын сақтай
в) олар тек мемлекеттің монетарлық билігі мен банктік
г) олар заңға тәуелді нормативтік банктік құқықтық актілерді
Банк жүйесі мен банктердің жұмыс істеу режиміне, қоғамдық
қатынастардың жекелеген тұстарына қатысы бар заңнамалык актілер ретінде:
Қазақстан Республикасының Азаматтык кодексі, Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі,
Банктік заңнамалық актілер мемлекеттің банктік менеджменті және ел
қаржылық қызмет көрсету және осы қызметті тұтынушылардың құқықтары
бағытталған. Осы заң бойынша банктік қызмет қаржылық қызмет
«Валюталық реттеу және валюталық бақылау туралы» 2005 жылғы
Қазақстан Республикасының екі деңгейлі банк жүйесі бар.
Мемлекеттің монетарлық билігінің және мемлекеттік банктік менеджменттің басты
Қазақстан Республикасы банк жүйесінің төменгі (екінші) деңгейін:
мемлекетаралық банктер;
Қазақстан Республикасының резидент банктері (заңды тұлғалары коммерциялық ұйымдары);
Қазақстан Республикасындағы резидент емес банктер;
шетелдік қатысуы бар Қазақстан Республикасының резидент банкі аралас
Қазақстан Республикасы банк жүйесінің нормативтік құқықтық негізін құрайтын
Қазақстан Республикасы банк жүйесінің құрылуы өзіне тән біртұтастық
Қазақстан Республикасының банк жүйесі күрделі әлеуметтік жүйе тобына
Банк жүйесінің қоғам мен мемлекеттің мүдделеріне сай жұмыс
Қазақстан Республикасының банк жүйесі мемлекеттік банктік менеджмент (мемлекеттік
Банк жүйесі Қазақстан Республикасы қаржы-кредит жүйесінің аса маңызды
Қазақстан Республикасының банк жүйесі екі деңгейлі, иерархиялы, біртұтас
Жоғаргы және төменгі деңгейлі банк жүйесі Қазақстан Ұлттык
Банк жүйесінің жоғарғы (бірінші) денгейіндегі Қазақстан Ұлттық Банкі
Қазақстан Республикасының банк жүйесі, оның ұйымдастырылу нысандары мен
Банк жүйесі мемлекеттің экономикалық саясатын іске асыруға айтарлықтай
Банк жүйесі мемлекеттік меншікті реформалауға, баға тұрақтылығын және
Бүгінде нарықтық талаптарға және халықаралык банктік стандарт ережелеріне
барлық банктер бірыңғай кредиттік-қаржылық механизм ауқымында өзара іс-
әрекеттері мен өздеріне тиесілі кәсіби қызметінің, экономикалық-қаржылық
банктік операцияларын жүзеге асыруда.
Қорытынды
Дипломдық жұмысты жазу кезінде оны терең талдап, түсініп
Қаржылық құқық – мемлекетпен ақшалық жүйесінің қалыптасу барысында
Қаржылық заңдылық (заңдар) – бұлар мемлекеттің қаржылық қызметінің
Қаржылық құқықтың қайнар көздері қаржылық-құқықтық қатынастарды реттейтін өкілдік
Қаржылық құқықтың ең басты қайнар көзі болып ҚР
Қазіргі уақытта экономика да, қоғам тұтасымен де бірқалыпта
Қаржылық заңдардың тағы бір ерекшелігі олар арқылы мемлекет
Қаржылық заңдар - бұл қоғам дамуының тиісті кезеңіндегі
Нормативтік-құқықтың қатынастардан тыс қаржылық қызмет орындалмайды.
Мемлекеттің қаржылық қызметі түрлі әдістердің көмегімен іске асырылады.
Ақшалай қаржыны бөлу мен пайдаланудағы негізгі әдістердің бірі
Ал, керісінше, несие беру банкілік қарыз түріндегі жоспарлы,
Қаржылық заңдардың дамуының негізі мемлекеттік органдар өзінің
Қаржылық қызметтің сол немесе өзге құқықтық нысандарды қолдану
Қорыта айтқанда, Қаржы заңдары мемлекеттің дамуының әрбір нақты
Осы дипломдық жұмысты жазуда мақсаттарға жеттім деп ойлаймын,
Жалпы дипломдық жұмысын жазған кезде жүйелілікті сақтадым.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. ҚР-ның Конституциясы. өзгерістер мен толықтырулар мен бірге//
2. Қазақстан Республикасының Кеден Кодексі.11сәуір 2003 жыл. //
3. Қазақстан Республикасының Үкіметі туралы 12 желтоқсандағы 1995
4. Қазақстан Республикасының Парламенті және оның депутаттарының мәртебесі
5. Қазақстан Республикасының Президенті туралы 26 желтоқсандағы 1995
6. Қазақстан Республикасының 4 желтоқсанда 2008 жылы қабылданған
7. Қазақстан Республикасының Салық Кодексі 4 желтоқсанда 2008
8. Қазақстан Республикасының Кеден Кодексі//.akorda.kz
9.Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі Қазақстан Республикасының 2008 жылғы
10. Қазақстан Респубюликасының аудиторлық қызметі туралы 20.11.1998 ж.
11. Қазақстан Республикасының Сақтандыру қызметі туралы заңы 18.12.2000
12. Қазақстан Республикасының бағалы қағаздар нарқы туралы 2.07.2003
13. Қазақстан Республикасының Инвестициялар туралы 8.01.2003 ж. Заңы.
14. Қазақстан Республдикасының міндетті әлеуметтік сақтандыру туралы заңы.
15. Қазақстан Республикасының Қаржы рыногы мен қаржы ұйымдарын
16. Қазақстан Республикасының Қазақстан Республикасында зейнетақымен қамтамасыз ету
17. Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілері туралы 24
18. Қазақстан Республикасының бәсеке және монополиялық қызметті шектеу
19. Қазақстан Республикасының мемлекеттік қызметі туралы туралы 23
20. Қазақстан Республикасының ұлттық қауіпсіздігі туралы 26 қарашадағы
21. Қазақстан Республикасының жергілікті мемлекеттік басқару туралы 23
22. Қазақстан Республикасының әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексі.13
23. Қазақстан Республикасы Парламентінің Регламенті. // Қазақстан Республикасы
24. Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің Регламенті. // Қазақстан
25. Қазақстан Республикасының валюталық реттеуі туралы Заңы. //
26. Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі туралы Заңы. 30
27. Қазақстан Республикасының қаржы полициясы органдары туралы Заңы.
28. Қазақстан Республикасындағы банктер және банк қызметі туралы
29. С.Құлпыбаев.,В.Д.Мельников. Қаржы негіздері. Алматы 2009
30. Қазақстан Республикасында бағалы қағаздармен жасалынған мәмілелерді тіркеу
31. Аудиторлық қызмет туралы Заң. 20 қараша 1998
32. Субсидиялар және өтем шаралары туралы Заң. 16
33. Мемлекеттік және мемлекет кепілдік берген қарыз алу
34. Қаржы лизингі туралы Заң. 5 шілде 2000
35. Қазақстан Республикасының азаматтарының ақшаны жария етуіне байланысты
36. Қазақстанның Даму банкі туралы Заң. 25 сәуір
37. Одағы мен Біртұтас экономикалық кеңістікті қалыптастырудағы құқықтық
38. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігінің қазынашылық комитеті туралы
39. Ашмарина Е.М. Некоторые аспекты расширения предмета финансового
40. Шуляк П.Н. Финансы: Учебное пособие с применением
41. Грачева Е.Ю., Соколова Э.Д. Финансовое право: Вопросы
42. Карасева М.В. Финансовое право: Общ. Часть.:Учебник.- М.:Юристъ,2000
43. Финансовое право: Учебник для студентов вузов, обучающихся
44. Найманбаев С.М. Салықтық құқық. Алматы, 2005
45. Найманбаев С.М. Бюдежттік құқық. Алматы, 2006
46. Финансовое право (конспект-шпаргалка) Москва, 2005
47. Худяков А.И., Шатов В.И. Налоговые правонарушения.Алматы, 2008
3