Қазақстан Республикасының білім және ғылым
Психология кафедрасы
Магистранттың өздік жұмысы
Тақырыбы: Адам темпераментін өлшеу
Орындаған: Муратбаев Д.М.
І курс магистранты
Тексерген: Сатиева Ш.С.
Психология ғылымдарының
кандидаты, доцент
Семей 2008
Темперамент жөнінде түсінік.
Темперамент – 25 ғасырдан бері ғылыми
Темперамент туралы теориялар.
Темперамент жөніндегі ғылымның ірге тасын қалаған
Ол біздің заманымызға дейін жеткен темперамент
Ежелгі дәуірлерден бастап зерттеушілер адамдардың дене
1Лептосоматик- бойшаң, нәзік денелі, тар иықты,
2 Пикник- мығым, сезімшең, кіші не
3Атлетик- бұлшық еттері күшті дамыған, денесі
4 Диспластик-дене бітімі қисынсыз. Бұл адамдар
Жоғарыда баяндалған конституциялық типология теориясының негізін
Кіші оқушылар темпераменті.
Егер сіз кіші оқушыларды қадағалайтын болсаңыз,
Оқушылар темпераментінің физиологиясы.
Павлов ілімінің айтуынша, жүйке жүйесінің әрбір
1 Күшті қозуы тежелуінен басым
2 Күшті қозуы мен тежелуі тең
3 Күшті қозуы мен тежелуі тең,
Міне, бұл Павлов ұсынған үш тип.
1 Күшті, ұстамсыз
2 Күшті,ұстамды
Павлов өзінің ұсынған типтерін психологиялық темперамент
Темпераменттердің психологиялық сипаттамасы.
Сангвиник.
Бұл тип өкілі- еті тірі, қабілетті,
3-ші сыныпта оқитын сангвиник типінің өкілін
Флегматик.
Бұл типтің өкілі баяу, байсалды, асықпайды.
Мысалы 2-ші сынып оқушысы – флегматик,
Холерик.
Бұл темперамент өкілі тездігімен, шапшаңдылығымен, ұстамсыздығымен,
Мысалы, кіші холерик оқушыда талпыныс пен
Меланхолик.
Бұл темперамент өкілінде психикалық процесстер өте
Мысалға мен 4-ші сынып оқушысын алайын.
Оқу ісінде темпераменттерді тәрбиелеу.
Әр мұғалім оқушының темпераментін білу керек.
Холерик кіші оқушыда ұстамсыздықты тежеуді жаттықтыру
Меланхоликтерде белсенділікті арттыру керек. Оларды қоғамдық
Флегматиктерде де сондай қасиеттерді қалыптастыру керек.
Ал сангвиниктерде тұрақтылықты орнату
Пайдаланылған әдебиеттер
Подласый И.П. “Педагогика” М., -1996ж.
Ш. Құрманалина, Б.Ж. Мұқанова, Ә.У. Ғалымжанова,
Қоянбаев Ж.Б. “Педагогика” А-1992 ж
«Ұлағат» журналы №8 -2007 жыл