КІРІСПЕ
І. БІРІККЕН ҰЛТТАР ҰЙЫМЫНЫҢ ТҮСІНІГІ,ҚАҒИДАЛАРЫ ЖӘНЕ ҚҰҚЫҚТЫҚ
1.1 БҰҰ-ның мақсат-міндеттері, қағидалары және оған мүшелікке өту мәселелері
1.2 БҰҰ-ның негізгі органдары және олардың қызметі
1.3 БҰҰ-ның құқықтық негізі
ІІ. БҰҰ-НЫҢ ҚАЗАҚСТАНМЕН ЫНТЫМАҚТАСТЫҒЫ ЖӘНЕ ДАМУ МӘСЕЛЕЛЕРІ
1.1 Қазақстанның БҰҰ-ға кіруі және әлемдік қауымдастыққа енуі
1.2 БҰҰ-ның Орталық Азия экономикасы үшін
1.3 БҰҰ-ның Қазақстандағы болашағы және даму мәселелері бойынша бағдарламалары
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
НОРМАТИВТІК ҚҰҚЫҚТЫҚ АКТІЛЕР
КІРІСПЕ
Жұмыстың өзектілігі. Біріккен Ұлттар Ұйымы — егеменді мемлекеттердің бірігіп
Бүкіләлемдік ұйымның барлық қызметі ортақ проблеманы шешуге бағытталған, ол
- Біріншісі — халықаралық бейбітшілік пен
- Екіншісі — БҰҰ-ның
- Үшіншісі — адамзаттың болашағын
Әмбебап халықаралық ұйымның құрылуына бұдан бұрынғы Ұлттар Лигасының 1940
Бітіру жұмысының мақсаты мен міндеттері. БҰҰ-ның мақсат-міндеттері, қағидалары және
Қорғауға ұсынылатын тұжырымдар.
- Біріншісі, бейбітшілік
- Екіншісі, оның альтернативті
Қазақстанның дүниежүзіне егеменді мемлекет ретінде танылуына, оның 1992 жылы
Қазақстанның егеменді мемлекет ретінде өркендеп жетілуіне кепіл болатын бірден-бір
Жұмыстың мақсаты — БҰҰ-мен оның жарты ғасыр бойы қалыптасқан
Бітіру жұмыс кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан және қолданылған әдебиеттер
1. БІРІККЕН ҰЛТТАР ҰЙЫМЫНЫҢ ТҮСІНІГІ,ҚАҒИДАЛАРЫ ЖӘНЕ ҚҰҚЫҚТЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 БҰҰ-ның мақсат-міндеттері, қағидалары және оған мүшелікке
өту мәселелері.
Ұйымға мемлекеттер Қауіпсіздік Кеңесінің ұсынысымен Бас Ассамблеяның қаулысы арқылы
БҰҰ-ның мақсаттары мынандай:
• халықаралық бейбітшілікті қолдау;
• бейбітшілікке қауіп
• халықаралық дауларды немесе
• халықтардың теңқұқылық және өзін-өзі басқару қағидасының негізінде
• экономикалық, әлеумметік, мәдени
• осындай ортақ мақсаттарға жету жолында ұлттар
БҰҰ өз қызметін жүзеге асырғанда мынандай қағидаларды басшылыққа алады:
1. Ұйымның барлық мүшелерінің дербес теңдік қағидасы.
2. Өздеріне жүктелген міндеттемелерді адал орындау қағидасы.
3. Туындаған дауларды бейбіт құраладармен шешу қағидасы.
4. Күш қолданбау немесе күш
5. БҰҰ-ның Жарғыға сәйкес атқаратын барлық әрекеттеріне барынша көмек
6. БҰҰ-ның мүшесі болып табылмайтын мемлекеттердің БҰҰ-ның
7. Мемлекеттердің ішкі құзыреттеріне жататын істерге БҰҰ-ның қол сұқпаушылық
Сонымен, әмбебап халықаралық ұйымның мақсатттарына мен қағидалар жүйесінің халықаралық
БҰҰ-ға мүшелікке өтудің талаптары мынандай:
1) мемлекет тәуелсіз, бейбітшілікті сүйгіш болуы тиіс;
2)мемлекет жарғылық талаптарға орай өзіне міндеттемелерді жүктеуі тиіс;
3)мемлекет өзіне жүктелген міндеттемелерді орындай алады және орындағысы келеді.
1.2 БҰҰ-ның негізгі органдары және олардың қызметі
БҰҰ-ның Жарғысына сәйкес жаңа дүниежүзілік ұйымның алты негізгі органы
Қауіпсіздік Кеңеске 5 тұрақты мүше — Ұлыбритания, Қытай, Ресей
Жарғыны жасаушылар Қауіпсіздік Кеңесін (ҚК) ұйымның шешуші элементі ретінде
Қалыптасқан нормалар бойынша БҰҰ-ны бітімгершілік күштерінің араласуына олар жіберілетін
Бітімгершілік күштеріне бақылау жасаудан басқа, Қауіпсіздік Кеңесі Бас Ассамблеяға
Қауіпсіздік Кеңесі құрамының аз болуы — оның отырыстары мен
Қырғи-қабақ соғыстың нәтижесінде қалыптасқан батыс пен шығыс саяси блоктарының
Ресми түрде Қауіпсіздік Кеңесі ұдайы отырыс өткізеді, сонымен бірге
Бейбітшілікті қолдау үшін жауапкершілікті өзінің міндетіне алған Үлкен бестік
Алайда, бұл құқық мейлінше сирек қолданылды, өйткені Қауіпсіздік Кеңес
1950-ші жылдардың бас кезінде қырғи-қабақ соғыстың күшеюі салдарынан ҚК-нің
1960-шы жылдары Кеңестің бұрынғы маңызы қайтадан жандана түсті. КСРО
Көкейтесті проблемаларды шешуге ұмтылыс жасай отырып, Қауіпсіздік Кеңесі барлық
1971 жылы Кеңестің сипаты оған Қытай Халық Республикасының кіруіне
1987 жылы Таяу Шығыста Палестина шырғалаңы басталды. АҚШ Кеңестің
1982 жылы Ливанда болып жатқан азаматтық соғыс осы елге
Кеңес белсенділігінің арта түсуі 1990-1991 жылдардағы Парсы шығанағындағы дағдарыстың
Дауыс беру сонымен бірге кеңестік блоктың құлауымен және одан
1992 жылы Кампучия жөніндегі келісімге БҰҰ-ның мандаты талабын
КСРО-да және Шығыс Еуропада коммунистік режимнің құлауынан кейін Грузия
Халықаралық сот 1945 жылы БҰҰ жүйесінің бір бөлігі ретінде
Халықаралық соттың құрамында Бас Ассамблея мен Қауіпсіздік Кеңесі тоғыз
Халықаралық сот істердің әр алуан төрт түрін жүргізеді: Шығыс
Сот қараумен айналысқан коммунистік және коммунистік емес елдердің арасындағы
Сотқа берілген отаршылдық сипатындағы бірден-бір іс Ұлттар лигасының бұрынғы
Соттың бір, аса маңызды шешімдерінің бірі заңды және саяси
1962 жылғы шілде айында Бас Ассамблеяның БҰҰ-ның төтенше қарулы
1984 жылы Никарагуа АҚШ "контрастарды" қолдап Никарагуаның аймақтарына мина
Қамқоршылық жөніндегі кеңес. БҰҰ-ның негізін қалаушылар қамқоршылық тұжырымдамасын бірінші
БҰҰ-ның Жарғысына Отарлар туралы деклорация кірген, олар өзін-өзі басқармайтын
Басқарылатын мемлекеттер мен БҰҰ арасындағы келісім бойынша қамқоршылық жүйесінде
Қамқоршылық жөніндегі кеңестің сонымен бірге, тұрғындардың ұжымдық тілекхаттар мен
Қамқоршылық жөніндегі кеңес - Ұлттар лигасы шеңберіндегі мандатпен басқарылатын
1975 жылы бастапқы 11 қамқорлыққа алынған аумақтан 10 аумақ
басқарылатын Британ Камеруны Нигарамен бірікті, ал Оңтүстік Камерун 1961
Экономикалық және әлеуметтік кеңес (ЭӘК). 1966 жылы ЭӘК құрамының
ЭӘК әдетте жылына екі сессия өткізеді. Оның шешімі көпшіліктің
ЭӘК жедел қимыл жасайтын орган болмағандықтан, жұмысының көп бөлігі
ЭӘК БҰҰ және онымен ынтымақтастықта болатын көптеген үкіметтік емес
ЭӘК және Даму бағдарламасы. "Қырғи-қабақ" соғысының барысында БҰҰ-ның экономикалық
"Қырғи-қабақ соғыстың" қиын-қыстау жағдайларына қарамастан, БҰҰ даму саласындағы өзінің
1980 жылдың желтоқсан айында БҰҰ-ның Дамудың үшінші онжылдығын жариялады.
Хатшылық. БҰҰ әншейін қатардағы өкілдер тобы болудан гөрі өз
Хатшылықгы БҰҰ-ның ең лауазымды адамы — бас хатшы басқарады.
Бас хатшы тұрақты қызметшілер штатын немесе Хатшылықты тағайындайды. БҰҰ-ның
Хатшылық конференциялар ұйымдастыруды, талдама хабарламалар жинастыруды, сондай-ақ, жылнама жарияланымын
Бас хатшының бітімгершілік таланттары 1960-шы жылдардың орта шенінде белгиялықтар
Даг Хамммаршелдьтің 1961 жылы Солтүстік Родезияда авиаапатынан опат болуы
Бас Ассамблея. БҰҰ-ның барлық мүше елдері Бас Ассамблеяда бір
Бас Ассамблея форум ретінде онда дүниежүзінің ұлттарына "кез келген
Бас Ассамблея Экономикалық және Әлеуметтік кеңестің, Қамқоршылық кеңесінің, сондай-ақ
Тұрақты өткізілетін сессияларынан басқа, Бас Ассамблея
Ассамблея кезекті сессияларын жыл сайын, қыркүйек айының үшінші сейсенбісінен
Ассамблея жыл сайын жаңадан төраға, төрағаның 21 орынбасарын және
Бас Ассамблеяда шешімдер негізінен жай көпшілік дауыспен қабылданады. Алайда
Ұлттық заң шығарушы жиналыстар секілді Ассамблея комитеттерге бөлінеді. Оның
Қырғи-қабақ соғыс жылдарында АҚТТТ әдетте алға қойған мақсаттарына жету
1945 жылы Жарғыға қол қойған 51 мемлекет үшін қабылданған
БҰҰ-ның алғашқы кезеңінде Қауіпсіздік Кеңесі Шығыс пен Батыс арасындағы
АҚШ, әдеттегісінше, өмірлік маңызды мәселелер бойынша дауыс беру кезінде
Бас Ассамблеяның жетістіктері де аз болған жоқ, алайда көзге
Алайда, ол КСРО-ның 1956 жылы Венгрияға және 1968 жылы
1970-ші жылдары "үшінші дүниенің" көптеген елдері Бас Ассамблеяны дүниежүзілік
1980-ші жылдардың орта шенінде НМЭП дипломатиялық бастама ретінде Ассамблеяда
1992 жылғы Қоршаған орта және даму жөніндегі Конференцияда талдап
1.3 БҰҰ-НЫҢ ҚҰҚЫҚТЫҚ НЕГІЗІ
БҰҰ Жарғысы
Біріккен Ұлттар Ұйымының құқықтық негізі ретінде БҰҰ Жарғысы қарастырылады.
БҰҰ Жарғысы мемлекеттердің өзара адамның негізгі құқықтары мен бостандықтарын
БҰҰ Жарғысы ― БҰҰ интернационалды ұйымын қалыптастырған және бекіткен
Жарғы келісімнің құрамдас бөлігі болып табылады және барлық мүше-мемлекеттер
Біріккен Ұлттар Ұйымы қалыптаса бастаған кездің өзінде-ақ, БҰҰ Жарғысы
«Біз, Біріккен Ұлттар халықтары, адамзат тарихында адам баласына екі
Сондай-ақ, БҰҰ Жарғысында халықаралық ынтымақтастықтың негізгі принциптері бекітілген:
• БҰҰ барлық мүшелерінің егеменді теңдігі;
• халықаралық дауларды тек бейбіт жолмен шешу;
• БҰҰ мақсаттарына қарама-қайшы келетін кез келген күштеу шараларынан
• әр мемлекеттің ішкі істері болып есептелетін істерге БҰҰ-ның
Халықаралық соттың Статуты Жарғының құрамдас бөлігі болып табылады.
БҰҰ декларациялары мен конвенциялары
БҰҰ Жарғысына қарағанда, БҰҰ конвенциялары ұйым мүшелерімен қабылдануы шарт
• Адам құқықтарының жалпы декларациясы, 1948 жыл
• Геноцид қылмыстарын болдырмау және айыптау туралы конвенция, 1948
• Азаматтық және саяси құқықтар жөніндегі халықаралық пакт, 1966
• Ядролық қаруды таратпау туралы келісім, 1968 жылы қол
• Бала құқықтары жөніндегі конвенция, 1989 жыл
• БҰҰ-ның климаттың өзгеруі туралы конвенциясы, 1992 жыл
• Киоттық хаттама, 1997 жыл, 1998 жылы қол қоюға
• Мыңжылдық декларациясы, 2000 жыл
БҰҰ декларациялары үндеу негізінде рәсімделеді және іс жүзінде келісім
ІІ. БҰҰ-НЫҢ ҚАЗАҚСТАНМЕН ЫНТЫМАҚТАСТЫҒЫ ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ДАМЫТУ МӘСЕЛЕЛЕРІ
1.1 Қазақстанның БҰҰ-ға кіруі және әлемдік қауымдастыққа енуі
Қазақстан Республикасы 1992 жылдың 2 наурызында БҰҰ құрамына кірді.
Қазақстан БҰҰ-ға әлемдік қоғамдастықтың қатардағы жаңа мүшесі ретінде ғана
Әлемдік қоғамдастықтағы өзгерістерді және әлемдегі БҰҰ-ның жаңа рөлін назарға
Осы форумда Н.Назарбаев екі маңызды ұсыныс жасады, екі ұсыныс
Екіншіден, Қазақстан басшысы Азиядағы өзара іс-қимыл және сенім білдіру
Н.Назарбаев өзінің сөзінде сондай-ақ экология және қоршаған ортаны қорғау
Біздің екінші бір экологиялық жан айқайымыз — деп мәлімдеді
БҰҰ-да қарусыздану және ядролық қаруды таратпау режимін нығайту саласындағы
Ядролық қаруды сынауды толық тоқтату жөніндегі Қазақстанның табанды позициясы
2001 жылғы 29-30 тамызда Алматыда өткен "XXI ғасыр: ядролық
1996 жылғы 30 қыркүйекте Сыртқы істер министірі Қазақстан атынан
Біздің еліміз Орталық Азияда бейбітшілік пен қауіпсіздікті сақтауға зор
Қазақстан халықаралық қауіпсіздікті қамтамассыз ету жөніндегі шаралардың тиімділігін арттыруға
Орталық Азияның бітімгершілік батальонының құрылуы БҰҰ-дан қолдау тапты және
БҰҰ-ға мүше бола отырып, Қазақстан көптеген саяси проблемалардың, бірінші
Италияны, Чилиді және Корея Республикасын қоса алғанда, бірқатар басқа
Қазақстан, Қырғызстан, Өзбекстан, Тәжікістан басшыларының және Ресей Президентінің арнайы
Ауған мәселесін реттеу ісіңде тиімді нәтижелердің болмай отырғандығына алаңцаушылық
Қазақстан Ауғаныстанның соғыс қиратқан экономикасын қалпына келтіруде әлемдік қоғамдастық
Болашақтга Қазақстан өзінің төңірегіне ауған хальдын нақты Ідоғырлаңцыра алатын,
Кейінірек Ауғаныстандағы жағдайды реттеуге қатысты Қазақстанның тұжырымдық көзқарасы 2001
Әлемнің саяси проблемаларға Қазақстанның тепе-теңдік сақтаған және шынайы көзқарасы
БҰҰ-дағы біздің мемлекетіміздің ұстанымы БҰҰ қарайтын мәселелердің бүкіл
Қазақстанның сыртқы саясатында Орталық Азия аймағының көлік жүйелерін және
БҰҰ Бас Ассамблеясының 53-сессиясында Қазақстан Орталық Азиядағы транзит мәселесі
Қарарда қозғалатын мәселелерге қатысты БҰҰ-ға мүше мемлекеттер тарапынан өсе
Орталық Азия аймағындағы транзит жүйесі бойынша БҰҰ Бас Ассамблеясы
БҰҰ — халықаралық бейбітшілікті қамтамассыз етуде де,сондай-ақ тұрақты дамуға
Семей аймағындағы жағдай туралы БҰҰ Бас хатшысының баяндамасына материалдар
1997 жылғы 16 желтоқсанда БҰҰ Бас Ассамблеясының
Ең маңызды міндет
1998 жылғы 16 қарашада БҰҰ Бас Ассамблеясының 53-сессиясында "Қазақстандағы
Біріккен Ұлттар Ұйымына мүше бірқатар мемлекеттердің делегацияларымен тұрақты консультациялар
Тұрақты дамудың кең ауқымды мәселелерін қарауға БҰҰ-ның жан-жақты тартылуы
Қазақстан қрсаттардың бастапқы жобаларына ұсыныстар енгізу арқылы ғана емес,
Қазақстанның барлық халықтарының теңдігін, нәсіліне, жынысына, тіліне, дініне, саяси
Отбасын, әйелдерді және балаларды әлеуметтік қорғау Қазақстандағы мемлекеттік саясаттың
БҰҰ қызметіндегі басымдықтардың бірі халықаралық құқықтың принциптері мен нормаларын
Егер БҰҰ-дағы жұмысының алғашқы жылдарында Қазақстан делегациясы Ұйым шеңберінде
Ғарыштық кеңістікті игеру саласында БҰҰ-мен ынтымақтастықтың маңызы зор. БҰҰ
БҰҰ комитеттерінде бірлескен жұмыс БҰҰ шеңберінде мемлекеттердің өзара іс-қимылына
Бірінші комитетте біздің еліміздің күш-жігері "Ядролық сынақтарға жалпыға бірдей
Екінші комитетте Қазақстандық делегация өтпелі экономикасы бар елдердің әлемдік
Қазақстанның ұзақ мерзімді мүдделеріне қатысты БҰҰ БА-ы қызметінің оң
Үшінші комитеттегі пікірталасы барысында біздің еліміз адам құқығы, әлеуметтік
Бесінші комитетте қазақстандық делегация БҰҰ жарналарына, оның қаржылық жағдайына,
Блокаралық тікетірес тоқтатылғаннан кейін және КСРО ыдырағаннан кейін өзгеріске
Қазақстан БҰҰ-ны реформалау мәселесінде ұстамды позициясымен көрінуде. Бір жағынан,
Қазақстанның халықаралық ұйымдармен ынтымақтастығына президент Н.Ә. Назарбаевтың "Қазақстаннның егеменді
БҰҰ Бас Ассамблеясының 49-сессиясында 295 резолюция қабылданды. Соның ішінде
1993 жылы БҰҰ өкілеттіктері Қазақстанда ашылуынан бастап, Қазақстан үкіметі
БҰҰ-ның пленарлық мәжілісінде Қазақстаннның өкілетті өкілі Ақмарал Арыстанбекова сөз
Қазақстан Республикасының БҰҰ-на кіруі осы ұйымның тұрақтандыру рөлін бекітуге
Қазақстан мемлекетінің делегациясы алғаш рет 1992 жылы күзде БҰҰ
1994 жылы ақпан айында президент Н.Ә.Назарбаев БҰҰ-ның штаб квартирасына
Қазақстан Республикасының әмбебап халыкдралық ұйымға мүше болуы, тәуелсіз мемлекеттің
Қазақстанның БҰҰ құрамына кіруінің үлкен саяси маңызы бар, себебі
Қарусыздану және ядролық қаруды таратпау режимін нығайту саласындағы Қазақстанның
Әлемдік бірлестікті толғандырып отырған маңызды мәселелердің бәріне қатысты Қазақстан
Бітімгершілік күштерін дамыту және нығайту қажеттілігі туралы БҰҰ-ға мүше
БҰҰ-ны реформалау мәселелері жөнінде Қазақстаннның өзіндік позициясы бар. Мемлекеттік
1996 жылы, БҰҰ Бас Ассамблеясының 54-сессиясында мемлекеттің тәуелсіздік рөлі
БҰҰ Қазақстан Республикасындағы қызметінен бірнеше цифрлар мен фактілер келтірейік.
1994 жылы Алматыда Бүкіләлемдік Банктің тұрақты миссиясы ашылды. 1997
теңізін бірігіп зерттеу туралы Қазақстан ұсынған қарар қабылданды.
1997 ж. М.Әуезовтың туғанына 100 жыл толуына байланысты
1998 ж. Түркістан қаласының 1500 жылдығына байланысты мерейтой даталарын
БҰҰ-ның мамандандырылған мекемелері тұрақты даму, кедейшілікпен күрес, жұмыспен қамтамасыз
Сонымен, Қазақстан Республикасының ҰҰның аясындағы қызметі БҰҰ Жарғысының көпшілік
3.4 БҰҰ-ның Орталық Азия экономикасы үшін арнайы
бағдарламасы
Қазақстан БҰҰ-ның аймақтық комиссиялары ЭСКАТО-мен және ЕЭК-пен бірлесіп, Орталық
1998 жылғы 26 наурызда Орталық Азия Экономикалық Қоғамдастығының Мемлекетаралық
• көлік инфрақұрылымын дамыту және мемлекеттік шекарадан тауарлардың, көрсетілетін
• Орталық Азияның энергетикалық және су ресурстарын ұтымды әрі
• Тәжікістан жөніндегі халықаралық экономикалық конференция, аймақтық
• халықаралық бәсекелестікке қабілетті өнеркәсіптік кәсіпорындарды құру мақсатында өнеркәсіптік
• құбыр желілері
Мемлекетаралық кеңестің мүшесі болып табылмайтын Түрікменстан ОАЭҚ аталған саммитіне
Алғашқы Еуразиялық экономикалық Самиттің барысында (Алматы, 2000 жылғы 26-28
2000 жылғы желтоқсанда БҰҰ Бас Ассамблеясының кезекті мәжілісінде ымыраға
Орталық Азияның транзит жүйесі бойынша қарарды қабылдау аймақтағы экономикалық
Еуропа мен Азия арасындағы көліктік қатынастарды жеңілдетуге де ыкпал
БҰҰ-ның күн тәртібіндегі ең бір өзекті мәселелердің бірі бүгінгі
Қазақстанда " цифрлық революцияның" адамдарға және ұлттық деңгейде жұмсалатын
дайын. "Цифрлық революция"1 ғаламдану процесінің ажырамас бөлігі сондай-ақ тиімділігі
Сонымен бірге, халықаралық терроршыларды қоса алғанда, жаңа техналогиялардың қылмыстық
Еуразиялық кеңістіктің орталығында орналасқан және экономикалық, тарихи, мәдени тұрғыда
БҰҰ жүйесін реформалаудың және жаңңа әлемдік тәртіпті құрудың қажеттілігі
2000 жылғы 6-7 қыркүйекте БҰҰ Бас Ассамблеясының 55-сессиясы шеңберінде
Саммит барысында Н.Назарбаев "Қауыпсіздік және ынтымақгастық-ғаламдық аймақтық аспектілер" атты
Бүл көптеген факторларға байланысты, оның ішінде бай және кедей,
Осыған байланысты БҰҰ және үлттық өкіметтер өзара міндеттемелер алуы
Аталған үлгіде қауыпсіздік жүйесінің қазіргі барларының тиімділігін арттыру және
БҰҰ Бас хатшысының орынбасары В.Петровский 2001 жылғы тамызда Алматыда
БҰҰ-ның жоғары деңгейдегі өкілінің сөзі бойынша "Орталық Азияда ядролық
БҰҰ-да деп мәлімдеді дипломат, осы жылдың қараша айында жоғарғы
БҰҰ-ның Қазақстанға көрсеткен көмегінің көлемі (мыңдық
АҚШ долларында)
Салалар бойынша 1994 1995
Сауда 95 600
Энергетика 75 400
Өндіріс 80 100
Еңбек резерві 30 250
Білім беру саласы 0 100
Денсаулық сақтау саласы 0 100
Арал теңізі 0 100
Каспий теңізі 2 200
Менеджмент 50 100
Шетел инвестициясы жөніндегі ұлттық агенттік 25 50
Комплестік жоба 10 80
Атырау өңірінде су тасқыны кезінде
Барлығы 537 2005
1.3 БҰҰ-ның Қазақстандағы болашағы және оларды дамыту мәселелері
33