КIРIСПЕ
Ι-тарау. ҚР Қазынашылығы мен оның басқару жүйесiне
1.1. Қазынашылықтың сипаты мен құрылымы
1.2. Қазынашылықтың негізгі есептері, қызметтерi, операциялары мен құқықтары
1.3. Қазынашылықтың ақпараттық жүйеге қойылатын талаптар
1.3.1. Ақпараттық жүйенiң құрылымы
1.4. Ақпараттық жүйенiң ресурстарына қойылатын талаптар
1.4.1.Математикалық жабдықтауға қойылатын талаптар
1.4.2.Ақпараттық жабдықтауға қойылатын талаптар
1.4.3.Лингвистикалық жабдықтауға қойылатын талаптар
1.4.4.Программалық жабдықтауға қойылатын талаптар
1.4.5.Техникалық жабдықтауға қойылатын талаптар
1.4.6.Ұйымдастырушылық жабдықтауға қойылатын талаптар
ΙΙ-тарау. “Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың” ақпараттық
жүйесін талдау
2.1.“ Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың” ақпараттық жүйесiндегi тапсырманың
2.2. “Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың ” ақпараттық жүйесiнiң
2.3. Ақпараттық жүйедегi тапсырманың сипаттамасы
2.3.1. Кiретiн ақпарат
2.3.2 Шығатын ақпарат
2.3.3. Ақпараттық база
2.3.4 Машинадан тыс ақпараттық база
2.3.5.Ақпараттық моделъ
2.3.6.Қолданылатын жiктегiштер
2.3.7.Машина iшiндегi ақпараттық база
2.4. Программалық жабдықтау
2.4.1.Қолданылатын программалық жабдықтарға сипаттама
2.4.2.Программалық жабдықтаудың құрылымы
ҚОРЫТЫНДЫ
ӘДЕБИЕТТЕР
КIРIСПЕ
Қазақстан Республикасы экономикасының ақпараттық аспектiсiнiң қызмет етуi мен
Қазақстан экономикасының нарықтық қатынастарға енуі объективті түрде ақпараттық
Қазақстан Республикасы экономикасының ақпараттық аспектісінің қызмет етуі мен
Қазақстан Республикасындағы жақсы дамып келе жатқан экономика секторларының
Қазіргі заманғы банк жүйесі- бұл клиенттерге көрсетілетін дәстүрліжәне
Ақшалай қаражаттар нарығын, әсіресе, несиелік қаржыларын реттеу мемлекеттің
Мемлекеттік қазынадағы несие резервтерінің болуы елге сәйкесінше халықаралық
Курстық жұмыс қазынашылықтың ақпараттық жүйесiн жасауға негiзделген.
Курстық жұмыстың мақсаты – кез келген уақытта пайдаланушының
Курстық жұмыс кiрiспеден, экономикадағы ақпараттық жүйе және
Кіріс бюджетін бақылау есебi бөлiмiнде пәндiк облыс, ҚР
Экономикадағы ақпараттық жүйе бөлiмiнде ақпараттық жүйенi құрудың маңызы
“ Бюджет кірісін бақылау” бөлiмiнде “Бюджет кірісін бақылау”
Ι-тарау. ҚР Қазынашылығы мен оның басқару жүйесiне
1.1. Қазынашылықтың сипаты мен құрылымы
Еліміздің жоспарлы экономикадан нарықтық экономикаға көшуінің өзі қоғам
Қазақстан Халық Банкі 80 жылдан астам уақыт өзінің
Соңғы жылдары елімізде нарықтық қатынастардың дамуы, ішкі экономикалық
1994 жылдың басында Қазақстан Республикасының Қаржы Министрлігінде
Қазынашылықтың құрылуымен қаржы жүйесінің нормативті және құқықтық
Қазақстан Республикасының негізгі қаржылық жоспарының және қаржы
Ол Қазақстан Республикасының республикалық бюджетін және жергілікті
Қазақстан Республикасының Парламенті бекіткен республикалық бюджет– заң
Қазынашылық комитеті республикалық мемлекеттік бюджеттің кассалық орындалуы
1996 жылы шығындарды қаржыландыру және республикалық бюджеттің
Қазынашылық жүйесінің негізгі элементі болып Орталық банкте
1996 жылы 6-шілде айында Қазақстан Ұлттық банкінде Біріктірілген
Қазақстан Республикасының Ұлттық банкі Қазынашылық Департаментіне Біріктірілген Қазынашылық
Қазынашылық өзінің қарамағында Қазақстан Республикасының Конституциясымен, Қазақстан Республикасының
Қазынашылық– мемлекеттің бекіткен ұйымдық-құқықтық түрдегі заңды тұлға. Қазынашылықтың
Қазынашылықтың толық аты– «Қазақстан Республикасының Қаржы Министрлігінің Қазынашылық
Қазақстан Республикасының Қаржы Министрлігінің белгілеуі бойынша Қазынашылықты Қазақстан
Қазынашылықтың ұйымдық құрылымы Қаржы Министрлігінің құрамындағы Қазынашылық Комитетінен
республикалық бюджеттің орындалуы;
республикалық бюджеттегі бухгалтерлік есеп және есеп беру;
банктегі операциялардағы бухгалтерлік есеп және есеп беруі;
мемлекеттік қарыздардың нақтылығы;
несиелендіру;
ақпараттандыру;
бюджеттің кассалық орындалуын бақылау;
бюджеттік есептің әдістемесі;
технологиялық операциялар және есеп саясаты;
сонымен қатар бөлімдері бар:
– қазынашылықты жетілдіру жобасын іске асыру;
– ұйымдық.
Республикалық бюджеттiң жобасын әзiрлеу үшiн негiзгi
көрсеткiштердi және басымдықтарды анықтау
1. Қазақстан Республикасы Президентiнiң Қазақстан халқына жыл сайынғы
2. Республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң жобаларын әзiрлеу процесi
1) республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң жобаларын әзiрлеу үшiн
2) жергiлiктi бюджеттердiң болжамды көрсеткiштерiн келiсу және бюджеттiк
3) республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң жобаларын мақұлдау.
3. Алдағы үш жылдық кезеңге арналған мемлекеттiк бюджеттiң
1)түсiмдер:
– кiрiстер (салықтық және салыққа жатпайтын түсiмдер, капиталмен
–алынған ресми трансферттер;
– несиелердi қайтару;
2)шығыстар;
3)бюджет тапшылығы (профицитi);
4)бюджет тапшылығын қаржыландыру (профициттi пайдалану).
4.Алдағы үш жылдық кезеңге арналған мемлекеттiк бюджеттiң болжамды
5.Бюджеттік жоспарлау жөнiндегi уәкiлеттi орган ағымдағы жылдың 1
6. Орталық атқарушы органдар және облыстың жергiлiктi атқарушы
7. Орталық атқарушы органдар, өзге де мемлекеттiк органдар
Республиканың индикативтiк жоспарының, мемлекеттiк және салалық (секторалдық) бағдарламалардың
1-қосымшаға сәйкес нысанда алдағы қаржы жылында секвестрлеуге жатпайтын
8. Қаржы министрлiгi ағымдағы жылдың 15 сәуiрiне дейiнгi
осы Ереженiң 3-тармағында көрсетiлген нысанда жасалған алдағы үш
алдағы үш жылдық кезеңге арналған республикалық бюджеттiң қаражатын
алдағы қаржы жылында секвестрлеуге жатпайтын республикалық және жергiлiктi
тиiстi орталық мемлекеттiк органдардың ұсыныстары бойынша жасалған шикiзат
Республикалық бюджет комиссиясы ағымдағы жылдың 20 сәуiрiне дейiнгi
Республикалық бюджет комиссиясы анықтаған республикалық бюджеттің қаражатын жұмсаудың
бағдарламалардың тiзбесiн Қаржы министрлiгi республикалық бюджеттiк бағдарламалардың әкiмшiлерiне,
9. Республикалық бюджеттiң қаражатын жұмсаудың басым бағыттарын, Қазақстан
1) алдағы үш жылдық кезеңге арналған республикалық бюджеттің
республикалық бюджетке түсетiн түсiмдердi;
республикалық бюджеттің тапшылығын (профицитiн);
тиiстi қаржы жылының соңындағы үкiметтiк борыштың лимитін;
Қазақстан Республикасының мемлекеттiк кепiлдiктерiн беру лимитін;
республикалық бюджеттiк бағдарламалар әкiмшiлерiнiң бөлiнісiнде ағымдағы бюджеттiк бағдарламалар
2) республикалық бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттiк мекемелердiң әрбiр бюджеттiк
Республикалық бюджет комиссиясы ағымдағы жылдың 1 мамырынан кешiктiрмей
10. Инвестициялық жобалар бойынша шығыстар лимиттерiн, сондай-ақ республикалық
11. Экономикалық жоспарлау жөніндегі уәкілеттi орган ағымдағы жылы
шегінде инвестициялық жобаларды республикалық бюджеттен қаржыландыру тiзбесi мен
Республикалық бюджет комиссиясы ағымдағы жылы iске асырылатын жобаларды,
Бюджеттiк бағдарламаны орындау кезiнде қол жеткiзiлуi тиiс белгiлi
Бағдарламаның мақсаты жеке мiндеттерге бөлiнедi, яғни басты мақсат
Бағдарламаның мiндеттерi бағдарламаның мақсатын көрсетедi және анық, айқын,
Мiндеттер қойылған мақсаттарға жетудiң негізгi кезеңдерiн білдiруi тиiс;
Қаржы министрлiгi мыналарды қарайды:
осы Ереженiң 12-тармағында көрсетiлген облыстар бюджеттерiнiң болжамды көрсеткiштерiн
бюджеттiк өтiнiмдердi - олардың Республиканың индикативтiк жоспарына, республикалық
Қаржы министрлiгi осы Ереженің 19-тармағында көрсетiлген Республикалық бюджет
1) алдағы үш жылдық кезеңге арналған республикалық бюджеттің
ерекшелiктер бөлінісiнде республикалық бюджетке түсетiн түсiмдердің көлемдерiн;
ағымдағы бюджеттiк бағдарламаларға және бюджеттiк даму бағдарламаларына бөле
республикалық бюджет тапшылығының (профицитiнің) мөлшерiн;
тиiстi қаржы жылының аяғындағы үкіметтiк борыш лимитiн;
Қазақстан Республикасының мемлекеттiк кепiлдiктерiн беру лимитiн;
2) алдағы қаржы жылына арналған республикалық бюджеттi:
акциялардың мемлекеттік пакетi бар акционерлiк қоғамдардан және республикалық
республикалық бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттiк мекемелердiң республикалық бюджеттiк бағдарламалар
Қазақстан Республикасының Үкiметi резервтерінің мөлшерiн;
Қазақстан Республикасының мемлекеттiк кепiлдiктер бойынша міндеттемелерін орындау сомасын;
айлық жалақының, зейнетақының ең аз мөлшерлерiн, айлық есептік
республикалық және жергiлiктi бюджеттердi атқару процесiнде секвестрлеуге жатпайтын
Заң жобасымен бiр мезгiлде Қаржы министрлiгi Қазақстан Республикасының
Республикалық бюджет туралы заңның жобасын Қазақстан Республикасының Үкiметi
Аудандар (қалалар) бюджеттерiнiң болжамды көрсеткiштерiн келiсу және облыстық
1. Аудандардың (қалалардың) жергiлiктi атқарушы органдары ағымдағы жылдың
Аудандардың (қалалардың) бюджеттерiне түсетiн түсiмдердiң болжамын негiздеу үшiн
қажеттi есептеулердi ұсынады.
2. Облыстық бюджеттiк бағдарламалар әкiмшiлерi Республиканың индикативтiк жоспары,
3. Облыстық бюджеттiк бағдарламаның әкiмшiсi әрбiр бюджеттік бағдарлама
4. Облыстың жергiлiктi уәкiлеттi органы мыналарды қарайды:
аудандар (қалалар) бюджеттерiнiң болжамды түсiмдерiн әрi келiседi;
бюджеттiк өтiнiмдердi - олардың Республиканың индикативтiк жоспарына, Облыстың
Олар бойынша жергiлiктi уәкiлеттi органның қорытындысын қоса берумен
Облыстық бюджеттік бағдарламалар әкiмшiлерiнiң бюджеттiк өтінiмдерi бойынша жергiлiкті
5. Облыстың бюджет комиссиясы облыстық бюджеттiк бағдарламалар әкiмшілерiнiң
6. Облыстың жергiлiктi уәкiлеттi органы осы Ереженiң 5-тармағында
1) алдағы үш жылдық кезеңге арналған облыстық бюджеттiң
ерекшелiктер бөлінісiнде облыстық бюджетке түсетiн түсiмдердiң көлемдерiн;
ағымдағы бюджеттiк бағдарламаларға және бюджеттiк даму бағдарламаларына бөле
облыстық бюджет тапшылығының (профицитiнiң) мөлшерiн;
тиiсті қаржы жылының аяғындағы облыстың жергілiкті атқарушы органы
облыстың жергiлiктi атқарушы органының борышын өтеуге және оған
2) алдағы қаржы жылына арналған облыстық бюджеттiң мынадай
облыстық бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттiк мекемелердiң бюджеттiк бағдарламалар (кiшi
жергілікті атқарушы органдар резервтерiнiң мөлшерiн;
жергiлiкті бюджеттен Қазақстан Республикасының Ұлттық қорына берiлетiн ресми
секвестрлеуге жатпайтын жергiлiктi бюджеттiк бағдарламалардың тiзбесiн облыстың бюджет
7. Осы Ереженiң 5-тармағында көрсетiлген облыстық бюджеттiң болжамды
Аудандардың (қалалардың) бюджеттерiн әзiрлеу. Аудандар (қалалар) бюджеттерiнiң жобаларын
1. Ауданның (қаланың) жергiлiктi уәкілеттi органы Республиканың индикативтiк
2. Аудан (қала) бюджетiнің болжамды көрсеткiштерiнiң негiзiнде ауданның
бюджетiне түсетiн түсiмдердiң болжамын қарайды
3. Аудандардың (қалалардың) бюджеттерiнен қаржыландырылатын жергiлiктi бюджеттік бағдарламалардың
Облыстың индикативтiк жоспарының, аумақтарды дамытудың экономикалық және салалық
Ауданның (қаланың) жергiлiктi уәкiлеттi органы ағымдағы жылдың 10
Ауданның (қаланың) бюджет комиссиясы анықтаған аудандық (қалалық) бюджеттің
4. Аудан (қала) бюджетiнiң қаражаты жұмсалуының басым бағыттарын,
1) аудан (қала) бюджетiнiң алдағы үш жылдық кезеңге
аудан (қала) бюджетiне түсетiн түсiмдердi;
аудан (қала) бюджетiнiң тапшылығын (профицитiн);
аудандық (қалалық) бюджеттiк бағдарламалардың әкiмшiлерi бөлiнiсiнде ағымдағы бюджеттік
2) аудандық (қалалық) бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттiк мекемелердiң әрбiр
Ауданның (қаланың) бюджет комиссиясы ағымдағы жылдың 20 сәуiрiнен
5. Инвестициялық жобалар бойынша шығыстардың лимиттерiн қоспағанда, ауданның
(қала) бюджетi шығыстарының лимиттерiн, сондай-ақ ауданның (қаланың) бюджетiнен
Ағымдағы жылы iске асырылатын жобаларды ескере отырып, инвестициялық
6. Ауданның (қаланың) экономикалық жоспарлау жөнiндегi жергiлiктi уәкілетті
Ауданның (қаланың) бюджет комиссиясы ағымдағы жылы iске асырылатын
Аудандық (қалалық) бюджеттiк бағдарламалар әкiмшiлерiнiң бюджеттiк өтiнiмдерiн әзiрлеу
1. Аудандық (қалалық) бюджеттiк бағдарламалар әкiмшiлерi Республиканың индикативтiк
2. Аудандық (қалалық) бюджеттiк бағдарламаның әкiмшiсi әрбiр бюджеттiк
3. Ауданның (қаланың) жергілiктi уәкiлеттi органы бюджеттiк өтінiмдердi
Олар бойынша жергіліктi уәкiлеттi органның қорытындысын қоса берумен
Аудандық (қалалық) бюджеттiк бағдарламалар әкiмшiлерiнiң бюджеттiк өтінiмдерi бойынша
4. Ауданның (қаланың) бюджет комиссиясы аудандық (қалалық) бюджеттік
5. Ауданның (қаланың) жергіліктi уәкілеттi органы осы Ереженің
1) алдағы үш жылдық кезеңге арналған аудан (қала)
аудан (қала) бюджетiне түсетiн түсiмдер көлемдерi ерекшелiктер бөлінісiнде;
аудан (қала) бюджетi шығыстарының көлемдерi ағымдағы бюджеттiк бағдарламалар
аудан (қала) бюджетi тапшылығының (профицитiнің) мөлшерi;
2) алдағы қаржы жылына арналған аудан (қала) бюджетінің;
аудандық (қалалық) бюджеттен қаржыландырылатын мемлекеттік мекемелердің бюджеттiк бағдарламалар
жергілiктi атқарушы органдар резервтерiнің мөлшерi;
жергiлiктi бюджеттi атқару процесiнде секвестрлеуге жатпайтын жергiлiктi бюджеттiк
6. Осы Ереженің 5-тармағында көрсетiлген аудан (қала) бюджетінің
Аудан (қала) бюджетiнің жобасын мақұлдау
1. Ауданның (қаланың) жергiлiктi уәкілеттi органы ауданның (қаланың)
Алдағы қаржы жылына арналған аудан (қала) бюджетi жобасының
2. Ауданның (қаланың) жергiлiктi уәкiлеттi органы ауданның (қаланың)
Аудан (қала) бюджетiнiң жобасымен бiр уақытта ауданның (қаланың)
3. Ауданның (қаланың) жергiлiктi атқарушы органы аудан (қала)
4. Аудандардың (қалалардың) жергiлiктi атқарушы органдары облыстық бюджет
5. Облыстардың жергiлiктi атқарушы органдары аудандық мәслихаттар бюджетті
Республикалық және жергілікті
бюджеттердің жобаларын
әзiрлеу ережесiне
1-қосымша
Алдағы қаржы жылында секвестрлеуге жатпайтын ____________
бюджеттiк (респ. жерг.) бағдарламалар тiзбесi жөнiнде ұсыныстар
Р/с !Әкім.!Бағ.!Бюджеттік !Бағдарламаның!өткен!Ағымдағы!
N ші N !дар.!бағдарламаның !(кіші бағдар.!жыл.
! !ма. !ламаның) атауы!міндеттері
! !лар !
! ! N
! !
---------------------------------------------------------------------------
1 !
І.
бағдарламалар:
1
2
ІІ
қаржыландырылмаған) бюджеттiк
бағдарламалар:
1
2
Жиыны:
---------------------------------------------------------------------------
таблицаның жалғасы:
--------------------------
Р/с! Негіздеме* ! Ескерту
N !
--------------------------
1 ! 9
--------------------------
І.
ІІ
Жиыны х
--------------------------
* Осы бағанда бағдарламаны (кiші бағдарламаны) толық көлемде
Заңнамалық кесiмге сiлтеме жасалған кезде баптардың нөмірлерiн көрсету
Осы нысанға әкiмшiлік шығыстар енгiзiлмейдi.
Бюджеттiк бағдарламалар
әкiмшiсiнiң басшысы ____________
(қолы)
Республикалық және жергілікті
бюджеттердің жобаларын
әзiрлеу ережесiне
2-қосымша
__________________________________
Бюджеттік бағдарламаның әкiмшiсi
__________________________ жылдарға арналған
____________________________________________
(бюджеттік бағдарламаның атауы)
ПАСПОРТЫ
1. Құны
2. Бюджеттiк бағдарламаның нормативтiк құқықтық негiзi
3. Бюджеттiк бағдарламаны қаржыландыру көздерi
4. Бюджеттiк бағдарламаның мақсаты
5. Бюджеттiк бағдарламаның мiндеттерi
6. Бюджеттiк бағдарламаны iске асыру жөнiндегi iс-шаралар жоспары
---------------------------------------------------------------------------
Р/с!Бағдарлама!Кiшi !Кiшi
N ! коды !бағдарлама
!
!
---------------------------------------------------------------------------
1 ! 2
---------------------------------------------------------------------------
7. Бюджеттік бағдарламаны орындаудан күтiлетiн нәтижелер
1. Қазақстан Республикасының Үкіметі бекітетін Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық
2. Жергілікті бюджеттердің жобаларын әзірлеу процесі мынадай кезеңдерді
1) алдағы қаржы жылына арналған түсімдердің болжамды көрсеткіштерін
2) ағымдағы бюджеттік бағдарламалар мен бюджеттік даму бағдарламаларына
3) жергілікті бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерді жасауы;
4) жергілікті бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерін қарау;
5) мәслихаттың тиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджет
3. Ағымдағы бюджеттік бағдарламалар үшін бюджет шығыстарының лимиттерін
1) үш жылдық кезеңге белгіленген облыстық бюджеттен аудандардың
2) бекітілген заттай нормалар;
3) ағымдағы қаржы жылының ағымдағы бюджеттік бағдарламаларының көлемі;
4) бюджеттік шығыстарды ұлғайту немесе азайту жөнінде Орта
5) ағымдағы қаржы жылында аяқталатын ағымдағы бюджеттік бағдарламаларды
6) өзге де қажетті жағдайлар ескеріледі.
4. Ағымдағы бюджеттік бағдарламалар үшін бюджет шығыстарының лимиттері
5. Бюджеттік даму бағдарламалары үшін шығыстардың лимиттері бюджеттік
6. Бюджет комиссиясы ағымдағы қаржы жылының 5 шілдесіне
7. Бюджет комиссиясы мақұлдаған ағымдағы бюджеттік бағдарламалар үшін
8. Облыстың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың экономикалық
1) ағымдағы жылы мемлекеттік, салалық (секторалдық), өңірлік бағдарламалар
2) заңды тұлғалардың жарғылық капиталын қалыптастыруға және ұлғайтуға
9. Бюджет комиссиясы осы Ереженің 8-тармағында көрсетілген тізбе
10.Бюджет комиссиясы мақұлдаған басымды бюджеттік инвестициялық жобалар (бағдарламалар)
11. Бюджеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган бюджеттік
12. Бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері бюджеттік жоспарлау жөніндегі жергілікті
1. Бюджеттік жоспарлау жөніндегі жергілікті уәкілетті орган:
1) бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерінің осы Ережеде
2) Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындаған тәртіппен ұсынылып отырған
3) бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдері бойынша қорытынды
4) аудандардың (облыстық маңызы бар қалалардың) бюджеттеріне облыстық
2. Бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдері жөніндегі қорытындының
3. Бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдері және бюджеттік
4. Бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдері мен бюджеттік
Бірінші кезеңде ағымдағы бюджеттік бағдарламалар енгізіледі. Бұл ретте
Екінші кезеңде бюджеттік даму бағдарламалары енгізіледі. Бюджет комиссиясы
5. Бюджет комиссиясының бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік өтінімдерін
6. Бюджет комиссиясы енгізілген бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік
7. Бюджеттік жоспарлау жөніндегі жергілікті уәкілетті орган мен
8. Бюджет комиссиясы облыстық бюджеттік бағдарламалар, республикалық маңызы
9. Аудандардың (облыстық маңызы бар қалалардың) бюджеттеріне облыстық
10. Бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері үш күндік мерзімде облыстық
Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджетінің жобасын әзірлеу
Алдағы қаржы жылына арналған аудан (облыстық маңызы бар
1. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік жоспарлау
2. Бюджет комиссиясы ағымдағы қаржы жылының 1 тамызына
Ағымдағы бюджеттік бағдарламаларға және бюджеттік даму бағдарламаларына ауданның
3. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджет шығыстарының
4. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік жоспарлау
ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджетінің ағымдағы бюджеттік
ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджетінің бюджеттік даму
5. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) ағымдағы бюджеттік
1) облыстық бюджетке алынатын бюджеттік алулардың бекіткен
2) бекітілген заттай нормалар;
3) ағымдағы қаржы жылының ағымдағы бюджеттік бағдарламаларының көлемі;
4) бюджеттік шығыстарды ұлғайту немесе азайту жөнінде орта
5) ағымдағы қаржы жылында аяқталатын ағымдағы бюджеттік бағдарламаларды
6) өзге де қажетті жағдайлар ескеріледі.
6. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) ағымдағы бюджеттік
7. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік даму
8. Бюджет комиссиясы ағымдағы қаржы жылының 5 тамызына
9. Бюджет комиссиясы мақұлдаған ауданның (облыстық маңызы бар
10. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) экономикалық жоспарлау
1) ағымдағы қаржы жылында мемлекеттік, салалық (секторалдық), өңірлік
2) заңды тұлғалардың жарғылық капиталын қалыптастыруға және ұлғайтуға
11. Бюджет комиссиясы осы Ереженің 10-тармағында көрсетілген тізбе
12. Бюджет комиссиясы мақұлдаған басымды бюджеттік инвестициялық жобалар
13. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік жоспарлау
14. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік бағдарламаларының
Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік бағдарламалары
1. Осы Ереженің 8-тармағына сәйкес жасалған, алдағы үш
Аудандық (облыстық маңызы бар қалалық) бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің
1. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік бағдарламалар
2. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік бағдарламалар
3. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік бағдарламалар
4. Бюджет комиссиясының ауданның (облыстық маңызы бар қаланың)
5. Бюджет комиссиясы ауданның (облыстық маңызы бар қаланың)
6. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың), әкімдердің аппараттарының
7. Бюджет комиссиясы бюджеттік бағдарламалар жөнінде түпкілікті шешім
8. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік бағдарламаларының
Тиісті қаржы жылына арналған ауданның (облыстық маңызы бар
1. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік жоспарлау
Алдағы қаржы жылына арналған ауданның (облыстық маңызы бар
2. Ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) бюджеттік жоспарлау
3. Алдағы қаржы жылына арналған ауданның (облыстық маңызы
1.2.Қазынашылықтың негізгі есептері, қызметтері, операциялары және құқықтары.
– Ұйымның және республикалық бюджеттің кассалық атқарылуын бақылауды
Қазынашылықты мемлекеттік ақпараттық жүйемен қызмет етуін қамтамасыздандыру;
Жергілікті бюджеттердің республикалық құралдармен бақылауды қамтамасыздандыру;
– Республикалық бюджеттің шығыстарын іске
Қазынашылық заңды түрде мынадай негiзгi қызметтердi атқарады:
Мемлекеттік бюджеттің орындалуына қызмет жасау;
Қаржы жылында республикалық бюджеттің шығыстарын қаржыландыру;
Республикалық бюджеттің ағынының нақтылығын болжау;
Мемлекеттік салықтардың және республикалық және жергілікті бюджеттер арасындағы
Оперативті, айлық, кварталды және жылдық республикалық бюджеттердің орындалуына
Қысқа мерзімді қаржылық жоспарлау;
Мемлекеттік қарыздарды басқару;
Қаржылық активтерді басқару;
Бюджеттерді кірістер бойынша орындау;
Бюджеттерді шығыстар бойынша орындау;
Бухгалтерлік есеп;
Аудит және ішкі бақылау;
ҚР үкiметiнiң мемлекеттiк қағаздарына қызмет етуге қатынасады;
Қазақстан аумағында банктердiң, еншiлес банктердiң ашылуына және филиалдары
Банктердiң қызметiн бақылау мен қадағалауды жүзеге асырады және
ҚР-да несиелер бойынша сыйақы (мүдделендiру) пайыз мөлшерлемесiн реттеудi
Қазынашылық мынадай операцияларды жүргiзедi:
Бiрiншi кластық эмитенттермен шығарылатын алты айлық қайтару мерзiмiндегi
Мемлекеттiк бағалы қағаздарды сатып алады және сатады;
Депозиттiк сертификаттармен қайтару мерзiмi бiр жылға жататын борыштық
Бюджеттің кірісін бақылайды.
Депозиттiк және есеп-айырысу операцияларын жүргiзе отырып, бағалы қағаздарды,
Қаржы құралдарымен операцияларды жүзеге асырады;
Қажет кезiнде банктерде және қаржы ұйымдарында шоттар ашады;
Чектердi жазып, векселъдердi бередi;
Жарғыға қайшы келмейтiн өз мiндеттемелерiне сай келетiн басқа
1.3.Қазынашылықтың ақпараттық жүйесіне қойылатын талаптар
1.3.1.Ақпараттық жүйенiң құрылымы
Ақпараттық жүйенiң құрылымы – бұл бағыныңқы жүйенiң функционалды
Тапсырмалар тiзiмi 1-кестеде келтiрiлген.
Тапсырмалардың аталуы Кiретiн көрсеткiштер Шығатын көрсеткiштер Пайдаланушылар
Бюджет кірістері есебі Өтiнiм
Кірістер есебі
ШКО
ККО
Аванстық есеп
Банктер есебі
Шығыстар есебі Мiндеттеме
Бухгалтерия
Касса
Банктер
Кіретін салық түрлері бойынша есеп айырысу есебi Акциздер
ҚҚС
Әлеуметтік салық Мiндеттеме
Бухгалтерия
Касса
Банктер
Салықтық емес түсімдермен есеп айырысулар Капитал
Трансферттерден түсетін кіріс Мiндеттеме Банктер
Бухгалтерия
Касса
Берiлген қарыздар бойынша есеп айырысулар Аванстық есеп Мiндеттеме
Банктер
Касса
1-кесте. Ақпараттық жүйенiң есептер тiзiмi
1.4 Ақпараттық жүйенiң ресурстарына қойылатын талаптар
Ақпараттық ресурс – бұл ақпараттың әр түрлi формаларының
1.4.1. Математикалық жабдықтауға қойылатын талаптар
Математикалық жабдықтау – бұл есептеуiш техникаларын қолданылатын есептердi
Қазiргi таңда әрбiр дербес компъютердiң өзiнiң математикалық жабдықтау
1.4.2.Ақпараттық жабдықтауға қойылатын талаптар
Ақпараттық жабдықтау – бұл ақпараттық жүйенiң мақсаттары мен
Ақпараттық жабдықтауды жобалау оның құрамына кiретiн әр түрлi
Бiртұтастылық қасиетi элементтердiң өзара байланысын бiлдiредi, мұнда
Алшақтатылғандық қасиетi жүйенiң ортадан шектетiлу мүмкiндiгiн және
Адаптивтiлiк – бұл жүйенiң өзгермелi құбылыстарға бейiмделе бiлу
Үйлесiмдiлiк жүйенiң методикалық, ұйымдастырушылық, техникалық және т.б. аспектiлердiң
Дұрыс шешiм алу үшiн ақпараттық жабдықтау кешенiн ұйымдастыру
Ақпаратты енгiзудiң күрделiлiгiн қысқарту үшiн енгiзiлетiн ақпаратты жiктеу
Ақпаратты жабдықтауды ұйымдастырудың қағидалары:
барлық функционалды бағыныңқы жүйелер үшiн ақпараттық жабдықтаудың әдiстемелiк
ақпаратты жинаудың, тiркеудiң және жiберудiң бiр рет орындалуы;
келiп түсетiн ақпараттың толықтылығы;
енгшiзiлетiн ақпараттың дәлдiлiгi және туралылығы;
ауытқу әдiсi бойынша ақпаратты енгiзу;
шығарылатын ақпаратты басқару жүйесiне жiберудiң мерзiмдiлiгi;
ақпаратты сығу;
ақпараттық жабдықтаудың қызмет ету шығындарын минимизациялау.
Ақпаратты жабдықтауды жобалау мен құру жүйелi түрде келесiдей
Нәтижелер туралы ақпарат келесiдей талаптарға сай болуы тиiс:
аяқталғандылық, анализ жүргiзуге қажеттi есеп беру ақпаратын алудың
алынған ақпараттың туралылығы, құжаттардың дұрыс дайындалуы;
бекiтiлген стандарттарға сәйкестiгi;
анықтылық, ақпарат кез келген пайдаланушыға түсiнiктi болуы қажет;
қырағылық, анықталмағандық жағдайында шешiм қабылдау кезiнде активтер мен
қарама-қарсы қоюшылық, ақпарат пайдалы және мазмұнды болуы үшiн
кезектiлiк, шаруашылық операциялар есебiнiң әдiстерi есептi бiр кезеңнен
Енгiзiлетiн және шығарылатын ақпарат келесiдей түрде анықталуы қажет:
басу құралдарында алынған құжаттар түрiнде;
өңдеудiң басқа циклдерiнде пайдалану үшiн машина iшiндегi ақпараттық
1.4.3.Лингвистикалық жабдықтауға қойылатын талаптар
Лингвистикалық жабдықтау – бұл тiл құралдарынң, ғылыми-техникалық терминдердiң
Бухгалтерлiк есептегi лингвистiк жабдықтаудың тiл құралдары екiге бөлiмге
Программалау тiлiн таңдаудың мақсаттылығы сервистiк программа құралдарының болуымен,
Лингвистикалық жабдықтауға қойылған талаптарды есепке ала отырып, деректер
1.4.4.Программалық жабдықтауға қойылатын талаптар
Программалық жабдықтау – ақпараттық жүйенiң функцияларын iске асыратын
Программалық жабдықтауға қойылатын талаптар пайдаланушылардың нақты программалық өнiмге
Есептер кешенiне жасалынып жатқан программалық жабдықтау бөлiмше функцияларын
Программалық жабдықтауды құру кезiнде модулъдiлiк, өзiндiк және пайдалану
Пайдалану икемдiлiгiн арттыру мақсатында келесiдей мүмкiндiктердi қарастыру қажет:
жұмыстың диалогтiк режимi (меню);
модулъдi автоматты түрде шақыру;
үзiлiстен кейiн жұмысты жалғастыру;
ақпараттық массивтер жағдайы туралы анықтамалар беру.
Жүйелiк жабдықтаудың құрамына кiретiн операциялық жүйе пайдалануда қарапайым
Программалық жабдықтау қамтамасыз етуi қажет:
пайдаланушыларды регламенттiк және сұранысты-жауап беру режимдерiнде қызмет көрсету;
функционалдық есептердi шешу;
өзара байланысқан есептердi шешудiң кезектiлiгiн басқару;
ақпараттың сақталуын және оның жаңылысудан кейiн қалпына келтiрiлуiн;
деректермен жұмыс iстеу мен жеткiзiлудiң қарапайымдылығын және сенiмдiлiгiн;
пайдаланушыдан келiп түсетiн ақпаратты бақылауды;
ақпаратты қорғауды, ЭЕМ-ге тек автоматтандырылған жұмысшыларға ғана қатынауға
қажет болған жағдайда кешеннiң жекелеген есептерiн шешуге мүмкiндiк
1.4.5.Техникалық жабдықтауға қойылатын талаптар
Есептер кешенiнiң техникалық жабдықтауы деректердi өңдеудiң технологиялық процестерiн
Жүйенiң қызмет етуiнде қолданылатын техникалық құралдар кешенiне мыналар
басқару құралы;
ақпаратты енгiзуге мүмкiндiк беретiн клавиатура;
текстiк және графиктiк ақпаратты кескiндеуге арналған монитор;
басып шығару құралы;
жұмсақ дискеталар дисководы.
Компъютер типiн таңдау ақпаратты сақтау және жаңылысу болған
Ақпараттық жүйенiң қызмет етуi үшiн ETHERNET типтес, секундына
1.4.6.Ұйымдастырушылық жабдықтауға қойылатын талаптар
Ұйымдастырушылық жабдықтау ақпараттық жүйенi құру мен оның жұмыс
Бухгалтерлiк есептегi ақпараттық жүйенi жобалау – бұл ақпараттық
Шешiлетiн есептер кешенiн ұйымдастырушылық жабдықтау шешiм қабылдаудау процессi
персоналды оқытуды (үйретудi) ұйымдастыру;
технологиялық сипаттаманың талаптарын орындау;
жобада көрсетiлген барлық программалық жабдықтауды ұйымдастыруды шеклеулердi орындау;
тек автоматтандырылған жұмысшыларға ғана қатынауды қамтамасыз ету.
ΙΙ-тарау. “Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың” ақпараттық жүйесін талдау
2.1.“Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың” ақпараттық жүйесiндегi тапсырманың қойылымы
Ақпараттық жүйе – бұл экономикалық объекттi басқаруға
Барлық ақпараттық жүйелер құрайтын элементтерiнiң рөлi бойынша екi
Функционалдық жүйе – бұл ақпараттық жүйенiң белгiлi бiр
Тапсырмалар кешенi – бұл анықталған белгiлерi бойынша топтастырылған
басқарудың сол бiр немесе басқа функциясының маңызыы;
басқару процедураларын құру мүмкiндiгi;
басқару персоналының компътерлердi пайдалану деңгейi;
ақпараттық база мен техникалық құралдардың болуымен.
2.2. «Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың» ақпараттық жүйесiнiң концептуалды
Ақпараттық жүйенiң концептуалды схемасы ақпараттық жүйенi құру мен
Автоматтандырылған ақпараттық жүйелердiң жобалық құжаттарын дайындауда жүйенiң әртүрлi
Кез келген ақпараттық жүйе екi бөлiмнен тұратын жүйе
Схеманың қызмет ететiн бөлiмi ақпаратты өңдеу мен жылжу
Ақпараттық жүйенiң қамтамасыз ететiн бөлiмi келесiдей элементтерден тұрады:
Ақпараттық жүйенiң концептуалды схемасы 1-суретте көрсетiлген.
1-сурет. Концептуалды схема
Жүйе Сипаттамасы
Тип АИС
ААЖ Желiлiк
Желi Локалъдi
Локалъдi желi Жұлдызшалық
Жалпы жүйелiк құжаттар құжаттық
Obligations,
TD,
ACW,
RCW,
AR
2.3. Ақпараттық жүйедегi тапсырманың сипаттамасы
Тапсырмалар кешенi Бюджет кірісінің тапсырмасы бойынша деректердi өңдеуге
анықтама жүргiзу;
деректердi енгiзу, өңдеу және түзету;
деректердi жинау және шығарылатын ведомостердi алу, деректердi балансқа
Тапсырмалар кешенiнiң маңызы қажеттi нәтижелi ақпараттарды – есеп
Тапсырманың мақсаты – дұрыс, жедел мәлiметтер алу, сонымен
Тапсырмалар кешенi бюджетте есеп жүргiзу үшiн орындалады.
Берiлген тапсырма ақпараттық жүйе құрылымының бiр бөлiгi болып
Берiлген тапсырманы орындаудың жиiлiгi мен ұзақтығы уақыт пен
Берiлген тапсырмалар кешенiн орындауды автоматтандыру тапсырманы орындау мерзiмiн
Аналитикалық есеп бойынша құрама деректер жылына бiр берiлсе,
Тапсырманың шешiмi болып балансты жасауда және тапсырманы одан
Тапсырманы орындаудың уақытша сипаттамаларын бас бухгалтер анықтайды. Осы
2.3.1.Кiретiн ақпарат
Кiретiн ақпарат ақпараттық жүйенiң кез келген тапсырмасын орындауда
Кiретiн ақпараттың есептерiне мыналар жатады:
Бюджет қорытындысы;
Шығыстық кассалық ордер;
Кiрiстiк кассалық ордер;
Аванстық есеп.
Кiретiн ақпараттардың тiзiмi мен құрылымының сипаттамасы 2-кестеде көрсетiлген.
2-кесте. Кiретiн ақпараттардың тiзiмi мен құрылымының сипаттамасы
Аталуы Идентифика-торы Көрсетiлу формасы Түсу жиiлiгi Ақпарат көзi
1 2 3 4 5
Бюджет қорытындысы TD құжат Операцияның орындалуына байланысты Бас
Шығыстық кассалық ордер ACW құжат Операцияның орындалуына байланысты
Кiрiстiк кассалық ордер RCW құжат Операцияның орындалуына байланысты
Аванстық есеп AR құжат Операцияның орындалуына байланысты Бас
2.3.2.Шығатын ақпарат
Шығатын ақпарат – бұл ақпараттық жүйенiң функцияларын орындау
Шығатын ақпараттың құрамы пен құрылымы 7-кестеде көрсетiлген.
7-кесте. Шығатын мiндеттемелер құжатының құрамы мен құрылымы
Реквизиттiң аталуы Реквизит типi Реквизит ұзындығы
құжат нөмiрi i4 4
Толтырылу датасы date 8
Бекiтiлу датасы date 8
Жабдықтау string 15
Санкциялар string 15
Есеп беретiн тұлға коды i4 5
Есеп беретiн тұлғаның ТАӘ string 50
қала string 50
Валютаның белгiленуi string 3
Валюта string 50
Валютаның курсы r8 8
Сомма r8 8
Ұлттық валютадағы сомма r8 (money) 8
Бюджет лимитi r8 (money) 8
Банк коды i4 8
2.3.3 Ақпараттық база
Ақпараттық база дегенiмiз бұл – сыртқы тасығыштарда сақталатып,
Ақпараттық базаға мыналар кiредi:
ақпараттық массивтер, яғни ақпараттық базаның мазмұнын құрайтын мәлiметтер
ақпаратты кодтау жүйесi және ақпараттық базаның құрылуы мен
Ақпараттық база екiге бөлiнедi: машинадан тыс ақпараттық база
2.3.4. Машинадан тыс ақпараттық база
Машинадан тыс ақпараттық база – бұл ақпараттық жүйенiң
Машинадан тыс ақпараттық базаға жiктеу және кодтау жүйелерi,
мен олардың ақпараттық-есептеу жүйесiнiң жадысында қайталанбауын қамтамасыз етедi.
Экономикалық ақпараттың жiктегiштерi мен кодтарын жобалау – ақпараттық
2.3.5.Ақпараттық моделъ
Ақпараттық моделъ өзара ақпараттық байланыстарды қарастырады, берiлген тапсырма
Кiретiн ақпарат базаға алғашқы құжаттардан енгiзiледi. Автоматтандыру үшiн
Бюджет қорытындысы;
Шығыстық кассалық ордер (ШКО);
Кiрiстiк кассалық ордер (ККО);
Аванстық есеп.
Алғашқы құжаттар негiзiнде сәйкес анықтамалықтамалықтардан ақпараттар автоматты түрде
Есеп беретiн тұлғалар анықтамалығы (Persons);
Бөлiмшелер анықтамалығы (Departments);
Банктер анықтамалығы (Cities);
Валюталар анықтамалығы (Currencies).
Мұндай анықтамалықтардың пайдаланылуы мәлiметтер базасына ақпараттарды енгiзудi жеңiлдетедi
“Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың ” ақпараттық жүйесiнде мәлiметтер
Бiрiншi кесте Obligations деп аталады. Оған “өтiнiм” алғашқы
Екiншi кесте Persons деп аталады. Оған есеп беретiн
Үшiншi кесте Departments деп аталады. Оған қазынашылық бөлiмшелерi
Төртiншi кесте Cities деп аталады. Оған банктер туралы
Бесiншi кесте Currencies деп аталады. Оған валюталар туралы
Алтыншы кесте Documents деп аталады. Оған есеп беретiн
Жетiншi кесте TD (the traveling document) деп аталады.
Сегiзiншi кесте ACW (the account cash warrant) деп
Тоғызыншы кесте RCW (the receipt cash warrant) деп
Оныншы кесте AR (the advance report) деп аталады.
2.3.6.Қолданылатын жiктегiштер
Экономикалық ақпаратты жiктеудiң ең кең қолданылатын жiктеу жүйелерi:
жiктеудiң барлық объектiлерiн есепке алуға мүмкiндiк беретiн жеткiлiктi
экономикалық тұрғыдан ақтайтын тереңдiк (яғни жiктеме деңгейлерiнiң саны);
көптеген жiктелетiн объектiлердi кеңейтуге мүмкiндiк беретiн, сонымен қатар,
жiктеу жүргiзудiң қарапайымдылығы.
Жiктегiш – бұл жiктелетiн топтамалардың аттарының және кодтық
Жiктеу ұғымымен қарастырылып отырған пәндер мен құбылыстардың класс
Жiктеу жүйесi өзара байланыстары мен белгiлерi арасындағы тәуелдiлiктерi
Жiктеудiң иерархиялық жүйесi жiктелетiн топтамалар арасында бағыну (иерархиялық)
Жiктеудiң фасеттiк жүйесi жiктелетiн көптiк жүргiзiлген жiктеудiң нәтижесiнде
Жiктелетiн топтамалар әртүрлi фасеттерден объекттердi кез келген белгiлердiң
Жiктегiш көптеген объекттердi кластарға, классастыларға, топтамаларға, бiруақытта жiктелетiн
Кодтық белгiлеудегi таңбалардың саны кодтың ұзындығы деп аталады.
Кодтарды жобалау кезiнде келесiдей талаптарды ескеру қажет:
кодтарды минималды ұзындықпен жобалау;
кодтардың логикалылығы және ауыстырымдылығы;
шешiлетiн есептердiң ерекшелiктерiн ескеру;
кодтаудың қолданылатын жүйесi мен жалпыға ортақ белгiлердi ескеру;
дамудың перспективаларын ескеру.
Кодтаудың мақсаты деректердi құжаттарға жазуда, оларды машиналық тасығыштарда
Кодтау – символдық белгiлердi жiктелетiн объектiлердiң өте компактiлi
Жекелеген объекттерге кодтарды меншiктеудiң ережелер жиынтығы кодтау жүйесiн
Кодтаудың реттiк жүйесi бiр белгiлi, тұрақты және қарапайым
Кодтаудың тiзбектi жүйесi жiктеудiң иерархиялық жүйесiне сәйкес келедi.
Аралас жүйе бiруақытта басқа жiктеу белгiлерiнен тәуелдiлiгiмен де,
Берiлген тапсырмалар кешенiн шешуде үшiн келесi код пайдаланылады:
– Код немесе есеп беретiн тұлғаның реттiк нөмiрi.
Есеп беретiн тұлғаны кодтауда екi таңбалы код қолданылады
2.3.7.Машина iшiндегi ақпараттық база
Машина iшiндегi ақпараттық база ақпараттық жүйеде қолданылатын мәлiметтер
Машина iшiндегi ақпараттық база машиналық тасығыштарда сақталады. Машиналық
Ақпараттық массив – бұл белгiлi бiр тәсiл бойынша
Машина iшiндегi ақпараттық массивтер тұрақты, сақталатын, жедел және
Сақталатын массивтер басқа да өзара байланысқан есептердi шешу
Жедел массивтер жедел құжаттар негiзiнде жасалады, яғни айнымалы
Қызметтiк массивтер массивтердi автоматтандырылған өңдеуге қажеттi қызметтiк ақпараттардан
Машина iшiндегi ақпараттық база келесiдей тәсiлдер арқылы ұйымдастырылуы
Деректер базасы есте сақтаудың тiкелей қатынау құралдарында (магниттiк
қамтамасыз ету, деректердiң қарама-қайшылығы мен үйлеспеушiлiгiн жою, есептi
Деректер базасын пайдалану деректердi басқаратын деректер базасында орналасқан
Машина iшiндегi ақпараттық база берiлген тапсырманың деректер базасы
Машина iшiндегi ақпараттық база Windows операциондық жүйесiндегi FAT32,
Файлдық жүйе машина iшiндегi ақпараттық базаны пайдаланушы мен
Жолдарға тiкелей қатынау программалық түрде жасалғандықтан, массивтердi өңдеуде
Массивтердiң суреттемесi 8-кестеде көрсетiлген.
8-кесте. Деректер базасы кестелерiнiң атаулары мен сипаттамалары
Аталуы Идентификатор Маңызы
Мiндеттемелер кестесi Obligations Мiндеттемелердiң реквизитерiн құру
Есеп беретiн тұлғалар анықтамалығы Persons Есеп беретiн тұлғалардың
Бөлiмшелер анықтамалығы Departments Бөлiмшелердiң реквизиттерiн сақтау
Банктер туралы анықтамалар Cities Банктер туралы реквизиттерді сақтау
Валюталар анықтамалығы Currencies Валюталардың реквизиттерiн сақтау
Есеп беретiн тұлғалардың құжаттарының кестесi Documents Есеп беретiн
Бюджет кірістері TD Бюджет кірістерінің реквизитерiн құру
Шығыстық кассалық ордер кестесi ACW Шығыстық кассалық ордердiң
Кiрiстiк кассалық ордер кестесi RCW Кiрiстiк кассалық ордердiң
Аванстық есеп кестесі AR Аванстық есептің реквизиттерін құру
2.4.Программалық жабдықтау
2.4.1. Қолданылатын программалық жабдықтарға сипаттама
Программалық жабдықтау ақпараттық жүйенiң мақсаттары мен программалар
Программалық жабдықтаудың құрамына әмбебап құралдармен қоса, әртүрлi жеке
Программалық жабдықтаудың негiзгi үш классын бөлiп көрсетуге болады:
қолданбалы программалық жабдықтаулар – тiкелей пайдаланушылардың жұмыстарын (ақпараттық
жүйелiк программалық жабдықтар - әртүрлi көмекшi функцияларды (операциялық
құралдық жүйелер – бұл жаңа программалар жасауды қамтамасыз
Программаны орындау ортасын таңдау кезiнде мынадай бiрнеше факторды
нақты ортаға программалық жабдықтауды жобалау процессiнiң қиындығы
программалық жабдықтауды жобалау құрал-жабдықтарының болуы;
пайдалану кезiнде программаға өзгерту енгiзу мүмкiндiгi;
пайдаланушы интерфейсiн жасау құралдарының болуы;
программаның орындалу жылдамдығы;
программаның жұмыс iстеудегi сенiмдiлiгi және қателiктерден қорғалуы.
2.4.2.Программалық жабдықтаудың құрылымы
Операциялық жүйе компъютердiң барлық құрылғыларының жұмысын және программалық
Операциялық жүйе қолданушымен диалог ұйымдастырады, орындауға басқа программаларды
Адамның көзқарасынша, операциялық жүйе компъютердiң электрондық құрауыштары,
Дербес компъютердi, яғни олардың операциялық жүйесiн дүние жүзi
Қазiргi операциялық жүйе – бұл бiрнеше жыл iшiнде
Көптеген операцияларды орындаған кезде ОЖ бiзден бiздi қызықтырмайтын
Жалпы жүйелiк программалық жабдықтау
Қазiргi уақытта дербес компъютерде операциялық жүйенiң екi типi
Өз тарихында Microsoft компаниясы ең алдымен Windows NT
Windows жүйесiмен UNIX типтi операциялық жүйе бәсекелеседi.
UNIX – бұл командалық интерфейсi бар көп есептi
Ол 20 жылдан астам бұрын сол кездегi жоғарғы
UNIX және Windows типтi жүйелермен барлық операциялық жүйелердiң
Деректер базасын басқару жүйесi. қазiргi таңда ақпараттардың ағымы
Бұл проблеманы шешу үшiн көмекке компъютерлiк технологиялар келедi.
Қазiргi уақытта дербес компъютерлер үшiн реляциялық типтегi ДББЖ
Деректер базасы негiзiнде үш белгiсi бойынша жiктеледi:
Бiрiншi белгiсi – сақталынған ақпараттың сипатына қарай деректер
Екiншi белгiсi – ақпараттарды сақтау әдiсi бойынша деректер
Үшiншi белгiсi – ақпаратты ұйымдастыру құрылымы бойынша деректер
Реляциялық деректер базасының құрылымы. Реляциялық деректер базасы деп
Кестелердегi деректердiң арқасында қатынастың өте кең тарағаны және
Кестенiң келесi тараған типi – бұл әртүрлi объектiлер
Реляциялық деректер базасында қатарлар жазбалар деп, ал бағаналар
Арнайы программалық жабдықтау
Арнайы программалық жабдықтау – бұл нақты ақпараттық жүйенi
Программалық кешеннiң құрылымдық схемасы жобаланатын жүйенiң негiзгi қырлары
Қорытынды
Бұл курстық жұмыста “ Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың”
“ Қазынашылық бюджетінің кірісін бақылаудың ” ақпараттық жүйесi
Жұмыс нәтижесiнде ақпараттық жабдықтау жасалып, шешiмдер алгоритмi жобаланған.
Қолданылған әдебиеттер:
Бабичева Ю.А. Банковское дело: Учебное пособие. – Москва:
Бралиева Н.Б., Байшоланова К.С., Гагарина Н.Л. Бизнестегі ақпараттық
Бухгалтерские информационные системы: Учебное пособие/ Тулегенов Э.Т.,
Диго С.М. Проектирование баз данных: Учебник. – М.:Финансы
Жуков Е.Ф. Банки и банковские операции. – Москва:
Жуков Е.Ф. Денъги. Кредит. Банки. - Москва: Банки
Инструкция о служебных командировках работников государственных объединений, предприятий
Камаев В.Д. Учебник по основам экономической теории.
Лаврушин О.И. Банковское дело. – Москва: Финансы
Неверова Е.Г. Технология проектирования баз данных и знаний.
Ремеев В.П. FOX PRO 2,5 для MS DOS.
Родостовец В.К. Совершенствование бухгалтерского учета в РК. 1994.
Родостовец В.К, Надеева Н.В. Учет расчетов по командировкам.
Сван Т. Delphi 3.0. – Киев: Диалектика, 1997.
Сейткасимов Г.С. Денъги. Кредит. Банки. – Алматы: Экономика,
Уткин Э.А. База данных банкира.– Москва: ЭКМОС, 1998.
Фаронов В.В. Delphi 7. Учебный курс. - Москва:
Фаронов В.В., Шумаков П.В. Delphi 4. Руководство разработ÷ика
Шафрин Ю. Основы компъютерной технологии. – Москва: ABF,
Настолъная книга валютного дилера. – Москва: Верба, 1992.
Положение о Националъном банке РК.
Положения о структурных подразделениях НБРК.
Проблемы правового обеспечения репо в Казахстане. - Журнал
Сайт “О Националъном банке Республики Казахстан” в Internet,
Учет и анализ дебиторской задолженности: анализ счетов. Примеры
Сайт « О Казначействе Республики Казахстан» .
- 73 -
3
4
5
2
1
ТАб2
Ұйымдаструшы бөлім
Қамтамасыз (жабдықтау) бөлiм
Бухг-ия
Міндеттемелер
Құжат нөмірі, толтырылу датасы, бекітілу датасы, басталу датасы,
Кіретін салық түрлері бойынша есеп айырысу есебi
Бюджет кірістері есебі
Салықтық емес түсімдермен есеп айырысулар
Берілген қарыздар бойынша есеп айырысулар
ТАб3
ТАб4
Анықтамалар
Басты меню
Есеп беретін тұлғалар
Міндеттемелер
Іссапар куәлігі
Бөлімшелер
Анықтамалықтар
ШКО
Қалалар
ККО
Валюта
Құжаттар
Аванстық есеп
Көмек
Программа туралы
Шығу