Жоспар.
І. Кіріспе..................................................................................................................3
2. Негізгі бөлім.
2.1 Бастауыш сыныпта дүниетанудың мазмұны...............................................4
2.2 Дүниетануды оқытудың тәрбиелік
2.3 Дүниетану ғылымын ғылыми
2.4 Дүниетапну сабағының құрылымын таңдау
3. Қорытынды......................................................................................................25
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі..................................................................26
І. Кіріспе.
Бастауыш сыныпта "Дүниені" танытуға байланысты материалдарды оқытуда бірнеше
Біріншіден, адам баласы саясатпен, ғылыммен, өнермен және т.б
Материалдық игілікті ондіруге адам күш жұмсайды және күшті
Оқушылардың дүниетанымының қалыптасуында эмоция мен логикалық ойдың мәні
2. Негізгі бөлім.
2.1 Бастауыш сыныпта дүниетанудың мазмұны.
Оқушылардың дүниетану көзқарасы ғылыми білім негізіңде, оны тиянақты
Қоғам дамуы оқу-ағарту ісінің ғылыми деңгейге көтерілуі нәтижесінде
Білмеген соқыр, Қайғысыз отыр, Тамағы тойса, жатуға" —деп,
Бастауыш сыныпта "Дүниені" танытуға байланысты материалдарды оқытуда бірнеше
Біріншіден, адам баласы саясатпен, ғылыммен, өнермен және т.б
Материалдық игілікті ондіруге адам күш жұмсайды және күшті
Оқушылардың дүниетанымының қалыптасуында эмоция мен логикалық ойдың мәні
Дүниетанымдық қабілеттің керектігі адам баласының бүкіл өмірі табиғат
Адамның болмысы туралы филосбфтар анықтама бергенде, "Адам —
Адамның бүісіл болмысы үш түрлі өлшемнен (биология-лық, психологиялық,
Биологиялық өлшем адамның дене бітімін, тұр-тұлғасын, ой-өрісін қамтиды.
Адамның екінші олшемі — психологиялық олшем. Бұл адамның
Адамның бүкіл болмысын әлеуметтік ортадан бөліп алып қарауға
Дпдмның жекебас ретіндегі ерекшелігі осы үш өлшемнің бірлігінен
Қоғамның дамуы еңбекпен тығыз байланысты. Оған ой еңбегі
Ои еңбегшің нәтижесінде ғылым мен техника жетшіп, өндіріс
Дүниетану оқушыларды объективті дүниемен таныстырады, соны үйретеді, сол
Дүниені тану, білу барысында бала эмоциясының рөлі күшті.
Дүниетануды бастауыш сыныпта оқытудың барысында оқушының таным процесі
Психологиялық тұрғыдан алғанда, адамның бірнеше даму кезеңі бар
Бастауыш сынып оқушыларының психологиялық ерекшелігіне жоғарьща айтылған кезендердің
Оқушылардың дүниетанымын ғылыми түрғыда қалыптастыруға 3-сыныптан бастап бүкіл
Қазіргі танда халықтың әлеуметтік жағдайын жақсарту, азық-түлік қорын
2.2 Дүниетану пәнін оқытудың
Дүниетану курсын өтудің
Дүниетану материалдарымен оқушылар 1-ші кластан бастап кіріседі. Оқушылардың
3-4 класс дүңиетану программалары бұрынғы білімдерінің жалғасы
Дүниетану білімін оқушылар әртүрлі нәрселерден алады: табиғат, оқулықтар,
Тәрбие жұмыстарының тағы бір міндеті — оқушыларға ғылыми
Оқушыларға жансыз дәне жанды Дүние женінде, еңбек адамдары
1-ші кластың өзінде "Біздің мектеп" тақырыбы мектеп учаскесінде
Екінші кластан табиғатты бағдарлау жұмыстары жалғаса береді. Экскурсия,
Айкын материалдарға сүйеніп өсімдіктер мен жакуарларда қандай маусымдық
Табиғатта болатын өзгерістерді оқушылар тікелей өсімдіктерде, жаяуарларда болатьш
Жансыз және жанды дүниенің байланыста болатынын білу біртіндеп
Төұншеағы пәнін оқытудың тізімі.
ғыда қалыптастыру.
ртіпші класта дүниетану курсын өту оқушылардың ғылыми
Табиғат туралы білімдерін біртіндеп қальштасуы, түракты түрде "Бавдарлау
Бастауыш кластарда балаларға диалектикалык заңдар тікелей түсіндірілмейді, түсіндірген
Идеялық-саяси тәрбие
Дүниетану курсын идеялық-саяси бағытта өту - оқушыларға білімді
Оқушыларға идеялық-саяси тәрбие беруде олардың өндіріс озаттарымен, бизнесмендермен,
Қазіргі ксзде оқушыларпі эстетикалық тәрбие беру манызды. Эстетикалык
Табиғатты эстетикалык қабылдау жолы алуан түрлі. Онын ішіндегі
Экологиялық тәрбиенің міндеті - оқушыларға табиғи ортаға жауапкершілікпен,
Қазіргі кезде табиғатты қорғау объективті қалыптасқан жағдай болып
Мұғалімдердің міңдеті қарапайым, оқушыларға түсінікті тілмен, анык мысалдар
мысалдарға байланысты экологиялық
Дүниетану курсында алған
2.3 Дүниетану ғылымын ғылыми
Бастауыш класс оқушыларына экологиялык тәрбие беру белгілі бір
Демек оқушыларға өзін табиғатта қалай ұстау тәртібін, жүйелі
Саштар-гигиеналық тәрбие оқушылардың оқу-тәрбие жұмысы кезінде гигиеналық білімін,
Мектептегі санитар-гигиеналық тәрбие 1-ші кластан басталады. "Біздің үй"
3-ші, 4-ші кластың дүниетану сабақтарының барлығында дерлік оқушыларға
Мысалы 4-ші кластағы "Адам организмі, денсаулық сақтау" деген
"Ас қорыту органдары, тамактану гигиенасы" такырыгпы сабақты өткенде
"Нерв жүйесі мен сезім органдары гигиенасы" тақырыбын өткенде
Еңбекке тәрбиелеу окушылардың теориялық және еңбекке дайындығын камтамасыз
Жаңа программа окыту әдістерін жетілдірумен қатар, оқушыларды еңбекке
Оқу процесінде еңбекке тәрбиедеуге үлкен көніл
Балалардың ең басты еңбегі - оқу
Еңбекке тәрбиелеу ақыл-ой жұмысы мен физикалық жұмыстың байланысын
Оқушылардың дүниетанымын ғылыми түрғыда қалыптастыруға 3-сыныптан бастап бүкіл
2.4 Дүниетану сабағының құрылымын таңдау
Дүниетану курсының мазмұны мен құрылымын таңдау принцип. Дүниетану
Дүнистану пәнінің мазмұны көптеген биология, география, физика, химия,
Бастапқы дүниетану табиғат құбылыстарын материалистік тұрғыдан түсінуге негіз,
Таңдап алынған фактылар бастауыш класс окушыларының жас ерекшеліктеріне,
Табиғатты зерттеу тікелей онымен контактіде Жүргізіледі. Жергілікті материал
Дүниетану курсы програмасы маусыңдық принцип бойынша құрылған. Ссбебі
Өз өлкесі табиғатын зерттеу, оны әр түрлі жыл
Дүниетаиу курсының барлык тақырыптары мен бөлімдері бір-бірімен байланысты.
4-ші класс дүниетану программасы мына тақырыптарды қамтиды: "Кіріспе,
Пәндік сабақтар, экскурсия, бағдарлау, практикалық жұмыстар кезінде горизонт,
Сомымен бірге 4 класс программасында табиғатта жыл мезгілдеріне
Дүниетану оқушыларды объективті дүниемен таныстырады, соны үйретеді, сол
Дүниені тану, білу барысында бала эмоциясының рөлі күшті.
Дүниетануды бастауыш сыныпта оқытудың барысында оқушының таным процесі
Психологиялық тұрғыдан алғанда, адамның бірнеше даму кезеңі бар
3. Қорытынды.
Табиғатты қорғау, оны радионая пайдалану білімі одан әрі
"Адам организмі, денсаулықты қорғау" тақырыбы материалдары окушылардың организмдері,
Дүниетану курсы, пәні мен мазмұны жөніндегі шолу курстын
Дүниетану курсы такырыптарының байлығы, әртүрлілігі бастауыш класс оқушыларын
4. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.
1.С.Б.Кырымский, В.И.Кузнецов. Мировоз зренческие категории в современном естествознании.
2.Б.М.Кедров. Диалектический путь теоретического синтеза современного естествознания. //Синтез
3. Ә.Нысанбаев, ТАбханов. Ойлау тарихының белестері. Фил. тарихы.
4. А. Қасабеков, Ж. Алтаев. Қазақ философиясының тарихына
5.М.С. Орынбеков. Абайдың дүниетанымы мен философиясы. — Алматы.:
6.Ж.Алтаев. Қазақ философиясының қалыптасуы. Док. дис. авторефераты. —
7.Р.Кішібеков, Ү.Сыдықов. Философия. —Алматы: Қазақстан, 1994.- 337 б.
8.М.А.Данилов, Б.П.Есипов. Дидактика. — М.: Изд-во Академ пед.наук
9.М Л Данилов. Процесс обучения в советской школе.-—
10.И. Лернер, М.Н. Скаткж. Пути совершенствования методов обучения.
11.И.Лернер. Дидактические функции и границы применения проблемного обучения.
12.И.Лернер. Процесс обучения и его закономерности.— М.: Знание,
13.Л.В.Занков. О начальном обучении. М.: Изд.АЛН РСФСР,
14. Л.В.Занков. Дидактика и жизнь. М.: Просвещение,
15.М.И.Махмудов. Мектепте проблемалық оқытуды ұйымдастыру. Алматы: Мектеп,
10