Жиынтық бағалауға арналған
әдістемелік ұсыныстар
Қазақстан тарихы
8-сынып
Әдістемелік ұсыныстар мұғалімге 8-сынып оқушыларына Қазақстан тарихы пәні бойынша жиынтық бағалауды жоспарлау, ұйымдастыру және өткізуге көмек құралы ретінде құрастырылған.
Бөлімортақ тақырып бойынша жиынтық бағалаудың тапсырмалары мұғалімге оқушылардың тоқсан бойынша жоспарланған оқу мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Әдістемелік ұсыныстарда бөлімортақ тақырып бойынша жиынтық бағалауды өткізуге арналған бағалау критерийлері мен дескрипторлары бар тапсырмалар ұсынылған. Сондай-ақ, жинақта оқушылардың оқу жетістіктерінің мүмкін деңгейлері (рубрикалар) сипатталған. Дескрипторлары мен балдары бар тапсырмалар ұсыныстар түрінде берілген.
Әдістемелік ұсыныстарды дайындау барысында ресми интернет-сайттағы қолжетімді ресурстар (суреттер, фотосуреттер, мәтіндер, аудио және бейнематериалдар) қолданылды.
МАЗМҰНЫ
I ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 4
Қазақ-жоңғар соғыстары бөлімі бойынша жиынтық бағалау 4
XVIII ғасырдағы Қазақ хандығы бөлімі бойынша жиынтық бағалау 7
II ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 10
XVIII ғасырдағы Қазақстан мәдениеті бөлімі бойынша жиынтық бағалау 10
Отарлау және ұлт-азаттық күрес бөлімі бойынша жиынтық бағалау 13
III ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 16
Отарлау және ұлт-азаттық күрес бөлімі бойынша жиынтық бағалау 16
Қазақстан Ресей империясының құрамында бөлімі бойынша жиынтық бағалау 19
Қазақстан Ресей империясының құрамында бөлімі бойынша жиынтық бағалау 22
IV ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР 26
XIХ-XX ғасырдың басындағы Қазақстанның мәдениеті бөлімі бойынша жиынтық
бағалау 26
3
I ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР Қазақ-жоңғар соғыстары бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырыптар
Жоңғар басқыншылығына қарсы Отан соғысының басталуы.
Біртұтас халық жасағының ұйымдастырылуы
Оқу мақсаты
7.4.1.1 Жоңғар шапқыншылығының қазақ халқының
шаруашылығына тигізген зардаптарын анықтау
7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Жоңғар шапқыншылығының шаруашылыққа тигізген
зардабын сипттайды
• Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын бағалайды
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Қазақ халқының шаруашылығына жоңғар шапқыншылығының тигізген зардаптарын сипаттап, дәлелдер келтіріңіз.
1. ______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
дәлел: __________________________________________________________________
________________________________________________________________________
2.______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
дәлел:___________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
3.______________________________________________________________________
________________________________________________________________________
дәлел:___________________________________________________________________
________________________________________________________________________
2. XVII-XVIII ғасырлардағы қазақ хадығының ішкі жағдайы тақырыбында 100-150 сөзден тұратын эссе жазыңыз.
Эссе критерийлері:
Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайы туралы кемінде 3 дерек келтіру;
Жоңғар шапқыншылығына қарсы күресте халықтың бірігуіне әсер еткен 3 оқиғаны жазу;
Қазақ хандығының дамуына үлес қосқан хандардың іс-әрекеттеріне баға беру;
Қазақ хандығының дамуына үлес қосқан батырлардың іс-әрекеттеріне баға беру.
4
Бағалау
Тапсырма
Дескриптор
Балл
критерийі
№
Білім алушы
Жоңғар
1
жоңғар шапқыншылығының шаруашылыққа
1
шапқыншылығыны
тигізген 1-зардабын сипаттайды;
ң шаруашылыққа
жоңғар шапқыншылығының шаруашылыққа
1
тигізген зардабын
тигізген 2-зардабын сипаттайды;
сипттайды
жоңғар шапқыншылығының шаруашылыққа
1
тигізген 3-зардабын сипаттайды;
Қазақ хандығының
2
қазақ хандығының ішкі саяси жағдайы
1
ішкі саяси
туралы 1- дерек келтіреді;
жағдайын
қазақ хандығының ішкі саяси жағдайы
1
бағалайды
туралы 2- дерек келтіреді;
қазақ хандығының ішкі саяси жағдайы
1
туралы 3- дерек келтіреді;
жоңғар шапқыншылығына қарсы күресте
1
халықтың бірігуіне әсер еткен 1- оқиғаны
жазады;
жоңғар шапқыншылығына қарсы күресте
1
халықтың бірігуіне әсер еткен 2- оқиғаны
жазады;
жоңғар шапқыншылығына қарсы күресте
1
халықтың бірігуіне әсер еткен 3- оқиғаны
жазады;
қазақ хандығының дамуына үлес қосқан
1
хандардың іс-әрекеттеріне баға береді;
қазақ хандығының дамуына үлес қосқан
1
батырлардың іс-әрекеттеріне баға береді.
Жалпы балл
11
5
Қазақ-жоңғар соғыстары бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістігі деңгейі
Төмен
Орта
Жоғары
Жоңғар шапқыншылығының
Жоңғар шапқыншылығының
Жоңғар шапқыншылығының
Жоңғар шапқыншылығының
шаруашылыққа тигізген
шаруашылыққа тигізген
шаруашылыққа тигізген
шаруашылыққа тигізген
зардабын сипттайды
123зардабын сипаттауда
123зардабын сипаттауда
зардабын сипттайды
қиналады
қателіктер жібереді
Қазақ хандығының ішкі
Қазақ хандығының ішкі жағдайы
Қазақ хандығының ішкі жағдайы
Қазақ хандығының ішкі
саяси жағдайын бағалайды
туралы 123 дерек келтіруде,
туралы 123 дерек келтіруде, жоңғар
саяси жағдайын бағалайды
жоңғар шапқыншылығына қарсы
шапқыншылығына қарсы күресте
күресте халықтың бірігуіне әсер
халықтың бірігуіне әсер еткен 123
еткен 123 оқиғаны жазуда, қазақ
оқиғаны жазуда, қазақ хандығының
хандығының дамуына үлес
дамуына үлес қосқан хандар мен
қосқан хандар мен батырлардың
батырлардың іс-әрекеттеріне баға
іс-әрекеттеріне баға беруде
беруде қателіктер жібереді
қиналады
6
XVIII ғасырдағы Қазақ хандығы бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Қазақ хандығының Ресей империясына қосылуының
басталуы. Абылай ханның ішкі және сыртқы саясаты
Оқу мақсаты
7.3.2.2 Қазақ хандығының сыртқы саясатының нәтижелерін
анықтау
7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Қазақ хандығының сыртқы саясатының нәтижелерін
сипаттайды
• Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайына баға
береді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Қазақ жерінің Ресей империясының қосылу барысын ретімен орналастырыңыз.
Дұрыс жауапты ретімен орналастырыңыз.
2. Абылай ханның ішкі және сыртқы саясатына талдау жасаңыз.
Абылай
ханның
ішкі
1
саясатының бағыттары
2
Абылай
ханның
сыртқы
1
саясатының бағыттары
2
Ханның саясатының тиімділігіне баға беріңіз
1-дәлел:
2-дәлел:
7
Бағалау критерийі
Тапсыр
Дескриптор
Балл
ма №
Білім алушы
Қазақ хандығының
1
Ресей империясының қазақ жерін жаулауы
1
сыртқы саясатының
бойынша 1-оқиғаны анықтайды;
нәтижелерін сипаттайды
Ресей империясының қазақ жерін жаулауы
1
бойынша 2- оқиғаны анықтайды;
Ресей империясының қазақ жерін жаулауы
1
бойынша 3-оқиғаны анықтайды;
Ресей империясының қазақ жерін жаулауы
1
бойынша 4- оқиғаны дұрыс анықтайды;
Ресей империясының қазақ жерін жаулауы
1
бойынша 5- оқиғаны анықтайды;
Қазақ хандығының ішкі
2
Абылай ханның ішкі саясаттағы 1 -бағытын
1
саяси жағдайына баға
сипаттайды;
береді
Абылай ханның ішкі саясаттағы 2 -бағытын
1
сипаттайды;
Абылай ханның сыртқы саясаттағы 1 -
1
бағытын сипаттайды;
Абылай ханның сыртқы саясаттағы 2 -
1
бағытын сипаттайды;
Абылай ханның саясатының тиімділігіне 1-
1
дәлел келтіреді;
Абылай ханның саясатының тиімділігіне 2-
1
дәлел келтіреді.
Жалпы балл
11
8
XVIII ғасырдағы Қазақ хандығы бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орта
Жоғары
Қазақ хандығының сыртқы
Қазақ жерінің Ресей империясының
Қазақ жерінің Ресей империясының
Қазақ хандығының сыртқы
саясатының нәтижелерін
қосылу барысын 12345 ретімен
қосылу барысын 12345 ретімен
саясатының нәтижелерін
сипаттайды
орналастыруда қиналады
орналастыруда қателіктер жібереді
сипаттайды
Қазақ хандығының ішкі
Абылай ханның ішкі 12 және
Абылай ханның ішкі 12 және сыртқы
Қазақ хандығының ішкі саяси
саяси жағдайына баға
сыртқы 12 саясатының
12 саясатының бағыттарын
жағдайына баға береді
береді
бағыттарын талдауда, 12
талдауда, 12 саясатының
саясатының бағыттарына баға
бағыттарына баға беріп, дәлелдер
беріп, дәлелдер келтіруде қиналады
келтіруде қателіктер жібереді
9
II ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР XVIII ғасырдағы Қазақстан мәдениеті бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
XVIII ғасырдағы халық ауыз әдебиеті
XVIII ғасырдағы қазақтардың материалдық мәдениеті
Оқу мақсаты
7.2.1.1 Cалт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың
құндылықтары мен маңыздылығын анықтау
7.2.2.4 Қолданбалы өнердің жетістіктерін бағалау
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Cалт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың құндылықтары
мен маңыздылығын сипаттайды
• Қолданбалы өнердің жетістіктеріне баға береді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Cалт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптарды сипаттап, құндылығы мен маңыздылығын анықтаңыз.
Cалт-дәстүрлер мен
Сипаттама
Құндылығы мен маңызы
әдет-ғұрып
Ерулік
Жылу жинау
Асар
2. XVIII ғасыр қазақ халқының қолданбалы өнерінің гүлденген дәуірі тақырыбына, ПТМС формуласын қолданып, талдау жасаңыз.
Позиция XVIII ғасыр қазақ халқының қолданбалы өнерінің гүлденген дәуірі деп санауға
боладыболмайды?
Түсіндіру (себебі...)
Мысал (мұны мынадай 2 мысал арқылы дәлелдей аламын ... )
Салдар (қорытынды жасаймын ... )
10
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
Cалт-дәстүрлер мен
1
ерулік әдет-ғұрпының сипаттамасын
1
әдет-ғұрыптардың
жазады;
құндылықтары мен
еруліктің маңыздылығы мен құндылығын
1
маңыздылығын
жазады;
сипаттайды
жылу жинау әдет-ғұрпының
1
сипаттамасын жазады;
жылу жинаудың маңыздылығы мен
1
құндылығын жазады;
асардың сипаттамасын жазады;
1
асардың маңыздылығы мен құндылығын
1
жазады;
Қолданбалы өнердің
2
тақырып бойынша өз позициясын
1
жетістіктеріне баға
таңдайды;
береді
өзі таңдаған позициясының себебін жан-
1
жақты түсіндіреді;
1-мысал келтіреді;
1
2-мысал келтіреді;
1
қорытынды ой жазады.
1
Жалпы балл
11
11
XVIII ғасырдағы Қазақстанның мәдениеті бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орта
Жоғары
Cалт-дәстүрлер мен әдет-
Ерулікжылу жинауасар ұғымдарына
Ерулікжылу жинауасар ұғымдарына
Cалт-дәстүрлер мен әдет-
ғұрыптардың
сипаттама беруде, маңыздылығы мен
сипаттама беруде, маңыздылығы мен
ғұрыптардың құндылықтары мен
құндылықтары мен
құндылығын сипаттауда қиналады
құндылығын сипаттауда қателіктер
маңыздылығын сипаттайды
маңыздылығын
жібереді
сипаттайды
Қолданбалы
өнердің
Тақырып бойынша өз позициясын
Тақырып бойынша өз позициясын
Қолданбалы өнердің жетістіктеріне
жетістіктеріне
баға
таңдауда, өзі таңдаған позициясының
таңдауда, өзі таңдаған позициясының
баға береді
береді
себебін жан-жақты түсіндіруде,
себебін жан-жақты түсіндіруде,
12 мысалдар келтіруде, қорытынды
12 мысалдар келтіруде,
ой жазуда қиналды
қорытынды ой жазуда қиналады
12
Отарлау және ұлт-азаттық күрес бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Сырым Датұлы бастаған ұлт-азаттық қозғалыс.
1836-1838 жылдардағы Бөкей Ордасындағы қазақтардың
көтерілісі. Кенесары Қасымұлы бастаған ұлт-азаттық
қозғалыс
Оқу мақсаты
7.3.1.5 Халықтың отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық
күресінің себеп-салдарын анықтау
7.3.1.6 Ұлт-азаттық көтеріліс басшыларының роліне баға
беру
Бағалау критерийі
Білім алушы
• Отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күрестің себеп-
салдарын сипаттайды
• Ұлт-азаттықкөтеріліс басшыларының ролін
бағалайды
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. XVIII-XIX ғасырларда болған ұлт-азаттық көтерілістердің ортақ себептері мен салдарын сипаттаңыз.
Ұлт-азаттық көтерілістердің ортақ себептері
1
2
Ұлт-азаттық көтерілістердің ортақ салдарлары
1
2
2. XVIII-XIX ғасырлардағы ұлт-азаттық көтеріліс жетекшілерінің рөлі тақырыбында эссе жазыңыз. Өз еркіңіз бойынша бір көтеріліс жетекшісін таңдаңыз.
Исатай ТайманұлыМахамбет Өтемісұлы Сырым ДатұлыКенесары Қасымұлы Эссе критерийлері:
Тұлғаның көтеріліс барысындағы іс-әрекетін сипаттау; Тұлғаның ерлігі туралы кемінде екі дәлел келтіру; Көтерілістің нәтижесін жазу; Көтерілістің тарихи маңызын жазу;
Тұлғаның көтерілістегі роліне (2 дәлел келтіру арқылы)баға беру.
13
Бағалау
Тапсырма
Дескриптор
Балл
критерийі
№
Білім алушы
Отаршылдыққа
көтерілістердің ортақ 1- себебін көрсетеді;
1
қарсы ұлт-азаттық
көтерілістердің ортақ 2- себебін көрсетеді;
1
күрестің себеп-
1
көтерілістердің ортақ 1- салдарын көрсетеді;
1
салдарын
көтерілістердің ортақ 2- салдарын көрсетеді;
1
сипаттайды
Ұлт-азаттық
2
тұлғаның көтеріліс барысындағы іс-әрекетін
1
көтеріліс
сипаттайды;
басшыларының
тұлғаның ерлігі туралы 1-дәлел келтіреді;
1
ролін бағалайды
тұлғаның ерлігі туралы 2- дәлел келтіреді;
1
көтерілістің нәтижесін жазады;
1
көтерілістің тарихи маңызын жазады;
1
тұлғаның көтерілістегі роліне 1-дәлел келтіреді;
1
тұлғаның көтерілістегі роліне 2-дәлел келтреді.
1
Жалпы балл
11
14
Отарлау және ұлт-азаттық күрес бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орта
Жоғары
Отаршылдыққа қарсы
Отаршылдыққа қарсы ұлт-
Отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық
Отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық
ұлт-азаттық күрестің
азаттық күрестің 12 себептерін
күрестің 12 себептерін және 12
күрестің себеп-салдарын
себеп-салдарын
және 12 салдарын сипаттауда
салдарын сипаттауда қателіктер
сипаттайды
сипаттайды
қиналады
жібереді
Ұлт-азаттық
көтеріліс
Тұлғаның көтеріліс барысындағы
Тұлғаның көтеріліс барысындағы іс-
Ұлт-азаттық көтеріліс
басшыларының
ролін
іс-әрекетін сипаттауда, ерлігі
әрекетін
сипаттауда, ерлігі туралы
басшыларының ролін анықтайды
бағалайды
туралы 12 дәлелдер келтіруде,
12дәлелдер келтіруде, көтерілістің
көтерілістің нәтижесін тарихи
нәтижесін тарихи маңызын жазуда,
маңызын жазуда, тұлғаның
тұлғаның
көтерілістегі
роліне 12
көтерілістегі роліне 12 дәлелдер
дәлелдер
келтіруде
қателіктер
келтіруде қиналады
жібереді
15
III ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
Отарлау және ұлт-азаттық күрес бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
ХІХ ғасырдың 40-60 жылдарындағы қазақтардың ортаазиялық
хандықтармен қарым-қатынастары. Қазақстанның Ресей
империясына қосылуының аяқталуы
Оқу мақсаты
7.3.1.5 Халықтың отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің
себеп-салдарын анықтау
7.3.2.2
Қазақ хандығының сыртқы саясатының нәтижелерін
анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
•
Халықтың отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің
себеп-салдарын сипаттайды
•
Қазақ хандығының сыртқы саясатының нәтижелерін
түсіндіреді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Көтерілістердің себеп-салдарын жазыңыз.
Жанқожа Нұрмұхамедұлы бастаған
Есет Көтібарұлы бастаған көтеріліс:
көтеріліс:
Себептері:
Себептері:
Салдары:
Салдары:
2. Қазақ хандығының Ресейге қосылуы салдарынан орын алған өзгерістерді сипаттап, кестені толтырыңыз.
Cалалар Өзгерістер
Әлеуметтік
Экономикалық
Саяси
Мәдени
3. ХVIII ғасырдағы Қазақ хандығының сыртқы саясатындағы жағымды және жағымсыз өзгерістерді сипаттаңыз.
Жағымды өзгерістер
Жағымсыз өзгерістер
Қорытынды ой
16
Бағалау критерийі
Тапсыр
Дескриптор
Балл
ма №
Білім алушы
Халықтың
отаршылдыққа
1
Жанқожа Нұрмұхамедұлы бастаған
1
қарсы ұлт-азаттық күресінің
көтерілістің себебін жазады;
себеп-салдарын сипаттайды
Жанқожа Нұрмұхамедұлы бастаған
1
көтерілістің салдарын жазады;
Есет Көтібарұлы бастаған көтерілістің
1
себебін жазады;
Есет Көтібарұлы бастаған көтерілістің
1
салдарын жазады;
Қазақ хандығының сыртқы
2
Ресейге қосылу салдарынан орын алған
1
саясатының
нәтижелерін
әлеуметтік өзгерісті анықтайды;
түсіндіреді
Ресейге қосылу салдарынан орын алған
1
экономикалық өзгерісті анықтайды;
Ресейге қосылу салдарынан орын алған
1
саяси өзгерісті анықтайды;
Ресейге қосылу салдарынан орын алған
1
мәдени өзгерісті анықтайды;
қазақ хандығының сыртқы саясатындағы
1
жағымды өзгерісті сипаттайды;
3
қазақ хандығының сыртқы саясатындағы
1
жағымсыз өзгерісті сипаттайды.
қорытынды ой жазады.
1
Жалпы балл
11
17
Отарлау және ұлт-азаттық күрес бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орта
Жоғары
Халықтың отаршылдыққа
Жанқожа Нұрмұхамедұлы
және Есет
Жанқожа Нұрмұхамедұлы және
Есет
Халықтың
отаршылдыққа
қарсы
қарсы ұлт-азаттық күресінің
Көтібарұлы бастаған
көтерілістің
Көтібарұлы
бастаған
көтерілістің
ұлт-азаттық
күресінің
себеп-
себеп-салдарын сипаттайды
себебін, салдарын анықтауда қиналады
себебін,
салдарын
анықтауда
салдарын анықтайды
қателіктер жібереді
Қазақ хандығының
Ресейге қосылу салдарынан орын алған
Ресейге қосылу салдарынан орын алған
Қазақ хандығының сыртқы
сыртқы саясатының
әлеуметтікэкономикалықсаяси
әлеуметтікэкономикалықсаяси
саясатының нәтижелерін
нәтижелерін түсіндіреді
мәдени өзгерісті анықтауда, қазақ
мәдени өзгерісті анықтауда,
қазақ
түсіндіреді
хандығының сыртқы саясатындағы
хандығының
сыртқы
саясатындағы
жағымдыжағымсыз өзгерістерді
жағымдыжағымсыз
өзгерістерді
сипаттауда және қорытынды ой жазуда
сипаттауда және қорытынды ой жазуда
қиналады
қателіктер жібереді
18
Қазақстан Ресей империясының құрамында бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
ХІХ ғасырдың екінші жартысындағы Қазақстандағы
әкімшілік-аумақтық реформалар. Қазақстандағы жаппай
отаршылдық қоныс аудару саясаты
Оқу мақсаты
7.3.1.4
Патша
үкіметі
реформалары
нәтижесіндегі
әкімшілік-аумақтық өзгерістерді түсіндіру
7.1.2.1 Дәстүрлі қазақ қоғамындағы өзгерістерді өткен
тарихи кезеңдермен салыстыру арқылы анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
•
Патша
үкіметі
реформалары
нәтижесіндегі
әкімшілік-аумақтық өзгерістерді сипаттайды
•
Қазақ
қоғамындағы
өзгерістерді
өткен тарихи
кезеңдермен салыстыру арқылы түсіндіреді
Ойлау дағдыларының
Білу және түсіну
деңгейі
Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Тарихи фактілердің ақиқат не жалған екеніндігін анықтаңыз.
№ Тарихи фактілер
Ақиқат
Жалған
1 1867-1868 жылдардағы әкімшілік реформаны М.Сперанский дайындады
2 1867-1868 жылдардағы әкімшілік реформа бойынша Батыс Сібір генерал-губернаторлығына Орал, Семей облыстары енді
3 1867-1868 жылдардағы әкімшілік реформа бойынша облысты әскери губернаторлар басқарды
4 Бөкей ордасы Астрахан губерниясының құрамына қосылды
2. 1867-1868 жылдардағы әкімшілік реформаға дейінгі және реформадан кейінгі қазақ қоғамындағы өзгерістерді салыстырыңыз.
Дәстүрлі қазақ қоғамының
1867-1868 жылғы әкімшілік
ерекшеліктері
реформадан кейінгі өзгерістер
Қазақ халқының
өмір сүру салты
Мәдениеті
Әлеуметтік
құрамы
Қорытынды ой жазыңыз:
19
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
Патша үкіметі
1- фактінің жалған ақиқат екендігін
1
реформалары
1
анықтайды;
нәтижесіндегі әкімшілік-
2- фактінің жалған ақиқат екендігін
1
аумақтық өзгерістерді
анықтайды;
сипаттайды
3 -фактінің жалған ақиқат екендігін
1
анықтайды;
4 -фактінің жалған ақиқат екендігін
1
анықтайды;
дәстүрлі қазақ қоғамындағы халықтың
1
өмір сүру салтын сипаттайды;
реформадан кейінгі қазақ халқының өмір
1
сүру салтын сипаттайды;
дәстүрлі қазақ қоғамындағы халықтың
1
Қазақ қоғамындағы
мәдениетін сипаттайды;
өзгерістерді өткен тарихи
2
реформадан кейінгі қазақ халқының
1
кезеңдермен салыстыру
мәдениетін сипаттайды;
арқылы түсіндіреді
дәстүрлі қазақ қоғамындағы халықтың
1
әлеуметтік құрамын сипаттайды;
реформадан кейінгі қазақ халқының
1
әлеуметтік құрамын сипаттайды;
қорытынды ой жазады.
1
Жалпы балл
11
20
Қазақстан Ресей империясының құрамында бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________
Бағалау критерийі
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орта
Жоғары
Патша үкіметі
1234 тарихи фактілердің
1234 тарихи фактілердің
Патша үкіметі реформалары
реформалары нәтижесіндегі
ақиқатжалған екендігін анықтауда
ақиқатжалған екендігін анықтауда
нәтижесіндегі әкімшілік-
әкімшілік-аумақтық
қиналады
қателіктер жібереді
аумақтық өзгерістерді
өзгерістерді сипаттайды
сипаттайды
Қазақ
қоғамындағы
Дәстүрлі қазақ қоғамындағы
Дәстүрлі қазақ қоғамындағы
Қазақ қоғамындағы өзгерістерді
өзгерістерді өткен тарихи
реформадан кейінгі халықтың өмір
реформадан кейінгі халықтың өмір
өткен тарихи кезеңдермен
кезеңдермен
салыстыру
сүру салтынмәдениетінәлеуметтік
сүру салтынмәдениетінәлеуметтік
салыстыру арқылы түсіндіреді
арқылы түсіндіреді
құрамын түсіндіруде және
құрамын түсіндіруде және қорытынды
қорытынды ой жазуда қиналады
ой жазуда қателіктер жібереді
21
Қазақстан Ресей империясының құрамында бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
Қазақстанда капиталистік қатынастардың дамуы. Жәрмеңке
саудасының дамуы
Оқу мақсаты
7.4.2.1 Капиталистік қатынастардың экономикаға ықпалын
анықтау
7.4.2.2
Сауда қатынастарына жәрмеңкелердің
әкелген
өзгерістерін анықтау
Бағалау критерийі
Білім алушы
•
Капиталистік қатынастардың экономикаға
ықпалын
сипаттайды
• Сауда қатынастарына жәрмеңкелердің әкелген
өзгерістерін көрсетеді
Ойлау дағдыларының
Білу және түсіну
деңгейі
Қолдану
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Тау-кен өндірісіне жұмысқа жалданған қазақ-орыс еңбекшілерінің атауын көрсетіңіз. А) батырақтар В) босқындар С) жатақтар
D) еріктілер
2. ХІХ ғасырда Қазақстанда жәрмеңкенің басты дамыған өңірін көрсетіңіз. А) Ақмола облысы В) Семей облысы С) Өскемен уезі
D) Петропавл уезі
3. Ресеймен сауда жүйесіндегі қазақтардың негізгі тауарын анықтаңыз.
А) астық
В) жер
С) жүн
D) мал
4. Іле су жолымен алғаш рет Қытайға тауар апарып сатқан көпесті көрсетіңіз. А) Вали Ахун Юлдашев В) Мехти Рафаилов С) М.Ниязов
D) С.Мадатов
22
5. Суреттерді пайдалана отырып, капиталистік қатынастардың енуінің нәтижелерін сипаттаңыз.
Алғашқы Қарағанды көмір шахталары
Жалдамалы әйелдердің ауыр еңбегі
Қазақ жеріндегі алғаш темір жолдың
Спасск мыс қорыту пештері
салынуы
Жағымды жағы
Жағымсыз жағы
Қорытынды ой жазыңыз:
6. Жәрмеңкелердің сауданың дамуына қосқан үлесін анықтаңыз.
Жәрмеңкелердің атауы
Жәрмеңкенің қосқан үлесі
23
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
Капиталистік
1-4
тау-кен өндірісіне жұмысқа жалданған
1
қатынастардың
қазақ-орыс
еңбекшілерінің
атауын
экономикаға ықпалын
көрсетеді;
сипаттайды
ХІХ ғасырда Қазақстанда жәрмеңкенің
1
басты дамыған өңірін көрсетеді;
Ресеймен сауда жүйесіндегі қазақтардың
1
негізгі тауарын анықтайды;
Іле су жолымен алғаш рет Қытайға тауар
1
апарып сатқан көпесті көрсетеді;
5
Қазақ
жеріндегі
капиталистік
1
қатынастардың
дамуының
жағымды
жағын сипаттайды;
Қазақ
жеріндегі
капиталистік
1
қатынастардың
дамуының
жағымсыз
жағын сипаттайды;
қорытынды ой жазады;
1
сауданың
дамуына
үлес
қосқан
1-
1
Сауда қатынастарына
жәрмеңкені анықтайды;
сауданың
дамуына
үлес
қосқан
2-
1
жәрмеңкелердің
6
жәрмеңкені анықтайды;
әкелген өзгерістерін
1-жәрмеңкенің
сауданың
дамуына
1
көрсетеді
қосқан үлесін анықтайды;
2-жәрмеңкенің
сауданың
дамуына
1
қосқан үлесін анықтайды.
Жалпы балл
11
24
Қазақстан Ресей империясының құрамында бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға
ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні _____________________________________________
Критериалды
Оқу жетістіктерінің деңгейі
бағалау
Төмен
Орта
Жоғары
Капиталистік
Тау-кен өндірісіне жұмысқа жалданғанТау-кен өндірісіне жұмысқа жалданғанКапиталистік
қатынастардың
қатынастардың экономикағақазақ-орыс еңбекшілерінің атауын
қазақ-орыс еңбекшілерінің атауын
экономикаға
ықпалын
ықпалын сипаттайды
ХІХ ғасырда Қазақстанда жәрмеңкенің
ХІХ ғасырда Қазақстанда жәрмеңкенің
сипаттайды
басты дамыған өңірін
басты дамыған өңірін
Ресеймен сауда жүйесіндегі қазақтардың
Ресеймен сауда жүйесіндегі қазақтардың
негізгі тауарын
негізгі тауарын
Іле су жолымен алғаш рет Қытайға тауар
Іле су жолымен алғаш рет Қытайға тауар
апарып сатқан көпесті көрсетудеҚазақ
апарып сатқан көпесті көрсетудеҚазақ
жеріндегі капиталистік қатынастардың
жеріндегі капиталистік қатынастардың
дамуының жағымдыжағымсыз жақтарын
дамуының жағымдыжағымсыз
сипаттап, қорытынды ой жазуда қиналады
жақтарын сипаттап, қорытынды ой
жазуда қателіктер жібереді
Сауда қатынастарына
Сауданың дамуына үлес қосқан 12
Сауданың дамуына үлес қосқан 12
Сауда қатынастарына
жәрмеңкелердің әкелген
жәрмеңкені анықтауда, 12 жәрмеңкенің
жәрмеңкені анықтауда, 12 жәрмеңкенің жәрмеңкелердің әкелген
өзгерістерін көрсетеді
сауданың дамуына қосқан үлесін
сауданың дамуына қосқан үлесін
өзгерістерін көрсетеді
көрсетуде қиналады
көрсетуде қателіктер жібереді
25
IY ТОҚСАН БОЙЫНША ЖИЫНТЫҚ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН ТАПСЫРМАЛАР
XIХ-XX ғасырдың басындағы Қазақстанның мәдениеті бөлімі бойынша жиынтық бағалау
Тақырып
ХІХ ғасырдағы мәдениеттің дамуы
Оқу мақсаты
7.2.3.2 XIX ғасырдың ІІ жартысындағы білім беру мен ағарту
ісінің даму ерекшеліктерін түсіндіру
7.2.2.1 Халық ауыз әдебиеті мен музыка өнері
туындыларының тарихи дереккөзі ретінде құндылығын
бағалау
Бағалау критерийі
Білім алушы
Білім беру мен ағарту ісінің даму ерекшеліктерін анықтайды
Халық ауыз әдебиеті мен музыка өнері
туындыларының тарихи
дереккөзі
ретінде
құндылығына баға береді
Ойлау дағдыларының
Қолдану
деңгейі
Жоғары деңгей дағдылары
Орындау уақыты
20 минут
Тапсырма
1. Білім беру мен ағарту саласының ерекшелігін анықтаңыз.
ХІХ ғасырдың ІІ жартысындағы білім беру мен ағарту саласының ерекшелігі
a.
b.
c.
d.
e.
2. ХІХ ғасырдағы қазақ халқының ауыз әдбиеті мен музыка өнері туралы ойыңызды ПТМС формуласы арқылы пікіріңізді білдіріңіз.
Позиция ХІХ ғасырдағы қазақ халқының ауыз әдебиеті мен музыка өнері тарихи дерек көзі ретінде құндылығы жоғары құндылығы төмен Түсіндіру (себебі мынадай 2 дәлел келтіре аламын...)
Мысал (мұны мынадай 2 мысал арқылы дәлелдей аламын ... ) Салдар (қорытынды жасаймын ... )
26
Бағалау критерийі
Тапсырма
Дескриптор
Балл
№
Білім алушы
Білім беру мен ағарту
1
білім беру мен ағарту саласының 1-
1
ісінің даму
ерекшелігін жазады;
ерекшеліктерін
білім беру мен ағарту саласының 2-
1
анықтайды
ерекшелігін жазады;
білім беру мен ағарту саласының 3-
1
ерекшелігін жазады;
білім беру мен ағарту саласының 4-
1
ерекшелігін жазады;
білім беру мен ағарту саласының 5-
1
ерекшелігін жазады;
тақырыпқа қатысты өз позициясын
1
анықтайды;
Халық ауыз әдебиеті
өзі таңдаған позициясын түсіндіруде 1-
1
дәлел келтіреді;
мен музыка өнері
өзі таңдаған позициясын түсіндіруде 2-
1
туындыларының
2
дәлел келтіреді;
тарихи дереккөзі
ойын нақтылау үшін 1 -мысал келтіреді;
1
ретінде құндылығына
баға береді
ойын нақтылау үшін 2 -мысал келтіреді;
1
қорытынды жасайды.
1
Жалпы балл
11
27
XIХ-XX ғасырдың басындағы Қазақстанның мәдениеті бөлімі бойынша жиынтық бағалаудың нәтижесіне қатысты ата-аналарға ақпарат ұсынуға арналған рубрика
Білім алушының аты-жөні ___________________________________________
Критериалды бағалау
Оқу жетістіктерінің деңгейі
Төмен
Орта
Жоғары
Білім беру
мен ағарту ісініңБілім беру және ағарту
саласының
Білім беру және ағарту саласының
Білім беру мен ағарту ісінің
даму
ерекшеліктерін 12345 ерекшеліктерін
анықтауда
12345 ерекшеліктерін анықтауда
даму ерекшеліктерін анықтайды
анықтайды
қиналады
қателіктер жібереді
Халық ауыз әдебиеті мен
Өзінің позициясын айтуда,
Өзінің позициясын айтуда,
Халық ауыз әдебиеті мен
музыка өнері
оны түсіндіруде 1 2 дәлел және
оны түсіндіруде 1 2 дәлел және
музыка өнері туындыларының
туындыларының тарихи
мысал келтіріп, қорытынды
мысал келтіріп, қорытынды жасауда
тарихи дереккөзі ретінде
дереккөзі ретінде
жасауда қиналады
қателіктер жібереді
құндылығына баға береді
құндылығына баға береді
28