Ақпарат құралдарының қоғамда атқаратын рөлі.Ақпарат құралдары хабарларды халық арасына таратады, қоғамдық пікір қалыптастырып, саяси жұмыстар жүргізуге және т.б. мүмкімдік береді. Солардың арқасында қоғамда тұрақтылық , ынтымақтастық ахуал орнығады немесе тұрақсыз жағдай қалыптасады. Ақпарат құралдарының адамдарға тигізетінықпалын ескере келе, оны заң шығарушы, атқакрушы, сот билігімен қатар қойып, төртінші үкімет деп атайды. КСРО кезенде ақпарат қуралдары тікелей мемлекетің бақылауында болады.ҚР тәуелсіздік алғаннан кейін шын мәніненде сөз бостандығы беріліп, демокретік жүйе қалыптасып, ақпарат қуралдарын бұрынғыдай қатаң бақылау үрдістен шығып қалады.
Ақпарат құралдары кең мағынасында бұған жұртшылдыққа хабар тарататын құралдардың бәрі-газет,жұрнал, телевизия және радио,пресс-релиздер,жарнамалық мәтіндер,таблоидтер жатады. Қалыптасқан мағынасында: мерзімді баспасөз, телевизия және радио, ақпарат агенттіктері, әр түрлі байаныс жүйелері енеді. Баспасөз телевизия және радио тек ақпарат тарататын құрал ғана емес, олар көпшілдікке ұсынылатын материялдарын түсіндіреді, бұл материялдарына көркемдік түр мен сипат береді, сол арқылы көрерменнің, тындарманның эстетикалдық сұранысын өтейді. Ақпарат құралдары-мемлекеттік тәуелсіздігінің саяси эканомикасын және ғылыми техналогиясын дербестігімен пара-пар басты белгілерінің бірі.
Ақпарат саясаты-мемлекеттік органдардың қоғамдағы ақпараттар желісін дамытуға бағытталған реттеушілік жүйелерді немесе бұқаралық ақпарат құралдарын ғана емес, барлық түрдегі-іскерлік, бәзілдік, хабарламалық т.б.
Сипаттағы ақпараттарды жасауға, сақтауға, өңдеуге, көрсетуге, таратуға байланысты өндірістік үрдістер мен қарым-қатынастардың бүкіл жиынтығын қамтиды. Ақпаратты сақтайтын бұлайша түсіндіру ақпарат индустриясының әр қилы секторларының арасындағы кедергілерді жоя отырып, қарқынды дамып келе жатқан телекоммуникациялары, компьюторлік технол-ларды жаңалау үрдісіне ақпараттарды цифрлау ісіне негізделіп отыр. Мемлекеттік өзінің эканомикалдық әлеуметтік-саяси, ұлттық мүдделеріне сәйкес ақпарат саяатын ұстанады. Мемлекеттік тарихындағы түбірлі реформалар өзгерістерге орай дұрыс тандап алған ақпарат саясаты қоғамның мүдделі мұраттарына жол бастап, өзіндік матермияалдық-рұхани құндылықарын сақтай отырып, әлемдік өркениет деңгейіне көтерілүгек қызмет етеді.
Ақпараттың құрылымы мен жалпы қасиетін, сондай-ақ ақпаратты жинақтау, сақтау, іздеу, қайта өңдеу, түрлендіру тартумен және оны адам қызметінің әр түрлі саласында пайдалануға байланыстымәселен мәселерін зертейттін ғылым саласы. Ақпаратты жинастыру, өңдеу және тарту мәселелерін адам баласының даму тарихының барлық сатысында көкейкесті мәселелердің бірі болып келеді. Жазу мен кітап басу ойлап табылғаннан кейін ақпаратты жинастыру мен таратудың жаңа техналогиясы жасалды. 20ғасырдың басында Бельгия ғылымы П. Отле ғылымы құжаттарды жинақтау, өңдеу, сақтау,іздеу мен таратудың кешенін біріктіруді ұсынды. Дегенмен олардың ақпаратты өңдеу саласына тікелей қатысы болмады. Кейбір жекек өһңдеу операцияларын техникаландыру ешқандай Ақпаратануға елеулі өзгеріс енгізе алмады. Электронды есептеу машинасының пайда болуы бұл жағдайда түбірімен өзгертті. ЭЕМ-ды жеке есептерді шығарудға пайдаланудан кешенді автоматтандыруға пайдалануға көшу жаңа, негізгі қадам болды.КСРО да ақпарат дербес пен мәтінде 50-жылдардың басында қалыптасты. Ал ақпарат Қазақстанда 1957 жылы басталды. Сол жылы Қазақстан мемлекеттік жоспарлау кезінің жанынан ғылыми техника , ақпарат және техника ,эканомика ғылыми зерттеу информаты ашылды.Ондағы зерттеулердің негізгі бағыттары: ғылым техникалық ақпарат мәселелерін зерттеу, ақпараттық қызмет көрсету әдістерін дамытып жетілдіру, автоматты түрде ақпаратты жинау, өңдеу, іздеу, сақтау, тасымалдау. 1991 жылы Қазақстанда Ақпараттану және басқару проблемалары институты ашылды. Оның лабараторияларында іргелі зерттеулер «Ақпараттың, басқарудың және ақпараттық жүйелерді жасаудың теориялық мәселері» және Респи ғылым техникасы бағдарма саласында « халық шаруашылығын ақпараттандыру» бағдармалары бойынша жүргізілді.