Тест тапсырмалары арқылы студенттердің білімдерін бақылау түрі ретінде республиканың жоғары оқу орындарында өткен жүз жылдықтың 90–шы жылдарынан бастап кеңінен қолданылды. 1993 жылы ҚазақстанРеспубликасы Білім беру Министрлігінің О разработке инструментария аттестации учебных заведений №371 бұйрығы бойынша барлық оқу мекемелерінде тестілерді құру жəне мамандардың дайындық деңгейін көтеру мақсатында оқу үрдісіне енгізу міндеттері жүктелді.
Тест тапсырмалары білімгерлердің білім деңгейін тексеруде маңызды, тиімді жəне негізгі əдіс болып отыр.
Тест – бұл стандартталған тапсырма, оның орындалу нəтижелеріне сəйкес тексерілушінің білімі, білігі жəне дағдыларының деңгейін бағалау жүргізіледі. Білімгерлердің білімдерін тиімді бағалау əдістерінің бірі.
Əдістің артықшылығы:
тестілеу арқылы бағалаудың объективтілігінің артуы;
бағалаудың жылдам жүргізілуі;
қарапайымдылығы мен түсініктілігі;
тестілеу нəтижелерінің компьютерлік тəсілмен өңдеулігі;
бағалаудың статистикалық əдістерін қолдану мүмкіндігі.
Тестілеу оқыту деңгейін бақылаудың дəстүрлік жүйесіне маңызды толықтырушы болып табылады. Білімгерлердің білім сапасының деңгейлерін тестілеу арқылы бағалау үшін арнайы педагогикалық тестілер жасалады.
Тестілеудің негізгі мақсаты жоғары оқу орнының мамандарды дайындау сапасын ішкі басқару міндеттеріне, сонымен бірге түлектерді қорытынды аттестациялау, мемлекеттік аттестациялау міндеттеріне байланысты өткізу.
Педагогикалық тестің белгілі мазмұны, өзіне тəн пішіні бар, əрбір тексерілуші білімін сапалы бағалауға жəне тиімді өлшеуге мүмкіндік беретін есептермен (немесе) cұрақтардың жүйесі ретінде анықталады.
Кейінгі кездегі тест тапсырмалары деңгейленіп құрастырылады:
I деңгей – тану;
II деңгей – жаңарту;
III деңгей – білімді, білікті жəне дағдыны ұғына отырып қолдану;
IV деңгей – шығармашылық деңгей, студент білімінің ең жоғарғы деңгейі, терең білім көрінісі болып табылады.
1-ші межелік бақылау тестілері
Білім беруде қазіргі ұйымдастыру менеджменті пәнінен
білімгерлердің білімін бағалауға арналған сұрақтар
1. Педагогикалық менеджмент бұл-
A) Білім беру менеджменті
B) Әлеуметтік менеджмент
C) Оқу тәрбие процесі
D) Педагогтар мен студенттерді басқару
E) Басшылық жасау
2. Менеджмент сөзі қандай мағына білдіреді?
A) басқару, меңгеру
B) шебер
C) білікті маман
D) ұйымдастыру
E) түзету , реттеу
3. Педагогикалық менеджментің негізгі міндеттерінің бірі?
A) Басқару шешімдерін рәсімдеу
B) Тексеру жҥргізу қызметі стилін жетілдіру
C) Ұйымдастыру- басқару
D) Оқу- тәрбие процесін жетілдіру
E) Педагогтар мен студенттерді басқару
4. Өз ісінің мән- жайын жетік білетін маман
A) Менеджер
B) Білікті маман
C) Шебер
D) Жаңашыл ұстаз
E) Кәсіби әдіскер
5. Педагогикалық менеджмент міндеттері қалай анықталады?
A) Басқару мазмұнымен
B) Оқу тәрбие процесімен
C) Басшылық жасаумен
D) Білім мазмұнымен
E) Білім беру процесін басқарумен
6. Педагогикалық менеджмент принципі дегеніміз?
A) Білім беру менеджерінің қызметіне тән маңызды талаптар мен ережелердің жиынтығы,
жеке тұлғалар арасындағы психологиялық қарым қатынасқа негізделген пед. процесс
B) Білім беру менеджерінің қызметіне тән маңызды талаптар мен ережелер
C) Білім беру менеджерінің педагогикалық бағыттау принципі
D) Білім беру процесін басқарудың кешенді принципі
E) Педагогикалық жүйелерді ғылыми негізде басқару
7. Білім беру менеджері қызметінің негізгі принциптерінің бірі?
A)Менеджменттің педагогикалық бағыттылығы
B) Басқару шешімдерін рәсімдеу
C) Ұйымдастыру- басқару
D) Есеп жүргізу
E) Психо- педагогикалық әсер ету
8. Менеджердің өзін- өзі жетілдірудің жүйелі принципі неге негізделген?
A) Теорияда қол жеткен табыстарын алдыңғы қатарлы практикаға ендіру
B) Менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісіне
C) Педагогикалық жүйелерді ғылыми негізде басқаруға
D) Білім беру процесін басқарудың кешенді принципіне
E) Білім беру мекемесінің жұмысын жоспарлауға
9. Басқару функциясының компоненттері:
A) жоспарлау,ұйымдастыру
B) қоғамдық әсер ету
C) психо педагогикалық әсер ету
D) басшылық жасау
E) басқару шешімдерін рәсімдеу
10. Басқару үрдісінің пәрменділік принципі нені талап етеді?
A) Басқару қызметі мен әкімшілік басшылықтың сатылық үлгісінің өзара үйлесімді әрекет етуін
B) Жас ұрпақтың кәсіби біліктілігін жоғары деңгейде оқытуға қол жеткізуді
C) Теорияда қол жеткен табыстарын алдыңғы қатарлы практикага ендіруді
D) Менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісін
E) Білім беру процесін басқарудың кешенді принципін
11. Қызметтік мақсатқа лайықтылық принципі неге негізделген?
A) Жас ұрпақтың кәсіби біліктілігін жоғары деңгейде оқытуға қол жеткізуге
B) Басқару қызметі мен әкімшілік басшылықтың сатылық үлгісінің өзара үйлесімділігіне
C) Теорияда қол жеткен табыстарын алдыңғы қатарлы практикага ендіруге
D) Менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісіне
E) Білім беру процесін басқарудың кешенді принципіне
12. Білім беру менеджері қызметінің принципіне жатпайды:
A) Қоғамдық пікір арқылы әсер ету
B) Менеджменттің педагогикалық бағытылығы
C) Қызметтік мақсатқа лайықтылығы
D) Басқару үрдісінің пәрменділігі
E) өзін өзі жүйелі жетілдіру
13. Менеджмент сөзінің жалпы түсінігі?
A) Басшының алдына қойған мақсаттарға қол жеткізуде, басқа адамдардың еңбектерін,
қабілеттерін жұмылдыра білуі
B) Білім беру мекемесінің жұмысын жоспарлау, реттеу
C) Білім беру процесін басқарудың принциптері мен технологиялық тәсілдерін анықтау
D) Педагогикалық жүйелерді ғылыми негізде басқару
E) Басқару шешімдерін рәсімдеу
14. Педагогикалық менеджмент әдісі:
A) Психо педагогикалық әсер ету
B) Өзін өзі жүйелі жетілдіру
C) реттеу
D) жүйелеу
E) жоспарлау
15. Ұйымдастыру- жарлықтық іс әрекеттерінің мазмұны педагогикалық менеджменттің қай
әдісіне жатады?
A) Менеджердің әкімшілік жұмыс әдісіне
B) Психо педагогикалық әсер ету әдісіне
C) Экономикалық әдіске
D) Қоғамдық әсер әдісіне
E) Өзін өзі жүйелі жетілдіру әдісіне
16. Басқару функциясының компоненттеріне жатпайды:
A) жоспарлау
B) нұсқау беру
C) ұйымдыстыру
D) реттеу
E) бақылау
17. Басқару функциясының компоненттеріне жатады:
A) басқару деңгейлері
B) бақылау
C) нұсқау беру
D) білімді жетілдіру
E) оқыту
18.Кәсіптік білім беру менеджментінің педагогикалық бағыттау принципы:
A) басшылық қызметті негізгі сала кәсіптік оқыту мен тәрбиелеу ісі төнірегінде топтасуы
B) өзін-өзі сынай білу
C) менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісі
D) басқару қызметі мен әкімшілік басшылықтың өзара үйлесімді әрекет етуі
E) менеджердің психологиялық және педагогикалық заңдылықтарды игеруі
19.Менеджердің басқару қызметін өзара бөлісу принципі:
A) басшылық қызметті негізгі сала кәсіптік оқыту мен тәрбиелеу ісі төнірегінде топтасуы
B) өзін-өзі сынай білу
C) менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісі
D) басқару қызметі мен әкімшілік басшылықтың өзара үйлесімді әрекет етуі
E) ұжымдық шығармашылық пен ұжымдық саналы қызметіне арқа сүйеуді талап ету
20.Басқару үрдісінің пәрменділік принципі
A) басшылық қызметті негізгі сала кәсіптік оқыту мен тәрбиелеу ісі төнірегінде топтасуы
B) өзін-өзі сынай білу
C) менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісі
D) басқару қызметі мен әкімшілік басшылықтың өзара үйлесімді әрекет етуі
E) менеджердің психологиялық және педагогикалық заңдылықтарды игеруі
21.Менеджердің өзін-өзі жетілдірудің жүйелі принципі:
A) басшылық қызметті негізгі сала кәсіптік оқыту мен тәрбиелеу ісі төнірегінде топтасуы
B) өзін-өзі сынай білу
C) менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісі
D) басқару қызметі мен әкімшілік басшылықтың өзара үйлесімді әрекет етуі
E) менеджердің психологиялық және педагогикалық заңдылықтарды игеруі
22.Менеджердің қызметтік мақсатына лайықтылық принципі:
A) басшылық қызметті негізгі сала кәсіптік оқыту мен тәрбиелеу ісі төнірегінде топтасуы
B) өзін-өзі сынай білу
C) менеджердің тұрақты шығармашылық ізденісі
D) басқару қызметі мен әкімшілік басшылықтың өзара үйлесімді әрекет етуі
E) менеджердің психологиялық және педагогикалық заңдылықтарды игеруі
23.Педагогикалық менеджмент әдістеріне жатпайды:
A) психо-педагогикалық әсерету әдісі
B) әкімшілік басқару әдісі
C) экономикалық әдістер
D) қоғамдық пікір арқылы әсер ету әдісі
E) ұғымдық басқару әдісі
24.Педагогикалық менеджмент әдістеріне жатпайды:
A) психо-педагогикалық әсерету әдісі
B) әкімшілік басқару әдісі
C) экономикалық әдістер
D) қоғамдық пікір арқылы әсер ету әдісі
E) педагогикалық және психологиялық заңдарды қолдану әдістері
25.Педагогикалық менеджмент әдістеріне жатпайды:
A) психо-педагогикалық әсерету әдісі
B) әкімшілік басқару әдісі
C) экономикалық әдістер
D) қоғамдық пікір арқылы әсер ету әдісі
E) баскару кызметн өз ара болсу
26.Педагогикалық менеджмент әдістеріне жатпайды:
A) психо-педагогикалық әсерету әдісі
B) әкімшілік басқару әдісі
C) экономикалық әдістер
D) қоғамдық пікір арқылы әсер ету әдісі
E) менеджердің өзін-өзі жүйелі жетілдіру әдісі
27.Педагогикалық менеджмент әдістеріне жатады:
A) ұғымдық басқару әдісі
B) педагогикалық және психологиялық заңдарды қолдану әдістері
C) басқару қызметін өзара бөлісу әдісі
D) қоғамдық пікір арқылы әсер ету әдісі
E) менеджердің өзін-өзі жүйелі жетілдіру әдісі
28.Томендегі аталган кай адіс педагогикалық менеджмент әдістеріне жатады:
A) қоғамдық пікір арқылы әсер ету әдісі
B) басқару қызметін өзара бөлісу әдісі
C) өзін-өзі сынай білу әдісі
D) басқару денейлерін қолдану әдісі
E) талдау, реттеу әдісі
29.Педагогикалық менеджмент әдістеріне жатады:
A) экономикалық әдістер
B) басқару қызметін өзара бөлісу әдісі
C) өзін-өзі сынай білу әдісі
D) басқару денейлерін қолдану әдісі
E) талдау, реттеу әдісі
30.Жоспарлау, реттеу, бақылау педагогикалық менеджментің
A) функциялары
B) компоненттері
C) басқару функциясының компоненттері
D) әдістері
E) принциптері
31.Есеп жүргізу, талдау педагогикалық мнеджментінің
A) басқару функциясының компоненттері
B) функциялары
C) принциптері
D) әдістері
E) компоненттері
32.Менеджер қызметін жетістіктерге жету мүмкіндіктерін тежейтін факторлар:
A) өзін-өзі дамытуды тоқтату
B) ұжыммен тіл таба білу қабілеттілігі
C) инновацияға көзқарасы
D) өз саласында жетекші маман болуы
E) ұжымның басқару ерекшілігін білуі
33.Педагогикалық менеджердің дамуына қолайлы факторлар:
A) барлық жауабы дұрыс
B) ұжыммен тіл таба білу қабілеттілігі
C) инновацияға көзқарасы
D) өз саласында жетекші маман болуы
E) ұжымның басқару ерекшілігін білуі
34.Мектепті басқару ...
A) мектеп әкімшілігінің іс-әрекеті
B) педагогикалық кенестер, семинарлар өткізу
C) педагогикалық талдау, жобалау
D) мектеп құрылымын байланыстыру тәсілі
E) қарым-қатынастарды жүйелеу
35.Директор қызметінің педагогикалық блогы:
A) басшылық жасау, зерттеушілік, қарым-қатынас
B) педагогикалық талдау, жобалау
C) оқытушылар ҧжымын топтастыру, тұлжарлық қарым-қатынас
D) дербес басшылық жасау әрекеттері
E) мектеп жұмысының сапасын арттыратын жаңа әдіс-тәсілдер
36.Директор қызметінің қарым қатынатың (комуникативтік) блогы:
A) басшылық жасау, зерттеушілік, қарым-қатынас
B) педагогикалық талдау, жобалау
C) оқытушылар ұжымын топтастыру, тұлжарлық қарым-қатынас
D) дербес басшылық жасау әрекеттері
E) мектеп жұмысының сапасын арттыратын жаңа әдіс-тәсілдер
37.Директор қызметінің зерттеушілік блогы:
A) басшылық жасау, зерттеушілік, қарым-қатынас
B) педагогикалық талдау, жобалау
C) оқытушылар ұжымын топтастыру, тұлжарлық қарым-қатынас
D) дербес басшылық жасау әрекеттері
E) мектеп жұмысының сапасын арттыратын жаңа әдіс-тәсілдер
38.Өзара қарым-қатынас түрлерінін дұрыс аталуы:
A) үйлесімділік, бағыныштылық
B) әрекеттік, құзырлық
C) субординациалық, координациалық, кері байланыс
D) координациалық, әрекеттік
E) ынтымақтыстық, командалық
39.Мектеп басшыларына қойылатын негізгі талаптар:
A) мұғалімдер мен оқушылар арасында қарым-қатынасты орната білу
B) мұғалімдер белсендіре білу
C) қатынас стратегиясын, құралдарын білу
D) іскерлік қатынас, өзін-өзі дамыту, жігерлі дағдыларды меңгеру
E) барлық жауап дұрыс
40.Қатынас құралдарына жатпайды:
A) тіл, дауыс
B) ырғағ
C) мимика, ым
D) құзырлық
E) дене қимылы
41.Қарым-қатынас түрлеріне жатпайды:
A) қарапайым
B) ашық-жабық
C) формальды
D) іскерлік
E) рухани
42.Сабаққа қеңейтілген педагогикалық талдау жасау
A) тәрбиелік талаптарын талдау
B) дидактикалық талаптарын талдау
C) санитарлық-гигиеналық талаптарын талдау
D) психологиялық талаптарын талдау
E) барлық жауабы дұрыс
43.Тексері-бақылаулардың топтарын ата
A) өзін-өзі бақылау
B) өзара бақылаулар
C) әкімшілік тарапынан бақылау
D) өзара бақылау, өзін-өзі бақылау
E) өзін-өзі бақылау, өзара бақылаулар, әкімшілік тарапынан бақылау
44.Кешенді бақылау
A) педагогикалық ұжымды жан-жақты зерттеу
B) белгілі бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
C) тек бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
D) мамандық атауы бойынша, бір пән циклын тексеру
E) бір топтағы жұмыс істейтін оқушыны тексеру
45.Тақырыптық бақылау
A) педагогикалық ұжымды жан-жақты зерттеу
B) белгілі бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
C) тек бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
D) мамандық атауы бойынша, бір пән циклын тексеру
E) бір топтағы жұмыс істейтін оқушыны тексеру
46.Жеке тексеру, бақылау
A) педагогикалық ұжымды жан-жақты зерттеу
B) белгілі бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
C) тек бір окушыны тексеру
D) мамандық атауы бойынша, бір пән циклын тексеру
E) бір топтағы жұмыс істейтін оқушыны тексеру
47.Пәндік жалпылама бақылау
A) педагогикалық ұжымды жан-жақты зерттеу
B) белгілі бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
C) тек бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
D) мамандық атауы бойынша, бір пән циклын тексеру
E) бір топтағы жұмыс істейтін оқушыны тексеру
48.Топтық-жалпылама бақылау
A) педагогикалық ұжымды жан-жақты зерттеу
B) белгілі бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
C) тек бір пән, курс мақсатының орындалуын зерттеу
D) мамандық атауы бойынша, бір пән циклын тексеру
E) бір топтағы жұмыс істейтін оқушыны тексеру
49.Ішкі бақылау функцияларына жатпайды:
A) ақпараттық
B) тәрбиелік
C) дамытушылық
D) іскерлік
E) ұйымдастырушылық
50.Негізгі мәліметтер ағымы:
A) Оқытудың мазмұнына бағытталған;
B) Мұғалімдердің өз бетінше білім алуына, мамандығын көтеруге, кәсіби дамуына бағытталған;
C) Мұғалімдер мен оқушылардын жалпы мәдени сипаттағы білімін кеңейтуді іске асыруға бағытталған;
D) Басқарушыларды өзінің қарауындағы адамдармен тікелей және кері байланыспен
қамтамасыз етуге бағытталған;
E) Мәліметтерді құқықтық-заңдылықпен және нұсқа түрінде қамтамасыз етуге бағытталған.