4. Арифметикалық материалды оқыту технологиясы
2 бөлім
4.1. Есептеу тәсілдері
1. Қосу мен азайтудың () тәсілдері ... көмегімен оқылады
A) калькулятордың
B) разрядтар кестенің
C) сан сызғышының
D) таяқшалардың
Е) доминоның.
2. () тәсілі мынадай білім негізінде енгізіледі
A) бірдің қасиетіне
B) қосудың ауыстырымдылық қасиетіне
C) сан сызғыштың көмегімен
D) таяқшаларды санау арқылы
Е) доминоны пайдалану арқылы.
3. Кестелік қосу мен азайту - бүл:
А) 100 көлеміндегі қосу мен азайту;
В) 20 көлеміндегі қосу мен азайту;
С) 10 көлеміндегі қосу мен азайту,
D) 1000 көлеміндегі қосу мен азайту;
E) бөлшектерді қосу мен азайту.
4. Қосу мен азайтудың () тәсілдері ... негізінде ашылады
A) кестелік қосу жағдайлардағы білім және қосудың ауыстырымдылық қасиеті
B) бірдің қасиеті
C) сан сызғышты қолдану
D) таяқшаларды қолдану
Е) домино қолдану
5. 56 – 40 = (50 - 40) + 6 = 10 + 6 = 16 есептеу тәсілі қандай ережеге негізделген:
A) бірліктерге бірліктерді қосады;
B) бірліктерден бірліктерді азайтады;
C) санды разрядтық қосылғыштардың қосындысымен алмастыру;
D) ондықтарды ондықтарға қосады;
Е) ондықтарды ондықтардан азайтады.
6. 23 ∙ 4 жағдайлары үшін есептеу біліктіліктерін меңгеруге қажетті білім көлемі:
A. Көбейтудің ауыстырымдылық қасиеті
B. Көбейту мен бөлу амалдарының өзара байланысы
C. Сан құрамы
D. Санның разрядтық құрамы, санға қосындыны көбейту қасиеті
E. Белгісіз көбейткішті табу ережесі
7. 36 + 40 = (30 + 40) + 6 = 70 + 6 = 76 есептеу тәсілі қандай ережеге негізделген:
A) бірліктерге бірліктерді қосады;
B) бірліктерден бірліктерді азайтады;
C) санды разрядтық қосылғыштардың қосындысымен алмастыру;
D) ондықтарды ондықтарға қосады;
Е) ондықтарды ондықтардан азайтады.
8. 53 + 4 = 50 + (3 + 4) = 50 + 7 = 57 есептеу тәсілі қандай ережеге негізделген?
A) бірліктерге бірліктерді қосады;
B) бірліктерден бірліктерді азайтады;
C) санды разрядтық қосылғыштардың қосындысымен алмастыру;
D) ондықтарды ондықтарға қосады;
Е) ондықтарды ондықтардан азайтады.
9. 56 – 4 = 50 + (6 - 4) = 50 + 2 = 52 есептеу тәсілі қандай ережеге негізделген?
A) бірліктерге бірліктерді қосады;
B) бірліктерден бірліктерді азайтады;
C) санды разрядтық қосылғыштардың қосындысымен алмастыру;
D) ондықтарды ондықтарға қосады;
Е) ондықтарды ондықтардан азайтады.
10 . 105 784 пен 253 сандарының бөліндісінде неше цифр болатынын анықта:
A) 2;
B) 3;
C) 4;
D) 5;
Е) 1.
11. 54 - 30 = (50 - 30) +4 = 20 + 4 = 24 есептеу тәсілі қандай ережеге негізделген?
A) бірліктерге бірліктерді қосады;
B) бірліктерден бірліктерді азайтады;
C) санды разрядтық қосылғыштардың қосындысымен алмастыру;
D) ондықтарды ондықтарға қосады;
Е) ондықтарды ондықтардан азайтады.
12. Санға қосындыны қосу тәсілі қандай қасиетке негізделген:
A. Қосудың ауыстырымдылық қасиеті
B. Қосудың терімділік қасиеті
C. Көбейтудің терімділік қасиеті
D. Көбейтудің ауыстырымдылық қасиеті
E. Көбейтудің үлестірімділік қасиеті
13. Қосу мен азайтуды өзара кері амалдар ретінде оқыту туындаған:
A. Дамыта оқыту теориясынан
B. Ірі дидактикалық бірліктер теориясынан
C. Айқындылық теориясынан
D. Жиындар теориясынан
Е. С.Н. Лысенкова тәжірибесінен
14. Мәнін есептеу екі таңбалы сандардың разрядтық құрамы туралы білімге негізделген өрнекті көрсетіңіз:
A. 18+2, 24-4, 74-70
B. 45-40, 29-9, 20+7
C. 24+5, 13+7, 25+5
D. 49-7, 50-0, 60+0
E. 20-1, 19+1, 25+1
15. 45+4=(40+5)+4=40+(5+4)=49 есептеу тәсілі негізделген амалдар қасиеті:
A. Қосудың ауыстырымдылық қасиеті
B. Қосындыға санды қосу және санға қосындыны қосу қасиеті
C. Қосындыны санға көбейту қасиеті
D. Саннан қосындыны азайту қасиеті
E. Дұрыс жауабы жоқ
16. Үш-үштен, төрт-төрттен, бес-бестен сана тапсырмасының дидактикалық мақсаты:
A. Көбейтудің мағынасын бекіту
B. Сандар құрамын меңгерту
C. Қосу кестесін пысықтау
D. Жазбаша қосу алгоритмін меңгерту
E. Көбейтудің мағынасын меңгертуге дайындау
17. Есептеу тәсілі екі таңбалы сандарды нөмірлеу жөніндегі білімге негізделген мысалдарды көрсетіңіз:
A. 24+14, 39-12
B. 75-5, 50+5
C. 35С2, 24:12
D. 70-9, 81+3
E. 62-19, 44+11
18. 34+78 өрнегінің дұрыс оқылуы:
A. 34 пен 78 сандарының қосындысы
B. 34 қосу 78
C. 34 пен 78 қосындысының мәні
D. 34-ке 78-ді қосу өрнегі
E. 34 пен 78 өрнегі
19. Баған түрінде қосу мен азайтудың жазбаша тәсілдерімен оқушылар танысады
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
20. Екі таңбалы санға жазбаша (баған түрінде) көбейту енгізіледі:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
21. 1-ді және 0-ді санға көбейту тәсілі қандай білімге негізделіп енгізіледі?
A) көбейту амалының компоненттері мен нәтижесінің арасындағы байланысқа;
B) теңдіктерді салыстыру негізінде;
C) көбейту мен бөлу байланысына;
D) көбейтудің ауыстырымдылық қасиетіне;
Е) көбейтудің анықтамасы білімінің негізінде.
22. Оқушыларды бір таңбалы сандарды ондықтан аттап қосудың тәсілімен таныстыру үшін мұғалім қандай көрнекіліктерді қолданады?
A) түрлі түсті фигураларды және бірінің астында бірі орналасқан екі сөрені;
B) он көлеміндегі қосу кестесін, 10 дөңгелектен салынған жолақтар (ондықтар) және жеке дөңгелек салынған жолақтар (бірліктер);
C) әр түрлі геометриялық фигураларды және қалталы полотноны;
D) көрнекіліктерді қолданудың қажеті жоқ;
Е) екі түсті фигураларды және он қалталы полотноны.
23. 1-ге бөлу тәсілі қандай білімге негізделіп енгізіледі?
A) көбейту амалының компоненттері мен нәтижесінің арасындағы байланысқа;
B) көбейтудің кестелік жағдайларына;
C) көбейту мен бөлу байланысына;
D) көбейтудің ауыстырымдылық қасиетіне;
Е) бөлу амалының компоненттері мен нәтижесінің арасындағы байланысқа.
24. Екі таңбалы санды бір таңбалы санға ауызша бөлу жағдайлары қандай білімге негізделіп қарастырылады?
A) сынап көру арқылы бөліндінің мәнін табу;
B) ондықтар мен бірліктерді санға бөлу;
C) қосындыны санға бөлу ережесіне;
D) теңдік құру арқылы;
Е) ондықтар мен бірліктерді санға бөліп шыққан нәтижелерін көбейту арқылы.
25. Санның квадраты мен кубы туралы түсінік беріледі
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
26. Ауызша көбейтудің жалпы тәсілі негізделген:
A) көбейтудің қосындыға қатысты үлестірмелік қасиетіне;
B) көбейтудің ауыстырымдылық қасиетіне;
C) көбейтудің терімділік қасиетіне;
D) кері амалдар қасиетіне;
Е) көбейтудің ерекше жағдайларына.
27. Қосындыны санға бөлу орындалады:
A) екі тәсілмен: алдымен қосындының мәні есептеледі, одан соң оны санға бөліп, өрнектің мәні табылады; әр қосылғышты санға бөліп, нәтижелерін қосуға болады;
B) бір тәсілмен: бөлінділердің мәнін тауып, одан соң оларды қосып, өрнектің мәні табылады;
C) көп тәсілмен;
D) бір тәсілмен: сынап көру арқылы бөліндінің мәнін табу;
Е) бір тәсілмен: әр қосылғышты санға бөліп, нәтижелерін қосуға болады.
28. 140. 2 037 29100 пен 2910 сандарының бөліндісінде неше цифр болатынын анықта:
A) 2;
B) 3;
C) 4;
D) 5;
Е) 1.
29. 149 3260 мен 394 сандарының бөліндісінде неше цифр болатынын анықта:
A) 2;
A) 2;
B) 3;
C) 4;
D) 5;
Е) 1.
30. 405 945 пен 135 сандарының бөліндісінде неше цифр болатынын анықта:
A) 2;
B) 3;
C) 4;
D) 5;
Е) 1.
31. Екі таңбалы санды бір таңбалы санға ауызша көбейту жағдайлары былай орындалады:
A) санды ондықтар мен бірліктердің қосындысы түрінде жазу және оларды бір таңбалы санға тізбектеп көбейту;
B) санды ондықтар мен бірліктердің қосындысы түрінде жазу, оларды бір таңбалы санға тізбектеп көбейту және шыққан нәтижелерін қосу;
C) санды ондықтар мен бірліктердің қосындысы түрінде жазу, оларды бір таңбалы санға тізбектеп көбейту және шыққан нәтижелерін азайту;
D) есептер шығару арқылы;
Е) санды ыңғайлы қосылғыштардың қосындысы түрінде жазып, оларды бір таңбалы санға тізбектеп бөліп шыққан нәтижелерін қосу.
шамалар
32. Математиканың бастауыш курсында қандай шамалар оқылады?
A) ұзындық, уақыт, масса, аудан, жылдамдық;
B) ұзындық, масса, аудан, көлем, сиымдылық;
C) ұзындық, уақыт, масса, аудан, көлем, сиымдылық;
D) сиымдылық, ұзындық, уақыт, масса, аудан, баға;
Е) масса, ұзындық, уақыт, баға, көлем, құн.
33. Шамаларды қосу және азайтудың жазбаша тәсілдері қай сандарды оқытумен қатар басталады?
A) "Көп таңбалы сандар";
B) "Он" көлеміндегі сандар;
C) "Жүз" көлеміндегі сандар;
D) Мың" көлеміндегі сандар.
Е) Миллион көлеміндегі сандар.
34. Ұзындық өлшем бірліктерімен таныстырудың қай реті дұрыс?
A) см, мм, дм, м, км;
B) см, дм, м, км, мм;
C) см, дм, км, м, мм;
D) мм, см, дм, м, км;
Е) см, дм, м, мм, км.
35. Аудан бірліктері - ар және гектар қай сыныпта енгізіледі?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
36. 9дм 3см+ 6см= см теңдігі тура болатындай бос орынға дұрыс санды тауып қой:
A) 153;
B) 89;
C) 909;
D) 99;
Е) 98.
37. Гектар - ол
A) қабырғалары 10 м шаршы;
B) қабырғалары 100 м шаршы;
C) қабырғалары 10 м шаршының ауданы;
D) қабырғалары 10 м шаршының ауданы;
Е) қабырғалары 100 м шаршының ауданы.
38. Тік бұрышты үшбұрыштың ауданын табу үшін
A) бірдей өлшеммен берілген ұзындығын еніне көбейту керек;
B) қабырғасының квадратын табу керек;
C) оны қарапайым геометриялық фигураларға бөліп, ереже бойынша ауданын табу керек;
D) оның барлық қабырғаларының қосындысын табу керек;
Е) осындай екі үшбұрыштан тік төртбұрыш құрастырып, шыққан тік төртбұрыштың ауданының жартысын табу керек.
39. Мына шамалардың қайсысын салыстыруға болады?
A) 75 м * 56 мин;
B) 18км * 16м2;
C) 8520 мм * 35км;
D) 815л * 35а;
Е) 18кг * 16м3.
40. Шамаларды салыстыру қалай орындалады?
A) бірдей өлшем бірлікпен өрнектелген шамалардың сандық мәндерін салыстыру арқылы;
B) заттарды беттестіру арқылы;
C) өлшеу қүралдардың көмегімен;
D) кестелер кұрастыру арқылы;
Е) көз мөлшерімен.
41. Фигураның ауданы мен оның өлшем бірліктері туралы түсінік енгізіледі:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
42. Шамаларға қолданатын арифметикалық амалдар негізделген:
A) ондық санау жүйесі мен шаманың метрлік жүйесі арасында байланысқа;
B) сандар мен шамаларды салыстыру әдісіне;
C) шамаларды өлшеу тәсілдеріне;
D) қосу мен азайтудың кестелік жағдайларына;
Е) арифметикалық амалдардың жазбаша тәсіліне.
43. Мына шамалардың қайсысын салыстыруға болады?
A) 55км * 56кг;
B) 8м * 16м2;
C) 8500мм * 35км;
D) 815л * 35км;
Е) 805а * 33 мин.
44. Тік бұрышты параллелепипедтің көлемін табу үшін
A) бірдей өлшеммен берілген ұзындығын еніне көбейту керек;
B) қырының кубын табу керек;
C) оның ұзындығын еніне көбейту керек, сонда шыққан көбейтіндіні биіктікке көбейту керек;
D) ұзындығын өзіне көбейту;
Е) жақтарының аудандарының қосындысын табу керек.
45. Ар - ол
A) қабырғалары 10 м шаршы;
B) қабырғалары 100 м шаршы;
C) қабырғалары 10 м шаршының ауданы;
D) қабырғалары 10 м шаршының ауданы;
Е) қабырғалары 100 м шаршының ауданы.
46. Тік төртбұрыштың ауданын табу үшін
A) бірдей өлшеммен берілген ұзындығын еніне көбейту керек;
B) қабырғасының квадратын табу керек;
C) оны қарапайым геометриялық фигураларға бөліп, ереже бойынша ауданын табу керек;
D) оның барлық қабырғаларының қосындысын табу керек;
Е) оның ұзындығы мен енінің көбейтіндісінің жартысын табу керек.
47. Уақыт өлшем бірліктерімен таныстырудың қай реті дұрыс?
A) сағат, минут, секунд, тәулік, апта, ай, жыл, ғасыр;
B) сағат, минут, тәулік, секунд, апта, ай, жыл, ғасыр;
C) сағат, минут, тәулік, жыл, ғасыр , апта, ай, секунд;
D) сағат, минут, тәулік, апта, ай, секунда, жыл, ғасыр;
Е) сағат, секунд, минут,тәулік, апта, ай, жыл, ғасыр.
48. Массаның өлшем бірліктерімен таныстырудың қай реті дұрыс?
A) кг, г, ц, т, мг;
B) г, кг, ц, т, мг;
C) кг, г, мг, ц, т;
D) кг, л, г, ц, т;
Е) кг, г, ц, т.
49. Қабырғалары 10 м шаршының ауданы
A) га;
B) 10 га;
C) 10 ар;
D) Ар
Е) 100 ар.
50. Мына шамалардың қайсысын салыстыруға болмады?
A) 32т * 26кг;
B) 8м * 13м2;
C) 8500 м * 35км;
D) 815л * 35дм3;
Е) 805а * 333м2.
51. Сыйымдылық және оның өлшем бірлігі литр қай концентрде енгізіледі:
A Дайындық кезеңі
B Ондық
C Жүздік
D Мыңдық
E Көп таңбалы сандар
52. 5 см-лік сымның ұзындығын өлшеу нәтижесін дұрыс оқыған жауап:
A. Сымның ұзындығы 5 см-ге тең
B. Сымның ұзындығының мәні 5-ке тең
C. Ұзындық 5-ке тең
D. Берілген сым 5 санынан құралған
E. Бұл кесінді 5 см-ге бөлінеді
53. Кез келген шамамен таныстыруды мұғалім бастау керек:
A. Берілген шаманың өлшем бірлігін таныстырудан
B. Сәйкес өлшеуіш құралмен таныстырудан
C. Балаларда берілген шама туралы түсінікті айқындау мен нақтылаудан
D. Бір атау бірлігінде өрнектелген біртекті шамаларды қосу мен азайтудан
E. Екі атау бірлігінде өрнектелген біртекті шамаларды қосу мен азайтудан
54.Бастауыш мектепте оқытылмайтын ұзындықты өлшеу бірлігі:
A Сантиметр
B Миллиметр
C Метр
D Дециметр
E Дұрыс жауабы жоқ
55. Ұзындық бірлігі - сантиметрмен таныстыру алдында жүргізілетін дайындық жұмысы:
A Ұзындығы белгілі кесіндіні әртүрлі өлшеуіштермен өлшеу
B Ұзындық шамасы туралы оқушыларда бар түсініктерді айқындау
C Сызғыштың көмегімен әртүрлі кесінділерді өлшеу
D Сызғышпен таныстыру
E Сандарды салыстыру
56. Фигураның ауданын өлшеу үшін қолданылатын өлшеуіш құралы:
A. Циркуль
B. Сызғыш
C. Бұрыштық
D. Трансформатор
E. Палетка
57. Оқушылар ұзындық бірлігі – сантиметрмен қай сыныпта танысады:
A 1-сынып
B 2-сынып
C 3-сынып
D 4-сынып
E 5-сынып
58. Масса бірліктері – тонна, центнер қай концентрде оқытылады:
A. Дайындық кезеңі
B. Ондық
C. Жүздік
D. Мыңдық
E. Көп таңбалы сандар
59. Пілдің массасы 5 т. Бұл неше центнер, неше килограмм болады? - тапсырмасы қандай дидактикалық мақсатты көздейді:
A. Масса туралы ұғым қалыптастыру
B. Масса бірліктерімен таныстыру
C. Масса біліктері арасындағы қатынасты тағайындауға үйрету
D. Заттардың массасын өлшеуге үйрету
E. Масса және оның өлшем бірліктері туралы түсінік беру
60. Үлес бойынша санды табу үшін
A) санды сызықтын астындағы санға көбейту керек;
B) санды сызықтын астында тұрған санға бөлу керек;
C) санды сызықтын үстіндегі санға бөлу керек;
D) санды сызықтын үстіндегі санға көбейту керек;
Е) сызықтын астындағы санды берілген санға бөлу керек.
61. Санның немесе шамалардың үлесі туралы түсінік және олардың жазылуымен таныстыру алғаш енгізіледі:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
62. Санның үлесін табу үшін
A) санды сызықтын астындағы санға көбейту керек;
B) санды сызықтын астында тұрған санға бөлу керек;
C) санды сызықтын үстіндегі санға бөлу керек;
D) санды сызықтын үстіндегі санға көбейту керек;
Е) сызықтын астындағы санды берілген санға бөлу керек.
Алгебра және геометрия элементтерін оқыту әдістемесі
63. Тіктөртбұрыштың және шаршының қасиеттері оқылады:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
64.Берілген геометриялық фигуралардың ішінен тек көпбұрыштарды боя - тапсырмасының мақсаты:
A Геометриялық фигуралар туралы ұғымды қалыптастыру
B Кеңістік елестерін дамыту
C Оқушыларда көпбұрыштардың белгілері туралы дұрыс түсінікті қалыптастыру
D Сызба құралдарының көмегімен геометриялық фигураларды салу біліктіліктерін қалыптастыру
E Алгебралық материалды оқып-үйренуге дайындық
65. 1-сыныпта оқытылатын геометриялық фигура:
A Сәуле
B Сүйір бұрыш
C Тік бұрыш
D Шеңбер
E Текше
66. Геометриялық материалдарды көрсетіңіз:
A. Әртүрлі концентрдегі сандардың нөмірленуі
B. Теңдеу
C. Есептер
D. Кесінді
E. Шамалар
67. Алгебралық материалды көрсетіңіз
A Әртүрлі концентрдегі сандардың нөмірленуі
B Есептер
C Шамалар
D Бөлшектер
E Теңсіздіктер
68. Бастауыш мектептегі алгебралық материалдардың мазмұнын көрсетіңіз:
A Сандық және әріптік өрнектер, теңдік, теңсіздік
B шаршы, тіктөртбұрыш
C Теңдеу
D есептер
E А + С
69. Сандық өрнекті көрсетіңіз:
A. 5+а
B. 4-а
C. 20-6
D. 2+х 2+7
E. дұрыс жауабы жоқ
70. Теңдік пен теңсіздік туралы түсінік және олардың сәйкес терминдері алғаш енгізіледі:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
71. Теңдеуді шешудің қандай тәсілдерімен оқушылар үшінші сыныпта танысады?
А) арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілі; теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсіл; қосу мен азайтудың өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі;
B) арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілі; теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсіл;
C) сынап көру тәсілі; қосу мен азайтудың өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі;
D) көбейту мен бөлудің өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі;
Е) арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілі; теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсіл; көбейту мен бөлудің өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі.
72. Әріптік өрнекті көрсетіңіз:
A 5+4
B 5+а
C 20-6
D 2+7 5+4
E Дұрыс жауап жоқ
73. Теңдеуді шешудің арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілдерімен оқушылар алғашқы рет нешінші сыныпта танысады?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
74. Теңдеуді шешудің теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсілдерімен оқушылар алғашқы рет нешінші сыныпта танысады?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды
75. Теңдеуді шешудің қосу мен азайтудың өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілімен оқушылар нешінші сыныпта танысады?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды
76. Теңдеуді шешудің көбейту мен бөлудің өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілімен оқушылар нешінші сыныпта танысады?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды
77. Әріптік өрнектерді енгізуге дайындық жұмыс:
A Өрнектердің мәнін есептеу бойынша жаттықтыру жаттығуларын орындау
B Латын әріптерімен таныстыру
C Айнымалының орнына бос орын болатын тапсырмаларды орындау
D Геометриялық материалдармен жұмыс
E Шамалармен таныстыру
78. Теңдеуді шешудің сынап көру тәсілімен қай сыныпта танысады?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
79. Теңдеуді шешудің қандай тәсілдерімен оқушылар бірінші сыныпта танысады?
A) арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілі;
B) теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсіл;
C) сынап көру тәсілі;
D) қосу мен азайтудың өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі;
Е) көрнекілікке сүйену арқылы.
80. Теңдеуді шешудің қандай тәсілдерімен оқушылар екінші сыныпта танысады?
A) арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілі; теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсіл; қосу мен азайтудың өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі;
B) арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілі; теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсіл;
C) сынап көру тәсілі; қосу мен азайтудың өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі;
D) көбейту мен бөлудің өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі;
Е) арифметикалық амалдардың компоненттері мен нәтижелері арасындағы байланысты пайдалану тәсілі; теңбе-тең түрлендіруге негізделген тәсіл; көбейту мен бөлудің өзара кері амалдар екендігін пайдалану тәсілі.
81. 24:4∙2:3 өрнегіндегі амалдарды орындау реті:
A. Солдан оңға қарай ретімен
B. Алдымен көбейту амалы, сосын бөлу амалы орындалады
C. Алдымен бөлу амалы, сосын көбейту
D. Оңнан солға қарай орындалады
E. Қолайлы тәсілмен шығару
Есептерді шығаруға үйрету технологиясы
82.Айырмалық салыстыруға берілген есептер алғаш оқылады:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
83. Есептің түрін анықта:
Бір метр сәтен 90тенге, ол бір метр жібектен 3 есе арзан. Бір метр жібек неше теңге тұрады?
A) санды бірнеше есе кеміту;
B) санды бірнеше есе арттыру;
C) тиісінше бөлу;
D) бірдей қосылғыштардың қосындысын табуға арналған есеп;
Е) сандарды еселік салыстыру.
84. Егер жылдамдық пен қашықтық белгілі болса уақытты қалай табамыз?
A) жылдамдықты қашықтыққа көбейтеміз;
B) қашықтықты жылдамдыққа бөлеміз;
C) жылдамдықты қашықтық бөлеміз;
D) қашықтықты жылдамдыққа көбейтеміз;
Е) жылдамдыққа қашықтықты қосамыз.
85. Бағасы, саны, құны - пропорционал шамалармен байланысты есептер қай сыныптан бастап оқылады?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
86. Есептің шешуін тексеру тәсілдері нешеу?
A) 2: есепті басқа тәсілмен шығару, кері есеп құру және шығару;
B) 3: есепті басқа тәсілмен шығару, кері есеп құру және шығару, алынған нәтиже мен есептің шартын сәйкестендіру;
C) 3: есепті басқа тәсілмен шығару, кері есеп құру және шығару, нәтижені жорамалдау;
D) 1: екі кері есеп құру және шығару;
Е) 4: есепті басқа тәсілмен шығару, кері есеп құру және шығару, алынған нәтиже мен есептің шартын сәйкестендіру, нәтижені жорамалдау.
87. Шешуі бойынша есептің түрін анықта:
1) 6 – 4 = 2(м)
2) 10 : 2 = 5(тг)
3) 5 ∙ 6 = 30(тг)
4) 5 ∙ 4 = 20(тг)
A) төртінші пропорционал шаманы табу есебі;
B) пропорционал бөлуге арналған есеп;
C) екі айырма бойынша белгісіз шаманы табу есебі;
D) қозғалыска байланысты есеп,
Е) айырмалық салыстыруға берілген есеп.
88. Шешуі бойынша есептің түрін анықта:
1) 6 + 4 = 10 (дәптер)
2) 20 : 10 = 2 (теңге)
3) 2 ∙ 6 = 12 (теңге)
4) 2 ∙ 4 = 8 (теңге)
A) төртінші пропорционал шаманы табу есебі;
B) пропорционал бөлуге арналған есеп;
C) екі айырма бойынша белгісіз шаманы табу есебі;
D) қозғалысқа байланысты есеп;
Е) бірігіп жұмыс істеуге берілген есеп.
89. Есептің шешуі қалай жазылған?
22 ∙ 7 – 3 ∙ 7 = 133(кг)
A) түсіндіру арқылы амалдар бойынша;
B) ауызша түсіндіру арқылы амалдар бойынша;
C) теңдеу түрінде;
D) өрнектердің көмегімен;
Е) теңсіздік түрінде.
90. Егер уақыт пен қашықтық белгілі болса, жылдамдықты қалай табамыз?
A) уақытты қашықтыққа көбейтеміз;
B) қашықтықты уақытты бөлеміз;
C) уақытты қашықтыққа бөлеміз;
D) қашықтықты жылдамдыққа көбейтеміз;
Е) қашықтықты жылдамдыққа бөлеміз.
91. Арифметикалық есеппен жұмыс істеу басталады:
A. Есеп мазмұнын таныстырудан
B. Қысқаша шартын құрудан
C. Есептің шартын сұрағынан бөліп алудан
D. Есепті шешу үшін арифметикалық амал таңдап алудан
E. Есепке сұрақ ойластырудан
92. Пропорционал шамалармен байланысты есеп:
A. Белгілі қосылғыш пен қосындының мәні арқылы белгісіз қосылғышты табу
B. Еселік салыстыруға есеп
C. Екі айырмасы бойынша белгісізді табу
D. Мазмұны бойынша бөлу
E. Тең бөліктерге бөлу
93. Есептің шешуін тексеру:
A. Есептермен жұмыс істеуде соңғы кезең болып табылады
B. Есептермен жұмыс істеуде қажет емес
C. Есптермен жұмыс істеуде бірінші кезең
D. Есеп мазмұнын алғаш талдағаннан кейін орындалады
Есеп мәтінін таныстырғаннан кейін орындалады
94. Қозғалысқа берілген есептермен жұмыс істеу әдістемесінің ерекшеліктерінің бірі:
A. Қысқаша жазуды құру
B. Есептің мазмұны бойынша жұмыс
C. Есептің шешуін теңдеу арқылы жазу
D. Есептің шартының схемалық үлгісін құру
E. Артық мәліметтері бар есептерді құрастыру
95. Көбейту амалының нақтылы мағынасын ашу тәсілі:
A. Көбейтіндіні табуға есеп шығару
B. Кестелік көбейту
C. Санды бірнеше есе арттыруға есеп
D. Арифметикалық амалдардың қасиеттері
E. Бірдей қосылғыштардың қосындысын табу
96. Бөлудің нақтылы мағынасын ашуда қолданылатын есеп:
A. Қосындыны табуға есеп
B. Көбейтіндіні табуға есеп
C. Қалдықты табуға есеп
D. Тиесінше бөлуге есеп
E. Еселік салыстыруға есеп
97. Бөлу амалына берілген жай есептің түрі:
А. Көбейтіндінің мәнін табу
В. Қалдық табу
С. Санды бірнеше бірлікке кеміту
D. еселік салыстыру
Е. Қосындыны табу
98. Есептің шешуі қалай жазылған?
22 ∙ 3 – 3 ∙ 4 = 54(кг)
A) түсіндіру арқылы амалдар бойынша;
B) ауызша түсіндіру арқылы амалдар бойынша;
C) теңдеу түрінде;
D) өрнектердің көмегімен;
Е) теңсіздік түрінде.
99. Қозғалысқа берілген есептер оқылады:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
100. Пропорционал шамалармен байланысты есептермен жұмыс істеу әдістемесінің ерекшелігі:
A. Сұрақтың шартын бөлу
B. Есеп бойынша фронтальды әңгіме ұйымдастыру
C. Кестеге есептің қысқаша мазмұнын жазу
D. Есептің шешуін теңдеумен жазу
E. Есепті шешу үшін арифметикалық амал таңдап алу
101. Таблица бойынша есептін түрін анықта:
бағасы
саны
құны
бірдей
6 дәптер
4 дәптер
теңге
A) төртінші пропорционал шаманы табу есебі;
B) пропорционал бөлуге арналған есеп;
C) екі айырма бойынша белгісіз шаманы табу есебі;
D) қозғалысқа байланысты есеп;
Е) белгісіз қосылғышты табуға арналған есеп.
102. 3-4 амалдан туратын мәтінді есептердің шешімінің формасы мынадай болуы қажет:
A) түсіндіру арқылы амалдар бойынша немесе өрнектердің көмегімен;
B) әр амалға сүрақ қою арқылы және сол амалдардан;
C) өрнектердің көмегімен;
D) амалдар бойынша, өрнектердің көмегімен, әр амалға сүрақ қою арқылы және сол амалдардан;
Е) амалдар бойынша, өрнектердің көмегімен, жазбаша түсіндіру арқылы амалдар бойынша
103. Өзара кері есептердің қандай түрлері I-ші сыныпта оқылады?
A) қосындыны табу, белгісіз бірінші қосылғышты және белгісіз екінші қосылғышты табуға арналған;
B) қалдықты, белгісіз азайғышты және белгісіз азайтқышты табуға берілген есептер;
C) санды бірнеше бірлікке арттыру, айырмалық салыстыру, санды бірнеше бірлікке кемітуге берілген есептер;
D) көбейтіндіні табуға, теңдей және тиісінше бөлуге берілген есептер;
Е) санды бірнеше есе арттыру, еселік салыстыру, санды бірнеше есе кемітуге берілген есептер.
104. Таблица бойынша есептін түрін анықта:
бағасы
саны
құны
бірдей
5 кітәп
3 кітәп
?, 130 теңге артық
?
A) төртінші пропорционал шаманы табу есебі;
B) пропорционал бөлуге арналған есеп;
C) екі айырма бойынша белгісіз шаманы табу есебі;
D) қозғалыска байланысты есеп;
Е) белгісіз қосылғышты табуға арналған есеп.
105. Есептің түрін анықта:
Сөреде бірнеше кітап бар еді. Оның 12-сін алғанда, 8 кітап қалды. Сөреде қанша кітап бар еді?
A) белгісіз қосылғышты табу;
B) белгісіз азайғышты табу;
C) белгісіз азайтқышты табу;
D) қосындыны табуға арналған есеп;
Е) қалдықты табуға арналған есеп.
106. Шешуі бойынша есептің түрін анықта:
1) 180 : 15 = 12(есік)
2) 180 : 10 = 18(есік)
3) 12 + 18 = 30(есік)
4) 180 : 30 = 6(күн)
A) төртінші пропорционал шаманы табу есебі;
B) пропорционал бөлуге арналған есеп;
C) екі айырма бойынша белгісіз шаманы табу есебі;
D) қозғалысқа байланысты есеп;
Е) бірігіп жұмыс істеуге берілген есеп.
107.Өзара кері есептердің I-ші түрі қай сыныпта оқылады?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда оқылмайды.
108. Қарама- қарсы қозғалысына берілген есептер оқылады:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
109. Бір бағыттағы қозғалысына берілген есептер оқылады:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
110. Кездесу қозғалысына берілген есептер оқылады:
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
111. Есепті басқа тәсілмен шығар тексеру тәсілі нешінші сыныпта енгізіледі?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
112. Кері есеп құр және шығар тексеру тәсілі нешінші сыныпта енгізіледі?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді.
113. Алынған нәтиже мен есептің шартын сәйкестендіру тексеру тәсілі нешінші сыныпта енгізіледі?
A) 1- ші сыныпта;
B) 2 - ші сыныпта;
C) 3 - ші сыныпта;
D) 4 - ші сыныпта;
Е) бастауыш сыныптарда енгізілмейді
114. Бір амалмен шығарылатын есеп
А) жай есеп; В) Кері есеп С) Өзара кері есеп D) сүрақ есеп; Е ) Құрама есеп
115. Өзара байланысты екі немесе одан да көп амалмен шығарылатын есеп
А) жай есеп; В) Кері есеп С) Өзара кері есеп D) сүрақ есеп; Е ) Құрама есеп