Сабақ мақсаты: Қазақ даласын құрылған батыс түрік қағанатының дамуы, саяси, мәдени ерекшеліктері мен тарихи маңызы туралы баяндау.
Міндеттері;
Тәрбиелілігі: өз жерін кеңейтіп, мемлекет бірлігін сақтау үшін күрескен тайпа билеушілерінің ерлігі дәріптеу, бірлікке, ынтымақтастыққа, өзге ұлт өкілдерімен достық қатынаста болуға тәрбиелеу..
Дамытушылығы: өткен тақырыпты толықтырып, қосымша Шың кітабынан мәліметтер
беру, мәтінмен өз бетімен жұмыс жасауға дағдыландыру.
Білімділік: екі мемлекеттің ұқсастықтары мен ерекшеліктерін салыстырып, халқының құрамындағы тайпалардың қазіргі таңда бір мемлекет халқы болғандығын қазіргі өмірден алынған мысалмен баяндау.
Сабақ түрі: дәстүрлі.
Сабақ әдісі: сұрақтар, сызба – нұсқа,
Сабақ көрнекілігі: сызба, тарақшаларға жазылған тапсырмалар.
Сабақтың жүру барысы:
. ІҰйымдастыру. Оқушыларды түгендеп, назарларын сабаққа аудару,
Біздің ойлау жүйеміз
Секілді бір дәу себет.
Таңдап жүріп саламыз,
Ең маңызды мың дерек.
Сапалысын, дұрысын
Таңдап жина жемістің.
Қажет жерде жаратсаң
Сенің де ол жеңісің.
Мұғалім:
- Ал енді себеттеріңе жинаған өнімдеріңнің сапалылығын анықтайтын кез келді, ол үшін үй тапсырмасын қайталап еске түсірейік.
ІІ. Үй тапсырмасын қайталау
1. Даталармен жұмыс кестесі.
Жылдар----------- оқиғалар
542ж.-
545ж.-
552ж.-
552ж.-
552 - 554ж.-
570 - 580ж.
555ж.-
563 - 567ж.-
VІғ. 70ж.-
581ж.-
603ж.-
2. Парақшалар тапсырмасы
Ойды аяқта (парақшаны билеттерін суырып бірден жауап беру қажет.)
1 - парақша
1. Теле немесе тирек -
2. Қонаққа қойдың басын тарту –
2 - парақша
1. Киіз үй –
2. Отқа табыну –
3 - парақша
1. Түрік қағанатының билеушілері, Олар –
2. Түрік қағанатының шаруашылығы –
ІІІ. Жаңа сабақпен үй тапсырмасын байланыстыру.
IV. Жаңа сабақ жоспары.
1. Батыс Түрік қағанатының жер аумағы.
2. Қағанаттың саяси жағдайы.
3. Қағанаттың әлеуметтік жағдайы.
4. Шаруашылығы
V. Жаңа тақырыпты меңгеру. Кестемен жұмыс
VІ. Жаңа сабақты пысықтау тапсырмалары.
Тапсырма №1 Төмендегі мәліметтерді толықтырыңыз
1. Батыс Түрік қағанатының территориясына -........................................................................ енді.
2. Қағанаттың екі орталығы болды олар -..........................................................................................
3. Қағанаттың халқы мына тайпалардан тұрды -...............................................................................
4. Билеушілері -......................................................................................................................................
5. Қағанаттың негізгі шаруашылығы -...............................................................................................
Тапсырма №2
Сөздікпен жұмыс.
Селиф -
Буйрық -
Тархан -
Бектер -
Қара бұдун -
Ягбу, шад, елтебер
VІІ. Жаңа сабақты бекіту
1. Бекіту сұрақтары.
1. Қағанаттың байланыс жасаған мемлекеттерін атаңыз.
2. Он - оқ будан жүйесі қалай жүрді, оң нәтиже берді ме?
3. Қағанаттың әлсіреу себебі?
4. Шаруашылығы мен халқының құрамы қандай?
5. Қағанаттың тарихи маңызына толық сипаттама беріңіз.
VІІІ. Үйге тапсырма, Бағалау
- Түсінік айту,
- жаңа ұғымдарды толық мағынасымен жатқа білу,
- оқулықтан тест сұрақтарын әзірлеу,
- тақырып желісімен тарихи әңгіме құру