Түркiстан
Яссауи туындыларындағы адамның iшкi рухани әлемiмен тiкелей айналысатын жан ғалымы және сыртқы ғылым салаларымен шұғылданатын тән ғалымытуралы тосын танымының шығу төркiнiке назар аударар болсақ, бұл танымдардың түн төркiнi Әл-Фараби қалыптасатырған ғылымды классификациялардың негiзiне соғатынын анық аңғарамыз.
Есi мханның күмбездi белгiсi Қожа Ахмед Яассауи кеинесi маңында ( iшiнде емес Т.Д.) блған. Ырғыздағы 1768 ж. Әбiлхайыр ханның кеңесия – ақылшы қызметтерiн атқарған киiн жүз, қаратамыз Мәмбет аталық әзерiт сұлтан ескерткiшi маңайына жерленiптi . Кесенеде Әмiр-Темiр сыйлаған өте ескiше жазылған төрт құран кiтап блған-ды . 1909ж. Әулие- ата уезiнiң ( қазiргi Жамбыл обл.- Т.Д.). Қазағы Нұрмамбет Бәкиұлы Яассауидiң ескерткiшiн жөндеуге деп барғандарға жылқысының iшiне кiргiзiп жiберiп, тпңдап 100 жылқыны берiптi, алайда бұл Түркiстанға 100 тұық (яки 25 қал құйрықты) болып қана келiптi.
Қожа Ахметтiң туының ауырлығы сондай, бiр адам көтере алмайды екен. Әзiрет Сұлтандiкi деп телiнген мұмыр ағаш кезiнде тоспiде (1913) болыпты. Ол 1956 жылдары қолды болғанға ұқсайды.
Кiтапханада кезiнде отыз мыңдай кiтап қоры сақталыныпты.
1840 жылы Түркiстанды билеген Құдияр хан мутаулликердi таратып, дiн босын сайлайды. Бiрiншi дiн болыты. 1996 жылдан берi Қазақстан үкiметi Түркiстан қаласының 1500 жылдығын өткiзуге төрт қаулы қабылдаған. Үстiмiздегi жылдың 20сәуiрiндегi үкiметтiң №612шешiмi Түркiстанда өтетiн мерейлi тойдың нақты шаралары және айтулы күндерiп белгiледi.