Пәні: Қазақстан тарихынан әңгімелер.
Сабақтың тақырыбы: Архитектуралық ескерткіштер
Мұғалімнің аты - жөні: Абдуллаев Дулат Байдуллаевич
Сабақ негізделген оқу мақсаттары: Ежелгі дәуірлердегі, орта ғасырлардағы құрылыстар, сәулет ескерткіштері жайында біледі.
Сабақтан күтілетін нәтиже:
1 - деңгей (білу, түсіну): Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады:
Ежелгі дәуірлердегі, орта ғасырлардағы құрылыстардың салынуы жайында мағлұмат алады.
2 - деңгей
(қолдану, талдау):
Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады:
Қазақ жеріндегі ертеден, орта ғасырларда қаланған тарихи құрылыстар жайында біледі, ажырата алады.
3 - деңгей
(жинақтау, бағалау):
Оқушылардың кейбіреулері мынаны орындай алады:
Ежелгі дәуірлердегі, орта ғасырлардағы құрылыстардың салынуы жайында қосымша материалдар тауып, шығармашылықпен айналысады.
Тілдік мақсат: Пантеон (лат. Pantheon, гр. pantheion - барлық құдайларға арналған орын) -
1. 1. елдің аса көрнекті адамдарының қабыры, мазары (Римде, Парижде және басқа елдерде);
2. 2. барлық құдайлардың ежелгі грек және ежелгі Рим сарайы
Ресурстар: АКТ, карта, атлас карта суреттер.
Пәнаралық байланыс: Дүниетану, жаратылыстану
Алдыңғы оқу: Дүниетану пәні
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Сабақ барысы және
жоспарланған уақыт
45 минут Берілетін тапсырмалар және қолданылатын әдістер
Бағалау критерийлері және жұмыс түрлері
ҰЙЫМДАСТЫРУ КЕЗЕҢІ
3 минут І. Психологиялық ахуал қалыптастыру.
Оқушылар ақ тілектерін білдіріп, бір - біріне жақсы көңіл күй сыйлайды..
ІІ. Топқа бөлу. Суреттер арқылы. Киіз үй, ұлттық киімдер, қолөнер бұйымдары.
ІІІ. Оқушылардың сабаққа дайындығын бақылау.
Оқу - құрал, жабдықтарын тексеру.
ҮЙ ТАПСЫРМАСЫН СҰРАУ
7 минут
1 - деңгей (білу, түсіну): Кім жылдам ойыны
1. Тарихты оқып білу не үшін қажет деп ойлайсыңдар?
2. Қазақстан тарихы қандай кезеңдерден тұрады?
3. Тас дәуірі қандай кезеңдерден тұрады, неолит дәуірінде ежелгі адамдар қандай жаңалықтар ашты?
4. Қола дәуірінің мәдениеті туралы не білдіңдер?
5. Сақтардың қандай тайпаларын білесіңдер? 3
2 - деңгей
(қолдану, талдау):
Дұрыс жауабын тап Сәйкестендіру
1. Киіз үйдің шеңбер қабырғасы шаңырақ
2. Шаңырақ пен керегені кереге байланыстыратын
3. Киіз үйдің ең жоғарғы бөлігі уық 4
3 - деңгей
(жинақтау, бағалау):
Кім тапқыр ойыны
1. Киіз үй үлкен - кішілігіне қарай неше қанатты болып бөлінеді: (4 қанатты, 6 қанатты, 8 қанатты, 12 қанатты)
2. Қыздың ұзатылғанда киетін бас киімі. (сәукеле)
3. Мал терісінен жасалған қажетті бұйымдар (саба, торсық) 5
ЖАҢА САБАҚ
3 минут
5 минут Қазақ жеріндегі тарихи - мәдени ескерткіштер тақырыбында видеофильм көрсетемін.
Қарап шығу әдісі.
1. Ежелгі құрылыстар.
2. Орта ғасырлардағы сәулет ескерткіштері.
3. Ерте кезден сақталған ғимараттар.
САБАҚТЫ БЕКІТУ
17 минут
1 - деңгей (білу, түсіну):
Құрылыстар атын тап.
1. Қол дәуіріндегі күйдірілген кірпіштен салынған кесене? (Түгіскен)
2. Қазақтар қандай ескерткіштерді кейде үйтас деп атаған. ( Қозы Көрпеш - Баян сұлу , Домбауыл т. б.)
3. ХІ - ХІІ ғасырларда салынған Тараз қаласынан 18 шақырым жердегі ғимараттардың бірі. (Айша бибі кесенесі) 3
2 - деңгей
(қолдану, талдау): Кестемен жұмыс.
Күмбез кесенелер Орналасқан жері мен тұрғызылған мерзімі
Алаша хан күмбезі Тараз қаласы маңында орналасқан ХІ - ХІІ ғасырларда салынған.
Қожа Ахмет Иасауи кесенесі Отырар ауданы Түркістан қаласында 1399 - 1404 жылдары салынған.
Жошы хан кесенесі Жезқазған қаласынан 40 шақырымдай жерде Кеңгір өзенінің жағасында. ХІІІ ғасырда салынған
Айша бибі кесенесі Тараз қаласынан 18 шақырым жерде. ХІ - ХІІ ғасырларда салынған.
Қарахан кесенесі Тараз қаласының маңында ХІ - ХІІ ғасырларда салынған.
4
3 - деңгей
(жинақтау, бағалау): Тест жұмыстары.
1. Киіз үйдің алғашқы нұсқасы қай кезеңде жасалды?
а) тас дәуірінде ә) темір дәуірінде б) қола дәуірінде в) орта ғасырларда
2. Қожа Ахмет Иасауидің кесенесі қай қалада орналасқан?
а) Түркістанда ә) Таразда б) Сайрамда в) Атырауда
3. Пантеон сөзі - грек тілінен аударғанда қандай мағынаны білдіреді?
а) Құдайлар мекені ә) Адамдар мекені б) Жер жәннәті в) Жерұйық 5
ҮЙГЕ ТАПСЫРМА
5 минут (5 - 7 минут)
1 - деңгей (білу, түсіну): Ежелгі дәуірлердегі, орта ғасырлардағы құрылыстар, сәулет ескерткіштері жайындағы мәтінді оқып келу.
2 - деңгей
(қолдану, талдау): Өзін - өзі тексеруге арналған сұрақтарға жауап жазып келу.
3 - деңгей (Шығармашылыққа, ғылыми - зерттеушілікке бағытталған тапсырмалар) Ежелгі дәуірлердегі, орта ғасырлардағы құрылыстар, сәулет ескерткіштері жайында қосымша материалдар тауып, шығармашылықпен айналысу.
БАҒАЛАУ
3 минут (Сабақ барысында топ басшы өз тобындағы оқушылардың іс - әрекетін бақылап отырады.)
Бағалау парағы
№ Оқушының аты - жөні Үй тапсырмасы Жаңа сабақ Жалпы ұпай Баға
Кім жылдам ойыны Сәйкестендіру Кім тапқыр ойыны Құрылыстар атын тап. Кестемен жұмыс ТЕСТ тапсырмалары
1
2
3
4
5
Ескерту: әр сұрақ - 1 ұпай. Жалпы 30 ұпай. 25 - 30 ұпай – көш басшы , 20 - 25 ұпай – 5 , 15 - 20 ұпай – 4 , 10 - 15 ұпай – 3 .......
КЕРІ БАЙЛАНЫС
2 минут (Оқушылардан кері байланыс алу әдіс - тәсілдерін жазу.)
Рефлексия
Сабақтың мақсаты мен сабақта жоспарланған іс - әрекеттерді орындауда не тиімді болды?
Сабақтың мақсаты мен сабақта жоспарланған іс - әрекеттерді орындауда не тиімсіз болды?
Келесі сабақта өз жоспарыңызға қандай өзгерістер енгізген болар едіңіз?