Жоспар:
Кіріспе………2
1. Біріккен Ұлттар Ұйымының тарихы
1.1 Біріккен Ұлттар Ұйымының құрылу тарихы, мақсаты, құрылымы..5
1.2 Біріккен Ұлттар Ұйымының басты органдары, қызметі…….8
1.3 Біріккен Ұлттар Ұйымының ұйымдары…….12
2. Біріккен Ұлттар Ұйымының тізбектелген шекарасы….18
3. Қазақстан мен Біріккен Ұлттар Ұйымы……..23
Қорытынды…………27
Пайдаланған әдебиеттер……29
Кіріспе.
Тақырыптың өзектілігі: Әлем тарихында жаңа мыңжылдықтың басталуы, әлем түрліше өзгерістерге толы, бірақ та бүгінгі таңда әлем шеңберінде көптеген қайшылықтар шиеленісіп жатыр. Осы қайшылықтар арқылы әлемнің күрт өзгерісін көруімізге болады. Сондықтан да, осы қайшылықтар арқылы жер шарын біз түрліше сипаттауымызға болады. Мысалы, қайшылықтың бір түрін сипаттасақ: Югославия, Иран, Түркия, Қазақстан және де тағы басқа елдермен байланыс шиеленістерін айтуымызға болады. Қазақстанның БҰҰ-на енуі арқылы Қазақстанда түрліше өзгерістер қалыптасқан. Осы мүшеге енуі арқылы Қазақстанда әртүрлі келісім шарттар, басқа елдер арасымен қатар жүргізілуде. Шын мәнінде, тәуелсіз ел болып, өз рухани дүниемізге өзіміз ие болу құқығына жетіп отырмыз. Сондықтан БҰҰ-ның атқаратын рөлі өте күрделі. Сонымен бірге халықаралық қатынастардың іскерлігі жөнінде оның құрылу тарихының белсенділігінің ең басты өзекті мәселе болып табылады.
БҰҰ-ның кеңес кезіндегі ғалымдар БҰҰ–ды жүйеаралық деп анықтаған, бірақ та бұған енген мемлекеттер әртүрлі әлеуметтік формацияға қатысты БҰҰ-ы халықаралық қатынастың қазіргі уақыт кезеңіндегі басты бөлігі болып табылады. БҰҰ-ың құрылуы әртүрлі болғандықтан, түрлі мемлекеттер арасындағы әлеуметтік жүйелік, антигитлерлік коалиция кезеңінде мемлекеттің бейбітшілік ұйымы, қазіргі уақытқа дейінгі Жарғының маңызымен қалады деп айтуға болады. Әр халықтық және де таптық халықаралық қатынастың атогенезмі бейбітшілік тұрғыда таптық көзқараспен сипатталады. Қазіргі кездегі қарама-қайшылықтың тууы, әскери техниканың дамуы қарқыны, ол тек әскери-күш әдісінің, шешілуімен ғана емес, көптеген мәселелер де жататын еді. БҰҰ спецификасы тәуелсіз мемлекеттер теңдігі мен принципінде құрылған немесе жай сөзбен айтқанда, мына принципке жүгінсек бір ел — бір аш бұл шешім ешқашанда адекватты шындық күш бейбітшілік қатынасқа дұрыс шешімге жатпайды деуге болады. БҰҰ-ның әсері, әрі беделі үлкен — кіші елдер енуіне байланысты. Сондықтан да мемлекеттер БҰҰ-ның мүшелігіне кіру үшін үлкен жетістіктерге жетіп, өзін жақсы жағынан көрсетіп, ережелерін толық қабылдап барған соң ғана, мүше ел деп атануға лайық. БҰҰ-ның құрлуы өзінің ішкі — саяси бағдарламамен қалыптасқан, бірақ та соның ішіндегі Батыс БҰҰ-ның теориясы әртүрлі тұңғиықтар осы сұраққа байланысты ат салысады. Көптеген ғалымдардың ұсынысымен БҰҰ-ды ол өз тұрғысынан ғана қарастырылады деп есептейді, яғни функциясы және әлемге әсері, басшылық аренасы болып табылады.
Ал, екінші топ батыс зерттеушілердің ұсыныс-шешімдері мынандай: БҰҰ-ның белсенді рөлін әрбір мемлекеттік саяси курстың гармонизация орталығы деп есептейді. Осы топтың пікіріне жүгінсек: зерттеушілердің көбі негізгі реализмімен ерекшеленеді. Халықаралық қатынастың рөлі БҰҰ-да шартты түрде қалыптасқан, көптеген пайдалы: минимум — мемлекеттің саяси түсіну позициясы және максимум — қайшылық сөздің келісу қызығы болып танылады. Талдап жіктесек: БҰҰ-ның қызметкерлері негізгі екі байланыс арқылы өзара қалыптасу жағдайымен қызықтырады. Біріншіден: БҰҰ-ның шешімі және іс-қимыл әрекеті қажетті түрде мемлекеттердің енуі тегін ретінде санайды, ал жедел өндірістікпен қалыптасады.
Екіншіден: қиын туынды кері байланыс түзіледі. БҰҰ-ның ең негізгі белгісі ретінде мемлекет мүшелерінің ішкі-саяси позициясының күші ретінде енуі еді. Осы кезеңде БҰҰ-ның орнату күші империализмнің көмегімен қалыптастырылған еді. Отарлы державалар мысалы, ешқашанда БҰҰ-ның түзу бағытына түскен емес, ерекше заңға мемлекеттің отарлануына және өзінің саясатын ұлт-азаттық қозғалысқа санкциялаумен төндіреді. Сонымен қатар, ғылыми зерттеулерді қарастырғанда, БҰҰ-ның жағдайы, оның дипломатиясы, әсіресе 90-жылдары өзінше тарихи сынауы бар халықаралық қатынаста ерекше сиппаталды. Ең негізгі спецификасы, бұл кезеңнің мына тұрғыда қарастырылады: халықаралық қатынастың мүшелерінің қызығу балансінің ізденісімен негізделеді, көлемді түрде компромистік қайшылықтың туымен ұлғаяды және БҰҰ-ның белгілері халықаралық механизмнің тұрғысынан қарастырылады. Осы компромистік негізіндегі іс-әрекеттері жаңа компромисті концепциялық ойлауымен байланысады, және де осы қазіргі жаһанды мәселелердің негізгі шешімін қолдануға әрекеттеседі. Осылайша, қарапайым термин орналастыру немесе қатынас деген мағынаны білдіреді. Осы көптеген жылдар бойы кеңес зерттеушілері халықаралық қатынастың теориясының проблемасын ерекше сынға алған, соның ішінде өзінше теориялық түсінік құрылысының аппаратының талаптануына ерекше көңіл бөлген.
Осы зерттеушілік әдіске жүгіне отырып, саяси күштің түсіну арақашықтығы ерекше, әсіресе қатынасы ерекше динамикалыққа жатады. Орналастыру күші, ерекше түсінік, ол БҰҰ-ның мемлекеттердің дамуымен, екі түрлі әлеуметтік жүйенің тануымен байланысты. Сонымен қатар, БҰҰ-да ерекше үш негізі мемлекеттер күші әлемдік социализм жүйесінде дамыған, соның ішінде капиталистік елдер мен тәуелсіз мемлекеттер құрамдас бөлігі өте көп деп айтуға болады. Үлкен топтың дамуы, отарлық империялардың талқандалуы, эксплуатация көлеміне енеді. Сонымен қарапайым сөзбен айтқанда, қатынас күші тәжірибеде көптеген нұсқау көрсетеді, ортақ БҰҰ-ның орналастыру саяси күші ол негізгі спецификалық формаға үйлестіріледі. Орналастыру және қатынас күші ерекше рөлдерді ойнайды, сол себепті жан-жақты БҰҰ-ы әртүрлі кезең іс-қимылына халықаралық ұйымның спецификалық формасына жатқызады.
Курстық жұмыстың мақсаты мен міндеттері:
— БҰҰ-ның тарихын ғылыми тұрғыдан талдап, саралау.
— БҰҰ-ның құрылу тарихын қарастыру.
— Бүгінгі таңдағы БҰҰ-ның іс-әрекеттерін талдау.
Осы мақсатқа жету үшін мен өз жұмысымда мынандай мәселелерді қарастырдым:
1. БҰҰ-ның соғыстан кейінгі халықаралық бейбітшілік ұйымына, 1945 жылдың құрылуына және әрбір ел достастығына тоқталу. Сонымен, әр мемлекеттің бейбітшілік қайнары екеніне көз жеткізу.
2. БҰҰ-ның әрбір тарихының сын көздерін талқылау. Әрі де оның ғылыми көзқарасын түзеу.
Бүгінгі жағдайдағы ішкі саяси жақтарын өте күрделі мәселенің бірі болғандықтан оны ашық көзбен айқын дәріптеу.
Тәуелсіз еліміз Қазақстанның БҰҰ-мы арасындағы қарым-қатынастарын саралау.
Жұмыстын кұрылымы: курстық жұмысым кіріспеден, әр қайсысы екі бөлімнен құралған екі тараудан, қорытындыдан, пайдаланған әдебиеттер тізімінен тұрады.
Курстық жұмыс 32 бет